abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 12:43:02 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121306842
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is dan een aanname, en zeker bij het spoor zijn aannames levensgevaarlijk.
weet ik, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:43:41 #77
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121306863
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.
De machinist had tot dan toe vooral veel ervaring met het rijden onder ATB-NG. Daarbij krijg je rembegeleiding waardoor je goed optimaal kan remmen. Bij ATB-EG krijg je alleen een remopdracht met slechts een beperkte remdwang (komt door de afstelling). Dat geeft veel ruimte aan de machinist om de remming optimaal uit te voeren maar dat betekent ook dat een machinist die niet zo goed weet hoe lang de remweg nu eigenlijk is maar wel uitgesmeerd wil remmen de kans krijgt om een risico te nemen. Met weinig wegbekendheid en veel vertragingen is het menselijk om dat risico ook te gaan nemen. Daarom is het belangrijk om heel duidelijk voor ogen te houden dat er bij twijfel op veiligheid en dus wat steviger remmen terug gevallen moet worden. Op zich hoef je dan niet eens heel stevig te remmen, met de halve remkracht van de trein kan je de laatste meters altijd wel repareren door iets steviger te remmen als je zeker kunt weten dat er geen glad spoor is.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:44:49 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121306909
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

weet ik, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen
Ik ook. En juist omdat het zo logisch lijkt, is het een enorme valkuil.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121306938
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.
Afgaande op de verhalen die GekkeHaan hier postte, vraag ik me sterk af of de regelgeving wel juist is. In korte tijd moet een machinist blijkbaar het traject leren kennen, terwijl de nieuwe concessiehouder ook nog eens met nieuw materieel gaat rijden. Is dat realistisch en veilig?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:50:20 #80
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121307065
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:45 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Afgaande op de verhalen die GekkeHaan hier postte, vraag ik me sterk af of de regelgeving wel juist is. In korte tijd moet een machinist blijkbaar het traject leren kennen, terwijl de nieuwe concessiehouder ook nog eens met nieuw materieel gaat rijden. Is dat realistisch en veilig?
Ik denk dat meer aandacht voor "de eigen verantwoordelijkheid" voor de remweg bij NS'54 + ATB-EG erg belangrijk is om er in te hameren. Waarschijnlijk nog belangrijker dan de daadwerkelijke wegbekendheid. Een remweg is op plat spoor voor 140 km/h tot stop immers nooit korter dan 1285 meter.
pi_121307138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat meer aandacht voor "de eigen verantwoordelijkheid" voor de remweg bij NS'54 + ATB-EG erg belangrijk is om er in te hameren. Waarschijnlijk nog belangrijker dan de daadwerkelijke wegbekendheid. Een remweg is op plat spoor voor 140 km/h tot stop immers nooit korter dan 1285 meter.
Mwoh, als er op 600 meter een stootblok staat die trein toch echt wel na een meter of 620 stil ;)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:53:55 #82
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121307166
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:52 schreef Gutz het volgende:

[..]

Mwoh, als er op 600 meter een stootblok staat die trein toch echt wel na een meter of 620 stil ;)
In Stavoren is de baanvaksnelheid niet 140 km/h. En een winkelpand remt behoorlijk efficiënt af.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:54:28 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121307182
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:52 schreef Gutz het volgende:

[..]

Mwoh, als er op 600 meter een stootblok staat die trein toch echt wel na een meter of 620 stil ;)
Dan was de maximum toegestane snelheid ook slechts 60 km/h.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 12:58:34 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121307282
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In Stavoren is de baanvaksnelheid niet 140 km/h. En een winkelpand remt behoorlijk efficiënt af.
mja, het spul had in theorie die snelheid wel kunnen rijden, daar het geen ATB-NG aan boord had. Niet dat de Speno zo snel kon, maar toch :P

De wadlopers reden in de tijd voordat er ATB-NG lag op een aantal baanvakken ook regelmatig 115 km/h ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:59:00 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121307295
Jij hebt het over de remwegen waarop het seinstelsel gebaseerd is, niet de realistische oncomfortabele noodremmingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121307316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan was de maximum toegestane snelheid ook slechts 60 km/h.
Max 40, harder mag niet gereden worden in een BD.
pi_121307451
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat meer aandacht voor "de eigen verantwoordelijkheid" voor de remweg bij NS'54 + ATB-EG erg belangrijk is om er in te hameren. Waarschijnlijk nog belangrijker dan de daadwerkelijke wegbekendheid. Een remweg is op plat spoor voor 140 km/h tot stop immers nooit korter dan 1285 meter.
De andere ATB-versie kwam er nog eens bij. De vraag is of de opleiding en opleidingseisen voldoen en zo niet, wie je dat dan mag aanrekenen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:21:52 #88
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121307993
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:59 schreef Duvel het volgende:
Jij hebt het over de remwegen waarop het seinstelsel gebaseerd is, niet de realistische oncomfortabele noodremmingen.
Klopt. Dat scheelt zeker een factor twee onder goede weersomstandigheden. Dat staat een paar posts terug ook.
pi_121309977
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.
Erg fijn zo'n trap na van je werkgever!

[ Bericht 42% gewijzigd door GekkeHaan op 08-01-2013 19:23:48 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 14:15:33 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121310112
dat laatste doen ze om de imagoschade te beperken.

ik heb de VK al gemaild dat ze broddelwerk eerste klas geleverd hebben, maar nog geen reactie gehad helaas.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121310182
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:12 schreef GekkeHaan het volgende:
Kom ik weer uit bij het verhaal dat ik er wettelijk gezien niet eens had mogen rijden...... iets over een wettelijk bepaald minimum van 60 rijdagen voordat je op een ander baanvak losgelaten mag worden b.v..
Sorry, maar dat is in de eerste plaats toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Ik begrijp dat je dus nog geen volledig bevoegde machinist was toen je daar ging rijden?
Of denk je dat je voor elk baanvak 60 dagen moet krijgen?
pi_121310357
Maar ben je ontslagen dan GekkeHaan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:26:25 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121310562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:12 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Erg fijn zo'n trap na van je werkgever in ieder geval.
Ik zou dit soort dingen niet op een forum uitvechten maar via rechtsbijstand of zo.

Je was toch sowieso niet op staande voet ontslagen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121311120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:17 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is in de eerste plaats toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Ik begrijp dat je dus nog geen volledig bevoegde machinist was toen je daar ging rijden?
Of denk je dat je voor elk baanvak 60 dagen moet krijgen?
Mijn eigen verantwoordelijkheid heb ik allang genomen. Ik zat fout. Nee het had niet mogen gebeuren, maar het gebeurde toch. Denk je dat ik het zo fijn vond om door rood te gaan? Ben er dagen door van slag geweest!

En nee ik denk niet dat ik op ieder baanvak 60 rijdagen moet hebben, maar wel voordat je van je opleidingsplaats vertrekt en andere baanvakken mag wegleren en mag berijden!

[ Bericht 10% gewijzigd door GekkeHaan op 08-01-2013 19:24:42 ]
pi_121311815
Rot Haan, vind het echt klote voor je.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 14:56:41 ]
  Redactie Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 15:02:13 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121312038
Ik zou in dit geval toch sterk de neiging krijgen om met mijn eigen verhaal naar de media te stappen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 15:04:08 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121312123
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:02 schreef dennistd het volgende:
Ik zou in dit geval toch sterk de neiging krijgen om met mijn eigen verhaal naar de media te stappen...
mja, ik zou in eerste instantie toch rechtsbijstand inwinnen en dan op basis daarvan beslissen wat verder te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:31:28 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121313191
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik zou in eerste instantie toch rechtsbijstand inwinnen en dan op basis daarvan beslissen wat verder te doen.
En het dus niet via dit topic te laten lopen. Bedenk je: iedereen kan hier meelezen. Geen registratie vereist, niks. Dus doe jezelf een lol GH, en luister naar die Maffe Fries.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:33:55 #99
141482 Q.
JurassiQ
pi_121313289
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

En het dus niet via dit topic te laten lopen. Bedenk je: iedereen kan hier meelezen. Geen registratie vereist, niks. Dus doe jezelf een lol GH, en luister naar die Maffe Fries.
Te laat.

http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')