Nee, dat bloedvergieten kwam na zijn aanstelling:quote:Op zondag 13 januari 2013 09:34 schreef okiokinl het volgende:
[..]
hij heeft een racistische dictatuur in een democratie veranderd , zonder bloedvergieten. dat aleen al is genoeg om deze man tot in de eeuwigheid te waarderen. echt een ongeloofelijke prestatie. ghandi lukte dat nieteens.
verdiep je eens in de afschaffing van de apartheid, alsjeblieft. dit soort dingen staan los van de omschakeling. madela heeft geen wraak genomen of toegestaan, heeft de blanke politici alleen voor een waarheidscomissie laten openbaren wat er allemaal gebeurd, zonder verdere vervolging, heeft gelijk samenwerking gezocht met de blanke politici die de omwenteling meemaakten, en nationale verbroedering bewerkstelligd. noem 1 fucking soortgelijke situatie in de menselijke geschiedenis waar dat zo ging.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:21 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Nee, dat bloedvergieten kwam na zijn aanstelling:
Erfaanvallen in Zuid-Afrika zijn aanvallen, berovingen en moorden op boerderijen. De Zuid-Afrikaanse boerengemeenschap heeft hiermee sinds de afschaffing van de Apartheid te maken. Volgens niet officiële statistieken zijn een meerderheid van de slachtoffers blanke boeren. Het aantal dodelijke slachtoffers zou (volgens deze niet officiële statistieken) tot 31 december 2010 op 3770 staan.[1] De Zuid-Afrikaanse regering twijfelt aan deze aantallen, maar zegt tevens dat zij in 2008 en 2009 fouten heeft gemaakt in de door haar gepubliceerde cijfers en sinds 2007 geen afzonderlijke cijfers bijhoudt voor erfaanvallen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erfaanvallen_in_Zuid-Afrika
Hij heeft niet gezegd: ga de boeren maar plunderen maar door hier niet hard tegen op te treden sta je het toch eigenlijk wel toe?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:44 schreef okiokinl het volgende:
[..]
verdiep je eens in de afschaffing van de apartheid, alsjeblieft. dit soort dingen staan los van de omschakeling. madela heeft geen wraak genomen of toegestaan, heeft de blanke politici alleen voor een waarheidscomissie laten openbaren wat er allemaal gebeurd, zonder verdere vervolging, heeft gelijk samenwerking gezocht met de blanke politici die de omwenteling meemaakten, en nationale verbroedering bewerkstelligd. noem 1 fucking soortgelijke situatie in de menselijke geschiedenis waar dat zo ging.
om je de moeite van het zoeken te besparen; die bestaat niet.
[..]quote:
nee, een land als zuid afrika is niet even te controlleren. dat konden de blanke heersers ook niet, of alleen met grof geweld.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:49 schreef okiokinl het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft niet gezegd: ga de boeren maar plunderen maar door hier niet hard tegen op te treden sta je het toch eigenlijk wel toe?
Beetje Mugabe's stokpaardje ditquote:Op zondag 13 januari 2013 10:31 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Misschien was hij geen geboren politicus en is het land wat doorgeslagen in zwart bestuur, so be it. En ja, er is nu een haat van veel donkere Afrikanen naar de blanken.
Vind je het gek? Is het gek dat de oorspronkelijke bevolking van een land de macht wil overnemen na zo veel jaren onderdrukking?
Ja? En? Al dat gezeur over dat de zwarte bevolking nu doet wat de blanken eerst deed hangt me dan ook danig de keel uit. Ik heb nog geen schepen met Afrikanen gezien die hier de Europese mannen komen wegroven, de vrouwen verkrachten en onze steden afbranden.quote:
En dan durf jij te klagen over eventueel dom racisme?quote:Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Allemaal gelul van blanken die zichzelf zielig vinden. Alle rijke blanken die nu in Afrika wonen hebben hoogstpersoonlijk bloed aan hun handen..
Nooit gelezen dit. Ik moet eens stoppen mijn dag te beginnen met de Telegraaf of het AD.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Oke, en het feit dat Obama een wet heeft ondertekend waarbij hij zomaar mensen kan laten doden zonder daarover enige verantwoording af te hoeven leggen. Is dit wat jou betreft ook nog acceptabel?
Door een gerechtelijke uitspraak van vorige week hoeft de Amerikaanse president Obama nimmer enige uitleg meer te geven over waarom Amerikanen zonder vorm van proces gedood worden.
Combineer dat met een eerdere uitspraak over het zonder proces gevangenhouden van mensen en het hek is nu volledig van de dam.
http://www.niburu.co/inde(...)buitenland&Itemid=23
Zo wtf is dit serieus? Over extreme hypocrisie en meten met twee maten gesproken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 03:15 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De beste man heeft 20 jaar van zijn leven moeten doorbrengen in de gevangenis en de apartheid was in die tijd doodnormaal.
Ik kan mij eigen goed voorstellen dat hij de zwarte mensen net even wat meer kansen bood als de blanke mensen maar dat maakt hem nog steeds geen racist.
[..]
Barack Obama of George Bush nauwelijks verschil maar Obama is net wat charasmatischer en ligt nu eenmaal goed in het buitenland.
[..]
Een vreemde gedachtegang, ben je er ook van bewust dat zwarte mensen voor hetzelfde vergrijp vaak zwaarder worden gestraft dan blanke mensen?
[..]
Een schandelijke uitspraak maar aan de ene kant ook heel goed te begrijpen, Suriname heeft in het verleden nu eenmaal veel geleden onder de Nederlandse overheersing en Suriname word nog steeds behandeld als een kolonie terwijl Suriname toch echt onafhankelijk is.
Hier ga je geen inhoudelijke reactie op krijgen want het past niet in het straatje.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:11 schreef Alditrein het volgende:
Tevens de huidige president van Zuid-Afrika, Jacob Zuma, zingt dit liedje:
Dat kan dus echt niet, he. Het betekent zoiets als: vermoord de blanken.
Zimbabwe 2.0 wordt dit.
Overigens zijn er genoeg zwarten die t wel snappen. Zie Rwanda, Ghana, Kenia, Tanzania dat stevig aan de timmert.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeeroversquote:Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja? En? Al dat gezeur over dat de zwarte bevolking nu doet wat de blanken eerst deed hangt me dan ook danig de keel uit. Ik heb nog geen schepen met Afrikanen gezien die hier de Europese mannen komen wegroven, de vrouwen verkrachten en onze steden afbranden.
Ook heb ik in Afrika nog niet gehoord van door de overheid bewapende groepen negers die blanke vrouwen verkrachten en hun echtgenoten onthoofden als die protesteren.
Allemaal gelul van blanken die zichzelf zielig vinden. Alle rijke blanken die nu in Afrika wonen hebben hoogstpersoonlijk bloed aan hun handen..
Toen stopte ik met lezen, TS echtquote:Op zaterdag 12 januari 2013 02:12 schreef Good_Luck het volgende:
LS,
Ik zit met een paar vragen inzake raciale vraagstukken. Ik wil er met jullie over filosoferen. Wat mij opvalt is dat gekleurde mensen, bijvoorbeeld politici, minder streng worden afgerekend op hun resultaten dan blanke mensen. (...)
Je hebt gelijk. Alles gaat prima in Zimbabwe.quote:
Dafuq?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:14 schreef Psychotomimetic het volgende:
Zolang ik geen blanken op akkers zie werken onder zwarte plantagebazen vind ik het best. Laat zwarten ook een keer racistisch zijn. Ze hebben immers decennia van onderdrukking meegemaakt. Ik denk dat racisme altijd zal bestaan, omdat mensen nou eenmaal teveel van elkaar verschillen.
In Nederland zie je ook racisme en generalisering tegenover de Marokkanen. Als een paar kutjochies iets doen dan is de gehele Marokkaanse bevolking de schuldige.
Moet die president er maar iets aan doen. Vind ik ook erg hoor.quote:
Ze werken niet op de akkers nee, ze worden koudgemaakt. Maar das ok hè?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:18 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Moet die president er maar iets aan doen. Vind ik ook erg hoor.
Ik had het eerder over klein racisme als in blanken uitschelden om huidskleur, de zwarte medemens voorttrekken bij baantjes dat soort dingen.
quote:Op zondag 13 januari 2013 20:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze werken niet op de akkers nee, ze worden koudgemaakt. Maar das ok hè?
Die president moedigt het juist aan onwetende!
quote:Op zondag 13 januari 2013 20:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze werken niet op de akkers nee, ze worden koudgemaakt. Maar das ok hè?
Die president moedigt het juist aan onwetende!
Hoezo je wou toch de zwarten lekker racistisch laten zijn want dat was eerlijk toch?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:23 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
[..]Leuk dat je dat onwetende later nog bijvoegt. Nogmaals heb ik niet gezegd dat het goed is dat die mensen worden afgemaakt. De UN moet ingrijpen bij dat soort dingen. Laten we anders ook maar beginnen over zwarten die hogere straffen krijgen in Amerika.
Tot op een bepaalde hoogte. Heb nooit gezegd dat mensen vermoord moeten worden dat maak jij ervan. Het is niet zo dat de blanken na de afschaffing van de slavernij opeens niet racistisch meer zijn. Ik denk dat er meer achterzit. Ik heb echter geen zin in deze discussie je weet mijn mening over en uit.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoezo je wou toch de zwarten lekker racistisch laten zijn want dat was eerlijk toch?
Ja, want dat is echt te vergelijken met elkaar.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers
Je faalt!
Niet? Lees het stuk eens eerst.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja, want dat is echt te vergelijken met elkaar.
Blanken kunnen zeker geen echte Afrikaan zijn hè?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:28 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Tot op een bepaalde hoogte. Heb nooit gezegd dat mensen vermoord moeten worden dat maak jij ervan. Het is niet zo dat de blanken na de afschaffing van de slavernij opeens niet racistisch meer zijn. Ik denk dat er meer achterzit. Ik heb echter geen zin in deze discussie je weet mijn mening over en uit.
Allereerst gaat het hier om een Noord-Afrikaanse gemeenschap die op dat moment net zo ver ontwikkeld was als de landen die ze aanvielen. En tegelijkertijd werden zij zelf ook aangevallen. Het was, zogezegd, een gelijke strijd van twee kanten die zich ook op burgers richten.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet? Lees het stuk eens eerst.
Ja hoor, ze kunnen er geboren zijn. Maar hun aanwezigheid is wel ten kosten van de zwarte Afrikaan gegaan. Of vind jij dat ze daar op een positieve wijze welvaart hebben gebracht?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blanken kunnen zeker geen echte Afrikaan zijn hè?
Je weet dat er genoeg mensen waren die bang zijn/waren dat Obama stiekem moslim is, dat hij geen echte Amerikaan is. Met andere woorden, vanwege zijn (vaders) afkomst werd hij door sommigen dus wel degelijk gediscrimineerd en in een bepaalde hoek gedreven.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:07 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Obama is een verademing? Dus jij vindt het wel een goed idee om een wet te ondertekenen waarbij je iemand, zonder enig vorm van proces, onbeperkt mag vasthouden?
WASHINGTON (DPA, BELGA) - De Amerikaanse militairen krijgen het onbeperkte recht om over de hele wereld mensen die verdacht worden van terrorisme, voor onbepaalde duur vast te zetten zonder enige vorm van proces.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=BF3KBTO1
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |