Wat ik dus zei, jullie zijn allemaal gehersenspoeld.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:00 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd beetje geschokt dat je zo genant en zonder schaamte, openhartig kan praten over je eigen mishandeling van kinderen. Maar heej dit is het internet en hier hebben wij helaas bepaalde types mensen aanwezig.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:06 schreef Hetkapitaal het volgende:
Laat ik het maar zo stellen aan de kindermishandelaars gewelddadige opvoeders:
Zou jij er geen probleem mee hebben als een leraar op school of een andere willekeurige man jouw kinderen billenkoek gaf? Of is dat jouw alleenrecht?
Zie je nu wat voor een gestoord denkbeeld dat is?Dat slaan
Vroeger was het ook normaal om je vrouw een corrigerende tik te geven. Eeuwenoude principes gebruiken terwijl de wetenschap voortdendert.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:07 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Wat ik dus zei, jullie zijn allemaal gehersenspoeld.
Vraag jij morgen maar even aan je oma en opa, wat die kregen als ze iets verkeerds deden.
Maar nee, omdat ik blijkbaar 1 van de weinigen ben die nog netzo handelt en omdat er dus blijkbaar een taboe op is en omdat het helemaal niet meer kan om je kind zo te behandelen, zal ik ineens de mishandelaar zijn.
'Je kind opvoeden gebaseerd op een al generaties oud principe is zoooooo bellen tijdens het afrekenen!'
Zo is toch tegenwoordig?
Toch is het nog niet zo lang geleden dat een schoolmeester een stokje had.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:06 schreef Hetkapitaal het volgende:
Zou jij er geen probleem mee hebben als een leraar op school of een andere willekeurige man jouw kinderen billenkoek gaf? Of is dat jouw alleenrecht?
Media en hersenspoeling.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
[..]
Vroeger was het ook normaal om je vrouw een corrigerende tik te geven. Eeuwenoude principes gebruiken terwijl de wetenschap voortdendert.![]()
Ik zou daar geen probleem mee hebben als die docent dezelfde redenatie heeft als mij. Probleem is is dat sommige mensen inderdaad doorschieten. Die kwamen dan meteen heel uitgebreid in t nieuws. Waardoor men steeds strenger en stricter ging controleren en waardoor de goeie uiteindelijk ook zijn getroffen. In dat opzicht heeft Compaentje gelijk. En denk ik idd dat sommige zich te veel laten leiden door de media. Ik denk dat iedere 50+ daar wel in mee stemt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:06 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dat was toch wel anders want het gebeurde voor een grote groep en ze hadden daar voorschriften voor.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Toch is het nog niet zo lang geleden dat een schoolmeester een stokje had.
oh, heerlijk ditquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:11 schreef Compoantje het volgende:
Mensen en de media geloven dan ook gelijk dat je sneller doodgaat als je dat voedsel opeet, maar niets is minder waar.
Oh ja, het is een complot natuurlijk. Maar dat jezelf maar wijs, en mep er lekker op los!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:11 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Media en hersenspoeling.
En de combinatie dat mensen willen geloven in wetenschap die zogenaamd door onderzoekers is onderzocht die zelf net zo'n opvoeding hebben gehad en zelf wel beter weten dan het onderzoek die ze zojuist hebben gedaan.
Wat is de relevantie hiervan?quote:Onderzoek wijs ook uit dat er in de meerderheid van alle voedsel kankerverwekkende stoffen zitten.
Mensen en de media geloven dan ook gelijk dat je sneller doodgaat als je dat voedsel opeet, maar niets is minder waar.
Kansloze ouders heb je!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
oe zwaar de straf was
ooit eens 3 bladzijden straf geschreven omdat ik naar een vriendin geweest ben zonder te vra
maar wel slim bedacht!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik erger me vooral aan die opmerking vroeger in dit topic van iemand die zei dat de wonden niet op een zichtbare plek moesten vallen.
Dat is té
had wel heel lang bij die vriendin gebleven, vondt wel terechtquote:
Dat is echt ziek, dat je er zo over nadenkt hoe je zo veel mogelijk schade aanricht zonder dat iemand het merkt. Dan ben je er echt heel bewust mee bezig om iemand structureel te mishandelenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
erking vroeger in dit topic van iemand die zei dat de wonden niet op een zicht
Belachelijk!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
had wel heel lang bij die vriendin gebleven, vondt wel terecht
als je je kind zo slaat dat hij er gewoon verwondingen aan overhoud ga je idd allang te ver. Je moet je kind niet mollesteren. Wel gewoon duidelijk maken dat iets niet kan. En ik vind billenkoek daar een hele goeie voor.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik erger me vooral aan die opmerking vroeger in dit topic van iemand die zei dat de wonden niet op een zichtbare plek moesten vallen.
Dat is té
Dat is dus ook wat ik wil zeggen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:13 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dat was toch wel anders want het gebeurde voor een grote groep en ze hadden daar voorschriften voor.
Als het thuis stiekem gebeurt door de ouder is er meestal geen controle op en vaak gaat de ouder te ver. Je ziet het al te vaak in het nieuws en dan hebben we ineens de grote mond met zn allen.:') terwijl het wel te voorkomen was.
Ik neem je niks kwalijk hoor, jij weet gewoon niet beter.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oh ja, het is een complot natuurlijk. Maar dat jezelf maar wijs, en mep er lekker op los!
[..]
Wat is de relevantie hiervan?
Dat mensen zich er niet bewust van waren of het vroeger normaal was betekent niet dat het goed is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:19 schreef Compoantje het volgende:
) terwijl het wel te voorkomen was.
Dat is dus ook wat ik wil zeggen.
Tegenwoordig mag je niks meer omdat het zogenaamd allemaal schadelijk is voor het kind. En sinds wanneer? De laatste 20 jaar?
De 1000 jaar hiervoor heeft niemand er last mee gehad, getuige je ouders en je opa en oma.
Iedere oudere vindt het opvoeden van tegenwo
Volgens sommige gestoorde types hier zou je heden ten dage een roekeloze vuige crimineel moeten zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
Van mijn 6de Tot mijn 12de moest ik met mijn gezicht naar de muur staan als straf en mijn handen op de hoofd. (Mijn ouders werkten in drie catergorieën)
Mild: 15 minuten (kleine dingentjes zoals niet luisteren, zwaar tegenspreken)
Gemiddeld: 30 minuten ( broertje /zusje uitschelden, grof taalgebruik.
Zwaar: 45 minuten ( het pijn doen van anderen, zwaar schelden,
Achter mijn 12de tot mijn 16de ofzo moest ik vooral strafschrijven (klinkt gek maar is wel een goeie straf vind ik.
Moeder koos dan een text die ik moest overpennen. de hoeveelheid hing er vanaf hoe zwaar de straf was
ooit eens 3 bladzijden straf geschreven omdat ik naar een vriendin geweest ben zonder te vragen
Jij bent degene die niet beter weet, en blijkbaar niet beter wilt weten!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:20 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik neem je niks kwalijk hoor, jij weet gewoon niet beter.
Iemand anders heeft er niets mee nodig hoe ik mijn kind opvoed.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dat is té
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |