Ik heb de koran niet gelezen, maar baseer mij enkel op hetgene wat ik rondom mij in de maatschappij zie. En dat is een extreme onverdraagzaamheid van de moslims tegenover de autochtone bevolking.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nogmaals, heb je erin verdiept of niet? Waar jij zo over klaagt.
Het is ook niet zelden dat het bij ex-verslaafden ineens een grote rol gaat spelen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Achtergesteld... lelijk om het zo te zeggen. Ik denk vaak dat ze geloven omdat ze een soort troost zoeken in het leven (gewone gelovigen, geen extremisten).
Goh.quote:== Ook moet de Moslimexecutieve de hele islam vertegenwoordigen, maar alle kandidaten voor de Moslimraad werden gescreend door de staatsveiligheid en een grote hoop van deze democratisch verkozenen geweerd. Dat gebeurde bij andere godsdiensten niet.
Hoezo is dat fout?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:54 schreef bojan het volgende:
[..]
Jonge allochtone meisjes worden al vanjongsafaan geleerd dat ze moeten trouwen met een man van hun eigen geloof, zoiets bijvoorbeeld is fout.
Niet dan?quote:
Moet?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:01 schreef bojan het volgende:
[..]
Niet dan?
Een moslima moet gewoon kunnen trouwen met een gewone hollander
Ja, mitsdien hij moslim wordt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:01 schreef bojan het volgende:
[..]
Niet dan?
Een moslima moet gewoon kunnen trouwen met een gewone hollander
Waarom vind je dat? Ik bedoel, wat heb jij nou er mee te maken als een moslima trouwt met een Nederlander of iemand van haar religie?quote:
Mij maakt het niet uit wie met elkaar trouwt, maar indien een moslima verliefd wordt op een gewone hollander, zal haar familie verbieden met zo iemand te trouwen, en dat is extreme onverdraagzaamheid tegenover onze samenleving.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:04 schreef sofargone het volgende:
[..]
Waarom vind je dat? Ik bedoel, wat heb jij nou er mee te maken als een moslima trouwt met een Nederlander of iemand van haar religie?
Vrijheid. Ook wanneer het jou niet uitkomtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:05 schreef bojan het volgende:
[..]
Mij maakt het niet uit wie met elkaar trouwt, maar indien een moslima verliefd wordt op een gewone hollander, zal haar familie verbieden met zo iemand te trouwen, en dat is extreme onverdraagzaamheid tegenover onze samenleving.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)arder-gestraft.dhtml
Het heeft echt wel redenen waarom het niet verstandig is, betekent niet dat het niet gebeurd tho.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:05 schreef bojan het volgende:
[..]
Mij maakt het niet uit wie met elkaar trouwt, maar indien een moslima verliefd wordt op een gewone hollander, zal haar familie verbieden met zo iemand te trouwen, en dat is extreme onverdraagzaamheid tegenover onze samenleving.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)arder-gestraft.dhtml
En hoezo is zo'n gemengde relatie niet wenselijk, buiten de bezwaren van de familie?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:07 schreef sofargone het volgende:
[..]
Het heeft echt wel redenen waarom het niet verstandig is
Ik probeer enkel te voorkomen dat ik of mijn (klein)kinderen later in een kamer in Auschwitz eindig. Heb jij daar geen schrik voor dan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:07 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Vrijheid. Ook wanneer het jou niet uitkomt.
Tjah, en waarom niet? Omdat beide in een andere God geloven ofzo?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:07 schreef sofargone het volgende:
[..]
Het heeft echt wel redenen waarom het niet verstandig is, betekent niet dat het niet gebeurd tho.
Als moslim zijnde? Nee hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:10 schreef bojan het volgende:
[..]
Ik probeer enkel te voorkomen dat ik of mijn (klein)kinderen later in een kamer in Auschwitz eindig. Heb jij daar geen schrik voor dan?
Omdat wij veel meer beschaving hebben dan jouw "broeders"quote:
Jouw mening. En wat bedoel je met "broeders"?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:15 schreef bojan het volgende:
[..]
Omdat wij veel meer beschaving hebben dan jouw "broeders"
Een moslima mag geen seks voor het huwelijk, ik weet dat de meeste mensen dit wel doen. Hoe wil je dat aanpakken?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
En hoezo is zo'n gemengde relatie niet wenselijk, buiten de bezwaren van de familie?
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:16 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Jouw mening. En wat bedoel je met "broeders"?
Joden, Islamieten en Christenen geloven in dezelfde God, heeft daar niks mee te maken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:11 schreef bojan het volgende:
[..]
Tjah, en waarom niet? Omdat beide in een andere God geloven ofzo?
Trouwens van de jongere generatie Nederlanders of Belgen is bijna niemand meer gelovig
Je maakt jezelf onsterfelijkquote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:17 schreef bojan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zijn jouw broeders toch? Aangezien jij een moslim bent
Jij bent moslim, zij zijn moslims, jullie zijn moslimbroeders, klaarquote:
Kinderen worden geen moslim waarschijnelijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
En hoezo is zo'n gemengde relatie niet wenselijk, buiten de bezwaren van de familie?
Wat als je kinderen vrijwillig moslim worden dan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:10 schreef bojan het volgende:
[..]
Ik probeer enkel te voorkomen dat ik of mijn (klein)kinderen later in een kamer in Auschwitz eindig. Heb jij daar geen schrik voor dan?
Waarom haal je extremisten erbij? Die hebben sowieso geen kennis over de Islam en doen alles in de naam van Allah, zodat het lijkt alsof de Koran hen motiveert om zulke dingen te doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:17 schreef bojan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zijn jouw broeders toch? Aangezien jij een moslim bent
Daar bestaan ziekenhuizen voor, meer bepaald psychiatrische centraquote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:19 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wat als je kinderen vrijwillig moslim worden dan?
Ach, neem hem niet al te serieus.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:19 schreef sofargone het volgende:
[..]
Waarom haal je extremisten erbij? Die hebben sowieso geen kennis over de Islam en doen alles in de naam van Allah, zodat het lijkt alsof de Koran hen motiveert om zulke dingen te doen.
Kan je mij uitleggen hoe je dit zo zeker weet?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:18 schreef bojan het volgende:
[..]
Joden, Islamieten en Christenen zijn achterlijke mensen.
Enkel atheïsten hebben het bij het rechte eind.
Het zijn moslims, aangezien zij alles doen wat in de Koran (hun heilig boek) staatquote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:19 schreef sofargone het volgende:
[..]
Waarom haal je extremisten erbij? Die hebben sowieso geen kennis over de Islam en doen alles in de naam van Allah, zodat het lijkt alsof de Koran hen motiveert om zulke dingen te doen.
Eerlijk gezegd vind ik hem een beetje sneu, maarja zulke mensen bestaan ook.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:20 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ach, neem hem niet al te serieus.
Omdat ik op m'n 21ste niet meer in sprookjesfiguren geloof, jij wel nog?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:20 schreef sofargone het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen hoe je dit zo zeker weet?
Ah, dus volgens jou rethoriek horen er 1.5 miljard mensen in psychiatrische centra te zitten?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:20 schreef bojan het volgende:
[..]
Daar bestaan ziekenhuizen voor, meer bepaald psychiatrische centra
Jij bent een lief, braaf meisjequote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:21 schreef sofargone het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik hem een beetje sneu, maarja zulke mensen bestaan ook.
Wat is er na de dood? Hoe weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:21 schreef bojan het volgende:
[..]
Omdat ik op m'n 21ste niet meer in sprookjesfiguren geloof, jij wel nog?
Er staat niet: 'vermoord mensen die geen Islamieten zijn', waar haal jij die onzin vandaan? Ga jezelf er aub in verdiepen voordat je onzin gaat uitkramen en denkt intelligent over te komen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:20 schreef bojan het volgende:
[..]
Het zijn moslims, aangezien zij alles doen wat in de Koran (hun heilig boek) staat
Aha, en dat boek heb je helemaal gelezen en begrepen. Toch? Oh wacht, net zei je van niet. Dus hoe weet je wat er in dat boek staat?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:20 schreef bojan het volgende:
[..]
Het zijn moslims, aangezien zij alles doen wat in de Koran (hun heilig boek) staat
Neen. Kinderen met moslim ouders worden van jonge leeftijd al gebraindwashed en is het dus "normaal" dat zij hun ouders nadoen;quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:22 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ah, dus volgens jou rethoriek horen er 1.5 miljard mensen in psychiatrische centra te zitten?
Maar dat moet jij toch niet voor anderen gaan beslissen? Zij moeten de vrijheid hebben om te trouwen met wie ze willen. Hoe ze dat praktisch regelen is hun zaak. Als je godsdienstvrijheid wil, werkt dat natuurlijk niet alleen in één richting. Hierin geef ik TS wel gelijk hoor...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:16 schreef sofargone het volgende:
[..]
Een moslima mag geen seks voor het huwelijk, ik weet dat de meeste mensen dit wel doen. Hoe wil je dat aanpakken?
Meeste Nederlanders/Belgen zien het echt niet zitten als hun kinderen een Islamitische opvoeding krijgen als ze met een moslima zijn getrouwd, die willen hun gewoon een vrije opvoeding geven.
Zijn nog meer redenen lijkt me, maar ik snap wel waarom het niet verstandig is.
http://www.ex-moslim.nl/intolerantie_in_de_koran.htmlquote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:23 schreef rakotto het volgende:
[..]
Aha, en dat boek heb je helemaal gelezen en begrepen. Toch? Oh wacht, net zei je van niet. Dus hoe weet je wat er in dat boek staat?
Niemand kan bewijzen dat God bestaat, maar ook niet dat hij niet bestaat. Daarom heet het ook geloven, en niemand kan dus zeker weten dat hij wel/niet bestaat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:21 schreef bojan het volgende:
[..]
Omdat ik op m'n 21ste niet meer in sprookjesfiguren geloof, jij wel nog?
Dat aantal komt ergens vandaan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:23 schreef bojan het volgende:
[..]
Neen. Kinderen met moslim ouders worden van jonge leeftijd al gebraindwashed en is het dus "normaal" dat zij hun ouders nadoen;
Maar een kind dat uit zichzelf moslim wordt, zonder moslimouders te hebben, die hoort wel in een psychiatrische instelling. Mijn mening.
Tsja, dat is verschil van opvoeding. Wij moslims (over het algemeen) gunnen onze ouders dat dus wel. Immers, zij hebben ons hun hele leven opgevoed en voor ons gezorgd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:24 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Maar dat moet jij toch niet voor anderen gaan beslissen? Zij moeten de vrijheid hebben om te trouwen met wie ze willen. Hoe ze dat praktisch regelen is hun zaak. Als je godsdienstvrijheid wil, werkt dat natuurlijk niet alleen in één richting. Hierin geef ik TS wel gelijk hoor...
Dat is hij zeker.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:24 schreef Baghdaddy het volgende:
Accepteer het gewoon bojan. Binnenkort moet je teksten als حمار kunnen lezen.
Misschien moet de onwetende eens de Koran ook lezen en de context begrijpen. En niet zinnen eruit halen etc die dan duizenden betekenissen kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:24 schreef bojan het volgende:
[..]
http://www.ex-moslim.nl/intolerantie_in_de_koran.html
Tsja dat is inderdaad een verschil. Ik ben een ouder en ik gun het mijn zoon om op te groeien tot wat of wie hem gelukkig zal maken inzake geloof. En wij als niet-moslims zijn ook goed voor onze ouders hoor. Mijn vader is al dood, maar mijn moeder zal haar oude dag in mijn huis slijten en ik de mijne in het huis van mijn zoon...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:25 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Tsja, dat is verschil van opvoeding. Wij moslims (over het algemeen) gunnen onze ouders dat dus wel. Immers, zij hebben ons hun hele leven opgevoed en voor ons gezorgd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |