Hangt van het kantoor af. Ik heb er 3 gedaan: varieerde van heel rustig iets uitzoeken tot echt 01:00 meedraaien en bij calls en besprekingen zitten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:05 schreef Shroge het volgende:
Ik heb mezelf hier volgens mij nog nooit voorgesteld als rechtenstudent (hoi, ik ben een rechtenstudent), maar heb een vraag aan jullie. Heeft er iemand ervaring met een werkstudentschap bij een advocatenkantoor? Ik heb binnenkort een aantal gesprekken en ik zou graag van een ervaringsdeskundige horen hoe het is. Op de website van kantoren staat over het algemeen dat het vergelijkbaar is qua werkzaamheden met een beginnend advocaat-stagiaire of een student-stagiaire. Is er iemand die dat kan bevestigen c.q. ontkrachten, of überhaupt iemand die iets van ervaring wil delen?
Heb nog geen stage gelopen - voor mij is dit een beetje in plaats van een stage, omdat full-time stage lopen nu erg lastig te combineren is met m'n studie. Ben van plan in de zomer een stage in een wat ander segment van het recht te doen dan waar ik nu (hopelijk) terecht kom als werkstudent. Zou je willen specificeren bij welke kantoren je hebt gezeten en hoe ze zich tot elkaar verhouden, of liever niet?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt van het kantoor af. Ik heb er 3 gedaan: varieerde van heel rustig iets uitzoeken tot echt 01:00 meedraaien en bij calls en besprekingen zitten.
Heb je al stage gelopen? Anders kijken ze eerst de kat uit de boom.
Dat ga ik niet in het openbaar neerzetten, dat begrijp je denk ik welquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:10 schreef Shroge het volgende:
[..]
Heb nog geen stage gelopen - voor mij is dit een beetje in plaats van een stage, omdat full-time stage lopen nu erg lastig te combineren is met m'n studie. Ben van plan in de zomer een stage in een wat ander segment van het recht te doen dan waar ik nu (hopelijk) terecht kom als werkstudent. Zou je willen specificeren bij welke kantoren je hebt gezeten en hoe ze zich tot elkaar verhouden, of liever niet?
Ja, dat begrijp ik zekerquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat ga ik niet in het openbaar neerzetten, dat begrijp je denk ik wel
Als je je vragen nou even pm't, dan zal ik er morgen zo goed mogelijk antwoord op proberen te geven.
Top! Dankjewel. Mannen zijn wel steeds in de meerderheid.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Grootte wereldwijd is Baker (thans nr. 2 v/d wereld) en Norton (thans nr. 4 v/d wereld en vanaf juni nr. 2 v/d wereld aangezien ze gaan fuseren met een Amerikaans kantoor).
Verder:
http://www.legal50.nl/top-50/
Dat gaat weer om aantal. Je hebt een hoop benchmarks.
Waarom niet alsnog een stage? Ik heb het ook zonder stufi gedaan, het is niet onoverkomelijk. Zie het als een investering.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:41 schreef Giku het volgende:
Interessant om te lezen allemaal trouwens over perspectieven op de arbeidsmarkt.
Waar ik dus bang voor ben is dat ik (na 2 jaar andere studie) netjes in 3 jaar bachelor, 1 jaar master mijn studie gehaald heb, en daardoor met gemiddelde cijfers maar zonder enige ervaring (in de vorm van stage oid) niet echt aantrekkelijk ben op de arbeidsmarkt.
Geen flauw idee hoe ik dat oplos omdat ik financieel niet veel langer trek om te studeren.
Heb al geprobeerd om via wat open sollicitaties een of ander papier-werk functie te krijgen, al is het maar om even een kijkje in de keuken te nemen, maar daar zijn kantoren (zelfs deurwaarderskantoren) kennelijk ook al in voorzien.
wanneer heb jij bestuursrecht werkgroep?quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:01 schreef Tchock het volgende:
Haha, dat TT-arrest, ik had me nooit bedacht dat daar echt een arrest over was
Morgenochtendquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
wanneer heb jij bestuursrecht werkgroep?
Wat dan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Graag even bericht als het daar rustig is. Van wgv moest ik echt heel hard huilen..
niks anders dan een exacte herhaling van het HC gebaseerd op de werkgroep vragen. Dat voegde echt niks toe.quote:
En daar moest je van huilen?quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
niks anders dan een exacte herhaling van het HC gebaseerd op de werkgroep vragen. Dat voegde echt niks toe.
Dat is iets waar ik wel aan denk. Voorlopig wil ik mijn bachelor dit jaar halen, dan rondkijken wat ik met mijn master precies ga doen. Bedenk wel dat ik dan al 3 jaar zonder stufi studeer, dus vandaar dat ik beetje haast hebquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarom niet alsnog een stage? Ik heb het ook zonder stufi gedaan, het is niet onoverkomelijk. Zie het als een investering.
Veel geluk toegewenst! Ik ga ook slapen nu, morgen om 06:00 op.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |