In Basrah zijn er nog joden overquote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:09 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
En als je de joden gratis huizen en grond weggeeft, is het natuuurlijk zo leeg.
Natuurlijk, maar dat heeft er niks mee te maken. Je stelt bepaalde eisen aan je bruid. Dat er dan mensen afvallen is geen discriminatie.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:11 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid, is ook de keuze om niet te geloven...
Weet ik, ik kom uit Basrahquote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
In Basrah zijn er nog joden over
Maar dat zijn echt de loyalen onder de loyalen.
En dan staat dit op de website die ik net gelinkt heb. Met complete uitlag en geen geknip etc.quote:2:6.
Het heeft geen zin om ongelovigen te laten geloven. Doen ze toch niet.
En dit is hoe het verder gaat:quote:[6-7] As for those who have rejected9 (these things), it is all the same to them whether you warn them or do not warn them: they are not going to believe. Allah has sealed up their hearts and ears and a covering has fallen over their eyes,10 and they have incurred the severest punishment.
Wat vinden jullie ervan? Het doet me denken aan iemand.quote:[8-16] Then there are some who say, "We believe in Allah and the Last Day", whereas they do not believe at all. They thus try to deceive Allah and the Believers, but they succeed in deceiving none except themselves and they realize it not.11 In their hearts is a disease which Allah has increased all the more12 and a painful doom is in store for them for the lie they utter. Whenever it is said to them, "Spread not disorder on the earth", their reply is, "We only seek to put things aright".Beware! they do spread disorder but they realize it not. And when it is said to them, "Believe sincerely as the other people have believed",13 they reply, "Should we believe as fools have believed?”14 Beware! they themselves are the fools, but they know it not. When they meet those who believe, they say, "We, too, are believers", but when they privily meet their evil geniuses,15 they say, "Indeed we are with you: we are only mocking at these people". (Little do they realize that) Allah is mocking at them. He gives them rope enough, and they wander on and on blindly in their mischief and rebellion. These are the people who have bartered away Guidance for error, but this is a profitless bargain that they have made, and they are not at all on the right way.
Er is een vers in de Koran dat de redenen geeft waarom het beter is om met iemand uit je eigen religie te trouwen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:06 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Omdat er in die quote staat (zoals ik het interpreteer) dat de moslim-man dus beter een vrouw zoekt die religieus is (bij voorkeur moslim dus, zoals jullie zelf al eerder aangaven). Dan geef je je partner toch niet de keuze van godsdienst en beroof je hem/haar toch van de godsdienstvrijheid?
Godsdienstvrijheid is driedelig:
1: keuze om een godsdienst te belijden in woord en schrift
2: keuze van godsdienst
3: keuze om NIET te geloven
Ge moet imo al veel gezopen hebben om zo'n onzin te kunnen neerschrijvenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:16 schreef rakotto het volgende:
Ok voorbeeldje voor meneer Bojan:
Op jou website exmoslim staat het volgende:
[..]
En dan staat dit op de website die ik net gelinkt heb. Met complete uitlag en geen geknip etc.
[..]
En dit is hoe het verder gaat:
[..]
Wat vinden jullie ervan? Het doet me denken aan iemand.
Het komt alleen maar neer op 'my way, or the highway'.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:17 schreef sofargone het volgende:
[..]
Er is een vers in de Koran dat de redenen geeft waarom het beter is om met iemand uit je eigen religie te trouwen.
In de Islam moet de vrouw het geloof van haar man aannemen, dit betekent dus dat als een niet-moslima met een man trouwt, ze een moslima moet worden. Wil een moslima met een niet-moslim trouwen, dan moet hij zich eerst bekeren. Dit heeft te maken met de opvoeding van eventuele kinderen en de communicatie tussen de ouders over religieuze zaken. Zijn nog meer redenen hoor, zal ze morgen eens opzoeken.
met andere woorden ==> vrouwen worden onderdrukt in de islamquote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:17 schreef sofargone het volgende:
[..]
Er is een vers in de Koran dat de redenen geeft waarom het beter is om met iemand uit je eigen religie te trouwen.
In de Islam moet de vrouw het geloof van haar man aannemen, dit betekent dus dat als een niet-moslima met een man trouwt, ze een moslima moet worden. Wil een moslima met een niet-moslim trouwen, dan moet hij zich eerst bekeren. Dit heeft te maken met de opvoeding van eventuele kinderen en de communicatie tussen de ouders over religieuze zaken. Zijn nog meer redenen hoor, zal ze morgen eens opzoeken.
Is dat alles wat je er tegen te zeggen hebt? Verder niets?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:18 schreef bojan het volgende:
[..]
Ge moet imo al veel gezopen hebben om zo'n onzin te kunnen neerschrijven
Nee hoor, dat de vrouw het geloof van d'r man moet volgen betekent niet dat ze onderdrukt is. Het is zo om misstanden te voorkomen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:19 schreef bojan het volgende:
[..]
met andere woorden ==> vrouwen worden onderdrukt in de islam
En jij bent een idioot die moeite heeft met begrijpend lezen. Hij schrijft die onzin niet, dat is wat er in de Koran staat. In tegenstelling tot wat jij hier neerklakt van exmoslim.nlquote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:18 schreef bojan het volgende:
[..]
Ge moet imo al veel gezopen hebben om zo'n onzin te kunnen neerschrijven
Wat moet ik met zo'n onzin?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:20 schreef rakotto het volgende:
[..]
Is dat alles wat je er tegen te zeggen hebt? Verder niets?
Dat betekent het wel, want een moslima mag bijvoorbeeld niet trouwen met mij, terwijl haar broer wel mag trouwen met mijn (denkbeeldig) zusje.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:21 schreef sofargone het volgende:
[..]
Nee hoor, dat de vrouw het geloof van d'r man moet volgen betekent niet dat ze onderdrukt is. Het is zo om misstanden te voorkomen.
Hoezo? Een vrouw die geen Abrahamistische geloof aanhangt en met een Moslim wilt trouwen, weet dan al van tevoren dat ze Moslim hoort te worden. Geen addertjes onder de gras. Wil je dat niet, dan wil je blijkbaar ook niet trouwen met die persoon. Want je hebt er alles er niet voor over.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:19 schreef bojan het volgende:
[..]
met andere woorden ==> vrouwen worden onderdrukt in de islam
De informatie die hij hier geplakt heeft wel, ja. En die Ehsan Jami is niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:22 schreef Specularium het volgende:
Want exmoslim.nl is per definitie valse propaganda?
Jij gebruikt graag bronnen als onzin. Ik geef jou de daadwerkelijke bronnen die rechstreeks uit het boek komen waar wij nu zo lang over discusseren.quote:
Nee sorry, ik geloof niet in sprookjesquote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:24 schreef arjan1212 het volgende:
een moslima mag wel trouwen met jou.. als je maar eerst moslim word...
Zulke redenen zijn er om de vrouw te beschermen, niet om haar te onderdrukken. De vrouw is zelfs belangrijker dan de man in de Islam.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het komt alleen maar neer op 'my way, or the highway'.
Met vrijheid heeft het geen reet te maken.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:23 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hoezo? Een vrouw die geen Abrahamistische geloof aanhangt en met een Moslim wilt trouwen, weet dan al van tevoren dat ze Moslim hoort te worden. Geen addertjes onder de gras. Wil je dat niet, dan wil je blijkbaar ook niet trouwen met die persoon. Want je hebt er alles er niet voor over.
Dat zelfde geldt voor de man? Hoezo is dit dan weer vrouwen onderdrukking?
Als een Nederlands meisje met een Islamitische man moet trouwen, moet ze toch bekeren?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:24 schreef Peunage het volgende:
@sofargone
Wat jij vertelt klopt niet helemaal. Van de Islam hoeft een vrouw niet de religie van haar man te nemen. Dit was de gewoonte bij de Arabieren pre-Islam.
De Islam maakte daar juist een einde aan.
Van wat ik er van gezien heb: Ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:22 schreef Specularium het volgende:
Wat snap jij niet aan wat ik zei?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:22 schreef Specularium het volgende:
Neen, aangezien de man het hoofd van het gezin is. Indien een islamitische vrouw met een man wil trouwen, dan moet die man zich bekeren tot de islam.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:26 schreef sofargone het volgende:
[..]
Als een Nederlands meisje met een Islamitische man moet trouwen, moet ze toch bekeren?
Je kan op de verzen klikken en daar zie je de letterlijke betekenis uit de koranquote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
Van wat ik er van gezien heb: Ja.
Als een website dingen gaat claimen, dan wil ik graag echt materiaal zien ipv neppe argumenten die op hun eigen mening is gebasseerd in plaats van hun bron.
Hoofdstuk 109 van de Koran, De Ongelovigenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:25 schreef bojan het volgende:
[..]
Nee sorry, ik geloof niet in sprookjes
Want de interpretatie van een religie is niet op mening gebaseerd?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
Van wat ik er van gezien heb: Ja.
Als een website dingen gaat claimen, dan wil ik graag echt materiaal zien ipv neppe argumenten die op hun eigen mening is gebasseerd in plaats van hun bron.
Dat zijn niet de letterlijke betekenissen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:28 schreef bojan het volgende:
[..]
Je kan op de verzen klikken en daar zie je de letterlijke betekenis uit de koran
Een moslim kan alleen met een moslim, christen of joodse vrouw trouwen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:26 schreef sofargone het volgende:
[..]
Als een Nederlands meisje met een Islamitische man moet trouwen, moet ze toch bekeren?
De interpretatie van een zin zonder de rest wat er om heen staat te lezen is niet echt een mening vind ik. Want iedereen die enige kennis heeft over de Koran, weet dat je uit 1 zin geen betekenis kunt halen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Want de interpretatie van een religie is niet op mening gebaseerd?
Hoe zit het dan met een moslima die met een ongelovige wil trouwen?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Een moslim kan alleen met een moslim, christen of joodse vrouw trouwen.
Hij kan niet met een ongelovige trouwen. Of zij van religie verandert voor hem is een andere zaak.
Bij de Arabieren was het anders. Trouwen was niet zo vrijwillig. Wanneer een vrouw trouwde moest ze bij de stam van haar man gaan wonen en MOEST ze hun religie overnemen.
De interpretatie van verzen uit de Koran niet. Die passen binnen een bepaalde sociale of historische context. Je kunt niet links en rechts met verzen strooien en claimen dat het over alle ongelovigen gaat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Want de interpretatie van een religie is niet op mening gebaseerd?
Mag niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:31 schreef sofargone het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met een moslima die met een ongelovige wil trouwen?
Nee, etnische zuivering zonder moorden is niet mogelijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:06 schreef bojan het volgende:
optie 2: etnische zuivering (ZONDER moorden, mishandelingen etc)
Andere optie is imo niet mogelijk.
En als de man in kwestie zich bekeert?quote:
Als hij moslim wordt uiteraard wel (natuurlijk zijn er andere voorwaarden die voor iedereen gelden wat betreft onderhoud etc.)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:34 schreef sofargone het volgende:
[..]
En als de man in kwestie zich bekeert?
Een moslima kan alleen met een moslim trouwen. In die tijd zou het zo zijn gegaan; moslima trouwt met ongelovige, ze moet bij hem en zijn stam wonen, moet standaard hun goden aanbidden(ja, ze hadden meerdere goden).quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:31 schreef sofargone het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met een moslima die met een ongelovige wil trouwen?
Meegenomen naar? En dan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:35 schreef bojan het volgende:
Degene die na einddatum nog aanwezig zijn, moeten gewoon door het leger en politie meegenomen worden
Meenemen en verplicht het land uitzetten...quote:
*Zucht*quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:44 schreef blek het volgende:
[..]
De islam is extreem. Normale moslims bestaan natuurlijk niet. Welke mongool onderwerpt zich aan een denkbeeldige pedofiele massamoordenaar ?? Dan ben je gewoon gestoord en hoor je opgesloten te worden.
Lukt niet zonder te moorden zoals jij beweert. Uitzetten naar waar? De landen waar jij hen naartoe wilt sturen sluiten hun grenzen. En wat ga je dan doen?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:38 schreef bojan het volgende:
[..]
Meenemen en verplicht het land uitzetten...
Het doel heiligt de middelen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 02:41 schreef Shawn het volgende:
[..]
Lukt niet zonder te moorden zoals jij beweert. Uitzetten naar waar? De landen waar jij hen naartoe wilt sturen sluiten hun grenzen. En wat ga je dan doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |