abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133414344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:28 schreef rubbereend het volgende:
de grote vraag is wat clubs als RKC of Cambuur hiermee te winnen hebben, ze raken de wedstrijden met de beste clubs uit Nederland kwijt en ook TV inkomsten......
ook een club als AZ heeft onlangs nog aangegeven hier niks in te zien. Bovendien lijkt het me ook niet heel aantrekkelijk voor clubs als Genk, Twente, Brugge ... die mogen nu al aan de bak om Europees voetbal te halen. Dat zal dan al helemaal lastig worden. Want 7 Europese plaatsen (waarvan 1 voor het bekertoernooi) lijkt me wel de max.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:43:54 #277
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_133415134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:28 schreef rubbereend het volgende:
de grote vraag is wat clubs als RKC of Cambuur hiermee te winnen hebben, ze raken de wedstrijden met de beste clubs uit Nederland kwijt en ook TV inkomsten......
Dit zijn natuurlijk de slachtoffers van de sanering die een Beneliga met zich mee brengt. Het voordeel zal wel zijn dat vorming een 2e liga met hoger niveau dan de huidige Jupiler league mogelijk zal zijn. Maar dat is eerder een voordeel voor de ploegen die momenteel in het linkerrijtje in de Jupiler league spelen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:46:30 #278
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_133415237
BeNeliga kom aub!!!!
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 november 2013 @ 16:46:59 #279
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133415255
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit zijn natuurlijk de slachtoffers van de sanering die een Beneliga met zich mee brengt. Het voordeel zal wel zijn dat vorming een 2e liga met hoger niveau dan de huidige Jupiler league mogelijk zal zijn.
Daar zitten die kleine clubs totaal niet op te wachten dus dus zullen ze er nooit mee instemmen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:47:42 #280
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_133415272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Daar zitten die kleine clubs totaal niet op te wachten dus dus zullen ze er nooit mee instemmen.
Pech voor hun.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_133415367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Tja zo houd je een kleine competitie dus klein.
pi_133415490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:53 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Natuurlijk zegt de verdeling over een stadion niet alles

Ik denk gewoon logisch na. Als Club Brugge en Anderlecht tegen 2020 in de modernste stadions van de beneliga spelen van respectievelijk 44.000 en 40.000 man, zal hun budget fors stijgen en richting het niveau van Ajax en PSV gaan. Dan komt het erop gaan dit budget goed te beheren en volgt de rest vanzelf.
Nee, stadiongrootte en budget zegt niet alles over de sportieve prestaties van een club. Laten ze eerst maar in sportief opzicht verbeteren.

quote:
Dat zou ik niet durven zeggen. Ik vind hier 2 polls op een Nederlandse site

BeNeLiga?

Doen!
9059 (51%)
Niet doen!
8571 (49%)
Totaal 17630

http://m.volkskrant.nl/vk(...)68635/BeNeLiga.dhtml

Poll

Ik ben een voorstander van een Beneliga
Ja
60%

Nee
39%

Totaal aantal stemmen: 544

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=179624

Vind ik toch behoorlijk positief wetende dat er op die site ook behoorlijk wat fans van kleine ploegjes zitten en deze hoofdzakelijk tegen zullen zijn.

[..]

Belgen stemmen/pleiten gelukkig zelden op Nederlandse websites voor een BeNeLiga...oh wacht

Oordeel zelf dan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind ik toch behoorlijk opwindend
Ik niet, begrotingen zeggen lang niet alles. Ik heb liever een Heerenveen met 22 miljoen in onze competitie dan een Anderlecht met een begroting die twee keer zo groot is.

quote:
Maar je hebt misschien deels gelijk. Voor PSV en Ajax moeten ze onderdoen op dit ogenblik qua budget. Met de rest zijn ze wel competitief. Club Brugge en Anderlecht moeten eerst hun nieuwe tempel bouwen en ook Standard moet zijn stadion renoveren en uitbreiden. Tegen 2020 zal dit een feit zijn en ik denk dat de interesse vanuit Nederland dan zal groeien om samen een topcompetitie op te zetten.

Ofwel blijven we 2 kleine competities, ofwel slaan we de handen in elkaar en vormen we samen een topcompetitie, waarmee we kunnen concurreren met Frankrijk, Italië, Rusland: europese subtoplanden
De competitie met Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk zal in sportief opzicht niet beter zijn dan wanneer we ploegen als FC Groningen, FC Utrecht, Roda JC, PEC behouden in de eredivisie. Simpelweg omdat die 3 Belgische topclubs ongeveer van het niveau zijn van de Nederlandse clubs die ik zojuist heb genoemd, ondanks hun begroting die 4-5 keer zo groot is.
Een topcompetitie zal het dus zeker niet worden, sterker nog, in vergelijk met de Nederlandse competitie gaan we er op achteruit.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:54:59 #283
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_133415519
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee, stadiongrootte en budget zegt niet alles over de sportieve prestaties van een club. Laten ze eerst maar in sportief opzicht verbeteren.

[..]

Ik niet, begrotingen zeggen lang niet alles. Ik heb liever een Heerenveen met 22 miljoen in onze competitie dan een Anderlecht met een begroting die twee keer zo groot is.

[..]

De competitie met Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk zal in sportief opzicht niet beter zijn dan wanneer we ploegen als FC Groningen, FC Utrecht, Roda JC, PEC behouden in de eredivisie. Simpelweg omdat die 3 Belgische topclubs ongeveer van het niveau zijn van de Nederlandse clubs die ik zojuist heb genoemd, ondanks hun begroting die 4-5 keer zo groot is.
Een topcompetitie zal het dus zeker niet worden, sterker nog, in vergelijk met de Nederlandse competitie gaan we er op achteruit.
Natuurlijk niet, wat lul jij nou weer.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:22:41 #284
56749 BlaZ
pi_133416316
quote:

[..]

De beneliga is hier juist nodig als middel waardoor ze hun niveau kunnen verbeteren.

quote:
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening, ik heb persoonlijk helemaal niks met Friesland en zie dan ook liever een Vlaamse ploeg voor in de plaats.

quote:
Ploegen met een 4-5 keer hogere begroting kunnen een tijdelijke terugval hebben maar zullen op termijn altijd een selectie op hoger niveau kunnen. Zet de begrotingen en eindstanden van de eredivisie maar eens over een periode van 10 jaar naast elkaar, dan zie je een duidelijke correlatie.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:23:17 #285
56749 BlaZ
pi_133416334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:50 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Tja zo houd je een kleine competitie dus klein.
De mens is van nature conservatief :7
pi_133416658
quote:

[..]

Wel? En hoe kunnen Anderlecht, Standard en Brugge zich in sportief opzicht verbeteren?

Door hun budget te vergroten. Zo simpel is het. En hoe vergroot je je budget?

- Door een nieuw stadion te bouwen (Anderlecht, Brugge) of te renoveren (Standard).
AA Gent had in zijn oude stadion een budget van 17 miljoen euro. Nu in hun eerste seizoen bij hun nieuwe stadion is dat verhoogd naar 23 en dat kan later nog verhoogd worden

- Door een beneliga. TV gelden en sponsorinkomsten zijn belangrijke inkomsten van voetbalclubs.

quote:
En waarom dan?

PS Heerenveen zal gewoon in de beneliga zitten hoor. Het zullen eerder Go Ahead, Heracles, Cambuur, Rkc, NEC, Zwolle zijn die eruit vliegen

quote:
De cijfers spreken voor zich denk ik:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je kan dan wel zeggen "budget zegt niet alles over de sportieve prestaties" en dat klopt, maar als bovenstaande clubs hun budget goed beheren zijn deze 12 clubs normaal de sterksten van de beneliga
pi_133416967
FOX toont trouwens interesse in de Belgische voetbalrechten die ergens in 2014 verkocht zullen worden

Als hij ze effectief koopt, is de kans op een beneliga alweer toegenomen, aangezien hij een (groot) voorstander is
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:55:57 #288
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133417279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:10 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Valt me op dat jij steeds in de ruimte zit te lullen zonder onderbouwingen, cijfers, onderzoeken of opiniepeilingen. Je kan wel tegen een Beneliga zijn, maar kom dan ook met goede onderbouwingen, cijfers en opniepeilingen waaruit je laat blijken dat de competitie er eventueel slechter op zou worden.
Er zijn talloze onderzoeken geweest die vast hebben gesteld dat het helemaal niet zoveel oplevert voor het voetbal. En dan zie ik liever een paar extra derby's.
Oh.
pi_133417387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Er zijn talloze onderzoeken geweest die vast hebben gesteld dat het helemaal niet zoveel oplevert voor het voetbal. En dan zie ik liever een paar extra derby's.
Dat er derby's wegvallen kan je ook positief zien

namelijk dat er minder clubs op een hoopje worden en dat eenzelfde club nu uit een grotere vijver vist qua supporters en sponsors

Er zal bijvoorbeeld geen Vitesse - NEC meer zijn aangezien de kans reëel is dat NEC zal verdwijnen naar 2de klasse. Maar langs de andere kant haalt Vitesse daar wel voordeel uit aangezien ze nu een grotere supportersvijver hebben.

En dan bedoel ik heus niet dat NEC fans nu naar Vitesse zullen gaan kijken maar dan bedoel ik eerder op neutrale voetballiefhebbers die gewoon voetbal op het hoogste niveau willen zien of toekomstige supporters, de jeugd
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:01:00 #290
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133417425
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:59 schreef zwaaien het volgende:

[..]

namelijk dat er minder clubs op een hoopje worden en dat eenzelfde club nu uit een grotere vijver vist qua supporters en sponsors

Er zal bijvoorbeeld geen Vitesse - NEC meer zijn aangezien de kans reëel is dat NEC zal verdwijnen naar 2de klasse. Maar langs de andere kant haalt Vitesse daar wel voordeel uit aangezien ze nu een grotere supportersvijver hebben.

En dan bedoel ik heus niet dat NEC fans nu naar Vitesse zullen gaan kijken maar dan bedoel ik eerder op neutrale voetballiefhebbers die gewoon voetbal op het hoogste niveau willen zien of toekomstige supporters, de huidige jeugd
Ja leuk laten we spannende derby's weghalen zodat we naar een paar potjes kunnen kijken tegen saaie, verdedigende Belgische clubs. Nee dan hou ik het liever bij de Nederlandse clubs die er tenminste wat van willen maken, en niet alleen maar in hun broek schijten.
Oh.
pi_133417455
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:01 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja leuk laten we spannende derby's weghalen zodat we naar een paar potjes kunnen kijken tegen saaie, verdedigende Belgische clubs. Nee dan hou ik het liever bij de Nederlandse clubs die er tenminste wat van willen maken, en niet alleen maar in hun broek schijten.
Ik zou dat niet saai en verdedigend noemen. Wel organisatorisch

Voetbal begint langs achter. Bij een huis bouw je ook eerst de kelder en niet eerst het dak
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:06:06 #292
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133417551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:02 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ik zou dat niet saai en verdedigend noemen. Wel organisatorisch

Voetbal begint langs achter. Bij een huis bouw je ook eerst de kelder en niet eerst het dak
Voetbal draait om een doelpunt meer maken dan de tegenstander. Niet maar angstig proberen doelpunten te voorkomen. Die Belgen snappen er geen ene natte kut van met hun angsthazenvoetbal. Nederland moet nooit samengaan met dat stelletje broekpoepers.

Zo dat is er ook weer uit. Hèhè :)
Oh.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 november 2013 @ 18:53:12 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133418798
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:47 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Pech voor hun.
zonder die kleine clubs gebeurd er niks
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 november 2013 @ 18:55:10 #294
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133418850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:33 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Wel? En hoe kunnen Anderlecht, Standard en Brugge zich in sportief opzicht verbeteren?

- Door een nieuw stadion te bouwen (Anderlecht, Brugge) of te renoveren (Standard).
AA Gent had in zijn oude stadion een budget van 17 miljoen euro. Nu in hun eerste seizoen bij hun nieuwe stadion is dat verhoogd naar 23 en dat kan later nog verhoogd worden
wanneer en hoeveel?
quote:
- Door een beneliga. TV gelden en sponsorinkomsten zijn belangrijke inkomsten van voetbalclubs.
Hoeveel zullen die omhoog gaan?
[..]

[/quote]
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 november 2013 @ 18:56:13 #295
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133418876
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:59 schreef zwaaien het volgende:

[..]

En dan bedoel ik heus niet dat NEC fans nu naar Vitesse zullen gaan kijken maar dan bedoel ik eerder op neutrale voetballiefhebbers die gewoon voetbal op het hoogste niveau willen zien of toekomstige supporters, de jeugd
In Arnhem komen de fans nog niet kijken als ze eerste staan, komen die wel voor een 4e plaats in de Beneliga?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_133426989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

In Arnhem komen de fans nog niet kijken als ze eerste staan, komen die wel voor een 4e plaats in de Beneliga?
Dat weet ik niet. Maar als ze wegblijven, zal deze club niet aan de top van een beneliga blijven hangen want hoe je het ook draait of keert, zonder fans ben je niets als voetbalclub

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wanneer en hoeveel?

[..]

Hoeveel zullen die omhoog gaan?
[..]

Wat wanneer en hoeveel? Van AA Gent? Ik had gelezen dat men op 25 miljoen euro mikte voor volgend seizoen.

Een beneliga heeft voor bv AA Gent 2 voordelen:

1. Men kan zijn stadion uitbreiden tot 30.000 plaatsen. Men heeft rekening gehouden met een uitbreiding bij de bouw waardoor men kan uitbreiden naar beneden en zo het veld lager komt te liggen.

Een beneliga betekent namelijk minder clubs in de nabije omgeving (Lokeren en Beveren vallen weg), hoger niveau en aantrekkelijkere affiches.

Als men zijn stadion kan uitbreiden (20.000 --> 30.000), kan men alweer een budgetverhoging toepassen naar laat ons zeggen bv 30 miljoen euro.

2. Een beneliga heeft meer uitstraling en een hoger niveau waardoor de interesse zal opwekken van zowel binnen als buitenland, wat de tv gelden en sponsoropbrengsten zal doen toenemen. Ik ben geen econoom maar dat zal toch per club enkele miljoenen per jaar meer zijn dan nu tezamen en dan ben ik nog vrij voorzichtig.

Laat ons zeggen dat AA Gent bij een beneliga naar een budget kan gaan van 35 miljoen euro

Ter vergelijking: dat is evenveel als Feyenoord nu en meer dan bv Vitesse, Brugge of Standard op dit moment.

Schaalvergroting werkt nu eenmaal, dat is economische logica.
pi_133433459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:33 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Nee vriend, door te werken aan je jeugdopleiding. Nogmaals, haal die eurotekens eens uit je ogen.
quote:
En waarom dan?

PS Heerenveen zal gewoon in de beneliga zitten hoor. Het zullen eerder Go Ahead, Heracles, Cambuur, Rkc, NEC, Zwolle zijn die eruit vliegen
Die clubs heb ik allemaal liever dan Anderlecht of Club Brugge, in sportief opzicht zijn ze gelijkwaardig.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_133433790
Eagles, RKC en NEC gelijkwaardig aan Anderlecht, idioter moet het hier toch niet gaan worden hoor.
  woensdag 20 november 2013 @ 00:11:32 #299
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_133434090
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:02 schreef BramKVO het volgende:
Eagles, RKC en NEC gelijkwaardig aan Anderlecht, idioter moet het hier toch niet gaan worden hoor.
Anderlecht-NAC 2-4

Dat zegt voldoende.
pi_133434146
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De beneliga is hier juist nodig als middel waardoor ze hun niveau kunnen verbeteren.

[..]

Dat is natuurlijk een persoonlijke mening, ik heb persoonlijk helemaal niks met Friesland en zie dan ook liever een Vlaamse ploeg voor in de plaats.

[..]

Ploegen met een 4-5 keer hogere begroting kunnen een tijdelijke terugval hebben maar zullen op termijn altijd een selectie op hoger niveau kunnen. Zet de begrotingen en eindstanden van de eredivisie maar eens over een periode van 10 jaar naast elkaar, dan zie je een duidelijke correlatie.
Jammer genoeg snappen de tegenstanders van de Beneliga in dit topic het woord 'correlatie' niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')