abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg woensdag 22 mei 2013 @ 21:36:35 #226
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_126878076
Onze 11 kuikentjes (van de 12 eieren) zijn ondertussen al negen dagen oud. Er zouden zes brahmas moeten tussen lopen, en vijf kruisingen tussen een brahma en een wyandotte.

Nog meer op: http://www.flickr.com/pho(...)313/with/8790146082/
En ook foto's van twee zomers geleden.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 23 mei 2013 @ 00:15:39 #227
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_126887137
Hallo allemaal, ik ben zojuist op het geniale idee gekomen om een kuikentje op te gaan voeden.
Maar ik heb wel een paar vragen.

1) Kan dit? Kan ik een kuiken na x aantal maanden "doneren" aan de kinderboerderij?
2) Kan ik 1 kuiken los opvoeden? Of hebben ze gezelschap nodig?
3) Ik wil mn kuiken "doneren" als ze eieren gaat leggen. Na hoeveel maanden is dit ongeveer? Ik lees op internet namelijk veel verschillende getallen..
4) Hoe groot moet het buitenhok worden als ze toch niet heel blijft?
5) Dat was het wel even.

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen!
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:10:11 #228
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126897787
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef Jump het volgende:
Onze 11 kuikentjes (van de 12 eieren) zijn ondertussen al negen dagen oud. Er zouden zes brahmas moeten tussen lopen, en vijf kruisingen tussen een brahma en een wyandotte.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef Jump het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+
Wyandottekippen vind ik altijd erg mooi, die veren.
Leggen ze ook een beetje aardig eieren?

Onze kippen zijn (door het gekke weer?) volkomen van de leg. Ik heb vier kippen maar ik mag in m'n handen knijpen als ik 's morgens drie eieren vind, meestal zijn het er twee tegenwoordig. Of er komt 's nachts een marter of zo het hok in, ik vond laatst wel eigeel en géén schillen in een van de nesten.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:51:24 #229
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_126904051
http://link.marktplaats.nl/680126506

zou je daar 5 middelmaat kippen in kunnen houden? als nachthok natuurlijk, de ren bouw ik er los bij.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_126914497
quote:
99s.gif Op donderdag 23 mei 2013 00:15 schreef Rockiejj het volgende:
Hallo allemaal, ik ben zojuist op het geniale idee gekomen om een kuikentje op te gaan voeden.
Maar ik heb wel een paar vragen.

1) Kan dit? Kan ik een kuiken na x aantal maanden "doneren" aan de kinderboerderij?
2) Kan ik 1 kuiken los opvoeden? Of hebben ze gezelschap nodig?
3) Ik wil mn kuiken "doneren" als ze eieren gaat leggen. Na hoeveel maanden is dit ongeveer? Ik lees op internet namelijk veel verschillende getallen..
4) Hoe groot moet het buitenhok worden als ze toch niet heel blijft?
5) Dat was het wel even.

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen!
Je kan niet 1 kuiken los opvoeden, een kuiken heeft gezelschap nodig. (Wat al niet kan, een eenzaam kuiken blijft vast wel leven, maar het is slecht voor het kippengedrag). Niet eentje doen dus! Een handjevol is niet meer werk trouwens.

Je kuikentjes gaan warmte nodig hebben, ik kan je aanbevelen een warmteplaat te kopen in plaats van een warmtelamp. Fijner voor de kuikens en ook nog beter voor je energierekening.

Je kan kippen naar buiten doen wanneer ze goed in de veren zitten. Wanneer dat is hangt af van het ras, en van het weer (en dus van het moment van uitbroeden). Als het late kuikens zijn en de herfst is koud, hebben ze langer warmte nodig. Ik zet kuikens vaak nog een tijdje buiten met de warmteplaat of -lamp, en dan de warmte naar alleen 's nachts en dan langzaam afbouwen.

Een kip gaat in de eerste lente na de geboorte eieren leggen. Mijn kippen zijn vrij vroeg en beginnen in februari.

Hoe wil je aan kuikens komen? Zelf uitbroeden? Ergens kopen?
Hoe weet je dat het de eierleggende sexe is?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:21:31 #231
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_126915869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Je kan niet 1 kuiken los opvoeden, een kuiken heeft gezelschap nodig. (Wat al niet kan, een eenzaam kuiken blijft vast wel leven, maar het is slecht voor het kippengedrag). Niet eentje doen dus! Een handjevol is niet meer werk trouwens.

Je kuikentjes gaan warmte nodig hebben, ik kan je aanbevelen een warmteplaat te kopen in plaats van een warmtelamp. Fijner voor de kuikens en ook nog beter voor je energierekening.
[ afbeelding ]

Je kan kippen naar buiten doen wanneer ze goed in de veren zitten. Wanneer dat is hangt af van het ras, en van het weer (en dus van het moment van uitbroeden). Als het late kuikens zijn en de herfst is koud, hebben ze langer warmte nodig. Ik zet kuikens vaak nog een tijdje buiten met de warmteplaat of -lamp, en dan de warmte naar alleen 's nachts en dan langzaam afbouwen.

Een kip gaat in de eerste lente na de geboorte eieren leggen. Mijn kippen zijn vrij vroeg en beginnen in februari.

Hoe wil je aan kuikens komen? Zelf uitbroeden? Ergens kopen?
Hoe weet je dat het de eierleggende sexe is?
Kijk hier heb ik wat aan, dankjewel!
Hoeveel kuikens heb ik dan nodig? (1 kuiken word al moeilijk voor mn ouders, laat staan nog (veel) meer)
Zo'n warmteplaat ziet er mooi uit, die kan ik dan gewoon binnen gebruiken? Het liefst bouw ik voor de eerste paar weken, dus totdat ze goed in de veren zitten, een klein hokje voor ze in mijn kamer. gewoon een simpele houten bak voldoet hierbij wel toch?

Ik wil sowieso kijken of ik bij de kinderboerderij terecht kan voor kuikens, en anders via marktplaats eens kijken, of raad je dat niet aan?
Het maakt mij niet zo erg uit wat de sexe is, omdat ik ze toch niet wil houden. Het lijkt me gewoon erg leuk om die kuikentjes op te voeden totdat ze op "eigen" poten kunnen staan, en ze dan doneren aan iemand die er veel plezier (en nóg meer ruimte dan mij heeft) in heeft, bij voorbaat de kinderboerderij.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_126916893
quote:
99s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:21 schreef Rockiejj het volgende:

[..]

Kijk hier heb ik wat aan, dankjewel!
Hoeveel kuikens heb ik dan nodig? (1 kuiken word al moeilijk voor mn ouders, laat staan nog (veel) meer)
Zo'n warmteplaat ziet er mooi uit, die kan ik dan gewoon binnen gebruiken? Het liefst bouw ik voor de eerste paar weken, dus totdat ze goed in de veren zitten, een klein hokje voor ze in mijn kamer. gewoon een simpele houten bak voldoet hierbij wel toch?

Ik wil sowieso kijken of ik bij de kinderboerderij terecht kan voor kuikens, en anders via marktplaats eens kijken, of raad je dat niet aan?
Het maakt mij niet zo erg uit wat de sexe is, omdat ik ze toch niet wil houden. Het lijkt me gewoon erg leuk om die kuikentjes op te voeden totdat ze op "eigen" poten kunnen staan, en ze dan doneren aan iemand die er veel plezier (en nóg meer ruimte dan mij heeft) in heeft, bij voorbaat de kinderboerderij.
Drie kuikentjes zou ik wel het minimum vinden.
Zo'n warmteplaat is juist voor binnen erg handig, zeker als het bij je op de kamer moet (want een lamp heeft veel licht, dat slaapt vervelend. Bovendien maken kuikens 's nachts meer lawaai als ze onder een lamp zitten.)

Een simpele houten bak voldoet prima. Als de bak een halve meter hoog is, voldoet het zelfs erg lang. Hou er wel rekening mee dat je met enige regelmaat moet verschonen. Dan moet je de kuikens dus kunnen pakken, zonder dat zij uit pure schrik je bak uitspringen, en je moet ze tijdelijk in een ander bak zetten (een hoge emmer, een vuilnisbak, ..)

Kuikens heb ik wel eens op marktplaats gekocht, kan prima. Een kinderboerderij lijkt me ook het proberen waard, zou je moeten vragen. Dan zou je gelijk kunnen vragen of ze ze terugnemen als ze later groot zijn. Je kan ze trouwens ook via marktplaats weer wegdoen. Hanen raak je aan de straatstenen niet kwijt, alleen maar aan iemand die ze opeet, dus dat moet je incalculeren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:47:24 #233
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_126917089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Drie kuikentjes zou ik wel het minimum vinden.
Zo'n warmteplaat is juist voor binnen erg handig, zeker als het bij je op de kamer moet (want een lamp heeft veel licht, dat slaapt vervelend. Bovendien maken kuikens 's nachts meer lawaai als ze onder een lamp zitten.)

Een simpele houten bak voldoet prima. Als de bak een halve meter hoog is, voldoet het zelfs erg lang. Hou er wel rekening mee dat je met enige regelmaat moet verschonen. Dan moet je de kuikens dus kunnen pakken, zonder dat zij uit pure schrik je bak uitspringen, en je moet ze tijdelijk in een ander bak zetten (een hoge emmer, een vuilnisbak, ..)

Kuikens heb ik wel eens op marktplaats gekocht, kan prima. Een kinderboerderij lijkt me ook het proberen waard, zou je moeten vragen. Dan zou je gelijk kunnen vragen of ze ze terugnemen als ze later groot zijn. Je kan ze trouwens ook via marktplaats weer wegdoen. Hanen raak je aan de straatstenen niet kwijt, alleen maar aan iemand die ze opeet, dus dat moet je incalculeren.
Oke, en de lengte en breedte van zo'n bak? ook een half bij een half? Of word dat te krap? Met verschonen heb ik geen enkel probleem, en dan zorg ik wel voor een onderkomen voor die beesies! :)

Oke, dan ga ik daar morgen even langs! En als hij hem wilt opeten, dan is dat zijn goed recht. Ik kan het beest gewoon niet verzorgen als hij te oud word..
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_127338699
En deze maar weer even omhoog: ik ben een kip kwijt! Ze heeft zich gisteravond niet gemeld en is vandaag ook de hele dag weggebleven.. Geen losse veren of sporen of andere ongewone dingen te vinden en we hebben tot nu toe ook nooit sporen van roofdieren gevonden.

Ik hoop dat ze zich ergens verstopt heeft om te broeden (we hebben geen haan dus geen bevruchte eieren, gaat dat een probleem opleveren?) en over een tijdje weer tevoorschijn komt. Het is ook nog 's de sociaalste/meest benaderbare van de dames.

De kuikens + eend doen het prima. De andere kippen dulden ze nog niet bij ze in de buurt, maar in het hok lijkt het goed te gaan. De eerste (twee?) nacht(en) hebben ze het grootste, bruine, kuiken gepikt, die is nu zijn staart een beetje kwijt, maar het groeit alweer aan. Eend klimt soms in het legnest en maakt er daar een flinke rotzooi van, maar als dat alles is..

Foto:

pi_127425631
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:25 schreef LadyDanae het volgende:
En deze maar weer even omhoog: ik ben een kip kwijt! Ze heeft zich gisteravond niet gemeld en is vandaag ook de hele dag weggebleven.. Geen losse veren of sporen of andere ongewone dingen te vinden en we hebben tot nu toe ook nooit sporen van roofdieren gevonden.

Ik hoop dat ze zich ergens verstopt heeft om te broeden (we hebben geen haan dus geen bevruchte eieren, gaat dat een probleem opleveren?) en over een tijdje weer tevoorschijn komt.
Iemand een idee? Ik heb gezocht maar haar nergens gevonden, het is ook nogal onbegonnen werk (25ha overwoekerd terrein).
  woensdag 5 juni 2013 @ 00:03:44 #236
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_127426931
Sja, met zon stuk land zou ik er maar aan wennen dat er af en toe 1 zoek raakt.

Ik zou gewoon de bosjes uitkammen en hopen dat je haar vindt.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 5 juni 2013 @ 11:24:15 #237
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_127434972
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:25 schreef LadyDanae het volgende:

Ik hoop dat ze zich ergens verstopt heeft om te broeden (we hebben geen haan dus geen bevruchte eieren, gaat dat een probleem opleveren?) en over een tijdje weer tevoorschijn komt. Het is ook nog 's de sociaalste/meest benaderbare van de dames.

De kuikens + eend doen het prima. De andere kippen dulden ze nog niet bij ze in de buurt, maar in het hok lijkt het goed te gaan. De eerste (twee?) nacht(en) hebben ze het grootste, bruine, kuiken gepikt, die is nu zijn staart een beetje kwijt, maar het groeit alweer aan. Eend klimt soms in het legnest en maakt er daar een flinke rotzooi van, maar als dat alles is..

Foto:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat zielig dat je er eentje kwijt bent, hopelijk vind je haar nog.
Wat zijn je kuikjes al groot! O+

Ik had vanmorgen één heel gek ei, bijna wit en nogal ruw, ik dacht even dat ik per ongeluk een van de kalkeieren uit het nest gehaald had.
Moet ik me zorgen gaan maken of is het normaal dat een kip soms een gek ei legt?
pi_127437459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:38 schreef LadyDanae het volgende:

[..]

Iemand een idee? Ik heb gezocht maar haar nergens gevonden, het is ook nogal onbegonnen werk (25ha overwoekerd terrein).
Wat voor kip is er weg, één van je legkippen of één van je Groninger meeuwtjes? Legkippen worden echt bijna nooit broeds, dus de kans dat er daar eentje van zit te broeden lijkt me heel erg klein. Ook meeuwtjes worden niet erg vaak broeds maar dat zou eventueel nog kunnen. Als ze is gaan broeden op onbevruchte eieren dan zou de kip na een week of 3-4 normaal gesproken wel weer tevoorschijn moeten komen als de eieren niet uit zijn gekomen.

Maar de kans is (zeker met zo'n groot terrein) natuurlijk ook wel aanwezig dat ze misschien door een of ander roofdier is gepakt zonder dat je daar sporen van hebt gevonden. Wie weet komt ze nog weer tevoorschijn, ik zou er niet van uit durven gaan maar ik hoop het wel voor je :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:42:05 #239
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_127437600
Pfff, als er 1 van de dames broeds is (en dat is vaak) leggen ze heel eensgezind geen van allen meer. Baal ik van, ik heb al een paar weken geen eitjes...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:55:05 #240
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_127437985
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:24 schreef Gwywen het volgende:
Ik had vanmorgen één heel gek ei, bijna wit en nogal ruw, ik dacht even dat ik per ongeluk een van de kalkeieren uit het nest gehaald had.
Moet ik me zorgen gaan maken of is het normaal dat een kip soms een gek ei legt?
Een ruw oppervlak van het ei betekent vaak dat de kip stress heeft gehad. Als het gewoon weg gaat is niets aan de hand. De kleur kan ik niet verklaren, dat heb ik nog nooit gehoord???
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:55:58 #241
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_127438007
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:42 schreef Turbomuis het volgende:
Pfff, als er 1 van de dames broeds is (en dat is vaak) leggen ze heel eensgezind geen van allen meer. Baal ik van, ik heb al een paar weken geen eitjes...
Oh doen kippen ook al aan synchroon ongesteld zijn? :D
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:57:52 #242
6067 Turbomuis
pi_127438061
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:55 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Oh doen kippen ook al aan synchroon ongesteld zijn? :D
Blijkbaar. Maar gelukkig wel zonder de bijbehorende rommel. En ze zijn niet chagrijnig(er dan anders).
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:55:06 #243
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_127444087
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:55 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Een ruw oppervlak van het ei betekent vaak dat de kip stress heeft gehad. Als het gewoon weg gaat is niets aan de hand. De kleur kan ik niet verklaren, dat heb ik nog nooit gehoord???
De enige stress die ik kan bedenken is dat er gisteren een klein wolkje voor de zon schoof... :P
Raar, ik houd 't wel even in de gaten, het was overigens voor het eerst in dagen dat ze weer allemaal een ei gelegd hadden, dus ergens zal er wel stress zijn, ik kan alleen niet bedenken wat.
Dat wij zo veel in de tuin zijn en dat zij niet elke keer wat lekkers krijgen als ze ons zien zal wellicht de oorzaak zijn dat ze het vertikken om te leggen. :P
  zondag 9 juni 2013 @ 20:59:46 #244
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_127595283
De schil van watermeloen (waar nog wat rood aan hing) + geblutste Kersen: allebei zeer enthousiast goedgekeurd door onze dames vandaag :D
  † In Memoriam † zondag 9 juni 2013 @ 21:31:37 #245
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127597298
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:42 schreef Turbomuis het volgende:
zien broeden doet broeden :+
bij mij waren op een gegeven moment 6 van de 7 kippen broeds.
er liep er nog 1 in de tuin te schooien.
toen ze niet wilden stoppen heb ik ze consequent elke dag van de nesten gehaald en de boel afgesloten. ik wil niet dat ze broeds worden. dan eten ze zo slecht, dan zie ik ze mager worden.
  zondag 9 juni 2013 @ 23:37:24 #246
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_127604907
Mijn man is gisteren bezig geweest met de nieuwe ren voor de kippen. Extra hoog gaas tussen de palen gemaakt want ze wisten steeds op miraculeuze wijze te ontsnappen. Tijdens de werkzaamheden liep er ook zo nu en dan ineens een kip in de tuin, of bij de buren, maar dat was nog te overzien.
Tot we gingen eten. We aten buiten, op een zeker moment kijkt mijn dochter om... alle kippen liepen los in de tuin!
Bleek dat er een plank/deur die mijn man zolang voor de ingang had gezet, was omgewaaid.
Het erge was dat de kippen mijn dochters COMPLETE tuin hadden omgewoeld, al haar pril opkomende pasgezaaide plantjes opgevroten... oooh, wat was mijn dochtertje verdrietig... :'(
Haar tuintje (en straks de moestuin) liggen naast de ren, hoe moet ik nou voorkomen dat ze ooit weer ontsnappen? Het gaas is nu 1.50 hoog, hoger dan ik ze ooit heb zien vliegfladderen, is dat genoeg of moet ik boven de ren zelf ook nog gaas spannen?
  maandag 10 juni 2013 @ 06:51:10 #247
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_127609452
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:37 schreef Gwywen het volgende:
Mijn man is gisteren bezig geweest met de nieuwe ren voor de kippen. Extra hoog gaas tussen de palen gemaakt want ze wisten steeds op miraculeuze wijze te ontsnappen. Tijdens de werkzaamheden liep er ook zo nu en dan ineens een kip in de tuin, of bij de buren, maar dat was nog te overzien.
Tot we gingen eten. We aten buiten, op een zeker moment kijkt mijn dochter om... alle kippen liepen los in de tuin!
Bleek dat er een plank/deur die mijn man zolang voor de ingang had gezet, was omgewaaid.
Het erge was dat de kippen mijn dochters COMPLETE tuin hadden omgewoeld, al haar pril opkomende pasgezaaide plantjes opgevroten... oooh, wat was mijn dochtertje verdrietig... :'(
Haar tuintje (en straks de moestuin) liggen naast de ren, hoe moet ik nou voorkomen dat ze ooit weer ontsnappen? Het gaas is nu 1.50 hoog, hoger dan ik ze ooit heb zien vliegfladderen, is dat genoeg of moet ik boven de ren zelf ook nog gaas spannen?
Blijft lastig, hoe hoog je het gaas ook maakt. Wat heel belangrijk is is dat ze nergens de bovenkant kunnen zien. Ze zullen niet/nooit vliegen over gaas, maar als er paaltjes tot bovenaan komen, dan heb je grotere kans dat ze op het paaltje huppen en dan erover vliegen. Als het gaas 20cm uitsteekt boven de paaltjes dan doen ze het niet zo snel en dan heb je zelfs geen 1,50 nodig
  maandag 10 juni 2013 @ 08:35:45 #248
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_127610057
Gek idee misschien, maar de bovenkant kan je toch gewoon dichtmaken?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 10 juni 2013 @ 13:17:58 #249
6067 Turbomuis
pi_127616470
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:31 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zien broeden doet broeden :+
bij mij waren op een gegeven moment 6 van de 7 kippen broeds.
er liep er nog 1 in de tuin te schooien.
toen ze niet wilden stoppen heb ik ze consequent elke dag van de nesten gehaald en de boel afgesloten. ik wil niet dat ze broeds worden. dan eten ze zo slecht, dan zie ik ze mager worden.
Nee, ze worden niet broeds. Ze stoppen gewoon met leggen. Alsof ze denken dat ze die broedse maar niet moeten storen :)
Ik haal de broedse dame regelmatig van de legplek, maar man man man, wat zijn die beesten hardnekkig...
pi_127619940
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:17 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Nee, ze worden niet broeds. Ze stoppen gewoon met leggen. Alsof ze denken dat ze die broedse maar niet moeten storen :)
Ik haal de broedse dame regelmatig van de legplek, maar man man man, wat zijn die beesten hardnekkig...
Wij lossen ongewenste broedsheid op door de hen 24 uur in een hondenbench te zetten in de (koele en donkere) schuur met alleen een oude krant als bodembedekking (en natuurlijk een bakje voer en water). Als ze geen nest hebben, geen eieren om op te zitten en ze zitten koel en redelijk donker dan gaat de broedsheid hier meestal snel over. Bij erg hardnekkige kippen laten we ze soms 36 uur zitten. Je kan ze ook even met hun buik/borst in een bak koud water houden voor je ze apart zet voor de extra lastige gevallen :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')