abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121449144
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:47 schreef OProg het volgende:

[..]

Het is in ieder geval lang niet genoeg om rond te komen.

http://www.turksvoetbal.n(...)-miljard-tl-09039296
Ik zal het alleen even over Fenerbahce hebben. In 2012 hadden ze een schuld van circa 178 miljoen TL! dat is omgerekend circa 75 miljoen euro. Ajax heeft op hun balans 55 miljoen euro aan schuld maar stelt ajax sportief gezien hetzelfde voor?!

FB is op meer sportieve vlakken bezig dan ajax, o.a. Hoogste europese mannen en vrouwenbasketbal competitie, volleybal idem en nog tig andere sporten. Levert (relatief succesvolle) sporters op voor olympische spelen.

Fb bezit hun eigen voetbalstadion en daarbovenop heeft het de laatste jaren een basketbalstadion(sportcomplex) laat ontwikkelen met een capaciteit van circa 12.000 man (één van de grotere stadions in europa inclusief een aangrenze winkelcentrum), bezit het een volleybalcomplex. Diverse andere complexen volgens mij zelfs hotels. Wereldwijd heeft het meer dan 70 stores met merchandising (geheel in eigen bezit).

Bovendien heeft Fenerbahce topspelers in de voetbal, basketbal en volleybal teams. Met daarbij komend hun hoge salarissen.

Ook heeft Fenerbahce een eigen mobiele operator genaamd FenerCell met meer dan 600.000 klanten. Een eigen televisiekanaal 24/7/365 per jaar.
En een eigen fancard systeem met meer dan 300.000 leden waarbij de leden jaarlijks (!) een bedrag tussen de 15 en 175 euro betalen. Vergelijkbaar met clubcards in NL maar in NL betalen ze 5 euro voor 5 jaar toch?

Daar tegenover is ajax alleen een voetbalclub en bezit het geen moer. Het verschil in schuld circa 23 miljoen euro, verschil in waarde honderden miljoenen.

Dus bitch, please :W

[ Bericht 5% gewijzigd door xminator op 11-01-2013 21:29:54 ]
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:15:28 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_121452170
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:16 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik zal het alleen even over Fenerbahce hebben. In 2012 hadden ze een schuld van circa 178 miljoen TL! dat is omgerekend circa 75 miljoen euro. Ajax heeft op hun balans 55 miljoen euro aan schuld maar stelt ajax sportief gezien hetzelfde voor?!

FB is op meer sportieve vlakken bezig dan ajax, o.a. Hoogste europese mannen en vrouwenbasketbal competitie, volleybal idem en nog tig andere sporten. Levert (relatief succesvolle) sporters op voor olympische spelen.

Fb bezit hun eigen voetbalstadion en daarbovenop heeft het de laatste jaren een basketbalstadion(sportcomplex) laat ontwikkelen met een capaciteit van circa 12.000 man (één van de grotere stadions in europa inclusief een aangrenze winkelcentrum), bezit het een volleybalcomplex. Diverse andere complexen volgens mij zelfs hotels. Wereldwijd heeft het meer dan 70 stores met merchandising (geheel in eigen bezit).

Bovendien heeft Fenerbahce topspelers in de voetbal, basketbal en volleybal teams. Met daarbij komend hun hoge salarissen.

Ook heeft Fenerbahce een eigen mobiele operator genaamd FenerCell met meer dan 600.000 klanten. Een eigen televisiekanaal 24/7/365 per jaar.
En een eigen fancard systeem met meer dan 300.000 leden waarbij de leden jaarlijks (!) een bedrag tussen de 15 en 175 euro betalen. Vergelijkbaar met clubcards in NL maar in NL betalen ze 5 euro voor 5 jaar toch?

Daar tegenover is ajax alleen een voetbalclub en bezit het geen moer. Het verschil in schuld circa 23 miljoen euro, verschil in waarde honderden miljoenen.

Blijft gewoon een K club in een K competitie
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:33:41 #103
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_121453200

[ Bericht 100% gewijzigd door Vaatwastablet op 11-01-2013 22:34:20 ]
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:33:52 #104
381234 Vaatwastablet
pi_121453209
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:02 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Dat heb ik er ook echt voor over.
Zeg ik niet, maar ik laat mij niet graag beperken tot wat een provider mij wil aanbieden qua zenders.
pi_121453216
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:16 schreef xminator het volgende:

[..]

Ajax hee4ft een positief eigen vermogen.

En daar wonnen ze iig 4x de hoogste europese beker, ajax de wereldbeker en nog wat meer.
En hoe vaak won Fenerbahce die allemaal?

wat ze in andere sporten doen, boeit me net zoveel als wat ze doen in klaverjassen in teamverband.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_121454915
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:34 schreef marsan het volgende:

[..]

Ajax hee4ft een positief eigen vermogen.

En daar wonnen ze iig 4x de hoogste europese beker, ajax de wereldbeker en nog wat meer.
En hoe vaak won Fenerbahce die allemaal?

wat ze in andere sporten doen, boeit me net zoveel als wat ze doen in klaverjassen in teamverband.
Wonnen ze ja :') net zoals nottingham forest dat ook deed en waar zijn ze nu? Fenerbahce stijgt sinds de komende 10 jaar alleen maar, net zoals de overige teams in de Turkse competitie.

Wat ze in overige sporten doen boeit het niet, maar je geeft wel een totaalschuld van 78 miljoen euro waarin ook dus de schuld van alle overige teams zitten. Net zoals de bouw van een grootsportcomplex, komt ook als een schuld terug. Of denk je dat handje contantje te kunnen betalen :'). Ajax bezit niets en dan ook niets, ze moeten het louter hebben van spelers jong opkopen en wanneer ze rijp zijn weer doorverkopen oftewel als team veranderen ze niet.

Je zult ajax en of een andere nederlandse club dan ook niets bereiken de komende tien jaar europees gezien.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 23:18:19 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_121455385
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:07 schreef xminator het volgende:

[..]

Wonnen ze ja :') net zoals nottingham forest dat ook deed en waar zijn ze nu? Fenerbahce stijgt sinds de komende 10 jaar alleen maar, net zoals de overige teams in de Turkse competitie.

Wat ze in overige sporten doen boeit het niet, maar je geeft wel een totaalschuld van 78 miljoen euro waarin ook dus de schuld van alle overige teams zitten. Net zoals de bouw van een grootsportcomplex, komt ook als een schuld terug. Of denk je dat handje contantje te kunnen betalen :'). Ajax bezit niets en dan ook niets, ze moeten het louter hebben van spelers jong opkopen en wanneer ze rijp zijn weer doorverkopen oftewel als team veranderen ze niet.

Je zult ajax en of een andere nederlandse club dan ook niets bereiken de komende tien jaar europees gezien.
Zolang er alleen nog versleten toppers en subtoppers naar Turkije gaan zal het ook wel even duren voor een Turkse club echt mee gaat doen.
pi_121455505
Het zal nog eventjes duren maar in tegenstelling tot de nederlandse competitie worden ze wel ieder jaar beter.

En spelers zoals Moussa Sow (topscorer Frankrijk toen die gehaald werd) een versleten topper noemen :').
  vrijdag 11 januari 2013 @ 23:22:03 #109
381234 Vaatwastablet
pi_121455574
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:20 schreef xminator het volgende:
Het zal nog eventjes duren maar in tegenstelling tot de nederlandse competitie worden ze wel ieder jaar beter.

En spelers zoals Moussa Sow (topscorer Frankrijk toen die gehaald werd) een versleten topper noemen :').
Ze kunnen het niet hebben dat landen als Marokko en Turkije op veel vlakken een sterkere ontwikkeling doormaken dan hen :')
  vrijdag 11 januari 2013 @ 23:22:18 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_121455590
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:20 schreef xminator het volgende:

Uitzondering op de regel misschien
pi_121459009
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:29 schreef OProg het volgende:

[..]

Niet. :)

Corruptie en een enorme schuld maken dit mogelijk. :)
Ze hebben een begroting van 105 miljoen dus dat kan echt wel. Fenerbahce heeft 111 miljoen en er zijn nog verscheidene andere clubs met een hogere begroting dan Ajax.

Het is dat die competitie corrupt is en de meeste clubleiding incompetent en corrupt, en dus het geld niet goed besteden, maar dat is dezelfde begroting als Dortmund heeft.
Als een Nederlandse club zo'n begroting had zouden ze ook mee kunnen draaien in de Europese top.

[ Bericht 0% gewijzigd door KilgoreTrout op 12-01-2013 01:30:20 ]
  zaterdag 12 januari 2013 @ 00:58:22 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_121459308
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:47 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Ze hebben een begroting van 105 miljoen dus dat kan echt wel. Fenerbahce heeft 111 miljoen en er zijn nog verscheidene andere clubs met een hogere begroting dan Ajax.

Het is dat die competitie corrupt is en de meeste clubleiding incompetent en corrupt, en dus het geld niet goed besteden, maar dat is dezelfde begroting als Dortmund heeft.
Als een Nederlandse club zo'n begroting had zouden ze ook mee kunnen draaien in de Europese top, het
Met 110 zit je nog niet bij de top van Europa qua omzet, Dortmund zit op bijna 200

http://en.wikipedia.org/wiki/Forbes'_list_of_the_most_valuable_football_clubs#2012_rankings
pi_121459327
Naar Turkije gaan, hoe dom ben je :')
pi_121460125
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

Met 110 zit je nog niet bij de top van Europa qua omzet, Dortmund zit op bijna 200

http://en.wikipedia.org/wiki/Forbes'_list_of_the_most_valuable_football_clubs#2012_rankings
Maar zoals je kan zien was dat in 2011 nog 124m en in 2010 100m. Die explosieve stijging in de begroting komt door het recent succes maar het team hebben ze zonder dat geld opgebouwd.
pi_121461055
Gaat niet gebeuren
  zaterdag 12 januari 2013 @ 09:51:49 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_121463816
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 01:32 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Maar zoals je kan zien was dat in 2011 nog 124m en in 2010 100m. Die explosieve stijging in de begroting komt door het recent succes maar het team hebben ze zonder dat geld opgebouwd.
Maar nu kunnen ze met dat geld ook de kwaliteit in de ploeg houden, dus ze maken wel degelijk stappen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:18:02 #117
392184 HarryVonZwichell
Van alle markten thuis
pi_121464124
Sneijder moet dit niet doen. Hij maakt zichzelf kapot.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:39:56 #118
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_121464401
Sneijder moet dit zeker doen, zijn we eindelijk van die dwerg af in het nederlands elftal
Ride Or Die Lalalalalalalala
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:53:19 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_121464628
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:39 schreef Mr.Smokey het volgende:
Sneijder moet dit zeker doen, zijn we eindelijk van die dwerg af in het nederlands elftal
Hij was de beste speler op de laatste 2 toernooien
pi_121464964
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hij was de beste speler op de laatste 2 toernooien
Niet alleen als speler, maar ook qua wedstrijdmentaliteit vond ik hem op het EK fantastistisch :).
Amen.
pi_121465149
'Helemaal niet met Galatasaray over contract gesproken'

De mogelijke transfer van Wesley Sneijder naar Galatasaray houdt de gemoederen al dagen bezig in Turkije. Elke ontwikkeling, elk gerucht en elke uitspraak over de Nederlander is direct groot nieuws. Vrijdag aan het begin van de avond sprak Galatasaray-bestuurslid Abdürrahim Durak zelfs over een op handen zijnde akkoord met de 28-jarige middenvelder van Internaziobale.

Van een overeenkomst met Galatasaray is echter nog geen sprake, zegt Sneijders zaakwaarnemer Søren Lerby tegen Voetbal International. 'Dat is onmogelijk, we hebben helemaal niet met Galatasaray over een contract gesproken. Dan kan er dus ook geen akkoord zijn.'

Sneijder sluit een transfer naar Turkije overigens niet per definitie uit. 'Alles is mogelijk', vervolgt Lerby. 'De komende periode zullen we alle aanbiedingen naast elkaar leggen en dan is het aan Wesley en Yolanthe om een keuze te maken. Tot die tijd is Wesley gebaat bij rust om de juiste beslissing te kunnen maken.'

Lerby is niet op de hoogte van de huidige gekte rond Sneijder in Turkije. 'Ik volg dat niet op de voet, maar ik krijg de laatste dagen opvallend veel 0090-oproepen. Ik druk ze allemaal weg.'

Van een reeds beklonken deal tussen Galatasaray en Sneijders werkgever Internazionale - beide clubs zijn akkoord over een transfersom van tien miljoen euro - is Lerby evenmin iets bekend. 'Ik heb daar geen idee van’, zegt de Deense ex-prof. ‘Inter heeft mij daar niet over ingelicht. Ik verwacht op zeer korte termijn ook geen beweging, in die zin dat Sneijder ergens tekent.'

Aldus VI
Amen.
pi_121467516
De begroting van Galatasaray in 2010 was 320 miljoen TL, oftewel 140 miljoen euro. Volgens mij was de koers van de lira in 2010 gunstiger, dus de begroting lag eerder in de buurt van 160 miljoen euro.

http://www.milliyet.com.t(...)/1263552/default.htm
pi_121469126
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:59 schreef Doublepain het volgende:
Naar Turkije gaan, hoe dom ben je :')
Dit. Financieel zal Galatasaray Sneijder best wel wat kunnen bieden, maar de Turkse competitie is zo totaal onaansprekend dat ik het niet zou begrijpen als hij daarheen zou gaan. Ga dan naar een club in Rusland en steek nog wat meer euro's in je zak, zou ik zeggen. Maar een speler met de kwaliteiten van Sneijder moet op zijn leeftijd niet naar Turkije gaan :N
pi_121469968
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dit. Financieel zal Galatasaray Sneijder best wel wat kunnen bieden, maar de Turkse competitie is zo totaal onaansprekend dat ik het niet zou begrijpen als hij daarheen zou gaan. Ga dan naar een club in Rusland en steek nog wat meer euro's in je zak, zou ik zeggen. Maar een speler met de kwaliteiten van Sneijder moet op zijn leeftijd niet naar Turkije gaan :N
Maar goed, de topclubs staan op dit moment niet bepaald in de rij voor hem. Veel betere aanbiedingen gaat hij niet krijgen.

Het is of nog een half jaar verneuken bij Inter, waardoor je nog meer in de vergetelheid raakt, of dit aanbod accepteren. Ik denk niet dat er zich nog een grote Engelse club gaat melden bij Inter deze winter.
pi_121470283
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:31 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Maar goed, de topclubs staan op dit moment niet bepaald in de rij voor hem. Veel betere aanbiedingen gaat hij niet krijgen.

Het is of nog een half jaar verneuken bij Inter, waardoor je nog meer in de vergetelheid raakt, of dit aanbod accepteren. Ik denk niet dat er zich nog een grote Engelse club gaat melden bij Inter deze winter.
Tsja als hij geen andere keus heeft dan is het een ander verhaal.. Zonde, ik vind hem wel geschikt voor Manchester United, als vervanger van Scholes. Hij is toch te goed voor de Turkse competitie..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')