abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121401632
Pats. Snoeiharde kritiek van de hoogste ambtenaar van EZ op zijn collega's van IenM en vooral op de NS.

Van harte mee eens.

http://www.voorbeterov.nl/page8.php

Groeten,

Rikus
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:21:23 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121401736
Fyra doet waar hij goed in is, stilstaan. Ditmaal in de buurt van station Breda, en neemt meteen de rest van de treindienst mee. Minder treinen Dordrecht - Breda.
pi_121402333
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:21 schreef James1988 het volgende:
Fyra doet waar hij goed in is, stilstaan. Ditmaal in de buurt van station Breda, en neemt meteen de rest van de treindienst mee. Minder treinen Dordrecht - Breda.
Die V160 doet het toch best goed de laatste tijd?
pi_121402395
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Pats. Snoeiharde kritiek van de hoogste ambtenaar van EZ op zijn collega's van IenM en vooral op de NS.

Van harte mee eens.

http://www.voorbeterov.nl/page8.php

Groeten,

Rikus
In het voorwoord van International Rail Journal op pagina 2 staat ook wel een mooi stukje over de conventionele spoorbedrijven (zoals NSR) tegen de nieuwe spoorbedrijven (zoals Arriva)
http://content.yudu.com/A(...)digital-edition.html
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:45:30 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121402615
Nog even over die foto van mij, de energiecentrale op de achtergrond (bij Didcot) sluit eind maart 2013 de deuren. De torens op de achtergrond zullen enkele maanden later worden gesloopt.

Als je dus foto's wilt maken vanaf dat punt met de - voor de omgeving karakteristieke - torens op de achtergrond, dan zul je op moeten schieten. Het is een mooi fotopunt, want er komt een grote hoeveelheid materieel voorbij.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Die V160 doet het toch best goed de laatste tijd?
De prestaties van Fyra zijn altijd al heel grillig geweest. Soms gaat het wekenlang goed, dan gaat het dagen achtereen fout. Er is niet echt een patroon in te ontdekken.
pi_121402931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

De prestaties van Fyra zijn altijd al heel grillig geweest. Soms gaat het wekenlang goed, dan gaat het dagen achtereen fout. Er is niet echt een patroon in te ontdekken.
Zou wel makkelijk zijn als er een patroon in zat :+

Maar goed, wat ik zie te Amsterdam is dat de Fyra vrij consequent rijdt en veel minder uitvalt door materieelproblemen en dat het nu vooral aan de infrazijde ligt als het gebeurd.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:57:53 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121403130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Zou wel makkelijk zijn als er een patroon in zat :+

Maar goed, wat ik zie te Amsterdam is dat de Fyra vrij consequent rijdt en veel minder uitvalt door materieelproblemen en dat het nu vooral aan de infrazijde ligt als het gebeurd.
Dat komt door de grilligheid. Soms gaat het even wat beter. :)
pi_121403925
Nu in de Fyra Schiphol-Rotterdam. Eindelijk eens.met 245 over het noordelijke deel van de HSL geknald. 5 conducteurs, ben 4 keer naar mn kaartjes gevraagd op dit kleine stukje. Er vroeg nog iemand aan de conducteur waar die kon roken. En er kwam nog zo'n trolley van de railcatering langs; ik dacht dat die weg waren.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:18:00 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121403955
De trolley met catering is niet van NS Stations/Stervex, maar Hispeed heeft een eigen bedrijf aangenomen om de catering te verzorgen.

Maarja, de prijzen zijn nog misselijk hoog.
pi_121404212
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
De trolley met catering is niet van NS Stations/Stervex, maar Hispeed heeft een eigen bedrijf aangenomen om de catering te verzorgen.

Maarja, de prijzen zijn nog misselijk hoog.
Indicatie van de prijzen?
Toen ik nog voor Servex rondliep op Fyra en Benelux was het 3 euro voor een biertje, 1,75 voor blikje cola
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:26:14 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121404297
¤2,50 voor een koffie. En bier niet helemaal zeker, maar ¤2,95 voor een biertje dacht ik. Fris was ¤2,00 dacht ik.
pi_121404360
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:26 schreef greavy het volgende:
¤2,50 voor een koffie. En bier niet helemaal zeker, maar ¤2,95 voor een biertje dacht ik. Fris was ¤2,00 dacht ik.
2,50 is wel een stuk duurder. Wij hadden het vorig jaar op 2,30 euro. Toch 20 cent duurder.
Nog wel Starbucks ?
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:36:49 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121404755
Misschien dat ik 26 januari toch wel kan met het rondje. Wat wordt het plan (/gaat het ongeveer kosten)? Kan het ff niet zo snel vinden.
pi_121404821
10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228)
12:03 A Antwerpen Centraal
-----
12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612)
12:52 A Noorderkempen
-----
13:08 V Noorderkempen (IR 633)
13:25 A Antwerpen Centraal
-----
13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons)
15:52 A Liège-Guillemins
-----
16:17 V Liège Guillemins (L 5367)
16:50 A Maastricht
-----
16:58 V Maastricht (IC 870)
19:22 A Amsterdam Centraal

(Eten ergens in maastricht of eindhoven)
pi_121404897
Ik heb al verplichtingen voor die datum helaas. Jaar er op ga ik mee :Y
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:41:50 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121404985
Oh, dat is wel te overleven, dat rondje. Met het supplement in de Fyra (WeekendVrij+GoPass), en Noorderkempen-Visé met de GoPass. Kost 2/3 strippen op de Pas.
Wanneer moet James het weten voor de ticket Fyra?
pi_121405092
Heb verzuimd net te noteren wat de stoelnummers zijn van de vierzitters in het midden van de Fyra.
pi_121405105
Zo snel mogelijk verwacht ik :P

Ik wil wel nog graag weten wat ik van te voren voor tickets allemaal nog aan kan/moet schaffen.
Ik ben niet zo bekend in België met tickets etc dus heb even wat hulp nodig :@
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:44:58 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121405125
Zo snel mogelijk aub. Ik post later nog wel een lijstje met wat voor kaartjes je moet hebben enzo.

Catering op Fyra wordt alleen nog gedaan op Fyra Brussel. Het contract met Servex is niet verlengd, de catering wordt nu verzorgd door Railrest, hetzelfde bedrijf dat de catering op de Thalys exploiteert. De koffie is van Nescafé, want Starbucks is Servex-exclusief.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:44 schreef Bitlord het volgende:
Heb verzuimd net te noteren wat de stoelnummers zijn van de vierzitters in het midden van de Fyra.
Dat is niet erg, het stoelenplan staat op Fyra.com en een loket kan vast ook wel helpen daarbij.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:47:22 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121405236
Prima. Ik weet 't zaterdagavond, is dat akkoord?
Voor mij is voor de Fyra alleen het Supplement nodig. Grenskaartje fix ik zelf wel, en GoPass heb ik nog liggen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:50:40 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121405360
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:47 schreef greavy het volgende:
Prima. Ik weet 't zaterdagavond, is dat akkoord?
Voor mij is voor de Fyra alleen het Supplement nodig. Grenskaartje fix ik zelf wel, en GoPass heb ik nog liggen.
Dat is prima. Stuur me tegen die tijd maar een pm met daarin die info, anders vergeet ik het. ;)
pi_121405451
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:44 schreef Bitlord het volgende:
Heb verzuimd net te noteren wat de stoelnummers zijn van de vierzitters in het midden van de Fyra.
Kunnen ze wel regelen aan de balie neem ik aan? Of bij Telesales..
  donderdag 10 januari 2013 @ 20:20:00 #124
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_121406698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Kunnen ze wel regelen aan de balie neem ik aan? Of bij Telesales..
Nu hopen dat je geen Eva aan de lijn krijgt. Stel je voor zeg, dat er daar echt een Eva werkt.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_121407038
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:

Dat is niet erg, het stoelenplan staat op Fyra.com en een loket kan vast ook wel helpen daarbij.
Je kan toch helemaal geen plaatsen kiezen als je Fyra boekt :? ?
  donderdag 10 januari 2013 @ 20:33:17 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121407333
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:27 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je kan toch helemaal geen plaatsen kiezen als je Fyra boekt :? ?
Online niet. Aan het loket of telefonisch kunnen ze waarschijnlijk meer.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:06:11 #127
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121409049
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Online niet. Aan het loket of telefonisch kunnen ze waarschijnlijk meer.
Ik heb ooit de zitplaatsennummering per wagon van de Fyra hier geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 11-01-2013 00:29:53 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:11:39 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121409363
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:06 schreef bork het volgende:

[..]

Ik heb ooit de zitplaatsennumering per wagon van de Fyra hier geplaatst.
Deze bedoel je?

http://www.fyra.com/~/med(...)s/SeatmapFyraNL.ashx
pi_121409551
Weekendje Berlijn, deel 2.


Tijdens een tussenstop op het fraaie station van Minden(Westfalen) passeerde de DBS 155 150 met een gemengde goederentrein uit de richting van Hannover in westelijke richting. Opvallend is het uit 1840 daterende stationsgebouw, dat zich op een eiland bevindt. Ook aan de achterzijde van het station bevinden zich drie doorgangssporen. Voor automobilisten is het stationsgebouw te bereiken via een tunnel.


Op de RE4 tussen Ludwigsfelde en Rathenow wordt een uurfrequentie gereden. Twee uur na de vorige klik diende zich de van de Mittelweserbahn gehuurde 1116 911 aan. De fraaie blauw-grijze lok is met 4 van de ÖBB gehuurde Cityshuttle-rijtuigen en achterop de TXL 182 510 onderweg als RE 37314 en passeert hier S-Bahnhof Beusselstraße. Op de achtergrond het complex van de trimodale Berliner Westhafen, waar de Berliner Hafen- und Lagerhausgesellschaft mbH (BEHALA) de dienst uitmaakt. Op werkdagen worden hier onder andere de containertrein van/naar Hamburg en de KLV-trein van/naar Unna/Bönen behandeld. In hoge grijze complex aan de linkerzijde van de foto bevindt zich het Asphaltmischwerk Westhafen GmbH.


Een dag na de avondklik op Ostbahnhof, dat hier overigens op de achtergrond ligt, reed de voor de Bundesgartenschau 2015 wervende DB 182 013 keurig volgens planning. Een plaat bij "daglicht" kon daarom niet uitblijven. Met aan de haak trein 18181 uit Brandenburg Hbf naar Frankfurt(Oder) werd het geheel vastgelegd op het bekende fotopunt aan de Warschauer Straße. De lichtomstandigheden waren deze zaterdag verre van ideaal, want een dik pak bewolking hing boven de stad. Hierdoor verdween ook een deel van de tv-toren op het Alexanderplatz in de wolken.


Vanuit Dresden Hbf heeft DB 101 070, nog altijd in de kleuren van IJshockeyclub "Die Adler Mannheim", Eurocity 178 opgepikt die vanuit Praha hlavní nádraží naar Berlin Hbf onderweg is. Het fraaie blauw van de lok past mooi bij de fraaie Tsjechische rijtuigen, die overigens geheel gemoderniseerd zijn en stukken beter overkomen dan de standaard wit-rode IC-rijtuigen van de DB. In volle vaart wordt het station van Lichterfelde Ost gepasseerd.

Morgen weer meer :)
pi_121409735
Fraaie plaatjes Zug!
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:25:13 #131
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121410287
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:17 schreef Monopoly het volgende:
Fraaie plaatjes Zug!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 21:26:40 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121410415
wederom nice, zug
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:27:10 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121410441
Berlijn O+
Duitsland O+

Ik ben benieuwd naar wat er morgen gaat komen :D
pi_121411605
quote:
Jammer dat de ramen er niet bij staan. Snap niet dat het zo moeilijk is om stoelen zo neer te zetten, dat iedereen door een raam kan kijken. Bij VIRM kan het, bij ICR/ICM kon het voor de modernisering maar bij een gloednieuwe Fyra zit je op de helft van de stoelen aan raamzijde nog tegen een wand te staren 8)7. Alleen de vierzits zijn bij 2de klas een beetje fatsoenlijk geplaatst.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:51:41 #135
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121412121
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er zijn routes waarbij er niet gestopt wordt in Parijs. Die vakantie TGV naar Marne la Vallee-Chessy (Disneyland) bijvoorbeeld
WIEWATWAARHALLOHIERBENIKKOMTUMAAR! *O*
pi_121412708
Die Zug, hoe krijgt hij het toch telkens voor elkaar.
Wat een mooie plaatjes.
Is dit kwestie van ervaring of zit er wat in het water in dat dorp van jou?
pi_121413082
Bedankt allen! @b2py: mja het makkelijkste antwoord is natuurlijk dat t gewoon aan het water ligt :p Maar ik denk dat een goede body+lens een hoop scheelt. Met een compactcam van 100 euro gaat je dit niet lukken, zeg maar. Plus natuurlijk weten hoe je er mee om moet gaan. En tot slot is de nabewerking ook belangrijk. Je foto's moeten wel een beetje toonbaar zijn. Daar bedoel ik dus niet mee dat je maar alles los en vast moet gaan fotoshoppen. Maar de foto wat oplichten bij dit soort weer, rechtzetten en soms wat ruis eruit filteren, doet wonderen.
pi_121413321
Cool, daar gaat het al mis.
Ik maak ze altijd met de mobiele telefoon :')

Maak je eigenlijk ook gigantische missers? :@
  Redactie Sport donderdag 10 januari 2013 @ 22:18:57 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121413746
Nog ff een leuk plaatje:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121414057
Achterkantje berlijnerpimpel? :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:29:55 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121414421
Hier een regelmatige (Vlaamse) treinreiziger die al vaak heeft gehuild en tegelijk gelachen om de vele vertragingen, technische storingen, rode lichten, "plotse" stops waarbij men "nog niet weet wat er aan de hand is en zo snel mogelijk meer info zal geven" en mysterieuze toestanden zoals het ontbreken van wagonnen in treinland.
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:32:35 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121414567
Welkom bij de club O+
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:32:42 #144
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:34:53 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121414705
Ik zie nu dat ze er ook in het Nederlands zijn. En naar goed Belgisch gebruik ook in het Frans en Duits.
  Redactie Sport donderdag 10 januari 2013 @ 22:38:27 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121414926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
Achterkantje berlijnerpimpel? :)
klopt :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121415145
Welkom Little Dolls

@ james, weet jij of er al plannen zijn voor een HSL Brussel - Antwerpen? Vond dat boemelen tussen Antwerpen en Brussel maar niks met de Thalys..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 22:41:43 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121415165
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:
Hier een regelmatige (Vlaamse) treinreiziger die al vaak heeft gehuild en tegelijk gelachen om de vele vertragingen, technische storingen, rode lichten, "plotse" stops waarbij men "nog niet weet wat er aan de hand is en zo snel mogelijk meer info zal geven" en mysterieuze toestanden zoals het ontbreken van wagonnen in treinland.
welkom hier :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121415439

Iemand nog een foto met waslijn nodig? :D

edit: Ook uit die Infrabel sheets, ik moest vijf keer kijken naar die arm van die vrouw .. :')
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:50:48 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121415777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:41 schreef b2py het volgende:
Welkom Little Dolls

@ james, weet jij of er al plannen zijn voor een HSL Brussel - Antwerpen? Vond dat boemelen tussen Antwerpen en Brussel maar niks met de Thalys..
Een echte HSL gaat er niet komen, de afstand laat het niet toe om goed te kunnen profiteren van een HST. Het kost ontzettend veel energie om op topsnelheid te komen en nog voordat je die hebt bereikt kun je weer gaan afremmen omdat je anders 20 treinen in de Brusselse Noord-Zuidverbinding ramt.

Er zijn werkzaamheden gaande (of al afgerond?) om de snelheid op het hele traject te verhogen naar 160 km/h. Zo zijn er bij Duffel nieuwe bruggen geplaatst, omdat de oude brug maar met een beperkte snelheid bereden mocht worden (90 km/h als ik me niet vergis). Zo zijn er op meer plaatsen werkzaamheden gaande.
pi_121415939
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een echte HSL gaat er niet komen, de afstand laat het niet toe om goed te kunnen profiteren van een HST. Het kost ontzettend veel energie om op topsnelheid te komen en nog voordat je die hebt bereikt kun je weer gaan afremmen omdat je anders 20 treinen in de Brusselse Noord-Zuidverbinding ramt.

Er zijn werkzaamheden gaande (of al afgerond?) om de snelheid op het hele traject te verhogen naar 160 km/h. Zo zijn er bij Duffel nieuwe bruggen geplaatst, omdat de oude brug maar met een beperkte snelheid bereden mocht worden (90 km/h als ik me niet vergis). Zo zijn er op meer plaatsen werkzaamheden gaande.
Gek, het is hemelsbreed slechts vijf kilometer korter dan Schiphol - Rotterdam..
Zullen de kosten wel zijn dan ;)
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:55:35 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121416094
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Gek, het is hemelsbreed slechts vijf kilometer korter dan Schiphol - Rotterdam..
Zullen de kosten wel zijn dan ;)
Dat ook. En er liggen al 4 sporen tussen Antwerpen en Mechelen, tussen Mechelen en Brussel liggen er zelfs zes.

Thalys maakt al gebruik van de Diaboloverbinding, in de toekomst zal Fyra dit ook gaan doen. Dit scheelt weer een aantal minuten op de reistijd.

Het grootste voordeel van Schiphol - Rotterdam zit 'm in de kortere afstand, niet in de hogere maximumsnelheid. De volledige noordsectie van de HSL-Zuid is weliswaar een prachtig staaltje engineering, maar als het een 'gewone' spoorlijn was geweest (1500 V, ATB) was er ook al een enorme tijdswinst gerealiseerd (20 minuten op Schiphol - Rotterdam) en hadden tegelijkertijd veel meer NS-treinen ervan gebruik kunnen maken.
pi_121416327
Godvervloekte stervende hoerezooi :(

"Dames en heren, station Amersfoort. Wij bereiken Amersfoort met een vertraging van 7 minuten dankzij een goederentrein voor ons " 8)7

Sodemieter nou eens de Tering een eind op met die grafcargo's heel de tijd :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121416385
Ik zal me ook maar even kort voorstellen, ik kom uit Zuid-Limburg en heb het geluk in Brussel te kunnen studeren. Met de NMBS heb ik gedurende de jaren een soort van haat-liefde verhouding opgebouwd, ik ben (sinds ik wekelijks in België reis) een groot fan van de NS geworden. Ik lees hier al lange tijd met veel plezier mee en ik hoop dat jullie dan ook fanatiek doorposten, voor mij zal het bij incidenten blijven.
pi_121416459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:59 schreef J.B. het volgende:
Ik zal me ook maar even kort voorstellen, ik kom uit Zuid-Limburg en heb het geluk in Brussel te kunnen studeren. Met de NMBS heb ik gedurende de jaren een soort van haat-liefde verhouding opgebouwd, ik ben (sinds ik wekelijks in België reis) een groot fan van de NS geworden. Ik lees hier al lange tijd met veel plezier mee en ik hoop dat jullie dan ook fanatiek doorposten, voor mij zal het bij incidenten blijven.
Ook welkom dan maar.
Fan van de NS, geinig! :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:00:38 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121416462
Ook welkom hier, J.B.!

Gezien het tempo waarmee we hier topics volposten zal dat wel lukken ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Fan van de NS, geinig! :)
NS is geen slechte vervoerder hoor. Het kan zeker beter (vooral op de HSL), maar de kwaliteit van het intercity- en sprinternetwerk op zich is behoorlijk goed te noemen! Hierbij heb ik het vooral over de frequenties, en ook de gemiddelde punctualiteit.
pi_121416623
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ook. En er liggen al 4 sporen tussen Antwerpen en Mechelen, tussen Mechelen en Brussel liggen er zelfs zes.

Thalys maakt al gebruik van de Diaboloverbinding, in de toekomst zal Fyra dit ook gaan doen. Dit scheelt weer een aantal minuten op de reistijd.

Het grootste voordeel van Schiphol - Rotterdam zit 'm in de kortere afstand, niet in de hogere maximumsnelheid. De volledige noordsectie van de HSL-Zuid is weliswaar een prachtig staaltje engineering, maar als het een 'gewone' spoorlijn was geweest (1500 V, ATB) was er ook al een enorme tijdswinst gerealiseerd (20 minuten op Schiphol - Rotterdam) en hadden tegelijkertijd veel meer NS-treinen ervan gebruik kunnen maken.
Ik zou in dat laatste geval gewoon de NS treinen aanpassen aan de infrastructuur. Maar dat ben ik dan maar denk ik :P

Ja ik vind het jammer dat er de komende jaren weinig nieuwe dingen gebouwd zullen worden. Heel misschien dat ze inderdaad Duivendrecht Aansluiting West - Almere Centrum nog integraal viersporig willen maken, dat zal nog wel een flinke kluif zijn maar verder zie ik er geen heil meer in. Hier en daar een dive-undertje en wat stationsprojecten maar project zoals HSL-Zuid blijven achterwege..
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:04:56 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121416718
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:18 schreef dennistd het volgende:
Nog ff een leuk plaatje:
[ afbeelding ]
Leuk detail: Het wissel direct op de voorgrond is het enige wissel in het hoofdspoor met een hoekverhouding van 1:7. De rest van deze wisselstraat kent allemaal wissels 1:8 en is formeel gezien ook geschikt voor slechts 30 km/h (terwijl dat eigenlijk ook niet past) hoewel er struktureel 40 km/h kan en mag gereden worden.

Als je deze wisselstraat vervangt door een andere wisselstraat kan je geen fasering maken zonder de treindienst voor een deel plat te gooien. Dat komt omdat je anders nooit op passende manier nieuwe wissels en sporen kunt aanleggen, laat staan dat je goed kunt aansluiten op de bestaande wisselstraat. Zodoende liggen bepaalde routes van deze wisselstraat er al sinds de opening van het Amsterdamse Centraal station in. Het vroegere "rechtdoor" van voor de sluiting van het Weesperpoortstation is links op de foto te zien. Toen sloot de middelste brug met de Gooilijn aan op de lage sporen van Amsterdam CS.
pi_121416796
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Heb je er al mee gereden ? Level 1 is nog leuk vind ik omdat je nog seinen hebt.
Level 2 is inderdaad saaier, maar wel prettiger. In het goederen is het goed om te weten wanneer je een rem opdracht krijgt. Heb je je trein in de G staan dan is een klein beetje remming genoeg om je stil te zetten. Dit wil je niet altijd natuurlijk.
Heb het gezien op de HSL tijdens een snuffelstage bij Hispeed. Rolgordijntje kan naar beneden en de computer doet de rest. Is niet helemaal mijn ding moet ik zeggen maar ik vind sowieso alles wat ouderwets is vaak veel leuker :@
pi_121417034
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Leuk detail: Het wissel direct op de voorgrond is het enige wissel in het hoofdspoor met een hoekverhouding van 1:7. De rest van deze wisselstraat kent allemaal wissels 1:8 en is formeel gezien ook geschikt voor slechts 30 km/h (terwijl dat eigenlijk ook niet past) hoewel er struktureel 40 km/h kan en mag gereden worden.

Als je deze wisselstraat vervangt door een andere wisselstraat kan je geen fasering maken zonder de treindienst voor een deel plat te gooien. Dat komt omdat je anders nooit op passende manier nieuwe wissels en sporen kunt aanleggen, laat staan dat je goed kunt aansluiten op de bestaande wisselstraat. Zodoende liggen bepaalde routes van deze wisselstraat er al sinds de opening van het Amsterdamse Centraal station in. Het vroegere "rechtdoor" van voor de sluiting van het Weesperpoortstation is links op de foto te zien. Toen sloot de middelste brug met de Gooilijn aan op de lage sporen van Amsterdam CS.
Leuke details :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:14:00 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121417243
Die heb ik ook niet van mijzelf maar te horen gekregen van Michiel ten Broek. Hij weet echt vrijwel alles van Amsterdam CS.
pi_121417269
Ik ben van plan om binnenkort(volgende week) naar Düsseldorf te gaan met de trein. Weet iemand hoe het zet met als je een Studenten OV hebt. Geld deze in de ICE? Zo ja, vanaf welk station moet je boeken naar Dusseldorf? Emmerich dacht ik zelf.

En is het mogelijk om zo'n ticket bij een automaat te kopen of moet dit van tevoren online gedaan worden?
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:14:41 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121417288
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zou in dat laatste geval gewoon de NS treinen aanpassen aan de infrastructuur. Maar dat ben ik dan maar denk ik :P
25 kV is niet nodig op een groot deel van het netwerk: het brengt problemen met zich mee (denk ook aan 'tunnel clearance', lekstromen, enzovoorts) terwijl je er weinig profijt uit haalt. Dit heeft te maken met de relatief korte afstand tussen stations.

Een upgrade naar 3 kV is waarschijnlijker en relatief gezien makkelijker door te voeren op zowel onderstations, rijdraad, tunnels als rollend materieel. ERTMS gaat er uiteindelijk toch wel komen.
quote:
Ja ik vind het jammer dat er de komende jaren weinig nieuwe dingen gebouwd zullen worden. Heel misschien dat ze inderdaad Duivendrecht Aansluiting West - Almere Centrum nog integraal viersporig willen maken, dat zal nog wel een flinke kluif zijn maar verder zie ik er geen heil meer in. Hier en daar een dive-undertje en wat stationsprojecten maar project zoals HSL-Zuid blijven achterwege..
Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:

- Programma Hoogfrequent Spoor gaat door
- Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad
- Nationale invoering ERTMS
- Aanleg tramverbinding Maastricht - Lanaken

Het Nederlandse spoorwegnetwerk is voor mijn gevoel redelijk compleet: je kunt in alle uithoeken van het land komen met de trein op een redelijke afstand voor een redelijke prijs. Aanleg van nieuw spoor zou leuk zijn, een kanshebber hiervoor is (denk ik) nog altijd Breda - Utrecht, met stops te o.a. Oosterhout, Gorinchem en Vianen.

Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
- Elektrificatie van verschillende dieselbaanvakken, dit i.v.m. de stijgende brandstofprijzen
- Heropening van grensbaanvakken, zoals Weert - Neerpelt, de verbinding Nijmegen - Kleef, enz.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:16:53 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121417399
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef Peunage het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort(volgende week) naar Düsseldorf te gaan met de trein. Weet iemand hoe het zet met als je een Studenten OV hebt. Geld deze in de ICE? Zo ja, vanaf welk station moet je boeken naar Dusseldorf? Emmerich dacht ik zelf.

En is het mogelijk om zo'n ticket bij een automaat te kopen of moet dit van tevoren online gedaan worden?
Je Studenten-OV is slechts geldig tot het grensstation (Zevenaar-Grens), Emmerich is een Duits station waar de ICE bovendien niet stopt. Je zult een kaartje vanaf Arnhem moeten hebben. Deze zijn te koop op www.nshispeed.nl en www.bahn.de, check beide sites want ze geven soms andere prijzen.

Als je al eerder met de ICE wil reizen (vanaf Amsterdam of Utrecht) dan is dat mogelijk, je zult dan een ICE-toeslag moeten kopen (kost dacht ik ¤ 2). In- en uitchecken voor je internationale reis hoeft niet, zolang je maar je SOV + internationale ticket kunt laten zien bij controle.
pi_121417420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook welkom dan maar.
Fan van de NS, geinig! :)
De NS is in vergelijking met de NMBS werkelijk fantastisch. Ten tijde van de Maastricht-Brussel-Express (die ik 2.5 jaar gebruikt heb) had ik bij aankomst in Brussel 5 minuten overstaptijd op de trein naar Louvain-la-Neuve en ook 5 minuten tijd om de NS intercity te nemen op vrijdagmiddag in Maastricht, in die 2.5 jaar zijn er 2 weken geweest waarin ik zowel op de heen- als terugreis mijn aansluiting haalde. Luik en Wezet heb ik naar mijn mening veel te vaak van dichtbij mogen bekijken, bij teveel vertraging werd ik daar simpelweg de trein uit gebonjourd. Ook vaak in Maastricht gestaan op maandagochtend wachtend op een trein die uitviel, vervolgens een uur (een enkele keer 2 uur) extra reistijd en dan heb ik het nog niet gehad over de talloze stakingen. De punctualiteit is nu verbeterd, maar de aansluitingen zijn compleet waardeloos geworden. Daardoor ben ik de NS gedurende de jaren steeds meer gaan waarderen.
pi_121417624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je Studenten-OV is slechts geldig tot het grensstation (Zevenaar-Grens), Emmerich is een Duits station waar de ICE bovendien niet stopt. Je zult een kaartje vanaf Arnhem moeten hebben. Deze zijn te koop op www.nshispeed.nl en www.bahn.de, check beide sites want ze geven soms andere prijzen.

Als je al eerder met de ICE wil reizen (vanaf Amsterdam of Utrecht) dan is dat mogelijk, je zult dan een ICE-toeslag moeten kopen (kost dacht ik ¤ 2). In- en uitchecken voor je internationale reis hoeft niet, zolang je maar je SOV + internationale ticket kunt laten zien bij controle.
Bedankt. Hier heb ik wat aan.

Ik ben inderdaad van plan om eerder in te stappen. Ik reis vanaf naar Lelystad naar Amsterdam, en vanaf daar met de ICE naar Dusseldorf.

Waar staat SOV voor?
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:22:07 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121417662
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waar staat SOV voor?
Studenten-OV, afgekort want ik ben lui :+
pi_121417672
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:

- Programma Hoogfrequent Spoor gaat door
- Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad
- Nationale invoering ERTMS
- Aanleg tramverbinding Maastricht - Lanaken

Het Nederlandse spoorwegnetwerk is voor mijn gevoel redelijk compleet: je kunt in alle uithoeken van het land komen met de trein op een redelijke afstand voor een redelijke prijs. Aanleg van nieuw spoor zou leuk zijn, een kanshebber hiervoor is (denk ik) nog altijd Breda - Utrecht, met stops te o.a. Oosterhout, Gorinchem en Vianen.

Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
- Elektrificatie van verschillende dieselbaanvakken, dit i.v.m. de stijgende brandstofprijzen
- Heropening van grensbaanvakken, zoals Weert - Neerpelt, de verbinding Nijmegen - Kleef, enz.
Maar PHS gaat volgens mij minder ver dan vroeger, integrale viersporigheden ontbreken geloof ik. SAAL lange termijn is ook echt nog maar de vraag, ben allang blij dat ze nu gestart zijn met verdubbeling Asra - Duivendrecht Aansluiting West. Ik zou wel graag mee willen werken in een engineeringsteam bijvoorbeeld, of leiding geven aan een team engineers. Maar eerst de studie maar eens afmaken en vervolgens nog die master door..
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:23:04 #169
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121417718
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
Dat komt echt nooit meer positief dan zwaar negatief uit welke analyse dan ook. Voor de rest ben ik het wel aardig eens met het verhaal.
pi_121417831
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

25 kV is niet nodig op een groot deel van het netwerk: het brengt problemen met zich mee (denk ook aan 'tunnel clearance', lekstromen, enzovoorts) terwijl je er weinig profijt uit haalt. Dit heeft te maken met de relatief korte afstand tussen stations.

Een upgrade naar 3 kV is waarschijnlijker en relatief gezien makkelijker door te voeren op zowel onderstations, rijdraad, tunnels als rollend materieel. ERTMS gaat er uiteindelijk toch wel komen.

[..]

Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:

- Programma Hoogfrequent Spoor gaat door
- Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad
- Nationale invoering ERTMS
- Aanleg tramverbinding Maastricht - Lanaken

Het Nederlandse spoorwegnetwerk is voor mijn gevoel redelijk compleet: je kunt in alle uithoeken van het land komen met de trein op een redelijke afstand voor een redelijke prijs. Aanleg van nieuw spoor zou leuk zijn, een kanshebber hiervoor is (denk ik) nog altijd Breda - Utrecht, met stops te o.a. Oosterhout, Gorinchem en Vianen.

Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
- Elektrificatie van verschillende dieselbaanvakken, dit i.v.m. de stijgende brandstofprijzen
- Heropening van grensbaanvakken, zoals Weert - Neerpelt, de verbinding Nijmegen - Kleef, enz.
De hele verbinding Breda - Utrecht moet op de schop eigenlijk, de A27 is ook substandaard (krappe bruggen, opritten enzovoort) en qua capaciteit ontoereikend. Op het moment dat er rond Rotterdam wat dingen gefixt zijn wat mij betreft de grootste tekortkoming in de Nederlandse infrastructuur.

Op het moment dat er een besluit volgt betreffende de A27 is een spoor tussen Utrecht en Breda ook een stuk dichterbij, er zal dan automatisch ook ruimte voor het spoor worden gereserveerd, dus wie weet.

Zijn verbindingen als Arnhem Apeldoorn (lijkt me overbodig gezien de beperkte doorgaande functie van dat traject en de huidige relatief gebruiksvriendelijke overstap in Zutphen, gecombineerd met gelimiteerd aantal reizigers) nog realistisch, dat schijnt af en toe nog onderwerp van studie te zijn.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:25:57 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121417897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar PHS gaat volgens mij minder ver dan vroeger, integrale viersporigheden ontbreken geloof ik.
Integrale viersporigheid was nooit onderdeel van PHS naar mijn weten. Veel te duur, veel te weinig profijt (slechts twee spitsen per dag).

Het geld gaat zitten in dingen als seinoptimalisatie en aanpassingen aan de infrastructuur (snellere wisselstraten bijvoorbeeld).
quote:
SAAL lange termijn is ook echt nog maar de vraag, ben allang blij dat ze nu gestart zijn met verdubbeling Asra - Duivendrecht Aansluiting West.
Dat is daar ook wel hard nodig.

De gehele invulling van het project SAAL valt nog te bezien, het is niet voor niets een meerjarentraject :)
quote:
Ik zou wel graag mee willen werken in een engineeringsteam bijvoorbeeld, of leiding geven aan een team engineers. Maar eerst de studie maar eens afmaken en vervolgens nog die master door..
Dan weet je waarvoor je het doet!
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat komt echt nooit meer positief dan zwaar negatief uit welke analyse dan ook. Voor de rest ben ik het wel aardig eens met het verhaal.
Ik heb het ook niet serieus onderzocht, het was alleen iets wat me opviel.

Kijkende naar de spoorkaart is Zwolle een enorme SPOF (Single Point Of Failure). Als er iemand op Zwolle voor de trein springt is heel noord-Nederland gedurende een paar uur onbereikbaar per trein...
pi_121417906
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:24 schreef Panthera. het volgende:

[..]

De hele verbinding Breda - Utrecht moet op de schop eigenlijk, de A27 is ook substandaard (krappe bruggen, opritten enzovoort) en qua capaciteit ontoereikend. Op het moment dat er rond Rotterdam wat dingen gefixt zijn wat mij betreft de grootste tekortkoming in de Nederlandse infrastructuur.

Op het moment dat er een besluit volgt betreffende de A27 is een spoor tussen Utrecht en Breda ook een stuk dichterbij, er zal dan automatisch ook ruimte voor het spoor worden gereserveerd, dus wie weet.
Haha, de A15 ten oosten van Rotterdam is ook een drama hoor ;)
pi_121417909
Wat een stormlooptopic is dit! :o

Bedankt voor het welkom. :W
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 23:26:43 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121417937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar PHS gaat volgens mij minder ver dan vroeger, integrale viersporigheden ontbreken geloof ik. SAAL lange termijn is ook echt nog maar de vraag, ben allang blij dat ze nu gestart zijn met verdubbeling Asra - Duivendrecht Aansluiting West. Ik zou wel graag mee willen werken in een engineeringsteam bijvoorbeeld, of leiding geven aan een team engineers. Maar eerst de studie maar eens afmaken en vervolgens nog die master door..
verdubbeling op de zuidtak is gewoon een must. de gemiddelde snelheid van de treinen op de Zuidtak is op dit moment extreem laag vergeleken met de rest van de route.

Hopelijk voeren ze een luxe variant van SAAL uit, want ook rond Weesp blijft het voorlopig nog een bottleneck
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121417968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet serieus onderzocht, het was alleen iets wat me opviel.

Kijkende naar de spoorkaart is Zwolle een enorme [afk=SPOF]Single Point of Failure[/afk]. Als er iemand op Zwolle voor de trein springt is heel noord-Nederland gedurende een paar uur onbereikbaar per trein...
En dan moet eigenlijk Herfte Aansluiting ook nog ongelijkvloers. Eigenlijk.
pi_121418030
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Haha, de A15 ten oosten van Rotterdam is ook een drama hoor ;)
Eerste stukje wel, maar qua capaciteit valt dat nog te overzien, ik rij er regelmatig. De A27 is ook qua constructie hard toe aan een update, daar doelde ik ook op.
pi_121418050
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:28 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Eerste stukje wel, maar qua capaciteit valt dat nog te overzien, ik rij er regelmatig. De A27 is ook qua constructie hard toe aan een update, daar doelde ik ook op.
Wel eens bij Deil geweest en dan naar Nijmegen?
pi_121418053
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:

[..]

En dan moet eigenlijk Herfte Aansluiting ook nog ongelijkvloers. Eigenlijk.
Waarom eigenlijk geen spoor rechtdoor vanaf Herfte richting Deventer als extra route voor het goederenvervoer?
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:29:37 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121418076
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:24 schreef Panthera. het volgende:

[..]

De hele verbinding Breda - Utrecht moet op de schop eigenlijk, de A27 is ook substandaard (krappe bruggen, opritten enzovoort) en qua capaciteit ontoereikend. Op het moment dat er rond Rotterdam wat dingen gefixt zijn wat mij betreft de grootste tekortkoming in de Nederlandse infrastructuur.

Op het moment dat er een besluit volgt betreffende de A27 is een spoor tussen Utrecht en Breda ook een stuk dichterbij, er zal dan automatisch ook ruimte voor het spoor worden gereserveerd, dus wie weet.
Breda - Utrecht is ook met de auto een kloteverbinding, vooral rond Gorinchem met die smalle brug waar veel te veel auto's overheen willen. De kwaliteit van de weg is ook niet al te best meer, met hobbels enzo.

Breda - knooppunt Everdingen opwaarderen tot 2x3-baan is geen overbodige luxe. Een mooie rechte spoorlijn in het midden of erlangs kan interessant zijn, ook voor P+R-verkeer.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:29:56 #180
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121418094
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

verdubbeling op de zuidtak is gewoon een must. de gemiddelde snelheid van de treinen op de Zuidtak is op dit moment extreem laag vergeleken met de rest van de route.

Hopelijk voeren ze een luxe variant van SAAL uit, want ook rond Weesp blijft het voorlopig nog een bottleneck
SAAL volgens het provinciebestuur van Flevoland
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:31:00 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:31:35 #182
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121418190
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

verdubbeling op de zuidtak is gewoon een must. de gemiddelde snelheid van de treinen op de Zuidtak is op dit moment extreem laag vergeleken met de rest van de route.
Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is. Vanaf de Gaasperdammerwegaansluiting tot aan de Riekerpolderaansluiting is het ook: 130-100-80-100-80-100-130-80-130.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:32:22 #183
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121418236
quote:
Dat is oude informatie. (eind 2011)
pi_121418269
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel eens bij Deil geweest en dan naar Nijmegen?
Absoluut, maar daar zijn ze al bezig met een nieuwe brug (A50) en de A15 zal worden verlengd. De A15 zelf komt geen capaciteit te kort, zeker niet na verbreding van de A12.

Zal overigens wel handig zijn als de Duitsers ook eens gaan aansluiten op Betuwelijn.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:32:55 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121418275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is.
Hopelijk wordt dat een beetje gelijkgetrokken wanneer Schiphol - Duivendrecht viersporig is. :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:33:45 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121418324
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:32 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Zal overigens wel handig zijn als de Duitsers ook eens gaan aansluiten op Betuwelijn.
Daar zijn enige tijd terug al wat afspraken over gemaakt:

Nederland en Duitsland maken afspraken over uitbreiding Betuweroute
pi_121418326
Ik denk dat volledige probleem op zowel de Westtak als de Zuidtak bij Asra ligt en niet zozeer daar verder buiten.. Die aansluiting is gewoon een draak..
pi_121418341
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

25 kV is niet nodig op een groot deel van het netwerk: het brengt problemen met zich mee (denk ook aan 'tunnel clearance', lekstromen, enzovoorts) terwijl je er weinig profijt uit haalt. Dit heeft te maken met de relatief korte afstand tussen stations.

Een upgrade naar 3 kV is waarschijnlijker en relatief gezien makkelijker door te voeren op zowel onderstations, rijdraad, tunnels als rollend materieel. ERTMS gaat er uiteindelijk toch wel komen.

[..]

Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:

- Programma Hoogfrequent Spoor gaat door
- Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad
- Nationale invoering ERTMS
- Aanleg tramverbinding Maastricht - Lanaken

Het Nederlandse spoorwegnetwerk is voor mijn gevoel redelijk compleet: je kunt in alle uithoeken van het land komen met de trein op een redelijke afstand voor een redelijke prijs. Aanleg van nieuw spoor zou leuk zijn, een kanshebber hiervoor is (denk ik) nog altijd Breda - Utrecht, met stops te o.a. Oosterhout, Gorinchem en Vianen.

Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
- Elektrificatie van verschillende dieselbaanvakken, dit i.v.m. de stijgende brandstofprijzen
- Heropening van grensbaanvakken, zoals Weert - Neerpelt, de verbinding Nijmegen - Kleef, enz.
Staat een gedeeltelijke verdubbeling van de Maaslijn niet ook nog in de planning?
pi_121418518
Sinds ik in deze regio woon valt het me op hoe vriendelijk de conducteurs altijd zijn en zeker als ze praten in het vrolijke Limburgs.
pi_121418576
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Sinds ik in deze regio woon valt het me op hoe vriendelijk de conducteurs altijd zijn en zeker als ze praten in het vrolijke Limburgs.
En is dat dan met NSR of met de NMBS? :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 23:38:57 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121418596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:

[..]

En dan moet eigenlijk Herfte Aansluiting ook nog ongelijkvloers. Eigenlijk.
als je kunt na de ongelijkvloerse kruising kunt vorken en ook het rechterspoor aansluiting op de lijn naar Emmen laat houden dan los je imo veel van het knelpunt op.

Daarmee doel ik op de variant die Dennis hier enkele dagen geleden gepost heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121418603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:38 schreef b2py het volgende:

[..]

En is dat dan met NSR of met de NMBS? :P
NMBS.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 23:40:37 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121418685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is. Vanaf de Gaasperdammerwegaansluiting tot aan de Riekerpolderaansluiting is het ook: 130-100-80-100-80-100-130-80-130.
een stevige lappendeken :X
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:33 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat volledige probleem op zowel de Westtak als de Zuidtak bij Asra ligt en niet zozeer daar verder buiten.. Die aansluiting is gewoon een draak..
een dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting zal idd al echt veel oplossen. Zal behoorlijk veel kruisende bewegingen gaan schelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121418814
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting zal idd al echt veel oplossen. Zal behoorlijk veel kruisende bewegingen gaan schelen
En wat ik ook nooit heb begrepen daar is waarom vanuit/naar Zuid wel 1:34,7 zijn maar wissels van/naar Lelylaan 1:15..

Het mooiste zou zijn als we de rest van Rail 21 gewoon even uit gaan voeren! ^O^ Lijst van Projecten Rail-21

Wat ook zo jammer is, nu hebben ze die spoortunnel te Delft gebouwd, mogelijkheid tot vier sporen. Worden er eerst twee neergelegd want er moet nog besloten worden of er vier nodig zijn ...
pi_121418955
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
Het mooiste zou zijn als we de rest van Rail 21 gewoon even uit gaan voeren! ^O^ Lijst van Projecten Rail-21
Nou, niet alles hoor. de elektrificatie van Mariënberg - Almelo lijkt mij ook weer niet heel nodig. :X
pi_121418968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef Peunage het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort(volgende week) naar Düsseldorf te gaan met de trein. Weet iemand hoe het zet met als je een Studenten OV hebt. Geld deze in de ICE? Zo ja, vanaf welk station moet je boeken naar Dusseldorf? Emmerich dacht ik zelf.
Arnhem. Toeslag voor het NL deel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121419153
Ik heb trouwens vanochtend op de blog van ProRail gevraagd hoe het zat met die evacuatie bij Overvecht gisteravond:
quote:
Gistermiddag is er bij Blauwkapel een aanrijding met een persoon geweest. Heel vervelend voor de betrokkenen maar er rees bij mij later een vraag op nadat ik een krantenbericht had gelezen dat het 3,5 uur duurde voordat de reizigers geëvacueerd werden. Hoe kan het dat het 3,5 uur duurt voordat reizigers geëvacueerd worden en wat moet er gebeuren om het treinverkeer weer vrij te geven bij een aanrijding met een persoon?
Het antwoord:
quote:
Beste Thom,
Meestal duurt een evacuatie maximaal 2 uur. Omstandigheden kunnen er echter voor zorgen dat een evacuatie langer duurt. De veiligheid van de reiziger staat bij een evacuatie altijd centraal. Gistermiddag stond de trein bij Blauwkapel bijvoorbeeld op een lastige plaats waardoor evacuatie te voet niet mogelijk was, dat was op die locatie te gevaarlijk. De evacuatie moest zodoende uitgevoerd worden per trein. Het duurde even voordat de evacuatietrein toestemming kreeg om te gaan rijden. Vervolgens konden de ongeveer 600 gestrande reizigers uit de trein worden geëvacueerd. Door deze omstandigheden kon de evacuatie helaas niet binnen de 2 uur geregeld worden.
pi_121419258
Ja dat was inmiddels duidelijk ja. EN wat nou als je dat "niet acceptabel" noemt? Dan noem je dat maar "niet acceptabel" en krijg je verder de klere maar, dus. :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:53:16 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121419293
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat ook zo jammer is, nu hebben ze die spoortunnel te Delft gebouwd, mogelijkheid tot vier sporen. Worden er eerst twee neergelegd want er moet nog besloten worden of er vier nodig zijn ...
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
pi_121419350
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
Dat wat ik daar neer zette wist iemand van ProRail mij te vertellen toen ik daar was met de open dag.. ;)
pi_121419383
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
ja maar boe hoe nieuwe ontwikkelingen boehoe HSL boehoe benelux weg :9 boehoe allemaal niet zo boeiend meer lekker iedereen over de HSL :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:56:21 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121419431
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat wat ik daar neer zette wist iemand van ProRail mij te vertellen toen ik daar was met de open dag.. ;)
Het is in ieder geval al goed dat ze rekening houden met toekomstige viersporigheid, en niet domweg een tunnelbak aanleggen voor 2 sporen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')