quote:Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.
Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.
Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.
De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.
Nog geen enkele, gewoon enthousiast dat er eindelijk een nieuwe versie komt..quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:59 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
laatste trailer niet gezien zeker?
volgens mij is het kut omdat je alleen maar dorpen kunt bouwenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
mag je hier niet zeggen hoor... omdat het niet op deel 4 lijkt is het kut volgens bijna iedereen...
Er zijn een behoorlijk aantal jankerds aanwezig in deze reeks ja. Ik ben wel benieuwd en ik ga het spel ook kopen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
mag je hier niet zeggen hoor... omdat het niet op deel 4 lijkt is het kut volgens bijna iedereen...
niet die, vorige topic onderaan laatste pagina.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:59 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Nog geen enkele, gewoon enthousiast dat er eindelijk een nieuwe versie komt..
- edit
Duurt 10 minuten, teveel tijd
Dat spel bestaat alleen al.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien maakt het wel helemaal niet uit dat de steden kleiner zijn. Doordat alles gedetailleerder is ben je waarschijnlijker nauwer betrokken bij de individuele buurten die je creëert.
dan wordt het zo'n huisvrouwenspel, ik wel megalomane steden bouwen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien maakt het wel helemaal niet uit dat de steden kleiner zijn. Doordat alles gedetailleerder is ben je waarschijnlijker nauwer betrokken bij de individuele buurten die je creëert. Een enorme stad is dan misschien wel te onoverzichtelijk.
Maar sommige mensen hebben nou eenmaal liever kwantiteit dan kwaliteit.
Dit is deel 3 alquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:09 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
niet die, vorige topic onderaan laatste pagina.
Precies. Wat me eraan stoort is juist het beperkte, onambitieuze eraan, als gevolg van de keuzes van de publisher.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:16 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
dan wordt het zo'n huisvrouwenspel, ik wel megalomane steden bouwen.
Ga me ook in dit topic mengen, zit er toch wel op te wachten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien maakt het wel helemaal niet uit dat de steden kleiner zijn. Doordat alles gedetailleerder is ben je waarschijnlijker nauwer betrokken bij de individuele buurten die je creëert. Een enorme stad is dan misschien wel te onoverzichtelijk.
Maar had het dan 'The sims: Sims in the city' genoemd.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ja, daar lijkt het wel op. Dat kan ook leuk zijn, vooral samen met vrienden in een zelfde regio. Misschien is het erg goed uitgewerkt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik neem de vragen mee, bedankt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:18 schreef Kiyoaki het volgende:
Is er uberhaubt iets zichtbaar qua modbaarheid, op zijn minst de mogelijkheid om lots te maken? Zijn er nog variaties in thema's per regio?
wat een onzinquote:Op vrijdag 11 januari 2013 06:15 schreef Pheno het volgende:
Natuurlijk laten ze iets kleins zien, anders zie je namelijk niet hoe het speelt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |