Ik betwijfel dat ook. Ik betwijfel ook of hij een uitkering krijgt. Ik denk stiekem dat ie gewoon een (kut)baan heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van dat hij in de schuldsanering zit dat heeft hij alleen een keer geroepen om te trollen. Dat hij verzuurd is vanwege een woekrpolisje dan weer wel.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik deed gewoon iets heel erg doms
Dat hadden we al vastgesteld. Waarom zou dat betekenen dat je nu opeens het licht gezien hebt en weet hoe je andere mensen zou moeten behoeden?quote:
In principe kan ie dat niet, aangezien hij dan de ins en outs van de financiele situaties van die andere mensen moet kennen, en die kent ie niet, dus daar kan ie ook geen uitspraken over doen. Maar daar gaat het dan ook stiekem niet om. Stiekem wil ie gewoon ranten en trollen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dat hadden we al vastgesteld. Waarom zou dat betekenen dat je nu opeens het licht gezien hebt en weet hoe je andere mensen zou moeten behoeden?
Waarom dan die wrok tegen mensen die niet iets heel ergs doms hebben gedaan en bewuste verstandige conservatieve keuzes maken? Wat hebben jou die misdaan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik deed gewoon iets heel erg doms en toen ging in failliet, kan iedereen gebeuren die de banksters of financieel adviseurs op zijn/haar blauwe ogen gelooft.
Leergeld is betaald en nu probeer ik dus mensen te behoeden voor de ondergang, kunnen ze hun voordeel mee doen. Alleen banksters willen liever niet dat je daar over praat, stel je toch eens voor dat mensen kritisch worden m.b.t. de financiele dienstverlening
Hij is een soort Criminal Mastermind gone badquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waarom dan die wrok tegen mensen die niet iets heel ergs doms hebben gedaan en bewuste verstandige conservatieve keuzes maken? Wat hebben jou die misdaan?
En waarom kun je dat niet in normale termen ventileren, zodat iemand dat ook nog eens leest?
Als je het aflost kan je er toch nooit meer over beschikken dus 20 jaar is dan ook geen probleem lijkt me.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Banksparen moet je minstens 20 jaar volhouden anders komt de BD langs, je mag niet teveel erin stoppen, zit een maximum en, en ga zo maar door.
Zolang je een schuld open houdt blijf je je rente moeten betalen, dat je dan wat terug krijgt van de BD is fijn voor jou maar ik wil liever wat minder HRA hebben dan dat ik aan bankiers afdraag omdat ze leuke producten bedacht hebben waar mensen in trappen.
Dat klopt, die gaan weer stijgen zeker omdat door de ingestorte bouw de schaarste weer oploopt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als de economie aantrekt en de prijzen stijgen
Kusje
Wanneer spreek je van schaarste? Volgens dit bericht van het CBS stond in 2010 (bericht is wel van 2012) 6% (417k) van de huizen leeg. Is dat al schaarste? En zo ja, welk percentage leegstand zou "een gezonde markt" moeten hebben?quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat klopt, die gaan weer stijgen zeker omdat door de ingestorte bouw de schaarste weer oploopt.
Bankiers sponsoren vind ik niet iets goeds. Dat is juist hun verdien model mensen zolang mogelijk met schulden opgescheept laten zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:14 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als je het aflost kan je er toch nooit meer over beschikken dus 20 jaar is dan ook geen probleem lijkt me.
Er zitten beperkingen aan met hoeveel je mag storten, klopt. Maar zolang het kan en mag is het voordeliger.
Je morele standpunt raakt kant nog wal. Je kan dan beter de HRA ontvangen en er zelf iets goeds mee doen, veel efficiënter.
Tja, daar kan ik niet zoveel mee. Dit is precies het "dat snap jij toch niet en ik ben een onmisbare adviseur" verhaal waar ik niet op zit te wachten als consument.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde consument simpelweg niet. Je ziet ook dat je in jouw verhaal de helft vergeet: eigenwoningforfait en levensverzekering om maar iets te noemen.
Nogmaals: ik heb echt jarenlang in de branche gewerkt en weet inmiddels allang dat het standaard adviseursriedeltje (de gemiddelde adviseur weet ook nauwelijks meer dan een consument, getuige mijn ervaring met die gasten op PE-bijeenkomsten...) simpelweg onzinnig is om voor iedereen te laten gelden.
Ik vindt het ook verwepelijk, Zonder meer.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bankiers sponsoren vind ik niet iets goeds. Dat is juist hun verdien model mensen zolang mogelijk met schulden opgescheept laten zitten.
En ja ik vind het niet normaal dat de belastingdienst een uitzondering heeft gemaakt voor het bankspaarproduct dat je daar geen VRH over hoeft af te dragen. Dan kun je wel zeggen dat mijn morele standpunt kant nog wal raakt, ik ben van de eenvoudige regels en vind uitzondering op uitzondering nogal verwerpelijk.
Zal wel, maar waar staan die huizen dan leeg. Als dat allemaal op plekken is waar geen werk is dan is op de plekken met werk wel schaarste. Nou kun je natuurlijk wel in Delfzijl gaan wonen en in Amsterdam blijven werken. Maar wat je dan aan goedkoper huis minder kwijt bent, ben je kwijt aan reistijd en een hoop andere onkosten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:27 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Wanneer spreek je van schaarste? Volgens dit bericht van het CBS stond in 2010 (bericht is wel van 2012) 6% (417k) van de huizen leeg. Is dat al schaarste? En zo ja, welk percentage leegstand zou "een gezonde markt" moeten hebben?
Is wel erg locatie-afhankelijk. En wanneer de economie aantrekt neemt de vraag ook weer stevig toe.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:27 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Wanneer spreek je van schaarste? Volgens dit bericht van het CBS stond in 2010 (bericht is wel van 2012) 6% (417k) van de huizen leeg. Is dat al schaarste? En zo ja, welk percentage leegstand zou "een gezonde markt" moeten hebben?
quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:53 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Zal wel, maar waar staan die huizen dan leeg. Als dat allemaal op plekken is waar geen werk is dan is op de plekken met werk wel schaarste. Nou kun je natuurlijk wel in Delfzijl gaan wonen en in Amsterdam blijven werken. Maar wat je dan aan goedkoper huis minder kwijt bent, ben je kwijt aan reistijd en een hoop andere onkosten.
Ik probeerde geen punt te maken oid. Ben oprecht benieuwd wat in het geval van woningmarkt een gezond percentage leegstand zou zijn. Daarbij snap ik dat een gemiddelde van Nederland niets zegt over de situatie in het centrum van Amsterdam.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is wel erg locatie-afhankelijk. En wanneer de economie aantrekt neemt de vraag ook weer stevig toe.
En jij vindt een huis een investering?quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:24 schreef monkyyy het volgende:
We zitten hier toch in het beleggingsubforum?
Hoe bepaal je of een asset momenteel duur/goedkoop is?
Als je een asset koopt moet je berekenen hoeveel geld het genereert, in hoeveel tijd en dat vergelijken met de prijs die je nu betaalt. Dat is met elke investering zo, aandelen, vastgoed, landbouwgrond, obligaties, aandelen in een hamburgertent, durfkapitaal, etc.
???? De hypotheekgever is de klant (klant geeft het recht), hypotheeknemer is altijd de geldverstrekker. Dus ik denk dat jij niet snapt kerel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je mist duidelijk het punt dat ik probbeer te maken. Of je dat met opzet doet of dat je 't echt niet snapt weet ik niet.
[..]
Hoe zie je dit? Ik zou zeggen dat de bank de hypotheekverstrekker is, en degene die de hypotheek op zijn naam heeft staan de hypotheeknemer, dus zo beschouwend klopt het prima wat Scorpie zegt. Maar ook hier vraag ik me af of je nu gewoon moeilijk doet om het moeilijk doen of dat je het echt niet snapt.
[..]
Das mooiZolang je maar wel met geld om kunt gaan, want de meeste mensen die niks anders kennen dan alles maar krijgen weten nietdat niet, want ze hebben het simpelweg nooit hoeven leren.
Dan laat jij je ook in met achterlijke personen, genoeg mensen die alles tot in detail toe weten en de kennis beheersen en dit ook nog eens in jip en janneke taal kunnen overbrengen op een persoon met iq van een goudvis. Maar dat zijn dan wel de "gevorderde" adviseurs.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Nogmaals: ik heb echt jarenlang in de branche gewerkt en weet inmiddels allang dat het standaard adviseursriedeltje (de gemiddelde adviseur weet ook nauwelijks meer dan een consument, getuige mijn ervaring met die gasten op PE-bijeenkomsten...)
quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:53 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Dan laat jij je ook in met achterlijke personen, genoeg mensen die alles tot in detail toe weten en de kennis beheersen en dit ook nog eens in jip en janneke taal kunnen overbrengen op een persoon met iq van een goudvis. Maar dat zijn dan wel de "gevorderde" adviseurs.
Nou... nou... als je even de persoonlijke aanvallen weglaat ben ik zo'n beetje de enige poster met inhoudelijke informatie m.b.t. de huizenmarktquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:53 schreef ikjijallebei het volgende:
CC die het hele topic weer vergalt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |