abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121474249
quote:
Krimpregio's in het noorden en oosten van Nederland blijken zeer in trek bij jonge verhuizers. Die laten zich niet leiden door de 'populariteit' van een gebied, maar kiezen voor de relatief goedkope woningen die op het platteland te vinden zijn. Dat blijkt uit onderzoek van Rixt Bijker, die 17 januari promoveert aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Krimpgebieden worden geassocieerd met desolate regio's waar niemand meer wil wonen: scholen worden opgeheven, het winkelaanbod is beperkt en er zijn geen of nauwelijks sociaal-culturele voorzieningen. Maar er is wel degelijk een grote groep veelal jonge mensen die heel bewust de krimpgebieden opzoekt, zo blijkt uit onderzoek van Bijker.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-aantrekkelijk.dhtml
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:57:36 #202
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121474288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nee toch, dat is toch niets meer of minder dan de rente die hoort bij een persoonlijk krediet, want dat is het?
Als dat het is hoort er ook geen mogelijkheid tot fiscale aftrek op te zitten :7

Kortom... subsidie aan de banksters ten koste van de mensen die WEL belasting betalen, me dunkt.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121474312
quote:
Homeowners may be coming up for air in America, but their plight is deepening across much of Europe. The agony is most acute in Spain, where declines have gathered momentum (the 9.3% fall in our latest round-up follows a drop of 5.5% the previous year). Other big euro-zone economies are also heading in the wrong direction. In Italy and the Netherlands the pace of decline has quickened; in France prices are now edging down after a brief recovery.
http://www.economist.com/(...)are-still-dumps-home
pi_121474387
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dan moet je wel in een buurt kopen waar nog mensen willen wonen idd. In sommige van die wijken
in de vs was de buurt zo verpauperd dat ze hele straten gesloopt hebben (detroit bv). Huizenprijs
van zo'n crackpand $1
Ik heb weleens een stedentrip door detroit gemaakt met google streetview door met name de beruchte/leegstaande gebieden. Daar wil je zelfs op klaarlichte dag liever niet komen, zelfs niet met een wapenarsenaal op zak.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:01:51 #205
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121474390
quote:
Enige probleem is het vinden van goed betaald werk maar dankzij de reiskostenvergoeding is daar vaak nog wel enig leed te verzachten. Als de overheid daar had ingegrepen dan waren de rapen gaar geweest voor de krimpregio's. Nu hebben ze nog een voorsprong op de duurdere regio's maar ook daar zullen de prijzen hard gaan dalen, jongeren mogen tegenwoordig voor fors minder centjes aan de bak bij de werkgever en de toekomstige loonontwikkeling ziet er ook heel anders uit.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:03:07 #206
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121474417
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:01 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik heb weleens een stedentrip door detroit gemaakt met google streetview door met name de beruchte/leegstaande gebieden. Daar wil je zelfs op klaarlichte dag liever niet komen, zelfs niet met een wapenarsenaal op zak.
Same here... wegens gebrek aan geld ga ik regelmatig op stedentrip via google streetview :@

Maar je hebt dan toch een soort van uitje gemaakt hè :P

Zo kan je via funda ook op virtueel huisbezoek, lachen man... soms teleporteer je jezelf straight to the 70s :D
pi_121474590
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Aah... de verkapte 'zie-mij-eens-dikke-doekoes' hebben. Geen wonder dat jij de woningen spotgoedkoop vind, je houd tenslotte flink wat over om te sparen. Hoe anders is dat voor de achthonderdduizend Nederlanders met een onderwaterhypotheek, die mogen voorlopig hun toekomstige consumptie bij elkaar gaan aflossen.
Fijne inhoudelijke post weer, waarin weer van alles in de mond wordt gelegd wat niet gezegd wordt :N
pi_121474608
quote:

[..]

Het schijnt dat de moordcijfers op sommige plekken met 80% is gedaald omdat
er simpelweg niemand meer komt. :) Stedentrip met google streetview altijd leuk,
in Nederland valt op dat het grootste gedeelte van de woonwijken er precies hetzelfde
uitzien. Nogal deprimerend.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:10:58 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121474626
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
Enige probleem is het vinden van goed betaald werk maar dankzij de reiskostenvergoeding is daar vaak nog wel enig leed te verzachten. Als de overheid daar had ingegrepen dan waren de rapen gaar geweest voor de krimpregio's.
De belastingvrije reiskostenvergoeding is al ruim gehalveerd de laatste tijd. Van 60 guldencent naar 19 cent nu. Of ruim een euro belastingvrij als je Europarlementarier bent natuurlijk...
Voor die 19 cent kan je nauwelijks reizen.

Qua stedentrip even de proef op de som: random een buitenwijk van Detroit geklikt op Google Maps, kom ik op Pontiac Lake Road. Ziet er niet verkeerd uit, de gigantische huizen staan behoorlijk ver van de doorgaande weg af.
censuur :O
pi_121474680
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als dat het is hoort er ook geen mogelijkheid tot fiscale aftrek op te zitten :7

Kortom... subsidie aan de banksters ten koste van de mensen die WEL belasting betalen, me dunkt.
Ach, leg nog eens een keer uit hoe de inkomstenbelasting van een particulier in de zakken van een bank verdwijnt. Het wordt niet waar als je maar vaak genoeg die one-liner dramt hoor.

En over de mogelijkheid tot fiscale aftrek: het is er, jammer dan.
pi_121475108
quote:

[..]

20 jaar geleden was het al doffe ellende in detroit, tijdens een reis kwamen we daar doorheen, in het centrum bij een fastfood restaurant wat eten, de zwervers kwamen zelfs naar binnen om te bedelen. En daarna reden we door naar canada en om dan het contrast te zien als je de grens over was, opeens echt bizar, goed onderhouden panden en wegen.
pi_121475334
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:26 schreef Basp1 het volgende:
En daarna reden we door naar canada en om dan het contrast te zien als je de grens over was, opeens echt bizar, goed onderhouden panden en wegen.
Dat heb ik al als ik vanuit Belgie NL in rij. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121475421
Heb dat ook altijd als ik in Engeland kom.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:49:19 #214
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121477686
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Fijne inhoudelijke post weer, waarin weer van alles in de mond wordt gelegd wat niet gezegd wordt :N
Ik probeer alleen maat aan te geven dat jij zeer waarschijnlijk in een zeer riante positie zit, no hard feelings :)
Vanuit die optiek zien onze levens en de kijk daarop er waarschijnlijk ook anders uit.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:50:41 #215
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121477744
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

En over de mogelijkheid tot fiscale aftrek: het is er, jammer dan.
Er valt dus nog genoeg te verbeteren.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:27:39 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_121479011
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

oh ja?

[ afbeelding ]

Average Price of Existing Condominium Sales in Tokyo Metropolitan Area (JPY 10,000 per sq. m.)
http://www.globalproperty(...)house-prices/J#japan
ja

25 jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_121479576
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja

25 jaar
heb jij je monitor ondersteboven dan? :D
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:43:56 #218
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_121479607
In de 1600s stonden de huizen prijzen nog hoger toch, dus in principe kunnen we zeggen dat de huizen prijzen al 400 jaar dalen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_121479762
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik probeer alleen maat aan te geven dat jij zeer waarschijnlijk in een zeer riante positie zit, no hard feelings :)
Vanuit die optiek zien onze levens en de kijk daarop er waarschijnlijk ook anders uit.
Dat zal zeker zo zijn, maar voglens mij heb ik nergens een bedrag genoemd, dus dat vul je in.

Daarnaast mis je volslagen het punt wat ik maak: banken in zwaar weer? Ze weten van gekkigheid niet waar ze het geld moeten laten, ze laten spaarders gewoon weten dat ze niet welkom zijn.

De laatste keer was begin jaren '80 toen de overheid en banken een wedstrijdje hielden wie het eerst knipperde. En uiteindelijk leidde tot een uitruil waarbij banken ruimhartiger gingen financieren (ook deels onrendabel), en daarvoor lossere regelgeving kregen. Zo mag je de recente aanpassing van Basel III ook zien, waardoor banken weer makkelijker hypotheken kunnen securitiseren. Deja vu.
pi_121479841
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat zal zeker zo zijn, maar voglens mij heb ik nergens een bedrag genoemd, dus dat vul je in.

Daarnaast mis je volslagen het punt wat ik maak: banken in zwaar weer? Ze weten van gekkigheid niet waar ze het geld moeten laten, ze laten spaarders gewoon weten dat ze niet welkom zijn.

De laatste keer was begin jaren '80 toen de overheid en banken een wedstrijdje hielden wie het eerst knipperde. En uiteindelijk leidde tot een uitruil waarbij banken ruimhartiger gingen financieren (ook deels onrendabel), en daarvoor lossere regelgeving kregen. Zo mag je de recente aanpassing van Basel III ook zien, waardoor banken weer makkelijker hypotheken kunnen securitiseren. Deja vu.
het geld dat ze voor praktisch nop kunnen lenen bij ecb. dus gewoon krijgen omdat ze bank zijn. zo kan ik ook meer geld ter beschikking hebben dan ik uit wil lenen.
pi_121479950
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het geld dat ze voor praktisch nop kunnen lenen bij ecb. dus gewoon krijgen omdat ze bank zijn. zo kan ik ook meer geld ter beschikking hebben dan ik uit wil lenen.
Daar baseren zij hun handel niet op hoor, want morgen kunnen ze dat weer mogen inleveren. En daarnaast hebben ze dan een issue met andere crediteuren, aangezien geld dat ze bij de ECB trekken perferente schuldeisers zijn. Wat ze dan minder aan de ECB betalen, betalen ze meer aan hun reguliere schuldeisers.
pi_121479956
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat heb ik al als ik vanuit Belgie NL in rij. :D
Je moet ook niet via Luik rijden. ;)
pi_121479981
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Bij de duo, (of de IB groep weet ik veel), leen je nu geld tegen 0,6% (voor 5 jaar vaste periode) Doe er je voordeel mee. :+
pi_121480005
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bij de duo, (of de IB groep weet ik veel), leen je nu geld tegen 0,6% (voor 5 jaar vaste periode) Doe er je voordeel mee. :+
ik heb geld zat. lenen is voor als het niet anders kan.
pi_121480016
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je moet ook niet via Luik rijden. ;)
Vanaf Antwerpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')