Een ideaal conceptquote:Op maandag 28 januari 2013 11:30 schreef Dobbs het volgende:
Ik heb twee maanden Spaans geleerd op een school in Costa Rica. Inderdaad 's ochtends van 8 tot 12 les, 's middags chillen op het strand en surfen. Fantastische mensen leren kennen op de school, dat ging zo makkelijk, en ik ben ook tevreden over mijn niveau Spaans. Was mijn eerste solo reis en het beviel ontzettend goed. Hoewel het ook wel fijn is om herinneringen te kunnen delen met mensen als je weer terug in Nederland bent, zou ik weer liever alleen reizen denk ik.
Een voorbeeld: ik ben vorig jaar (alleenreizend) naar een stad geweest en heb toeristisch gezien min of meer niets gedaanquote:Op zondag 27 januari 2013 15:39 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik wil ook een keer een stedentrip doen maar wat moet je daar in hemelsnaam doen? Winkelen? Dat kan hier toch ook gewoon?
Nope, ik begon bij les 1 van het beginnersboek. Maar ik houd van vreemde talen leren en had groot voordeel van Frans en Latijn van de middelbare school. Het was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar geen woord Engels spraken, toen ik daar aankwam de eerste dag.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:56 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Een ideaal concept
Veel mensen die een talencursus volgen, reizen alleen. Overnachting vindt plaats in een gastgezin, andere optie is een studio huren. Dus alleen reizen wordt dan niet slechts geaccepteerd, maar is vrij gebruikelijk. Zo heb ik vorig jaar ook nieuwe mensen leren kennen, ook nu en dan buiten de taalschool.
Dat je je herinneringen tijdens je vakantie beleeft met anderen (vanwege het groepsaspect), is ook niet verkeerd
Beheerste je de taal al voor je de cursus ging volgen?
Klinkt interessant! Hoe ging dat de eerste lessen? Ik neem aan dat je gelijk les krijgt in de doeltaal, in dit geval het Spaans. Het systeem is flexibel: je kan ook in diverse plaatsen een cursus volgen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:32 schreef Dobbs het volgende:
[..]
Nope, ik begon bij les 1 van het beginnersboek. Maar ik houd van vreemde talen leren en had groot voordeel van Frans en Latijn van de middelbare school. Het was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar geen woord Engels spraken, toen ik daar aankwam de eerste dag.Maar je hebt gelijk, het hele talencursus concept is ideaal eigenlijk, hoewel ik niet meer zo lang op dezelfde plek wil verblijven. Ik ben wel een paar weekenden weg geweest naar andere delen van het land, dat kon prima, maar de laatste week was ik het stadje wel een beetje zat.
Lessen waren in het Spaans ja, met Engelse lesboeken. De docenten spraken zelf geen Engels. Maar de eerste lessen gingen prima, heel erg op conversatie gericht wat precies was wat ik wilde eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:41 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Klinkt interessant! Hoe ging dat de eerste lessen? Ik neem aan dat je gelijk les krijgt in de doeltaal, in dit geval het Spaans. Het systeem is flexibel: je kan ook in diverse plaatsen een cursus volgen.
Het Nederlands wordt langzaam maar zeker verdrongen door het Engels, ik vind het fijn om niet met de massa mee te gaan. Ik heb dus Franse les gevolgd; een taal waar de moedertaalsprekers nog trots op zijn (en ik vind het ook een hele mooie, zuivere taal). Het trots zijn op de taal geldt ook voor het Duits of Spaans, maar dus niet voor onze taal...
Ik vind die taalreizen ook wel interessantquote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:08 schreef Dobbs het volgende:
[..]
Lessen waren in het Spaans ja, met Engelse lesboeken. De docenten spraken zelf geen Engels. Maar de eerste lessen gingen prima, heel erg op conversatie gericht wat precies was wat ik wilde eigenlijk.
Maar we gaan nogal offtopic.Voor verlegen mensen die het lastig vinden om contact te maken met andere reizigers zou ik taalreizen absoluut aanraden, omdat je supersnel vrienden maakt op zo'n school.
Mooi dat je je prima vermaakt hebt! Het kan dus wel, ook als je alleen reist. Lekker weer is mooi meegenomen en je maakt gemakkelijker contact dan in ons eigen land, dat sterk op individualisme is ingesteld.quote:Op zondag 3 februari 2013 10:43 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb het echt superleuk gehad! Heerlijk weer, lekker eten, veel gelezen en rondgekeken. Echt prima, midden april ga ik weer. Nog even bedenken waarheen. Budget, lekker weer en goedkoop eten
Het maakt misschien ook uit dat je toerist bent. Andere gewoonten maakt blijkbaar nieuwsgierig. Het begrip couchsurfing ken ik niet, wat is dat precies?quote:Op zondag 3 februari 2013 12:51 schreef Maria2.0 het volgende:
Nou inderdaad, in het vliegtuig heen heb ik al iemand ontmoet die daar woont en nog koffie met me kwam drinken later. En een uitnodiging om bij haar te logeren de volgende keer. Je stelt je onbewust toch meer open denk ik. Een site als couchsurfing kan helpen om af te spreken iets leuks te doen met locals daar.
Met welk vervoersmiddel is zij door Europ getrokken?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:40 schreef Waaghals het volgende:
Mijn vriendinnetje is in haar eentje door Europa getrokken.![]()
Volgens mij is het haar wel goed bevallen en ik bewonder het wel in haar dat ze dit heeft gedaan.
Met de trein, met zo'n kaart waar je dan binnen een aantal dagen reizen kunt maken.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:59 schreef Xeor het volgende:
[..]
Met welk vervoersmiddel is zij door Europ getrokken?
interrail?quote:Op donderdag 18 april 2013 12:00 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Met de trein, met zo'n kaart waar je dan binnen een aantal dagen reizen kunt maken.
Naam ff kwijt
dat moet het zijn geweest ja, dankjequote:
Dat lijkt me ook wel leukquote:Op donderdag 18 april 2013 12:00 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Met de trein, met zo'n kaart waar je dan binnen een aantal dagen reizen kunt maken.
Naam ff kwijt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |