abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121422735
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:09 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

En als je de joden gratis huizen en grond weggeeft, is het natuuurlijk zo leeg.
In Basrah zijn er nog joden over :P
Maar dat zijn echt de loyalen onder de loyalen.
pi_121422744
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:11 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Godsdienstvrijheid, is ook de keuze om niet te geloven...
Natuurlijk, maar dat heeft er niks mee te maken. Je stelt bepaalde eisen aan je bruid. Dat er dan mensen afvallen is geen discriminatie.

Mensen hoeven helemaal niet te geloven, maar dat worden dan ook geen partners.
pi_121422748
Bojan zo ver komt het niet, de russen komen ons wel redden tegen die tijd.
pi_121422754
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

In Basrah zijn er nog joden over :P
Maar dat zijn echt de loyalen onder de loyalen.
Weet ik, ik kom uit Basrah :P.
(sterker nog wij hebben joodse "buren")
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:16:07 #205
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121422757
Ok voorbeeldje voor meneer Bojan:

Op jou website exmoslim staat het volgende:

quote:
2:6.
Het heeft geen zin om ongelovigen te laten geloven. Doen ze toch niet.
En dan staat dit op de website die ik net gelinkt heb. Met complete uitlag en geen geknip etc.

quote:
[6-7] As for those who have rejected9 (these things), it is all the same to them whether you warn them or do not warn them: they are not going to believe. Allah has sealed up their hearts and ears and a covering has fallen over their eyes,10 and they have incurred the severest punishment.
En dit is hoe het verder gaat:
quote:
[8-16] Then there are some who say, "We believe in Allah and the Last Day", whereas they do not believe at all. They thus try to deceive Allah and the Believers, but they succeed in deceiving none except themselves and they realize it not.11 In their hearts is a disease which Allah has increased all the more12 and a painful doom is in store for them for the lie they utter. Whenever it is said to them, "Spread not disorder on the earth", their reply is, "We only seek to put things aright".Beware! they do spread disorder but they realize it not. And when it is said to them, "Believe sincerely as the other people have believed",13 they reply, "Should we believe as fools have believed?”14 Beware! they themselves are the fools, but they know it not. When they meet those who believe, they say, "We, too, are believers", but when they privily meet their evil geniuses,15 they say, "Indeed we are with you: we are only mocking at these people". (Little do they realize that) Allah is mocking at them. He gives them rope enough, and they wander on and on blindly in their mischief and rebellion. These are the people who have bartered away Guidance for error, but this is a profitless bargain that they have made, and they are not at all on the right way.
Wat vinden jullie ervan? Het doet me denken aan iemand.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:16:24 #206
376361 bojan
Het is friet
pi_121422760

Islam = vrede!
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_121422765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:06 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Omdat er in die quote staat (zoals ik het interpreteer) dat de moslim-man dus beter een vrouw zoekt die religieus is (bij voorkeur moslim dus, zoals jullie zelf al eerder aangaven). Dan geef je je partner toch niet de keuze van godsdienst en beroof je hem/haar toch van de godsdienstvrijheid?

Godsdienstvrijheid is driedelig:
1: keuze om een godsdienst te belijden in woord en schrift
2: keuze van godsdienst
3: keuze om NIET te geloven
Er is een vers in de Koran dat de redenen geeft waarom het beter is om met iemand uit je eigen religie te trouwen.

In de Islam moet de vrouw het geloof van haar man aannemen, dit betekent dus dat als een niet-moslima met een man trouwt, ze een moslima moet worden. Wil een moslima met een niet-moslim trouwen, dan moet hij zich eerst bekeren. Dit heeft te maken met de opvoeding van eventuele kinderen en de communicatie tussen de ouders over religieuze zaken. Zijn nog meer redenen hoor, zal ze morgen eens opzoeken.
When you're young, you're hoping that this person will be the right one, the one you're going to be in love with forever. But sometimes you want that so much, you create something that isn't really there.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:18:59 #208
376361 bojan
Het is friet
pi_121422778
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:16 schreef rakotto het volgende:
Ok voorbeeldje voor meneer Bojan:

Op jou website exmoslim staat het volgende:

[..]

En dan staat dit op de website die ik net gelinkt heb. Met complete uitlag en geen geknip etc.

[..]

En dit is hoe het verder gaat:

[..]

Wat vinden jullie ervan? Het doet me denken aan iemand.
Ge moet imo al veel gezopen hebben om zo'n onzin te kunnen neerschrijven
pi_121422781
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:17 schreef sofargone het volgende:

[..]

Er is een vers in de Koran dat de redenen geeft waarom het beter is om met iemand uit je eigen religie te trouwen.

In de Islam moet de vrouw het geloof van haar man aannemen, dit betekent dus dat als een niet-moslima met een man trouwt, ze een moslima moet worden. Wil een moslima met een niet-moslim trouwen, dan moet hij zich eerst bekeren. Dit heeft te maken met de opvoeding van eventuele kinderen en de communicatie tussen de ouders over religieuze zaken. Zijn nog meer redenen hoor, zal ze morgen eens opzoeken.
Het komt alleen maar neer op 'my way, or the highway'.

Met vrijheid heeft het geen reet te maken.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:19:44 #210
376361 bojan
Het is friet
pi_121422782
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:17 schreef sofargone het volgende:

[..]

met andere woorden ==> vrouwen worden onderdrukt in de islam
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:20:41 #211
137562 rakotto
pi_121422784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:18 schreef bojan het volgende:

[..]

Is dat alles wat je er tegen te zeggen hebt? Verder niets?
pi_121422786
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:19 schreef bojan het volgende:

[..]

Nee hoor, dat de vrouw het geloof van d'r man moet volgen betekent niet dat ze onderdrukt is. Het is zo om misstanden te voorkomen.
When you're young, you're hoping that this person will be the right one, the one you're going to be in love with forever. But sometimes you want that so much, you create something that isn't really there.
pi_121422787
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:18 schreef bojan het volgende:

[..]

En jij bent een idioot die moeite heeft met begrijpend lezen. Hij schrijft die onzin niet, dat is wat er in de Koran staat. In tegenstelling tot wat jij hier neerklakt van exmoslim.nl :') dat was dus wel onzin.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:22:41 #214
376361 bojan
Het is friet
pi_121422794
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:20 schreef rakotto het volgende:

[..]

Is dat alles wat je er tegen te zeggen hebt? Verder niets?
Wat moet ik met zo'n onzin?
pi_121422795
Want exmoslim.nl is per definitie valse propaganda?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:23:27 #216
376361 bojan
Het is friet
pi_121422798
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:21 schreef sofargone het volgende:

[..]

Nee hoor, dat de vrouw het geloof van d'r man moet volgen betekent niet dat ze onderdrukt is. Het is zo om misstanden te voorkomen.
Dat betekent het wel, want een moslima mag bijvoorbeeld niet trouwen met mij, terwijl haar broer wel mag trouwen met mijn (denkbeeldig) zusje.

Vrouwen zijn niet vrij in de Islam
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:23:43 #217
137562 rakotto
pi_121422799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:19 schreef bojan het volgende:

[..]

Hoezo? Een vrouw die geen Abrahamistische geloof aanhangt en met een Moslim wilt trouwen, weet dan al van tevoren dat ze Moslim hoort te worden. Geen addertjes onder de gras. Wil je dat niet, dan wil je blijkbaar ook niet trouwen met die persoon. Want je hebt er alles er niet voor over.

Dat zelfde geldt voor de man? Hoezo is dit dan weer vrouwen onderdrukking?
pi_121422800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:22 schreef Specularium het volgende:
De informatie die hij hier geplakt heeft wel, ja. En die Ehsan Jami is niet serieus te nemen.
pi_121422803
@sofargone

Wat jij vertelt klopt niet helemaal. Van de Islam hoeft een vrouw niet de religie van haar man te nemen. Dit was de gewoonte bij de Arabieren pre-Islam.

De Islam maakte daar juist een einde aan.
pi_121422804
een moslima mag wel trouwen met jou.. als je maar eerst moslim word...
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:25:15 #221
137562 rakotto
pi_121422806
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:22 schreef bojan het volgende:

[..]

Wat moet ik met zo'n onzin?
Jij gebruikt graag bronnen als onzin. Ik geef jou de daadwerkelijke bronnen die rechstreeks uit het boek komen waar wij nu zo lang over discusseren.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:25:19 #222
376361 bojan
Het is friet
pi_121422807
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:24 schreef arjan1212 het volgende:
een moslima mag wel trouwen met jou.. als je maar eerst moslim word...
Nee sorry, ik geloof niet in sprookjes
pi_121422809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het komt alleen maar neer op 'my way, or the highway'.

Met vrijheid heeft het geen reet te maken.
Zulke redenen zijn er om de vrouw te beschermen, niet om haar te onderdrukken. De vrouw is zelfs belangrijker dan de man in de Islam.

Once Hakim bin Hizam came to the Prophet of Islam and asked: "To whom should I be kind?" The Prophet replied, "Your mother." Hakim asked, "Then to whom?" The Prophet said, "Your mother." Hakim asked, "Then to whom?" The Prophet replied, "Your mother." Only when Hakim asked the fourth time that, "Then to whom?" the Prophet replied, "Your father." This shows that the right of mother upon the children is three times more than the rights of father as far as kindness is concerned.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:25:49 #224
376361 bojan
Het is friet
pi_121422811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:23 schreef rakotto het volgende:

[..]

Hoezo? Een vrouw die geen Abrahamistische geloof aanhangt en met een Moslim wilt trouwen, weet dan al van tevoren dat ze Moslim hoort te worden. Geen addertjes onder de gras. Wil je dat niet, dan wil je blijkbaar ook niet trouwen met die persoon. Want je hebt er alles er niet voor over.

Dat zelfde geldt voor de man? Hoezo is dit dan weer vrouwen onderdrukking?
pi_121422812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:24 schreef Peunage het volgende:
@sofargone

Wat jij vertelt klopt niet helemaal. Van de Islam hoeft een vrouw niet de religie van haar man te nemen. Dit was de gewoonte bij de Arabieren pre-Islam.

De Islam maakte daar juist een einde aan.
Als een Nederlands meisje met een Islamitische man moet trouwen, moet ze toch bekeren? :o
In ieder geval sorry als het fout is, ik dacht altijd dat dat moest. Zal 't even bekijken.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:27:41 #226
137562 rakotto
pi_121422818
quote:
Van wat ik er van gezien heb: Ja.

Als een website dingen gaat claimen, dan wil ik graag echt materiaal zien ipv neppe argumenten die op hun eigen mening is gebasseerd in plaats van hun bron.
pi_121422822
quote:
Wat snap jij niet aan wat ik zei?

bojan gebruikt een bron die verzen totaal uit context rukt, en dat blijft hij steeds herhalen.

Wij laten hem de verzen binnen context uit de Koran zelf zien en hij zegt dat het onzin is.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:28:02 #228
376361 bojan
Het is friet
pi_121422823
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:26 schreef sofargone het volgende:

[..]

Als een Nederlands meisje met een Islamitische man moet trouwen, moet ze toch bekeren? :o
Neen, aangezien de man het hoofd van het gezin is. Indien een islamitische vrouw met een man wil trouwen, dan moet die man zich bekeren tot de islam.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:28:27 #229
376361 bojan
Het is friet
pi_121422825
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:27 schreef rakotto het volgende:

[..]

Als een website dingen gaat claimen, dan wil ik graag echt materiaal zien ipv neppe argumenten die op hun eigen mening is gebasseerd in plaats van hun bron.
Je kan op de verzen klikken en daar zie je de letterlijke betekenis uit de koran
pi_121422829
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:25 schreef bojan het volgende:

[..]

Nee sorry, ik geloof niet in sprookjes
Hoofdstuk 109 van de Koran, De Ongelovigen

Zeg: "O gij ongelovigen,
Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst.

Dat was het dan, een heel hoofdstuk uit de Koran :)

'Christen moet niet trouwen met moslim'
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)campaign=Cookiecheck

:')
pi_121422830
Valt me wel mee , dat de moslims nog geen moord en brand schreeuwen om die strip van Charly Hebdo
pi_121422832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:27 schreef rakotto het volgende:

[..]

Want de interpretatie van een religie is niet op mening gebaseerd?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:29:49 #233
137562 rakotto
pi_121422834
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:28 schreef bojan het volgende:

[..]

Je kan op de verzen klikken en daar zie je de letterlijke betekenis uit de koran
Dat zijn niet de letterlijke betekenissen.

Wat ik je heb laten zien in de lange quote wat jij bezopen vind is wat het letterlijk betekent. En de website die ik gelinkt heb laat de daadwerkelijke betekenissen zien.
pi_121422837
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:26 schreef sofargone het volgende:

[..]

Een moslim kan alleen met een moslim, christen of joodse vrouw trouwen.

Hij kan niet met een ongelovige trouwen. Of zij van religie verandert voor hem is een andere zaak.

Bij de Arabieren was het anders. Trouwen was niet zo vrijwillig. Wanneer een vrouw trouwde moest ze bij de stam van haar man gaan wonen en MOEST ze hun religie overnemen.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:31:46 #235
137562 rakotto
pi_121422842
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

De interpretatie van een zin zonder de rest wat er om heen staat te lezen is niet echt een mening vind ik. Want iedereen die enige kennis heeft over de Koran, weet dat je uit 1 zin geen betekenis kunt halen.
pi_121422843
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Een moslim kan alleen met een moslim, christen of joodse vrouw trouwen.

Hij kan niet met een ongelovige trouwen. Of zij van religie verandert voor hem is een andere zaak.

Bij de Arabieren was het anders. Trouwen was niet zo vrijwillig. Wanneer een vrouw trouwde moest ze bij de stam van haar man gaan wonen en MOEST ze hun religie overnemen.
Hoe zit het dan met een moslima die met een ongelovige wil trouwen?
pi_121422845
Bojan klinkt trouwens als een Servier
pi_121422849
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

De interpretatie van verzen uit de Koran niet. Die passen binnen een bepaalde sociale of historische context. Je kunt niet links en rechts met verzen strooien en claimen dat het over alle ongelovigen gaat.
pi_121422851
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:31 schreef sofargone het volgende:

[..]

Mag niet.
pi_121422853
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:06 schreef bojan het volgende:
optie 2: etnische zuivering (ZONDER moorden, mishandelingen etc)

Andere optie is imo niet mogelijk.
Nee, etnische zuivering zonder moorden is niet mogelijk.
pi_121422859
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:32 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Mag niet.
En als de man in kwestie zich bekeert?
pi_121422862
Volgens Thilo Sarrazin zou indien de duitse overheid de bijstand zou afschaffen 50% van de moslims duitsland vrijwillig verlaten.
pi_121422864
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:34 schreef sofargone het volgende:

[..]

En als de man in kwestie zich bekeert?
Als hij moslim wordt uiteraard wel (natuurlijk zijn er andere voorwaarden die voor iedereen gelden wat betreft onderhoud etc.)
pi_121422868
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:31 schreef sofargone het volgende:

[..]

Een moslima kan alleen met een moslim trouwen. In die tijd zou het zo zijn gegaan; moslima trouwt met ongelovige, ze moet bij hem en zijn stam wonen, moet standaard hun goden aanbidden(ja, ze hadden meerdere goden).

Een christelijke of joodse vrouw die met een moslim trouwt zou ook bij hem en zijn stam gaan wonen maar kan haar religie behouden. Ze hoeft zich niet aan te passen aangezien de religies zo veel op elkaar lijken. Behalve wanneer het aankomt op profeten; moslims erkennen alle joodse en christelijke profeten, andersom niet.
pi_121422873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:35 schreef bojan het volgende:

Degene die na einddatum nog aanwezig zijn, moeten gewoon door het leger en politie meegenomen worden
Meegenomen naar? En dan?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:38:51 #246
376361 bojan
Het is friet
pi_121422882
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:37 schreef Shawn het volgende:

[..]

Meegenomen naar? En dan?
Meenemen en verplicht het land uitzetten...
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:40:25 #247
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_121422887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:44 schreef blek het volgende:

[..]

De islam is extreem. Normale moslims bestaan natuurlijk niet. Welke mongool onderwerpt zich aan een denkbeeldige pedofiele massamoordenaar ?? Dan ben je gewoon gestoord en hoor je opgesloten te worden.
*Zucht* :')
pi_121422890
Hoe ga je dat eigenlijk doen, je kunt niet aan iemand zien welke religie hij heeft.
pi_121422899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:38 schreef bojan het volgende:

[..]

Meenemen en verplicht het land uitzetten...
Lukt niet zonder te moorden zoals jij beweert. Uitzetten naar waar? De landen waar jij hen naartoe wilt sturen sluiten hun grenzen. En wat ga je dan doen?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 02:42:52 #250
376361 bojan
Het is friet
pi_121422905
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:41 schreef Shawn het volgende:

[..]

Lukt niet zonder te moorden zoals jij beweert. Uitzetten naar waar? De landen waar jij hen naartoe wilt sturen sluiten hun grenzen. En wat ga je dan doen?
Het doel heiligt de middelen.

uitzetten aan hun thuislanden, waarom zouden ze hun grenzen sluiten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')