Ruud.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:04 schreef graaierrr het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is dit? Bekende voetballer.
Sneijder heeft RVP op 1.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:29 schreef YazooW het volgende:
Wie op wie heeft gestemd.
http://www.fifa.com/mm/document/ballond'or/playeroftheyear(men)/01/98/07/84/fboawardmenplayer2012-bycountry.pdf
Zag ik ook, Van Gaal heeft geen Nederlander in zijn top 3.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:44 schreef Gramulanion het volgende:
Casillas heeft Messi niet in zijn top 3.
en Ramos op éénquote:Op maandag 7 januari 2013 20:44 schreef Gramulanion het volgende:
Realistischerquote:Op maandag 7 januari 2013 20:59 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Ach de captain van Portugal heeft gekozen: Cristiano Ronaldo Falcao Radamel van Persie Robin
Eigenlijk best eerlijk, Messi kan niet op zichzelf stemmen, dus dat is al 1 potentiele stem minder. Dus hij maakt het weer gelijk door ook niet op Cristina te stemmen.quote:
Wie niet? Xabi Alonsoquote:Op maandag 7 januari 2013 20:49 schreef kip-kerrie het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat veel mensen per ongeluk op Xabi Alonso stemmen ipv Xavi Hernandez... Dat ze invulling "Xabi" terwijl ze "Xavi" bedoelen. Want serieus, wie verkiest er nou Xabi boven Xavi? :S
Noujah er lopen wel meer betere spelers rond, waaronder Falcao en vPersiequote:Op maandag 7 januari 2013 21:01 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Erg realistisch zonder Xavi, Iniesta en Messi
Gelukkig is de meerderheid van coaches, captains en pers het volgens deze officiële award niet met je eens.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:05 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Noujah er lopen wel meer betere spelers rond, waaronder Falcao en vPersie
Logisch, de aanhang van Real Madrid wil dat hij stemt op:quote:Op maandag 7 januari 2013 20:44 schreef Gramulanion het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Messi staat niet in z'n top3.
Goed van hem. Maar hij had ook best op zijn oude ploegmaat Ibri kunnen stemmen. Belachelijk trouwens dat Messi wint zonder grote prijs. Hoeft hij ook niet meer zijn best te doen...quote:
Het is ook van 2012 he, dat betekend dat daar al een half seizoen van bezig is zonder dat de belangrijke prijzen verdeeld zijn. De afgelopen maanden heeft ronaldo niet zo heel goed gepresteerd (voor zijn doen), Messi blijft maar scoren. Denk dat als je het na de zomer bekijkt Ronaldo op het moment wordt afgetroefd door bijvoorbeeld RvP en Falcao. Maar voor de zomer/ek was hij wel weer goed btw!quote:Op maandag 7 januari 2013 22:28 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Goed van hem. Maar hij had ook best op zijn oude ploegmaat Ibri kunnen stemmen. Belachelijk trouwens dat Messi wint zonder grote prijs. Hoeft hij ook niet meer zijn best te doen...
Sneijder en Ibra zijn nooit ploeggenoten geweest toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:28 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Goed van hem. Maar hij had ook best op zijn oude ploegmaat Ibri kunnen stemmen. Belachelijk trouwens dat Messi wint zonder grote prijs. Hoeft hij ook niet meer zijn best te doen...
Bij ajax toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Sneijder en Ibra zijn nooit ploeggenoten geweest toch?
Ik vind het criterium van prijzen winnen niet eens het belangrijkste bij de beste voetballer (hij heeft de copa del rey gewonnen overigens in 2012). Ik geniet er gewoon van om Messi te zien voetballen, het plezier wat hij uitstraalt maakt het voor mij mooi. En hij heeft ook nogal eens wel het verschil gemaakt. Ik vind Ronaldo ook een goede voetballer maar hij is veel meer egotripper dan Messi in zijn gedrag en daarom vind ik hem een mindere sportman.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:28 schreef Celeritas het volgende:
[..]
VZquote:José Mourinho was maandagavond afwezig op het gala van de Gouden Bal in Zürich. De hoofdtrainer van Real Madrid bereidde zich naar eigen zeggen liever voor op de bekerwedstrijd tegen Celta de Vigo. "Ik ga niet naar het gala. Woensdag staat een belangrijke bekerwedstrijd op het programma", claimde de Portugese oefenmeester afgelopen zondag. Hij kwam vorig jaar ook al niet opdagen.
Van voorbereidingen op het bekerduel kwam maandag niet veel, zo vond de Spaanse sportkrant AS uit. Terwijl Florentino Pérez, Iker Casillas, Cristiano Ronaldo, Sergio Ramos, Xabi Alonso en Marcelo om 13.30 uur een vliegtuig naar Zwitserland namen, koos Mourinho ervoor om de rest van de dag vrij te nemen. Mourinho, die om 11.00 uur de training had geleid, was namelijk een opvallende toeschouwer bij de training van Canillas, waar zijn zoon José Jr. in de jeugdopleiding speelt.
In het gezelschap van twee lijfwachten meldde Mourinho zich om 19.45 uur op het complex van Canillas, in de Madrileense wijk Hortaleza. De lijfwachten probeerden Mourinho af te schermen toen men de media in de gaten kreeg, maar het was reeds te laat. De oefenmeester keek ongeveer een uur naar de training van zijn zoon, terwijl diverse spelers van Real Madrid tegelijkertijd in Zürichin het zonnetje werden gezet.
quote:Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Logisch, de aanhang van Real Madrid wil dat hij stemt op:
1. Een speler van Real Madrid.
2. Een spanjaard.
Daarom
1. Sergio Ramos (1 & 2)
2. C Ronaldo (1)
3. Xavi (2)
Heel politiek.
Ik ben de lijst een beetje af aan het speuren, er staan best wel wat domme dingen bij, zo vind de coach van Thailand de allerbeste speler ter wereld:Waar staat die lijst dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Messi staat niet in z'n top3.
Wat een gruwelijke prijs hee. Een beker waar 2 clubs van formaat aan meedoen. De Leaguecup is nog meer waard.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:39 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Ik vind het criterium van prijzen winnen niet eens het belangrijkste bij de beste voetballer (hij heeft de copa del rey gewonnen overigens in 2012). Ik geniet er gewoon van om Messi te zien voetballen, het plezier wat hij uitstraalt maakt het voor mij mooi. En hij heeft ook nogal eens wel het verschil gemaakt. Ik vind Ronaldo ook een goede voetballer maar hij is veel meer egotripper dan Messi in zijn gedrag en daarom vind ik hem een mindere sportman.
Volgens mij doen er europees gezien na de winterstop meer clubs mee uit spanje dan uit engeland.....quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:13 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Wat een gruwelijke prijs hee. Een beker waar 2 clubs van formaat aan meedoen. De Leaguecup is nog meer waard.
Nietes, evenveel, maar dat is ook maar een momentopname, over het algemeen zijn Barça en RM oppermachtig in Spanjequote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:37 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Volgens mij doen er europees gezien na de winterstop meer clubs mee uit spanje dan uit engeland.....
En omdat Barça en Mierda oppermachtig zijn, is de rest slecht?quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:36 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Nietes, evenveel, maar dat is ook maar een momentopname, over het algemeen zijn Barça en RM oppermachtig in Spanje
Vaak waar, maar in Engeland spelen clubs dan ook wel dusdanig veel wedstrijden dat ze de Europa League laten lopen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:37 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Volgens mij doen er europees gezien na de winterstop meer clubs mee uit spanje dan uit engeland.....
Daardoor is de Spaanse beker waardeloos. Dat was mijn punt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:24 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
En omdat Barça en Mierda oppermachtig zijn, is de rest slecht?
Tja, dat doen Nederlandse clubs tegenwoordig ook al, ze moeten daar echt een keer iets aan doen. Europa Leage-winnaar mee laten doen om de wereldbeker voor clubs?quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Vaak waar, maar in Engeland spelen clubs dan ook wel dusdanig veel wedstrijden dat ze de Europa League laten lopen.
De logica ontbreekt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:54 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Daardoor is de Spaanse beker waardeloos. Dat was mijn punt.
Moet ik het logisch voor je uitwerken? Bij dezen.quote:
Het valt gewoon niet te ontkennen dat Messi de gouden schoen verdiende, want hij heeft nou eenmaal de meeste doelpunten gescoord vorig seizoen van alle Europese competities (50).quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:19 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Moet ik het logisch voor je uitwerken? Bij dezen.
Stap 1. Barcelona pakt nauwelijks prijzen dit jaar, alleen de Spaanse beker
Stap 2. Messi wint de gouden schoen voor de vierde keer
Stap 3 Ik vind het onterecht dat je zonder grote prijzen gouden schoenen wint, voetbal gaat om winnen niet om leuke hakjes
Stap 4 iemand zegt dat Barça wel een prijs heeft gepakt, te weten de Copa del Rey
Stap 5 om de Copa del Rey te winnen hoeft Barça niet zo heel veel moeite te doen, van een paar spaanse middenmoters winnen en één keer van RM winnen is genoeg.
Stap 6 Ik vind dat de Copa del Rey nauwelijks een serieuze prijs te noemen is, omdat er amper ploegen van niveau in meedoen, alleen maar Spaanse middenmoters en twee topclubs, zelfs de League Cup heeft nog meer niveau.
Stap 7 Messi is stom
Stap 8 Ibrahimovic is de koning, en had al drie keer die gouden schoen moeten krijgen
Stap 9 wat maakt het ook uit, Ibrahimovic heeft meer kampioenschappen gewonnen dan Cruijff en grotere prijzen...
Ok. Je hebt gelijk, ik bedoel de gouden bal. En nee die verdient hij niet, want hij heeft niks gewonnen. Ibrahimovic trouwens ook niet dit jaar.quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:23 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Het valt gewoon niet te ontkennen dat Messi de gouden schoen verdiende, want hij heeft nou eenmaal de meeste doelpunten gescoord vorig seizoen van alle Europese competities (50).
Gouden schoen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_topschutter_van_het_seizoen
De reden waarom hij de Gouden Bal (Ballon d'Or) heeft gewonnen is vanwege zijn klassen het volgende bewijsmateriaal:
quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:24 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Ok. Je hebt gelijk, ik bedoel de gouden bal. En nee die verdient hij niet, want hij heeft niks gewonnen. Ibrahimovic trouwens ook niet dit jaar.
De Ballon d'Or is een individuele prijs, geen teamprijs. Noem maar een speler die individueel beter heeft gepresteerd dan Messi.quote:The FIFA Ballon d'Or is an association football award given annually to the player who is considered to have performed the best in the previous season. It is awarded based on votes by coaches and captains of international teams, as well as journalists from around the world.
Ronaldo zou een goede optie geweest zijn ja. Casillas ook.quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:38 schreef kip-kerrie het volgende:
Arbeloa, Ramos, Casillas of Xabi Alonso hebben hun erkenning afgelopen jaar al gekregen in de vorm van de EK beker en het Spaans kampioenschap, daar bovenop zijn het laatste drietal gekozen in het elftal van het jaar. Meer erkenning dan dat verdienen ze al niet, want ze waren in hun respectieve teams (Spanje en Real Madrid) al nieteens de beste (dat waren natuurlijk Iniesta (speler van het EK2012) en Cronaldo.
Op basis van wat zou Ronaldo dan moeten winnen? Enkel omdat hij het kampioenschap in een competitie met alleen maar Spaanse middenmoters en twee topclubs heeft gewonnen, zonder daarin topscorer te zijn geworden?quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:42 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Ronaldo zou een goede optie geweest zijn ja. Casillas ook.
Echte goede spelers spelen over het algemeen niet bij middenmoters. En prijzen pakken is natuurlijk veel belangrijker dan doelpunten maken. Als je 100 doelpunten maakt maar je wint niks, dan stellen die 100 doelpunten ook bar weinig voor.quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:48 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Op basis van wat zou Ronaldo dan moeten winnen? Enkel omdat hij het kampioenschap in een competitie met alleen maar Spaanse middenmoters en twee topclubs heeft gewonnen, zonder daarin topscorer te zijn geworden?
Casillas was niet de beste speler van Spanje, dat was Iniesta, en ook niet van Real Madrid, dat was Ronaldo. Dus dat zou simpelweg niet eerlijk zijn.
De Ballon d'Or is de meest prestigieuze individuele prijs in het mondiale voetbal, en gaat naar de speler die in een seizoen het beste heeft gepresteerd. Het zou niet moeten uitmaken of deze speler voor Malaga speelt of Real Madrid. Als een speler voor Malaga 100 doelpunten maakt in een jaar, maar geen enkele teamprijs wint, verdiend deze alsnog de Ballon d'Or op basis van individuele prestatie. Voor een verdediger of middenvelder is het lastiger om zo'n prijs te winnen zonder teamprijzen, simpelweg omdat je de prestatie van dat soort spelers niet anders objectief kan meten, maar aanvallers kunnen afgerekend worden op het aantal doelpunten dat ze maken.
Als de beste speler ter wereld in een matig presterend team speelt, moet hij daarom niet de Ballon d'Or krijgen? Onzin.
Vertel dat maar aan Maradona voor hij naar Napoli gingquote:Op woensdag 9 januari 2013 14:05 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Echte goede spelers spelen over het algemeen niet bij middenmoters. En prijzen pakken is natuurlijk veel belangrijker dan doelpunten maken. Als je 100 doelpunten maakt maar je wint niks, dan stellen die 100 doelpunten ook bar weinig voor.
Dat kan ik wel, maar ik vind het onterecht om prijzen uit te reiken aan mensen die individuele prestaties leveren in een teamsport zonder dat het team daar baat van heeft. Je prestatie moet in dienst staan van het team. En de ultieme teamprestatie is prijzen pakken. Om dan indivuele prijzen uit te reiken aan spelers die weliswaar individueel goed presteren, maar waar de club an sich geen voordeel bij heeft gehad, doordat ze geen prijzen gepakt hebben, vind ik onterecht.quote:Op woensdag 9 januari 2013 14:13 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan Maradona voor hij naar Napoli ging
Ja.. 91 doelpunten in een kalenderjaar stellen inderdaad bar weinig voor.
Jij kan blijkbaar geen onderscheid maken tussen teamprestaties en individuele prestaties, en derhalve niet tussen teamprijzen en individuele prijzen. Jammer.
Je hebt hé-le-maal gelijk. Messi speelt totaal níet in dienst van het team, en gaat alleen maar voor eigen gewin. Zonder zijn doelpunten zou Barcelona nu ook 16 punten boven Real Madrid staan (Oh ja.. Ballon d'Or gaat niet over seizoen 2011/2012, maar over jáár 2012), en zonder zijn doelpunten had Barcelona ook met gemak de halve finale Champions League gehaald, en de Copa del Rey gewonnen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:55 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Dat kan ik wel, maar ik vind het onterecht om prijzen uit te reiken aan mensen die individuele prestaties leveren in een teamsport zonder dat het team daar baat van heeft. Je prestatie moet in dienst staan van het team. En de ultieme teamprestatie is prijzen pakken. Om dan indivuele prijzen uit te reiken aan spelers die weliswaar individueel goed presteren, maar waar de club an sich geen voordeel bij heeft gehad, doordat ze geen prijzen gepakt hebben, vind ik onterecht.
Allemaal leuk en aardig, maar prijzen, daar gaat het om: Prijzen pakken. Dat had Barça moeten doen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:17 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Je hebt hé-le-maal gelijk. Messi speelt totaal níet in dienst van het team, en gaat alleen maar voor eigen gewin. Zonder zijn doelpunten zou Barcelona nu ook 16 punten boven Real Madrid staan (Oh ja.. Ballon d'Or gaat niet over seizoen 2011/2012, maar over jáár 2012), en zonder zijn doelpunten had Barcelona ook met gemak de halve finale Champions League gehaald, en de Copa del Rey gewonnen.
Hé-le-maal gelijk! Excuses!!
Collectief ja.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:55 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar prijzen, daar gaat het om: Prijzen pakken. Dat had Barça moeten doen.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:03 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Collectief ja.
Individuele prijzen als de Ballon d'Or kennen teamprijzen niet als randvoorwaarde, het gaat simpelweg om de beste individuele speler in een kalenderjaar. Voor teamprestaties zijn er teamprijzen.
Messi is terecht voor de vierde maal op rij wereldvoetballer van het jaar, en er is tegenwoordig niemand meer die ontkent dat Messi de beste speler ter wereld is.
Op sommige Trolls van FOK! na dan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:03 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Collectief ja.
Individuele prijzen als de Ballon d'Or kennen teamprijzen niet als randvoorwaarde, het gaat simpelweg om de beste individuele speler in een kalenderjaar. Voor teamprestaties zijn er teamprijzen.
Messi is terecht voor de vierde maal op rij wereldvoetballer van het jaar, en er is tegenwoordig niemand meer die ontkent dat Messi de beste speler ter wereld is.
QFT.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:03 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Collectief ja.
Waarschijnlijk denk jij hetzelfde over de Ballon d'Or als Mourinho:quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:55 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar prijzen, daar gaat het om: Prijzen pakken. Dat had Barça moeten doen.
Ja, ik ben het wel vaker eens met Mourinho. Mourinho is god.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:27 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denk jij hetzelfde over de Ballon d'Or als Mourinho:
quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:55 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Ja, ik ben het wel vaker eens met Mourinho. Mourinho is god.
Geen idee of het waar isquote:Thiago Silva su Instagram : "Io ho votato Cristiano Ronaldo, non capisco perchè la FIFA abbia dato il mio voto a Messi."
Thiago Silva on Instagram: "I voted for Cristiano Ronaldo, I do not understand why FIFA has given my vote to Messi."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |