Waar bemoei jij je als ongelovige mee? Diet ies koeltoer.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:42 schreef Marie30 het volgende:
Dat filmpje, het aanzicht van dat kind met dat zwaard dat lekker gebrainwasht is door extreme papa en uberhaupt mee op een 'manifestatie' als deze is... dat maakt me gewoon ziek.
Mijn kennis over de Islam reikt niet zo ver. Toch ken ik normale moslims en mag je ze gewoon niet allemaal over dezelfde kam scheren.quote:
Wat wil je er tegen doen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:48 schreef bojan het volgende:
Gelovigen zijn in mijn ogen sowieso wat "achtergesteld"
maar zolang dat vreedzaam verloopt (naar de moskee, kerk of synagoge gaan en daar wat bidden) moeten we ze gewoon laten doen
Maar op straat komen slogans roepen zodat we ons in Irak of Afghanistanen wanen? Dat gaat enkele bruggen te ver vind ik
Wat ik zou willen doen: die mensen terug sturen naar land van herkomstquote:
Doodschieten misschien? Dat is een brug dichterbij, het is hier immers geen Afghanistan of Irak natuurlijk.quote:
Achtergesteld... lelijk om het zo te zeggen. Ik denk vaak dat ze geloven omdat ze een soort troost zoeken in het leven (gewone gelovigen, geen extremisten).quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:48 schreef bojan het volgende:
Gelovigen zijn in mijn ogen sowieso wat "achtergesteld"
maar zolang dat vreedzaam verloopt (naar de moskee, kerk of synagoge gaan en daar wat bidden) moeten we ze gewoon laten doen
Maar op straat komen slogans roepen zodat we ons in Irak of Afghanistanen wanen? Dat gaat enkele bruggen te ver vind ik
Ik ga toch gewoon in op wat jij zegt in je eerdere post; dat er geen normale moslims bestaan. Hoezo saboteren? Ach laat maarquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef blek het volgende:
[..]
Je kan niet weten of je normale moslims kent als je toegeeft niet veel over de islam te weten.
En natuurlijk mag men moslims over een kam scheren. Wat een doorzichtige manier om een discussie te saboteren. Als je een groep kan duiden met een naam hebben ze gemeenschappelijke kenmerken en zijn dus als groep te veroordelen.
Je hoeft niet veel van de islam te weten om te kunnen zeggen dat de meeste moslims mensen zoals jij en ik zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef blek het volgende:
[..]
Je kan niet weten of je normale moslims kent als je toegeeft niet veel over de islam te weten.
als het over moslims gaat gaan sommige mensen de discussie uit de weg door te stellen dat je ze niet over een kam mag scheren. Dat vind ik onzin omdat ze groepskenmerken hebben en dus wel over een kan te scheren zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:00 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik ga toch gewoon in op wat jij zegt in je eerdere post; dat er geen normale moslims bestaan. Hoezo saboteren? Ach laat maar
Ik heb nooit de Koran of er een vertaling van gelezen. Jij wel? Daarom dat ik zeg dat mijn kennis over de Islam niet zo ver reikt.
maar die gematigde moslims kiezen wel eerder de kant van hun extremisten dan van ons autochtonen, dat ben ik zeker.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hoeft niet veel van de islam te weten om te kunnen zeggen dat de meeste moslims mensen zoals jij en ik zijn.
De koran roept op tot geweld en men aanbid denkbeeldige figuren. vind jij dat logisch en normaal ?????quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het had zo geschreven kunnen worden door een extremist die in een door jou zo verfoeid land woont. Hebben jullie toch behoorlijk wat gemeen.
Neuh, genoeg moslims die daar juist van zijn weggevlucht.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef bojan het volgende:
[..]
maar die gematigde moslims kiezen wel eerder de kant van hun extremisten dan van ons autochtonen, dat ben ik zeker.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hoeft niet veel van de islam te weten om te kunnen zeggen dat de meeste moslims mensen zoals jij en ik zijn.
misschien een idee om mensen om je heen te verzamelen (een militie?) die als het zover is daadwerkelijk moslims kunnen opsporen en uitzetten? just-in-case, zodat jij en je (klein)kinderen nooit voor een verrassing komen te staan. if u know what I mean.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef bojan het volgende:
[..]
maar die gematigde moslims kiezen wel eerder de kant van hun extremisten dan van ons autochtonen, dat ben ik zeker.
Jij spreekt jezelf wel nogal tegen hoor... Ik ben het zwaar oneens met je om eender welke groep van mensen over dezelfde kam te scheren omdat ze groepskenmerken hebben. Mensen blijven nog altijd individuen met erg uiteenlopende gedachten. Ik ken ook extreme katholieken. Zijn nu alle katholieken slecht? Ik ken ook vervelende homo's, zijn nu alle homo's vervelend?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef blek het volgende:
[..]
als het over moslims gaat gaan sommige mensen de discussie uit de weg door te stellen dat je ze niet over een kam mag scheren. Dat vind ik onzin omdat ze groepskenmerken hebben en dus wel over een kan te scheren zijn.
Ik heb inderdaad een vertaling van de koran. Bijna niet doorheen te komen omdat er voor mij weinig logica inzit.
Jij lacht er mee, maar wat gaat er gebeuren denk je als binnen 100 jaar als de Islam europa domineert?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
misschien een idee om mensen om je heen te verzamelen (een militie?) die als het zover is daadwerkelijk moslims kunnen opsporen en uitzetten? just-in-case, zodat jij en je (klein)kinderen nooit voor een verrassing komen te staan. if u know what I mean.
ik ben bloedserieus en denk slechts mee, niemand zit op een auswitch te wachten natuurlijk. alleen praten op een forum gaat geen zoden aan de dijk zetten. je kan best je voorbereiden op de dag dat je moslims kan uitzetten en ook daarbij zelf een steentje bijdragen. uit liefde voor het vaderland. toch?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:13 schreef bojan het volgende:
Jij lacht er mee, maar wat gaat er gebeuren denk je als binnen 100 jaar als de Islam europa domineert?
En hoe gaan we dat bv aanpakken?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
ik ben bloedserieus en denk slechts mee, niemand zit op een auswitch te wachten natuurlijk. alleen praten op een forum gaat geen zoden aan de dijk zetten. je kan best je voorbereiden op de dag dat je moslims kan uitzetten en ook daarbij zelf een steentje bijdragen. uit liefde voor het vaderland. toch?
Niet iedereen leest de koran zo letterlijk als jij dat doet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:05 schreef blek het volgende:
[..]
De koran roept op tot geweld en men aanbid denkbeeldige figuren. vind jij dat logisch en normaal ?????
Ik denk dat het percentage moslims dat niet in Allah als opperwezen gelooft zeer laag is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet iedereen leest de koran zo letterlijk als jij dat doet.
Hoe durven ze...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef blek het volgende:
Die vertaling heb ik een jaar of 8 geleden bij de slegte in Den Haag gekocht. Maar ook in een witte boekenwinkel heb ik ze wel zien liggen trouwens.
Uiteraard verschillen alle moslims van elkaar maar ze hebben ook gemeenschappelijke kenmerken. Anders zouden we ze eenvoudig niet kunnen benoemen als moslims. ALLE moslims geloven in Allah en zijn boodschapper Mohammed bijvoorbeeld.
tuurlijk is dat wel mogelijk, je begon er zelf over notabene. alleen moet je wel een beetje doorzetten ja. genoeg voorbeelden in de geschiedenis waarbij duizenden mensen land zijn uitgezet. ik zou zeggen, als je toch al met het idee rondloopt...denk dan ook constructief mee hoe je dat zou kunnen aanpakken in de praktijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:18 schreef bojan het volgende:
En hoe gaan we dat bv aanpakken?
In Brussel bijvoorbeeld wonen een 300.000tal moslims geloof ik, hoe ga je die een voor een het land uitkrijgen?
en dat is ook niet echt de bedoeling lijkt me.
Er is ergens in een deelgemeente van Brussel sinds vorige verkiezingen wel een "Partij Islam" van start gegaan. Hun doel: leven volgens de koran.
Die partij haalde in zijn eerste jaar meer dan 5.000 stemmen, alsjeblieft.
Dat geldt ook voor het aantal moslims wat grijpt naar geweld.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:21 schreef blek het volgende:
[..]
Ik denk dat het percentage moslims dat niet in Allah als opperwezen gelooft zeer laag is.
Lef is er niet voor nodig.quote:
helaas, de Koran bevat geen voorschriften what so ever.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:46 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Mijn kennis over de Islam reikt niet zo ver. Toch ken ik normale moslims en mag je ze gewoon niet allemaal over dezelfde kam scheren.
Ik heb wel kennis over de katholieke Bijbel. Wat ik daarvan vooral kan onthouden is dat die zo vaak vertaald is, dat vele parabels misvormd zijn door de vele interpretaties van schrijvers/vertalers en ook lezers. Kan me voorstellen dat dat bij de Koran net zo is.
Onzin.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor het aantal moslims wat grijpt naar geweld.
Een verzoek sturen naar de moslimgemeenschap om ten laatste op datum xx/xx/xxxx het land te verlaten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:21 schreef Aloulou het volgende:
[..]
tuurlijk is dat wel mogelijk, je begon er zelf over notabene. alleen moet je wel een beetje doorzetten ja. genoeg voorbeelden in de geschiedenis waarbij duizenden mensen land zijn uitgezet. ik zou zeggen, als je toch al met het idee rondloopt...denk dan ook constructief mee hoe je dat zou kunnen aanpakken in de praktijk.
zie je dat het wel mogelijk is. de tweede stap zou zijn waar en hoe ze vervolgens naar een ander land worden uitgezet. daar nog praktische tips of een idee voor? aan welke deadline qua datum zit je eigenlijk te denken? daarnaast moet je dan wel aan een moslim kunnen zien dat hij moslim is...in de bevolkingsregisters staat dat niet perse aangegeven, hoewel je wel op etniciteit kan filteren en adressen langsgaan. dat geen goed idee?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:24 schreef bojan het volgende:
Een verzoek sturen naar de moslimgemeenschap om ten laatste op datum xx/xx/xxxx het land te verlaten.
Wie weigert, wordt meegenomen door de politie of het leger
Dat zegt nog niet bijster veel natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:24 schreef blek het volgende:
[..]
Onzin.
Bij bijna alle gewapende conflicten op deze wereld zijn moslims betrokken.
En wat als ze nu niet meewerken? Waar gaan ze naartoe? En hoe worden ze daar gebracht?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
zie je dat het wel mogelijk is. de tweede stap zou zijn waar en hoe ze vervolgens naar een ander land worden uitgezet. daar nog praktische tips of een idee voor? aan welke deadline qua datum zit je eigenlijk te denken? daarnaast moet je dan wel aan een moslim kunnen zien dat hij moslim is...in de bevolkingsregisters staat dat niet perse aangegeven, hoewel je wel op etniciteit kan filteren en adressen langsgaan. dat geen goed idee?
Hmm, daar kan dan wat mij betreft zeker en vast een uitzondering op gemaakt worden hoor. Het is zeker en vast niet de bedoeling mensen pijn te doen of te vermoorden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Verstandelijke gehandicapten ga je ook deporteren?
Ok, Bosnie is dichtstbijzijnde moslimland. Kost ook minder geld dus. Wat denkie daarvan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:40 schreef bojan het volgende:
Welk land maakt niet echt uit, als het maar een moslimland is.
2016 max moeten alle moslims weg zijn dus? is beetje krap 3 jaar denk ik. maar de lat hoog leggen kan geen kwijt, daar heb jij weer gelijk in.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:40 schreef bojan het volgende:
Deadline: een 2-3 jaar zal wel voldoende zijn zeker?
ID-kaart checken is goede manier maar dan mis je er ook nog wel een paar. alleen namen zegt niet alles namelijk. maar goed, je komt wel een heel eind dan al ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:40 schreef bojan het volgende:
Hoe je ze herkent? Identiteitskaarten checken.
Los van wat er in het verleden is het gebeurd, is dit wel jammer. Dat hoort niet te gebeuren.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:45 schreef bojan het volgende:
http://www.standaard.be/a(...)DMF20120927_00314635
Bekijk dit maar. Hier zijn we aan het op afstevenen hoor...
Ik vind religie, eender welke, sowieso achtergesteld.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:49 schreef rakotto het volgende:
[..]
Los van wat er in het verleden is het gebeurd, is dit wel jammer. Dat hoort niet te gebeuren.Maar de onwetendheid is wel uiteindelijk te danken aan het verleden.
Trouwens Bojan, wat weet je zoal van de Islamitische religie?
Nogmaals, heb je erin verdiept of niet? Waar jij zo over klaagt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:51 schreef bojan het volgende:
[..]
Ik vind religie, eender welke, sowieso achtergesteld.
Beterschap!quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:42 schreef Marie30 het volgende:
Dat filmpje, het aanzicht van dat kind met dat zwaard dat lekker gebrainwasht is door extreme papa en uberhaupt mee op een 'manifestatie' als deze is... dat maakt me gewoon ziek.
Ik heb de koran niet gelezen, maar baseer mij enkel op hetgene wat ik rondom mij in de maatschappij zie. En dat is een extreme onverdraagzaamheid van de moslims tegenover de autochtone bevolking.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nogmaals, heb je erin verdiept of niet? Waar jij zo over klaagt.
Het is ook niet zelden dat het bij ex-verslaafden ineens een grote rol gaat spelen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Achtergesteld... lelijk om het zo te zeggen. Ik denk vaak dat ze geloven omdat ze een soort troost zoeken in het leven (gewone gelovigen, geen extremisten).
Goh.quote:== Ook moet de Moslimexecutieve de hele islam vertegenwoordigen, maar alle kandidaten voor de Moslimraad werden gescreend door de staatsveiligheid en een grote hoop van deze democratisch verkozenen geweerd. Dat gebeurde bij andere godsdiensten niet.
Hoezo is dat fout?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:54 schreef bojan het volgende:
[..]
Jonge allochtone meisjes worden al vanjongsafaan geleerd dat ze moeten trouwen met een man van hun eigen geloof, zoiets bijvoorbeeld is fout.
Niet dan?quote:
Moet?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:01 schreef bojan het volgende:
[..]
Niet dan?
Een moslima moet gewoon kunnen trouwen met een gewone hollander
Ja, mitsdien hij moslim wordt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:01 schreef bojan het volgende:
[..]
Niet dan?
Een moslima moet gewoon kunnen trouwen met een gewone hollander
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |