quote:The Daughters of Zelophehad (Hebrew: בְּנוֹת צְלָפְחָד) were five sisters in the Hebrew Bible who lived during the Exodus of the Israelites from Egypt
http://en.wikipedia.org/wiki/Daughters_of_Zelophehadquote:Zelophehad (possibly meaning "first born"), a man of the Tribe of Manasseh, had five daughters: Mahlah, Noa, Hoglah, Milcah and Tirzah
Dan nog hoort hij niet thuis in het rijtje van bevliegingen van Anita met de bakfiets.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:22 schreef Bitlord het volgende:
Ja, van de laatste tien jaar ja, als voornaam welteverstaan. Hoewel de naam al duizenden jaren bestaat was er voor de milleniumwisseling vrijwel niemand die deze naam aan zijn kind gaf:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/noa
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/noah
Zelophehad gaf de naam toch aan zijn kindquote:Op maandag 7 januari 2013 04:22 schreef Bitlord het volgende:
Ja, van de laatste tien jaar ja, als voornaam welteverstaan. Hoewel de naam al duizenden jaren bestaat was er voor de milleniumwisseling vrijwel niemand die deze naam aan zijn kind gaf:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/noa
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/noah
quote:Op maandag 7 januari 2013 04:13 schreef Av- het volgende:
Wat is er mis met de naam Noa? Die hoor ik al (tientallen) jaren en vind ik opzich best een mooie naam.
Noa is een historisch significante, eeuwenoude naam die simpelweg weer populair is geworden na dit een hele tijd niet te zijn geweest. Jij gooit deze op één hoop met namen die inderdaad in de laatste paar jaren verzonnen zijn door types die zo nodig een uniek kind wilden. Dat is dom en je zet jezelf dan ook enkel voor schut.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:28 schreef Bitlord het volgende:
Sttat hierboven. Vlinders bestonden voor 2005 ook niet, fijne tijd was dat.
Je dwaalt af van de reden waarom ik dit topic geopend heb, om de reden dat ik niet op de hoogte ben van alle namen die in de testamenten voorkomen?quote:Op maandag 7 januari 2013 04:32 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Noa is een historisch significante, eeuwenoude naam die simpelweg weer populair is geworden na dit een hele tijd niet te zijn geweest. Jij gooit deze op één hoop met namen die inderdaad in de laatste paar jaren verzonnen zijn door types die zo nodig een uniek kind wilden. Dat is dom en je zet jezelf dan ook enkel voor schut.
Probeer de aandacht maar af te leiden van het feit dat het debiel was om Noa in de OP te zetten.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:37 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Je dwaalt af van de reden waarom ik dit topic geopend heb, om de reden dat ik niet op de hoogte ben van alle namen die in de testamenten voorkomen?
Kan erger, spel als kind Zelophehad maar eensquote:Op maandag 7 januari 2013 04:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie bijna dagelijks namen langskomen waarbij ik me afvraag wat de ouders bezielt, maar daar horen bovenstaande voorbeelden niet echt bij. Het kan allemaal heus waar veel erger. Alhoewel, 'Zimm' toch best een vreemde naam is waarbij het arme...meisje/jongetje altijd haar/zijn naam zal moeten spellen 'met een z en dubbel m...en een i van Izaäk'.
quote:Op maandag 7 januari 2013 04:37 schreef Marie30 het volgende:
Hoe betrouw is die Meertens site? Hij heeft alvast de oorsprong van mijn echte voornaam verkeerd.
Op zich betrouwbaar, maar incompleet.quote:De Nederlandse Voornamen Databank geeft informatie over 500.000 verschillende officiële voornamen die in Nederland voorkomen. Het bestand is gebaseerd op de voornamen die als eerste naam en/of als volgnaam omstreeks 1 januari 2011 bij de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd waren, aangevuld met recentere eerste voornamen die verkregen zijn van de Sociale Verzekeringsbank. Daarnaast zijn er een aantal voornamen opgenomen die genoemd worden in de Prisma Voornamen (samengesteld door J. van der Schaar, bewerkt door Doreen Gerritzen), maar niet meer in Nederland gedragen worden.
Thanks.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:39 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
[..]
Op zich betrouwbaar, maar incompleet.
Doe niet zo idoot. Jij weet ook wel dat een naam als Habakuk (te afwijkend) of Judas (connotatie) niet te vergelijken is met Noa. Je bent gewoon een slapjanus die niet toe durft te geven een domme fout gemaakt te hebben.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:40 schreef Bitlord het volgende:
Habakuk is ook een mooie Bijbelse naam. Of Judas, mevrouw DeVille.
Je wil hiermee (hoop ik) toch niet beweren dat Bijbelse namen niet voorkomen?quote:Op maandag 7 januari 2013 04:40 schreef Bitlord het volgende:
Habakuk is ook een mooie Bijbelse naam. Of Judas, mevrouw DeVille.
David!quote:Op maandag 7 januari 2013 04:46 schreef Marie30 het volgende:
Je wil hiermee (hoop ik) toch niet beweren dat Bijbelse namen niet voorkomen?
Sarah, Maria (Marie), Jozef (Jef), Elias, Hannah, Simon, ....
quote:
Feitelijk komt het ernop neer dat ik de hele OP al eens getypt had met andere namen, waaronder Tos en Raven. Toen ik die post wilde plaatsen viel de internetverbinding weg waardoor ik opnieuw moest typen. Toen heb ik maar even snel wat namen gecopypaste van een Libelleforum na Gegoogled te hebben op rare vooenamen en heb niet.zo goed.op het lijstje gelet. Is het nu goed, Vader?quote:Op maandag 7 januari 2013 04:45 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Doe niet zo idoot. Jij weet ook wel dat een naam als Habakuk (te afwijkend) of Judas (connotatie) niet te vergelijken is met Noa. Je bent gewoon een slapjanus die niet toe durft te geven een domme fout gemaakt te hebben.
Zeer geloofwaardig.quote:Op maandag 7 januari 2013 05:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Feitelijk komt het ernop neer dat ik de hele OP al eens getypt had met andere namen, waaronder Tos en Raven. Toen ik die post wilde plaatsen viel de internetverbinding weg waardoor ik opnieuw moest typen. Toen heb ik maar even snel wat namen gecopypaste van een Libelleforum na Gegoogled te hebben op rare vooenamen en heb niet.zo goed.op het lijstje gelet. Is het nu goed, Vader?
quote:Op maandag 7 januari 2013 04:33 schreef einzeinz het volgende:
Heet je kind gewoon Jan, Jos, Ann, Evy ofzo.
Kan hij/zij gewoon lekker op de Playstation z'n naam invullen als daarom gevraagd wordt.
Dat 3-letterwoord was van mij altijd SEX of LUL omdat er niet meer karakters in konden
Verneuk het topic niet zo met je offtopic postsquote:Op maandag 7 januari 2013 05:09 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Zeer geloofwaardig.
Mocht het toch waar zijn: ga eens langs de dokter. Blijkbaar kan je een door jezelf geschreven rijtje namen niet langer dan 2 minuten onthouden...
Wéééh!quote:Op maandag 7 januari 2013 05:57 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Verneuk het topic niet zo met je offtopic posts.
Dat TS Noa een lelijk naam vindt is niet eens het punt van de OP.quote:Noa is net zo'n kutnaam als die andere namen. Dat Noa een stuk ouder is verandert daar niks aan hoor.
Je wilt niet weten hoeveel namen waarvan je het nooit gedacht had van religieuze danwel specifiek Bijbelse origine zijn. Grote kans dat ook jouw naam er één van is.quote:Verder vind ik die namen uit de bijbel en het oude testament sowieso vrij kansloos klinken. Ik kan me niet voorstellen dat je je kind naar een daarvan (of een afgeleide) zou willen vernoemen. Zeker nu komt dat alleen maar oubollig over.
jayden vind ik trouwens wel weer mooie naamquote:Op maandag 7 januari 2013 06:44 schreef KritischeMassa het volgende:
Noa kan dan wel een oude naam zijn, het blijft een modenaam. Jayden is ook bijbels maar wat mij betreft net zo'n soort naam...
Ik hou van ouderwetse traditionele Hollandse namen, mijn zoontje heet Teun
Ricardo zit ik gelijk in de woonwagen .quote:Op maandag 7 januari 2013 06:51 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
jayden vind ik trouwens wel weer mooie naamsowieso vind ik een btje engelse klank wel mooi
Ricardo of Gregory vind ik trouwens ook mooie namen
hoe spreek je dat uit? gewoon stalag? of meer stalek zgmaar ?quote:Op maandag 7 januari 2013 06:54 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ricardo zit ik gelijk in de woonwagen .
Stalag hoorde ik laatst, ook wel apart .
Als vlinder mag ,is kakkerlak dan ook toegestaan ?
Stalagquote:Op maandag 7 januari 2013 06:54 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ricardo zit ik gelijk in de woonwagen .
Stalag hoorde ik laatst, ook wel apart .
Als vlinder mag ,is kakkerlak dan ook toegestaan ?
Nee maar ricardo1989 welquote:Op maandag 7 januari 2013 06:56 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
hoe spreek je dat uit? gewoon stalag? of meer stalek zgmaar ?
Em van mij mag je![]()
trouwens ricardo en woonwagen is wel vooroordeel hoor zie van rhijn bijv niet gauw in een trailer wonen
Stallachquote:Op maandag 7 januari 2013 06:56 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
hoe spreek je dat uit? gewoon stalag? of meer stalek zgmaar ?
Em van mij mag je![]()
trouwens ricardo en woonwagen is wel vooroordeel hoor zie van rhijn bijv niet gauw in een trailer wonen
dus? ik woon ook in woonwgenkamp ben ik nu ook minderwaardig?quote:
nicequote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 06:50 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
over t algemeen zijn de "sterre's" trouwens ook indigo kinderen
quote:Op maandag 7 januari 2013 06:59 schreef Chernobog het volgende:
Noah is een mooie, beschaafde naam.
Vlinder of Storm daarentegen... zitten vast op een vrije school en namen als baby al mee aan baby yoga.
Sekiquote:Op maandag 7 januari 2013 06:59 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
dus? ik woon ook in woonwgenkamp ben ik nu ook minderwaardig?
[..]
niceoostblok vind ik trouwens ook wel mooie namen, Slawek ofzo bijv
ik tessaquote:Op maandag 7 januari 2013 07:19 schreef rosepetals het volgende:
Noah
Als ik een jongetje was geworden had ik John geheten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |