Ik vind het vooral noemenswaardig dat de leiding van PSV niet lijkt te buigen voor de grillen van een passant. verstandige beslissing.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:40 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
KOPEN KOPEN KOPEN
INDEKKEN INDEKKEN INDEKKEN
Lekker bezig die Advocaat. Met jullie selectie moet je toch makkelijk kampioen worden, lijkt mij.
Ik zie serieus niet in waarom mensen zo'n hoge pet op hebben van Van Marwijk. Erg conservatief als in dat hij zich lastig aanpast aan nieuwe situaties en spelers erg lang trouw blijft, en heel conceptueel speelt. Als ik kijk naar wat hij gepresteerd heeft, kan ik ook niet erg onder de indruk zijn. Het is niet een trainer die een team weet te smeden en een holistische meerwaarde weet te creëren. Dit terwijl het laatste al jaren een probleem is bij PSV.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:56 schreef Stevenzenl het volgende:
Advocaat
Bertje na dit seizoen? Mag van mij.
Ik vind het raar dat er 'opeens' gedaan wordt alsof Advocaat een beleid voert. Zijn eisen zijn niet onredelijk, en hij heeft nog gewoon gelijk ook.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:38 schreef Xaobotnik het volgende:
Toch zit er wel wat in. Als het een beetje tegenzit vertrekken er veel meer dan alleen die twee, drie spelers waar hij het over heeft. In korte tijd moet er dan wéér gebouwd worden en heeft PSV weer een achterstand en een periode van acclimatisering nodig. Dit terwijl daar nu al moeite mee is. Een fatsoenlijke verdediger en middenvelder zijn gewoon nodig en altijd bruikbaar.
Maar goed, het is maar de vraag of Advocaat volgend seizoen nog trainer is van PSV. Vanuit dat opzicht zou het vreemd zijn om hem het beleid uit te laten maken.
Geen idee. Ben bang dat de goedkoopste kaarten wel weer rond de ¤30 komen te liggen. Maar misschien zullen ze inzien dat =<20 slimmer is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:45 schreef Grifte het volgende:
Maandagavond komt meer info over de kaartverkoop van het bekerduel PSV - Feyenoord. Hebben jullie enig idee hoeveel kaarten per clubcard dat gaat worden, iemand uit ervaring van 'bekertoppers' uit het verleden?
Oke bedankt, nu nog even via een PSV bekende wat kaarten regelen. Vullen wij het wel voor jullie als de prijs/tijd niet goed isquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:14 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Geen idee. Ben bang dat de goedkoopste kaarten wel weer rond de ¤30 komen te liggen. Maar misschien zullen ze inzien dat =<20 slimmer is.
De kans is groot dat het basiselftal volgend jaar op 5 posities anders zal zijn als het basiselftal aan het begin van de 2e seizoenshelft. Vanuit dat oogpunt gezien zou het niet gek zijn om daar nu al op te anticiperen. Echter, ik ben van mening dat van die 5 posities er op 3 posities inmiddels al vervangers binnen de selectie lopen. Alleen de positie van Toivonen niet (waarbij het alleszins zeker is dat hij vertrekt, maar ik wel hoop dat ze met iemand anders als Maher komen) en de rechtsback positie. Voor de overige posities heeft PSV hooguit een betere bank nodig als iedereen die lijkt te vertrekken ook vertrekt. Dus zo groot is het drama volgens mij niet. Ik denk eerder dat Advocaat voelt dat het wel eens zou kunnen mislukken en zich begint in te dekken. Hij snapt ook wel dat er verder niemand gaat komen....quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:38 schreef Xaobotnik het volgende:
Toch zit er wel wat in. Als het een beetje tegenzit vertrekken er veel meer dan alleen die twee, drie spelers waar hij het over heeft. In korte tijd moet er dan wéér gebouwd worden en heeft PSV weer een achterstand en een periode van acclimatisering nodig. Dit terwijl daar nu al moeite mee is. Een fatsoenlijke verdediger en middenvelder zijn gewoon nodig en altijd bruikbaar.
Maar goed, het is maar de vraag of Advocaat volgend seizoen nog trainer is van PSV. Vanuit dat opzicht zou het vreemd zijn om hem het beleid uit te laten maken.
PSV heeft geen trainer nodig, PSV heeft eerst een spelopvatting nodig. Als ik lees dat de jeugdtrainers bij PSV de vrijheid hebben om het 4-3-3 systeem te spelen met wisselende invulling van het middenveld (punt naar voor of naar achter) dan zit daar geen idee achter van een ploeg die altijd en overal hetzelfde speelt en waar jeugdspelers naadloos ingepast kunnen worden. Op dat punt kan PSV nog veel van Ajax leren.quote:Ik zie serieus niet in waarom mensen zo'n hoge pet op hebben van Van Marwijk. Erg conservatief als in dat hij zich lastig aanpast aan nieuwe situaties en spelers erg lang trouw blijft, en heel conceptueel speelt. Als ik kijk naar wat hij gepresteerd heeft, kan ik ook niet erg onder de indruk zijn. Het is niet een trainer die een team weet te smeden en een holistische meerwaarde weet te creëren. Dit terwijl het laatste al jaren een probleem is bij PSV.
Typisch een trainer die gewoon de beste selectie nodig heeft om iets te kunnen.
De bekertijden zijn nooit goed. Maar heb wel weer eens zin om zo'n wedstrijdje mee te pakken. Vorig jaar alleen de finale gedaan, dan voel ik me ook weer zo'n 'gloryhunter'quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:25 schreef Grifte het volgende:
[..]
Oke bedankt, nu nog even via een PSV bekende wat kaarten regelen. Vullen wij het wel voor jullie als de prijs/tijd niet goed is
Dank.quote:
Gelukkig, meer mensen die niet kapot zijn van Van Marwijk bij PSV. Toen de geruchten over de komst van VM een tijdje geleden wat serieuzer begonnen te worden heb ik er ook een postje aan gewijd en ik ben het helemaal met je punten eens. Hij heeft (voor mij) nog absoluut niet bewezen een groot trainer, strateeg, coach te zijn. Daar komt nog eens bij dat ik hem als persoonlijkheid/uithangbord al nooit denderend vond, maar rondom het afgelopen EK is hij wat dat betreft echt volledig door het ijs gezakt. Hoe hij met de media om gaat is echt om te kotsen, wat een stuk chagrijn zeg. Als analist heb ik ook nog nooit iets interessant uit zijn mond horen komen en ook daar zit hij er vaak bij alsof hij liever ergens anders zit.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:38 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik zie serieus niet in waarom mensen zo'n hoge pet op hebben van Van Marwijk. Erg conservatief als in dat hij zich lastig aanpast aan nieuwe situaties en spelers erg lang trouw blijft, en heel conceptueel speelt. Als ik kijk naar wat hij gepresteerd heeft, kan ik ook niet erg onder de indruk zijn. Het is niet een trainer die een team weet te smeden en een holistische meerwaarde weet te creëren. Dit terwijl het laatste al jaren een probleem is bij PSV.
Typisch een trainer die gewoon de beste selectie nodig heeft om iets te kunnen.
Voor een groot deel ben ik dat met je eens (zie tekst hierboven). Wat daar bijkomt is dat ook de aankopen lukraak lijken te zijn. Als je met al je jeugdelftallen hetzelfde speelt, dan zie je ook beter op welke plekken aansluitingen niet lopen of talenten ontbreken. Zo vind ik het onbestaanbaar dat er in de hele PSV-jeugd niet één speler loopt met echt talent op de 10. Sterker nog, de beste speler die we daar hebben is bij Ajax weggestuurd en gaat het eerste bij PSV nooit halen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:30 schreef Buitendam het volgende:
De trainer is een passant. Het wordt tijd dat er een visie wordt ontwikkeld, want het is momenteel gewoon een visieloze bende. Zou briljant zijn als het kampioenschap dit jaar in Eindhoven is, maar er verandert niets.
Welk talent is er gekocht dat zich reeds heeft bewezen dan? Wat zien we er als supporters of club voor positiefs aan?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Voor een groot deel ben ik dat met je eens (zie tekst hierboven). Wat daar bijkomt is dat ook de aankopen lukraak lijken te zijn. Als je met al je jeugdelftallen hetzelfde speelt, dan zie je ook beter op welke plekken aansluitingen niet lopen of talenten ontbreken. Zo vind ik het onbestaanbaar dat er in de hele PSV-jeugd niet één speler loopt met echt talent op de 10. Sterker nog, de beste speler die we daar hebben is bij Ajax weggestuurd en gaat het eerste bij PSV nooit halen.
Als een lichting bij Ajax geen 10 heeft, dan wordt er één gezocht of gemaakt. Bij PSV wachten ze tot de basisspeler in het eerste vertrekt en dan gaan ze de duurste speler uit de eredivisie kopen en hopen dat hij rendeert.
Op één punt is er wel visie. Dat is het kopen van jong talent dat zich reeds heeft bewezen. Dat is een goede strategie zolang er nog geen eigen jeugd doorkomt.
Ik zeg niet dat wat Advocaat zegt onredelijk is. Sterker nog, ik ben het met Advocaat eens (hoewel hij wat laat kwam met de eis voor een verdedigende versterking). Ik zeg alleen maar dat de kans niet zo groot is dat Advocaat blijft, en dat een andere trainer misschien specifieke spelers zou willen halen die hij niet meer kan halen omdat er in de winter al voldaan is aan de eisen van Advocaat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat er 'opeens' gedaan wordt alsof Advocaat een beleid voert. Zijn eisen zijn niet onredelijk, en hij heeft nog gewoon gelijk ook.
Waarom Brands zo moeilijk doet over een fucking verdediger is me nog altijd een raadsel..En als er nu geen middenvelder/verdediger wordt gehaald, gebeurt dat wel in de zomer.. Maar dan mag het opeens wel... Als Stroot straks weg is kost Maher alleen maar meer, omdat ze weten dat er geld is. Haal m nu voor 5-7 mio en je krijgt straks ~20mio ervoor terug. Ik zie het onredelijke niet.
Hele jonge vervangers waarvan het maar de vraag is of ze inderdaad van waarde kunnen zijn. Daarvoor zouden ze meer speeltijd moeten krijgen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:26 schreef Hoppahoppa het volgende:
De kans is groot dat het basiselftal volgend jaar op 5 posities anders zal zijn als het basiselftal aan het begin van de 2e seizoenshelft. Vanuit dat oogpunt gezien zou het niet gek zijn om daar nu al op te anticiperen. Echter, ik ben van mening dat van die 5 posities er op 3 posities inmiddels al vervangers binnen de selectie lopen.
De vervanging van Toivonen is inderdaad een lastig verhaal. Daarvoor vroeg Advocaat ook om een degelijke middenvelder, alhoewel hij die zelfs wil als toevoeging op de huidige selectie, doordat Van Bommel er niet altijd kan staan en er van Wijnaldum aanvallend ook niet veel terecht komt. Verder moeten we niet doen alsof Toivonen een ontzettende topper is. Een belangrijke speler, maar zeker niet onvervangbaar door een redelijke aankoop.quote:Alleen de positie van Toivonen niet (waarbij het alleszins zeker is dat hij vertrekt, maar ik wel hoop dat ze met iemand anders als Maher komen) en de rechtsback positie. Voor de overige posities heeft PSV hooguit een betere bank nodig als iedereen die lijkt te vertrekken ook vertrekt. Dus zo groot is het drama volgens mij niet. Ik denk eerder dat Advocaat voelt dat het wel eens zou kunnen mislukken en zich begint in te dekken. Hij snapt ook wel dat er verder niemand gaat komen....
Dit weet ik nog zo net niet. Persoonlijk vind ik dat je gewoon moet spelen met de spelers die je hebt, en daar je spelopvatting op aanpast. Ik vind het vastzitten in een specifiek systeem eerder een beperking dan een kracht. Tuurlijk heeft die gewenning vanuit de jeugd een voordeel. Maar zo moeilijk om je aan te passen in een wat ander systeem is het ook niet. Verder zal PSV nooit zo'n degelijke jeugdopleiding krijgen als Ajax, en altijd spelers moeten kopen. Gezien het Brabantse achterland en het beperkte talent dat daar rondloopt, gaat dat gewoon niet zo snel gebeuren. Inderdaad kun je spelers halen vanuit andere regio's, maar dat voordeel dat Ajax en Feyenoord bijv. hebben zullen andere clubs gewoon niet krijgen.quote:PSV heeft geen trainer nodig, PSV heeft eerst een spelopvatting nodig. Als ik lees dat de jeugdtrainers bij PSV de vrijheid hebben om het 4-3-3 systeem te spelen met wisselende invulling van het middenveld (punt naar voor of naar achter) dan zit daar geen idee achter van een ploeg die altijd en overal hetzelfde speelt en waar jeugdspelers naadloos ingepast kunnen worden. Op dat punt kan PSV nog veel van Ajax leren.
Foppe en Faber? Foppe heeft het goed gedaan bij U20 en Heerenveen. Maar ik denk dat zijn tijd wel over is. Verder vind ik Foppe ook een beetje een vreemde kerel. Ik denk dat hij serieus niet in het cultuurtje past (of welk ander cultuurtje dan ook, buiten zijn eigen Friese cultuurtje). Persoonlijk zou ik ook niets hebben tegen Cocu+Faber, al blijft het een gok gezien de beperkte ervaring op het hoogste niveau.quote:Van Marwijk zie ik sowieso niet zitten, want dan blijft Bommel nog een jaar alles spelen. Iemand moet tegen hem zeggen dat hij af en toe moet banken en Marwijk gaat dat niet doen. Ik voel meer voor een out-of-the-box oplossing. Foppe en Faber.
Mertens, Strootman, Narsingh, Dzudszak eerder, Matavz. Wijnaldum had het natuurlijk in de Eredivisie ook al laten zien, maar helaas werkt het bij PSV niet. Dat is het risico van deze strategie en heeft ook te maken met het niet goed in beeld hebben van wat je nodig hebt, zie wat ik hier boven al typte.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welk talent is er gekocht dat zich reeds heeft bewezen dan? Wat zien we er als supporters of club voor positiefs aan?
Het was ook niet echt op jou, of je verhaal, gericht. Het kwam steeds weer terug en jij sloot er toevallig mee af.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:43 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat wat Advocaat zegt onredelijk is. Sterker nog, ik ben het met Advocaat eens (hoewel hij wat laat kwam met de eis voor een verdedigende versterking). Ik zeg alleen maar dat de kans niet zo groot is dat Advocaat blijft, en dat een andere trainer misschien specifieke spelers zou willen halen die hij niet meer kan halen omdat er in de winter al voldaan is aan de eisen van Advocaat.
Overigens vind ik Maher sowieso niet de man die we momenteel nodig hebben. Goede speler, maar niet iets waar we mee verder geholpen zijn op het moment.
Bijna al die mannen zijn voor vele miljoenen gekocht en toch gezamenlijk 0,0 kampioenschappen tezamen. En dan kijkend naar eigen talent: bazoer, afellay, labyad..?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Mertens, Strootman, Narsingh, Dzudszak eerder, Matavz. Wijnaldum had het natuurlijk in de Eredivisie ook al laten zien, maar helaas werkt het bij PSV niet. Dat is het risico van deze strategie en heeft ook te maken met het niet goed in beeld hebben van wat je nodig hebt, zie wat ik hier boven al typte.
Ik vind het positief dat PSV op die manier goede spelers nog een paar jaar in de eredivisie houdt. Natuulrijk zie ik liever eigen jeugd uit de regio.
of PSV moet de trainers niet de laan uit sturen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:51 schreef huffderobot het volgende:
Dick dus over een wedstrijd of 15 weer vertrokken. Dan had PSV blijkbaar maar meer spelers voor hem moeten kopen..
Wel een beetje makkelijk natuurlijk zoals je het hier stelt. Dit waren zonder uitzondering spelers waarvan al zeker was dat ze echt van meerwaarde zouden zijn, en ook een navenante prijs voor betaald is. Willems zou je misschien wil in dit verband kunnen zien. Maar die noem je vreemd genoeg niet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
Mertens, Strootman, Narsingh, Dzudszak eerder, Matavz. Wijnaldum had het natuurlijk in de Eredivisie ook al laten zien, maar helaas werkt het bij PSV niet. Dat is het risico van deze strategie en heeft ook te maken met het niet goed in beeld hebben van wat je nodig hebt, zie wat ik hier boven al typte.
Waar heb je het over? Bij PSV worden trainers amper ontslagen. Rutten, en De Mos waren de laatste twee.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:52 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
of PSV moet de trainers niet de laan uit sturen.
Ik zeg toch ook letterlijk dat het beleid is om op dit moment spelers aan te trekken die al iets hadden laten zien? Waarvan duidelijk is dat ze meerwaarde zouden hebben?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:52 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wel een beetje makkelijk natuurlijk zoals je het hier stelt. Dit waren zonder uitzondering spelers waarvan al zeker was dat ze echt van meerwaarde zouden zijn, en ook een navenante prijs voor betaald is. Willems zou je misschien wil in dit verband kunnen zien. Maar die noem je vreemd genoeg niet.
Jup, ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat PSV talent kocht dat zich vervolgens bij PSV heeft bewezen....quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook letterlijk dat het beleid is om op dit moment spelers aan te trekken die al iets hadden laten zien? Waarvan duidelijk is dat ze meerwaarde zouden hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |