Ja ik ken de rechtsregels wel redelijk, ik ga straks nog even met sneltreinvaart al die oefentt's doornemen en dan is het wel mooi geweestquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:31 schreef Valid het volgende:
[..]
Vooral arresten moet ik nog wel echt even goed naar kijken en wil eigenlijk ook nog een paar oefententamens maken...
Handboeken werken in de regel uiterst inefficiënt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:41 schreef Keyos het volgende:
Haat het altijd aan het begin van een nieuw vak dat ik de indruk heb vreselijk inefficiënt bezig te zijn omdat de stof nog niet afgebakend is. Ben al een paar uur bezig met strafrecht en heb totaal niet het idee veel geproduceerd te hebben, anders dan pagina's lezen die op korte termijn niet nodig zijn.
Ben op dit moment mijn werkgroep aan het voorbereiden, maar het is compleet onduidelijk hoe diep je op alles in moet gaan. Ik heb dan altijd de neiging om aan het begin van een vak teveel informatie door te lezen en op te schrijven.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:43 schreef Ties02 het volgende:
Handboeken gebruik ik tijdens het bezig zijn met de stof, opdrachten, papers
Maar om echt te bestuderen, nee
Natuurlijk, maar iets meer efficiëntie is ook wel welkom. Daarnaast maakt teveel overbodige informatie het alleen maar onoverzichtelijk (als je bijvoorbeeld zo diep gaat dat eigenlijk voor jaar 2 bedoeld is).quote:
En hoe ging het?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:50 schreef Ryon het volgende:
Dat was een gezellig tentamen. 60% wil niets meer met het vakgebied te maken hebben.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:53 schreef Ties02 het volgende:
Trouwens dat indirect aanvechten van beleidsregels was exceptieve toetsing, wat ik bedoelde. Het schiet me opeens weer te binnen.
Oei, geldt dat ook voor jou?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:50 schreef Ryon het volgende:
Dat was een gezellig tentamen. 60% wil niets meer met het vakgebied te maken hebben.
Ging het voor jou wel goed?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:50 schreef Ryon het volgende:
In welk hoofdstuk zit je dan? Ik vind hoofdstuk drie een goede instap om mee te beginnen. Niet ingewikkeld en daarmee kan je je leerdoelen beantwoorden en van daaruit verder kijken in andere hoofdstukken. Wordt ook aangegeven in dat hoofdstuk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:41 schreef Keyos het volgende:
Haat het altijd aan het begin van een nieuw vak dat ik de indruk heb vreselijk inefficiënt bezig te zijn omdat de stof nog niet afgebakend is. Ben al een paar uur bezig met strafrecht en heb totaal niet het idee veel geproduceerd te hebben, anders dan pagina's lezen die op korte termijn niet nodig zijn.
Heb eerst wat zooi uit hoofdstuk 2 gelezen en geadministreerd, ben nu aan het buigen over hoofdstuk 3. Daarna vind ik het wel best voor de avond.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:08 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
In welk hoofdstuk zit je dan? Ik vind hoofdstuk drie een goede instap om mee te beginnen. Niet ingewikkeld en daarmee kan je je leerdoelen beantwoorden en van daaruit verder kijken in andere hoofdstukken. Wordt ook aangegeven in dat hoofdstuk.
Ik hoop op een man voor de hoorcolleges morgen, het liefst iemand als Kloosterhuis.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:10 schreef Keyos het volgende:
[..]
Heb eerst wat zooi uit hoofdstuk 2 gelezen en geadministreerd, ben nu aan het buigen over hoofdstuk 3. Daarna vind ik het wel best voor de avond.
Hhahahaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:15 schreef eriksd het volgende:
Even het I Can't Dance loopje doen door huis
Welterustenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Mensen ik haak af. Welterusten en een genoeglijke avond nog.
Mooi hé. Heerlijk gewoon.quote:
Ik ben wat meer van 'muzikale' nummers, hij behoord dus absoluut niet tot mijn Phil/Genesis favorieten. Dansje is wel weer epic natuurlijkquote:
Oh come on ! dat deuntje is ook epicquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:19 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik ben wat meer van 'muzikale' nummers, hij behoord dus absoluut niet tot mijn Phil/Genesis favorieten. Dansje is wel weer epic natuurlijk.
Behoort.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:19 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik ben wat meer van 'muzikale' nummers, hij behoord dus absoluut niet tot mijn Phil/Genesis favorieten. Dansje is wel weer epic natuurlijk.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:20 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Oh come on ! dat deuntje is ook epic
Weltrusten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Mensen ik haak af. Welterusten en een genoeglijke avond nog.
trustequote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Weltrusten.
Ik doe overigens hetzelfde. Slaap lekker iedereen.
Dit dus. Met fiscaal is heb je een relatief gunstigere positie t.o.v. andere juristen, maar het is nog steeds strijden om een plekje bij de grote 'gewilde' kantoren. Het is niet afstuderen en uitzoeken hoeveel je wilt gaan verdienen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:47 schreef eriksd het volgende:
Dat is leuk en aardig: het is nu recessie, al jarenlang. Dat heeft zijn weerslag op de topkantoren. Dat de gemiddelde student graag zijn feestverhaal doorvertelt aan andere studenten, en de PR-praatjes van de Uni dit ook doen, wil niet zo zeggen dat het meteen hosanna is op de arbeidsmarkt: men kan veel kritischer zijn nu. Zo simpel is het allemaal niet, zeker niet als je naar een advocatenkantoor wil gaan waar de secties klein zijn. Uitzonderingen voor bijv. lolo en de big 4, maar voor de rest is het gewoon hopen op een baan hoor.
Zoals hierboven opgemerkt is het erg relatief. Er was een tijd dat fiscalisten uit de collegebanken werden geplukt, was alles nog meer een werknemersmarkt dan andere markten. Tegenwoordig is alles een werkgeversmarkt, inclusief die voor fiscalisten. Iedereen heeft tegenwoordig ook puike CV's, mooie cijfers en leuke andere activiteiten. Wil je een kans maken dan adviseer ik je om een stage te lopen, goed je best te doen en een mooi cijfer mee te pakken. Een mooi cijfer op je stagebeoordeling betekent dat je bijna met 1 been binnen staat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:41 schreef Argelos het volgende:
Bijna iedereen die ik erover hoor prijst de werkgelegenheid (en de salarissen) in de fiscaliteit de hemel in, maar jij nuanceert dat vrij vaak. Zou je willen stellen dat dit soort dingen alleen voor de echte top is weggelegd? En zoja, hoe verhoudt het standaard-fiscalistenvolk zich dan tot de standaard-jurist volgens jou?
Zoals Erik al aangeeft heeft elk kantoor wel een NY desk. Meestal zit er een handjevol mensen. Er aantal kantoren heeft wel 'echt' kantoren in het buitenland (denk een Baker, Norton etc.) maar het is erg moeilijk om daar heen te kunnen. Je zult eerst een jaar of 3-5 moeten werken, medewerker moeten zijn en de gunfactor mee moeten hebben. Verder snap ik je beeld helemaal, want dat had ik ook voordat ik er stage ging lopen / werken. In de praktijk blijkt het toch enigszins genuanceerder te liggen dan voorgesteld.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef Keyos het volgende:
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, binnenkort maar even in de boeken kijken van het vak. Het is maar een blok van 5 weken dus het zal voornamelijk uit basics bestaan om je een indicatie te geven of je er verder mee gaat in jaar twee of niet. Fiscaal Recht heeft hetzelfde programma als rechtsgeleerdheid in jaar 1, zal dus nog niet zo diep zijn.
Gezien het internationale aspect en internationale masters van fiscaal recht zie ik het wel zitten, het is nog steeds een droom om een tijd in het buitenland te studeren of misschien zelfs te werken (New York City heeft mijn voorkeur). Ik weet dat Loyens & Loeff een kantoor heeft in Manhattan, ondanks dat je daar niet zomaar binnenkomt ga ik dat wel meewegen.
Ja hoor. Bovendien verschilt het erg per afdeling. Sommige kantoren hebben iets meer de naam (in zijn geheel) corporaler te zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:47 schreef Yreal het volgende:
Zijn er eigenlijk niet corporale topkantoren?
Bij bird en bird en VNW had ik inderdaad wel het idee dat ik met normale mensen sprak.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja hoor. Bovendien verschilt het erg per afdeling. Sommige kantoren hebben iets meer de naam (in zijn geheel) corporaler te zijn.
Hmm, die kantoren behoren meer tot de (sub)top.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bij bird en bird en VNW had ik inderdaad wel het idee dat ik met normale mensen sprak.
Bird&bird hebben wel bedrijven als klant als Apple en google... zeiden zequote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hmm, die kantoren behoren meer tot de (sub)top.
Maargoed, dat hangt natuurlijk af van je definitie van 'top'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |