En de baan is ook binnen. Gemiddeld zal het zo'n 60 uur in de week zijn. Mag zelf beetje mijn start datum pikken. Ben alleen niet 'heel' tevreden. Hoe gek dat ook klinkt. Het ging echt bizar soepel, heb zo'n vaag vermoeden dat de dagelijkse taken misschien wat tegenvallen. Vandaar enige sceptie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:27 schreef MNR het volgende:
[..]
Hoe is je gesprek gegaan?Je zou vandaag toch de uitslag krijgen?
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En de baan is ook binnen. Gemiddeld zal het zo'n 60 uur in de week zijn. Mag zelf beetje mijn start datum pikken. Ben alleen niet 'heel' tevreden. Hoe gek dat ook klinkt. Het ging echt bizar soepel, heb zo'n vaag vermoeden dat de dagelijkse taken misschien wat tegenvallen. Vandaar enige sceptie.
Dank! Heb hier gelukkig relatief niet lang hoeven rondhangen. Wat ik wel merkte is dat een pro-actieve houding tijdens de interviews wel degelijk hielp.quote:
Van harte en dat je de baan lang mag behouden in deze moeilijke tijden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En de baan is ook binnen. Gemiddeld zal het zo'n 60 uur in de week zijn. Mag zelf beetje mijn start datum pikken. Ben alleen niet 'heel' tevreden. Hoe gek dat ook klinkt. Het ging echt bizar soepel, heb zo'n vaag vermoeden dat de dagelijkse taken misschien wat tegenvallen. Vandaar enige sceptie.
Yes, dat was wel de bedoeling. Het feit dat het direct een flinke >40u baan is geeft iig. weer meer ritme in het leven. En all I can say is, blijf door solliciteren iedereen! Ooit komt het goed!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:07 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Van harte en dat je de baan lang mag behouden in deze moeilijke tijden.
De arbeidstijdenwet schrijft voor dat een werknemer gemiddeld maximaal 55 uur in de week mag werken. Ook in economische tegenspoed dient een werkgever zich hier uiteraard aan te houden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoeken ze nog meer mensen? Ik wil er ook wel 1000 euro bijquote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:15 schreef MNR het volgende:
Proficiat meid!
Ik heb vandaag via een oud-collega een aanbod gekregen. Gewoon dik 1000 euro bovenop mijn huidige salaris (over sceptisch gesproken..) en parttime is geen probleem. Dus ik stuur mn cv lekker door en ga dan via netwerkpersoon op gesprek.
Blijf bij mijn standpunt: in mijn huidige woonplaats werken; wil niet meer reizen.
Volgens mij gaat 't om een baan in het buitenland. Daar zijn de regels waarschijnlijk anders. (correct me if I'm wrong)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:47 schreef Graslul het volgende:
[..]
De arbeidstijdenwet schrijft voor dat een werknemer gemiddeld maximaal 55 uur in de week mag werken. Ook in economische tegenspoed dient een werkgever zich hier uiteraard aan te houden.
En artsen werken regelmatig ook meer dan 60 uur, niets nieuws onder de zonquote:Op zondag 20 januari 2013 10:10 schreef J0ycie88 het volgende:
En denk ook niet dat dat voor alle banen geld. Mijn vriend maakt ook weken van 60 uur een een collega/vriend van hem wel 70a 75. (chauffeur)
Denk dat het in andere landen niet veel beter is, als je al zou willen vertrekken.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
571 duizend werklozen momenteel. De spoeling wordt steeds dunner. Ik ga maar emigreren denk ik.
Noorwegen schijnt het goed te doen.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat het in andere landen niet veel beter is, als je al zou willen vertrekken.
Buiten de eurozone idd.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Noorwegen schijnt het goed te doen.
Hmmm toch wel erg koud daar..quote:Op zondag 20 januari 2013 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Noorwegen schijnt het goed te doen.
Een werknemer mag dus (afhankelijk van de omstandigheden) contractueel maximaal 55/60 uur per week worden verbonden aan een bedrijf en sitting_elfling weet kennelijk van te voren al dat ze daar overheen gaat, vandaar mijn opmerking. In Nederland moet je daarna met overuren constructies gaan werken, of die uren niet betalen natuurlijkquote:Op zondag 20 januari 2013 14:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En artsen werken regelmatig ook meer dan 60 uur, niets nieuws onder de zon
Je lees vaak dat veel vrouwen die geneeskunde hebben gestudeerd part-time gaan werken, maar dat is dan vaak ook zo'n 40 uur per week.
Dat vind ik dan weer niet vreemd. Het inkomen van je partner is voor de bijstand óók van invloed. Als dat niet zo zou zijn, zou elke niet-werkende huisvrouw/-man een bijstandsuitkering kunnen aanvragen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:16 schreef Myraela het volgende:
Nee, een bijstandsuitkering. Schijnbaar moet je dan als "partner" ook ingeschreven staan bij het werkbedrijf. En je bent al partner als je samenwoont en de vaste lasten deelt.
Ik snap dat het inkomen van belang is, maar dan moeten ze me ook laten invullen wat mijn inkomen is. En die mogelijkheid is er dus niet, ik kan alleen doen alsof ik werkloos ben of ga worden. Het is toch niet verplicht om beide werkloos te zijn?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer niet vreemd. Het inkomen van je partner is voor de bijstand óók van invloed. Als dat niet zo zou zijn, zou elke niet-werkende huisvrouw/-man een bijstandsuitkering kunnen aanvragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |