yup dat klopt, daar hebben ze zelfs reclame mee gemaakt, maar voor mij geeft dat redelijk aan hoe een reis organisatie zich graag toont.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:32 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat dat in overleg is gegaan.
Ja usa, Australie, Nieuw-Zeeland en Zuid-Amerika lijken me ook leuk om nog eens naar toe te gaan.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:43 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dubai is al afgevallen, in ieder geval om langere tijd te blijven
Ik wil nog veel zien op de wereld, sowieso vanalles in de VS, Azië en Zuid-Amerika.
Australië, Nieuw-Zeeland.
Zo'n groepsreizen lijken me ook wel gezellig, maar daar heb je maar weinig vrijheid en zijn vaak toch wel erg prijzig.
Ik denk dat ik gewoon een keer alleen moet gaan en kijken hoe dat bevalt.
Goed plan! Thailand is zeker een goede keus voor je eerste reis alleen. Land is helemaal ingesteld op backpackers. En dus zijn er ook veel backpackers waar je mee in contact kan komen.Goed klimaat en veel dingen te bezichtigen. En daarbij in het zuiden ook nog mooie eilanden. Thailand has it all.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een soort van besloten om van de zomer alleen, dus zonder groepsreis toch maar, naar Thailand te gaan, dus ben benieuwd! Wordt de eerste langere reis alleen.
Ja ben redelijk enthousiast al, alleen zit ik nu een beetje met het regenseizoen in m'n maag. Wat regen is niet erg, maar ik heb geen zin in overstromingen. Juli/augustus zijn wat dat betreft niet de betrouwbaarste maanden.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:00 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Goed plan! Thailand is zeker een goede keus voor je eerste reis alleen. Land is helemaal ingesteld op backpackers. En dus zijn er ook veel backpackers waar je mee in contact kan komen.Goed klimaat en veel dingen te bezichtigen. En daarbij in het zuiden ook nog mooie eilanden. Thailand has it all.
Heb ik nu slapende honden wakker gemaakt? Om je een idee te geven van het klimaat:quote:Op zondag 20 januari 2013 19:01 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja ben redelijk enthousiast al, alleen zit ik nu een beetje met het regenseizoen in m'n maag. Wat regen is niet erg, maar ik heb geen zin in overstromingen. Juli/augustus zijn wat dat betreft niet de betrouwbaarste maanden.
Het is echt niet zo erg, ben vorig jaar ook juli/augustus geweest. 28 dagen totaal. Heb misschien 2x een plensbui gehad van 3 uur ofzo en verder misschien 5x een bui van z'n half uur. Als je gewoon een poncho over je zooi aan doet heb je nergens last van.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:01 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja ben redelijk enthousiast al, alleen zit ik nu een beetje met het regenseizoen in m'n maag. Wat regen is niet erg, maar ik heb geen zin in overstromingen. Juli/augustus zijn wat dat betreft niet de betrouwbaarste maanden.
Dat varieert, zoals gebruikelijk, sterk van jaar tot jaar. Ik ben nog nooit in de tropen geweest, maar het niet zo dat het dan de hele dag regent. De neerslagintensiteit is veel groter en de duur vrij kort. Kortom, totaal anders dan het overwegend bewolkte weer dat je zo vaak in Nederlandse zomers hebt.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:22 schreef Luxuria het volgende:
En volgens mij is die regen vooral een paar korte heftige buien of niet? Kun je dan even schuilen/binnen blijven.
Haha nee hoor, was er zelf ook al mee bezig. Plensbuien van een paar uur vind ik ook helemaal niet erg, maar het moet niet overheersend zijn. Daarnaast wil ik een weekje op een strand liggen daar, dus zou wel mooi zijn als dat zou kunnen. Ik ben in zoverre flexibel dat ik juni-juli-augustus vrij ben, maar om financiële redenen is hoe later hoe beterquote:Op zondag 20 januari 2013 22:02 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Heb ik nu slapende honden wakker gemaakt? Om je een idee te geven van het klimaat:
Klimaat in Bangkok
De temperatuur is gegarandeerd ideaal, ook de nachten zijn aangenaam. Maar het is wel vrij nat, waarbij het over het algemeen bewolkt is. De kans op overstromingen is niet zo groot. Ben je flexibel in je reisperiode?
Strandweer in de zin van veel zonneschijn is verre van gegarandeerd, maar de temperatuur is prima, misschien zelfs iets aan de warme kantquote:Op zondag 20 januari 2013 22:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Haha nee hoor, was er zelf ook al mee bezig. Plensbuien van een paar uur vind ik ook helemaal niet erg, maar het moet niet overheersend zijn. Daarnaast wil ik een weekje op een strand liggen daar, dus zou wel mooi zijn als dat zou kunnen. Ik ben in zoverre flexibel dat ik juni-juli-augustus vrij ben, maar om financiële redenen is hoe later hoe beter.
Rondreis Noorwegen en Rusland bij Avanta, dat is een christelijke organisatie met reizen over de hele wereld maar in Europa voornamelijk wildkampeerreizen. Voornamelijk reizen voor 20-36 jaar maar heeft ook reizen 17-25 jaar 20-59 jaarquote:Op zondag 20 januari 2013 10:00 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wat en waar heb je geboekt?
En wat waren de leeftijden ongeveer bij nosun?
Bonnefooi. Top tijd gehad.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Heb je dat op de bonnefooi gedaan of vooraf gereserveerd?
Ik ben de hele maand oktober geweest, dat geldt als het einde van het regen seizoen. Maar ik heb in een maand rijd maar een stuk of 5 buien gehad. Wel redelijk vaak bewolkt maar altijd boven de 25 graden.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Haha nee hoor, was er zelf ook al mee bezig. Plensbuien van een paar uur vind ik ook helemaal niet erg, maar het moet niet overheersend zijn. Daarnaast wil ik een weekje op een strand liggen daar, dus zou wel mooi zijn als dat zou kunnen. Ik ben in zoverre flexibel dat ik juni-juli-augustus vrij ben, maar om financiële redenen is hoe later hoe beter.
Dat kan prima, zelfs als je een dag een plensbui tegen komt is het een uur later weer straks blauwe lucht. Enige probleem is als je zou willen duiken en de timing is net even verkeerd met een bui, maar meestal wachten ze dan gewoon even geloof ik. Het weer is t/m augustus echt niets om je druk over te maken.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je laten nemen door de plaatselijke horeca exploitant bedoel je eigenlijkquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:56 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben echt toe aan vakantie en wil ook eens wat verder weg gaan, wat meer van de wereld zien. Maar voor mijn vriendinnen is het allemaal te moeilijk omdat ze geen geld, geen tijd of weet ik het wat allemaal hebbenGewoon fucking saai dus. En dat terwijl zij bijna allemaal een baan hebben (dus geld) en ik juist nog met mijn studie bezig ben. Vrij moet echt wel te regelen zijn.
Is het gek om alleen te gaan? Bijvoorbeeld acht dagen naar een zonnig land zoals Egypte of Dubai, wat relaxen, zwemmen maar ook vanalles gaan bekijken en excursies doen.
Zouden jullie dit doen?
?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Je laten nemen door de plaatselijke horeca exploitant bedoel je eigenlijk
Ik ben de afgelopen 6 jaar 3* met shoerstring meegeweest.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:10 schreef Roger_ het volgende:
Ik denk dat je wat meer moet kijken naar organisaties die lokaler en internationaler zijn georiënteerd. Naar mijn idee is het zonder meer al leuker als je als single in een internationaal reis gezelschap reist, veel leuker. En als er dan gebruik wordt gemaakt van lokale gidsen, die weten echt veel beter wat er in een land leeft, wat het land bijzonder maakt, als dat je een hollandse kaaskop hebt als gids, want, eigenlijk die heeft precies de zelfde gedachte gang over dat land als jij. Met een lokale gids leer je nog wat van de wereld.
Ik wil ervaringen van anderen weten, daar kan iedereen tips uit opdoen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:37 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Ja het is toch een domme vraag het is niet wat wij doen maar wat jij doet!
Dat is idd ook een goed idee. Stedentrips vind ik ook leuk.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Luxuria, een stedentrip in je eentje is zo geregeld. Zeker binnen Europa, gezien alle Ryanair vluchten enzo. Ik zou gewoon daarmee beginnen, merk je vanzelf of je het leuk vindt.
Ga anders een paar dagen naar de Efteling !quote:Op maandag 21 januari 2013 15:05 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is idd ook een goed idee. Stedentrips vind ik ook leuk.
quote:Op maandag 21 januari 2013 22:50 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Ga anders een paar dagen naar de Efteling !
ik was FOX het af branden heh. niet shoestring, had ik misschien duidelijker in moeten zijn, dat ik verder geen ervaring heb met Shoesting. Maar wel trouwens van een collegaatje die met Shoestrings is geweest en daar zeer tevreden over was.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen 6 jaar 3* met shoerstring meegeweest.
In egypte hadden we een egyptische gids die 4 jaar egyptologie gestudeerd had en superveel over geschiedenis wist te vertellen, hierogliefen kon lezen enz..
Door indonesie een local, die op het platteland was opgegroeid, veel van het land wist en bij specifiekere excursies wel een ander goede locale gids regelde.
En voor thailand geldt eigenlijk hetzelfde als indonesie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |