abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:53:41 #1
373406 equalized
www.youtube.com/equalized96
pi_121378284
Stel je voor: Je bent al heel lang verliefd op je achternicht en je mag er geen relatie met hebben, omdat jou familie het niet goed vindt, maar de familie van je achternicht wel. Dit is nou bij mij het geval. Ik heb graag dat dit een serieus topic wordt en niet een topic waar alleen maar over incest wordt gepraat, want dit is geen incest ( volgens diverse pagina's op internet. Deze zeggen dat er alleen sprake is van incest met directe familieleden. Voorbeeld: broer,zus, neef, nicht etc, maar niet achterfamilie!)

Ik zal jullie het complete verhaal vertellen, want ik zit namelijk met een probleem. Rond mei 2012 ontmoette ik een meisje. We leerden elkaar beter kennen en we raakten verliefd op elkaar. Tot op een dag dat we erachter kwamen dat we achterfamilie van elkaar zijn. Wij vonden dit niet erg en mijn ouders de eerste keer ook niet, omdat het een lange tijd geleden was ( 6 maanden ), sinds ik weer verliefd werd op iemand. Toen hebben we vaak afgesproken, alleen na een paar weken werd het niets, omdat we vooral te snel gingen.

6 weken later kwamen we weer bij elkaar terug en nu waren we nog meer verliefd dan eerst. Ik vertelde het weer tegen mijn ouders alleen tot mijn verbazing zei mijn moeder dat ze het niet goed vond. Haar voornaamste reden was/is: stel als jullie ECHT verliefd worden en niet meer uit elkaar willen, dan hebben jullie een groot probleem en heb je dan meer verdriet dan nu. Ik haar wel begrijpen, maar ik zei: hoe groot is de kans dat je op deze leeftijd iemand ontmoet waar je later mee gaat trouwen. Als je realistisch bent duren de relaties op deze leeftijd( 16 jaar ) ongeveer 1 à 2 jaar. We kunnen nu gewoon gelukkig zijn met elkaar en daar gaat het om! Helaas, het mocht niet baten en we moesten er ons maar bij neerleggen.

3 weken later toen ik terugkwam van vakantie bleven we elkaar maar sms'en dat we echt graag bij elkaar willen zijn en ik besloot ook een paar keer gewoon naar haar toe te gaan, zonder dat mijn ouders hiervan af wisten. Aanvankelijk ging dit goed, maar door een hevige ruzie besloten we om voorlopig maar vrienden te blijven. Rond augustus besloten we dat we het nog eens gingen proberen. Deze keer lukte het mijn moeder te overtuigen, want mijn vader zag niet zo zeer het probleem in een relatie tussen mijn achternicht en ik. Het was meer zo van dat hij vond dat mijn moeder er ook wel eens mee moest zijn, anders werkte het niet echt. Ik kon mijn geluk niet op toen mijn moeder dus zei: jullie doen maar, maar ik breng jou er niet naar toe. Dit maakte mij niets uit, maar een week later kwam mijn vader mij vertellen dat het echt niet gaat werken, omdat mijn moeder er heel erg mee zit en de thuissituatie hierdoor ook veranderde ( in een negatief opzicht). Ik moest dus opgeven, vond ik. Ik heb dit ook met heel veel pijn in mijn hart moeten doen en ik was er echt kapot van! De gevoelens bleven in tegendeel groeien voor elkaar sinds dat we ons erbij neer moesten leggen!

Rond november/December besloten we een soort van geheime relatie te starten, omdat we dolgraag bij elkaar wilden zijn en gewoon gelukkig wilde zijn ( dan wel op een 'aparte manier' ). Dit werkt tot de dag van vandaag wel redelijk goed. Ik kan minstens een keer in de week naar haar toe, maar toch missen we dat we bepaalde dingen niet kunnen doen. Bijvoorbeeld: samen op vakantie, vaker bij elkaar blijven slapen, het ook naar buiten brengen dat we een relatie hebben enz. Dit doet ons ook veel pijn en binnenkort gaan we er alles aan doen om mijn moeder te overtuigen dat het wel gewoon kan en ze zich er maar bij neer moet leggen dat ik gewoon gelukkig wil zijn en dat zij mij hierbij niet kan tegenhouden.

Dit was zo'n beetje het verhaal. Jullie zullen wellicht denken dat dit iets heel raars is en het dom is dat we steeds bij elkaar terug komen, terwijl het eigenlijk niet kan, maar ik denk dat jullie dit heel goed zouden begrijpen als jullie zich in mij verplaatste en hetzelfde ooit hebben meegemaakt, want een relatie tussen achterneef en achternicht komt redelijk vaak voor en in sommige culturen is dit gewoon doodnormaal.

Voor verdere verwarring te voorkomen de situatie bij haar familie is zo: Haar hele familie vind het belachelijk dat mijn familie ( en vooral mijn moeder ) mij tegenhoudt om een relatie met haar ( mijn achternicht ) te starten. Zij staan er dus wel achter! Al haar vriendinnen en mijn vrienden vinden het geen gek idee om een relatie te starten met je achternicht. Zij vinden dat we nog jong zijn en dat je gewoon een relatie kan starten met iemand die je achternicht/achterneef is.

Nou is de vraag: Wat vinden jullie hiervan? En wat zouden jullie doen als jullie zich zouden verplaatsen in mij?

En houdt het a.u.b hier netjes en niet met van die domme opmerkingen komen waar niemand wat aan heeft. En misschien zal dit andere ook in de toekomst kunnen helpen! Want op verschillende forums heb ik dit soort situaties ook gelezen ( relatie tussen achterneef en achternicht. Waar het wel gewoon kon. ) En voor de duidelijkheid: Zij is mijn achternicht, omdat zij de dochter is van de neef van mijn moeder ( mijn opa is de broer van haar oma ).

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties!

[ Bericht 0% gewijzigd door equalized op 10-01-2013 00:07:49 ]
pi_121378384
Ja, het is raar.
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:57:32 #3
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_121378405
Nooit van alinea's gehoord?
Daarnaast, gewoon copuleren. Chromosoompje meer of minder maak niet uit.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_121378433
Eerste vraag die mij te binnen schiet, waarom vond je ma het eerst wel goed en daarna niet meer?
pi_121378456
Nou ben ik vooral nieuwsgierig, komt TS uit Volendam?
pi_121378494
Van alle vrouwen op deze aardkloot kies jij een achternicht. :')
Failure is success if we learn from it.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:01:05 #7
373406 equalized
pi_121378544
quote:
99s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:58 schreef Prof_Hoax het volgende:
Eerste vraag die mij te binnen schiet, waarom vond je ma het eerst wel goed en daarna niet meer?
Dat kwam, omdat ik iemand weer leuk vond na een lange periode/tijd ( 6 maanden ) en ze het leuk voor mij vonden. Ze vond het toen al een beetje raar, maar ze keurde het toen wel goed omdat ze het leuk voor mij vond, omdat ik iemand weer erg leuk vond.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:01:48 #8
256666 leeell
I know you're lonely
pi_121378571
mwa, moet kunnen de kans op inteelt is 1/128 , en de kans op complicaties is nog kleiner.

tevens kleven er ook duidelijke biologische voordelen aan.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:03:01 #9
373406 equalized
pi_121378618
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:59 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Van alle vrouwen op deze aardkloot kies jij een achternicht. :')
Noem het puur toeval.. Voordat ik haar leerde kennen, wist ik nog niets eens wie mijn achternichten/achterneven waren of hoe iemand je achternicht/- neef kon zijn.
pi_121378637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:01 schreef equalized het volgende:

[..]

Dat kwam, omdat ik iemand weer leuk vond na een lange periode/tijd ( 6 maanden ) en ze het leuk voor mij vonden. Ze vond het toen al een beetje raar, maar ze keurde het toen wel goed omdat ze het leuk voor mij vond, omdat ik iemand weer erg leuk vond.
Herinner haar er nog een keer aan, en dan vooral het dikgedrukte en zeg dat ze de boom in kan met haar hysterisch gewauwel.. Wat de neuk man, haar oma is de broer van jouw opa (of zo iets) dat maakt je verre familie. Niemand maalt erom, behalve zij. Zeg dat ze een ruggengraat moet groeien en niet zo drama moet doen.

En ik zet het nu wat grof neer, denk dat je met een iets genuanceerder aanpak wat verder komt.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:05:09 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121378689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:53 schreef equalized het volgende:
omdat het een lange tijd geleden was ( 6 maanden ), sinds ik weer verliefd werd op iemand.
:')
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:07:32 #12
256666 leeell
I know you're lonely
pi_121378777
ik heb het even voor je uitgerekend.

ze is je second cousin maternally en distant paternally.

de kans dat er iets van inteelt bijzit is 1 op 128

bron:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de kans op autosomal recessive disorder bij first cousins (dus nog dichterbij) is 4% dus nog verder is verwaarloosbaar.

bron:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:08:24 #13
256666 leeell
I know you're lonely
pi_121378816
dus qua biologie heb je niks meer te vrezen dan een "normaal" kind.

en als je van haar houdt, gewoon doen, immer is kinderen krijgen nog èrg ver
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:10:21 #14
373406 equalized
pi_121378885
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:08 schreef leeell het volgende:
dus qua biologie heb je niks meer te vrezen dan een "normaal" kind.

en als je van haar houdt, gewoon doen, immer is kinderen krijgen nog èrg ver
Precies, want we zijn nu nog erg jong!
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:15:23 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121379062
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:53 schreef equalized het volgende:
Nou is de vraag: Wat vinden jullie hiervan? En wat zouden jullie doen als jullie zich zouden verplaatsen in mij?

Als ik erachter zou komen dat m'n vriend een achterneef was zou ik 'm echt niet meer als m'n partner kunnen zien maar alleen als gewone vriend/familie.
pi_121379105
Over inteeltproblemen bij eventuele toekomstige kinderen hoef je je niet druk te maken. Bij neef-nichtrelaties is de kans op gezondheidsproblemen bij kinderen net zo groot als wanneer een vrouw na haar 36e bevalt van een kind en daar maken ook weinig mensen zich druk om.

Het probleem is dus vooral je moeder. Die heeft bedacht dat het om wat voor reden dan ook fout is. Wie kent tegenwoordig nog zijn achterneven en achternichten? Ik zou een aantal neven en nichten al niet eens herkennen, laat staan achterneven en achternichten.

Ga dus vooral je gang, maar probeer zo min mogelijk geheim te doen. Zo kan je moeder er misschien langzaam aan wennen.
pi_121379226
Ik bedenk trouwens dat ik en iedereen best wel eens een ONS of een korte relatie gehad kan hebben met een achternicht of achterneef zonder dat je het wist. Als de relatie niet lang genoeg duurt om ouders en andere familie te ontmoeten of om elkaars familie te leren kennen, is de kans klein dat je er achter zult komen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:27:36 #18
373406 equalized
pi_121379463
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:20 schreef Roovers het volgende:
Ik bedenk trouwens dat ik en iedereen best wel eens een ONS of een korte relatie gehad kan hebben met een achternicht of achterneef zonder dat je het wist. Als de relatie niet lang genoeg duurt om ouders en andere familie te ontmoeten of om elkaars familie te leren kennen, is de kans klein dat je er achter zult komen.
Dit kan zeker en aangezien het ook vaker voorkomt dan je denkt hier in Nederland! Alleen de meningen hierover verschillen per persoon, wat trouwens niet erg is (als je ''normale/ fatsoenlijk'' argumenten gebruikt :p )
pi_121379743
Wat vind je vader er nou eigenlijk van? Heb je wel eens alleen met hem hierover gepraat?
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:44:14 #20
373406 equalized
pi_121379911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:38 schreef Roovers het volgende:
Wat vind je vader er nou eigenlijk van? Heb je wel eens alleen met hem hierover gepraat?
Ja hier heb ik het met hem ook vaker over gehad. Hij vindt het wel goed, maar hij zegt wel dat het niet echt werkt wanneer je in een huis een moeder hebt die er fel op tegen is en een vader ( hij dus ) die het wel goed vindt, omdat ze hierover wel eens een aantal ''meningsverschillen'' hebben gehad. Dus het zit raar in elkaar eigenlijk!
pi_121380012
quote:
Ja hier heb ik het met hem ook vaker over gehad. Hij vindt het wel goed, maar hij zegt wel dat het niet echt werkt wanneer je in een huis een moeder hebt die er fel op tegen is en een vader ( hij dus ) die het wel goed vindt, omdat ze hierover wel eens een aantal ''meningsverschillen'' hebben gehad. Dus het zit raar in elkaar eigenlijk!
Maar je moeder is dus de baas in huis?! Oftewel: je vader kan niet een compromis bespreken met haar?
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:50:06 #22
373406 equalized
pi_121380079
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:47 schreef Roovers het volgende:

[..]

Maar je moeder is dus de baas in huis?! Oftewel: je vader kan niet een compromis bespreken met haar?
Nou het is meer zo dat hij moe wordt van het gezeik en dat het beter was dat ik er maar mee stopte ( toen in augustus ). Maar ik moet toegeven. Mijn vader vraagt zo nu en dan nog hoe het met haar gaat enz. Terwijl mijn moeder dat ook doet, nadat ik bijv. opstap ben geweest bijvoorbeeld.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:50:09 #23
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121380081
Dat incestverhaal kan je wel helemaal vergeten als het een achternicht betreft. Pas als je met je eigen broer of zus kinderen gaat verwekken zouden er complicaties 'kunnen' gaan optreden. Meestal gaat het dan nog vaak gewoon goed trouwens.
Say what?
pi_121380191
Opzich geen probleem maar ik zou dan aldoor aan het gezicht van mijn oma denken tijdens een intiem moment, niet ideaal dus.
pi_121380208
quote:
Nou het is meer zo dat hij moe wordt van het gezeik en dat het beter was dat ik er maar mee stopte ( toen in augustus ). Maar ik moet toegeven. Mijn vader vraagt zo nu en dan nog hoe het met haar gaat enz. Terwijl mijn moeder dat ook doet, nadat ik bijv. opstap ben geweest bijvoorbeeld.
Hij laat dus je moeder's mening boven de zijne prevaleren... Als ik jou was zou ik heel erg vaak uit jezelf vertellen welke leuke dingen je samen hebt gedaan, wat je haar voor haar verjaardag hebt gegeven, welke leuke of lieve dingen zij voor jou doet, etc. Op die manier gaat je moeder misschien beseffen dat je vriendin in de eerste plaats gewoon een leuk meisje is en dat ze belangrijk voor jou is, en dat zij ondertussen daarvan alles mist omdat zij bij haar bekrompen gedachten blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')