abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121891776
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:31 schreef gnaeus het volgende:
Verzachtende omstandigheden voor de dader aandragen, slachtoffers als dader neerzetten, geweld tegen politie goedkeuren. Het is maar net hoe de wind waait hier he ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:34 schreef Hierro het volgende:

[..]

Zo onschuldig is hij niet hoor.
:{w Voor jullie beiden geldt: eerst het onderstaande lezen, dan pas oordelen.

quote:
Deze drie artikelen zijn verplicht leesvoer voor mensen die denken dat ze alleen op basis van het huidige nieuwsbericht een mening over deze zaak kunnen hebben:

NWS / Man gooit molotovcocktails naar agenten
Dit is niet zomaar een zaak, maar eentje met een lange voorgeschiedenis. Verdiep je daar een beetje in voordat je hier dingen gaat lopen roepen.
pi_121891928
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:49 schreef Boldface het volgende:

[..]

[..]

:{w Voor jullie beiden geldt: eerst het onderstaande lezen, dan pas oordelen.

[..]

Dit is niet zomaar een zaak, maar eentje met een lange voorgeschiedenis. Verdiep je daar een beetje in voordat je hier dingen gaat lopen roepen.
Gelezen. Deze man spoort ook niet. Lijkt mij niet gek dat hij een paar jaar mag zitten.
pi_121892038
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef Hierro het volgende:

[..]

Gelezen. Deze man spoort ook niet. Lijkt mij niet gek dat hij een paar jaar mag zitten.
Wat heeft hij precies gedaan wat een paar jaar celstraf rechtvaardigt, in jouw optiek?
Feitelijk heeft hij alleen wat staan zwaaien en dreigen. En hij heeft een molotovcocktail van zich af gegooid die het doel compleet heeft gemist.

Hoe beoordeel jij de voorgeschiedenis? Je vindt het normaal wat die man allemaal heeft moeten doorstaan?
pi_121892384
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef Hierro het volgende:

[..]

Troll :')
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_121892398
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:58 schreef Boldface het volgende:

[..]

Wat heeft hij precies gedaan wat een paar jaar celstraf rechtvaardigt, in jouw optiek?
Feitelijk heeft hij alleen wat staan zwaaien en dreigen. En hij heeft een molotovcocktail van zich af gegooid die het doel compleet heeft gemist.

Hoe beoordeel jij de voorgeschiedenis? Je vindt het normaal wat die man allemaal heeft moeten doorstaan?
Die agenten ook die een trauma hebben opgelopen zogenaamd. Man the fuck up, je bent agent
pi_121892495
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:08 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Man the fuck up je bent agent
Dit ziet er op de een of andere manier heel raar uit.
pi_121892528
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:10 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Dit ziet er op de een of andere manier heel raar uit.
Vind je? Heb al een komma geplaatst
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:13:23 #108
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121892583
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:08 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Die agenten ook die een trauma hebben opgelopen zogenaamd. Man the fuck up, je bent agent
Dat vind ik ook echt heel erg :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121892631
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:11 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Vind je? Heb al een komma geplaatst
Meer het feit dat agenten over het algemeen best mietjes zijn. Weet niet of je dat filmpje over deze zaak hebt gezien? Waar ze die deur in proberen te trappen. Gewoon comedy capers hoor.
pi_121892670
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:14 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Meer het feit dat agenten over het algemeen best mietjes zijn. Weet niet of je dat filmpje over deze zaak hebt gezien? Waar ze die deur in proberen te trappen. Gewoon comedy capers hoor.
Ja dat bedoel ik dus ook. Dat ze niet zo moeten zeuren want het zijn agenten en dan weet je dat je wat kan meemaken. Een soldaat gaat toch ook geen schadevergoeding van de taliban oid eisen.
pi_121892753
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:15 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik dus ook. Dat ze niet zo moeten zeuren want het zijn agenten en dan weet je dat je wat kan meemaken. Een soldaat gaat toch ook geen schadevergoeding van de taliban oid eisen.
Klopt. Maar ik denk niet dat de gemiddelde agent zich laat Man the Fuck uppen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:17:32 #112
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121892774
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
een fietser doodrijden = 3 maanden cel
mishandelen van omatje = 72 uur schoffelen
wanhoopsdaad na jaren terreur van kamptokkies en een wegkijkende gemeente = 8 jaar cel

Nederland _O_
Na het doodrijden van de fietser na twee flessen rum kun je gewoon naar huis, je roes uitslapen en je de volgende dag melden _O_
pi_121893046
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:15 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Toch vreemd dat ik dit soort uitspraken nou nooit lees wanneer er een agent of hulpverlener belaagd is met oud&nieuw door een paar mocro's..
pi_121893570
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Toch vreemd dat ik dit soort uitspraken nou nooit lees wanneer er een agent of hulpverlener belaagd is met oud&nieuw door een paar mocro's..
Die vertonen vanuit zichzelf - zonder enige reden - agressie, zonder achterliggend verhaal van 13 jaar terreur en onmacht.

Overigens zijn er op de bewuste dag beelden gemaakt. Hier is precies te zien wat er nou eigenlijk gebeurde, namelijk: bar weinig

http://www.3ml.nl/gemist.php?id=2239

De man dreigt wat, loopt wat heen en weer, gaat zijn huis in en gooit dan die molotov-cocktail, die z'n doel compleet mist.

Wat ik zie, is een man die door het systeem (of juist het falen daarvan) compleet kapot wordt gemaakt.
pi_121893764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:36 schreef isogram het volgende:

Die vertonen vanuit zichzelf - zonder enige reden - agressie, zonder achterliggend verhaal van 13 jaar terreur en onmacht.
...
Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Waarom mag bij die man wel zijn hele achtergrond meetellen, en in andere gevallen niet?

overigens ben ik van mening dat in alle gevallen het achtergrondverhaal mee moet tellen, maar sommige simpele zielen hier zijn daar wat selectief in :')
pi_121894126
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Waarom mag bij die man wel zijn hele achtergrond meetellen, en in andere gevallen niet?

overigens ben ik van mening dat in alle gevallen het achtergrondverhaal mee moet tellen, maar sommige simpele zielen hier zijn daar wat selectief in :')
Wat mij betreft mag ook altijd de achtergrond meewegen, maar dan wel op basis van plausibele, verifieerbare redenen. In deze zaak staat als een paal boven water dat Ruiter jaren slachtoffer is geweest van terreur door bewoners van het woonwagenkamp. Ondanks herhaaldelijke klachten en verzoeken, hebben gemeente en politie nooit ingegrepen.

De man is door het lint gegaan. Zijn gedrag op die dag is afkeurenswaardig, maar er ligt wel 13 jaar shit aan ten grondslag. Als alles in het verleden keurig was opgepakt en afhandeld, was het ten eerste nooit zo ver gekomen en ten tweede zou dat het gedrag van de man stukken minder acceptabel maken.

Maar dat is niet de situatie. De man en zijn gezin zijn in de kou gezet en omdat hij na 13 jaar een keer flipt, wordt hij als een crimineel behandeld, terwijl het échte gespuis lachend toekijkt. Maar goed, ook jij kunt vaststellen dat de rechter in deze zaak eigenlijk tegen het OM zegt: doe jullie huiswerk maar over en betrek de afgelopen 10 jaar van ellende erbij. Dat zegt zo'n rechter duidelijk niet voor niets.

Overigens is de vrouw van het slachtoffer (ik wens niet over dader te spreken) ook op Facebook te vinden: http://www.facebook.com/HekHaelen

Daar is onder meer te lezen dat de 13-jarige zoon van het koppel noodgedwongen in de Randstad woont, omdat hij niet veilig kan opgroeien in de huidige situatie met buurtterreur.
pi_121894142
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Deze man doet niets fout, maar wordt getreiterd en reageert daar na jaren terecht op.

Wanneer ambulancemedewerkers die Marokkanen ook al jarenlang aan het treiteren waren, wordt die situatie ook wat anders.
pi_121894391
Hier staat trouwens nog een uitvoerig artikel over de geschiedenis:
http://www.vrijspreker.nl(...)-van-het-hek-haelen/

Op Twitter wordt de vergelijking getrokken tussen Ruiter en Badr Hari. Laatstgenoemde timmert 'slechts een burger' in elkaar en loopt alweer vrij rond, Ruiter bedreigt wat politiemensen (terwijl hij ze feitelijk geen enkel letsel heeft toegebracht) en zit al 7 maanden vast.
pi_121894395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:47 schreef Casos het volgende:

Deze man doet niets fout, maar wordt getreiterd en reageert daar na jaren terecht op.
...
Hij werd getreiterd door die agenten? Hij heeft wel wat fout gedaan, hij heeft een molotovcocktail naar die agenten gegooid. Over de ernst en toerekenbaarheid daarvan (zijn achtergrond meenemende) kan je twisten, maar dat was toch echt fout.
pi_121894503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hij werd getreiterd door die agenten? Hij heeft wel wat fout gedaan, hij heeft een molotovcocktail naar die agenten gegooid. Over de ernst en toerekenbaarheid daarvan (zijn achtergrond meenemende) kan je twisten, maar dat was toch echt fout.
Ga jezelf eens beter inlezen ja. Die man is getreiterd, door agenten, door de gemeente, door kampbewoners. Die acties van hem zijn echt niet persoonlijk, maar gericht aan de instantie die zijn duurbetaalde hek (nodig door continu falen van die instanties) kwamen verwijderen.
pi_121894544
quote:

[..]

Dat die man een fout heeft gemaakt die dag, staat buiten kijf. Dat erkent hij overigens zelf ook. Hij heeft spijt van die actie.

Nu graag jouw oordeel over de strafeis van het OM: 8 jaar cel.
Vind jij dat het OM in dit soort situatie de achtergrond en toerekenbaarheid dient mee te wegen? Zo nee, wat vind je ervan dat de rechter het OM eigenlijk maant om hun huiswerk opnieuw te doen?
pi_121894597
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:54 schreef Casos het volgende:
Ga jezelf eens beter inlezen ja.
Ik weet waar het over gaat.
quote:
Die man is getreiterd, door agenten,
Door DIE agenten?
quote:
door de gemeente, door kampbewoners. Die acties van hem zijn echt niet persoonlijk, maar gericht aan de instantie die zijn duurbetaalde hek (nodig door continu falen van die instanties) kwamen verwijderen.
Dat zal allemaal, en dat is ook zeker niet in orde, maar je gooit gewoon geen molotovcocktail naar een agent die gewoon z'n werk aan het doen is. Period.
pi_121894602
quote:

[..]

Dat staat natuurlijk in geen enkele relatie met de mate van detentie van deze persoon. Voor iemand die het vaak opneemt voor de daders in kwestie ben je alweer aardig krom aan het lullen.
pi_121894661
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat die man een fout heeft gemaakt die dag, staat buiten kijf. Dat erkent hij overigens zelf ook. Hij heeft spijt van die actie.

Nu graag jouw oordeel over de strafeis van het OM: 8 jaar cel.
Strafeisen van het OM doe ik geen uitspraak over. Die kunnen zo veel zeggen.
quote:
Vind jij dat het OM in dit soort situatie de achtergrond en toerekenbaarheid dient mee te wegen? Zo nee, wat vind je ervan dat de rechter het OM eigenlijk maant om hun huiswerk opnieuw te doen?
Natuurlijk moet dat meegewogen worden. Dat is ook niet zozeer mijn mening, dat is gewoon een vaststaand feit.
pi_121894667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:54 schreef Casos het volgende:

[..]

Ga jezelf eens beter inlezen ja. Die man is getreiterd, door agenten, door de gemeente, door kampbewoners. Die acties van hem zijn echt niet persoonlijk, maar gericht aan de instantie die zijn duurbetaalde hek (nodig door continu falen van die instanties) kwamen verwijderen.
Precies. En wat er nog bijkomt, is dat de gemeente nota bene erkende dat het gezin gevaar liep. Dat lijkt me een niet onbelangrijk aspect, dat in het vervolg van deze zaak alsnog een rol zal gaan spelen.

quote:
Het gezin voelde zich zo onveilig dat ze tralies voor hun ramen lieten plaatsen. De gemeente betaalde hiervoor, omdat zij erkende dat het gezin gevaar liep. Gijsbert kreeg ook toestemming om een hek rond zijn huis te zetten. Toen de omheining er eenmaal stond, oordeelde de gemeente echter dat het hek te hoog was. Omdat Gijsbert en zijn vrouw weigerden het hek weg te halen, besloot de gemeente donderdag in te grijpen. De rest is geschiedenis.
Bron: http://www.hartvannederla(...)was-ontzettend-bang/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')