SPOILER: MAL lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.
Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen. Het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer deze eerst te downloaden.
VLC speelt ook nog eens alles af(ook Blu-Ray Disk/BD)!
Let er wel op dat deze speler achterloopt op het CCCP Codec Pack en niet speciaal is ontwikkeld met anime in het achterhoofd.
Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.
Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.Helemaal super.
Had jij natuurlijk ook kunnen lezen....quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:42 schreef Kyubey het volgende:
[ afbeelding ]
Algemeen
Wat is anime: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anime
Wat is manga: http://nl.wikipedia.org/wiki/Manga
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vorige seizoenen
2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall
2012 | Winter | Spring | Summer | Fall
2013 | Winter | Spring | Summer | Fall
[ afbeelding ]
Animees: Nederlandstalig blog met reviews over lopende animeseries en (soms) meer!
Anime News Network (ANN): Nieuws over anime en meer.
Animeinfo.com: Hier vind je alle informatie over een anime.
My Anime List (MAL): Houd je eigen anime- en mangalijst bij. Check ook de FOK! MAL groep.
Veel FOK!kers hebben in deze reeks een MAL. Bekijk ze hier:Lucky bitchSPOILER: MAL lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.
Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen. Het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer deze eerst te downloaden.
VLC speelt ook nog eens alles af(ook Blu-Ray Disk/BD)!
Let er wel op dat deze speler achterloopt op het CCCP Codec Pack en niet speciaal is ontwikkeld met anime in het achterhoofd.
Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.
Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.
[ afbeelding ]
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.Nooit gewetenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:43 schreef Qunix het volgende:
[..]
Had jij natuurlijk ook kunnen lezen....
Nog even over KeyHoleTV... Het is ook voor Linux x86 en x64.
"Windows 2000, Windows XP, Windows VISTA, Windows7, Linux, MacOSX(10.4,10.5,10.6) "![]()
OP Quotenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Lucky bitch
[..]
Nooit geweten
Morgen maar downloadenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:45 schreef Qunix het volgende:
[..]
http://www.v2p.jp/video/V(...)TV1.20-ubuntu.tar.gz
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=868711quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Morgen maar downloaden
Heb Kubuntu 12.10
oh gutquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:46 schreef Qunix het volgende:
[..]
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=868711
http://en.wikipedia.org/wiki/KeyHoleTVquote:
Dus nu aan jou de uitdaging om het ook voor elkaar te krijgenquote:KeyHoleTV 1.23 running on Kubuntu Linux
Eerst wat fixenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:50 schreef Qunix het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/KeyHoleTV
[ afbeelding ]
[..]
Dus nu aan jou de uitdaging om het ook voor elkaar te krijgen![]()
Die broer is geweldig! Ik ga hem Emmer-kun noemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:54 schreef Kyubey het volgende:
Ik erger me dood aan Sasami's broer. Elke keer als ik hem zie krijg ik de neiging de koffer van zijn hoofd te slaan.
Ja maar ik heb geen Ps3quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:39 schreef Qunix het volgende:
[..]
RPG zo te zien... Ik weet zeker dat er een 2e game komt, dat zijn dan de elven.
Lijkt je Ni no Kuni leuk?
Ps3 was nog veelste duur toen ik de 360 namquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:06 schreef Qunix het volgende:
Is Hakkenden: Touhou Hakken Ibun wat?
[..]
Das vervelend
Omdat ik niemand meer wil ergeren met mijn gezeur over consoles, zeg ik alleen dit:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:07 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Ps3 was nog veelste duur toen ik de 360 nam
PC MASTERRACEquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:40 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Omdat ik niemand meer wil ergeren met mijn gezeur over consoles, zeg ik alleen dit:
"veelste"
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:43 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Soberso.
Hm, die ganbaranai ga ik wel kijken. Straks.
Jouw foutquote:
Achja, tis dat het een verjaardagscadeau was en ze geen ¤600,- neer wouden leggen voor een Ps3.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Jouw fout
Ik had allang door dat een PS2 meer mijn games zou hebben. En met PS3 backwards compatibility was mijn keus simpel. En ik had geen problemen met het neerleggen van extra geld voor een PS3 tov de prijs van een XBOX.
Nee, qua japanse games zit je beter bij de ps3
Ik heb uit voorzorg vorige maand 2 PS2s gekochtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:55 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Achja, tis dat het een verjaardagscadeau was en ze geen ¤600,- neer wouden leggen voor een Ps3.
en tis nu wel jammer dat de ps3 niet backwards compatibel meer is, zal dus zo nu en dan de ps2 moeten aansluiten of emuleren.
en met het laatste heb je wel gelijk.
Ps2 is toch regiovrij?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb uit voorzorg vorige maand 2 PS2s gekocht
Heb nu een PS3, US PS2 (US PS2 games zijn spotgoedkoop en er zijn er veel die hier nooit zijn uitgekomen) en 2x PS2 (nog in de verpakking).
Zolang ik stroom heb zit ik goed
Ja, de ps2 wel ja... maar ik heb een ps3 en die speelt geen US ps2 gamesquote:
Gezien en het is weer net zo leuk als de vorige seizoenenquote:
Sinds wanneer is PS2 regiovrij??quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:05 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja, de ps2 wel ja... maar ik heb een ps3 en die speelt geen US ps2 games
Dat kan al een paar jaar.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
*hoi*
[..]
Sinds wanneer is PS2 regiovrij??![]()
![]()
Altijd al geweestquote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
*hoi*
[..]
Sinds wanneer is PS2 regiovrij??![]()
![]()
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:03 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat kan al een paar jaar.
Is illegaal dat wel
Wut?? Wat is het nou??quote:
PS2: nee niet vrij zonder hack.quote:
Ben benieuwd met PS4quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:32 schreef wdn het volgende:
[..]
PS2: nee niet vrij zonder hack.
PS3: ja regio vrij maar dat is omdat de discs geen regio lock hebben(het kan dus wel). Maar speelt geen PS2 uit andere regios.
(regiocoding zit in de disc).
Toepasselijk jaquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:40 schreef De_Dakgoot het volgende:
CRAWLING IN MY SKIN THESE WOUNDS WILL NOT HEAL!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot nu toe vind ik dit de enige leuke anime van dit seizoen.quote:
Dan heb ik over een kwartiertje goed nieuws voor je. Vind je het goed als ik je grapje jat?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:49 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik dit de enige leuke anime van dit seizoen.
[ afbeelding ]
ok.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:55 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Dan heb ik over een kwartiertje goed nieuws voor je. Vind je het goed als ik je grapje jat?
Werd tijd.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:34 schreef Qunix het volgende:
Mobile Suit Gundam UNICORN: episode 6 trailer
2 maart 2013
Geweldigquote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:40 schreef Qunix het volgende:
[..]
Nog veel meer hier: http://imgur.com/a/x7kbe
quote:
SPOILER: een paar persoonlijke favorieten spammenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Shaftgaathethemweerflikken.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Ofwordthetdezoveelsteincestueuzepisvlek?Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.Sasami@Doethaarbestniet.
maar wat was de grap?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:55 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Dan heb ik over een kwartiertje goed nieuws voor je. Vind je het goed als ik je grapje jat?
Ik schrijf deze maand een gastrecensie op de site van HAT, beetje helpen met wat bekendheid vewerven voor hen. Gaat over Kotoura-san!quote:
Maarja tot nu toe is dit wel de beste/leukste serie dit seizoen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:15 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Ik schrijf deze maand een gastrecensie op de site van HAT, beetje helpen met wat bekendheid vewerven voor hen. Gaat over Kotoura-san!
Dus check 'm! Hier.
De grap zie je vanzelf wel
quote:
Vind ik ookquote:
Datquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Vind ik ook
Goede episode ook. Was weer veeeeeeeeeels te snel afgelopen.
Landverrader!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:35 schreef De_Dakgoot het volgende:
Dit seizoen maar eens de 3-episode drop doen.
Series die ik definitief volg:
-Kotoura-San
-GJ-BU
-Boku wa Tomodachi ga Sukunai NEXT
-Love Live! School Idol Project
Na de 3 episode kijken of ik het drop
-Tamako Market
-Vividred operation
-Maoyuu Maou Yuusha
-Senran Kagura
Weet wat je post.quote:
Ik zie sasami-san en oreshura er niet tussen staan...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:35 schreef De_Dakgoot het volgende:
-Kotoura-San
-GJ-BU
-Tamako Market
-Vividred operation
-Maoyuu Maou Yuusha
-Senran Kagura
Moet ik nog gaan kijken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
oreshura er niet tussen staan...
Maar toch. Dat is een grof schandaal.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Weet wat je post.
en als je leert lezen dan staat er kijken na de 3e episode of ik het drop.
Dan moeten ze maar met iets leuks komen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:49 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Maar toch. Dat is een grof schandaal.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar met iets leuks komen.
Senran Kagura zou ik nu al droppen gast...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:35 schreef De_Dakgoot het volgende:
-Kotoura-San
-GJ-BU
-Tamako Market
-Vividred operation
-Maoyuu Maou Yuusha
-Senran Kagura
Forum Opties | |
---|---|