jij woont vast niet in 1 van de grote stedenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb geloof ik de enige actieve werkcoach in Nederland getroffen. Kreeg van de week een bericht in mijn werkm@p () met 3 vacatures en de vraag hoe het ging. Dus ik een bericht terug gestuurd dat de vacatures niet helemaal matchte en dat ik nog wat ijzers in het vuur had. Kreeg direct weer bericht terug of ik haar wilde laten weten hoe de komende gesprekken gaan en of we anders misschien nog een gesprek moeten plannen
dat heb ik nog niet meegemaakt sinds ik bij het uwv zitquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb geloof ik de enige actieve werkcoach in Nederland getroffen. Kreeg van de week een bericht in mijn werkm@p () met 3 vacatures en de vraag hoe het ging. Dus ik een bericht terug gestuurd dat de vacatures niet helemaal matchte en dat ik nog wat ijzers in het vuur had. Kreeg direct weer bericht terug of ik haar wilde laten weten hoe de komende gesprekken gaan en of we anders misschien nog een gesprek moeten plannen
Och, ik val onder het UWV Rotterdam.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:31 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
jij woont vast niet in 1 van de grote stedenmaar in een afgelegen dorp of iets dergelijks
Toen ik er werkte was ik ook zoquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:37 schreef rdwilbrink het volgende:
[..]
dat heb ik nog niet meegemaakt sinds ik bij het uwv zit
Of de energie verloren om er nog over te postenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:06 schreef MNR het volgende:
Nou, zo te zien in de werkeloosheid opgelost
Of mensen die echt niet meer zoeken voor werk en bijstand blijven accepteren en zwart gaan werken ..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Of de energie verloren om er nog over te posten
Pfff ik werk nu al 2 jaar in de thuiszorg (huishoudelijk) en heb nu te horen gekregen dat ik geen "extra" uren meer krijg, heb er nu maar 12,5 over. Wie kan daar nou mee rondkomen?
Solliciteren gaat ook al ruk. Begin echt beetje te geloven dat het nooit meer beter wordt.
Ik werk ook nog maar 10 uur per week ofzo. Ze kunnen me niet meer uren geven bij waar ik nu werkquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Pfff ik werk nu al 2 jaar in de thuiszorg (huishoudelijk) en heb nu te horen gekregen dat ik geen "extra" uren meer krijg, heb er nu maar 12,5 over. Wie kan daar nou mee rondkomen?
Solliciteren gaat ook al ruk. Begin echt beetje te geloven dat het nooit meer beter wordt.
hoe los jij dat (financieel gezien) op dan?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:37 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik werk ook nog maar 10 uur per week ofzo. Ze kunnen me niet meer uren geven bij waar ik nu werkBaal er echt van dat ik alsnog ander werk erbij moet zoeken. In het begin draaide ik nog voldoende uren, maar ze gaan ook bezuinigen omdat het bedrijf niet echt top meer draait.
Sinds kort toch maar een uitkering aangevraagdquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:38 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
hoe los jij dat (financieel gezien) op dan?
Wat voor diploma heb je dan?quote:Op zondag 13 januari 2013 00:21 schreef rdwilbrink het volgende:
het vervelende is soms dat ik me best doe op school me diploma haal niveau 3 wat in mijn situatie vroeger niemand had gedacht.En dat je uiteindelijk straks werk doet waar je niet voor gestudeerd hebt. Ok ik weet dat het op dit moment moeilijk is en dat je blij moet zijn met überhaupt een baan maar toch het is frustrerend. maar goed we blijven zoeken
Je moet een opleiding zoeken waar je ook het vak 'Nederlands' krijgtquote:Op zondag 13 januari 2013 00:54 schreef rdwilbrink het volgende:
Medewerker Beheer ict niveau 3 en heb bijna 1 jaar niveau 4 ict beheer afgemaakt maar moest er helaas mee stoppen echt klote was dat had het geweldig naar me zin daar
Niet iedereen is zo goed in Nederlands en dit topic heet Werkzoekendquote:
Nederlands kreeg ik op die opleiding. Moest er mee stoppen omdat sommige dingen te moeilijk voor mij werden moest dingen op papier zetten en dat was voor mij te lastig.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:42 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Je moet een opleiding zoeken waar je ook het vak 'Nederlands' krijgt
Waarom moest je ermee stoppen dan?
Als ik zo vrij mag zijn: Wat is +/- je leeftijd want je hebt inderdaad een werk manager/coach die zo te zien erg achter je vodden aanzit. ( is dit omdat je sinds kort in de WW? zit en nog 'jong'bent) Of zit je in de bijstand?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgende week krijg ik te horen of mijn 2e gesprek wat geworden is.
Ik ben 42 en zit sinds 1 September in de ww, maar heb sinds 1 November alweer voor 2 dagen werk. Overigens lijkt ze echt bezig om me te helpen en niet zozeer 'achter de vodden' aanzitten. Dat is ook niet echt nodig aangezien ik behoorlijk veel meer sollicitatieactiviteiten heb dan de verplichte 1 per week.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn: Wat is +/- je leeftijd want je hebt inderdaad een werk manager/coach die zo te zien erg achter je vodden aanzit. ( is dit omdat je sinds kort in de WW? zit en nog 'jong'bent) Of zit je in de bijstand?
Wat voor werk ga je doen?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:57 schreef El_Thijs het volgende:
Morgen aan de slag, heb er erg zin in! Ook een beetje zenuwachtig
Proefplaatsing als functioneel ontwerper bij een bedrijf in Den Bosch. Duurt een maand en dan is er kans op een contract.quote:
Jij had toch al een baan? Of is dit voor een fulltime functie?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgende week krijg ik te horen of mijn 2e gesprek wat geworden is.
ah moet je ook zeker zo'n Functioneel ontwerp maken als ik het goed hebquote:Op zondag 13 januari 2013 19:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Proefplaatsing als functioneel ontwerper bij een bedrijf in Den Bosch. Duurt een maand en dan is er kans op een contract.
Fulltime functiequote:Op zondag 13 januari 2013 19:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij had toch al een baan? Of is dit voor een fulltime functie?
Nee als functioneel ontwerper maak je natuurlijk geen functioneel ontwerp....quote:Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef rdwilbrink het volgende:
[..]
ah moet je ook zeker zo'n Functioneel ontwerp maken als ik het goed heb
quote:Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef rdwilbrink het volgende:
[..]
ah moet je ook zeker zo'n Functioneel ontwerp maken als ik het goed heb
quote:Op zondag 13 januari 2013 19:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee als functioneel ontwerper maak je natuurlijk geen functioneel ontwerp....
Succes manquote:Op zondag 13 januari 2013 19:20 schreef El_Thijs het volgende:
Ga nu wel eindelijk doen wat ik ook echt leuk vind om te doen, dus mijn beste beentje en ontwerp voorzetten
Dank u!quote:
Ik doe het op HBO niveauquote:Op zondag 13 januari 2013 19:24 schreef Vault-Boy het volgende:
Volgens mij is het wel echt pittig werk. Heb weleens van iemand anders gehoord dat die dat op school al aardig pittig vond. En dat was nog op mbo4 niveau.
Geen wireframes?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik doe het op HBO niveau
Maar ik snap het van sommigen wel, al vind ik het niet zo heel spannend. Maak zelf screenshots van het scherm, en beschrijf wat elk component doet (met een klein beetje techniek als het moet). De programmeurs kunnen er dan meteen mee aan de slag. Zo blijf ik wel enigszins bij de techniek betrokken terwijl ik geen letter code hoef te schrijven
Kan, maar de meesten gebruiken de designer van Visual Studio om de schermen te maken, of zelfs de tool waarin het programma geschreven is. Ik ga zelf voor het laatste, dan kan de programmeur meteen het scherm zien zoals het eruit moet zien, en meteen de code erachter hangen.quote:
Ja ok, ik doe functioneel beheer voor webapplicaties dus daar zijn wireframes wellicht gebruikelijkerquote:Op zondag 13 januari 2013 19:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Kan, maar de meesten gebruiken de designer van Visual Studio om de schermen te maken, of zelfs de tool waarin het programma geschreven is. Ik ga zelf voor het laatste, dan kan de programmeur meteen het scherm zien zoals het eruit moet zien, en meteen de code erachter hangen.
Zou goed kunnen, verschilt per bedrijfquote:Op zondag 13 januari 2013 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ok, ik doe functioneel beheer voor webapplicaties dus daar zijn wireframes wellicht gebruikelijker
Toen ik een paar maandjes werkloos was...quote:Op zondag 13 januari 2013 20:11 schreef peleetje het volgende:
Ik vraag me af... wat is nou de dagbesteding van de werklozen?
Ik vervang wel altijd het woord werkloze voor werkzoekendquote:Op zondag 13 januari 2013 20:11 schreef peleetje het volgende:
Beter wordt het altijd! De vraag is alleen hoelang het gaat duren voordat het beter wordtquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Die van mij moet nog steeds reageren op het persoonlijke berichtje dat ik hem gestuurd heb. Ik zou hem dus aan zijn mouw moeten trekken... Maar eerlijk gezegd heb ik daar op dit moment weinig zin in (en nogmaals: echt niets voor mij..).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kom er ook niet voor 10 uur uit tegenwoordig. Want heb niets om er voor uit te gaan en zeker met de koud is je bed zo verdomd lekker!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:04 schreef MNR het volgende:
Aaaaaarrrrghhh... zie ik net een superleuke vacature, denk ik van; hey, ze VRAGEN echt om mensen, is het in Godvergeten Den Haag![]()
[..]
Beter wordt het altijd! De vraag is alleen hoelang het gaat duren voordat het beter wordtJa, het is gewoon kut. Ik heb van de vorige crisis helemaal niets meegekregen, dit is pas de eerste keer. Besef me nu wel wat ik eigenlijk altijd een enorme mazzel had en financiële veiligheid.
Maar goed, ik ben nu een beetje op het punt aangekomen dat ik 's ochtends langer in bed blijf liggen omdat.... nou ja, ik heb nog een hele dag voor meVanmorgen netjes om 7.30u opgestaan. Lekker fris en fruitig. Vervolgens alweer tot de conclusie gekomen dat ik geen doel heb voor vandaag (qua werk) en de enige 2 doelen die ik voor mezelf heb gesteld vandaag kunnen ook starten om 11.00u. En zo geschiedde. Sjonge, jonge! En dat is zo NIETS voor mij.
Maar goed, ik moet het er zelf weer van maken, me ook volledig van bewust, maar motivatie begint wel weg te ebben. Ben héél blij dat ik naast het zoeken van parttime werk nog iets anders heb, want geez..... anders zou ik haast "gedeprimeerd" worden.
Ow kijk, je hebt iets in het vooruitzicht. Morgen aan de het einde van de dag update?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:06 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik kom er ook niet voor 10 uur uit tegenwoordig. Want heb niets om er voor uit te gaan en zeker met de koud is je bed zo verdomd lekker!
Maar goed.. Morgen meedraaien en hopen dat dat wat word! Dan kom ik hopelijk weer in mijn ritme!
Ik hoop het ja! Hoop toch dat ik morgen wel iets weet. Heb er best een positief gevoel bij dus ben erg benieuwd. Het is op basis van nul-uren, maar prima, ik heb iets om handen. Het is binnen mijn werkgebied en ik kan altijd verder kijken!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:15 schreef MNR het volgende:
[..]
Ow kijk, je hebt iets in het vooruitzicht. Morgen aan de het einde van de dag update?
Dit was ook zo'n beetje mijn dagbesteding. Ik gamede daarnaast ook veel, anders verveelde ik me helemaal de pleuris. Want ja het had toch begeven moment geen zin meer om echt elke dag langs uitzendbureaus te gaan. Ze hadden niks voor je en vacatures waren er ook niet voor mijquote:Op maandag 14 januari 2013 10:29 schreef Dromer het volgende:
[..]
Toen ik een paar maandjes werkloos was...
Uitslapen (niet teveel om dag/nacht ritme niet te verstoren)
Internet afstruinen naar vacatures en uitgebreide reacties versturen
Inschrijven en langsgaan bij uitzendbureau's (weinig nuttig gebleken)
Huishoudelijke taken
Normale vrijetijdsbesteding
Laat naar bed...
Als het lang had geduurd zou ik wel iets van vrijwilligerswerk gezocht hebben tegen de afstomping.
Het mag ook een update zijn om te vertellen hoe het is geweest en je het vondquote:Op maandag 14 januari 2013 13:21 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik hoop het ja! Hoop toch dat ik morgen wel iets weet. Heb er best een positief gevoel bij dus ben erg benieuwd. Het is op basis van nul-uren, maar prima, ik heb iets om handen. Het is binnen mijn werkgebied en ik kan altijd verder kijken!
Helemaal mee eens! Zo denk ik er ook overquote:Op maandag 14 januari 2013 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zet wel elke dag de wekker, al is dat uiteraard later dan voorheen en snooze ik vakerKwam wel vacature tegen bij pro-rail waar ik op ga reageren en zelfs bij de leenbakker hier
( beter wel wat doen part-time en verder zoeken dan niks doen en zoeken ) toch?
Succes Joyce
same here. En het zoeken naar werk is zooooooooooo frustrerend als je starter bentquote:Op maandag 14 januari 2013 13:26 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dit was ook zo'n beetje mijn dagbesteding. Ik gamede daarnaast ook veel, anders verveelde ik me helemaal de pleuris. Want ja het had toch begeven moment geen zin meer om echt elke dag langs uitzendbureaus te gaan. Ze hadden niks voor je en vacatures waren er ook niet voor mij
Eigenlijk ga ik nog steeds veel te laat naar bed en kom ik er ook laat uit. Kom omdat ik ook pas in de avond moet werken. Maar als je eenmaal werkzoekend ben zonder verplichtingen (gezin etc). Dan gaat je ritme echt nergens meer over.Ik hoop ook echt dat ik snel weer wat fulltime kan doen, want ik ben wel door die periode echt heel lui geworden
![]()
Voordat ik werkzoekend was, was ik energiek en deed ik dingen meteen. Maar sinds ik werkzoekend ben en nu maar 2 avonden werk per werk. Ben ik echt lui geworden en doe ik alles op het laatste moment.
Niet alleen als je starter bentquote:Op maandag 14 januari 2013 14:14 schreef Apotheose het volgende:
[..]
same here. En het zoeken naar werk is zooooooooooo frustrerend als je starter bent
Was nou maar kontjes gaan wassen.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:28 schreef RickoKun het volgende:
"Sorry je hebt geen ervaring"
Dat hoor ik al sinds ik afgestudeerd benVuile honden.
Het fijne is dat mensen op het MBO meer ervaring hebben dan lui zoals ik die op t HBO veel theorie hebben gehad. Ik denk dat MBO in deze tijd de betere keus is dan het overschatte HBO.
Ja daar krijg ik deze week weer wat van te horenquote:
Klopt, heel soms is t mogelijk dat ze je intern een beetje extra bijscholen of je eerst een paar maand 'stage' laten lopen.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:30 schreef Apotheose het volgende:
nee maar waar moet je in godsnaam die ervaring opdoen als je altijd dat bericht krijgt? Er is ALTIJD wel iemand beter of geschikter.
Herkenbaar dit.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:04 schreef MNR het volgende:
Aaaaaarrrrghhh... zie ik net een superleuke vacature, denk ik van; hey, ze VRAGEN echt om mensen, is het in Godvergeten Den Haag![]()
[..]
Beter wordt het altijd! De vraag is alleen hoelang het gaat duren voordat het beter wordtJa, het is gewoon kut. Ik heb van de vorige crisis helemaal niets meegekregen, dit is pas de eerste keer. Besef me nu wel wat ik eigenlijk altijd een enorme mazzel had en financiële veiligheid.
Maar goed, ik ben nu een beetje op het punt aangekomen dat ik 's ochtends langer in bed blijf liggen omdat.... nou ja, ik heb nog een hele dag voor meVanmorgen netjes om 7.30u opgestaan. Lekker fris en fruitig. Vervolgens alweer tot de conclusie gekomen dat ik geen doel heb voor vandaag (qua werk) en de enige 2 doelen die ik voor mezelf heb gesteld vandaag kunnen ook starten om 11.00u. En zo geschiedde. Sjonge, jonge! En dat is zo NIETS voor mij.
Maar goed, ik moet het er zelf weer van maken, me ook volledig van bewust, maar motivatie begint wel weg te ebben. Ben héél blij dat ik naast het zoeken van parttime werk nog iets anders heb, want geez..... anders zou ik haast "gedeprimeerd" worden.
ow dat vind ik prima, eerst 'stage' en dan (hopelijk) aangenomen worden. Maar waar vind ik zoiets?quote:Op maandag 14 januari 2013 14:36 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Klopt, heel soms is t mogelijk dat ze je intern een beetje extra bijscholen of je eerst een paar maand 'stage' laten lopen.
Uitslapen, beetje achter de computer hangen. Ben nu bezig mijn grote verzameling recepten te ordenen. Series kijken. Mijn moeder lastig vallen. Blegh.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:11 schreef peleetje het volgende:
Ach tegen die tijd dat het "beter" wordt zeggen ze van "ja maar je bent nu zo lang van school, al die kennis is weggezakt".quote:Op maandag 14 januari 2013 13:04 schreef MNR het volgende:
Beter wordt het altijd! De vraag is alleen hoelang het gaat duren voordat het beter wordtJa, het is gewoon kut.
Structuur is belangrijk inderdaadquote:Op maandag 14 januari 2013 13:09 schreef Viking84 het volgende:
Toen ik werkloos was, ben ik begonnen met hardlopen. Bracht toch wat structuur in m'n dag.
Ik heb het geluk dat heel veel mensen die werkzaam zijn in mijn vakgebied, kennis online delenquote:Op maandag 14 januari 2013 15:13 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Uitslapen, beetje achter de computer hangen. Ben nu bezig mijn grote verzameling recepten te ordenen. Series kijken. Mijn moeder lastig vallen. Blegh.
[..]
Ach tegen die tijd dat het "beter" wordt zeggen ze van "ja maar je bent nu zo lang van school, al die kennis is weggezakt".
Tja en dan heb je net kennis X niet terwijl je wel Y en Z hebt. Afgewezen dus.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:46 schreef Vault-Boy het volgende:
Eigenlijk zou je wat in de techniek moeten doen. Damn kom daar echt zoveel vacatures voor tegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |