ook een club als AZ heeft onlangs nog aangegeven hier niks in te zien. Bovendien lijkt het me ook niet heel aantrekkelijk voor clubs als Genk, Twente, Brugge ... die mogen nu al aan de bak om Europees voetbal te halen. Dat zal dan al helemaal lastig worden. Want 7 Europese plaatsen (waarvan 1 voor het bekertoernooi) lijkt me wel de max.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:28 schreef rubbereend het volgende:
de grote vraag is wat clubs als RKC of Cambuur hiermee te winnen hebben, ze raken de wedstrijden met de beste clubs uit Nederland kwijt en ook TV inkomsten......
Dit zijn natuurlijk de slachtoffers van de sanering die een Beneliga met zich mee brengt. Het voordeel zal wel zijn dat vorming een 2e liga met hoger niveau dan de huidige Jupiler league mogelijk zal zijn. Maar dat is eerder een voordeel voor de ploegen die momenteel in het linkerrijtje in de Jupiler league spelen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:28 schreef rubbereend het volgende:
de grote vraag is wat clubs als RKC of Cambuur hiermee te winnen hebben, ze raken de wedstrijden met de beste clubs uit Nederland kwijt en ook TV inkomsten......
Daar zitten die kleine clubs totaal niet op te wachten dus dus zullen ze er nooit mee instemmen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zijn natuurlijk de slachtoffers van de sanering die een Beneliga met zich mee brengt. Het voordeel zal wel zijn dat vorming een 2e liga met hoger niveau dan de huidige Jupiler league mogelijk zal zijn.
Pech voor hun.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daar zitten die kleine clubs totaal niet op te wachten dus dus zullen ze er nooit mee instemmen.
Tja zo houd je een kleine competitie dus klein.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daar zitten die kleine clubs totaal niet op te wachten dus dus zullen ze er nooit mee instemmen.
Nee, stadiongrootte en budget zegt niet alles over de sportieve prestaties van een club. Laten ze eerst maar in sportief opzicht verbeteren.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:53 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt de verdeling over een stadion niet alles
Ik denk gewoon logisch na. Als Club Brugge en Anderlecht tegen 2020 in de modernste stadions van de beneliga spelen van respectievelijk 44.000 en 40.000 man, zal hun budget fors stijgen en richting het niveau van Ajax en PSV gaan. Dan komt het erop gaan dit budget goed te beheren en volgt de rest vanzelf.
quote:Dat zou ik niet durven zeggen. Ik vind hier 2 polls op een Nederlandse site
BeNeLiga?
Doen!
9059 (51%)
Niet doen!
8571 (49%)
Totaal 17630
http://m.volkskrant.nl/vk(...)68635/BeNeLiga.dhtml
Poll
Ik ben een voorstander van een Beneliga
Ja
60%
Nee
39%
Totaal aantal stemmen: 544
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=179624
Vind ik toch behoorlijk positief wetende dat er op die site ook behoorlijk wat fans van kleine ploegjes zitten en deze hoofdzakelijk tegen zullen zijn.
[..]
Belgen stemmen/pleiten gelukkig zelden op Nederlandse websites voor een BeNeLiga...oh wacht
Oordeel zelf dan:Ik niet, begrotingen zeggen lang niet alles. Ik heb liever een Heerenveen met 22 miljoen in onze competitie dan een Anderlecht met een begroting die twee keer zo groot is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind ik toch behoorlijk opwindendDe competitie met Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk zal in sportief opzicht niet beter zijn dan wanneer we ploegen als FC Groningen, FC Utrecht, Roda JC, PEC behouden in de eredivisie. Simpelweg omdat die 3 Belgische topclubs ongeveer van het niveau zijn van de Nederlandse clubs die ik zojuist heb genoemd, ondanks hun begroting die 4-5 keer zo groot is.quote:Maar je hebt misschien deels gelijk. Voor PSV en Ajax moeten ze onderdoen op dit ogenblik qua budget. Met de rest zijn ze wel competitief. Club Brugge en Anderlecht moeten eerst hun nieuwe tempel bouwen en ook Standard moet zijn stadion renoveren en uitbreiden. Tegen 2020 zal dit een feit zijn en ik denk dat de interesse vanuit Nederland dan zal groeien om samen een topcompetitie op te zetten.
Ofwel blijven we 2 kleine competities, ofwel slaan we de handen in elkaar en vormen we samen een topcompetitie, waarmee we kunnen concurreren met Frankrijk, Italië, Rusland: europese subtoplanden
Een topcompetitie zal het dus zeker niet worden, sterker nog, in vergelijk met de Nederlandse competitie gaan we er op achteruit.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
Natuurlijk niet, wat lul jij nou weer.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, stadiongrootte en budget zegt niet alles over de sportieve prestaties van een club. Laten ze eerst maar in sportief opzicht verbeteren.
[..]
Ik niet, begrotingen zeggen lang niet alles. Ik heb liever een Heerenveen met 22 miljoen in onze competitie dan een Anderlecht met een begroting die twee keer zo groot is.
[..]
De competitie met Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk zal in sportief opzicht niet beter zijn dan wanneer we ploegen als FC Groningen, FC Utrecht, Roda JC, PEC behouden in de eredivisie. Simpelweg omdat die 3 Belgische topclubs ongeveer van het niveau zijn van de Nederlandse clubs die ik zojuist heb genoemd, ondanks hun begroting die 4-5 keer zo groot is.
Een topcompetitie zal het dus zeker niet worden, sterker nog, in vergelijk met de Nederlandse competitie gaan we er op achteruit.
De beneliga is hier juist nodig als middel waardoor ze hun niveau kunnen verbeteren.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, stadiongrootte en budget zegt niet alles over de sportieve prestaties van een club. Laten ze eerst maar in sportief opzicht verbeteren.
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening, ik heb persoonlijk helemaal niks met Friesland en zie dan ook liever een Vlaamse ploeg voor in de plaats.quote:Ik niet, begrotingen zeggen lang niet alles. Ik heb liever een Heerenveen met 22 miljoen in onze competitie dan een Anderlecht met een begroting die twee keer zo groot is.
Ploegen met een 4-5 keer hogere begroting kunnen een tijdelijke terugval hebben maar zullen op termijn altijd een selectie op hoger niveau kunnen. Zet de begrotingen en eindstanden van de eredivisie maar eens over een periode van 10 jaar naast elkaar, dan zie je een duidelijke correlatie.quote:De competitie met Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk zal in sportief opzicht niet beter zijn dan wanneer we ploegen als FC Groningen, FC Utrecht, Roda JC, PEC behouden in de eredivisie. Simpelweg omdat die 3 Belgische topclubs ongeveer van het niveau zijn van de Nederlandse clubs die ik zojuist heb genoemd, ondanks hun begroting die 4-5 keer zo groot is.
Een topcompetitie zal het dus zeker niet worden, sterker nog, in vergelijk met de Nederlandse competitie gaan we er op achteruit.
De mens is van nature conservatiefquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:50 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Tja zo houd je een kleine competitie dus klein.
Wel? En hoe kunnen Anderlecht, Standard en Brugge zich in sportief opzicht verbeteren?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En waarom dan?quote:Ik niet, begrotingen zeggen lang niet alles. Ik heb liever een Heerenveen met 22 miljoen in onze competitie dan een Anderlecht met een begroting die twee keer zo groot is.
De cijfers spreken voor zich denk ik:quote:De competitie met Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk zal in sportief opzicht niet beter zijn dan wanneer we ploegen als FC Groningen, FC Utrecht, Roda JC, PEC behouden in de eredivisie. Simpelweg omdat die 3 Belgische topclubs ongeveer van het niveau zijn van de Nederlandse clubs die ik zojuist heb genoemd, ondanks hun begroting die 4-5 keer zo groot is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je kan dan wel zeggen "budget zegt niet alles over de sportieve prestaties" en dat klopt, maar als bovenstaande clubs hun budget goed beheren zijn deze 12 clubs normaal de sterksten van de beneliga
Er zijn talloze onderzoeken geweest die vast hebben gesteld dat het helemaal niet zoveel oplevert voor het voetbal. En dan zie ik liever een paar extra derby's.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Valt me op dat jij steeds in de ruimte zit te lullen zonder onderbouwingen, cijfers, onderzoeken of opiniepeilingen. Je kan wel tegen een Beneliga zijn, maar kom dan ook met goede onderbouwingen, cijfers en opniepeilingen waaruit je laat blijken dat de competitie er eventueel slechter op zou worden.
Dat er derby's wegvallen kan je ook positief zienquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Er zijn talloze onderzoeken geweest die vast hebben gesteld dat het helemaal niet zoveel oplevert voor het voetbal. En dan zie ik liever een paar extra derby's.
Ja leuk laten we spannende derby's weghalen zodat we naar een paar potjes kunnen kijken tegen saaie, verdedigende Belgische clubs. Nee dan hou ik het liever bij de Nederlandse clubs die er tenminste wat van willen maken, en niet alleen maar in hun broek schijten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:59 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Dat er derby's wegvallen kan je ook positief zien
namelijk dat er minder clubs op een hoopje worden en dat eenzelfde club nu uit een grotere vijver vist qua supporters en sponsors
Er zal bijvoorbeeld geen Vitesse - NEC meer zijn aangezien de kans reëel is dat NEC zal verdwijnen naar 2de klasse. Maar langs de andere kant haalt Vitesse daar wel voordeel uit aangezien ze nu een grotere supportersvijver hebben.
En dan bedoel ik heus niet dat NEC fans nu naar Vitesse zullen gaan kijken maar dan bedoel ik eerder op neutrale voetballiefhebbers die gewoon voetbal op het hoogste niveau willen zien of toekomstige supporters, de huidige jeugd
Ik zou dat niet saai en verdedigend noemen. Wel organisatorischquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja leuk laten we spannende derby's weghalen zodat we naar een paar potjes kunnen kijken tegen saaie, verdedigende Belgische clubs. Nee dan hou ik het liever bij de Nederlandse clubs die er tenminste wat van willen maken, en niet alleen maar in hun broek schijten.
Voetbal draait om een doelpunt meer maken dan de tegenstander. Niet maar angstig proberen doelpunten te voorkomen. Die Belgen snappen er geen ene natte kut van met hun angsthazenvoetbal. Nederland moet nooit samengaan met dat stelletje broekpoepers.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:02 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ik zou dat niet saai en verdedigend noemen. Wel organisatorisch
Voetbal begint langs achter. Bij een huis bouw je ook eerst de kelder en niet eerst het dak
zonder die kleine clubs gebeurd er niksquote:
wanneer en hoeveel?quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:33 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Wel? En hoe kunnen Anderlecht, Standard en Brugge zich in sportief opzicht verbeteren?
Door hun budget te vergroten. Zo simpel is het. En hoe vergroot je je budget?
- Door een nieuw stadion te bouwen (Anderlecht, Brugge) of te renoveren (Standard).
AA Gent had in zijn oude stadion een budget van 17 miljoen euro. Nu in hun eerste seizoen bij hun nieuwe stadion is dat verhoogd naar 23 en dat kan later nog verhoogd worden
Hoeveel zullen die omhoog gaan?quote:- Door een beneliga. TV gelden en sponsorinkomsten zijn belangrijke inkomsten van voetbalclubs.
In Arnhem komen de fans nog niet kijken als ze eerste staan, komen die wel voor een 4e plaats in de Beneliga?quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:59 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Dat er derby's wegvallen kan je ook positief zien
namelijk dat er minder clubs op een hoopje worden en dat eenzelfde club nu uit een grotere vijver vist qua supporters en sponsors
Er zal bijvoorbeeld geen Vitesse - NEC meer zijn aangezien de kans reëel is dat NEC zal verdwijnen naar 2de klasse. Maar langs de andere kant haalt Vitesse daar wel voordeel uit aangezien ze nu een grotere supportersvijver hebben.
En dan bedoel ik heus niet dat NEC fans nu naar Vitesse zullen gaan kijken maar dan bedoel ik eerder op neutrale voetballiefhebbers die gewoon voetbal op het hoogste niveau willen zien of toekomstige supporters, de jeugd
Dat weet ik niet. Maar als ze wegblijven, zal deze club niet aan de top van een beneliga blijven hangen want hoe je het ook draait of keert, zonder fans ben je niets als voetbalclubquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
In Arnhem komen de fans nog niet kijken als ze eerste staan, komen die wel voor een 4e plaats in de Beneliga?
Wat wanneer en hoeveel? Van AA Gent? Ik had gelezen dat men op 25 miljoen euro mikte voor volgend seizoen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wanneer en hoeveel?
[..]
Hoeveel zullen die omhoog gaan?
[..]
Nee vriend, door te werken aan je jeugdopleiding. Nogmaals, haal die eurotekens eens uit je ogen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:33 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Wel? En hoe kunnen Anderlecht, Standard en Brugge zich in sportief opzicht verbeteren?
Door hun budget te vergroten. Zo simpel is het. En hoe vergroot je je budget?
Die clubs heb ik allemaal liever dan Anderlecht of Club Brugge, in sportief opzicht zijn ze gelijkwaardig.quote:En waarom dan?
PS Heerenveen zal gewoon in de beneliga zitten hoor. Het zullen eerder Go Ahead, Heracles, Cambuur, Rkc, NEC, Zwolle zijn die eruit vliegen
Anderlecht-NAC 2-4quote:Op woensdag 20 november 2013 00:02 schreef BramKVO het volgende:
Eagles, RKC en NEC gelijkwaardig aan Anderlecht, idioter moet het hier toch niet gaan worden hoor.
Jammer genoeg snappen de tegenstanders van de Beneliga in dit topic het woord 'correlatie' niet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De beneliga is hier juist nodig als middel waardoor ze hun niveau kunnen verbeteren.
[..]
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening, ik heb persoonlijk helemaal niks met Friesland en zie dan ook liever een Vlaamse ploeg voor in de plaats.
[..]
Ploegen met een 4-5 keer hogere begroting kunnen een tijdelijke terugval hebben maar zullen op termijn altijd een selectie op hoger niveau kunnen. Zet de begrotingen en eindstanden van de eredivisie maar eens over een periode van 10 jaar naast elkaar, dan zie je een duidelijke correlatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |