abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121310760
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Verkocht aan deze -thans- fietsloze jongeman.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oja, van die 1.23 koop je ineens wel een pak?
pi_121310779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:19 schreef Modder het volgende:

[..]

Welterusten :)

Heeft iemand eigenlijk een idee of er ook rechtmatige overheidsdaden bestaan die geen besluiten zijn (dus feitelijke handelingen bijvoorbeeld?) Kan zelf even niks verzinnen maar iemand misschien een idee?
Ja, bijvoorbeeld de huiszoeking in die varkensstal. Moet je even in de sheets van het HC kijken.
pi_121310782
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Ding was vrijwel nieuw. Nouja, volgens mij is 'ie zonder eigen risico verzekerd dus kost het me geen cent. Maar het is gewoon kut :'(

Nu zal ik ophouden over mijn fiets.

SPOILER
Nu echt.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:31:34 #204
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121310815
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Al het feitelijk handelen. Zoals het schilderen van een bouwwerk tot aan het snoeien van een heg.
Ook het ophalen van vuilnis en het openbreken van een weg om leidingen aan te leggen om het algemeen belang te dienen. Waarbij in het laatste geval iemand benadeeld kan worden doordat zijn winkel niet meer goed bereikbaar is voor klanten. Als ik het goed begrepen heb.
pi_121310869
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja. Ding was vrijwel nieuw. Nouja, volgens mij is 'ie zonder eigen risico verzekerd dus kost het me geen cent. Maar het is gewoon kut :'(

Nu zal ik ophouden over mijn fiets.

SPOILER
Nu echt.
Nou ja het is toch een spaak in het wiel.
pi_121310876
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:31 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ook het ophalen van vuilnis en het openbreken van een weg om leidingen aan te leggen om het algemeen belang te dienen. Waarbij in het laatste geval iemand benadeeld kan worden doordat zijn winkel niet meer goed bereikbaar is voor klanten. Als ik het goed begrepen heb.
Het afsluiten van een weg (i.v.m. werkzaamheden) is een (appelabel) besluit en ze vraagt juist om rechtmatige overheidsdaden niet-zijnde besluiten. :)
pi_121310894
Oh sorry Mar ik deed een TR. :@
pi_121310912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:32 schreef Valid het volgende:

[..]

Het afsluiten van een weg (i.v.m. werkzaamheden) is een (appelabel) besluit en ze vraagt juist om rechtmatige overheidsdaden niet-zijnde besluiten. :)
Ze zegt openbreken. Daar zit op zijn minst een feitelijke kant aan :) IMHO.
pi_121310934
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:33 schreef Tchock het volgende:
Oh sorry Mar ik deed een TR. :@
Jij rijdt ook in zeven sloten tegelijk he.
pi_121310975
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

¤6,23?
quote:

[..]

SPOILER
aanbod en aanvaarding
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:35:41 #211
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121310996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:32 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat kan een besluit zijn, maar in het kader van werkzaamheden is dat niet het geval. Dan schept een ambtenaar de weg open om een leiding te vervangen. Dat is geen besluit in de zin van art 1:3 lid 1 Awb.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121311014
Internationaal publiekrecht :'(
pi_121311054
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Al het feitelijk handelen. Zoals het schilderen van een bouwwerk tot aan het snoeien van een heg.
Oké. Ik vraag me dan even iets af. Hoe werkt dat dan bij nadeelcompensatie voor rechtmatige overheidsdaad ivm de materiële en processuele connexiteit? Want dat snap ik dan niet zo goed. Als je om nadeelcompensatie bij het betreffende bestuursorgaan vraagt (zelfstandig schadebesluit), dan kun je volgens de processuele connexiteit tegen de reactie van het bestuursorgaan alleen bezwaar en beroep instellen als de bestuursrechter ook bevoegd is kennis te nemen van de schadeveroorzakende uitoefening van de publiekrechtelijke bevoegdheid (toch?). In het geval van feitelijk handelen is de bestuursrechter niet bevoegd hiervan kennis te nemen (of zit ik fout?). Hoe werkt dat dan met nadeelcompensatie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Modder op 08-01-2013 14:48:09 ]
pi_121311118
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat kan een besluit zijn, maar in het kader van werkzaamheden is dat niet het geval. Dan schept een ambtenaar de weg open om een leiding te vervangen. Dat is geen besluit in de zin van art 1:3 lid 1 Awb.
Hmm... Het voorbeeld van een winkelier die omzet misloopt omdat z'n klanten z'n winkel moeilijk/niet kunnen bereiken in verband met werkzaamheden wordt hier letterlijk als voorbeeld gebruikt van mogelijkheid tot nadeelcompensatie n.a.v. een appelabel besluit (het afzetten van de weg omdat er werkzaamheden plaats moeten vinden).

Het ging in casu (een specifiek geval hier in Groningen) wel om een langdurige afzetting (vele maanden) en dat werd wel degelijk gezien als een besluit. Dat loopt nu bij de rechter.
pi_121311127
Iemand nog een aanrader voor literatuur over onrechtmatig verkregen bewijs?

Iedereen komt altijd bij mij met strafzaken :')
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:40:32 #216
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121311209
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dus het klopt wel wat ik zei toch?
pi_121311217
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Is het een vouwfiets? Dan kan ik hem meenemen in de trein!
Het is inderdaad een (ouwe) vouwfiets. Daar heb ik het op geleerd.
pi_121311222
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:38 schreef Yreal het volgende:

Corstens & Borgers, Het Nederlands strafprocesrecht.

Succes ermee :P
pi_121311254
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:40 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Dus het klopt wel wat ik zei toch?
Volgens de HC docenten in Groningen (tevens rechter-plaatsvervanger) niet. :P In elk geval niet in het geval van het Damsterdiep in Groningen, waarbij het afzetten van de weg i.v.m. werkzaamheden gewoon aangemerkt werd als besluit.
pi_121311260
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:38 schreef Yreal het volgende:

Artikel 359a SV
Arrest -> De loze hashpijp
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121311278
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:40 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Corstens & Borgers, Het Nederlands strafprocesrecht.

Succes ermee :P
Ga ik die morgen even scoren :Y

Kerel die met een lading vuurwerk is gepakt, maar de politie zou zomaar zijn auto hebben doorzocht en daarna zijn huis geleegd :')
pi_121311329
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kerel die met een lading vuurwerk is gepakt, maar de politie zou zomaar zijn auto hebben doorzocht en daarna zijn huis geleegd :')
Waarom heb je die niet? Was voorgeschreven voor Strafprocesrecht :P
pi_121311358
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet genoeg voor bewijsuitsluiting maar wel genoeg voor strafvermindering.
Schending van privacy (artikel 8 EVRM) hoeft in beginsel niet tot bewijsuitsluiting te leiden zolang het proces als geheel maar fair is (artikel 6 EVRM) (arrest Khan versus verenigd koninkrijk)
This sentimental motherfucker just cost us money.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:44:29 #224
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_121311372
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:41 schreef Valid het volgende:

[..]

Volgens de HC docenten in Groningen (tevens rechter-plaatsvervanger) niet. :P In elk geval niet in het geval van het Damsterdiep in Groningen, waarbij het afzetten van de weg i.v.m. werkzaamheden gewoon aangemerkt werd als besluit.
Maar ik heb het niet over afzetten, ik heb het over openbreken waarbij een algemeen belang wordt gediend namelijk het aanleggen/repareren/vervangen van leidingen. Ik weet niet of je dan meteen de hele straat af moet zetten, misschien ligt de stoep of een pleintje open en liggen er onhandige planken voor voetgangers om overheen te lopen. Jij hebt het specifiek over afzetten en ik niet. Misschien verschilt het daar dan in.
pi_121311373
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom heb je die niet? Was voorgeschreven voor Strafprocesrecht :P
Ik mocht strafprocesrecht niet doen, weet je nog? Heb jij hem evt voor mij dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')