abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121461182
Aangeslagen dat Loedertje vanavond is overleden, denk ik dat we deze reeks voort moeten zetten, omdat er (helaas) meer FOK!kers zijn die te maken hebben met kanker.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 02:31:47 #2
34726 Fratz
Max
pi_121461321
Ik lig er compleet vanaf, het nieuws van Loedertje heeft me echt geraakt (te meer omdat ik het zelf ook had kunnen zijn).
Rotziekte.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_121461393
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 02:25 schreef shmoopy het volgende:
Aangeslagen dat Loedertje vanavond is overleden, denk ik dat we deze reeks voort moeten zetten, omdat er (helaas) meer FOK!kers zijn die te maken hebben met kanker.
Helemaal mee eens!
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_121461858
Sterkte aan de nabestaanden.
pi_121468742
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 02:31 schreef Fratz het volgende:
Ik lig er compleet vanaf, het nieuws van Loedertje heeft me echt geraakt (te meer omdat ik het zelf ook had kunnen zijn).
Rotziekte.
Ik moet ook erg aan jullie denken... Gia, Slaapmeisje.... Wat moet dat confronterend zijn.
:* voor jullie allen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:07:32 #6
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121469064
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 02:31 schreef Fratz het volgende:
Rotziekte.
Lieve Fratz, ik hou je even stevig vast. Kunnen we samen huilen. Jij moet nog heel lang blijven hoor. Anders haal ik je persoonlijk terug. :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 januari 2013 @ 14:08:53 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_121469131
Dacht eerst wat is dat nou voor een TT.

Begrijp het nu.

Loedertje :*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:12:50 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121469292
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 02:25 schreef shmoopy het volgende:
Op zich een goed idee schmoopy, maar het voelt voor mij nog steeds als Loedertjes topic. Ik kwam hier eigenlijk alleen voor haar. Om haar te steunen en mijn ervaringen met chemo te delen zodat ze zich een beetje kon voorbereiden. Mijn eigen strijd met borstkanker en het chemo traject waar ik nu in zit, bespreek ik al in het mammapoli topic.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:15:55 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121469414
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik moet ook erg aan jullie denken... Gia, Slaapmeisje.... Wat moet dat confronterend zijn.
:* voor jullie allen.
Dat is het zeker Moonah, maar nog meer voor Fratz aangezien zij uitzaaiingen op afstand heeft en dat bij de andere meiden en mezelf niet zo is. Is toch een heel ander uitgangspunt.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 januari 2013 @ 14:21:20 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_121469627
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:12 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Op zich een goed idee schmoopy, maar het voelt voor mij nog steeds als Loedertjes topic. Ik kwam hier eigenlijk alleen voor haar. Om haar te steunen en mijn ervaringen met chemo te delen zodat ze zich een beetje kon voorbereiden. Mijn eigen strijd met borstkanker en het chemo traject waar ik nu in zit, bespreek ik al in het mammapoli topic.
Haal je hier geen kracht uit ?

En het is shmoopy :*

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_121469683
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:15 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Dat is het zeker Moonah, maar nog meer voor Fratz aangezien zij uitzaaiingen op afstand heeft en dat bij de andere meiden en mezelf niet zo is. Is toch een heel ander uitgangspunt.
Ik heb geen verstand van kanker. :@ Gelukkig...

Ik lees af en toe mee voor de dames die ik ken. Maar Fratz, uiteraard wens ik jou het allerbeste, ook al klinkt dat mss hol omdat ik je verder niet ken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:22:59 #12
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121469686
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:12 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Voor jou ook sterkte :* . En voor Fratz, Gia en alle mensen die die rotziekte hebben. Zijn er veel te veel :(.

Dit voelt inderdaad als Loedertjes topic.

Maar ik kan me voorstellen dat er wel behoefte is aan een "algemeen kankertopic" . Bij mijn vader is onlangs prostaatkanker geconstateerd. Komende week horen we of er geen uitzaaiingen zijn. Als er geen uitzaaiingen zijn, zijn de vooruitzichten goed. Zijn die er wel, dan wordt het een heel ander verhaal :{. Heb op dit moment nog weinig van me afgeschreven, maar kan me voorstellen dat die behoefte misschien nog wel komt. En dat zal misschien voor meer familieleden of patienten gelden. Naja, de tijd zal het leren.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:27:48 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121469859
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Haal je hier geen kracht uit ?

En het is shmoopy :*

Sorry chemo brains :P

En kracht haal ik uit mezelf. Door elke dag dankbaar te zijn dat ik weer een dag mag genieten van elke regendruppel en elke zonnestraal. Door te genieten van de kleine en de grote dingen in het leven, door in het NU te leven. Morgen kan het wel eens afgelopen zijn. Elke dag is dus een geschenk.
pi_121469864
Ik zou het ook wel fijn vinden als er een algemeen topic was , mijn man heeft nierkanker gehad en ze waren er op tijd bij dus hij heeft alleen een operatie gehad.
Maar als het anders was gelopen had ik best wel veel vragen gehad en had zo'n topic best fijn gevonden .
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 januari 2013 @ 14:32:33 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_121470013
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:27 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Sorry chemo brains :P

En kracht haal ik uit mezelf. Door elke dag dankbaar te zijn dat ik weer een dag mag genieten van elke regendruppel en elke zonnestraal. Door te genieten van de kleine en de grote dingen in het leven, door in het NU te leven. Morgen kan het wel eens afgelopen zijn. Elke dag is dus een geschenk.
Dat heb je mooi verwoord Slaapmeisje. :)

Dat je maar lang wakker blijft. ;)

pi_121470216
Toch raar, huilen om iemand waar je zovaak een aanvaring mee hebt gehad..
Maar Loeder was Loeder en je kon vrij moeilijk om haar heen op het forum.
Iedereen die het nu zo hard nodig heeft: heel veel sterkte! :*
Juin uit Eigen Tuin!
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 14:39:12 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121470228
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:27 schreef indaha het volgende:
Ik zou het ook wel fijn vinden als er een algemeen topic was , mijn man heeft nierkanker gehad en ze waren er op tijd bij dus hij heeft alleen een operatie gehad.
Maar als het anders was gelopen had ik best wel veel vragen gehad en had zo'n topic best fijn gevonden .

LIF / Kanker (ziekte)

Deze dus?
pi_121473482
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:01 schreef Loedertje het volgende:
ben op deze aardbol nog.niet klaar...
Haar laatste post op dit forum, en dan ook nog deze woorden...
If not now, then when.
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 16:31:08 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121473646
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van kanker. :@ Gelukkig...

Gelukkig niet, vind het al super dat je meeleeft :*
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 16:31:47 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121473665
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat heb je mooi verwoord Slaapmeisje. :)

Dat je maar lang wakker blijft. ;)

O+
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:57:57 #21
3542 Gia
User under construction
pi_121474291
Toen ik de diagnose kreeg, was er alleen het mammapoli-topic.
Deel zoveel is bijna vol.
Ik kan mij er best in vinden om hier door te gaan. Anders hebben we straks topics van alle soorten kanker. Daarbij zal een man die prostaatkanker heeft, niet zo gauw vragen stellen in het mammapoli topic, terwijl die vaak met dezelfde soort chemo behandeld worden.

Aan de andere kant kunnen de contacten in het mammapoli-topic erg vertrouwd aanvoelen, maar misschien wennen we hier ook wel.

Ik hoop alleen niet dat het tot vergelijkingen komt, kanker is kanker en kan dodelijk zijn. Dat de overlevingskansen bij de ene soort kanker hoger zijn dan bij de andere, doet er voor het behandeltraject niet zoveel toe.
Iemand heeft niet 'maar borstkanker', bijvoorbeeld.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:23:11 #22
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_121474975
Ik vind het in ieder geval fijn dat deze reeks blijft bestaan. Users zullen zelf bepalen of er behoefte aan is, maar Loedertje is deze reeks gestart. Dat wilde ze graag en niet alleen voor haarzelf.

Het is niet de eerste keer dat een user is komen te overlijden. Meestal is er even aandacht voor en dan verdwijnen die posten naar de bodem van FOK! Ik persoonlijk zou het fijn vinden als ze in de OP van deze reeks komt te staan zodat er toch iets blijft ter nagedachtenis aan Loedersje. FOK! had een heel belangrijke plaats in haar leven.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 januari 2013 @ 17:23:24 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_121474985
Gia, wat vind jij van het woord kanker op Fok! en dat er mee wordt gescholden. Net als mongool. Ik kan daar slecht tegen.

zaterdag 12 januari 2013 @ 17:29:14 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121475195
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:23 schreef Staal het volgende:
Ik vind het in ieder geval fijn dat deze reeks blijft bestaan. Users zullen zelf bepalen of er behoefte aan is, maar Loedertje is deze reeks gestart. Dat wilde ze graag en niet alleen voor haarzelf.

Het is niet de eerste keer dat een user is komen te overlijden. Meestal is er even aandacht voor en dan verdwijnen die posten naar de bodem van FOK! Ik persoonlijk zou het fijn vinden als ze in de OP van deze reeks komt te staan zodat er toch iets blijft ter nagedachtenis aan Loedersje. FOK! had een heel belangrijke plaats in haar leven.
Eensch!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:45:40 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_121475736
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:23 schreef tong80 het volgende:
Gia, wat vind jij van het woord kanker op Fok! en dat er mee wordt gescholden. Net als mongool. Ik kan daar slecht tegen.

Ik ook.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_121475798
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:23 schreef Staal het volgende:

komt goed.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:04:04 #27
3542 Gia
User under construction
pi_121476279
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:23 schreef tong80 het volgende:

Wat ik daarbij voel, is denk ik net zoiets als een neger die een 'brother' nigger noemt.

Ik heb er totaal geen probleem mee als iemand zo'n ziekte een kankerzooi vindt.
Maar mensen uitschelden voor 'kanker....' vind ik niet kunnen. Het iemand toewensen, nog minder.

Maar datzelfde heb ik met woorden als cholere.... of tyfus...., en die ziektes heb ik niet gehad. Dus het feit dat ik kanker heb (gehad), maakt het verschil niet.
pi_121478424
Wat we kunnen doen is dit topic nog napraten over Loedertje en wat je evt zelf nog kwijt wil, en dan straks verder in het algemene topic LIF / Kanker (ziekte) ?
Dan hebben we Loedertjes topic nog mooi volgepost, en hebben we nog een centraal topic voor iedereen.
(wist nl niet dat er een algemeen topic was)

[ Bericht 10% gewijzigd door shmoopy op 12-01-2013 19:15:39 ]
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_121478550
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:09 schreef shmoopy het volgende:
Wat we kunnen doen is dit topic nog napraten over Loedertje en wat je evt zelf nog kwijt wil, en dan straks verder in het algemene topic over kanker?
Dan hebben we Loedertjes topic nog mooi volgepost, en hebben we nog een centraal topic voor iedereen.
(wist nl niet dat er een algemeen topic was)
linkje?
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2013 @ 22:29:44 #31
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_121485863
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:22 schreef MaLo het volgende:

[..]

Voor jou ook sterkte :* . En voor Fratz, Gia en alle mensen die die rotziekte hebben. Zijn er veel te veel :(.

Dit voelt inderdaad als Loedertjes topic.

Maar ik kan me voorstellen dat er wel behoefte is aan een "algemeen kankertopic" . Bij mijn vader is onlangs prostaatkanker geconstateerd. Komende week horen we of er geen uitzaaiingen zijn. Als er geen uitzaaiingen zijn, zijn de vooruitzichten goed. Zijn die er wl, dan wordt het een heel ander verhaal :{. Heb op dit moment nog weinig van me afgeschreven, maar kan me voorstellen dat die behoefte misschien nog wel komt. En dat zal misschien voor meer familieleden of patienten gelden. Naja, de tijd zal het leren.
Sterkte voor je vader. Dit zal inderdaad een hele spannende week zijn. Ik vond de periode van de onderzoeken en de uitslagen de meest slopende. Daarna stap je in een achtbaan om er vervolgens aan het einde van her traject pas weer uit te stappen. Zo was mijn diagnose op 25 juli vorig jaar en ineens is het winter. Ik heb blijkbaar een heel seizoen overgeslagen :)

En natuurlijk moet er een algemeen kankertopic blijven. Er zijn helaas genoeg mensen met kanker of die familieleden met kanker hebben. Helaas zal dit uiteindelijk voor 1 op de 3 mensen gelden.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:42:14 #32
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121486306
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:29 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Sterkte voor je vader. Dit zal inderdaad een hele spannende week zijn. Ik vond de periode van de onderzoeken en de uitslagen de meest slopende. Daarna stap je in een achtbaan om er vervolgens aan het einde van her traject pas weer uit te stappen. Zo was mijn diagnose op 25 juli vorig jaar en ineens is het winter. Ik heb blijkbaar een heel seizoen overgeslagen :)

En natuurlijk moet er een algemeen kankertopic blijven. Er zijn helaas genoeg mensen met kanker of die familieleden met kanker hebben. Helaas zal dit uiteindelijk voor 1 op de 3 mensen gelden.
Echt wel dat het spannend is. We dachten eerst vorige week DE uitslag al te krijgen, maar toen spraken de onderzoeksresultaten uit eerdere onderzoeken elkaar tegen :{ . Dus is er nog een onderzoek gedaan waar deze week dan de definitieve uitslag uit moet komen. En dan is het ook nog eens heel druk op mijn werk; ik loop echt over van stress.
Is natuurlijk niet te vergelijken met de spanningen die de patienten zelf door moeten maken, maar het is wel heftig. We zijn heel positief ingesteld (was ook mijn voornemen voor dit jaar, om alles met een positieve blik te bekijken :) ) maar af en toe is het wel moeilijk.

Voor jou en alle anderen die op wat voor manier dan ook ziek zijn, een éxtra gezond en liefdevol 2013 gewenst :).

Heb het algemene kankertopic inmiddels (weer) gevonden, thanx Motorbloempje voor de link :). Schrijf daar wel verder. Blijft dit een Loeder-topic :).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 13 januari 2013 @ 01:10:32 #33
364411 Zuid-Holland
De mooiste provincie
pi_121491239
Ik post mijn ervaring ermee dan. Onder een soort van kloon. Hoewel mensen die mij wat beter kennen meteen weten wie ik ben, maar zij weten ook van de ziekte.

Ik ben 23 en heb deze zomer schildklierkanker gehad. Verder komt kanker niet voor in de familie dus was nogal een schok. Heb het ontdekt omdat mijn schildklier ineens ging opzetten. Dat trok weer weg en had er geen last meer van, maar (achteraf gelukkig) wilde de huisarts toch een echo maken.

Heb uiteindelijk 2 operaties gehad en daarna een jodiumslok (waar je verder lichamelijk geen last van hebt als bij een chemo) gehad. (klinkt in zo'n zin heel simpel allemaal maar kwam natuurlijk best veel bij kijken)

Het 'geluk' bij het ongeluk is dat de soort die ik heb een heel goede prognose heeft. Gemiddelde 20 jaarsoverleving is 95% en bij het stadium waar het bij mij in was zelfs 98-99%.

En nu lijkt het weg te zijn. Ben ook weer gewoon begonnen aan de studie en het dagelijks leven.

Er is echter wel een kans van 10% dat het ergens in mijn leven terugkomt, maar meestal is het dan nog vrij goed te behandelen is mij verteld. Dus de controles blijven toch wel iedere keer heel spannend. In de zomer zal er een grote controle zijn en als het resultaat daarvan ook goed is, kom ik de 'laag-risico'-groep. Ik hoop dat ik het dan grotendeels achter mij kan laten. Hoewel de controles natuurlijk door blijven gaan.

Ik hoop in ieder geval dat het niet meer terugkomt en wens iedereen die met deze ziekte te maken heeft veel sterkte toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')