abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122155534
Ik heb twee maanden Spaans geleerd op een school in Costa Rica. Inderdaad 's ochtends van 8 tot 12 les, 's middags chillen op het strand en surfen. Fantastische mensen leren kennen op de school, dat ging zo makkelijk, en ik ben ook tevreden over mijn niveau Spaans. Was mijn eerste solo reis en het beviel ontzettend goed. Hoewel het ook wel fijn is om herinneringen te kunnen delen met mensen als je weer terug in Nederland bent, zou ik weer liever alleen reizen denk ik.
pi_122155693
Edit: foutje.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:56:55 #253
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_122238462
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:30 schreef Dobbs het volgende:
Ik heb twee maanden Spaans geleerd op een school in Costa Rica. Inderdaad 's ochtends van 8 tot 12 les, 's middags chillen op het strand en surfen. Fantastische mensen leren kennen op de school, dat ging zo makkelijk, en ik ben ook tevreden over mijn niveau Spaans. Was mijn eerste solo reis en het beviel ontzettend goed. Hoewel het ook wel fijn is om herinneringen te kunnen delen met mensen als je weer terug in Nederland bent, zou ik weer liever alleen reizen denk ik.
Een ideaal concept *O*
Veel mensen die een talencursus volgen, reizen alleen. Overnachting vindt plaats in een gastgezin, andere optie is een studio huren. Dus alleen reizen wordt dan niet slechts geaccepteerd, maar is vrij gebruikelijk. Zo heb ik vorig jaar ook nieuwe mensen leren kennen, ook nu en dan buiten de taalschool.

Dat je je herinneringen tijdens je vakantie beleeft met anderen (vanwege het groepsaspect), is ook niet verkeerd :)
Beheerste je de taal al voor je de cursus ging volgen?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:03:31 #254
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_122238814
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:39 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ik wil ook een keer een stedentrip doen maar wat moet je daar in hemelsnaam doen? Winkelen? Dat kan hier toch ook gewoon?
Een voorbeeld: ik ben vorig jaar (alleenreizend) naar een stad geweest en heb toeristisch gezien min of meer niets gedaan ^O^

Een verschil is dat het in Nederland vaak onaangenaam weer is: bewolkt, winderig en fris. Ander voordeel: je zit in een andere omgeving, de mensen zijn (over het algemeen) vriendelijker / opener, en je neemt gemakkelijker de tijd voor dingen.
pi_122240252
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:56 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Een ideaal concept *O*
Veel mensen die een talencursus volgen, reizen alleen. Overnachting vindt plaats in een gastgezin, andere optie is een studio huren. Dus alleen reizen wordt dan niet slechts geaccepteerd, maar is vrij gebruikelijk. Zo heb ik vorig jaar ook nieuwe mensen leren kennen, ook nu en dan buiten de taalschool.

Dat je je herinneringen tijdens je vakantie beleeft met anderen (vanwege het groepsaspect), is ook niet verkeerd :)
Beheerste je de taal al voor je de cursus ging volgen?
Nope, ik begon bij les 1 van het beginnersboek. Maar ik houd van vreemde talen leren en had groot voordeel van Frans en Latijn van de middelbare school. Het was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar geen woord Engels spraken, toen ik daar aankwam de eerste dag. :P Maar je hebt gelijk, het hele talencursus concept is ideaal eigenlijk, hoewel ik niet meer zo lang op dezelfde plek wil verblijven. Ik ben wel een paar weekenden weg geweest naar andere delen van het land, dat kon prima, maar de laatste week was ik het stadje wel een beetje zat.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:41:09 #256
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_122397155
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:32 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Nope, ik begon bij les 1 van het beginnersboek. Maar ik houd van vreemde talen leren en had groot voordeel van Frans en Latijn van de middelbare school. Het was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar geen woord Engels spraken, toen ik daar aankwam de eerste dag. :P Maar je hebt gelijk, het hele talencursus concept is ideaal eigenlijk, hoewel ik niet meer zo lang op dezelfde plek wil verblijven. Ik ben wel een paar weekenden weg geweest naar andere delen van het land, dat kon prima, maar de laatste week was ik het stadje wel een beetje zat.
Klinkt interessant! Hoe ging dat de eerste lessen? Ik neem aan dat je gelijk les krijgt in de doeltaal, in dit geval het Spaans. Het systeem is flexibel: je kan ook in diverse plaatsen een cursus volgen.

Het Nederlands wordt langzaam maar zeker verdrongen door het Engels, ik vind het fijn om niet met de massa mee te gaan. Ik heb dus Franse les gevolgd; een taal waar de moedertaalsprekers nog trots op zijn (en ik vind het ook een hele mooie, zuivere taal). Het trots zijn op de taal geldt ook voor het Duits of Spaans, maar dus niet voor onze taal...
pi_122398803
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:41 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Klinkt interessant! Hoe ging dat de eerste lessen? Ik neem aan dat je gelijk les krijgt in de doeltaal, in dit geval het Spaans. Het systeem is flexibel: je kan ook in diverse plaatsen een cursus volgen.

Het Nederlands wordt langzaam maar zeker verdrongen door het Engels, ik vind het fijn om niet met de massa mee te gaan. Ik heb dus Franse les gevolgd; een taal waar de moedertaalsprekers nog trots op zijn (en ik vind het ook een hele mooie, zuivere taal). Het trots zijn op de taal geldt ook voor het Duits of Spaans, maar dus niet voor onze taal...
Lessen waren in het Spaans ja, met Engelse lesboeken. De docenten spraken zelf geen Engels. Maar de eerste lessen gingen prima, heel erg op conversatie gericht wat precies was wat ik wilde eigenlijk.

Maar we gaan nogal offtopic. :P Voor verlegen mensen die het lastig vinden om contact te maken met andere reizigers zou ik taalreizen absoluut aanraden, omdat je supersnel vrienden maakt op zo'n school.
  zondag 3 februari 2013 @ 00:33:10 #258
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_122402645
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 23:08 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Lessen waren in het Spaans ja, met Engelse lesboeken. De docenten spraken zelf geen Engels. Maar de eerste lessen gingen prima, heel erg op conversatie gericht wat precies was wat ik wilde eigenlijk.

Maar we gaan nogal offtopic. :P Voor verlegen mensen die het lastig vinden om contact te maken met andere reizigers zou ik taalreizen absoluut aanraden, omdat je supersnel vrienden maakt op zo'n school.
Ik vind die taalreizen ook wel interessant :P
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 3 februari 2013 @ 04:31:03 #259
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122407812
Ik heb in Nederland Spaans gevolgd en dat ging 100% im het Spaans, inclusief de lesboeken. Het jaar daarvoor had ik (alleen) in Latijns Amerika rondgereisd, waar je al snel de basis leert op straat, dus ik begon met de lessen op niveau B2.2.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 03-02-2013 06:52:07 ]
  zondag 3 februari 2013 @ 06:49:28 #260
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_122408471
Zoals eerder gezegd is het Midden Oosten niet heel geschikt voor vrouwen alleen, maar mocht je het toch nog eens overwegen dan zou ik niet langer dan 2-3 dagen in Dubai blijven. De UAE kent veel interessantere plekken: Al Ain, RAK en van daaruit de grens over naar Musandam (Oman). Prachtige natuur: bergen, wadi's, woestijn, oases. Ik ben gek op die regio en moet nog eens meer van Oman te zien, het liefst door in die regio een tijdje de expat uit te hangen.
  zondag 3 februari 2013 @ 10:43:17 #261
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_122410053
Ik heb het echt superleuk gehad! Heerlijk weer, lekker eten, veel gelezen en rondgekeken. Echt prima, midden april ga ik weer. Nog even bedenken waarheen. Budget, lekker weer en goedkoop eten :P
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 3 februari 2013 @ 12:50:00 #262
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_122413301
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:43 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb het echt superleuk gehad! Heerlijk weer, lekker eten, veel gelezen en rondgekeken. Echt prima, midden april ga ik weer. Nog even bedenken waarheen. Budget, lekker weer en goedkoop eten :P
Mooi dat je je prima vermaakt hebt! Het kan dus wel, ook als je alleen reist. Lekker weer is mooi meegenomen en je maakt gemakkelijker contact dan in ons eigen land, dat sterk op individualisme is ingesteld.

Ik zie Dubai ook langskomen. De oriëntaalse cultuur trekt me sowieso al en het lijkt me wel iets hebben, de hitte daar. 40 graden Celsius en redelijk vochtig, gewoon omdat het kan :)
  zondag 3 februari 2013 @ 12:51:40 #263
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_122413367
Nou inderdaad, in het vliegtuig heen heb ik al iemand ontmoet die daar woont en nog koffie met me kwam drinken later. En een uitnodiging om bij haar te logeren de volgende keer. Je stelt je onbewust toch meer open denk ik. Een site als couchsurfing kan helpen om af te spreken iets leuks te doen met locals daar.
  zondag 3 februari 2013 @ 12:58:13 #264
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_122413579
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:51 schreef Maria2.0 het volgende:
Nou inderdaad, in het vliegtuig heen heb ik al iemand ontmoet die daar woont en nog koffie met me kwam drinken later. En een uitnodiging om bij haar te logeren de volgende keer. Je stelt je onbewust toch meer open denk ik. Een site als couchsurfing kan helpen om af te spreken iets leuks te doen met locals daar.
Het maakt misschien ook uit dat je toerist bent. Andere gewoonten maakt blijkbaar nieuwsgierig. Het begrip couchsurfing ken ik niet, wat is dat precies?

Ik kom zelf van heel ver; heb het reizen net ontdekt. Met iemand een gesprek beginnen is niet mijn sterkste kant. Toch heb ik met (onbekende) mensen een gesprek gehad, waaronder in het vliegtuig.
  zondag 3 februari 2013 @ 13:03:05 #265
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_122413777
Couchsurfing.org
Een community waarbij je eigenlijk in een vreemd land of waar dan ook een bank (of soms bed) bij iemand thuis kunt krijgen om te slapen. In plaats van een hotel, het is dus gratis.
Maar buiten dat slapen kun je ook mensen ontmoeten om wat leuks te gaan doen. Zo ging ik al op stap met de nummers van 2 locals in Lissabon. Helaas lukte het niet om samen wat te gaan drinken maar ik heb dus wel contact gehad. Hartstikke leuk!
  ESF Reporter zondag 3 februari 2013 @ 21:36:39 #266
87554 Cee
Welluk?
pi_122439208
Een vriendin van me doet al een jaar of 10 aan singles reizen (bus, groep van ca. 25 man) en komt met de leukste verhalen terug. Toch zie ik mezelf zo'n reis niet zo snel doen, ik mis toch een stukje vrijheid daarin. Ik ging altijd met m'n beste vriendin op vakantie, ze heeft nu een vriend en weinig tijd/geld voor verre reizen. Een paar jaar terug ben ik in m'n eentje naar NYC en Washington DC geweest maar ik kende daar ook mensen, daar sprak ik 's avonds mee af. Vorig jaar ook een aantal stedentrips gemaakt, paar met een vriendin, paar met m'n moeder, maar dit jaar wil ik toch wel weer verder weg.
Dus ik ga me eens inlezen.
pi_125434792
Ben van plan om dit jaar ook alleen er op uit te trekken. Aangezien dit het meest recente topic is een subtiel kickje :W
Iemand nog tips :P
pi_125435126
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 08:40 schreef Waaghals het volgende:
Mijn vriendinnetje is in haar eentje door Europa getrokken. O+
Volgens mij is het haar wel goed bevallen en ik bewonder het wel in haar dat ze dit heeft gedaan.
Met welk vervoersmiddel is zij door Europ getrokken?
  donderdag 18 april 2013 @ 12:00:22 #269
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125435179
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:59 schreef Xeor het volgende:

[..]

Met welk vervoersmiddel is zij door Europ getrokken?
Met de trein, met zo'n kaart waar je dan binnen een aantal dagen reizen kunt maken.
Naam ff kwijt
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_125435434
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:00 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Met de trein, met zo'n kaart waar je dan binnen een aantal dagen reizen kunt maken.
Naam ff kwijt
interrail?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 18 april 2013 @ 12:08:12 #271
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125435462
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

interrail?
dat moet het zijn geweest ja, dankje
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_125435536
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:00 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Naam ff kwijt
Dat lijkt me ook wel leuk :D
Bedankt voor de Tip :D
pi_125435746
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

interrail?
Heb jij ervaring met zo een pas? Mag je dan elke trein in Europa instappen en reizen?
  donderdag 18 april 2013 @ 12:48:16 #275
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_125436745
Interrail is te gek O+ Ik heb 2 keer een maand met de trein door Europa gereisd en alleen maar fantastische ervaringen eigenlijk! Je mag in iedere trein stappen, alleen voor hogesnelheids treinen moet je reserveren en betaal je een klein beetje extra. Verder mag je ook op veel boten [ik ben toen van Brindisi naar Igoumenitsa geweest en later van Patra naar Venetië] en krijg je een handig klein boekje met veel treinverbindingen en -tijden van de grote steden in heel Europa.
In grote steden kun je makkelijk in hostels en daarbuiten heb ik toen gekampeerd.

Het lijkt er trouwens op dat ik [in mn eentje] komende winter voor minstens 6 weken naar Azië ga O+ Wil in ieder geval naar Vietnam en Laos, misschien dat ik er ook nog een stukje Thailand en Maleisië aan vast kan plakken als ik wat meer tijd/geld heb.
an urge to help mankind overcomes me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')