abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:15:04 #276
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_121317682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:11 schreef mosselmossel het volgende:
Hier ging het ook weer lekker. Had 4x(3l, 2w) Weer pijnloos en de stijfheid 's ochtends lijkt ook veel minder te zijn. Super!
Fijn, altijd lekker als je de stijgende lijn ziet!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:15:34 #277
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_121317714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:41 schreef kwoth het volgende:

[..]

Ze helpen toch ook bij het herstel toch? Ben ook wel bang dat je er enigszins afhankelijk van kan raken.
Klopt, maar alleen de kousen. De tubes moeten (praktisch) direct na het lopen uit.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:15:45 #278
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121317725
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:11 schreef mosselmossel het volgende:
Hier ging het ook weer lekker. Had 4x(3l, 2w) Weer pijnloos en de stijfheid 's ochtends lijkt ook veel minder te zijn. Super!
*O* ^O^
F means you're fucked
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:17:58 #279
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_121317826
Top Jump en hosselmossel! *O*
pi_121318843
Lijkt me gaaf zeg, lopen op de Nurburgring. Ik ga daar al een jaar of 15 heen als het F1 is, en daar zitten echt behoorlijke klimstukken in. Gaat die loop over het huidige circuit of alleen over de Nordschleife?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:44:33 #281
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_121318973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:15 schreef YUR het volgende:

[..]

*O*

Doe je rustig aan?
korte loop in blokjes van 5 minuten, rustdag, interval, 2 rustdagen, lange duurloop (beginnen bij 8 km. Per week 2 km erbij)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:47:44 #282
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_121319100
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:44 schreef Jumparound het volgende:

[..]

korte loop in blokjes van 5 minuten, rustdag, interval, 2 rustdagen, lange duurloop (beginnen bij 8 km. Per week 2 km erbij)
Heftige opbouw voor de LDL :) Maar fijn dat je je er goed bij voelt!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:47:45 #283
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_121319101
En videoanalyse gehad. Ik kreeg complimenten voor mijn techniek (de landing dan) en het korte grondcontact van mijn voeten :)
Ecosia
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:55:04 #284
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_121319379
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:47 schreef GotC het volgende:

[..]

Heftige opbouw voor de LDL :) Maar fijn dat je je er goed bij voelt!
ik ben ik benieuwd hoe het gaat. Gelukkig is het een advies van de fysio en heb ik het niet zelf bedacht :)
Ecosia
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:56:08 #285
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_121319423
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:55 schreef Jumparound het volgende:

[..]

ik ben ik benieuwd hoe het gaat. Gelukkig is het een advies van de fysio en heb ik het niet zelf bedacht :)
Ben er ook wel benieuwd naar. Het verbreekt wel redelijk de 10% regel namelijk, en dat na een blessure :D Zal vast goed komen!
pi_121319504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Lijkt me gaaf zeg, lopen op de Nurburgring. Ik ga daar al een jaar of 15 heen als het F1 is, en daar zitten echt behoorlijke klimstukken in. Gaat die loop over het huidige circuit of alleen over de Nordschleife?
Over allebei. En het is echt een zware loop maar ook wel leuk voor de liefhebber van het circuit. Goed georganiseerd en totaal niet massaal.

Het eersye suk is prima te doen. Maar dan na 12 km aangekomen bij ex-muhle begint dan de hel. 5 kilomter vrijwel onafgebroken klimmen. Sommige stukken kon je beter gaan wandelen was nvrijwel net zo snel en minder belastend. Bij de carrousel echt een mooi stuk om te zien waar je vandaan kwam en waar je nog heen moet.

De hoghe acht is een forse klim. Fietsers van een fietsevenement na de loop vallen daar regelmatig om en moeten gaan lopen. Dan zou je het gehad moeten hebben niks echter minder waar. Het lange rechte stuk is een vies gemeen recht stuk en is vals plat omhoog. Dat sloopt een hoop mensen die dat niet in de gaten hebben. Nog twee 2 leuke klimmetjes om vervolgens het stadion weer in te duiken en een eindsprintje naar de finishte maken.

Daar stond werkelijk waar vanalles voor je klaar om te pakken. Koek, drank, snoep, appels en nog veel meer zoveel als je wou.

Het ligt er aan hoe de loopplannen uit pakken september anders ga ik dit jaar misschien ook weer
pi_121319751
Wauw klinkt super! En ook best heftig, het is echt zo'n gebied waar alles maar "heuveltjes'" lijken, maar ondertussen......
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:04:18 #288
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_121319795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:38 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Heet deze Three peaks? En moeten er nog km's bij? Wanneer is het?

Three Peaks Mountain Run - 25km
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_121319841
Vandaag een eerste kort rondje gedaan op de hier alom geprezen brooks. Een klein rondje om eraan te wennen. De eerste paar meters valt me meteen op dat de demping een fors stuk minder is. Ook lijkt het inderdaad wel te dwingen naar meer midden/voorvoetlanding wat resulteerde in meteen een wat hoger tempo. Het rondje werd dan ook onderhand in recordtempo gelopen. Zeker geen slechte schoenen zo te merken.

http://connect.garmin.com/dashboard?cid=1184132
pi_121320040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:11 schreef YUR het volgende:

[..]

TheWhiteCowboy kan je er alles over vertellen :)
Edit: Laat maar :@

Vanaf Ex-muhle gaat hem omhoog. Na de Karussel inderdaad bij Höhe Acht een enorm stijl stuk waar we later ook bij de wielrenners er vele 'dood' hebben zien gaan. Wat een helden.

Trouwens is het lange rechte stuk ook wel vertekenend. Zelf ken ik de Nordschleife vooral van Gran Turismo en als TWC niet mee had gedaan, had ik nooit geweten hoe vals plat dat stuk wel niet is. Bij het eerste moment dat je het lange rechte stuk opgaat richting de Nurburg (de ruïne) dacht ik altijd dat ik eerst naar beneden reed, daarna heuveltje op en dan weer heuveltje af.

Vergeet het maar. Een en al klimmen. Na het hoogste punt inderdaad een heuveltje af (wat geen naam mag hebben) en net de laatste bocht voordat je weer het rechtestuk opgaat van het GP-circuit, zit er nogmaals een irritant klimmetje in het circuit.

Wel opvallend trouwens dat er maar enkele mensen zijn die zich niet laten sollen door het heuvel af gebeuren. Veel zijn er bang voorover te vallen en die zag ik echt op de rem gaan, overdreven 'leunen' ze naar achteren toe en lopen dan te stampvoeten. Logisch, want het gaat heuvel af, zoals bij Brunchen goed te zien was. Zoals TWC ook deed, maar zeker nog wel meer lopers, hadden minder de rem er op en liepen veel natuurlijker naar beneden. Wat naar mijn idee ook wel beter en minder belastend is voor de knieën. Na het rechte stuk, dus in de laatste 3/4 bochten zijn er ook nog een hoop stuk gegaan.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:11:11 #291
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_121320069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:29 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker :) Zelf een tijdje gedaan om van mijn carb-verslaving af te komen. Beviel me goed. :Y

het probleem is niet dat we verslaafd zijn aan vet of KH maar aan suiker
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:11:42 #292
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_121320079
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:34 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Fout, Paleo is low carb. In groentes zitten carbs, fruit idem. Overigens als je sport heb je gewoon suikers nodig.
je hebt glucose nodig, geen fructose..
pi_121320203
Rondje 3 van het jaar zit er op, valt toch zwaar om het weer op te pakken :)
Ik zie gelukkig wel steeds verbetering, dus goede hoop om straks eindelijk mijn gedroomde 5km hard te kunnen lopen.

http://www.endomondo.com/workouts/118014254

Nu snel douchen en koken :D
All management is Strategic Management.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:18:51 #294
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_121320323
Even een vraagje, heb zondag voor het eerst in lange tijd (uberhaupt qua serieuze beweging) weer een stukje gelopen (zo'n 4 km) en had tijdens en de uren na het lopen eigenlijk geen last, maar daarna kwam de spierpijn en verzuring en hoofdzakelijk in m'n bovenbenen, iets wat ik normaliter niet had.

Kun je dat er gewoon uitlopen nu, 2 dagen later, of toch maar even rustig laten herstellen? Heb ook geen zin om direct iets naar de klote te helpen natuurlijk. :P
pi_121320410
O+ 7,5km hardgelopen, hartslag rond de 170 gehouden, tempo rond de 6.25 min/km en tijdens het laatste liedje 3 versnellingen op de refreinen van 'Hall of Fame' tot ongeveer 4 min/km :) Heerlijk O+

http://www.endomondo.com/workouts/118033103
Ja doei.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:22:28 #296
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_121320428
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Die compressietubes/kousen ben ik een beetje huiverig voor. Een vriend van me gebruikt ze en volgens hem werken ze zo goed dat ie eigenlijk niet meer lekker loopt zonder die dingen.
dit dus, ik ben er ook erg tevreden over maar gebruik ze bewust alleen op de trails om er niet al te veel aan gewend te raken.
pi_121320474
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vandaag een eerste kort rondje gedaan op de hier alom geprezen brooks. Een klein rondje om eraan te wennen. De eerste paar meters valt me meteen op dat de demping een fors stuk minder is. Ook lijkt het inderdaad wel te dwingen naar meer midden/voorvoetlanding wat resulteerde in meteen een wat hoger tempo. Het rondje werd dan ook onderhand in recordtempo gelopen. Zeker geen slechte schoenen zo te merken.

http://connect.garmin.com/dashboard?cid=1184132
Oppassen dat je niet altijd te snel gaat lopen erop!

Van de week kwam dat ook al voorbij, maar ook met midden/voorvoetlanding kan je langzaam lopen, dat kost alleen wat meer beheersing en wennen. Hoge frequentie, kleinere pasjes, kort grondcontact, allemaal helpen je bij efficienter lopen!

Verder erg tof om je verhaal te lezen over de Nurburgringlauf (en van Meike ook). Ik denk dat ik er wel naartoe wil dit jaar, gelukkig is de vriend van m'n zusje erg auto-minded enzo, die zijn meerdere keren per jaar daar te vinden en die waren wel in voor een tripje geloofde ik ook. :)

Als het echt heel erg steil is, is wandelen ook wel efficienter ja, doen alle ultrarunners ook meestal!

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dit dus, ik ben er ook erg tevreden over maar gebruik ze bewust alleen op de trails om er niet al te veel aan gewend te raken.
Verstandig denk ik ook! :)

Ken niet alle details, maar het is en blijft een hulpmiddel en je moet ook prima zonder kunnen (blijven) hardlopen. Het is niet zo extreem als 'dempende' schoenen die eigenlijk een slechte looptechniek gaan lopen compenseren in mijn ogen, maar het kan op de een of andere manier je spieren en pezen misschien wel wat minder bestendig maken tegen andere (soorten) belasting...
Jack does it in real time...
pi_121320573
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ben dus niet de enige die er zo over denkt dus. Ik heb ze wel liggen maar wil ze echt zo min mogelijk wil gebruiken. Alleen eventueel in wedstrijden waar alle beetjes kunnen helpen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:32:01 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121320725
Potverdeeje, ik zie nu pas hoe snel de CPC is! :D Maar even een wijnproeverij op 9 maart afgewezen waar gaat dat heen met mij?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:18 schreef Lastpost het volgende:
Even een vraagje, heb zondag voor het eerst in lange tijd (uberhaupt qua serieuze beweging) weer een stukje gelopen (zo'n 4 km) en had tijdens en de uren na het lopen eigenlijk geen last, maar daarna kwam de spierpijn en verzuring en hoofdzakelijk in m'n bovenbenen, iets wat ik normaliter niet had.

Kun je dat er gewoon uitlopen nu, 2 dagen later, of toch maar even rustig laten herstellen? Heb ook geen zin om direct iets naar de klote te helpen natuurlijk. :P
Zou het echt niet weten. Daarvoor liep/bewoog je dus niet? Grote kans dat in één keer 4k even teveel van het goede was....
pi_121320738
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:23 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Oppassen dat je niet altijd te snel gaat lopen erop!

Van de week kwam dat ook al voorbij, maar ook met midden/voorvoetlanding kan je langzaam lopen, dat kost alleen wat meer beheersing en wennen. Hoge frequentie, kleinere pasjes, kort grondcontact, allemaal helpen je bij efficienter lopen!

Heb je gelijk in wat de snelheid betreft ik had het nu al wat gas terug genomen om niet te hard te gaan. Viel vooral op dat dat tempo met wat meer gemak te halen en vol te houden is.

Altijd te snel lopen heb ik al afgeleerd door overtraindheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')