Daar zit wat in, maar ken jij je neven en nichten niet? Ik vind het niet ver weg genoeg, qua naam wel, maar gevoelsmatig helemaal niet. Maarja, ik zou ook nooit iets met een familielid beginnen, ongeacht hoe ver.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:44 schreef Grouch het volgende:
[..]
Komt door vrijheid. Mensen kiezen zelf met wie ze omgaan, en familie heb je zelf meestal niet gekozen
Je eigen neven en nichten kennen is nog wel wat anders dan het kind van een neef of nicht van je vader of moeder kennen toch?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:47 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Daar zit wat in, maar ken jij je neven en nichten niet? Ik vind het niet ver weg genoeg, qua naam wel, maar gevoelsmatig helemaal niet. Maarja, ik zou ook nooit iets met een familielid beginnen, ongeacht hoe ver.
Voor TS wel een moeilijke situatie aangezien hij het niet wist, ik zou zoals iemand hier al eerder zei, meteen weg zijn.
Zou je wel de kinderen van je eigen neef kennen denk je? En ze dus als echte familie zien?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:48 schreef blakie80 het volgende:
[..]
Je eigen neven en nichten kennen is nog wel wat anders dan het kind van een neef of nicht van je vader of moeder kennen toch?
Daar begint het grijze gebied wat mij betreft. Neef en nicht is zeker nog wel echte familie.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:49 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Zou je wel de kinderen van je eigen neef kennen denk je? En ze dus als echte familie zien?
Kan ik me echt weinig bij voorstellen, maar die mening delen we dus niet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:50 schreef blakie80 het volgende:
[..]
Daar begint het grijze gebied wat mij betreft. Neef en nicht is zeker nog wel echte familie.
Inderdaad. Ik zou dus ook gerust iets met mijn achternicht beginnen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:51 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Kan ik me echt weinig bij voorstellen, maar die mening delen we dus niet.
Het komt misschien ook, omdat mijn moeder nauwelijks contact heeft met die neef en dat ik daardoor niet wist dat zij mijn achter-achternicht is. Ik snap wel dat ze het raar vindt, maar ze kan mij toch ook gewoon vrij laten en naar haar toe laten gaan. Ze hoeft mij niet te brengen, want ze zei toen dat ze het raar vond om dan bij haar neef binnen te komen. Ik wil gewoon de vrijheid krijgen om daar naar toe te gaan en niet steeds het stiekeme..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:49 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Zou je wel de kinderen van je eigen neef kennen denk je? En ze dus als echte familie zien?
Omdat je juist die post van mij quote, geloof ik je wel als je zegt dat je snapt dat het dus raar is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:35 schreef equalized het volgende:
[..]
Het komt misschien ook, omdat mijn moeder nauwelijks contact heeft met die neef en dat ik daardoor niet wist dat zij mijn achter-achternicht is. Ik snap wel dat ze het raar vindt, maar ze kan mij toch ook gewoon vrij laten en naar haar toe laten gaan. Ze hoeft mij niet te brengen, want ze zei toen dat ze het raar vond om dan bij haar neef binnen te komen. Ik wil gewoon de vrijheid krijgen om daar naar toe te gaan en niet steeds het stiekeme..
Ik zou daar geen probleem van maken, omdat je op deze leeftijd nog relatief jong bent en de kans dat je voor altijd bij elkaar blijft zeer klein is. Je leeft maar een keer haha!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:17 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Omdat je juist die post van mij quote, geloof ik je wel als je zegt dat je snapt dat het dus raar is.
Zo te horen vind je moeder, ook omdat het eerst wel mocht, het om een andere reden "erg". Zo te horen vind ze het niet goed vanwege de problemen die zij met haar neef heeft. Als dat de reden is moet je inderdaad zelf een keuze maken, maar ik blijf erbij, als jij je eigen neef kent en het kind daarvan, is het helemaal niet "ver weg" als jouw kind daar opeens een relatie mee begint. Je bent gewoon familie. Succes, misschien kan je nog wat meer met je vader praten en om advies vragen.
Het is Ik vind het gewoon smerig. Sorry.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:35 schreef equalized het volgende:
[..]
Ik zou daar geen probleem van maken, omdat je op deze leeftijd nog relatief jong bent en de kans dat je voor altijd bij elkaar blijft zeer klein is. Je leeft maar een keer haha!
Dat is jouw mening.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:02 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Het is Ik vind het gewoon smerig. Sorry.
En het gaat juist om jouw mening. Wat wil je zelf? En kun je ermee omgaan als sommige anderen er moeite mee hebben?quote:
Hey jij bent zeker erg goed in liedjes raden hè :pquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:22 schreef shazaam het volgende:
http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/
niets aan de hand lijkt me
Ik zeg toch ook niet dat het erg is? Ik accepteer ieders mening!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:36 schreef Joris85 het volgende:
[..]
En het gaat juist om jouw mening. Wat wil je zelf? En kun je ermee omgaan als sommige anderen er moeite mee hebben?
Qua argumenten voor je moeder moet je ondertussen wel genoeg hebben gevonden in dit topic...
Dit komt omdat mijn moeder het steeds tegenhield. We zijn al vanaf augustus 2012 zowat bij elkaar, maar doordat mijn moeder ervoor zorgde dat we geen vaste relatie konden beginnen namen we 2x afstand, maar we kwamen steeds bij elkaar terug. Het ligt puur aan de situatie, maar ik snap jou reactie wel hoor:)!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 01:27 schreef Seven. het volgende:
Dat hele achterneef/nicht verhaal: lekker belangrijk.
Maar jij en je vriendin hebben nogal een dramatische relatie. Bij elkaar, uit elkaar, bij elkaar, uit elkaar. Ik snap dondersgoed dat je moeder daar geen enkel vertrouwen in heeft, ramprecept! Als je een jaar zonder uit elkaar gaan of dreigen daarmee samen bent, dan heb je een soort van stabiele relatie. Op dit soort gedoe zou ik als moeder ook niet staan wachten.
Hmmh we hebben het nu al 3 maanden stiekem uitgehouden, maar we willen ook dat er verandering in komt. In het geheim is ook pijnlijk, want je mist bepaalde dingen. Ik moet namelijk oppassen wat ik zeg tegen mijn ouders en vooral continu liegen tegen mijn moeder..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 01:34 schreef Seven. het volgende:
Ik zou voorlopig nog even doorgaan met elkaar stiekem blijven zien. Zoals je zegt: relaties op jullie leeftijd houden zelden stand, en waarom zou je een hoop stampij maken over een relatie die in het verleden ook al niet erg stabiel was. Blijf rustig aankijken hoe het gaat en hoe de vlag erbij hangt in de zomer. Wordt je betrapt, dan vertel je het beste mens dat ze maar niet zo had moeten flippen.
Precies! En dat ga ik mijn moeder ook duidelijk maken!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 02:29 schreef MolFan het volgende:
Al was het je nicht verliefdheid kent geen grenzen en er is niemand die dat kan verbieden. Go for it TS
Dat niet alleen maar ook op haar gedrag dat zij zich hier zo in mengt en vooral dat stukje verbieden. Ik weet niet hoe oud je bent maar je moeder moet volgens mij duidelijk gemaakt worden dat zij niet jouw toekomst gaat bepalen. Zij zou je advies moeten geven en niet dingen verbieden.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:41 schreef equalized het volgende:
[..]
Precies! En dat ga ik mijn moeder ook duidelijk maken!
Daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik ben 16 jaar, bijna 17. Ik heb hier echt goed over nagedacht en iedereen, op mijn moeder dan na, steunt mij hierin en dat geeft mij ook een goed gevoel.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:48 schreef sophie26 het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar ook op haar gedrag dat zij zich hier zo in mengt en vooral dat stukje verbieden. Ik weet niet hoe oud je bent maar je moeder moet volgens mij duidelijk gemaakt worden dat zij niet jouw toekomst gaat bepalen. Zij zou je advies moeten geven en niet dingen verbieden.
Alvast succes voor je gesprek en je relatie.
Owjah: en wees blij met zulke leuke en ondersteunende schoonouders.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:52 schreef equalized het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik ben 16 jaar, bijna 17. Ik heb hier echt goed over nagedacht en iedereen, op mijn moeder dan na, steunt mij hierin en dat geeft mij ook een goed gevoel.
En natuurlijk ben ik blij met zulke schoonouders.
Het komt erop neer dat ze dit gewoon niet wil wat ik nu aan het doen ben, maarja er zijn zoveel dingen in het leven die ik niet wil en toch moet accepteren ( denk ik dan ). Wat ook opmerkelijk is, is dat haar familie er volledig achterstaat en bij mijn familie het nogal verdeeld is ( mijn opa, oma en mijn moeder vinden het niet kunnen ).quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:37 schreef Leandra het volgende:
Nee, vooral boos, want dan gaat ze je straffen.
De vraag blijft wat haar belang in deze is, en waarom ze er zo'n drama van maakt.
Nee juist niet. Ze hadden een hele goede band vroeger. Daarom kijkt haar vader hier ook van op, dat mijn moeder zo doet!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:43 schreef Leandra het volgende:
Maar waarom hebben ze er zo'n probleem mee?
Is er ooit iets gebeurd tussen jouw moeder en haar neef (de vader van je vriendin)?
Het contact is verbroken.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:10 schreef Leandra het volgende:
Waardoor is er dan geen goede band meer?
Nee. Doordat ze geen contact meer hebben met elkaar, ze spreken elkaar niet meer. Als je elkaar niet meer spreekt, doordat je dan met iemand gaat samenwonen etc. dan verbreekt dat contact gewoon.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:15 schreef Lienekien het volgende:
Je geeft geen antwoord op de vraag. Het zal toch een reden hebben?
Klopt zo denken er meerdere over, maar mijn moeder vond het dan 'verschrikkelijk' om haar zoon dan te brengen naar haar neef's dochter. Maarja iemand zei hier al eerder van als je elkaar dan al kent ( mijn moeder en haar vader ) en vroeger een goede band hebben gehad, dan is dit toch alleen maar beter? Zo denk ik dan, maar daar heeft mijn moeder andere ideeën over..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:25 schreef Leandra het volgende:
Dat dus, het is niet zo gewoon dat een hele goede band verbroken wordt omdat mensen gaan samenwonen.
En zelfs als dat zou gebeuren dan zou het hernieuwen van die band een kleinigheidje zijn waar men positief tegenover zou staan.
Nee, hier is absoluut geen sprake van. Maar het contact is gewoon 'verwaterd'. Daarnaast had ze mij nog laatst verteld, dat er geen problemen waren tussen hun en anders had de vader van mijn achter-achternichtje dit wel verteld.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:42 schreef Leandra het volgende:
Ik heb meer het idee dat er iets speelt waardoor je moeder dat contact sowieso niet zou willen hernieuwen, ook niet als jij niet verliefd was geworden op de dochter van haar neef.
Er is jaren geen contact met die tak van de familie, maar je vriendin heeft wel eens ruzie met je moeder gehad?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:11 schreef equalized het volgende:
Nou dat niet, alleen mijn achter-achternichtje heeft wel een negatief beeld tegenover mijn moeder zegmaar. Mijn nichtje is tevens 16 en heeft wel eens ruzie met haar gehad, terwijl ze vroeger eigenlijk goed bevriend waren en elkaar ook niet als achterfamilie zagen. En dankzij die negatieve verhalen is zij een beetje verkeerd over dat meisje gaan denken.. Vind ik echt een naaistreek, maarja..
Gewoon dat we verre familie zijn, maarja er zijn meer stellen in NL die achterfamilie zijn dus dat vind ik niet een echte reden om het niet te doe. Ook omdat we erg jong zijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:49 schreef Leandra het volgende:
Wat zijn er dan voor toestanden waardoor je moeder haar niet goed genoeg vindt?
[..]
Er is jaren geen contact met die tak van de familie, maar je vriendin heeft wel eens ruzie met je moeder gehad?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |