Precies.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zoals de grens van 16 jaar! Brilliant
Tieners zuipen zich nu ook de tering inquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het een prima maatregel. Hoewel ik betwijfel of het in de praktijk veel effect gaat hebben is het in elk geval een extra motivatie om geen winkeliers om te tuin te leiden en dat soort zaken. Meer verantwoordelijkheid bij jongeren vind ik geen slechte zaak.
[..]
Vrijgeven werkt niet. Dan zuipen tieners zich helemaal naar de tering. Maar een te streng systeem a la Amerika werkt ook niet, dus er moet een balans gevonden worden.
Precies, daarom dat er nu zo veel nieuwe wetgeving op stapel staat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tieners zuipen zich nu ook de tering in![]()
Als we nou iets moeten hebben geleerd, verbieden werkt niet. Mensen blijven toch wel gebruiken als ze willen gebruiken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies, daarom dat er nu zo veel nieuwe wetgeving op stapel staat.
En hoe precies moeten we dat geleerd hebben?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als we nou iets moeten hebben geleerd, verbieden werkt niet. Mensen blijven toch wel gebruiken als ze willen gebruiken.
De zucht van de overheid om dingen steeds meer of steeds langer te verbieden is af en toe wel vermoeiend.quote:
De drooglegging, de drugsoorlog in mexico, het nederlandse gedoogbeleid..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
En hoe precies moeten we dat geleerd hebben?
Wat heeft dat met het Nederlandse alcoholbeleid te maken? En waarom de vergelijking met heroïne en pep, wat is je punt?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
De drooglegging, de drugsoorlog in mexico, het nederlandse gedoogbeleid..
Ik bedoel, zaken als heroïne en speed zijn ook verboden. In Amsterdam centrum kan je het op elke straathoek krijgen.
Hoe strenger je gaat verbieden, hoe moeilijker men moet gaan doen om aan het spul te komen, met alle gevolgen van nare criminaliteit die daarbij komen kijken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het Nederlandse alcoholbeleid te maken? En waarom de vergelijking met heroïne en pep, wat is je punt?
Geen smokkel, omdat het geen illegale waar is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:20 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het een beetje een rare vergelijking. Alsof je zegt: als we de alcoholleeftijd naar 18 gooien komt er een uitgebreide en grootschalige alcoholsmokkel op gang, ofzo.
Bierrrrrrquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:25 schreef Ties02 het volgende:
Wel grappig dat je deze discussie voert met die UI
Het gaat dan ook natuurlijk niet om alcohol geheel uitbannen bij jongeren onder de 16. Als je écht wil kun je overal aan komen. Of dat nou heroïne is, een wapen of een fles vodka. Het gaat er om dat er ten eerste een sterk signaal wordt afgegeven dat drinken moet (helpen) ontmoedigen en, ten tweede, dat het voor de algemene tiener moeilijker wordt om aan drank te komen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe strenger je gaat verbieden, hoe moeilijker men moet gaan doen om aan het spul te komen, met alle gevolgen van nare criminaliteit die daarbij komen kijken.
Tuurlijk, je schrikt wel wat mensen af. De criminaliteit die je daar voor terugkrijgt weegt daar natuurlijk niet tegen op. En als we dan zien dat nl met een gedoogbeleid nog steeds onder het europees gemiddelde scoort wat betreft wiet gebruik...
Dit gaat alleen maar meer gedoe opleveren omdat 16+ het nu ook thuis bij 15 en jonger moet gaan afleveren.
Zeg tegen een tienerquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat dan ook natuurlijk niet om alcohol geheel uitbannen bij jongeren onder de 16. Als je écht wil kun je overal aan komen. Of dat nou heroïne is, een wapen of een fles vodka. Het gaat er om dat er ten eerste een sterk signaal wordt afgegeven dat drinken moet (helpen) ontmoedigen en, ten tweede, dat het voor de algemene tiener moeilijker wordt om aan drank te komen.
Zo simpel ligt het absoluut niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeg tegen een tiener
DAT MAG NIET !!!!!
Wat doet de tiener?
Ik zal jou even een pic sturen van al mijn stalen rossenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:25 schreef Ties02 het volgende:
Wel grappig dat je deze discussie voert met die UI
Het verplaatst een stuk verantwoordelijkheid in elk geval naar de jongeren. Eerder was het een soort kat-en-muisspel tussen de winkeliers die al het risico droegen en jongeren die straffeloos alles aan kunnen wenden om wel alcohol te bemachtigen. Overigens zie ik geregeld hangjongeren bier drinken die volgens mij geen zestien zijn, dat terzijdequote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:28 schreef Yreal het volgende:
En werkelijk moeilijker wordt het er nu ook niet op. Je mag er alleen niet meer mee over straat. Niet dat ik nou dagelijks 15 jarige met bier over straat zag gaan, maar dat kan je natuurlijk ook onderin een tas doen
Zeker waar. Maar alcohol kopen als 15 of jonger is toch ook strafbaar?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het verplaatst een stuk verantwoordelijkheid in elk geval naar de jongeren. Eerder was het een soort kat-en-muisspel tussen de winkeliers die al het risico droegen en jongeren die straffeloos alles aan kunnen wenden om wel alcohol te bemachtigen. Overigens zie ik geregeld hangjongeren bier drinken die volgens mij geen zestien zijn, dat terzijde
Nee hoor. Was op geen enkele manier strafbaar voor iemand anders dan de verkoper.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker waar. Maar alcohol kopen als 15 of jonger is toch ook strafbaar?
Oke, Ik weet nog wel uit mijn vakkenvullers tijd hoeveel gezeik daaromheen was ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee hoor. Was op geen enkele manier strafbaar voor iemand anders dan de verkoper.
Oehh die Tomosquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zal jou even een pic sturen van al mijn stalen rossen
Dat lijkt me echt leukquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oke, Ik weet nog wel uit mijn vakkenvullers tijd hoeveel gezeik daaromheen was ja.
En ik heb als mystery shopper gewerkt voor ahold. Cool baantje was dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |