Staat er in dat boekje ook netjes omschreven welke treinen je wel en niet mag pakkenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:48 schreef saaw het volgende:
Interrail is te gekIk heb 2 keer een maand met de trein door Europa gereisd en alleen maar fantastische ervaringen eigenlijk! Je mag in iedere trein stappen, alleen voor hogesnelheids treinen moet je reserveren en betaal je een klein beetje extra. Verder mag je ook op veel boten [ik ben toen van Brindisi naar Igoumenitsa geweest en later van Patra naar Venetië] en krijg je een handig klein boekje met veel treinverbindingen en -tijden van de grote steden in heel Europa.
In grote steden kun je makkelijk in hostels en daarbuiten heb ik toen gekampeerd.
Het lijkt er trouwens op dat ik [in mn eentje] komende winter voor minstens 6 weken naar Azië gaWil in ieder geval naar Vietnam en Laos, misschien dat ik er ook nog een stukje Thailand en Maleisië aan vast kan plakken als ik wat meer tijd/geld heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt wel echt goed!! Zal me daar ook eens in gaan verdiepen.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:48 schreef saaw het volgende:
Interrail is te gekIk heb 2 keer een maand met de trein door Europa gereisd en alleen maar fantastische ervaringen eigenlijk! Je mag in iedere trein stappen, alleen voor hogesnelheids treinen moet je reserveren en betaal je een klein beetje extra. Verder mag je ook op veel boten [ik ben toen van Brindisi naar Igoumenitsa geweest en later van Patra naar Venetië] en krijg je een handig klein boekje met veel treinverbindingen en -tijden van de grote steden in heel Europa.
In grote steden kun je makkelijk in hostels en daarbuiten heb ik toen gekampeerd.
Het lijkt er trouwens op dat ik [in mn eentje] komende winter voor minstens 6 weken naar Azië gaWil in ieder geval naar Vietnam en Laos, misschien dat ik er ook nog een stukje Thailand en Maleisië aan vast kan plakken als ik wat meer tijd/geld heb.
Thnx ga me er eens in verdiepenquote:Op donderdag 18 april 2013 13:11 schreef saaw het volgende:
Hier kun je alle informatie vinden. Het is echt doodsimpel!
Hoe super gaaf is dat en dat allemaal met de trein, zoiets wil ik ook echt graag doenquote:Op donderdag 18 april 2013 13:16 schreef saaw het volgende:
De eerste keer ben ik via België naar Frankrijk gegaan, in het zuiden een stuk gelift naar vrienden die ergens zaten waar geen treinverbinding was, toen door naar Italië, met de boot naar Griekenland, door Macedonië op weg naar Servië, daar op de grens tegengehouden om onbekende redenen en toen omgekeerd, vanaf Griekenland met de boot dus naar Venetië [33 uur op een boot], door Kroatië en Slovenië naar Oostenrijk en door Duitsland weer naar huis.
Hoop onderweg geweest maar ook wel meerdere dagen op dezelfde plek gebleven, ik reisde meestal van sochtends vroeg tot ergens vroeg in de middag. Dan een hostel of camping zoeken, boodschapjes doen en de rest van de dag chillen.
quote:Op donderdag 18 april 2013 13:38 schreef BarrieButsers het volgende:
Inmiddels ben ik weer een paar weken terug en het was precies zoals ik het had verwacht. Tof en relaxed. Doen wat je wilt, gaan en staan waar en wanneer je wilt en heerlijk met niemand rekening houden.![]()
Vertel? Waar ben je naar toe geweest (met de trein ook?)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Triest dit inderdaad![]()
Dat is ook wel apart als jouw bord er gewoon staat!quote:Op donderdag 18 april 2013 13:38 schreef BarrieButsers het volgende:
Inmiddels ben ik weer een paar weken terug en het was precies zoals ik het had verwacht. Tof en relaxed. Doen wat je wilt, gaan en staan waar en wanneer je wilt en heerlijk met niemand rekening houden.![]()
De eerste twee dagen had ik wel het probleem dat ze in het restaurant van het hotel steeds mijn tafel inpikten. Ook had ik bijv. net mijn bord op tafel gezet, ging ik drinken halen en bij terugkomst zat er alweer een ander gezin. Met mijn bord eten op de tafel. Of de schoonmaaksters al gingen opruimen terwijl ik nog niet eens begonnen was. Maar na dat twee keer te hebben meegemaakt nam ik gewoon mijn eten en drinken in 1x mee en liet ik bij een nagerecht een boek op de tafel liggen.
Dit wil ik ook! Kun je dit ook als je niveau niet verder komt dan Olaquote:Op maandag 28 januari 2013 11:30 schreef Dobbs het volgende:
Ik heb twee maanden Spaans geleerd op een school in Costa Rica. Inderdaad 's ochtends van 8 tot 12 les, 's middags chillen op het strand en surfen. Fantastische mensen leren kennen op de school, dat ging zo makkelijk, en ik ben ook tevreden over mijn niveau Spaans. Was mijn eerste solo reis en het beviel ontzettend goed. Hoewel het ook wel fijn is om herinneringen te kunnen delen met mensen als je weer terug in Nederland bent, zou ik weer liever alleen reizen denk ik.
Ja nja misschien dat ze dachten dat ik al klaar was ofzo.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is ook wel apart als jouw bord er gewoon staat!
Waar was dat ergens?
TS al iets ondernomen in de tussentijd?quote:Op donderdag 18 april 2013 13:12 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat klinkt wel echt goed!! Zal me daar ook eens in gaan verdiepen.
Ik ben wel op reis geweest, naar Boedapest.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:01 schreef Xeor het volgende:
[..]
TS al iets ondernomen in de tussentijd?
Oké leukquote:Op donderdag 18 april 2013 14:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik ben wel op reis geweest, naar Boedapest.
Maar niet alleen, met een vriendin
Wil wel nog een keer alleen gaan, maar moet even kijken wanneer dat mogelijk is.
Wat ik nog van plan ben? Of Boedapest?quote:
Geweldigquote:Op donderdag 18 april 2013 14:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wat ik nog van plan ben? Of Boedapest?
Boedapest was ongeorganiseerd en als ik alleen ga wil ik ook ongeorganiseerd gaan.
Ieder zijn ding he.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:26 schreef Kreator het volgende:
Lijkt me echt geen reet aan, alleen op vakantie. Zou het toch wel missen dat ik mijn ervaringen met niemand kan delen. Als je dan ook nog eens pech hebt zit je een paar dagen écht alleen.
Klopt, bedacht ik me 5 seconde laterquote:Op donderdag 18 april 2013 14:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
Uit de OP hè.
-edit-. Oh. Ninja-edit..
Lijkt me leuk, ervaringen van mensen horen en delen.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:59 schreef Lemans24 het volgende:
Mag van mij wel hoor
(Maken we d'r gewoon een reeks van!)
Open maar een nieuw deelquote:Op donderdag 18 april 2013 14:37 schreef Xeor het volgende:
Mag hier met de LAPO ook een nieuw topic geopend worden? of mag alleen TS dit omdat het geen reeks is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |