Moest lachen van deze post, haha.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:52 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
en dan door Michael Bay geregisseerd. Veel explosies gegarandeerd!!!
En belachelijke close upsquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:52 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
en dan door Michael Bay geregisseerd. Veel explosies gegarandeerd!!!
Heb het interview niet gelezen, maar het staat vast dat deze film ook een andere doelgroep meer gaat aanspreken vanwege de wezens die in de films voorkomen. Zal vooral veel meer mannen aanspreken die daar wel wat in zien. Dus meer mensen zullen nadien ook LOTR en The Hobbit gaan kijken. Zal wel door zijn oude waarden komen en dat hij daarom niet tevreden is met de verfilming van LOTR en The Hobbit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:16 schreef attila_de_hun het volgende:
maar serieus, aan de andere kant snap ik C. Tolkien niet zo goed. Een verfilming van de Silmarilion zal kan toch ook weer veel nieuwe fans op leveren. Een groot deel hiervan zal dan ook het boek gaan lezen en (nog meer) interesse gaan tonen in het werk van zijn zijn vader.
Bovendien, een serie kijk ik toch niet, moet ik dan een jaar lang één of ander abonnement nemen ofzo?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, het is onwaarschijnlijk dat 'als' het ooit zo ver mocht komen dat ze er dan een serie van gaan uitbrengen. Een trilogie is al 9 uur kijkplezier, dus niks te klagen.
Ik kijk inderdaad liever naar Steven Seagal dan naar monsterlijk grote Transformers.quote:
Haha, die post was meer een opwelling. Niet geheel serieus bedoeld. Uiteraard zal dat nooit gebeuren. We mogen al blij zijn als de Silmarillion ooit in filmversie uitkomt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bovendien, een serie kijk ik toch niet, moet ik dan een jaar lang één of ander abonnement nemen ofzo?
Beren vecht helemaal met Melkor, die was ingedut na het zingen van Luthienquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een mens die tegen een Ainur vecht en het overleefd. Wat liepen er in die tijd veel sterke wezens, elfen en mensen rond.
Beetje groot nietquote:Op maandag 7 januari 2013 22:45 schreef Jellereppe het volgende:
Ungoliant zit ook in The Silmarillion, de moeder van Shelob de reuzenspin in LOTR. Shelob is een kleintje vergeleken met zijn moeder. Hier samen met Melkor.
[ afbeelding ]
Melkor en Fingolfin, een hoge elf.
[ afbeelding ]
Aha, ga het boek nogmaals lezen want het ontbeert mij na al die tijd van belangrijke informatie.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Beren vecht helemaal met Melkor, die was ingedut na het zingen van Luthien
Melkor was de grootste Ainur naar mijn weten, dus hij is langer dan 10 meter. Overigens geen idee hoeveel groter hij precies was. Het zijn tekeningen van fans, maar wel mooie sketches. Gewoon voor de impressie van het gebeuren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Beetje groot niet
Ik dacht dat de Ainur zo'n 8 tot 10 meter waren??
In feite beschuldigt Christopher Tolkien PJ van dezelfde 'misdaad' die hij zelf ook heeft gepleegd: interpretatie. The Silmarillion is geen volwaardig J.R.R. Tolkien-boek, maar ontstaan uit diens ongestructuurde aantekeningen. Christopher heeft zelf toegegeven dat hij er dingen bij heeft verzonnen die ontbraken. Het was voor een gedeelte dus giswerk.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:05 schreef IluvatarMilan het volgende:
[..]
Beslis zelf:
Le Monde: http://www.lemonde.fr/cul(...)de_1729858_3246.html
Vertaling: http://www.worldcrunch.co(...)s10299/#.UOqaUqV9nzJ
Geld wordt genoemd maar ik geloof persoonlijk niet dat dit de voornaamste reden van CRT's ontevredenheid is. Net als bij zijn vader draait het overgrote deel van zijn leven om het vormgeven van de legendes van Midden-Aarde & Arda. Die enorme betrokkenheid zal ervoor zorgen dat veel interpretaties als een 'aanval' aanvoelen. Ook zal hij zeker wat van de taaie en kritische houding van z'n vader geërfd hebben (JRRT's eigen karakter wordt goed duidelijk uit z'n brieven, onder andere die waar hij commentaar levert op in de maak zijnde vertalingen).
Hij is dus nogal eigenwijs en vind dat hij het beter kan gissen dan een regisseur. Misschien houdt hij ook gewoon niet van films?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
In feite beschuldigt Christopher Tolkien PJ van dezelfde 'misdaad' die hij zelf ook heeft gepleegd: interpretatie. The Silmarillion is geen volwaardig J.R.R. Tolkien-boek, maar ontstaan uit diens ongestructuurde aantekeningen. Christopher heeft zelf toegegeven dat hij er dingen bij heeft verzonnen die ontbraken. Het was voor een gedeelte dus giswerk.
mix je even Morgoth en Gorgoroth door elkaar?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Flinke moeder en Melkor/Morgoroth is behoorlijk groot(voor een Vala)
Gelukkig is de 12 delige "The History of Middle-earth" serie er nogquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
In feite beschuldigt Christopher Tolkien PJ van dezelfde 'misdaad' die hij zelf ook heeft gepleegd: interpretatie. The Silmarillion is geen volwaardig J.R.R. Tolkien-boek, maar ontstaan uit diens ongestructuurde aantekeningen. Christopher heeft zelf toegegeven dat hij er dingen bij heeft verzonnen die ontbraken. Het was voor een gedeelte dus giswerk.
Ook van Christopher Tolkien's hand en ontstaan uit J.R.R.'s aantekeningenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:09 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Gelukkig is de 12 delige "The History of Middle-earth" serie er nog
Moet inderdaad Morgoth zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:00 schreef Tokus het volgende:
[..]
mix je even Morgoth en Gorgoroth door elkaar?
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:09 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Waar?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:13 schreef Jivis het volgende:
Ook van Christopher Tolkien's hand en ontstaan uit J.R.R.'s aantekeningen .
Waar nietquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:24 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Moet inderdaad Morgoth zijn
[..]
[..]
Waar?
Hoeveel pagina's?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:30 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Waar niet
Via BOL wel te te bestellen hoor en ik denk dat een grotere bibliotheek
ook wel delen heeft staan maar het is zware kost:
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_History_of_Middle-earth
Wat?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
C. Tolkien komt trouwens over als een koppige man, die zelfs zijn eigen zoon heeft onterfd omdat die positief tegenover de films van Peter Jackson stond.
Dat is toch meteen het probleem van de Silmarillion. Het vertelt ongeveer 10 verschillende verhalen en er is geen enkel karakter dat doorlopend aanwezig is, want het is bovendien verspreid over 1000en jaren.quote:
Oh, boy. Die moet je ook gelezen hebben als fan. Ben daar overigens ook nooit aan begonnen. Eerst maar The Silmarillion herlezen van het weekend.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:09 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |