abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:53:41 #1
373406 equalized
www.youtube.com/equalized96
pi_121378284
Stel je voor: Je bent al heel lang verliefd op je achternicht en je mag er geen relatie met hebben, omdat jou familie het niet goed vindt, maar de familie van je achternicht wel. Dit is nou bij mij het geval. Ik heb graag dat dit een serieus topic wordt en niet een topic waar alleen maar over incest wordt gepraat, want dit is geen incest ( volgens diverse pagina's op internet. Deze zeggen dat er alleen sprake is van incest met directe familieleden. Voorbeeld: broer,zus, neef, nicht etc, maar niet achterfamilie!)

Ik zal jullie het complete verhaal vertellen, want ik zit namelijk met een probleem. Rond mei 2012 ontmoette ik een meisje. We leerden elkaar beter kennen en we raakten verliefd op elkaar. Tot op een dag dat we erachter kwamen dat we achterfamilie van elkaar zijn. Wij vonden dit niet erg en mijn ouders de eerste keer ook niet, omdat het een lange tijd geleden was ( 6 maanden ), sinds ik weer verliefd werd op iemand. Toen hebben we vaak afgesproken, alleen na een paar weken werd het niets, omdat we vooral te snel gingen.

6 weken later kwamen we weer bij elkaar terug en nu waren we nog meer verliefd dan eerst. Ik vertelde het weer tegen mijn ouders alleen tot mijn verbazing zei mijn moeder dat ze het niet goed vond. Haar voornaamste reden was/is: stel als jullie ECHT verliefd worden en niet meer uit elkaar willen, dan hebben jullie een groot probleem en heb je dan meer verdriet dan nu. Ik haar wel begrijpen, maar ik zei: hoe groot is de kans dat je op deze leeftijd iemand ontmoet waar je later mee gaat trouwen. Als je realistisch bent duren de relaties op deze leeftijd( 16 jaar ) ongeveer 1 à 2 jaar. We kunnen nu gewoon gelukkig zijn met elkaar en daar gaat het om! Helaas, het mocht niet baten en we moesten er ons maar bij neerleggen.

3 weken later toen ik terugkwam van vakantie bleven we elkaar maar sms'en dat we echt graag bij elkaar willen zijn en ik besloot ook een paar keer gewoon naar haar toe te gaan, zonder dat mijn ouders hiervan af wisten. Aanvankelijk ging dit goed, maar door een hevige ruzie besloten we om voorlopig maar vrienden te blijven. Rond augustus besloten we dat we het nog eens gingen proberen. Deze keer lukte het mijn moeder te overtuigen, want mijn vader zag niet zo zeer het probleem in een relatie tussen mijn achternicht en ik. Het was meer zo van dat hij vond dat mijn moeder er ook wel eens mee moest zijn, anders werkte het niet echt. Ik kon mijn geluk niet op toen mijn moeder dus zei: jullie doen maar, maar ik breng jou er niet naar toe. Dit maakte mij niets uit, maar een week later kwam mijn vader mij vertellen dat het echt niet gaat werken, omdat mijn moeder er heel erg mee zit en de thuissituatie hierdoor ook veranderde ( in een negatief opzicht). Ik moest dus opgeven, vond ik. Ik heb dit ook met heel veel pijn in mijn hart moeten doen en ik was er echt kapot van! De gevoelens bleven in tegendeel groeien voor elkaar sinds dat we ons erbij neer moesten leggen!

Rond november/December besloten we een soort van geheime relatie te starten, omdat we dolgraag bij elkaar wilden zijn en gewoon gelukkig wilde zijn ( dan wel op een 'aparte manier' ). Dit werkt tot de dag van vandaag wel redelijk goed. Ik kan minstens een keer in de week naar haar toe, maar toch missen we dat we bepaalde dingen niet kunnen doen. Bijvoorbeeld: samen op vakantie, vaker bij elkaar blijven slapen, het ook naar buiten brengen dat we een relatie hebben enz. Dit doet ons ook veel pijn en binnenkort gaan we er alles aan doen om mijn moeder te overtuigen dat het wel gewoon kan en ze zich er maar bij neer moet leggen dat ik gewoon gelukkig wil zijn en dat zij mij hierbij niet kan tegenhouden.

Dit was zo'n beetje het verhaal. Jullie zullen wellicht denken dat dit iets heel raars is en het dom is dat we steeds bij elkaar terug komen, terwijl het eigenlijk niet kan, maar ik denk dat jullie dit heel goed zouden begrijpen als jullie zich in mij verplaatste en hetzelfde ooit hebben meegemaakt, want een relatie tussen achterneef en achternicht komt redelijk vaak voor en in sommige culturen is dit gewoon doodnormaal.

Voor verdere verwarring te voorkomen de situatie bij haar familie is zo: Haar hele familie vind het belachelijk dat mijn familie ( en vooral mijn moeder ) mij tegenhoudt om een relatie met haar ( mijn achternicht ) te starten. Zij staan er dus wel achter! Al haar vriendinnen en mijn vrienden vinden het geen gek idee om een relatie te starten met je achternicht. Zij vinden dat we nog jong zijn en dat je gewoon een relatie kan starten met iemand die je achternicht/achterneef is.

Nou is de vraag: Wat vinden jullie hiervan? En wat zouden jullie doen als jullie zich zouden verplaatsen in mij?

En houdt het a.u.b hier netjes en niet met van die domme opmerkingen komen waar niemand wat aan heeft. En misschien zal dit andere ook in de toekomst kunnen helpen! Want op verschillende forums heb ik dit soort situaties ook gelezen ( relatie tussen achterneef en achternicht. Waar het wel gewoon kon. ) En voor de duidelijkheid: Zij is mijn achternicht, omdat zij de dochter is van de neef van mijn moeder ( mijn opa is de broer van haar oma ).

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties!

[ Bericht 0% gewijzigd door equalized op 10-01-2013 00:07:49 ]
pi_121378384
Ja, het is raar.
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:57:32 #3
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_121378405
Nooit van alinea's gehoord?
Daarnaast, gewoon copuleren. Chromosoompje meer of minder maak niet uit.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_121378433
Eerste vraag die mij te binnen schiet, waarom vond je ma het eerst wel goed en daarna niet meer?
pi_121378456
Nou ben ik vooral nieuwsgierig, komt TS uit Volendam?
pi_121378494
Van alle vrouwen op deze aardkloot kies jij een achternicht. :')
Failure is success if we learn from it.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:01:05 #7
373406 equalized
pi_121378544
quote:
99s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:58 schreef Prof_Hoax het volgende:
Eerste vraag die mij te binnen schiet, waarom vond je ma het eerst wel goed en daarna niet meer?
Dat kwam, omdat ik iemand weer leuk vond na een lange periode/tijd ( 6 maanden ) en ze het leuk voor mij vonden. Ze vond het toen al een beetje raar, maar ze keurde het toen wel goed omdat ze het leuk voor mij vond, omdat ik iemand weer erg leuk vond.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:01:48 #8
256666 leeell
I know you're lonely
pi_121378571
mwa, moet kunnen de kans op inteelt is 1/128 , en de kans op complicaties is nog kleiner.

tevens kleven er ook duidelijke biologische voordelen aan.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:03:01 #9
373406 equalized
pi_121378618
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:59 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Van alle vrouwen op deze aardkloot kies jij een achternicht. :')
Noem het puur toeval.. Voordat ik haar leerde kennen, wist ik nog niets eens wie mijn achternichten/achterneven waren of hoe iemand je achternicht/- neef kon zijn.
pi_121378637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:01 schreef equalized het volgende:

[..]

Dat kwam, omdat ik iemand weer leuk vond na een lange periode/tijd ( 6 maanden ) en ze het leuk voor mij vonden. Ze vond het toen al een beetje raar, maar ze keurde het toen wel goed omdat ze het leuk voor mij vond, omdat ik iemand weer erg leuk vond.
Herinner haar er nog een keer aan, en dan vooral het dikgedrukte en zeg dat ze de boom in kan met haar hysterisch gewauwel.. Wat de neuk man, haar oma is de broer van jouw opa (of zo iets) dat maakt je verre familie. Niemand maalt erom, behalve zij. Zeg dat ze een ruggengraat moet groeien en niet zo drama moet doen.

En ik zet het nu wat grof neer, denk dat je met een iets genuanceerder aanpak wat verder komt.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:05:09 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121378689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:53 schreef equalized het volgende:
omdat het een lange tijd geleden was ( 6 maanden ), sinds ik weer verliefd werd op iemand.
:')
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:07:32 #12
256666 leeell
I know you're lonely
pi_121378777
ik heb het even voor je uitgerekend.

ze is je second cousin maternally en distant paternally.

de kans dat er iets van inteelt bijzit is 1 op 128

bron:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de kans op autosomal recessive disorder bij first cousins (dus nog dichterbij) is 4% dus nog verder is verwaarloosbaar.

bron:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:08:24 #13
256666 leeell
I know you're lonely
pi_121378816
dus qua biologie heb je niks meer te vrezen dan een "normaal" kind.

en als je van haar houdt, gewoon doen, immer is kinderen krijgen nog èrg ver
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:10:21 #14
373406 equalized
pi_121378885
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:08 schreef leeell het volgende:
dus qua biologie heb je niks meer te vrezen dan een "normaal" kind.

en als je van haar houdt, gewoon doen, immer is kinderen krijgen nog èrg ver
Precies, want we zijn nu nog erg jong!
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:15:23 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121379062
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:53 schreef equalized het volgende:
Nou is de vraag: Wat vinden jullie hiervan? En wat zouden jullie doen als jullie zich zouden verplaatsen in mij?

Als ik erachter zou komen dat m'n vriend een achterneef was zou ik 'm echt niet meer als m'n partner kunnen zien maar alleen als gewone vriend/familie.
pi_121379105
Over inteeltproblemen bij eventuele toekomstige kinderen hoef je je niet druk te maken. Bij neef-nichtrelaties is de kans op gezondheidsproblemen bij kinderen net zo groot als wanneer een vrouw na haar 36e bevalt van een kind en daar maken ook weinig mensen zich druk om.

Het probleem is dus vooral je moeder. Die heeft bedacht dat het om wat voor reden dan ook fout is. Wie kent tegenwoordig nog zijn achterneven en achternichten? Ik zou een aantal neven en nichten al niet eens herkennen, laat staan achterneven en achternichten.

Ga dus vooral je gang, maar probeer zo min mogelijk geheim te doen. Zo kan je moeder er misschien langzaam aan wennen.
pi_121379226
Ik bedenk trouwens dat ik en iedereen best wel eens een ONS of een korte relatie gehad kan hebben met een achternicht of achterneef zonder dat je het wist. Als de relatie niet lang genoeg duurt om ouders en andere familie te ontmoeten of om elkaars familie te leren kennen, is de kans klein dat je er achter zult komen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:27:36 #18
373406 equalized
pi_121379463
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:20 schreef Roovers het volgende:
Ik bedenk trouwens dat ik en iedereen best wel eens een ONS of een korte relatie gehad kan hebben met een achternicht of achterneef zonder dat je het wist. Als de relatie niet lang genoeg duurt om ouders en andere familie te ontmoeten of om elkaars familie te leren kennen, is de kans klein dat je er achter zult komen.
Dit kan zeker en aangezien het ook vaker voorkomt dan je denkt hier in Nederland! Alleen de meningen hierover verschillen per persoon, wat trouwens niet erg is (als je ''normale/ fatsoenlijk'' argumenten gebruikt :p )
pi_121379743
Wat vind je vader er nou eigenlijk van? Heb je wel eens alleen met hem hierover gepraat?
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:44:14 #20
373406 equalized
pi_121379911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:38 schreef Roovers het volgende:
Wat vind je vader er nou eigenlijk van? Heb je wel eens alleen met hem hierover gepraat?
Ja hier heb ik het met hem ook vaker over gehad. Hij vindt het wel goed, maar hij zegt wel dat het niet echt werkt wanneer je in een huis een moeder hebt die er fel op tegen is en een vader ( hij dus ) die het wel goed vindt, omdat ze hierover wel eens een aantal ''meningsverschillen'' hebben gehad. Dus het zit raar in elkaar eigenlijk!
pi_121380012
quote:
Ja hier heb ik het met hem ook vaker over gehad. Hij vindt het wel goed, maar hij zegt wel dat het niet echt werkt wanneer je in een huis een moeder hebt die er fel op tegen is en een vader ( hij dus ) die het wel goed vindt, omdat ze hierover wel eens een aantal ''meningsverschillen'' hebben gehad. Dus het zit raar in elkaar eigenlijk!
Maar je moeder is dus de baas in huis?! Oftewel: je vader kan niet een compromis bespreken met haar?
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:50:06 #22
373406 equalized
pi_121380079
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:47 schreef Roovers het volgende:

[..]

Maar je moeder is dus de baas in huis?! Oftewel: je vader kan niet een compromis bespreken met haar?
Nou het is meer zo dat hij moe wordt van het gezeik en dat het beter was dat ik er maar mee stopte ( toen in augustus ). Maar ik moet toegeven. Mijn vader vraagt zo nu en dan nog hoe het met haar gaat enz. Terwijl mijn moeder dat ook doet, nadat ik bijv. opstap ben geweest bijvoorbeeld.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:50:09 #23
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121380081
Dat incestverhaal kan je wel helemaal vergeten als het een achternicht betreft. Pas als je met je eigen broer of zus kinderen gaat verwekken zouden er complicaties 'kunnen' gaan optreden. Meestal gaat het dan nog vaak gewoon goed trouwens.
Say what?
pi_121380191
Opzich geen probleem maar ik zou dan aldoor aan het gezicht van mijn oma denken tijdens een intiem moment, niet ideaal dus.
pi_121380208
quote:
Nou het is meer zo dat hij moe wordt van het gezeik en dat het beter was dat ik er maar mee stopte ( toen in augustus ). Maar ik moet toegeven. Mijn vader vraagt zo nu en dan nog hoe het met haar gaat enz. Terwijl mijn moeder dat ook doet, nadat ik bijv. opstap ben geweest bijvoorbeeld.
Hij laat dus je moeder's mening boven de zijne prevaleren... Als ik jou was zou ik heel erg vaak uit jezelf vertellen welke leuke dingen je samen hebt gedaan, wat je haar voor haar verjaardag hebt gegeven, welke leuke of lieve dingen zij voor jou doet, etc. Op die manier gaat je moeder misschien beseffen dat je vriendin in de eerste plaats gewoon een leuk meisje is en dat ze belangrijk voor jou is, en dat zij ondertussen daarvan alles mist omdat zij bij haar bekrompen gedachten blijft.
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:05:53 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121380445
Ze is dus een achternicht van jouw moeder en jij bent een achterneef van haar vader.
Jullie zijn in feite achter-achter neef/nicht van elkaar.
Dat gaat nergens meer over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:08:00 #27
373406 equalized
pi_121380494
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:05 schreef Leandra het volgende:
Ze is dus een achternicht van jouw moeder en jij bent een achterneef van haar vader.
Jullie zijn in feite achter-achter neef/nicht van elkaar.
Dat gaat nergens meer over.
Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt.

Ik ben haar achterneef, omdat mijn moeder de nicht is van haar vader en dus is mijn opa de broer van haar oma.
pi_121380531
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:08 schreef equalized het volgende:

[..]

Ik ben haar achterneef, omdat mijn moeder de nicht is van haar vader en dus is mijn opa de broer van haar oma.
Nee, Leandra heeft gelijk, jullie zijn achterneef en achternicht van elkaar.
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:11:18 #29
373406 equalized
pi_121380571
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:09 schreef Roovers het volgende:

[..]

Nee, Leandra heeft gelijk, jullie zijn achterneef en achternicht van elkaar.
Huh? Dat zei ik toch ook dat wij achterneef en achternicht van elkaar zijn:).
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:11:32 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121380579
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:08 schreef equalized het volgende:

[..]

Als jouw moeder de nicht van haar vader is dan is zij de achternicht van jouw moeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121380586
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:11 schreef equalized het volgende:

[..]

Huh? Dat zei ik toch ook dat wij achterneef en achternicht van elkaar zijn:).
Sorry, ik bedoel achter-achterneef en achter-achternicht.
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:14:29 #32
373406 equalized
pi_121380625
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als jouw moeder de nicht van haar vader is dan is zij de achternicht van jouw moeder.
Ah oke! Bedankt voor de informatie! Ik meende toch echt dat het anders in elkaar zat, maar bedankt voor de verduidelijking.
  donderdag 10 januari 2013 @ 08:01:03 #33
373406 equalized
pi_121383147
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:58 schreef CristinaYang het volgende:
Nou ben ik vooral nieuwsgierig, komt TS uit Volendam?
Nee
  donderdag 10 januari 2013 @ 08:37:12 #34
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_121383502
Stel dat je ouders het goed vinden. Stel dat je later oud wordt en wilt trouwen/kinderen/etc. Da maatschappij gaat vragen stellen, tot vervelends toe. Daar schrik je niet van?

Persoonlijk zou ik het niet doen, ik vind het teveel op 'incest' lijken. Aan de andere kant is achter-achternicht wel ver weg... Ik zou je ma vragen waarom ze er zo del op tegen is als het serieus (in haar ogen) gaat worden.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:00:18 #35
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_121384771
Dat hier nog zoveel mensen over incest/inteelt praten! Dit is echt te ver weg om genetisch problemen te veroorzaken. Bij neef/nicht (mits je het niet elke generatie weer doet) is de kans op afwijkingen al erg klein. TS, kun je dat je moeder (laten) uitleggen?
...as always
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:01:51 #36
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_121384805
Niet druk om maken. Op een gegeven moment moet je je eigen leven gaan vormgeven, en niet meer het leven leiden dat je familie graag ziet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:03:40 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_121384844
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:00 schreef Anyanka het volgende:
Dat hier nog zoveel mensen over incest/inteelt praten! Dit is echt te ver weg om genetisch problemen te veroorzaken. Bij neef/nicht (mits je het niet elke generatie weer doet) is de kans op afwijkingen al erg klein. TS, kun je dat je moeder (laten) uitleggen?
Ik vraag mij heel sterk af of de bezwaren van moeders gegrond zijn in de ratio en de risicoafweging. Maar het kan ws geen kwaad om haar even te laten zien dat je zelf wel als een volwassen persoon erover hebt nagedacht dus op zich toch wel goeie tip!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:06:24 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_121384903
Wtf achterneef en achternicht lekker boeiend. Ik zou niet eens weten of ik uberhaupt een achternichtje heb.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:08:05 #39
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_121386666
Dat probleem over kinderen. :') Ze zijn 16, op een paar gereformeerde debielen na blijft niemand bij zijn relatie die diegene op zijn/haar 16e had.

Gewoon aanduwen en later als je groot bent in de kroeg er nog eens smakelijk om lachen.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:35:17 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121387355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:08 schreef Silenus het volgende:
Dat probleem over kinderen. :') Ze zijn 16, op een paar gereformeerde debielen na blijft niemand bij zijn relatie die diegene op zijn/haar 16e had.

Gewoon aanduwen en later als je groot bent in de kroeg er nog eens smakelijk om lachen.
Het komt sporadisch ook nog onder de niet-gereformeerden voor, maar de kans is wel zo klein dat het alleen daarom al dom van moeder is om er zo'n drama van te maken.

En mochten ze over x jaar nog wel samen zijn dan zal het wel zo moeten zijn.
Nu duwt ze haar kind alleen maar bij zich weg, richting degene waarvan ze wil dat hij er geen relatie mee heeft.

TS, is er misschien een ander probleem waardoor ze zich te goed voelt voor die val van de familie?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121389207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:')
Zomaar haten. Zes maanden is een zeer lange tijd!
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_121389596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:00 schreef Anyanka het volgende:
Dat hier nog zoveel mensen over incest/inteelt praten!
Dit ja :')
pi_121389657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:08 schreef Silenus het volgende:

Precies
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:11:09 #44
373406 equalized
pi_121401402
quote:
9s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:37 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

Zomaar haten. Zes maanden is een zeer lange tijd!
Ja, dat kwam ook omdat ik in die zes maanden tijd ook flink bezig ben geweest met muziek, het is nu ook mijn hobby om met muziek bezig te zijn. Ik heb in die tijd geleerd hoe je house muziek moet produceren/maken en daar ging veel tijd in zitten, wat ik nog steeds regelmatig doe, maar dit ter zake..

quote:
TS, is er misschien een ander probleem waardoor ze zich te goed voelt voor die val van de familie?
Nou dat niet, alleen mijn achter-achternichtje heeft wel een negatief beeld tegenover mijn moeder zegmaar. Mijn nichtje is tevens 16 en heeft wel eens ruzie met haar gehad, terwijl ze vroeger eigenlijk goed bevriend waren en elkaar ook niet als achterfamilie zagen. En dankzij die negatieve verhalen is zij een beetje verkeerd over dat meisje gaan denken.. Vind ik echt een naaistreek, maarja..

quote:
Ja dat ga ik ook zeker de volgende keer doen. Er had hier iemand al aangegeven dat de kans 1/128 is. Dit zijn hoogstwaarschijnlijk feiten en daarmee kan ik ook aantonen hoe klein de kans is en op een ander forum had iemand dit geschreven:

''Gewoon je hart volgen, wat dit betreft. Ik ken een getrouwd stel die volle neef en nicht zijn, en die hebben 5 gezonde kinderen. Verliefd is verliefd.''

[ Bericht 1% gewijzigd door equalized op 10-01-2013 18:18:24 ]
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:55:19 #45
373406 equalized
pi_121454320
Hoe denken jullie dat ik dit tegen mijn moeder het beste kan vertellen. Aangezien het al 2x niet gelukt is om haar te overtuigen..
pi_121460990
Nou, gewoon, niet! Laat het haar zien. Doe alsof je neus bloedt en vertel gewoon wanneer je iets hebt afgesproken met je vriendin, vertel dat je bij je vriendin blijft slapen, vertel dat je een kadootje hebt gekocht. Dan gaat ze vanzelf door krijgen dat ze er maar beter aan kan wennen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 02:39:19 #47
373406 equalized
pi_121461434
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 02:15 schreef Roovers het volgende:
Nou, gewoon, niet! Laat het haar zien. Doe alsof je neus bloedt en vertel gewoon wanneer je iets hebt afgesproken met je vriendin, vertel dat je bij je vriendin blijft slapen, vertel dat je een kadootje hebt gekocht. Dan gaat ze vanzelf door krijgen dat ze er maar beter aan kan wennen.
Ik denk wel dat mn moeder wat door heeft, maar ik wil ook gewoon dat ik nu niets alles stiekem moet doen en gwn kan zeggen van: ik ga nu naar haar toe. Dus ik moet t wel vertellen tegen haar. Alleen dan op een zeer goede manier, maar hoe doe je dat...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 08:17:44 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121463174
Gewoon, tussen neus en lippen door.

Ik ga straks, vanavond, zometeen, naar huppeldepup.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121463277
Dus je moeder heeft een neef en die heeft een kind en die ken je gewoon niet? Hoe is het mogelijk dat jullie dat hier verre familie noemen :{. Als ik kinderen heb zou ik het best wel vreemd vinden als mijn kind, met het kind van mijn neef gaat. Mijn neef is gewoon familie van mij en wij komen best veel bij elkaar, is het dan ook een "gaat nergens meer over situatie" ? Die achter achter achter benoemingen laten het heel ver weg klinken, maar naar mijn mening is dat helemaal niet zo.
pi_121463290
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:41 schreef NotGuilty het volgende:
Dus je moeder heeft een neef en die heeft een kind en die ken je gewoon niet? Hoe is het mogelijk dat jullie dat hier verre familie noemen :{
Komt door vrijheid. Mensen kiezen zelf met wie ze omgaan, en familie heb je zelf meestal niet gekozen ;)
pi_121463299
zo, note dan maar

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 12-01-2013 11:47:22 ]
pi_121463309
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:44 schreef Grouch het volgende:

[..]

Komt door vrijheid. Mensen kiezen zelf met wie ze omgaan, en familie heb je zelf meestal niet gekozen ;)
Daar zit wat in, maar ken jij je neven en nichten niet? Ik vind het niet ver weg genoeg, qua naam wel, maar gevoelsmatig helemaal niet. Maarja, ik zou ook nooit iets met een familielid beginnen, ongeacht hoe ver.

Voor TS wel een moeilijke situatie aangezien hij het niet wist, ik zou zoals iemand hier al eerder zei, meteen weg zijn.
pi_121463315
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:47 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Daar zit wat in, maar ken jij je neven en nichten niet? Ik vind het niet ver weg genoeg, qua naam wel, maar gevoelsmatig helemaal niet. Maarja, ik zou ook nooit iets met een familielid beginnen, ongeacht hoe ver.

Voor TS wel een moeilijke situatie aangezien hij het niet wist, ik zou zoals iemand hier al eerder zei, meteen weg zijn.
Je eigen neven en nichten kennen is nog wel wat anders dan het kind van een neef of nicht van je vader of moeder kennen toch?
pi_121463322
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:48 schreef blakie80 het volgende:

[..]

Je eigen neven en nichten kennen is nog wel wat anders dan het kind van een neef of nicht van je vader of moeder kennen toch?
Zou je wel de kinderen van je eigen neef kennen denk je? En ze dus als echte familie zien?
pi_121463334
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:49 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Zou je wel de kinderen van je eigen neef kennen denk je? En ze dus als echte familie zien?
Daar begint het grijze gebied wat mij betreft. Neef en nicht is zeker nog wel echte familie.
pi_121463339
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:50 schreef blakie80 het volgende:

[..]

Daar begint het grijze gebied wat mij betreft. Neef en nicht is zeker nog wel echte familie.
Kan ik me echt weinig bij voorstellen, maar die mening delen we dus niet.
pi_121463354
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:51 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Kan ik me echt weinig bij voorstellen, maar die mening delen we dus niet.
Inderdaad. Ik zou dus ook gerust iets met mijn achternicht beginnen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:35:33 #58
373406 equalized
pi_121470112
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:49 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Het komt misschien ook, omdat mijn moeder nauwelijks contact heeft met die neef en dat ik daardoor niet wist dat zij mijn achter-achternicht is. Ik snap wel dat ze het raar vindt, maar ze kan mij toch ook gewoon vrij laten en naar haar toe laten gaan. Ze hoeft mij niet te brengen, want ze zei toen dat ze het raar vond om dan bij haar neef binnen te komen. Ik wil gewoon de vrijheid krijgen om daar naar toe te gaan en niet steeds het stiekeme..
pi_121471441
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:35 schreef equalized het volgende:

[..]

Het komt misschien ook, omdat mijn moeder nauwelijks contact heeft met die neef en dat ik daardoor niet wist dat zij mijn achter-achternicht is. Ik snap wel dat ze het raar vindt, maar ze kan mij toch ook gewoon vrij laten en naar haar toe laten gaan. Ze hoeft mij niet te brengen, want ze zei toen dat ze het raar vond om dan bij haar neef binnen te komen. Ik wil gewoon de vrijheid krijgen om daar naar toe te gaan en niet steeds het stiekeme..
Omdat je juist die post van mij quote, geloof ik je wel als je zegt dat je snapt dat het dus raar is.
Zo te horen vind je moeder, ook omdat het eerst wel mocht, het om een andere reden "erg". Zo te horen vind ze het niet goed vanwege de problemen die zij met haar neef heeft. Als dat de reden is moet je inderdaad zelf een keuze maken, maar ik blijf erbij, als jij je eigen neef kent en het kind daarvan, is het helemaal niet "ver weg" als jouw kind daar opeens een relatie mee begint. Je bent gewoon familie. Succes, misschien kan je nog wat meer met je vader praten en om advies vragen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:35:41 #60
373406 equalized
pi_121475402
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:17 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Omdat je juist die post van mij quote, geloof ik je wel als je zegt dat je snapt dat het dus raar is.
Zo te horen vind je moeder, ook omdat het eerst wel mocht, het om een andere reden "erg". Zo te horen vind ze het niet goed vanwege de problemen die zij met haar neef heeft. Als dat de reden is moet je inderdaad zelf een keuze maken, maar ik blijf erbij, als jij je eigen neef kent en het kind daarvan, is het helemaal niet "ver weg" als jouw kind daar opeens een relatie mee begint. Je bent gewoon familie. Succes, misschien kan je nog wat meer met je vader praten en om advies vragen.
Ik zou daar geen probleem van maken, omdat je op deze leeftijd nog relatief jong bent en de kans dat je voor altijd bij elkaar blijft zeer klein is. Je leeft maar een keer haha!
pi_121476213
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:35 schreef equalized het volgende:

[..]

Ik zou daar geen probleem van maken, omdat je op deze leeftijd nog relatief jong bent en de kans dat je voor altijd bij elkaar blijft zeer klein is. Je leeft maar een keer haha!
Het is Ik vind het gewoon smerig. Sorry.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:32:35 #62
373406 equalized
pi_121479180
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:02 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Het is Ik vind het gewoon smerig. Sorry.
Dat is jouw mening.
pi_121479499
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:32 schreef equalized het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
Dat zeg ik toch ook? Ik zeg duidelijk "ik vind". Je opent een topic, dan krijg je meningen.
pi_121481750
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:32 schreef equalized het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
En het gaat juist om jouw mening. Wat wil je zelf? En kun je ermee omgaan als sommige anderen er moeite mee hebben?

Qua argumenten voor je moeder moet je ondertussen wel genoeg hebben gevonden in dit topic...
pi_121485597
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_121486758
quote:
Hey jij bent zeker erg goed in liedjes raden hè :p
  zondag 13 januari 2013 @ 13:49:37 #67
373406 equalized
pi_121501944
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:36 schreef Joris85 het volgende:

[..]

En het gaat juist om jouw mening. Wat wil je zelf? En kun je ermee omgaan als sommige anderen er moeite mee hebben?

Qua argumenten voor je moeder moet je ondertussen wel genoeg hebben gevonden in dit topic...
Ik zeg toch ook niet dat het erg is? Ik accepteer ieders mening!

En ja qua argumenten heb ik nu genoeg gevonden in dit topic en daar bedankt ik iedereen voor!!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 00:29:56 #68
373406 equalized
pi_122939441
Mijn excuses voor een maand afwezigheid. Ik ga het volgende week zaterdag met mijn ouders bespreken en ik hoop dat dit helpt! Mijn achter-achternichtje heeft het ook met haar ouders hierover gehad en zij willen heel graag meehelpen. Bijv. Door een gesprek met mijn moeder te hebben over deze situatie! ( mijn moeder en haar vader zijn familie van elkaar en konden het vroeger heel erg goed vinden). Alleen hoop ik dat mijn moeder dit wel wil, aangezien ze nogal eigenwijs is en haar zin meestal wil krijgen/hebben.

Wish me luck en nogmaals, hartelijk bedankt voor al jullie reacties. Deze hebben mij echt geholpen!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 01:03:13 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122940349
Thnx voor de update en laat nog eens wat horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 februari 2013 @ 01:27:03 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122940869
Dat hele achterneef/nicht verhaal: lekker belangrijk.

Maar jij en je vriendin hebben nogal een dramatische relatie. Bij elkaar, uit elkaar, bij elkaar, uit elkaar. Ik snap dondersgoed dat je moeder daar geen enkel vertrouwen in heeft, ramprecept! Als je een jaar zonder uit elkaar gaan of dreigen daarmee samen bent, dan heb je een soort van stabiele relatie. Op dit soort gedoe zou ik als moeder ook niet staan wachten.
Resistance is futile.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 01:34:20 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122941013
Ik zou voorlopig nog even doorgaan met elkaar stiekem blijven zien. Zoals je zegt: relaties op jullie leeftijd houden zelden stand, en waarom zou je een hoop stampij maken over een relatie die in het verleden ook al niet erg stabiel was. Blijf rustig aankijken hoe het gaat en hoe de vlag erbij hangt in de zomer. Wordt je betrapt, dan vertel je het beste mens dat ze maar niet zo had moeten flippen.
Resistance is futile.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 01:51:28 #72
373406 equalized
pi_122941311
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:27 schreef Seven. het volgende:
Dat hele achterneef/nicht verhaal: lekker belangrijk.

Maar jij en je vriendin hebben nogal een dramatische relatie. Bij elkaar, uit elkaar, bij elkaar, uit elkaar. Ik snap dondersgoed dat je moeder daar geen enkel vertrouwen in heeft, ramprecept! Als je een jaar zonder uit elkaar gaan of dreigen daarmee samen bent, dan heb je een soort van stabiele relatie. Op dit soort gedoe zou ik als moeder ook niet staan wachten.
Dit komt omdat mijn moeder het steeds tegenhield. We zijn al vanaf augustus 2012 zowat bij elkaar, maar doordat mijn moeder ervoor zorgde dat we geen vaste relatie konden beginnen namen we 2x afstand, maar we kwamen steeds bij elkaar terug. Het ligt puur aan de situatie, maar ik snap jou reactie wel hoor:)!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 02:00:12 #73
373406 equalized
pi_122941399
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:34 schreef Seven. het volgende:
Ik zou voorlopig nog even doorgaan met elkaar stiekem blijven zien. Zoals je zegt: relaties op jullie leeftijd houden zelden stand, en waarom zou je een hoop stampij maken over een relatie die in het verleden ook al niet erg stabiel was. Blijf rustig aankijken hoe het gaat en hoe de vlag erbij hangt in de zomer. Wordt je betrapt, dan vertel je het beste mens dat ze maar niet zo had moeten flippen.
Hmmh we hebben het nu al 3 maanden stiekem uitgehouden, maar we willen ook dat er verandering in komt. In het geheim is ook pijnlijk, want je mist bepaalde dingen. Ik moet namelijk oppassen wat ik zeg tegen mijn ouders en vooral continu liegen tegen mijn moeder..
pi_122941593
Al was het je nicht verliefdheid kent geen grenzen en er is niemand die dat kan verbieden. Go for it TS
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:41:28 #75
373406 equalized
pi_122944924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 02:29 schreef MolFan het volgende:
Al was het je nicht verliefdheid kent geen grenzen en er is niemand die dat kan verbieden. Go for it TS
Precies! En dat ga ik mijn moeder ook duidelijk maken!
pi_122945041
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:41 schreef equalized het volgende:

[..]

Precies! En dat ga ik mijn moeder ook duidelijk maken!
Dat niet alleen maar ook op haar gedrag dat zij zich hier zo in mengt en vooral dat stukje verbieden. Ik weet niet hoe oud je bent maar je moeder moet volgens mij duidelijk gemaakt worden dat zij niet jouw toekomst gaat bepalen. Zij zou je advies moeten geven en niet dingen verbieden.

Alvast succes voor je gesprek en je relatie.

Owjah: en wees blij met zulke leuke en ondersteunende schoonouders.

[ Bericht 4% gewijzigd door sophie26 op 16-02-2013 12:37:04 (toevoeging) ]
pi_122945711
Tsja ik zou het zelf niet doen, aangezien in mijn cultuur het begrip achternicht/neef niet bestaat. Dat is gewoon familie van je en door de kleintjes word je dan ook gewoon oom/tante genoemd

Maar als jij daar anders over denkt en je krijgt je ma niet mee, het is toch echt jouw leven. Dan moet je ermee doorgaan zonder dat je ma het goedvindt. Hoe kan zij jou nou tegenhouden als je bij haar wil slapen? Tenzij je minderjarig bent en op de middelbare school zit bijv, want dan heeft moeders nog een dikke vinger in de pap. In dat geval moet je gewoon wachten tot je ouder bent, Ook niet verkeerd. Ik zie het probleem niet
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:52:32 #78
373406 equalized
pi_122957743
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:48 schreef sophie26 het volgende:

[..]

Dat niet alleen maar ook op haar gedrag dat zij zich hier zo in mengt en vooral dat stukje verbieden. Ik weet niet hoe oud je bent maar je moeder moet volgens mij duidelijk gemaakt worden dat zij niet jouw toekomst gaat bepalen. Zij zou je advies moeten geven en niet dingen verbieden.

Alvast succes voor je gesprek en je relatie.

Owjah: en wees blij met zulke leuke en ondersteunende schoonouders.
Daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik ben 16 jaar, bijna 17. Ik heb hier echt goed over nagedacht en iedereen, op mijn moeder dan na, steunt mij hierin en dat geeft mij ook een goed gevoel.

En natuurlijk ben ik blij met zulke schoonouders. Ik kan het er goed mee vinden!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:52:55 #79
373406 equalized
pi_122957758
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:52 schreef equalized het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik ben 16 jaar, bijna 17. Ik heb hier echt goed over nagedacht en iedereen, op mijn moeder dan na, steunt mij hierin en dat geeft mij ook een goed gevoel.

En natuurlijk ben ik blij met zulke schoonouders.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:57:02 #80
373406 equalized
pi_122960336
Nou, mijn moeder vertelde net dat ze wel een vermoeden heeft dat er wat speelt tussen mij en mijn achter-achternichtje.

Ze zei dat ik, als ik daarmee op dit moment een relatie zou hebben, niet mee op vakantie mag met de vriendengroep. Ze zei ook van : dan ga ik jou goed straffen..
Dit slaat toch nergens op? Het lijkt of haar eigen belangen meer waard zijn, dan die van haar kind.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:13:14 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122961143
Wat is haar belang in deze dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:15:41 #82
373406 equalized
pi_122961279
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:13 schreef Leandra het volgende:
Wat is haar belang in deze dan?
Dat zij er erg verdrietig van zal worden als ik met haar een relatie zou beginnen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:37:36 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122962615
Nee, vooral boos, want dan gaat ze je straffen.
De vraag blijft wat haar belang in deze is, en waarom ze er zo'n drama van maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:40:44 #84
373406 equalized
pi_122962798
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:37 schreef Leandra het volgende:
Nee, vooral boos, want dan gaat ze je straffen.
De vraag blijft wat haar belang in deze is, en waarom ze er zo'n drama van maakt.
Het komt erop neer dat ze dit gewoon niet wil wat ik nu aan het doen ben, maarja er zijn zoveel dingen in het leven die ik niet wil en toch moet accepteren ( denk ik dan ). Wat ook opmerkelijk is, is dat haar familie er volledig achterstaat en bij mijn familie het nogal verdeeld is ( mijn opa, oma en mijn moeder vinden het niet kunnen ).
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:43:47 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122963029
Maar waarom hebben ze er zo'n probleem mee?
Is er ooit iets gebeurd tussen jouw moeder en haar neef (de vader van je vriendin)?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:02:00 #86
373406 equalized
pi_122964237
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:43 schreef Leandra het volgende:
Maar waarom hebben ze er zo'n probleem mee?
Is er ooit iets gebeurd tussen jouw moeder en haar neef (de vader van je vriendin)?
Nee juist niet. Ze hadden een hele goede band vroeger. Daarom kijkt haar vader hier ook van op, dat mijn moeder zo doet!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:10:01 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122964830
Waardoor is er dan geen goede band meer?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:13:53 #88
373406 equalized
pi_122965066
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:10 schreef Leandra het volgende:
Waardoor is er dan geen goede band meer?
Het contact is verbroken.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:14:49 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122965108
Waarom is het contact verbroken?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:15:15 #90
373406 equalized
pi_122965131
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:14 schreef Lienekien het volgende:
Waarom is het contact verbroken?
Ze hebben geen contact meer met elkaar en zien elkaar ook niet op feesten etc.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:15:55 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122965161
Je geeft geen antwoord op de vraag. Het zal toch een reden hebben?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:17:23 #92
373406 equalized
pi_122965217
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:15 schreef Lienekien het volgende:
Je geeft geen antwoord op de vraag. Het zal toch een reden hebben?
Nee. Doordat ze geen contact meer hebben met elkaar, ze spreken elkaar niet meer. Als je elkaar niet meer spreekt, doordat je dan met iemand gaat samenwonen etc. dan verbreekt dat contact gewoon.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:21:02 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122965382
Dat vind ik niet zo gewoon, eigenlijk. Als je een goede band hebt dan blijft dat contact toch 'gewoon'?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:25:22 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122965631
Dat dus, het is niet zo gewoon dat een hele goede band verbroken wordt omdat mensen gaan samenwonen.

En zelfs als dat zou gebeuren dan zou het hernieuwen van die band een kleinigheidje zijn waar men positief tegenover zou staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:36:57 #95
373406 equalized
pi_122966248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:25 schreef Leandra het volgende:
Dat dus, het is niet zo gewoon dat een hele goede band verbroken wordt omdat mensen gaan samenwonen.

En zelfs als dat zou gebeuren dan zou het hernieuwen van die band een kleinigheidje zijn waar men positief tegenover zou staan.
Klopt zo denken er meerdere over, maar mijn moeder vond het dan 'verschrikkelijk' om haar zoon dan te brengen naar haar neef's dochter. Maarja iemand zei hier al eerder van als je elkaar dan al kent ( mijn moeder en haar vader ) en vroeger een goede band hebben gehad, dan is dit toch alleen maar beter? Zo denk ik dan, maar daar heeft mijn moeder andere ideeën over..
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:42:53 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122966537
Ik heb meer het idee dat er iets speelt waardoor je moeder dat contact sowieso niet zou willen hernieuwen, ook niet als jij niet verliefd was geworden op de dochter van haar neef.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:44:47 #97
373406 equalized
pi_122966633
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:42 schreef Leandra het volgende:
Ik heb meer het idee dat er iets speelt waardoor je moeder dat contact sowieso niet zou willen hernieuwen, ook niet als jij niet verliefd was geworden op de dochter van haar neef.
Nee, hier is absoluut geen sprake van. Maar het contact is gewoon 'verwaterd'. Daarnaast had ze mij nog laatst verteld, dat er geen problemen waren tussen hun en anders had de vader van mijn achter-achternichtje dit wel verteld.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:49:15 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122966840
Wat zijn er dan voor toestanden waardoor je moeder haar niet goed genoeg vindt?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:11 schreef equalized het volgende:
Nou dat niet, alleen mijn achter-achternichtje heeft wel een negatief beeld tegenover mijn moeder zegmaar. Mijn nichtje is tevens 16 en heeft wel eens ruzie met haar gehad, terwijl ze vroeger eigenlijk goed bevriend waren en elkaar ook niet als achterfamilie zagen. En dankzij die negatieve verhalen is zij een beetje verkeerd over dat meisje gaan denken.. Vind ik echt een naaistreek, maarja..
Er is jaren geen contact met die tak van de familie, maar je vriendin heeft wel eens ruzie met je moeder gehad?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 februari 2013 @ 22:11:14 #99
373406 equalized
pi_122968096
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:49 schreef Leandra het volgende:
Wat zijn er dan voor toestanden waardoor je moeder haar niet goed genoeg vindt?

[..]

Er is jaren geen contact met die tak van de familie, maar je vriendin heeft wel eens ruzie met je moeder gehad?
Gewoon dat we verre familie zijn, maarja er zijn meer stellen in NL die achterfamilie zijn dus dat vind ik niet een echte reden om het niet te doe. Ook omdat we erg jong zijn.

Mijn vriendin heeft geen ruzie gehad met mijn moeder. Maar mijn moeder denk echt verkeerd over haar. Ze denkt dat mn vriendin mij aan het lijntje houdt... Maar daar is absoluut geen sprake van!! Mijn vriendin vond het ook heel vuil dat zij dat dacht. We zijn gewoon verliefd...

Ik vind dat er heel verkeerd over haar wordt gedacht..
  zondag 17 februari 2013 @ 15:14:40 #100
373406 equalized
pi_122988484
Het is goed gekomen. Mijn moeder is er toch achter gekomen en ik heb het haar ook kunnen uitleggen. Ze was teleurgesteld dat ik het geheim had gedaan ( mijn vader was ook hierover teleurgesteld ), maar ik leg hun nog wel uit waarom ik dat heb gedaan ( wanneer het wat rustiger is ). Mijn moeder zei ook : je doet maar.., maar ze komt hier in het begin niet in huis, omdat ze dat nog wat te snel vindt gaan. We pakken het dus rustig aan en ik heb het gevoel dat het goed komt! Maar wie weet...
Ik heb ook zon gevoel, als we het langzaam opbouwen, dat mijn moeder er toch enigszins aan kan wennen! Ik heb er wel een positief gevoel over en mijn moeder is ook niet kwaad, ze doet gewoon heel aardig tegen mij nu :)

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties in dit topic!

Groetjes!

[ Bericht 21% gewijzigd door equalized op 17-02-2013 15:43:07 ]
pi_123103174
Mooi dat het redelijk is opgelost. En verder, je moeder heeft niets te willen. Jouw keuze jouw leven! Succes ts!
pi_123122048
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:02 schreef equalized het volgende:

[..]

Nee juist niet. Ze hadden een hele goede band vroeger. Daarom kijkt haar vader hier ook van op, dat mijn moeder zo doet!
Ik ga bijna denken dat die band misschien iets TE goed was en je achter-achternichtje toch iets dichterbij staat in de stamboom.
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:21:42 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123122089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:20 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik ga bijna denken dat die band misschien iets TE goed was en je achter-achternichtje toch iets dichterbij staat in de stamboom.
Ik had het niet willen posten, maar ik dacht hetzelfde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:41:29 #104
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123122829
Gewoon doen :D
  zondag 24 februari 2013 @ 23:53:49 #105
373406 equalized
pi_123309341
Gaat tot nu toe heel goed. Mijn vader vindt t echt leuk en helpt mijn moeder ook hierin! Mijn moeder wou me gisteren ook brengen, maar mijn vader deed dit maar omdat t anders wat te snel gaat voor mijn moeder. Dus tot nu toe gaat t prima!
pi_123312561
Goed om te horen!
pi_123501267
Ik heb net hetzelfde probleem maar andersom (mijn ouders vinden het goed maar haar moeder niet) alleen zijn wij nog niet samen omdat de reactie van haar moeder haar heeft afgeschrikt :(
pi_123501609
Aangezien je moeder en haar nicht vroeger erg close waren kan ik me voorstellen dat het raar voor haar is, maar op zich is niet zo veel mis met een achternicht-achterneef relatie. Ik ken mijn achternichten niet eens.
De dochter van de nicht van je moeder heet gewoon achternicht trouwens en geen achter-achternicht zoals hier beweerd wordt.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 16:42:29 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123505868
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:04 schreef glaciest het volgende:
Aangezien je moeder en haar nicht vroeger erg close waren kan ik me voorstellen dat het raar voor haar is, maar op zich is niet zo veel mis met een achternicht-achterneef relatie. Ik ken mijn achternichten niet eens.
De dochter van de nicht van je moeder heet gewoon achternicht trouwens en geen achter-achternicht zoals hier beweerd wordt.
Beide termen worden gebruikt, en gezien het meisje in kwestie al de achternicht van de moeder van TS is, is het om de afstand aan te geven duidelijker om achter-achternicht te gebruiken.

Het wordt beiden gebruikt, en bij de genealogie wordt het vaker gebruikt, want daar zijn exactere benamingen belangrijker om de verhoudingen te duiden.
http://www.stamboomforum.(...)ef_achterachternicht
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 maart 2013 @ 20:32:04 #110
373406 equalized
pi_123588271
Nou ik denk dat dit de laatste update zal zijn. Mijn familie heeft helemaal geaccepteerd en vinden het nu ook heel leuk voor me. Ze zeggen nu ook allemaal: als jij met haar gelukkig wordt, dan moet je dat ook zeker doen. Ik denk dat ze er eens goed bij hebben stil gestaan en toen hebben gerealiseerd dat dit eigenlijk niet zo raar is, want niemand kijkt er raar van op. Ook buitenstaanders etc. Ik wens Eoki heel veel succes en sterkte in deze situatie, want ik weet hoe het voelt.. gewoon erin blijven geloven en eens een goed gesprek hebben met je vriendin en je ouders over hoe jullie dit gaan aanpakken.
pi_123588594
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:32 schreef equalized het volgende:
Nou ik denk dat dit de laatste update zal zijn. Mijn familie heeft helemaal geaccepteerd en vinden het nu ook heel leuk voor me. Ze zeggen nu ook allemaal: als jij met haar gelukkig wordt, dan moet je dat ook zeker doen. Ik denk dat ze er eens goed bij hebben stil gestaan en toen hebben gerealiseerd dat dit eigenlijk niet zo raar is, want niemand kijkt er raar van op. Ook buitenstaanders etc. Ik wens Eoki heel veel succes en sterkte in deze situatie, want ik weet hoe het voelt.. gewoon erin blijven geloven en eens een goed gesprek hebben met je vriendin en je ouders over hoe jullie dit gaan aanpakken.
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')