http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-aantrekkelijk.dhtmlquote:Krimpregio's in het noorden en oosten van Nederland blijken zeer in trek bij jonge verhuizers. Die laten zich niet leiden door de 'populariteit' van een gebied, maar kiezen voor de relatief goedkope woningen die op het platteland te vinden zijn. Dat blijkt uit onderzoek van Rixt Bijker, die 17 januari promoveert aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Krimpgebieden worden geassocieerd met desolate regio's waar niemand meer wil wonen: scholen worden opgeheven, het winkelaanbod is beperkt en er zijn geen of nauwelijks sociaal-culturele voorzieningen. Maar er is wel degelijk een grote groep veelal jonge mensen die heel bewust de krimpgebieden opzoekt, zo blijkt uit onderzoek van Bijker.
Als dat het is hoort er ook geen mogelijkheid tot fiscale aftrek op te zittenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee toch, dat is toch niets meer of minder dan de rente die hoort bij een persoonlijk krediet, want dat is het?
http://www.economist.com/(...)are-still-dumps-homequote:Homeowners may be coming up for air in America, but their plight is deepening across much of Europe. The agony is most acute in Spain, where declines have gathered momentum (the 9.3% fall in our latest round-up follows a drop of 5.5% the previous year). Other big euro-zone economies are also heading in the wrong direction. In Italy and the Netherlands the pace of decline has quickened; in France prices are now edging down after a brief recovery.
Ik heb weleens een stedentrip door detroit gemaakt met google streetview door met name de beruchte/leegstaande gebieden. Daar wil je zelfs op klaarlichte dag liever niet komen, zelfs niet met een wapenarsenaal op zak.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dan moet je wel in een buurt kopen waar nog mensen willen wonen idd. In sommige van die wijken
in de vs was de buurt zo verpauperd dat ze hele straten gesloopt hebben (detroit bv). Huizenprijs
van zo'n crackpand $1
Enige probleem is het vinden van goed betaald werk maar dankzij de reiskostenvergoeding is daar vaak nog wel enig leed te verzachten. Als de overheid daar had ingegrepen dan waren de rapen gaar geweest voor de krimpregio's. Nu hebben ze nog een voorsprong op de duurdere regio's maar ook daar zullen de prijzen hard gaan dalen, jongeren mogen tegenwoordig voor fors minder centjes aan de bak bij de werkgever en de toekomstige loonontwikkeling ziet er ook heel anders uit.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-aantrekkelijk.dhtml
Same here... wegens gebrek aan geld ga ik regelmatig op stedentrip via google streetviewquote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:01 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik heb weleens een stedentrip door detroit gemaakt met google streetview door met name de beruchte/leegstaande gebieden. Daar wil je zelfs op klaarlichte dag liever niet komen, zelfs niet met een wapenarsenaal op zak.
Fijne inhoudelijke post weer, waarin weer van alles in de mond wordt gelegd wat niet gezegd wordtquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aah... de verkapte 'zie-mij-eens-dikke-doekoes' hebben. Geen wonder dat jij de woningen spotgoedkoop vind, je houd tenslotte flink wat over om te sparen. Hoe anders is dat voor de achthonderdduizend Nederlanders met een onderwaterhypotheek, die mogen voorlopig hun toekomstige consumptie bij elkaar gaan aflossen.
Het schijnt dat de moordcijfers op sommige plekken met 80% is gedaald omdatquote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:01 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik heb weleens een stedentrip door detroit gemaakt met google streetview door met name de beruchte/leegstaande gebieden. Daar wil je zelfs op klaarlichte dag liever niet komen, zelfs niet met een wapenarsenaal op zak.
De belastingvrije reiskostenvergoeding is al ruim gehalveerd de laatste tijd. Van 60 guldencent naar 19 cent nu. Of ruim een euro belastingvrij als je Europarlementarier bent natuurlijk...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
Enige probleem is het vinden van goed betaald werk maar dankzij de reiskostenvergoeding is daar vaak nog wel enig leed te verzachten. Als de overheid daar had ingegrepen dan waren de rapen gaar geweest voor de krimpregio's.
Ach, leg nog eens een keer uit hoe de inkomstenbelasting van een particulier in de zakken van een bank verdwijnt. Het wordt niet waar als je maar vaak genoeg die one-liner dramt hoor.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als dat het is hoort er ook geen mogelijkheid tot fiscale aftrek op te zitten![]()
Kortom... subsidie aan de banksters ten koste van de mensen die WEL belasting betalen, me dunkt.
20 jaar geleden was het al doffe ellende in detroit, tijdens een reis kwamen we daar doorheen, in het centrum bij een fastfood restaurant wat eten, de zwervers kwamen zelfs naar binnen om te bedelen. En daarna reden we door naar canada en om dan het contrast te zien als je de grens over was, opeens echt bizar, goed onderhouden panden en wegen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:01 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Dat heb ik al als ik vanuit Belgie NL in rij.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:26 schreef Basp1 het volgende:
En daarna reden we door naar canada en om dan het contrast te zien als je de grens over was, opeens echt bizar, goed onderhouden panden en wegen.
Ik probeer alleen maat aan te geven dat jij zeer waarschijnlijk in een zeer riante positie zit, no hard feelingsquote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Fijne inhoudelijke post weer, waarin weer van alles in de mond wordt gelegd wat niet gezegd wordt![]()
Er valt dus nog genoeg te verbeteren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En over de mogelijkheid tot fiscale aftrek: het is er, jammer dan.
jaquote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
oh ja?
[ afbeelding ]
Average Price of Existing Condominium Sales in Tokyo Metropolitan Area (JPY 10,000 per sq. m.)
http://www.globalproperty(...)house-prices/J#japan
Dat zal zeker zo zijn, maar voglens mij heb ik nergens een bedrag genoemd, dus dat vul je in.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maat aan te geven dat jij zeer waarschijnlijk in een zeer riante positie zit, no hard feelings![]()
Vanuit die optiek zien onze levens en de kijk daarop er waarschijnlijk ook anders uit.
het geld dat ze voor praktisch nop kunnen lenen bij ecb. dus gewoon krijgen omdat ze bank zijn. zo kan ik ook meer geld ter beschikking hebben dan ik uit wil lenen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat zal zeker zo zijn, maar voglens mij heb ik nergens een bedrag genoemd, dus dat vul je in.
Daarnaast mis je volslagen het punt wat ik maak: banken in zwaar weer? Ze weten van gekkigheid niet waar ze het geld moeten laten, ze laten spaarders gewoon weten dat ze niet welkom zijn.
De laatste keer was begin jaren '80 toen de overheid en banken een wedstrijdje hielden wie het eerst knipperde. En uiteindelijk leidde tot een uitruil waarbij banken ruimhartiger gingen financieren (ook deels onrendabel), en daarvoor lossere regelgeving kregen. Zo mag je de recente aanpassing van Basel III ook zien, waardoor banken weer makkelijker hypotheken kunnen securitiseren. Deja vu.
Daar baseren zij hun handel niet op hoor, want morgen kunnen ze dat weer mogen inleveren. En daarnaast hebben ze dan een issue met andere crediteuren, aangezien geld dat ze bij de ECB trekken perferente schuldeisers zijn. Wat ze dan minder aan de ECB betalen, betalen ze meer aan hun reguliere schuldeisers.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het geld dat ze voor praktisch nop kunnen lenen bij ecb. dus gewoon krijgen omdat ze bank zijn. zo kan ik ook meer geld ter beschikking hebben dan ik uit wil lenen.
Je moet ook niet via Luik rijden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat heb ik al als ik vanuit Belgie NL in rij.
Bij de duo, (of de IB groep weet ik veel), leen je nu geld tegen 0,6% (voor 5 jaar vaste periode) Doe er je voordeel mee.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het geld dat ze voor praktisch nop kunnen lenen bij ecb. dus gewoon krijgen omdat ze bank zijn. zo kan ik ook meer geld ter beschikking hebben dan ik uit wil lenen.
ik heb geld zat. lenen is voor als het niet anders kan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bij de duo, (of de IB groep weet ik veel), leen je nu geld tegen 0,6% (voor 5 jaar vaste periode) Doe er je voordeel mee.
Vanaf Antwerpen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je moet ook niet via Luik rijden.
Gratis geld wijs ik nooit af hoor.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb geld zat. lenen is voor als het niet anders kan.
alleen de zon gaat voor niets op.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gratis geld wijs ik nooit af hoor.
Vastwel. Maar de uitzonderingen die de regel bevestigen heb je zo weinig aan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zeker nog nooit in Schilde of Brasschaat geweest?
Daar zijn rijtjeshuizen en 2 onder een kap inderdaad uitzonderingen en zo zijn er in Belgie nog veel meer plaatsen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vastwel. Maar de uitzonderingen die de regel bevestigen heb je zo weinig aan.
Ja. En iedereen pleurt maar neer wat hem goeddunkt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
Daar zijn ruitjeshuizen en 2 onder een kap inderdaad uitzonderingen en zo zijn er in Belgie nog veel meer plaatsen.
Daar kan het tenminste.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. En iedereen pleurt maar neer wat hem goeddunkt.
En weer een cijfer uit de lucht gegrepen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aah... de verkapte 'zie-mij-eens-dikke-doekoes' hebben. Geen wonder dat jij de woningen spotgoedkoop vind, je houd tenslotte flink wat over om te sparen. Hoe anders is dat voor de achthonderdduizend Nederlanders met een onderwaterhypotheek, die mogen voorlopig hun toekomstige consumptie bij elkaar gaan aflossen.
Dat cijfer klopt volgens mij wel, dat lees ik vaker. Maar daarbij wordt alleen maar uitgegaan van openstaande hypotheek t.o.v. de waarde van de woning. Een eventueel spaardeel (of spaargeld als de mensen bewust niet willen aflossen) wordt buiten beschouwing gelaten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:08 schreef Scorpie het volgende:
En weer een cijfer uit de lucht gegrepen.
Ja, maar eventuele andere schulden worden net zo hard buiten beschouwing gelaten. Je kan simpelweg niet anders, tenminste, ik kan geen data krijgen van de volledige financiele situatie per inwoner.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat cijfer klopt volgens mij wel, dat lees ik vaker. Maar daarbij wordt alleen maar uitgegaan van openstaande hypotheek t.o.v. de waarde van de woning. Een eventueel spaardeel (of spaargeld als de mensen bewust niet willen aflossen) wordt buiten beschouwing gelaten.
Dat doet niets af aan het feit is dat alle spaarhypotheken daarin niet meegeteld worden omdat die gegevens niet beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Ja, maar eventuele andere schulden worden net zo hard buiten beschouwing gelaten.
Mensen zijn nu dalende huizenprijzen gewend het gaat voorlopig nog wel even duren voordat het kuddegedrag weer omslaat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:59 schreef Bayswater het volgende:
Afgelopen donderdag zijn de hypotheekvoorwaarden versoepeld. Deze maatregel gaat er voor zorgen dat de leencapaciteit hoger gaat liggen dan eind vorig jaar. Met ander woorden: vanaf het tweede kwartaal dit jaar gaan de huizenprijzen stijgen.
Er is nu zekerheid en de leencapaciteit bepaalt dadelijk de huizenprijs. Geen woekerpolissen meer die ook banken meer garantie geven, evenals de annuititeitenaflossing. Nu kopen lijkt mij vrij verstandig, veel aanbod met wanhopige verkopers.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mensen zijn nu dalende huizenprijzen gewend het gaat voorlopig nog wel even duren voordat het kuddegedrag weer omslaat.
Teveel tijdelijke contracten en onzekerheid op de arbeidsmarkt maken dat potentiele kopers onzeker zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:07 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Er is nu zekerheid en de leencapaciteit bepaalt dadelijk de huizenprijs. Geen woekerpolissen meer die ook banken meer garantie geven, evenals de annutiteitenaflossing. Nu kopen lijkt mij vrij verstandig, veel aanbod met wanhopige verkopers.
Hoezo zijn hypotheekvoorwaarden versoepeld? Die wanhopige verkopers met veel aanbod zijnquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:07 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Er is nu zekerheid en de leencapaciteit bepaalt dadelijk de huizenprijs. Geen woekerpolissen meer die ook banken meer garantie geven, evenals de annuititeitenaflossing. Nu kopen lijkt mij vrij verstandig, veel aanbod met wanhopige verkopers.
Er wordt nu jaarlijks afgelost bij de meeste hypotheken, zekerheidje voor de verstrekker.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hoezo zijn hypotheekvoorwaarden versoepeld? .
Bij de meeste hypotheken? Zijn daar cijfers van?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:14 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Er wordt nu jaarlijks afgelost bij de meeste hypotheken, zekerheidje voor de verstrekker.
De hypotheken waarvan de rente nog aftrekbaar is voor de belastingdienst heb ik het over. Zo 12 dagen na ingang heb ik er nog geen cijfers van maar neem maar aan dat het er veel worden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bij de meeste hypotheken? Zijn daar cijfers van?
Ik denk dat die nieuwste kloon (NeeOfTochJA) bedoelt wat er sinds donderdag is veranderd aan de hypotheekregels waardoor deze soepeler zouden zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:20 schreef Bayswater het volgende:
De hypotheken waarvan de rente nog aftrekbaar is voor de belastingdienst heb ik het over. Zo 12 dagen na ingang heb ik er nog geen cijfers van maar neem maar aan dat het er veel worden.
Ow zo bedoel je, ja ik snap em.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:20 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De hypotheken waarvan de rente nog aftrekbaar is voor de belastingdienst heb ik het over. Zo 12 dagen na ingang heb ik er nog geen cijfers van maar neem maar aan dat het er veel worden.
??quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk dat die nieuwste kloon (NeeOfTochJA) bedoelt wat er sinds donderdag is veranderd aan de hypotheekregels waardoor deze soepeler zouden zijn.
ja dus?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/user/history/393453
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |