Je zult toch zelf ook inzien dat die vergelijking nergens op slaat. Het speerpunt van Game of Thrones zijn juist de personages. Heel anders dan The Silmarillion, waarin de wereld zelf eigenlijk het hoofdpersonage is. Tolkien gebruikt, veel meer nog dan in Lord of the Rings, de personages als 'werktuigen' om die wereld aan de lezer te tonen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:43 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dat is toch meteen het probleem van de Silmarillion. Het vertelt ongeveer 10 verschillende verhalen en er is geen enkel karakter dat doorlopend aanwezig is, want het is bovendien verspreid over 1000en jaren.
Ik zie dit eerder als een tv serie. Als Game of Thrones in een serie kan worden vertaald kan dat met de Silmarillion ook.
Gaat een vermogen kosten om dat te filmen in vergelijking met The Hobbit. Al die personages goed uitwerken en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Je zult toch zelf ook inzien dat die vergelijking nergens op slaat. Het speerpunt van Game of Thrones zijn juist de personages. Heel anders dan The Silmarillion, waarin de wereld zelf eigenlijk het hoofdpersonage is. Tolkien gebruikt, veel meer nog dan in Lord of the Rings, de personages als 'werktuigen' om die wereld aan de lezer te tonen.
Een serie moet daarbij low-budget. Dat is in het geval van The Silmarillion onmogelijk. Alleen al dat leger Balrogs. En alle reusachtige veldslagen.
Tolkiens latere suggestie dat er totaal zo'n zeven waren werkt dan minder goed, ja. En uiteraard had de meester van het herherherschrijven geen tijd genoeg om alle oude verhalen (Fall of Gondolin oa.) er weer kloppend mee te krijgen.quote:
Daarvoor moet je inderdaad een spektakelregisseur hebben die zich niet laat hinderen door het verhaal. Zou Michael Bay net zo'n hekel aan Elven hebben als aan robots?quote:En alle reusachtige veldslagen.
Tarantino de Silmarillion?? Haha, dat lijkt me wel apart xDquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef gotrunks het volgende:
Ik stem op del toro of pj of Tarantino
Tarantinoquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef gotrunks het volgende:
Ik stem op del toro of pj of Tarantino
"Say Hobbit one more time, I dare ya motherfucker!"quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:08 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Tarantino
Samuel L Jackson als Sauron
Zoals Gandalf wordt neergezet in Minas Tirith (en zeker als hij Denethor eerst de brandstapel opgooit waarna hij de halve kilometer sprinten-terwijl-je-in-brand-staat doet) wordt hij hier al aangeduid als Samuel L. Gandalf.quote:
Kan leuk wordenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:08 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Tarantino
Samuel L Jackson als Sauron
En dan allemaal vette 70s knallers eronderquote:
Hij kan al met zwaarden omgaan(als Mace Windu)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:16 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
En dan allemaal vette 70s knallers eronder
Beste tolkien verfilming ever
Is dat echt waar??? dat zou wel behoorlijk triest zijn! Dan moeten ze Ralph Baksi wel helemaal intens haten aangezien zijn verfilming ongeveer 10000 keer slechter was dan die van PJquote:[b]Op [
4. Tolkien Estate haat Peter Jackson....
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar verguld mee waren, maar die versie leverde in ieder geval geen horde verzoeken op om de rest van de rechten te verkopen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:42 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Is dat echt waar??? dat zou wel behoorlijk triest zijn! Dan moeten ze Ralph Baksi wel helemaal intens haten aangezien zijn verfilming ongeveer 10000 keer slechter was dan die van PJ
Cloud Atlas en Life of Pi, twee onverfilmbare boeken die dit jaar films hebben opgeleverd.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:43 schreef De_Nater het volgende:
Als The Silmarilion verfilmd gaat worden, dan ga ik daarvoor zeker naar de bioscoop. Het boek was imo beter dan LOTR (of the hobbit).
Edit: tevens is het onzin dat complexe boeken met een grote tijdspanne niet verfilmd kunnen worden, zie Cloud Atlas.
Waarbij Life of Pi sowieso een oscar in zijn zak kan steken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Cloud Atlas en Life of Pi, twee onverfilmbare boeken die dit jaar films hebben opgeleverd.
Ik denk het niet, aangezien Argo de regie oscar wel zal krijgen en Lincoln de beste film, of anders ook Argo.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:59 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Waarbij Life of Pi sowieso een oscar in zijn zak kan steken.
Het enige waar de Oscars goed voor zijn zijn dvdscreeners die uitlekkenquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:16 schreef gotrunks het volgende:
Life of pi zitten geen Amerikanen dus ze worden dan niet geselectreert oscar selecties zijn bullshit
Sinds ik Bridesmaids heb gezien (of overleefd), die twee nominaties kreeg in 2011, neem ik het ook totaal niet meer serieus. Maar leuk is het welquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:16 schreef gotrunks het volgende:
Life of pi zitten geen Amerikanen dus ze worden dan niet geselectreert oscar selecties zijn bullshit
Ja, ik heb het boek gelezen. Met kanttekening dat het wel ruim 5 jaar geleden is. Dus heel scherp is het niet meer. Ga van het weekend het boek herlezen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:38 schreef Poemgirl het volgende:
Tevens Jellereppe,heb jij het boek wel gelezen? Jij verwacht volgens mij zo'n awesome LOTR in het kwadraat verhaal met alles groter en geweldiger en boem enorme veldslag links en bam 10 Balrog's aan het vechten rechts.
Ik denk dat de Kinderen van Hurin wel apart verfilmd kan worden eigenlijk. (is immers ook als enkel boek uitgekomen)quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, ik heb het boek gelezen. Met kanttekening dat het wel ruim 5 jaar geleden is. Dus heel scherp is het niet meer. Ga van het weekend het boek herlezen.
Ik snap dat je dat denkt. Mijn doel is om mensen te laten zien dat het boek weldegelijk epische veldslagen bevat als je dat op het doek projecteert en dat benadruk ik in mijn posts. Tevens ook geweldige liefde tussen Luthien en Beren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |