Maar dat lag dus aan het park in kwestie en de omstandigheden, niet aan het feit dat het geen resort was, toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Geen entertainment, weinig kinderen in de speeltuin, het weer zat niet mee (Denemarken), geen zwembad in de buurt, te koud in zee (plus levensgevaarlijke onderstroom). Auto nodig voor 'alles'. Dat het huis groot was en 1000m2 eigen grond met schommel, glijbaan en zandbak hielp niet. Twee weken bleek gewoon te lang.
We hebben zelfs een nintendo wii gekocht tegen verveling.
Heel wat anders dan een ruime kamer in een warm land, vlakbij een zwembad en met entertainment. Maar ook daar hebben we een auto gehuurd om er even tussenuit te zijn
Wij hadden eigenlijk ook plannen om in de zomer, als S vier geworden is, een Europese rondreis te maken van een week of vier, maar aangezien wij ook ons huis te koop gaan zetten over twee weken (quote:Op maandag 7 januari 2013 17:43 schreef MaLo het volgende:
Wij laten onze Toscane plannen voor de meivakantie dit jaar varenwant vriendlief bedacht dat als we dan toch al zo zuidelijk waren met de auto, hij er ook graag een paar dagen Rome bij aan zou plakken. En dan wordt twee weken wel erg krap.
En omdat we ons huis te koop hebben staan is het ook wel verstandig om niet teveel geld aan vakantie te besteden. Stel dat we verkopen, dan mogen we een nieuw huis kopen en spulletjes voor dat nieuwe huis, en dat kost geld.
Helemaal niet op vakantie is ook geen optie, waarschijnlijk wordt het nu een week in de zomer naar dit park in Oostenrijk
Dochter wilde ook het liefst weer naar Oostenrijk, lekker in de bergen en door kloven wandelen, en rodelen. En in Vorarlberg zijn we nog nooit geweest
.
Dat vind ik dus ook het grootste pluspunt van de camping: de gemakkelijke aansluiting bij andere kinderen. S is maar alleen, niet eens een broertje of zusje om mee te spelen, en om voor ons allemaal een ontspannen vakantie te hebben, zijn speelgenootjes toch wel onontbeerlijk. Anders zitten wij de hele tijd in de speeltuin, spelen jeu de boules of met de barbiesquote:Op maandag 7 januari 2013 18:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan zou ik hooguit voor een apartement oid kiezen, maar dat verliest voor mij weer een flink deel van de 'met andere kinderen spelen' mogelijkheden.
Ik zie mezelf gewoon niet snel vakantie vieren in een hotel. Een paar jaar terug gedaan voor een weekje en het was lekker, maar zeker niet iets dat voor mij bovenaan de lijst staat.
Klopt.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat lag dus aan het park in kwestie en de omstandigheden, niet aan het feit dat het geen resort was, toch?
Ik hoop als de kids wat groter zijn ook wat meer te gaan zien, maar met die kleintjes heb ik geen zin om telkens het hele circus te verplaatsen. En als ze echt een jaar of 7, 8 zijn, dan hoop ik eindelijk weer te kunnen gaanquote:Op maandag 7 januari 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hadden eigenlijk ook plannen om in de zomer, als S vier geworden is, een Europese rondreis te maken van een week of vier, maar aangezien wij ook ons huis te koop gaan zetten over twee weken (), hebben we daar maar vanaf gezien
Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).quote:Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef Svyatagor het volgende:
Het is inderdaad niet heel goedkoop, maar nog altijd wel wat goedkoper dan een huis / appartement huren. Tegen een all-in resort in Turkije kun je inderdaad niet op (hoewel dat in het hoogseizoen ook niet heel goedkoop is volgens mij), maar daar wil ik ook niet echt graag heen.
Als je een beetje de kleine campings opzoekt en veel zelf kookt, kun je redelijk voordelig op vakantie. Wij waren vorig jaar voor drie weken met het hele gezin (twee volwassenen, twee kleine kids) ongeveer 2000 euro kwijt voor alles: kamperen, boodschappen, diesel, tol, uitstapjes, terrasjes, etc. En dan hebben we echt niks laten zitten vanwege het geld. Vond ik alleszins meevallen.Ik zeg er wel bij dat je met kleine kids niet even lekker uit eten gaat. Het duurste uitstapje was denk ik het sea life-museum in La Rochelle.
Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook het grootste pluspunt van de camping: de gemakkelijke aansluiting bij andere kinderen. S is maar alleen, niet eens een broertje of zusje om mee te spelen, en om voor ons allemaal een ontspannen vakantie te hebben, zijn speelgenootjes toch wel onontbeerlijk. Anders zitten wij de hele tijd in de speeltuin, spelen jeu de boules of met de barbies
Nou Salou is voor velen dan weer niet een vakantiegebied waar ze willen zitten zoals jij niet op een camping wil zitten.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).
Appt met 3 slaapkamers,badkamer, heel ruim balkon en prive parkeerplaats.
[..]
Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.
Dan spraken ze af voor savonds na het eten en dan zag ik ze ook de hele avond bijna niet...
Zoo,.....ongesteld??quote:Op maandag 7 januari 2013 21:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou Salou is voor velen dan weer niet een vakantiegebied waar ze willen zitten zoals jij niet op een camping wil zitten.
En over je laatste alinea. Dat gaat niet op voor baby's, dreumesen, peuters en kleuters zoals de meesten die hier reageren hebben.
Ik snap dat gemekker over andermans manier van vakantie vieren niet zo.
Heb je er last van? Nee, nou hou het dan lekker bij wat jij leuk vindt voor jezelf en laat een ander op zijn manier vakantie vieren.
En de reis? En eten en drinken?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).
Appt met 3 slaapkamers,badkamer, heel ruim balkon en prive parkeerplaats.
Mijnes is drie, die heeft nog wel wat supervisie nodigquote:Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.
Dan spraken ze af voor savonds na het eten en dan zag ik ze ook de hele avond bijna niet...
Hier haakte ik af, sorryquote:Op maandag 7 januari 2013 21:06 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Zoo,.....ongesteld??
Zoals ik al eerder zei, ik veroordeel niemands vakantiemanieren of wat dan ook.
Ik gaf alleen maar aan dat het voor mij niks is...en dat je ook redelijk goedkoop op een andere manier op vakantie kan gaan. En dat ook de kids dan genoeg contacten kunnen leggen en vanalles kunnen doen....en nee niet vanaf 1 jaar of jonger, maar vanaf een jaar of 5-6 is mijn manier makkelijk haalbaar hoor..
En alleen laten..NO WAY op die leeftijd...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..
Maar ik dwing niemand, veroordeel niemand, ik wilde alleen MIJN vakantie manier delen...
Aantal maal gevlogen...ongeveer 400euro totaal voor 4 personen.Dit jaar met de auto.. benzine en tol heen en weer 550 euro.quote:
Kids op die leeftijd alleen laten..NO WAY!!...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..quote:Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef miss_sly het volgende:
Mijnes is drie, die heeft nog wel wat supervisie nodigaan het strand zou k nog niet heel relaxt kunnen zitten, want ze kan nog helemaal niet zwemmen en dat is nog veel te druk. Op de camping was het zwembad goed afgeschermd, dus daar kon ze niet zomaar kmen, en bovendien kenden de meeste gasten de konden wel en wisten wie bij welke ouders hoorde. Lekker hoor, dat beetje sociale controle
Netjes!!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef pessie het volgende:
2 weken Rome kostte ons 1200 euro incl benzine, tol, camping, dagjes weg, 4x uit eten en noem maar op. Oh ja, ooknog 2x hotelovernachting in milaan.
Dan zit je dus op 1850 voor 17 dagen exclusief eten en drinken, uitjes, souvenirs etc. Met z'n vieren uit eten kost je al snel 100 euro, dus dat tikt wel aan natuurlijk. Die 2000 van ons was dus voor 21 dagen inclusief alles, brandstof, boodschappen, uitjes, hotelovernachtingen op de heen- en terugweg... Dus dat is wel iets goedkoper, al scheelt het niet belachelijk veel. En zoals ik zei zijn we dus niet veel uit eten geweest, een paar keer lunch. En wat ik al zei, je kunt natuurlijk goedkoop naar de Costa's of Turkije, maar dan zit ik toch liever op een rustig campinkje in Frankrijk met mijn voeten in een riviertje.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Aantal maal gevlogen...ongeveer 400euro totaal voor 4 personen.Dit jaar met de auto.. benzine en tol heen en weer 550 euro.
Eten en drinken kan je zelf zo duur en goedkoop mogelijk maken
[..]
Ik vind Center Parcs wel zo ongelooflijk duur tenzij je die mystery park optie neemt.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij; met straks 2 peuters(ofwel een peuter en een bijna-kleuter) gaan gewoon weer voor een wee (of misschien wel 2) Center Parcs. Niet te lang rijden, alles bij de hand, en vermaken ons daar vast weer prima....
jij als kortingscode shopaholic moet toch weten dat ook daar codes voor te vinden zijn?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind Center Parcs wel zo ongelooflijk duur tenzij je die mystery park optie neemt.
Wij zijn naar Engeland geweest voor het bedrag wat je rustig aan week Center Pars kwijt bent.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
jij als kortingscode shopaholic moet toch weten dat ook daar codes voor te vinden zijn?
wij zitten een week op de Eemhof in een vernieuwe nieuwe generatie kindercottage (met speelkamer die naar buiten een speelhuisje met glijbaan heeft en omheimde tuin) voor 550 euro een hele week...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |