quote:The Daughters of Zelophehad (Hebrew: בְּנוֹת צְלָפְחָד) were five sisters in the Hebrew Bible who lived during the Exodus of the Israelites from Egypt
http://en.wikipedia.org/wiki/Daughters_of_Zelophehadquote:Zelophehad (possibly meaning "first born"), a man of the Tribe of Manasseh, had five daughters: Mahlah, Noa, Hoglah, Milcah and Tirzah
Dan nog hoort hij niet thuis in het rijtje van bevliegingen van Anita met de bakfiets.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:22 schreef Bitlord het volgende:
Ja, van de laatste tien jaar ja, als voornaam welteverstaan. Hoewel de naam al duizenden jaren bestaat was er voor de milleniumwisseling vrijwel niemand die deze naam aan zijn kind gaf:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/noa
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/noah
Zelophehad gaf de naam toch aan zijn kindquote:Op maandag 7 januari 2013 04:22 schreef Bitlord het volgende:
Ja, van de laatste tien jaar ja, als voornaam welteverstaan. Hoewel de naam al duizenden jaren bestaat was er voor de milleniumwisseling vrijwel niemand die deze naam aan zijn kind gaf:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/noa
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/noah
quote:Op maandag 7 januari 2013 04:13 schreef Av- het volgende:
Wat is er mis met de naam Noa? Die hoor ik al (tientallen) jaren en vind ik opzich best een mooie naam.
Noa is een historisch significante, eeuwenoude naam die simpelweg weer populair is geworden na dit een hele tijd niet te zijn geweest. Jij gooit deze op één hoop met namen die inderdaad in de laatste paar jaren verzonnen zijn door types die zo nodig een uniek kind wilden. Dat is dom en je zet jezelf dan ook enkel voor schut.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:28 schreef Bitlord het volgende:
Sttat hierboven. Vlinders bestonden voor 2005 ook niet, fijne tijd was dat.
Je dwaalt af van de reden waarom ik dit topic geopend heb, om de reden dat ik niet op de hoogte ben van alle namen die in de testamenten voorkomen?quote:Op maandag 7 januari 2013 04:32 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Noa is een historisch significante, eeuwenoude naam die simpelweg weer populair is geworden na dit een hele tijd niet te zijn geweest. Jij gooit deze op één hoop met namen die inderdaad in de laatste paar jaren verzonnen zijn door types die zo nodig een uniek kind wilden. Dat is dom en je zet jezelf dan ook enkel voor schut.
Probeer de aandacht maar af te leiden van het feit dat het debiel was om Noa in de OP te zetten.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:37 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Je dwaalt af van de reden waarom ik dit topic geopend heb, om de reden dat ik niet op de hoogte ben van alle namen die in de testamenten voorkomen?
Kan erger, spel als kind Zelophehad maar eensquote:Op maandag 7 januari 2013 04:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie bijna dagelijks namen langskomen waarbij ik me afvraag wat de ouders bezielt, maar daar horen bovenstaande voorbeelden niet echt bij. Het kan allemaal heus waar veel erger. Alhoewel, 'Zimm' toch best een vreemde naam is waarbij het arme...meisje/jongetje altijd haar/zijn naam zal moeten spellen 'met een z en dubbel m...en een i van Izaäk'.
quote:Op maandag 7 januari 2013 04:37 schreef Marie30 het volgende:
Hoe betrouw is die Meertens site? Hij heeft alvast de oorsprong van mijn echte voornaam verkeerd.
Op zich betrouwbaar, maar incompleet.quote:De Nederlandse Voornamen Databank geeft informatie over 500.000 verschillende officiële voornamen die in Nederland voorkomen. Het bestand is gebaseerd op de voornamen die als eerste naam en/of als volgnaam omstreeks 1 januari 2011 bij de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd waren, aangevuld met recentere eerste voornamen die verkregen zijn van de Sociale Verzekeringsbank. Daarnaast zijn er een aantal voornamen opgenomen die genoemd worden in de Prisma Voornamen (samengesteld door J. van der Schaar, bewerkt door Doreen Gerritzen), maar niet meer in Nederland gedragen worden.
Thanks.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:39 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
[..]
Op zich betrouwbaar, maar incompleet.
Doe niet zo idoot. Jij weet ook wel dat een naam als Habakuk (te afwijkend) of Judas (connotatie) niet te vergelijken is met Noa. Je bent gewoon een slapjanus die niet toe durft te geven een domme fout gemaakt te hebben.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:40 schreef Bitlord het volgende:
Habakuk is ook een mooie Bijbelse naam. Of Judas, mevrouw DeVille.
Je wil hiermee (hoop ik) toch niet beweren dat Bijbelse namen niet voorkomen?quote:Op maandag 7 januari 2013 04:40 schreef Bitlord het volgende:
Habakuk is ook een mooie Bijbelse naam. Of Judas, mevrouw DeVille.
David!quote:Op maandag 7 januari 2013 04:46 schreef Marie30 het volgende:
Je wil hiermee (hoop ik) toch niet beweren dat Bijbelse namen niet voorkomen?
Sarah, Maria (Marie), Jozef (Jef), Elias, Hannah, Simon, ....
quote:
Feitelijk komt het ernop neer dat ik de hele OP al eens getypt had met andere namen, waaronder Tos en Raven. Toen ik die post wilde plaatsen viel de internetverbinding weg waardoor ik opnieuw moest typen. Toen heb ik maar even snel wat namen gecopypaste van een Libelleforum na Gegoogled te hebben op rare vooenamen en heb niet.zo goed.op het lijstje gelet. Is het nu goed, Vader?quote:Op maandag 7 januari 2013 04:45 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Doe niet zo idoot. Jij weet ook wel dat een naam als Habakuk (te afwijkend) of Judas (connotatie) niet te vergelijken is met Noa. Je bent gewoon een slapjanus die niet toe durft te geven een domme fout gemaakt te hebben.
Zeer geloofwaardig.quote:Op maandag 7 januari 2013 05:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Feitelijk komt het ernop neer dat ik de hele OP al eens getypt had met andere namen, waaronder Tos en Raven. Toen ik die post wilde plaatsen viel de internetverbinding weg waardoor ik opnieuw moest typen. Toen heb ik maar even snel wat namen gecopypaste van een Libelleforum na Gegoogled te hebben op rare vooenamen en heb niet.zo goed.op het lijstje gelet. Is het nu goed, Vader?
quote:Op maandag 7 januari 2013 04:33 schreef einzeinz het volgende:
Heet je kind gewoon Jan, Jos, Ann, Evy ofzo.
Kan hij/zij gewoon lekker op de Playstation z'n naam invullen als daarom gevraagd wordt.
Dat 3-letterwoord was van mij altijd SEX of LUL omdat er niet meer karakters in konden
Verneuk het topic niet zo met je offtopic postsquote:Op maandag 7 januari 2013 05:09 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Zeer geloofwaardig.
Mocht het toch waar zijn: ga eens langs de dokter. Blijkbaar kan je een door jezelf geschreven rijtje namen niet langer dan 2 minuten onthouden...
Wéééh!quote:Op maandag 7 januari 2013 05:57 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Verneuk het topic niet zo met je offtopic posts.
Dat TS Noa een lelijk naam vindt is niet eens het punt van de OP.quote:Noa is net zo'n kutnaam als die andere namen. Dat Noa een stuk ouder is verandert daar niks aan hoor.
Je wilt niet weten hoeveel namen waarvan je het nooit gedacht had van religieuze danwel specifiek Bijbelse origine zijn. Grote kans dat ook jouw naam er één van is.quote:Verder vind ik die namen uit de bijbel en het oude testament sowieso vrij kansloos klinken. Ik kan me niet voorstellen dat je je kind naar een daarvan (of een afgeleide) zou willen vernoemen. Zeker nu komt dat alleen maar oubollig over.
jayden vind ik trouwens wel weer mooie naamquote:Op maandag 7 januari 2013 06:44 schreef KritischeMassa het volgende:
Noa kan dan wel een oude naam zijn, het blijft een modenaam. Jayden is ook bijbels maar wat mij betreft net zo'n soort naam...
Ik hou van ouderwetse traditionele Hollandse namen, mijn zoontje heet Teun
Ricardo zit ik gelijk in de woonwagen .quote:Op maandag 7 januari 2013 06:51 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
jayden vind ik trouwens wel weer mooie naamsowieso vind ik een btje engelse klank wel mooi
Ricardo of Gregory vind ik trouwens ook mooie namen
hoe spreek je dat uit? gewoon stalag? of meer stalek zgmaar ?quote:Op maandag 7 januari 2013 06:54 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ricardo zit ik gelijk in de woonwagen .
Stalag hoorde ik laatst, ook wel apart .
Als vlinder mag ,is kakkerlak dan ook toegestaan ?
Stalagquote:Op maandag 7 januari 2013 06:54 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ricardo zit ik gelijk in de woonwagen .
Stalag hoorde ik laatst, ook wel apart .
Als vlinder mag ,is kakkerlak dan ook toegestaan ?
Nee maar ricardo1989 welquote:Op maandag 7 januari 2013 06:56 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
hoe spreek je dat uit? gewoon stalag? of meer stalek zgmaar ?
Em van mij mag je![]()
trouwens ricardo en woonwagen is wel vooroordeel hoor zie van rhijn bijv niet gauw in een trailer wonen
Stallachquote:Op maandag 7 januari 2013 06:56 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
hoe spreek je dat uit? gewoon stalag? of meer stalek zgmaar ?
Em van mij mag je![]()
trouwens ricardo en woonwagen is wel vooroordeel hoor zie van rhijn bijv niet gauw in een trailer wonen
dus? ik woon ook in woonwgenkamp ben ik nu ook minderwaardig?quote:
nicequote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 06:50 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
over t algemeen zijn de "sterre's" trouwens ook indigo kinderen
quote:Op maandag 7 januari 2013 06:59 schreef Chernobog het volgende:
Noah is een mooie, beschaafde naam.
Vlinder of Storm daarentegen... zitten vast op een vrije school en namen als baby al mee aan baby yoga.
Sekiquote:Op maandag 7 januari 2013 06:59 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
dus? ik woon ook in woonwgenkamp ben ik nu ook minderwaardig?
[..]
niceoostblok vind ik trouwens ook wel mooie namen, Slawek ofzo bijv
ik tessaquote:Op maandag 7 januari 2013 07:19 schreef rosepetals het volgende:
Noah
Als ik een jongetje was geworden had ik John geheten
Klinkt als een enorm sletje, een tessaquote:Op maandag 7 januari 2013 07:23 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
ik tessa
edit: in t geval dat ik een meisje was geworden dus..![]()
oew dat had je niet willen weten, mannen, vrouwen, auto's.. t had me allemaal niet uitgemaaktquote:Op maandag 7 januari 2013 07:26 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Klinkt als een enorm sletje, een tessa
Rip Tessaquote:Op maandag 7 januari 2013 07:27 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
oew dat had je niet willen weten, mannen, vrouwen, auto's t had me allemaal niet uitgemaakt
Kan je bij de gemeente opvragen, moet je vanmiddag ff langs gaan.quote:
John Lennon vind ik trouwens dan inderdaad wel toffe kerel vooral imagine echt mooi liedje met goede tekst ook. Paul vind ik echt helemaal niksquote:Op maandag 7 januari 2013 07:29 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Rip Tessa
Ik zou vernoemd geweest zijn naar John Lennon en alhoewel ik hem wel tof vind vind ik Paul veel leuker
Doet me zo denken aanquote:Op maandag 7 januari 2013 07:31 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
John Lennon vind ik trouwens dan inderdaad wel toffe kerel vooral imagine echt mooi liedje met goede tekst ook. Paul vind ik echt helemaal niks![]()
![]()
zoals ik hierboven al zei in dit topic zou ik mn kindje denk ik later Johnny of Joe noemen als jongetje word
Haha ik moet dan juist denken aan Johnny walkerquote:Op maandag 7 januari 2013 07:32 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Doet me zo denken aan [ afbeelding ]
Paul is veel schattiger
Vlinders bestaan al duizenden jarenquote:Op maandag 7 januari 2013 04:28 schreef Bitlord het volgende:
Sttat hierboven. Vlinders bestonden voor 2005 ook niet, fijne tijd was dat.
quote:Op maandag 7 januari 2013 07:34 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Haha ik moet dan juist denken aan Johnny walker![]()
of johnny cash
gewoon zon keiharde rauwe amerikaanse bink
sowieso word mijn zoontje later echt DE player van t schoolplein. Bij paul moet ik gelijk aan die ene fok autist denken
daar word je ook niet echt vrolijk van
jonge lul nietquote:Op maandag 7 januari 2013 07:36 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Vlinders bestaan al duizenden jaren
ja tochquote:Op maandag 7 januari 2013 07:36 schreef rosepetals het volgende:
[..]![]()
![]()
[ afbeelding ]
Johnny cashDat is wel tof.
Dit. Het zijn kutnamen, maar het lijkt me dat de ouders nog altijd mogen kiezen.quote:
Is tegenwoordig een normale naam.quote:Op maandag 7 januari 2013 07:34 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
hoe heette die ene user trouwens ook alweer? Pleun ofzo ?
was trouwens smartass heb t net evn opgezocht maar toch vind ik t niet een normale naamquote:Op maandag 7 januari 2013 07:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Is tegenwoordig een normale naam.
gozer zijn echt wel eff wat meer soorten hoor als je de mot familie erbij gaat reknen en ja gecreërd bij gods wil. Die maakte de hele wereld in 7 dagen nou dan kn een weekendje paar van die vlieginsectjes ook wel afquote:Op maandag 7 januari 2013 07:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
De 160.000 geïdentificeerde soorten zijn zo ineens in een weekendje ontstaan?
Op die manier worden het er altijd meer als je er extra families bij gaat halen....quote:Op maandag 7 januari 2013 07:42 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
gozer zijn echt wel eff wat meer soorten hoor als je de mot familie erbij gaat reknen
Pleun is een meisjesnaam toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 07:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
was trouwens smartass heb t net evn opgezocht maar toch vind ik t niet een normale naam
zij pretendeerde op fok een meisje te zijn ja, al weetje dat nooit hierquote:
Schijnbaar gooit de Nederlandse wikipedia motten en vlinders al direct bij elkaar. Als je de groep pakt waar zowel motten als vlinders in zitten kom je op een totaal van: 174,250 verschillende soorten.quote:Op maandag 7 januari 2013 07:42 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
gozer zijn echt wel eff wat meer soorten hoor als je de mot familie erbij gaat reknen en ja gecreërd bij gods wil. Die maakte de hele wereld in 7 dagen nou dan kn een weekendje paar van die vlieginsectjes ook wel af
Ik woon in een dorp met 1500 inwoners, daarvan heten er 3 Pleun. Dat is 0,2%. Komt best veel voor dus.quote:Op maandag 7 januari 2013 07:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
was trouwens smartass heb t net evn opgezocht maar toch vind ik t niet een normale naam
gast wie weet dat nou beter ik kijk altijd discoverychannel manquote:Op maandag 7 januari 2013 07:46 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Schijnbaar gooit de Nederlandse wikipedia motten en vlinders al direct bij elkaar. Als je de groep pakt waar zowel motten als vlinders in zitten kom je op een totaal van: 174,250 verschillende soorten.
nou ik ken er geeneen en woon in amsterdamquote:Op maandag 7 januari 2013 07:46 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp met 1500 inwoners, daarvan heten er 3 Pleun. Dat is 0,2%. Komt best veel voor dus.
Hoe oud ben je dan?quote:Op maandag 7 januari 2013 07:50 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
gast wie weet dat nou beter ik kijk altijd discoverychannel man
[..]
nou ik ken er geeneen en woon in amsterdamwat een drogredenatie is dat zeg
nee maar evn serieus dat is ws dan alleen de nederlandse motten en vlinders en niet wereldwijd want je hebt zelfs van een bepaalde mot weer allerlei gradaties die toch weer net wat verschillend zijn, of waarvan je t verschil pas na sectie kan zien. True story ditquote:Op maandag 7 januari 2013 07:46 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Schijnbaar gooit de Nederlandse wikipedia motten en vlinders al direct bij elkaar. Als je de groep pakt waar zowel motten als vlinders in zitten kom je op een totaal van: 174,250 verschillende soorten.
15 wat maakt dat uit?quote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 07:34 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Teun zal voor mij altijd dat ene irritante, zelfingenomen, verwende kutjoch zijn.
Nee het is sterre. Al ben ik er ook nog nooit een Sterre tegengekomen in t wild hoor maar schijnt dus voor te komen.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:20 schreef sinepedraap het volgende:
IK heb nog nooit iemand gezien die Sterre heet trouwens. Moet het niet Sterren zijn?
quote:Op maandag 7 januari 2013 08:20 schreef BlueNumber het volgende:
Argumenten waarin Wikipedia en Discovery channel de basis vormen
Al is wikipedia puur opvoeren als bron iets geloofwaardiger dan als 15-jarig snaakje roepen dat je alwetend bent, omdat je discovery channel kijkt
baltazar is een vieze moordenaarquote:Op maandag 7 januari 2013 08:22 schreef sinepedraap het volgende:
Ik ben persoonlijk wel van de ouderwetse namen. IJsbrand, Baltazar, Bernard
Ja en iedereen in een Suzuki Swift moeten we bekogelenquote:Op maandag 7 januari 2013 08:24 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
baltazar is een vieze moordenaar
Waarom zou je dat willen doen?quote:Op maandag 7 januari 2013 08:24 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja en iedereen in een Suzuki Swift moeten we bekogelen
Enig idee hoe het staat met de betrouwbaarheid van Wikipedia?quote:Op maandag 7 januari 2013 08:22 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Nee het is sterre. Al ben ik er ook nog nooit een Sterre tegengekomen in t wild hoor maar schijnt dus voor te komen.
[..]wedden dati k gelijk heb hiero afgelopen 2 jaar in zomervakantie naar natuurkampen enzo die mensen daar zijn echt kaolo slim hoor en op wikipedia geloofwaardiger noemen dan discovery channel
schaam je
Ik maakte slechts een voorbeeld dat je niet moet oordelen op basis van een naam. Tenzij Mohammed of zo erin voorkomt.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:24 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen doen?
quote:Op maandag 7 januari 2013 08:25 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik maakte slechts een voorbeeld dat je niet moet oordelen op basis van een naam. Tenzij Mohammed of zo erin voorkomt.
Ja elke idioot kan er iets opzetten dat is bij discovery niet zoquote:Op maandag 7 januari 2013 08:25 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Enig idee hoe het staat met de betrouwbaarheid van Wikipedia?
suzuki swift is toch geen naam? Verder oordeelde ik ook niet maar was t meer een constatering. Dat laatste gedeelte over Mohammed reageer ik maar niet opquote:Op maandag 7 januari 2013 08:25 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik maakte slechts een voorbeeld dat je niet moet oordelen op basis van een naam. Tenzij Mohammed of zo erin voorkomt.
Het was daarom ook een voorbeeldquote:Op maandag 7 januari 2013 08:26 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ja elke idioot kan er iets opzetten dat is bij discovery niet zo
[..]
suzuki swift is toch geen naam? Verder oordeelde ik ook niet maar was t meer een constatering. Dat laatste gedeelte over Mohammed reageer ik maar niet op
ik vond t juist wel tof hoor, dag erna gelijk op marktplaats 1 gekocht voor 50 eurroquote:Op maandag 7 januari 2013 08:27 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het was daarom ook een voorbeeld![]()
Zoals toen met de Naald die aanslag weet je wel, iedereen ging haten op Suzuki Swift, terwijl mensen er niks aan konden doen dat ze zo'n auto. Dat is gemeen natuurlijk. Net zo als boos worden op Baltazar omdat die Baltazar heet. Mohammed niet inbegrepen.
Ik moet je teleurstellen, Wikipedia is juist zeer betrouwbaar.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:26 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ja elke idioot kan er iets opzetten dat is bij discovery niet zo
[..]
suzuki swift is toch geen naam? Verder oordeelde ik ook niet maar was t meer een constatering. Dat laatste gedeelte over Mohammed reageer ik maar niet op
en Jetquote:Op maandag 7 januari 2013 08:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dingen als Merel, of Vlinder. Sterre.![]()
![]()
ow shit zeg nou heb je me echt overtuigdquote:Op maandag 7 januari 2013 08:29 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen, Wikipedia is juist zeer betrouwbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |