Ik zal het alleen even over Fenerbahce hebben. In 2012 hadden ze een schuld van circa 178 miljoen TL! dat is omgerekend circa 75 miljoen euro. Ajax heeft op hun balans 55 miljoen euro aan schuld maar stelt ajax sportief gezien hetzelfde voor?!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is in ieder geval lang niet genoeg om rond te komen.
http://www.turksvoetbal.n(...)-miljard-tl-09039296
Blijft gewoon een K club in een K competitiequote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:16 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik zal het alleen even over Fenerbahce hebben. In 2012 hadden ze een schuld van circa 178 miljoen TL! dat is omgerekend circa 75 miljoen euro. Ajax heeft op hun balans 55 miljoen euro aan schuld maar stelt ajax sportief gezien hetzelfde voor?!
FB is op meer sportieve vlakken bezig dan ajax, o.a. Hoogste europese mannen en vrouwenbasketbal competitie, volleybal idem en nog tig andere sporten. Levert (relatief succesvolle) sporters op voor olympische spelen.
Fb bezit hun eigen voetbalstadion en daarbovenop heeft het de laatste jaren een basketbalstadion(sportcomplex) laat ontwikkelen met een capaciteit van circa 12.000 man (één van de grotere stadions in europa inclusief een aangrenze winkelcentrum), bezit het een volleybalcomplex. Diverse andere complexen volgens mij zelfs hotels. Wereldwijd heeft het meer dan 70 stores met merchandising (geheel in eigen bezit).
Bovendien heeft Fenerbahce topspelers in de voetbal, basketbal en volleybal teams. Met daarbij komend hun hoge salarissen.
Ook heeft Fenerbahce een eigen mobiele operator genaamd FenerCell met meer dan 600.000 klanten. Een eigen televisiekanaal 24/7/365 per jaar.
En een eigen fancard systeem met meer dan 300.000 leden waarbij de leden jaarlijks (!) een bedrag tussen de 15 en 175 euro betalen. Vergelijkbaar met clubcards in NL maar in NL betalen ze 5 euro voor 5 jaar toch?
Daar tegenover is ajax alleen een voetbalclub en bezit het geen moer. Het verschil in schuld circa 23 miljoen euro, verschil in waarde honderden miljoenen.
Dus bitch, please![]()
Zeg ik niet, maar ik laat mij niet graag beperken tot wat een provider mij wil aanbieden qua zenders.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:02 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat heb ik er ook echt voor over.
Ajax hee4ft een positief eigen vermogen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:16 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik zal het alleen even over Fenerbahce hebben. In 2012 hadden ze een schuld van circa 178 miljoen TL! dat is omgerekend circa 75 miljoen euro. Ajax heeft op hun balans 55 miljoen euro aan schuld maar stelt ajax sportief gezien hetzelfde voor?!
FB is op meer sportieve vlakken bezig dan ajax, o.a. Hoogste europese mannen en vrouwenbasketbal competitie, volleybal idem en nog tig andere sporten. Levert (relatief succesvolle) sporters op voor olympische spelen.
Fb bezit hun eigen voetbalstadion en daarbovenop heeft het de laatste jaren een basketbalstadion(sportcomplex) laat ontwikkelen met een capaciteit van circa 12.000 man (één van de grotere stadions in europa inclusief een aangrenze winkelcentrum), bezit het een volleybalcomplex. Diverse andere complexen volgens mij zelfs hotels. Wereldwijd heeft het meer dan 70 stores met merchandising (geheel in eigen bezit).
Bovendien heeft Fenerbahce topspelers in de voetbal, basketbal en volleybal teams. Met daarbij komend hun hoge salarissen.
Ook heeft Fenerbahce een eigen mobiele operator genaamd FenerCell met meer dan 600.000 klanten. Een eigen televisiekanaal 24/7/365 per jaar.
En een eigen fancard systeem met meer dan 300.000 leden waarbij de leden jaarlijks (!) een bedrag tussen de 15 en 175 euro betalen. Vergelijkbaar met clubcards in NL maar in NL betalen ze 5 euro voor 5 jaar toch?
Daar tegenover is ajax alleen een voetbalclub en bezit het geen moer. Het verschil in schuld circa 23 miljoen euro, verschil in waarde honderden miljoenen.
Dus bitch, please![]()
Wonnen ze jaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:34 schreef marsan het volgende:
[..]
Ajax hee4ft een positief eigen vermogen.
En daar wonnen ze iig 4x de hoogste europese beker, ajax de wereldbeker en nog wat meer.
En hoe vaak won Fenerbahce die allemaal?
wat ze in andere sporten doen, boeit me net zoveel als wat ze doen in klaverjassen in teamverband.
Zolang er alleen nog versleten toppers en subtoppers naar Turkije gaan zal het ook wel even duren voor een Turkse club echt mee gaat doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:07 schreef xminator het volgende:
[..]
Wonnen ze janet zoals nottingham forest dat ook deed en waar zijn ze nu? Fenerbahce stijgt sinds de komende 10 jaar alleen maar, net zoals de overige teams in de Turkse competitie.
Wat ze in overige sporten doen boeit het niet, maar je geeft wel een totaalschuld van 78 miljoen euro waarin ook dus de schuld van alle overige teams zitten. Net zoals de bouw van een grootsportcomplex, komt ook als een schuld terug. Of denk je dat handje contantje te kunnen betalen. Ajax bezit niets en dan ook niets, ze moeten het louter hebben van spelers jong opkopen en wanneer ze rijp zijn weer doorverkopen oftewel als team veranderen ze niet.
Je zult ajax en of een andere nederlandse club dan ook niets bereiken de komende tien jaar europees gezien.
Ze kunnen het niet hebben dat landen als Marokko en Turkije op veel vlakken een sterkere ontwikkeling doormaken dan henquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:20 schreef xminator het volgende:
Het zal nog eventjes duren maar in tegenstelling tot de nederlandse competitie worden ze wel ieder jaar beter.
En spelers zoals Moussa Sow (topscorer Frankrijk toen die gehaald werd) een versleten topper noemen.
Uitzondering op de regel misschienquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:20 schreef xminator het volgende:
Het zal nog eventjes duren maar in tegenstelling tot de nederlandse competitie worden ze wel ieder jaar beter.
En spelers zoals Moussa Sow (topscorer Frankrijk toen die gehaald werd) een versleten topper noemen.
Ze hebben een begroting van 105 miljoen dus dat kan echt wel. Fenerbahce heeft 111 miljoen en er zijn nog verscheidene andere clubs met een hogere begroting dan Ajax.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Niet.
Corruptie en een enorme schuld maken dit mogelijk.
Met 110 zit je nog niet bij de top van Europa qua omzet, Dortmund zit op bijna 200quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:47 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Ze hebben een begroting van 105 miljoen dus dat kan echt wel. Fenerbahce heeft 111 miljoen en er zijn nog verscheidene andere clubs met een hogere begroting dan Ajax.
Het is dat die competitie corrupt is en de meeste clubleiding incompetent en corrupt, en dus het geld niet goed besteden, maar dat is dezelfde begroting als Dortmund heeft.
Als een Nederlandse club zo'n begroting had zouden ze ook mee kunnen draaien in de Europese top, het
Maar zoals je kan zien was dat in 2011 nog 124m en in 2010 100m. Die explosieve stijging in de begroting komt door het recent succes maar het team hebben ze zonder dat geld opgebouwd.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met 110 zit je nog niet bij de top van Europa qua omzet, Dortmund zit op bijna 200
http://en.wikipedia.org/wiki/Forbes'_list_of_the_most_valuable_football_clubs#2012_rankings
Maar nu kunnen ze met dat geld ook de kwaliteit in de ploeg houden, dus ze maken wel degelijk stappen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:32 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Maar zoals je kan zien was dat in 2011 nog 124m en in 2010 100m. Die explosieve stijging in de begroting komt door het recent succes maar het team hebben ze zonder dat geld opgebouwd.
Hij was de beste speler op de laatste 2 toernooienquote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:39 schreef Mr.Smokey het volgende:
Sneijder moet dit zeker doen, zijn we eindelijk van die dwerg af in het nederlands elftal
Niet alleen als speler, maar ook qua wedstrijdmentaliteit vond ik hem op het EK fantastistischquote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was de beste speler op de laatste 2 toernooien
Dit. Financieel zal Galatasaray Sneijder best wel wat kunnen bieden, maar de Turkse competitie is zo totaal onaansprekend dat ik het niet zou begrijpen als hij daarheen zou gaan. Ga dan naar een club in Rusland en steek nog wat meer euro's in je zak, zou ik zeggen. Maar een speler met de kwaliteiten van Sneijder moet op zijn leeftijd niet naar Turkije gaanquote:
Maar goed, de topclubs staan op dit moment niet bepaald in de rij voor hem. Veel betere aanbiedingen gaat hij niet krijgen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit. Financieel zal Galatasaray Sneijder best wel wat kunnen bieden, maar de Turkse competitie is zo totaal onaansprekend dat ik het niet zou begrijpen als hij daarheen zou gaan. Ga dan naar een club in Rusland en steek nog wat meer euro's in je zak, zou ik zeggen. Maar een speler met de kwaliteiten van Sneijder moet op zijn leeftijd niet naar Turkije gaan
Tsja als hij geen andere keus heeft dan is het een ander verhaal.. Zonde, ik vind hem wel geschikt voor Manchester United, als vervanger van Scholes. Hij is toch te goed voor de Turkse competitie..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar goed, de topclubs staan op dit moment niet bepaald in de rij voor hem. Veel betere aanbiedingen gaat hij niet krijgen.
Het is of nog een half jaar verneuken bij Inter, waardoor je nog meer in de vergetelheid raakt, of dit aanbod accepteren. Ik denk niet dat er zich nog een grote Engelse club gaat melden bij Inter deze winter.
Soms is het goed even in een 'mindere'competitie jezelf weer op te laden en dan opnieuw een overstap te maken naar een 'grote' club. vd Sar deed het na zijn debacle bij Juventus en zo waren er wel meer spelers die uiteindelijk toch nog erg goed zijn terechtgekomen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:18 schreef HarryVonZwichell het volgende:
Sneijder moet dit niet doen. Hij maakt zichzelf kapot.
Veels te veel voor zo een overrated speler.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:45 schreef polderturk het volgende:
Galatasaray schijnt 5,2 miljoen euro per jaar geboden te hebben en 25.000 euro per wedstrijd.
Uhm sneijder is 28 en geen doelman...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Soms is het goed even in een 'mindere'competitie jezelf weer op te laden en dan opnieuw een overstap te maken naar een 'grote' club. vd Sar deed het na zijn debacle bij Juventus en zo waren er wel meer spelers die uiteindelijk toch nog erg goed zijn terechtgekomen.
Van der Sar ging naar Fulham, waardoor zijn overgang naar Manchester United een stuk gemakkelijker was. Ik had Sneijder 2328382x liever in een mindere club van de Premier League gezien dan in het Turkse niemandsland waar niemand hem ziet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Soms is het goed even in een 'mindere'competitie jezelf weer op te laden en dan opnieuw een overstap te maken naar een 'grote' club. vd Sar deed het na zijn debacle bij Juventus en zo waren er wel meer spelers die uiteindelijk toch nog erg goed zijn terechtgekomen.
+ Het salaris van 6 miljoen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
Van der Sar ging naar Fulham, waardoor zijn overgang naar Manchester United een stuk gemakkelijker was. Ik had Sneijder 2328382x liever in een mindere club van de Premier League gezien dan in het Turkse niemandsland waar niemand hem ziet.
Er zal wel erg weinig belangstelling voor hem zijn, dat hij hiervoor kiest.
Misschien niet, misschien wel, maar Turken hebben nog helemaal nooit wat gewonnen, en zullen dat ook nooit doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:07 schreef xminator het volgende:
[..]
Wonnen ze janet zoals nottingham forest dat ook deed en waar zijn ze nu? Fenerbahce stijgt sinds de komende 10 jaar alleen maar, net zoals de overige teams in de Turkse competitie.
Wat ze in overige sporten doen boeit het niet, maar je geeft wel een totaalschuld van 78 miljoen euro waarin ook dus de schuld van alle overige teams zitten. Net zoals de bouw van een grootsportcomplex, komt ook als een schuld terug. Of denk je dat handje contantje te kunnen betalen. Ajax bezit niets en dan ook niets, ze moeten het louter hebben van spelers jong opkopen en wanneer ze rijp zijn weer doorverkopen oftewel als team veranderen ze niet.
Je zult ajax en of een andere nederlandse club dan ook niets bereiken de komende tien jaar europees gezien.
Als Turkse teams steeds betere spelers kunnen kopen, dan neemt de kans toe dat ze wel wat gaan winnen. Voor mij maakt het overigens geen hol uit. Voetballers hoeven van mij helemaal niet zoveel te verdienen. Ze kunnen het geld beter ergens anders aan uitgeven. Dit geldt voor alle clubs in de wereld.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien niet, misschien wel, maar Turken hebben nog helemaal nooit wat gewonnen, en zullen dat ook nooit doen.
Als die het daar nu al van moet hebben is het inderdaad einde carrière voor Sneijdertje.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
+ Het salaris van 6 miljoen.
Dat laatste ben ik het helemaal mee eens. Maar dat koopgedrag van die clubs is natuurlijk geen garantie voor succes, het beste voorbeeld van dit moment is misschien wel Manchester City, een van de duurste teams in Europa, en ze schoppen nog geen deuk in een pak boter.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als Turkse teams steeds betere spelers kunnen kopen, dan neemt de kans toe dat ze wel wat gaan winnen. Voor mij maakt het overigens geen hol uit. Voetballers hoeven van mij helemaal niet zoveel te verdienen. Ze kunnen het geld beter ergens anders aan uitgeven. Dit geldt voor alle clubs in de wereld.
Als zaakwaarnemer en speler zo hardnekkig ontkennen dan is 't meestal waar.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:23 schreef Jivis het volgende:
'Helemaal niet met Galatasaray over contract gesproken'
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als zaakwaarnemer en speler zo hardnekkig ontkennen dan is 't meestal waar.
Toch zie ik hem liever vetrekken naar City.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het helemaal mee eens. Maar dat koopgedrag van die clubs is natuurlijk geen garantie voor succes, het beste voorbeeld van dit moment is misschien wel Manchester City, een van de duurste teams in Europa, en ze schoppen nog geen deuk in een pak boter.
Komt ie daar op de bank.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:41 schreef Killaht het volgende:
[..]
Toch zie ik hem liever vetrekken naar City.
Wat ik heb gelezen is dat hij bij Inter 6 netto kreeg en bij Galatasaray kan hij 5.2 netto krijgen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:05 schreef polderturk het volgende:
Door het gunstige belastingklimaat in Turkije zal Sneijder bij Galatasaray bijna 2x zoveel verdienen als bij Internazionale. Belachelijk dat Turkije voetbal op deze manier subsidieert. Geen enkele voetballer is 6 miljoen euro waard. Een idioot bedrag om een man achter een bal aan te laten rennen.
Hij krijgt 5 miljoen bruto bij Inter. Bij Galatasaray krijgt hij 5,2 miljoen bruto en 25.000 per wedstrijd. Als hij 40 wedstrijden per jaar speelt krijgt hij dus nog eens een miljoen extra per jaar. Hij zit dan op 6,2 miljoen euro per jaar.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:11 schreef Mercan het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen is dat hij bij Inter 6 netto kreeg en bij Galatasaray kan hij 5.2 netto krijgen.
http://www.vi.nl/nieuws/2(...)Inter-op-Pescara.htmquote:Met Wesley Sneijder als opvallende toeschouwer op de tribune heeft Internazionale in het eigen Stadio Giuseppe Meazza met 2-0 gewonnen van het laag genoteerde Pescara. Rodrigo Palacio was bij beide goals betrokken.
Sneijder verkoos het bijwonen van de eerste thuiswedstrijd van 2013 boven een verblijf in Istanbul, waar Galatasaray in spanning op zijn eventuele komst wacht. Hij zag dat Inter dankzij Palacio al in de eerste helft op voorsprong kwam. De met vlecht getooide Argentijn nam een pass van Cristian Chivu in ontvangst, draaide kort weg en trof doel met een geplaatst schot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |