De namen zijn leuk gevonden. Hoe hou je ze uit elkaar johquote:Op maandag 14 januari 2013 14:18 schreef Gwywen het volgende:
Dit topic heeft foto's nodig, hier dus een foto van onze dames
[ afbeelding ]
Onderaan Kowalski,
Links Rico, rechts Junior
Bovenaan Skipper.
Bedanktquote:Op zondag 20 januari 2013 14:15 schreef MrSubtle het volgende:
Wat een schatjes Miss_Isis
Weet je zeker dat de New Hampshire wel een NH is? Lijkt qua kleuren niet helemaal?
Ik had stealth-nugget in het begin helemaal niet gezien en vroeg me af waarom je een foto van een hond had gepostquote:Op zondag 20 januari 2013 17:31 schreef Lawrzs het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn hond samen met nugget
quote:Op zondag 20 januari 2013 17:31 schreef Lawrzs het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn hond samen met nugget
Hahaha, ja dat is volkomen normaal. Kippen eten graag ei (en wat betreft 'you don't eat your own kind': ze eten zelfs kippenvlees als je het ze zou geven hoor, het zijn echte allesetersquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:23 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb een vraagje over m'n kippen, er gebeurde vanmorgen iets raars dat jullie allemaal wel eens meegemaakt moeten hebben: ik liet een ei vallen tijdens het rapen, in het hok dus.
Maar wat er toen gebeurde! Ik schrok er gewoon een beetje van. Als een stel bloeddorstige roofdieren stoven ze op het ei af, ik dacht eerst uit paniek, maar nee, drie begonnen als uitgehongerde monsters het eigeel op te eten en Kowalski ging er met de schil vandoor.
Toen ik even later terugkwam was er van dat hele ei geen spoor meer.
Is dat normaal? Doen kippen dat vaker? Ik had zoiets van "you don't eat your own kind" maar kennelijk gaat dat voor kipjes niet op?
En ook de vraag: mogen ze vaker een eitje, als ze het kennelijk zo lekker vinden?
O ja, en mogen ze gekookte bloemkool, ik heb over.
Lekker pittig eitjequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:42 schreef angelfish het volgende:
Behalve ui, prei en knoflook achtige dingen. Daar krijg je vieze eieren van.
quote:Op zondag 20 januari 2013 10:09 schreef MrSubtle het volgende:
- "Mama-kip"
- "Mooie"
- "Dunne" (ook wel rotbeest genoemd, want deze is 24/7 bezig met ontsnappen)
- "Witte"
- "Zielige" (ziet er altijd beetje verfomfaaid uit)
- "Zwart witte, met de witte kop"
- "Zwart witte"
- "Kip zonder naam"
rauwe aardappel is giftig vooral het groene gedeelte en de ogen (solanum) narcissen zijn ook giftig (zelfs het water waar ze ingestaan hebben is niet gezond) avocado weet ik nietquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:50 schreef MrSubtle het volgende:
Kippies vreten eigenlijk alles, maar let op, ze mogen echt geen citrus-vruchten, daar kunnen hun nieren niet mee overweg (en dan leggen ze ook minder eieren)
Verder nog wat producten die niet goed voor ze zijn:
- Lang gras (kan in hun krop oprollen)
- Vet eten (chocolade bijv)
- Rauwe aardappel schillen, avocado en Narcissen - weet niet waarom, maar vaker gelezen, dus voor de zekerheid niet doen
- Alles wat gekookt is in zout
In de supermarkt vind ik het niet zo erg, maar als een van mijn eigen kippies dood ligt vind ik het toch heel zielugquote:
Leuk dat je kippen krijgt! Bovenstaande kip is gewoon een doodordinaire kruising tussen vanalles en nogwat hoor, maar misschien dat je buurman wel een ras heeft dat er ongeveer zo uit zietquote:Op maandag 4 maart 2013 16:19 schreef Catch22- het volgende:
we zijn nu aan het klussen in ons nieuwe huis met grote tuin (50*8 meter) en we willen ook kippetjes. We zijn gisteren even bij de buurman langsgeweest om ons voor te stellen en hij heeft ook kippen (4 hennen en een haan, zoals deze eerder geposte kip)
[ afbeelding ]
En hij is duivenmelker en als we wouden kon hij zo een paar eieren in de broedmachine leggen. Dus we gaan ook kippetjes nemen. Zijn er ergens goede bouwtekeningen oid voor kippenhokken? Ik zat er aan te denken om een binnenhok te kopen en een ren zelf te bouwen. Als die ren 2*3 of 3*3 is, is dat genoeg toch voor 5 kippen?
Volgens mij maakt de grootte van je tuin niets uit, het gras van de buren is eenvoudigweg groenerquote:Op maandag 4 maart 2013 19:18 schreef Miss_Isis het volgende:
Hoe meer ruimte hoe beter natuurlijk, vind ik in ieder geval![]()
Onze kippen hebben zelfs niet genoeg aan hun weiland, het kleinere weiland van de varkens en onze tuin, maar maken regelmatig uitstapjes onder het gaas door naar de wei van de buren en over het gaas naar een sloot met een soort verhoging achter ons huis. Gelukkig vinden de buren het geen probleem en komen ze niet te dicht bij de weg die over die verhoging loopt achter ons huis. Maar ze stellen extra ruimte hier dus zeker op prijs. Je kan ook overwegen om je kippen in een kleinere ren te houden maar ze (een deel van) de dag vrij rond te laten lopen door de tuin. Dan kun je ze 's avonds en bij slecht weer en zo gewoon in het kleinere deel opsluiten. Moet je alleen niet al te gehecht zijn aan een nette tuin want ze krabben de boel vaak wel een beetje open. Al werkt dat dan wel weer redelijk tegen doorkomend onkruid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |