abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121350922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nou, ik zie toch een aantal fokkers die dit jaar de TDF gaan rijden, het klinkt allemaal zo gemakkelijk :P
Tussen onmogelijk en gemakkelijk zit helemaal niks bij THEFXR :Y
pi_121350927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nou, ik zie toch een aantal fokkers die dit jaar de TDF gaan rijden, het klinkt allemaal zo gemakkelijk :P
Met wat EPO moet het wel lukken. :Y
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_121350955
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:48 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zou THEFYR zelf al een keer gecontroleerd zijn? Zoveel etappes achter elkaar dezelfde discussie willen voeren zonder rustdag, dat kan toch ook geen zuivere koffie zijn.
:D
pi_121351007
Ik kijk uit naar het Oprah interview.
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:57:32 #105
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121351016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Oh gelukkig dan is het toch eerlijk.
Het gaat niet om eerlijkheid, dopingtesten zijn er om de gezondheid van de sporter te bewaren.
pi_121351039
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het gaat niet om eerlijkheid, dopingtesten zijn er om de gezondheid van de sporter te bewaren.
_O-
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:00:55 #107
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121351142
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

_O-
Geeft niet hoor, jongen, jij was nog niet uit het ei toen Simpson dood viel.
pi_121351159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom zou je de tour ook niet clean kunnen rijden? Je kan hem misschien niet clean winnen.. Nogal een verschil imo.
Ik geloof best dat je de tour clean uit kan rijden, maar dan wel in een rol in de marge. En eigenlijk is dat ook helemaal niet zo interessant of relevant. Het gaat vooral om de gevallen waarbij (goede) doping je net die paar procentjes extra brengt voor de overwinning. Ik geloof absoluut niet dat er cleane renners zijn die bij de top in de buurt kunnen komen van renners die wel gebruiken, en zodoende denk ik dus dat van de tourtoppers iedereen aan de dope zat.Wat daarachter gebeurde weet ik niet zo goed, maar ook daar zal het me niet verbazen als het maar een enkeling blijkt die er niet aan mee doet.
Ik moet eerlijk zeggen dat al die dopingbekentenissen me momenteel weinig meer doen. Het maakt me eerlijk gezegd geen bal meer uit. Waar ik wel een bloedhekel aan blijf houden zijn de onrealistische reacties van (ex)renners. Alsof we compleet gek zijn.
De grote vraag is of we iets opgeschoten zijn met alle bekentenissen en verhalen. Ik geloof absoluut dat er wat minder zware spullen in omloop zijn, maar zolang er nog steeds zo veel renners zijn die met de meest ridicule verklaringen komen en zeggen echt nooit wat gemerkt te hebben, zolang het wereldje nog bol staat van de verdachte figuren (doktoren, artsen, begeleiders, ploegleiders) en zolang er nog genoeg verdachte situaties in koersen voorkomen (zoals Canc op de kapelmuur, wat ik in de zelfde categorie plaats als Riis die op zijn buitenblad bergen opvliegt) blijft ik nog even cynisch.
Neemt trouwens niet weg dat ik het wielrennen nog steeds fantastisch vind en er ontzettend van geniet.
pi_121351224
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Geeft niet hoor, jongen, jij was nog niet uit het ei toen Simpson dood viel.
Er staan middelen op de dopinglijst die de gezondheid van de wielrenner juist zouden bevorderen..
pi_121351242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:52 schreef marcodej het volgende:

[..]

Mwah.

[..]

De laatste anderhalf inderdaad. Daarvoor is het ook gewoon sparen, sparen, sparen.
Dat is toch ook vaak allang niet meer zo. Er wordt vaak zat in het begin van etappes/koersen een moordend tempo gereden.
pi_121351264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:03 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Dat is toch ook vaak allang niet meer zo. Er wordt vaak zat in het begin van etappes/koersen een moordend tempo gereden.
Ja, omdat er een groepje weg moet komen. Na een uur rijden ze dan 25 ofzo :P
pi_121351281
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:03 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Das waar. Maar tussen het eerste en het laatste uur zit nog een uur of drie, vier. ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_121351518
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als een renner clean is, wilt hij dat toch van de daken schreeuwen ipv dat anderen voor hem doen.
Waarom zou een renner dat willen? En dan snap ik dat ze allemaal doping gebruiken volgens jou. Elke dag tijdens de TDF elke journalist achternazitten om maar te kunnen vertellen dat je clean bent kost meer energie dan de etappe van de dag uitrijden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:13:21 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121351562
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:01 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Ik geloof best dat je de tour clean uit kan rijden, maar dan wel in een rol in de marge. En eigenlijk is dat ook helemaal niet zo interessant of relevant. Het gaat vooral om de gevallen waarbij (goede) doping je net die paar procentjes extra brengt voor de overwinning. Ik geloof absoluut niet dat er cleane renners zijn die bij de top in de buurt kunnen komen van renners die wel gebruiken, en zodoende denk ik dus dat van de tourtoppers iedereen aan de dope zat.Wat daarachter gebeurde weet ik niet zo goed, maar ook daar zal het me niet verbazen als het maar een enkeling blijkt die er niet aan mee doet.
Ik moet eerlijk zeggen dat al die dopingbekentenissen me momenteel weinig meer doen. Het maakt me eerlijk gezegd geen bal meer uit. Waar ik wel een bloedhekel aan blijf houden zijn de onrealistische reacties van (ex)renners. Alsof we compleet gek zijn.
De grote vraag is of we iets opgeschoten zijn met alle bekentenissen en verhalen. Ik geloof absoluut dat er wat minder zware spullen in omloop zijn, maar zolang er nog steeds zo veel renners zijn die met de meest ridicule verklaringen komen en zeggen echt nooit wat gemerkt te hebben, zolang het wereldje nog bol staat van de verdachte figuren (doktoren, artsen, begeleiders, ploegleiders) en zolang er nog genoeg verdachte situaties in koersen voorkomen (zoals Canc op de kapelmuur, wat ik in de zelfde categorie plaats als Riis die op zijn buitenblad bergen opvliegt) blijft ik nog even cynisch.
Neemt trouwens niet weg dat ik het wielrennen nog steeds fantastisch vind en er ontzettend van geniet.
Ik vond het vroeger wat meer genieten, het was rebelser, nu lijken het wel lamme takken, soldaatjes, die precies doen wat de ploegleiders hun op dragen, afgelopen tour ook weer dat Froome tig keer de benen stil heeft moeten houden omdat wiggy moest winnen.
Theunisse die zijn ploegrijder verrot schold en de volle bidon naar kop smeet en de race won.
Roche die zo hard de berg op reed om zijn achterstand te beperken dat ze hem moesten reanimeren op de top.
dat waren de beter tijden ;)
pi_121351817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik vond het vroeger wat meer genieten, het was rebelser, nu lijken het wel lamme takken, soldaatjes, die precies doen wat de ploegleiders hun op dragen, afgelopen tour ook weer dat Froome tig keer de benen stil heeft moeten houden omdat wiggy moest winnen.
Theunisse die zijn ploegrijder verrot schold en de volle bidon naar kop smeet en de race won.
Roche die zo hard de berg op reed om zijn achterstand te beperken dat ze hem moesten reanimeren op de top.
dat waren de beter tijden ;)
Froome had per ongeluk een spuit teveel genomen, daarom kon hij voorbij Wiggins. Was niet de bedoeling.
pi_121352249
Ik vraag me af of Oprah Armstrong nu ook meer geld heeft geboden voor een bekentenis. Stel dat hij 10 miljoen krijgt voor een bekentenis, dat is op zich geen slechte deal.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_121352700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hier een stukje waarin men zegt dat iedereen doping nam in de Armstrong tijd

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-van-Armstrong.dhtml

Hier een stuk waarin de doktoren Rogge en Rijckaert beweren dat je de TDF niet zonder doping kan rijden.

http://ronnydeschepper.co(...)-goris-30-overleden/
Hij heeft het trouwens voornamelijk over 'competitief' zijn, dat dat niet kon zonder doping. :) En daar heb ik je al vele malen in gelijk gegeven, dat je amper kan winnen of meedoen om de grote prijzen in een grote ronde zonder te gebruiken. Echter zijn er ook nog 100 knechten die überhaupt niet competitief kunnen of hoeven te zijn, die zijn dan niet per definitie ook gebruikers...

En alsnog presenteer je nu wederom een mening als feit, het is geen bron die bewijs vormt dat iedereen doping gebruikt. Het is iemand die dezelfde mening heeft als jij in grote lijnen - met iets meer credentials als baas bij het WADA - maar ik zie hem nergens z'n claim erg onderbouwen...

Verder bewijzen amateurs dat dat soort prestaties (een Tour de France rijden) dus zijn vol te houden, echter wel als het langzamer gaat en bij beperktere snelheden. Dus fysiek is het prima mogelijk (en nee, niet voor een gemiddelde Fok!er, maar wel voor amateursporters) om het te doen, dus profs met optimale fysiek moeten ook een Tour de France clean kunnen rijden. Echter niet met de huidige snelheden nee, dat ben ik wél met je eens...
Jack does it in real time...
pi_121352867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:39 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Hij heeft het trouwens voornamelijk over 'competitief' zijn, dat dat niet kon zonder doping. :) En daar heb ik je al vele malen in gelijk gegeven, dat je amper kan winnen of meedoen om de grote prijzen in een grote ronde zonder te gebruiken. Echter zijn er ook nog 100 knechten die überhaupt niet competitief kunnen of hoeven te zijn, die zijn dan niet per definitie ook gebruikers...
Zelfs bij een team als US Postal mochten alleen de toppers en superknechten rond Armstrong meedoen aan het dopingprogramma. Wil overigens niet zeggen dat die anderen niets deden, maar goed.
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:08:59 #119
40566 Ericr
Livewrong
pi_121353954
quote:
Verder bewijzen amateurs dat dat soort prestaties (een Tour de France rijden) dus zijn vol te houden, echter wel als het langzamer gaat en bij beperktere snelheden. Dus fysiek is het prima mogelijk (en nee, niet voor een gemiddelde Fok!er, maar wel voor amateursporters) om het te doen, dus profs met optimale fysiek moeten ook een Tour de France clean kunnen rijden. Echter niet met de huidige snelheden nee, dat ben ik wél met je eens...
Blijf ik me toch afvragen hoe ze dat eind jaren 50, begin jaren 60 deden waar de gemiddelden niet veel lager lagen met minder renners die reden op een stuk zwaardere fietsen over afstanden die gemiddeld langer zijn dan nu.

Natuurlijk werd er al toen al driftig gesnoept uit de amfetaminenpot maar buiten wat extra moraal en alertheid biedt het geen echte prestatieboost als het gaat om snelheid.

Als opgefokte renners uit de jaren 50 de gemiddelden van nu kunnen benaderen zou een cleane renner in 2012 op een lichtere fiets en kortere totaalafstand toch wel minimaal een paar kilometer sneller moeten zijn qua gemiddelde.

Moeilijk om een haalbaar gemiddelde te bepalen natuurlijk maar de nummer 30 die op meer dan een uur eindigt van de winnaar is al een 1/2 km/uur langzamer dan de winnaar. De nummer laatst al bijna 2 km/uur gemiddeld. Ergens moet een lijn liggen wat clean haalbaar is of de sport staat al meer dan 60 jaar zo goed als stil qua prestaties.
pi_121354195
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

Blijf ik me toch afvragen hoe ze dat eind jaren 50, begin jaren 60 deden waar de gemiddelden niet veel lager lagen met minder renners die reden op een stuk zwaardere fietsen over afstanden die gemiddeld langer zijn dan nu.

En de wegen waren een stuk slechter. Nog veel onverhard in de bergen. Een onverharde afdaling scheelt al een aantal minuten.
pi_121354286
Lance interview is overigens al opgenomen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:30:12 #122
40566 Ericr
Livewrong
pi_121354852
Gewoon even zijn nieuwe boek promoten

'Blood in, blood out'.
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:30:02 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121357432
quote:

[..]

En alsnog presenteer je nu wederom een mening als feit, het is geen bron die bewijs vormt dat iedereen doping gebruikt. Het is iemand die dezelfde mening heeft als jij in grote lijnen - met iets meer credentials als baas bij het WADA - maar ik zie hem nergens z'n claim erg onderbouwen...

Die waterdragers moeten ook binnen de tijdslimiet binnen komen, anders liggen ze eruit, dan heb je niks meer aan ze, dus ik denk dat die ook wel moeten pakken willen ze in de TDF blijven, nemen ze dezelfde doping? ik denk van niet, ze hebben ook niet het geld om het topplan van de dopingdokter te betalen.
Was het niet zo dat die doktoren gewoon verschillende dopingpakketten hebben, al gelang naar wat een renner kon betalen?

Je ben het met mee eens dat de tour met de huidge snelheid niet clean gereden kan worden, dat betekent toch dat ze allemaal pakken?

Er zijn hier een aantal mensen die geloven dat de top 20 van de TDF gebruiken en de rest niet, maar de TDF mogen meerijden is toch al een top op zich? 192 profs van de 500 ongeveer?
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:35:28 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121357644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

Natuurlijk werd er al toen al driftig gesnoept uit de amfetaminenpot maar buiten wat extra moraal en alertheid biedt het geen echte prestatieboost als het gaat om snelheid.

Als opgefokte renners uit de jaren 50 de gemiddelden van nu kunnen benaderen zou een cleane renner in 2012 op een lichtere fiets en kortere totaalafstand toch wel minimaal een paar kilometer sneller moeten zijn qua gemiddelde.

Moeilijk om een haalbaar gemiddelde te bepalen natuurlijk maar de nummer 30 die op meer dan een uur eindigt van de winnaar is al een 1/2 km/uur langzamer dan de winnaar. De nummer laatst al bijna 2 km/uur gemiddeld. Ergens moet een lijn liggen wat clean haalbaar is of de sport staat al meer dan 60 jaar zo goed als stil qua prestaties.
Ik vind dat je een goed punt hebt, alleen toen werd er niet gecontroleerd, dus alles kon en mocht en dat gebeurde dan ook in de tijd, nu moeten ze rijden met een lijst van duizend produkten die ze niet mogen gebruiken/ontduiken.
pi_121357757
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik vind dat je een goed punt hebt, alleen toen werd er niet gecontroleerd, dus alles kon en mocht en dat gebeurde dan ook in de tijd, nu moeten ze rijden met een lijst van duizend produkten die ze niet mogen gebruiken/ontduiken.
Toen hadden ze ook EPO? Wat wil je eigenlijk zeggen?
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:43:01 #126
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121357924
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:38 schreef marcodej het volgende:

[..]

Toen hadden ze ook EPO? Wat wil je eigenlijk zeggen?
Dat ze toen alles gebruikte wat nu allang niet meer mag.
pi_121359017
Kittel zit er klaar voor.
marcelkittel twitterde op woensdag 09-01-2013 om 16:19:53 I never thought that I'll watch one day the Oprah Winfrey show. :D reageer retweet
  Trouwste user 2022 woensdag 9 januari 2013 @ 17:25:33 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_121359529
De KNWU en de ploegen Argos-Shimano
Blanco-Procycling en Vacansoleil-DCM
hebben de deur opengezet voor renners
om hun dopinggebruik op te biechten.

Renners die bekennen kunnen rekenen op
strafvermindering en krijgen bovendien
de garantie dat ze in de wielersport
mogen blijven werken.Het gaat om de
periode tot 2008.Het akkoord tussen de
bond en de drie Nederlandse wielerteams
lekte vandaag uit,maar zal pas begin
volgende week worden gepresenteerd.

De gezamenlijke aanpak staat los van de
anti-dopingcommissie,onder leiding van
oud-minister Winnie Sorgdrager.Die doet
onderzoek naar het eventuele bestaan
van een dopingcultuur in de sport.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:28:11 #129
14505 OProg
A Life in Music
pi_121361683
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kittel zit er klaar voor.
marcelkittel twitterde op woensdag 09-01-2013 om 16:19:53 I never thought that I'll watch one day the Oprah Winfrey show. :D reageer retweet
Ik dacht trouwens dat als je als beroemdheid n de VS tegenwoordig wat te vertellen hebt je dat dan bij Ellen DeGeneres doet hede ten dage. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:28:42 #130
40566 Ericr
Livewrong
pi_121361707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

En van welke middelen ging je drie weken presteren op het niveau dat je gemiddelden kon halen tegen de 37 km/uur aan?

Natuurlijk kan je een paar dagen pepmiddelen nemen om je er doorheen te slepen maar daarmee verklaar je nog niet de gemiddelden uit die tijd. Of het zijn gewoon gemiddelden die menselijk haalbaar zijn. Dan is enkele kilometers per uur gemiddeld er bij ook niet zo'n grote stap. Boven de 40 km/uur waarschijnlijk wel, ook al kunnen omstandigheden nog wel een rol spelen mocht zo'n gemiddelde nog eens gehaald worden. Weekje goed wind mee en het kan snel gaan.
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:30:39 #131
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121364340
Ik denk dat ik koersen met doping spannender vind om te kijken dan cleane wedstrijden.
pi_121366818
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:30 schreef Ericr het volgende:
Gewoon even zijn nieuwe boek promoten

'Blood in, blood out'.
"Every blood sack counts"
alhoewel, hij kan beter die titel "It's not about the bike" nog eens gebruiken, dat was echt een briljante titel, ook toen al
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:33:12 #133
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_121367496
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:30 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat ik koersen met doping spannender vind om te kijken dan cleane wedstrijden.
Case in point:

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_121367696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:30 schreef kaasplankje het volgende:
dat weet ik nog niet. Ze worden er ook halve robots door lijkt het. Nu zie je soms renners echt compleet kapot gaan. Dat is ook mooie sport.
pi_121368848
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dat weet ik nog niet. Ze worden er ook halve robots door lijkt het. Nu zie je soms renners echt compleet kapot gaan. Dat is ook mooie sport.
Beetje menselijkheid is ook wel fijn om naar te kijken idd.
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:18:23 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121370283
Hele scheld oorlogen tussen ploegleider en renner, gooiend met bidon en trappend tegen de auto, met 90 p/u in de afdeling je zadel laten vervangen, renners die uit de bocht vliegen
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:20:47 #137
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121370418
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Beetje menselijkheid is ook wel fijn om naar te kijken idd.
Onzin, topsport is per definitie onmenselijk en ongezond. Als je het doet moet je het goed doen ook. Alles voor de sport.
pi_121370803
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Onzin, topsport is per definitie onmenselijk en ongezond. Als je het doet moet je het goed doen ook. Alles voor de sport.
Daar gaat het niet om. Met die menselijkheid bedoel ik dat de tv kijker ziet dat de renners ook maar mensen zijn. Dat ze ook wel eens compleet kapot zijn en over hun toeren zijn gegaan. Als je nog wel eens oude beelden zit terug te zien dan ontbreekt dat menselijke wel duidelijk. Ullrich die in 1998 op Les Deux Alpes de Tour verliest aan Pantani door een 'inzinking', terwijl het nog wel mee valt hoe traag hij gaat. Pantani die kilometers lang op de pedalen staat zonder ook maar 1 keer te gaan zitten. Daarbij is het huidige wielrennen wat beter om naar te kijken, al zijn er uitzonderingen (Vuelta dit jaar bijvoorbeeld met die talloze aanvallen van Contador, Purito, Valverde en Froome). Dat wat daar gebeurde, kon ook echt weer totaal niet.
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:36:13 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121371246
Dat Pantani 1.5 uur stond op de pedalen zonder te gaan zitten is een kwestie van rijstijl. Ik kan dat ook bergop. Van voet tot top á danseuse. Ziet eruit als een eindeloze sprint.

Pantani reed dan ook nog met de handen onderin de beugel, dat ben ik toen ook gaan praktiseren.
pi_121372408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:36 schreef kaasplankje het volgende:
Dat Pantani 1.5 uur stond op de pedalen zonder te gaan zitten is een kwestie van rijstijl. Ik kan dat ook bergop. Van voet tot top á danseuse. Ziet eruit als een eindeloze sprint.

Pantani reed dan ook nog met de handen onderin de beugel, dat ben ik toen ook gaan praktiseren.
Het gaat er niet alleen om dat hij dat deed, Boogerd deed dat ook heel vaak, maar op welk tempo je dat doet. En dat tempo was moordend en dat met die rijstijl. Dat zag er gewoon als een robot uit.
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:26:08 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121377163
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:36 schreef kaasplankje het volgende:

He died of acute cocaine poisoning in 2004.
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:42:54 #142
40566 Ericr
Livewrong
pi_121377859
Moet ik daaruit concluderen dat Kaasplankje het risico loopt dat hij overlijdt aan een overdosis cocaine? Waarom opeens een overgang naar het Engels?
pi_121379368
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:42 schreef Ericr het volgende:
Moet ik daaruit concluderen dat Kaasplankje het risico loopt dat hij overlijdt aan een overdosis cocaine? Waarom opeens een overgang naar het Engels?
Omdat ie het van de Wikipedia heeft gekopieerd.
pi_121380696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:42 schreef Ericr het volgende:
nee, dat er in de wielersport nogal veel doden vallen.
pi_121381015
Haha, ja, Tony Montana was ook altijd al zo'n bergkoning! 3x de bolletjestrui gewonnen, was het niet?

Bolletjes...coke...Montana...bergkoning, snap je hem? *winkwink*

Maar eehm, even serieus: de OD van Pantani was natuurlijk compleet ongerelateerd aan z'n (actieve) wielrencarriere... Ja hij kon het betalen door het wielrennen, maar dat een junk aan coke overlijdt gebeurt zo vaak. Maakt vrij weinig uit of hij daarvoor dan renner of bankier was natuurlijk...
pi_121381157
quote:
9s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:39 schreef DeeBee het volgende:
Haha, ja, Tony Montana was ook altijd al zo'n bergkoning! 3x de bolletjestrui gewonnen, was het niet?

Bolletjes...coke...Montana...bergkoning, snap je hem? *winkwink*

Maar eehm, even serieus: de OD van Pantani was natuurlijk compleet ongerelateerd aan z'n (actieve) wielrencarriere... Ja hij kon het betalen door het wielrennen, maar dat een junk aan coke overlijdt gebeurt zo vaak. Maakt vrij weinig uit of hij daarvoor dan renner of bankier was natuurlijk...
Of ze grijpen naar de coke omdat ze het afkicken van de doping niet kunnen verdragen?
  donderdag 10 januari 2013 @ 07:24:58 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121382859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

He died of acute cocaine poisoning in 2004.
Dat is een heel vaag verhaal. Uit respect voor Pantani heeft men de zaak in de doofpot gestopt.

Het is mogelijk dat Pantani door een andere oorzaak overleden is dan een zelf toegediende overdosis.

En tja, ook in de turnsport komt cokeverslaving voor, bizar maar waar.
pi_121382925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 07:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is een heel vaag verhaal. Uit respect voor Pantani heeft men de zaak in de doofpot gestopt.

Het is mogelijk dat Pantani door een andere oorzaak overleden is dan een zelf toegediende overdosis.

En tja, ook in de turnsport komt cokeverslaving voor, bizar maar waar.
Overal komt cokeverslaving voor.
pi_121383412
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Of ze grijpen naar de coke omdat ze het afkicken van de doping niet kunnen verdragen?
Dat was uiteraard bij Whitney Houston, Adam Goldstein en David Kennedy ook het geval.

Het zou misschien mogelijk zijn dat Pantani aan de coke is gegaan na het pakken van doping, of dat hij al veel eerder aan de coke ging. Er is echter geen enkele reden om aan te geven dat renners naar coke grijpen omdat ze niet kunnen afkicken van doping. Ik zie geen enkel argument en geen enkel bewijs daarvoor.

Daarnaast komt coke echt overal voor, dus er is zeer waarschijnlijk een meer logische verklaring.
pi_121383433
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het is een mogelijkheid, er zijn wel redelijk wat gevallen bekend van sporters die tijdens of na hun carrière naar recreatieve drugs grijpen. In sommige gevallen zoals bij Johan van der Velde is dat direct terug te leiden op het gebruik van opwekkende middelen tijdens de sportcarrière.

Bij Pantani lijkt het eerder te herleiden naar zijn depressies waardoor hij een vlucht nam in opwekkende middelen Mogelijk werden die depressies wel verergerd door het gebruik van middelen tijdens de sportcarrière.
pi_121383520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:31 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is een mogelijkheid, er zijn wel redelijk wat gevallen bekend van sporters die tijdens of na hun carrière naar recreatieve drugs grijpen. In sommige gevallen zoals bij Johan van der Velde is dat direct terug te leiden op het gebruik van opwekkende middelen tijdens de sportcarrière.

Bij Pantani lijkt het eerder te herleiden naar zijn depressies waardoor hij een vlucht nam in opwekkende middelen Mogelijk werden die depressies wel verergerd door het gebruik van middelen tijdens de sportcarrière.
:o

quote:
Aan zijn wielercarrière hield Van der Velde een amfetamineverslaving over. Om dit te bekostigen belandde hij op het criminele pad. Hij kickte later af en zat een korte gevangenisstraf uit wegens verschillende inbraken.
Wist ik helemaal niet. Eens kijken of ik die biografie nog ergens kan vinden.
  donderdag 10 januari 2013 @ 08:50:40 #152
14505 OProg
A Life in Music
pi_121383635
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:o

[..]

Wist ik helemaal niet. Eens kijken of ik die biografie nog ergens kan vinden.
Ik heb nog ergens een boek van een jaar of 18 terug waarin Jan Siebelink interviews heeft met oud renners, waaronder Breukink, Post en ook Van der Velde. Het gaat ook nog even over die verslaving maar verder blijkt toch ook vooral dat hij een vreemde kruimeldief is. Zo komt er een stukje voorbij dat hij paaltjes met reflectoren langs de weg had zien staan 's avonds en stopte om ze eruit te slopen. Ze zouden het namelijk zo leuk doen in de kinderkamer. :')

http://www.omroepmax.nl/t(...)/johan-van-der-velde

Dit vanavond eens kijken. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_121384720
quote:
Usada-baas Travis Tygart heeft op de Amerkaanse tv meer uitleg gegeven over het onderzoek dat leidde tot de levenslange schorsing van Lance Armstrong. "In 1999 was hij al gloeiend positief", zegt Tygart.

"De zes stalen uit Armstrongs eerste Tourzege in 1999 bleken bij een controle in 2005 met de vernieuwde epo-test "gloeiend positief", zegt Tygart.

"In 2010 heeft Martial Saugy, de baas van het laboratorium van Lausanne, me gezegd dat Armstrong in 2001 betrapt was in de Ronde van Zwitserland. De UCI heeft Saugy toen gevraagd om Armstrong en Johan Bruyneel uit te leggen hoe de epo-test werkte."

"Saugy heeft me gezegd dat hij op die vraag is ingegaan. Het is toch ongezien dat een sporter uitleg krijgt over hoe hij aan een dopingcontrole kan ontsnappen!"

Tygart vertelde in 60 Minutes Sports ook over de druk op het Usada tijdens het onderzoek tegen Armstrong. "Ik heb zelfs moeten aanhoren dat ik met een kogel in mijn hoofd zou eindigen als ik niet zou stoppen. Het leek wel de maffia. De zaak is nu in handen van de FBI", zegt Tygart.

Na het onderzoek van het Usada werd Armstrong levenslang geschorst. Hij verloor ook zijn zeven Tourzeges. Armstrong is altijd blijven ontkennen. Op 17 januari is hij te gast in de show van tv-icoon Oprah Winfrey.
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/130110_tygart_armstrong

Wordt tijd dat het verhaal van Armstrong verfilmd wordt. Mooie maffiafilm van te maken.
pi_121384760
Als je dit weer leest, is het zoals Tygart al eens eerder zei, onbegrijpelijk dat het strafrechtelijke onderzoek naar Lance Armstrong niks opleverde
pi_121385926
quote:
Garmin-Sharp rider feels let down by Dutch Federation

Thomas Dekker is trying a new approach to his preparation for the 2013 season, opting to train in Greece with a new personal trainer. The Garmin-Sharp rider has seen his plans to discuss his experience of doping blocked by the Dutch cycling federation, which had earlier agreed to help organise his visits to cycling clubs across the country.

Dekker and teammate Johan Vansummeren are in Kalamata, Greece, working with Vasilis Anastopoulos, the Greek national trainer and an official UCI certified coach. He is working with the two riders as personal coach, in co-operation with Garmin's training manager Adrie van Diemen, supervised by Garmin team manager Jonathan Vaughters.

“It's important to have a daily coach next to your team coach,” Dekker's manager Martijn Berkhout told Cyclingnews. “For the team training manager, it's difficult to provide one-on-one work, because he needs to look after all the 30 riders.”

Berkhout met Anastopoulos through the UCI trainer coaching course, and set up the contact. “They've been working together since October and so far everything is working out great. We prefer that coach and rider work one-on-one as much as possible, that's why Thomas is training in Greece instead of for example in Spain alone. The conditions are perfect in Greece, it's just that you need to know someone local from there.”

Dekker and Vansummeren are training together wit the Greek Continental team SP Tableware and the current World MTB Marathon champion, Periklis Ilias. Anastopoulos trains both the team and Ilias. Later this month the two will join their Garmin-Sharp teammates for a team training camp in Calpe, Spain.

Dekker will open his season at the Tour Mediterranean in early February, and take on the Tour du Haut Var, Strade Bianche, Tirreno-Adriatico, Criterium International and the Circuit de la Sarthe before targeting the Ardennes Classics. He will ride the Fleche Brabanconne, Amstel Gold Race, Fleche Wallonne and Liege-Bastogne-Liege. From there, the 28-year-old moves to Italy and the GP Industria & Artigianato and the Giro della Toscana, before riding the Giro d'Italia for the first time since 2005.

Conflicts with the Dutch Federation

Dekker has served a two-year suspension for violations of the biological passport. Berkhout said Dekker's difficult past is behind him. “It is behind him now. The come back process with Garmin was his proof to show he wanted to change and come back different. That worked out and resulted in a new contract for 2013 and 2014."

“He supports the team and its philosophy in the fight against doping. Like every other member of the team, he is open to co-operate in any official investigation to help the future of cycling.”

However, recent headlines in the Dutch press have focused on his participation in an alleged blood doping scheme at Team Rabobank.

“It's logical that the Dutch newspapers focus on Thomas. He is the only one who confessed he was involved with doping, who served a two-year ban,” Berkhout said.

But it would better, he said, to “ask Thomas if he is ever asked to co-operate with any investigation or if any official federation of anti-doping authority asked him to explain his past. The answer is NO. Never! Thomas initiated a meeting with WADA by himself. And the UCI president Pat McQuaid was the only other person, as representative of a federation, who took the time to listen to Thomas. To give him advice, to discuss with him, how he could help cycling after he damaged cycling with his doping violations.”

Dekker had hoped to share his experiences with local riders in the Netherlands, in the hope of discouraging young riders from making the same mistakes he made. He had arranged with the Dutch federation to make a 'club tour'.

“During this club tour, Thomas would visit cycling clubs throughout Holland to tell them about his past, to start discussions on doping and youth development. Almost every cycling club in Holland made a request for joining the club tour. This had to take place during the 2012-2013 winter," Berkhout said.

“But after Jonathan Vaughters gave more insight on Dekker's doping past in the Dutch newspaper AD Sportwereld, the director of the federation sent us a mail that the federation no longer wanted to be associated with Thomas Dekker on anti-doping education!”

Berkhout decried the “hypocrisy” of the federation.

“He is the only one who is ready to explain and let young riders learn from his mistakes. He is still the only rider who served a ban, who came back clean and confessed his mistakes. So we ask ourselves, 'How hypocritical is the Dutch Cycling Federation and their battle against doping? How will they ever reach their members, make them understand things? with the ideal son-in-law?' No, with the son who made a big mistake and learned from it.”

Dekker regrets not being able to carry out the plan, “because it's one of the things he discussed with Mr. McQuaid. So for now he supports his team and focus on performing clean on a high level. Because that's for him the best advertising he can give to clean cycling,” Berkhout said.

And for the rest, “he is just very happy to be a cyclist, to be part of the Slipstream family, to compete clean and to build a career for the next 10 years.”
http://www.cyclingnews.co(...)h-new-personal-coach

De KNWU komt er niet heel goed vanaf in dit verhaal en als het klopt ook wel terecht. Ben geen Dekker-fan maar het is redelijk schandalig dat hij niet de kans krijgt om zijn verhaal te doen bij diverse wielerclubs. Dekker is 1 van de weinige die nog enige openheid heeft gegeven, geef hem dan ook de kans om anderen te informeren over de fouten die hij heeft gemaakt.
pi_121386430
Beetje lullig inderdaad, vooral goodwill van Dekker z'n kant om dat toch maar te doen en dan gaan ze er zo mee om, erg onhandig.

Wel grappig dat hij in Kalamata traint, de Peleponessos heeft genoeg venijnige heuveltjes om goed te kunnen trainen ja, alleen wel slecht wegdek vaak en Grieken zijn idioot in het verkeer. Maar qua landschap zou het perfect zijn om ook een heuvelronde te organiseren daar, dat zou echt wel potentie hebben, Ronde van Griekenland! :P
pi_121386548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:00 schreef DeeBee het volgende:
Beetje lullig inderdaad, vooral goodwill van Dekker z'n kant om dat toch maar te doen en dan gaan ze er zo mee om, erg onhandig.

Wel grappig dat hij in Kalamata traint, de Peleponessos heeft genoeg venijnige heuveltjes om goed te kunnen trainen ja, alleen wel slecht wegdek vaak en Grieken zijn idioot in het verkeer. Maar qua landschap zou het perfect zijn om ook een heuvelronde te organiseren daar, dat zou echt wel potentie hebben, Ronde van Griekenland! :P
Dat stuk rondom Kalamata is echt heerlijk om te fietsen. Wanneer je onderweg ben van Kalamata naar Sparta voelt het gewoon alsof je door de Alpen fietst. Wegdek viel over het algemeen wel mee, alhoewel het niet top was. Sindsdien mij afgevraagd waarom men daar niet meer traint, zeker aangezien het vrij rustig is buiten het hoogseizoen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:34:19 #158
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121387330
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:31 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ja, met nog als toevoeging dat Pantani in Rimini woonde wat bekend staat als uitgaanscentrum en strandparadijs. Zeg maar het Ibiza van Italië. Pantani is na zijn wielercarriere waarschijnlijk in aanraking gekomen met verkeerde figuren en is zo aan de coke verslaafd geraakt.
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:52:30 #159
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_121387905
Vie et mort de Marco Pantani
Philippe Brunel
https://webshop.blz.nl/We(...)8&ProductID=10716150

Alleen in Frans of Italiaans te lezen.

Ook verschenen in het Nederlands:
http://www.wielersportboeken.nl/boek.php?boekid=3005
pi_121392289
quote:
'Armstrong kreeg uitleg over dopingtest'

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
"Hij vertelde me dat er een positief EPO-staal van Lance Armstrong was van de Ronde van Zwitserland van 2001", doelde USADA-voorzitter Travis Tygart op uitspraken van Martial Saugy, de baas van het antidopingagentschap van Lausanne, met hij in 2010 een gesprek had.

"Saugy zei me ook dat de UCI hem gevraagd had om Armstrong en Johan Bruyneel uit te leggen hoe de EPO-test werkt", vervolgde Tygart in het televisieprogramma '60 Minutes Sports'.
"Saugy bevestigde me dat hij op die vraag is ingegaan. Dit is toch ongezien en absoluut niet correct om een sporter uitleg te geven over de manier waarop hij aan een dopingcontrole kan ontsnappen", sloot Tygart af.

Het vernietigende rapport van USADA, dat in oktober van 2012 openbaar werd gemaakt, betekende het einde van Lance Armstrong. De UCI nam de uitkomsten over en besloot om de 41-jarige Texaan uit alle uitslagen te schrappen. Daardoor raakte Armstrong dus alle zeven Tourtitels kwijt en tevens werd hij levenslang geschorst.

Armstrong zelf geeft volgende week een anderhalf uur durend interview met televisiester Oprah Winfrey. Het interview, waarin The Boss in zijn eigen huis in Austin voor het eerst uitgebreid zal reageren op de dopingaffaire, wordt op 17 januari omstreeks 3 uur (Nederlandse tijd) uitgezonden.

Telesport
Die positieve test is dus niet alleen verdoezeld, hij heeft van de UCI ook gewoon uitleg gehad over hoe de epotest werkt _O-
pi_121392920
Wazig gedoe als je in 2010 al weet dat Armstrong in 2001 een positieve staal heeft afgeleverd en er in 2010 niet is ingegrepen. Toen reed Armstrong nog rond of was tenminste nog een actieve renner tot het einde van het jaar.
pi_121393784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:25 schreef Ericr het volgende:
Wazig gedoe als je in 2010 al weet dat Armstrong in 2001 een positieve staal heeft afgeleverd en er in 2010 niet is ingegrepen. Toen reed Armstrong nog rond of was tenminste nog een actieve renner tot het einde van het jaar.
Ik denk dat Tygart persoonlijk toen al wel is begonnen. Maar kan me voorstellen dat er aardig wat tijd overheen gaat voordat zo'n rapport er daadwerkelijk ligt (zelfs voordat er met zo'n rapport kan worden begonnen).
pi_121394476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:25 schreef Ericr het volgende:
Konden ze dan wat doen met die informatie?
pi_121394517
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die positieve test is dus niet alleen verdoezeld, hij heeft van de UCI ook gewoon uitleg gehad over hoe de epotest werkt _O-
Het blijft toch wel erg zorgelijk hoe de UCI heeft gehandeld hoor in al die jaren... :{

En ik vrees dat het nu nog niet echt veel beter is geworden, ze treden nog steeds veel te vaak maar wat halfjes op en doen eigenlijk vooral waar ze zin in hebben...

Het argument dat van level playing field kan nu wel definitief de prullenbak in (als Lance dat nu alsnog bij Oprah zou durven beweren bijvoorbeeld :')), als je de werking van (nieuwe) dopingtesten door de internationale wielerbond krijgt uitgelegd samen met je teambaas. :')_
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:21:07 #165
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121394877
Waarom brengt die Tygart steeds van die kleine brokjes informatie naar buiten. Hij geniet er volgens mij duidelijk van dat ie de grote Lance ten val heeft gebracht. Zijn mediaoptredens zorgen er bij mij echter niet bepaald voor dat hij geloofwaardiger wordt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_121395176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:21 schreef Szura het volgende:
Waarom brengt die Tygart steeds van die kleine brokjes informatie naar buiten. Hij geniet er volgens mij duidelijk van dat ie de grote Lance ten val heeft gebracht. Zijn mediaoptredens zorgen er bij mij echter niet bepaald voor dat hij geloofwaardiger wordt.
Hij lijkt inderdaad wel media geil, waarbij hij Lance zo lang en zo veel mogelijk wil laten lijden.
En dan moeten we in het achterhoofd houden dat niet eens alles naar buiten komt :{
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:30:43 #167
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_121395186
quote:
Ah, nog iemand die doorheeft dat Tygart dit allemaal puur voor zijn eigen eer en glorie doet.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:40:51 #168
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121395531
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ah, nog iemand die doorheeft dat Tygart dit allemaal puur voor zijn eigen eer en glorie doet.
Dat wil ik nou ook niet beweren maar deze manier van 'openheid' geven vind ik toch een beetje verdacht, vreemd. Ik word er achterdochtig van.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:43:26 #169
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_121395638
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik vind het wel een gevalletje het doel heiligt de middelen. En als er een egocentrische narcist ( alhoewel ik dat zelf nu niet onmiddellijk vind van Tygart maar ik heb die beelden dan ook nog niet gezien) voor nodig was, dan is dat maar zo. Lance is in dat opzicht nog net een niveautje erger denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door kl1172 op 10-01-2013 16:05:51 ]
pi_121396257
quote:
Het was tot nu toe pas een preview van 60 minutes sports waar die korte quotes uitkwamen. :)

Vannacht is pas de gehele aflevering uitgezonden, dus vandaar dat de nieuwsberichten nu nog niet zo uitgebreid zijn.

Hier zijn al iets uitgebreidere statements te zien, maar nog steeds alleen een preview: http://socalcycling.com/2(...)ts-premiere-episode/

De hele episode kan ik zo snel niet online vinden, maar het is dus vooral gemakzucht van Nederlandse sites om 1 quote te gebruiken uit het interview, want hij geeft gewoon aardig wat details vrij in z'n antwoorden en ze hebben overduidelijk nog niet het hele interview gekeken...

En verder staat de meeste relevante info toch al in het USADA-rapport? :) Ze vragen heel specifiek of Tygart bijv. bedreigd is, tsja, hoeveel meer moet hij erop antwoorden dan hij nu doet? Ook vertelt hij duidelijk over die positieve test en rol van dat lab (informatie die bijv. nog niet in het USADA rapport stond). Wat voor informatie moet hij nog meer vrijgeven dan of wat denk je dat hij evt. achterhoudt dan?

En als je gewoon in 60 minutes of sports je verhaal gaat zitten doen, dan kick je echt niet zo op jezelf hoor. Dan had Tygart zich allang eens kunnen gaan hoereren bij alle andere nieuwszenders, DeGeneres- / Oprah-shows, maar dat heeft hij juist niet gedaan. Verder lopen de zaken tegen Bruyneel en Del Moral o.a. ook nog natuurlijk, dus daarom is hij af en toe ook voorzichtig in z'n antwoorden. :)
pi_121397720
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Konden ze dan wat doen met die informatie?
Het is geen onderknuppel van wie hij de info had gekregen. Maar waarschijnlijk was de verjaringstermijn al verstreken, dat maakt ingrijpen wel een stuk moeilijker inderdaad.

Blijft het nog vreemd dat Tygart heeft gewacht tot na de federale zaak tegen US Postal. Die info had Novitzky waarschijnlijk graag in handen gehad. Nu lijkt het er meer op dat Tygart zelf het liefst de credits wilde hebben om Armstrong te kunnen aanpakken.
pi_121397889
Novitsky had toch dezelfde info als Tygart? En gingen die stalen van Zwitserland niet om 'suspect values' en niet zozeer om 'positive values'?
pi_121400174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:38 schreef marcodej het volgende:
Novitsky had toch dezelfde info als Tygart? En gingen die stalen van Zwitserland niet om 'suspect values' en niet zozeer om 'positive values'?
quote:
"Hij vertelde me dat er een positief EPO-staal van Lance Armstrong was van de Ronde van Zwitserland van 2001", doelde USADA-voorzitter Travis Tygart op uitspraken van Martial Saugy, de baas van het antidopingagentschap van Lausanne, met hij in 2010 een gesprek had.
Kan best een gevalletje gare vertaling zijn natuurlijk maar als er in 2010 een positief geval bekend zou zijn geweest uit 2001 dat is weggemoffeld hadden ze toen al moeten ingrijpen. Zeker bij een renner die onderdeel uit maakte van een ploeg waar een federaal onderzoek tegen liep.

Verjaringstermijnen heeft de Usada daarna ook lak aan gehad.
pi_121400360
quote:
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:18:25 #175
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_121401666
En wat maakt het uit dat Tygart ook een egotripper is? Als hij zijn job goed doet, dan zal zijn motivatie me worst wezen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_121402722
It takes an asshole to bring down an asshole, wat dat betreft doet Tygart zijn werk best goed natuurlijk.
pi_121402804
Grote opening in het sportjournaal: "Armstrong al in 1999 positief!"

Dat wisten we toch al lang?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 09:24:33 #178
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_121424876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:34 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is geen onderknuppel van wie hij de info had gekregen. Maar waarschijnlijk was de verjaringstermijn al verstreken, dat maakt ingrijpen wel een stuk moeilijker inderdaad.

Blijft het nog vreemd dat Tygart heeft gewacht tot na de federale zaak tegen US Postal. Die info had Novitzky waarschijnlijk graag in handen gehad. Nu lijkt het er meer op dat Tygart zelf het liefst de credits wilde hebben om Armstrong te kunnen aanpakken.
Novitsky werd toch om redelijk vage redenen buiten spel gezet. Zou deze info dat voorkomen hebben of had ie deze info wel maar mocht het toch niet baten?
pi_121425867
Sowieso is Armstrong niet enkel op die Zwiterse stalen schuldig bevonden.

Sterker nog, ik denk dat als Tygart elke keer als hij 1 klein bewijsstukje had gehad de media was ingedoken, hij steeds ongeloofwaardiger zou worden. Een beetje zoals we allemaal bij Hamilton hadden, dat iedereen dacht 'komt hij weer hoor'.

Doordat Tygart juist al die info heeft opgespaard om dat allemaal te bundelen maakte zijn zaak veel sterker.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_121426213
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:50 schreef marcodej het volgende:
Grote opening in het sportjournaal: "Armstrong al in 1999 positief!"

Dat wisten we toch al lang?
Ik weet nog dat ik dat las in een column van De Mart himself, toen in 2005.

Ik ben benieuwd wat hier uit komt;
Vaughters twitterde op donderdag 10-01-2013 om 19:07:50 Day 3, UCI working groups. I could tell you, but then I'd have to kill you. Good news is, they are much more collaborative than ever before. reageer retweet
Misschien legt de UCI Vaughters wel uit hoe je het biologisch paspoort moet omzeilen, wie zal het zeggen...
pi_121426697
Hehe, het ultieme plan van de UCI om de schandalen te voorkomen, gewoon iedereen volledig inzicht geven in de controlemethoden en geplande tests!
pi_121426824
Denken dat Armstrong gaat bekennen bij Oprah :')
pi_121435538
inrng twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 15:01:27 Saugy said it's a basic right to explain how tests work but denies giving clues to get around EPO test. Says Tygart misunderstood him reageer retweet
Een 'basic right' om te weten hoe tests werken? :?
pi_121437077
Haha idd, enige wat ze moeten weten is welk bekertje ze moeten volzeiken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:04:42 #185
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_121437891
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:08 schreef marcodej het volgende:
inrng twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 15:01:27 Saugy said it's a basic right to explain how tests work but denies giving clues to get around EPO test. Says Tygart misunderstood him reageer retweet
Die kennis vergaren 'an sich' , kun je moeilijk iets op tegen hebben. Natuurlijk bij Armstrong en Bruyneel is het, terugblikkend op het verleden, totaal 'not done' om hen die info te geven. Dat is hetzelfde gebleken alsof je een doosje lucifers en een jerrycan benzine aan een pyromaan zou geven, hij zou er niets fout mee kunnen doen, maar hoogstwaarschijnlijk...

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 11-01-2013 16:14:40 ]
pi_121438426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:08 schreef marcodej het volgende:
Zo vreemd is dat toch niet? Het zou pas raar zijn als renners onderhevig zijn aan tests maar niet mogen weten hoe die tests werken. Dan zou het onmogelijk voor een renner worden om zich te beschermen tegen een vals-positief resultaat. Of het hoofd van een WADA-geaccrediteerd lab dat dan persoonlijk moet uitleggen aan die renner is een andere vraag...
pi_121440220
UCI_Overlord twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 16:33:11 And here comes revisionist history: "Lance was just curious about the science. I swear. Nothing more." Saugy spins http://t.co/OAPEJ7cz reageer retweet
UCI_Overlord twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 16:47:30 Saugy "I've seen him perhaps 20 minutes my entire life." Translation: we talk on the phone all the time, email frequently, I get funds. reageer retweet
pi_121477599
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:46 schreef kikoooooo het volgende:
Denken dat Armstrong gaat bekennen bij Oprah :')
idd, die marion jones zat ook al te janken, dat ze er niks vanaf wist en dat ze zonder ook gewonnen zou hebben. Oprah is feel good amusament en geen 60 minutes.
ik denk dat hij ontkent en verklaard rechtszaken te zullen aanspannen.
pi_121479091
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, die marion jones zat ook al te janken, dat ze er niks vanaf wist en dat ze zonder ook gewonnen zou hebben. Oprah is feel good amusament en geen 60 minutes.
ik denk dat hij ontkent en verklaard rechtszaken te zullen aanspannen.
Ik denk dat hij een typische bekentenis gaat doen, in de trant van: iedereen deed het, als je wilde winnen moest je het doen bla bla. En verder zal hij benadrukken dat hij iedereen bedrogen heeft, wat hem heel veel pijn heeft gedaan, maar puur voor dat ene doel: de strijd tegen kanker.

Zelfs in Amerika zijn er weinig mensen meer die hem geloven, dus ontkennen zal hem geen goed doen. Maar ik ben zeer benieuwd.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:32:10 #190
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_121479166
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een typische bekentenis gaat doen, in de trant van: iedereen deed het, als je wilde winnen moest je het doen bla bla. En verder zal hij benadrukken dat hij iedereen bedrogen heeft, wat hem heel veel pijn heeft gedaan, maar puur voor dat ene doel: de strijd tegen kanker.

Maar ik ben zeer benieuwd.
Hij is nog in staat een soort halfslachtige bekentenis in het genre van "Ik heb gedaan wat iedereen gedaan heeft" te doen , waar Oprah géén enkele diepere vraag op gaat stellen. Om toch maar geen rechtzaken extra tegen hem te krijgen.

Zijn advocaten zullen ook nog eens tussen de opname en de uitzending elk woord 80 keer juridisch gaan dubbelchecken ook ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_121482815
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zelfs in Amerika zijn er weinig mensen meer die hem geloven, dus ontkennen zal hem geen goed doen. Maar ik ben zeer benieuwd.
http://edition.cnn.com/vi(...)w.cnn?iref=allsearch
pi_121497466
"I told her (Winfrey) to go wherever she wants and I'll answer the questions directly, honestly and candidly. That's all I can say."

Sms van Lance Armstrong aan AP.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 11:56:25 #193
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121497997
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef marcodej het volgende:
"I told her (Winfrey) to go wherever she wants and I'll answer the questions directly, honestly and candidly. That's all I can say."

Sms van Lance Armstrong aan AP.
Gelukkig is Lance altijd eerlijk geweest in interviews. :')
  zondag 13 januari 2013 @ 11:57:25 #194
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_121498045
Lijkt me sterk dat hij hier goed kan uitkomen, begrijp dan ook niet goed waarom hij het doet.

Als hij blijft ontkennen, dan wordt het wel heel triest en dan wordt hij helemaal een schertsfiguur. Anderzijds is hij zo agressief te werk gegaan in zijn onschuld-mantra dat hij bij een bekentenis alleen maar als een ontzettende klootzak kan overkomen. Zelfs degenen die gewoon zeiden "ach, Lance deed alleen maar wat de rest ook deed" moesten hun bek houden om zijn sprookje in stand te houden, dan moet je nu zelf niet meer met dat excuus komen aanzetten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_121498286
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt me sterk dat hij hier goed kan uitkomen, begrijp dan ook niet goed waarom hij het doet.

Als hij blijft ontkennen, dan wordt het wel heel triest en dan wordt hij helemaal een schertsfiguur. Anderzijds is hij zo agressief te werk gegaan in zijn onschuld-mantra dat hij bij een bekentenis alleen maar als een ontzettende klootzak kan overkomen. Zelfs degenen die gewoon zeiden "ach, Lance deed alleen maar wat de rest ook deed" moesten hun bek houden om zijn sprookje in stand te houden, dan moet je nu zelf niet meer met dat excuus komen aanzetten.
Ik snap ook niet wat hij wil bereiken. Dit is alleen maar genoegdoening voor de mensen die tegen hem zijn. Terwijl hij die in eerste instantie juist op de kast wilde jagen, met die beroemde foto van z'n zeven truien op Twitter.

Wat vindt Bruyneel hiervan trouwens? Die is toch nog bezig z'n onschuld te bewijzen?
pi_121500880
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Wat vindt Bruyneel hiervan trouwens? Die is toch nog bezig z'n onschuld te bewijzen?
Wanneer komt die nu eens met z'n verhaal? Dat had hij toch beloofd?
pi_121501823
quote:
"I didn't love myself enough to tell the truth," he said. "I have hidden behind my obvious talent for much of my life for fear that the weak, sad, hurt and vulnerable Lance would emerge and ruin the plan for my life.''

He said that, since losing his titles, he felt reborn. "There were moments, Oprah, where I felt like my world was over… [But] there were remarkably days where I just felt empowered, almost. It's almost like I got this renewed energy where I felt that: 'I'm here for a reason.' The searching for that reason, I think, is what really changed my life."

Armstrong added that he thought he would still have won his Tour titles even without doping. "I still think I would have won. It wasn't as difficult to give back the titles because it's not about the hardware. But it's the memory that will be tarnished."

He concluded: "I'm trying to move on. I hope that everybody else can move on, too."
:Y :Y
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 januari 2013 @ 11:21:17 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121539533
quote:
Atlete Marta Dominguez krijgt dopingcontrole in Spaanse Senaat

Het Spaanse parlementslid Marta Dominguez moest de voorbije week een antidopingcontrole ondergaan in de Spaanse Senaat.

De tweevoudige Europese ex-kampioene is niet langer afstandsloopster op de piste, maar doet nu nog wat aan stadslopen.

Volgens radiozender Once was het de Internationale Atletiekfederatie die deze controle uitvoerde. De 37-jarige Dominguez, ondertussen verkozen tot beste Spaanse atlete aller tijden, werd in 2010 gearresteerd in het kader van de antidopingonderzoek ‘Operacion Galgo'. Op de Olympische Spelen van Londen werd ze nog twaalfde in de 3000 meter steeple.

bron: www.sportwereld.be
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_121539694
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:46 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

:Y :Y
Wat is de bron? Zijn dit officiele quotes uit wat er donderdag wordt uitgezonden?
pi_121539826
Het zijn Marion Jones-quotes in Lance-context, maar ik zie Lance ze ook zo uitspuien, wat een voorgekookt bagger... :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')