abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121255117
quote:
6s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Maar dit verhaal speelt zich niet af in the shire.
ja oke, maar denk dat ie sowieso klaar is met middle earth, elke trilogy in middle earth kost 'm zo'n 5 jaar aan fulltime werk, zoniet meer.. misschien wil hij ook nog andere uitdagingen aan

Al zou ik die silmarillion wel errrugg graag verfilmd zien worden, weer lekker de grauwe en vijandige sfeer uit LotR terug :)
pi_121255146
quote:

[..]

Maar dit verhaal speelt zich niet af in the shire. Daarnaast kan hij daar best op terugkomen. Men dacht ook dat het verhaal van Star Wars afgelopen was na 6 films. Nadat Disney de rechten heeft opgekocht, staan er toch meer films op de plank.
ja maar kom op, da's fucking disney, peter jackson is de enige persoon voor middle-earth period, heb al sowieso een hard hoofd in die nieuwe verfilming van star wars
  maandag 7 januari 2013 @ 00:27:30 #53
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121255239
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:23 schreef andreas612 het volgende:

[..]

ja oke, maar denk dat ie sowieso klaar is met middle earth, elke trilogy in middle earth kost 'm zo'n 5 jaar aan fulltime werk, zoniet meer.. misschien wil hij ook nog andere uitdagingen aan

Al zou ik die silmarillion wel errrugg graag verfilmd zien worden, weer lekker de grauwe en vijandige sfeer uit LotR terug :)
Ik hoop dat je zo'n ongelijk hebt en koester na dit bericht goede hoop. Je weet nooit hoe het loopt in Hollywood.

Inderdaad. De sfeer is in The Silmarillion zelfs veel grimmiger. Melkor is veel forser en slechter dan Sauron. ;) Dan hebben we het nog niet gehad over de personages die daar inzitten. Veel sterke personages in vergelijking met LOTR. The Valars zijn al met veel. Daarna heb je nog de Hoge Elven, balrogs, draken en weerwolven. Dat worden epische veldslagen.

Melkor in vergelijking met een elf: Sauron is ten tijde van The Silmarillion zijn rechterhand.

maandag 7 januari 2013 @ 00:29:00 #54
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121255290
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:24 schreef andreas612 het volgende:

[..]

ja maar kom op, da's fucking disney, peter jackson is de enige persoon voor middle-earth period, heb al sowieso een hard hoofd in die nieuwe verfilming van star wars
Daar heb je gelijk in. Ik koester in alles grote hoop. Soms draaf ik daar wat in door.
pi_121255475
In dat artikel staat niet dat Ian Mckellen Gandalf wil spelen. Er staat dat James Mcavoy een jongere versie van Gandalf wil spelen. Deze man dus:

En dat is uiteraard gewoon not done :{w
  maandag 7 januari 2013 @ 00:36:30 #56
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121255556
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:33 schreef Timwonnacott het volgende:
In dat artikel staat niet dat Ian Mckellen Gandalf wil spelen. Er staat dat James Mcavoy een jongere versie van Gandalf wil spelen. Deze man dus:

[ [url=http://l3.yimg.com/bt/api/res/1.2/k94yOO7CMKBko1RMSVKCnA--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9ZmlsbDtoPTI4NztxPTg1O3c9MjE1/http://media.zenfs.com/en(...)50335.jpg]afbeelding[/url] ]

En dat is uiteraard gewoon not done :{w
Hmm, ik weet niks van de man af, maar zo op het eerste gezicht lijkt het mij ook niet veel soeps. -O- Uiteraard makkelijk praten als je niks van hem weet.
pi_121255634
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hmm, ik weet niks van de man af, maar zo op het eerste gezicht lijkt het mij ook niet veel soeps. -O- Uiteraard makkelijk praten als je niks van hem weet.
Hij speelt de jongere versie van Professor X in Xmen new class. Niet dat het een slechte acteur is, maar er is gewoon maar 1 gandalf en die heeft er altijd oud uitgezien. Dus een jongere versie slaat als een drol tegen de sluisdeur. :')
  maandag 7 januari 2013 @ 00:40:25 #58
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121255676
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:39 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Hij speelt de jongere versie van Professor X in Xmen new class. Niet dat het een slechte acteur is, maar er is gewoon maar 1 gandalf en die heeft er altijd oud uitgezien. Dus een jongere versie slaat als een drol tegen de sluisdeur. :')
Aha, we hebben wel een jongere versie van Gandalf nodig aangezien hij dan zelf nog heel jong is. LOTR speelt zich 3000 jaar later af, dus is hij een heel stuk jonger.
pi_121255844
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Aha, we hebben wel een jongere versie van Gandalf nodig aangezien hij dan zelf nog heel jong is. LOTR speelt zich 3000 jaar later af, dus is hij een heel stuk jonger.
De Istari kwamen middelaarde al binnen als oude mannen en verouderen heel langzaam. Dus zo'n jonge acteur heb je echt niet nodig. :P
  maandag 7 januari 2013 @ 00:48:12 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121255946
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:45 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

De Istari kwamen middelaarde al binnen als oude mannen en verouderen heel langzaam. Dus zo'n jonge acteur heb je echt niet nodig. :P
Wel wat jonger, maar niet zo jong als die acteur. Ik heb even opgezocht hoe lang een era duurt en dat is 3.000 jaar. In de LOTR zit je aan het einde van de derde era. Dus dan speelt The Silmarillion zich zelfs 9.000 jaar voor LOTR af. :)
pi_121256062
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:48 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wel wat jonger, maar niet zo jong als die acteur. Ik heb even opgezocht hoe lang een era duurt en dat is 3.000 jaar. In de LOTR zit je aan het einde van de derde era. Dus dan speelt The Silmarillion zich zelfs 9.000 jaar voor LOTR af. :)
Ja maar de Istari komen pas 1000 voor het 3rde era, dus die zijn er 'maar' 4000 jaar.
  maandag 7 januari 2013 @ 00:53:12 #62
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121256121
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:51 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ja maar de Istari komen pas 1000 voor het 3rde era, dus die zijn er 'maar' 4000 jaar.
Yep, maar het verhaal moet bij het begin beginnen. Dus ten tijde van de Eru Illuvatar en de Valars. Daarna langzaam opbouwen.
pi_121256743
quote:

[..]

Maar dit verhaal speelt zich niet af in the shire. Daarnaast kan hij daar best op terugkomen. Men dacht ook dat het verhaal van Star Wars afgelopen was na 6 films. Nadat Disney de rechten heeft opgekocht, staan er toch meer films op de plank.
uiteindelijk zal het om geld draaien zoals altijd. als de hobbit meer dan goed verkoopt zal er ooit wel weer eens 'iets met lotr' komen. Maar de silmarrilion? Hopelijk nemen ze er wel echt de tijd voor om het goed te doen
There are only 151 Pokémon.
  maandag 7 januari 2013 @ 01:23:14 #64
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121256961
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 01:15 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

uiteindelijk zal het om geld draaien zoals altijd. als de hobbit meer dan goed verkoopt zal er ooit wel weer eens 'iets met lotr' komen. Maar de silmarrilion? Hopelijk nemen ze er wel echt de tijd voor om het goed te doen
Uiteraard gaat het om geld. Toch blijft het smullen voor de fans. Als ze er de tijd voor nemen, het budget en de juiste mensen dan kan het een thriller worden. Het is wel een allesomvattende verhaal dat 1000den jaren beslaat en met veel sterke personages die bijna niet voor elkaar onderdoen. Helaas hebben ze nog niet de rechten. Die zijn uiteraard nog steeds in handen van Christoper Tolkien.
pi_121258283
De rechten zijn - en blijven - in handen van Christopher Tolkien. CRT heeft ergens vorig jaar een uniek en zeer uitgebreid interview gegeven in Le Monde: hij was bijzonder negatief over de verfilmingen en PJ.

Reken dus niet op een verfilming van De Silmarillion, noch op een ander Arda-gerelateerde film. Eigenlijk vind ik dit niet zo erg. Zo blijft er tenminste nog één groot epos slechts voortleven in een ieders eigen fantasie.

Verder is het zoals gezegd ook onverfilmbaar. Je zou dan, lijkt mij, moeten focussen op het verhaal van Beren & Lúthien ofwel dat van de kinderen van Hurin. Dat laatste zou nog het meeste verfilmbaar zijn (zou overigens een verdomd negatieve film worden, ook niet echt des Hollywoods).

PS: :p

- Valar is al meervoud, het enkelvoud is Vala. Hetzelfde voor Maiar/Maia.
- Ilúvatar heeft één L.
  maandag 7 januari 2013 @ 03:03:54 #66
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121258528
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 02:42 schreef IluvatarMilan het volgende:
De rechten zijn - en blijven - in handen van Christopher Tolkien. CRT heeft ergens vorig jaar een uniek en zeer uitgebreid interview gegeven in Le Monde: hij was bijzonder negatief over de verfilmingen en PJ.

Reken dus niet op een verfilming van De Silmarillion, noch op een ander Arda-gerelateerde film. Eigenlijk vind ik dit niet zo erg. Zo blijft er tenminste nog één groot epos slechts voortleven in een ieders eigen fantasie.

Verder is het zoals gezegd ook onverfilmbaar. Je zou dan, lijkt mij, moeten focussen op het verhaal van Beren & Lúthien ofwel dat van de kinderen van Hurin. Dat laatste zou nog het meeste verfilmbaar zijn (zou overigens een verdomd negatieve film worden, ook niet echt des Hollywoods).

PS: :p

- Valar is al meervoud, het enkelvoud is Vala. Hetzelfde voor Maiar/Maia.
- Ilúvatar heeft één L.
Ik weet dat Christoper Tolkien daar niet positief tegenover staat, maar je weet het maar nooit in dat wereldje. Daarnaast had Tolkien ook niet verwacht dat LOTR te verfilmen zou zijn en toch is Peter Jackson daar meer dan uitstekend in geslaagd. Uiteraard hebben de filmtechnieken heden ten dage ook een behoorlijke duit in de zak gedaan.

Daarnaast is the Silmarillion veel epischer dan het verhaal van de kinderen van Hurin. The Silmarillion spreekt tot de verbeelding van veel fans.

Haha, I now dat Valar en Maiar meervoud is. Heb The Silmarillion lang geleden (ruim vijf jaar) eens gelezen. Het is niet meer heel scherp, maar de belangrijkste dingen staan mij nog bij. :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 07-01-2013 03:09:08 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 07:27:49 #67
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121259439
tolkien is al 40 jaar dood?

Ho. Wacht. Zijn zoon.

[ Bericht 50% gewijzigd door n00b13 op 07-01-2013 07:33:39 ]
pi_121260948
Ik heb het boek niet gelezen dus wellicht heb ik het verkeerd maar wat nu net een van de charmes was van LOTR (en the hobbit) is dat er een hoofdpersoon is die "zwak" (normaal menselijk dus) is maar toch iets ongelooflijks voor elkaar krijgt. Ik denk dat dat ontbreekt in de verhalen van The silmarillion. Het is wel spectaculair om superelven los te zien gaan, maar als er geen hoofrolspelers zijn die je aanspreken (omdat ze te machtig zijn, ook een probleem bij bijv. een karakter als super man) dan houd het al snel op. Ik vraag mij dus af of er , buiten spectaculaire beelden, er dus een goede film van gemaakt kan worden
  maandag 7 januari 2013 @ 10:38:51 #69
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121262263
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 02:42 schreef IluvatarMilan het volgende:
Onbegrijpelijk. Was ie verbitterd en aan het klagen, of had hij goede argumenten?
pi_121262288
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:38 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk. Was ie verbitterd en aan het klagen, of had hij goede argumenten?
zal wel te weing geld hebben gekregen
pi_121262904
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:38 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Beslis zelf:

Le Monde: http://www.lemonde.fr/cul(...)de_1729858_3246.html

Vertaling: http://www.worldcrunch.co(...)s10299/#.UOqaUqV9nzJ

Geld wordt genoemd maar ik geloof persoonlijk niet dat dit de voornaamste reden van CRT's ontevredenheid is. Net als bij zijn vader draait het overgrote deel van zijn leven om het vormgeven van de legendes van Midden-Aarde & Arda. Die enorme betrokkenheid zal ervoor zorgen dat veel interpretaties als een 'aanval' aanvoelen. Ook zal hij zeker wat van de taaie en kritische houding van z'n vader geërfd hebben (JRRT's eigen karakter wordt goed duidelijk uit z'n brieven, onder andere die waar hij commentaar levert op in de maak zijnde vertalingen).

Het belangrijkste stuk uit het interview m.b.t. tot dit onderwerp:

"Invited to meet Peter Jackson, the Tolkien family preferred not to. Why? "They eviscerated the book by making it an action movie for young people aged 15 to 25," Christopher says regretfully. "And it seems that The Hobbit will be the same kind of film."
This divorce has been systematically driven by the logic of Hollywood. "Tolkien has become a monster, devoured by his own popularity and absorbed into the absurdity of our time," Christopher Tolkien observes sadly. "The chasm between the beauty and seriousness of the work, and what it has become, has overwhelmed me. The commercialization has reduced the aesthetic and philosophical impact of the creation to nothing. There is only one solution for me: to turn my head away.""
pi_121262956
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:39 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik heb het boek niet gelezen dus wellicht heb ik het verkeerd maar wat nu net een van de charmes was van LOTR (en the hobbit) is dat er een hoofdpersoon is die "zwak" (normaal menselijk dus) is maar toch iets ongelooflijks voor elkaar krijgt. Ik denk dat dat ontbreekt in de verhalen van The silmarillion. Het is wel spectaculair om superelven los te zien gaan, maar als er geen hoofrolspelers zijn die je aanspreken (omdat ze te machtig zijn, ook een probleem bij bijv. een karakter als super man) dan houd het al snel op. Ik vraag mij dus af of er , buiten spectaculaire beelden, er dus een goede film van gemaakt kan worden
Het karakter van Turin Turambar is behoorlijk complex, mogelijk zelfs meer dan dat van eender welk karakter uit De Hobbit of In de Ban van de Ring.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:27:51 #73
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121263520
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:05 schreef IluvatarMilan het volgende:

[..]

Beslis zelf:

Le Monde: http://www.lemonde.fr/cul(...)de_1729858_3246.html

Vertaling: http://www.worldcrunch.co(...)s10299/#.UOqaUqV9nzJ

Geld wordt genoemd maar ik geloof persoonlijk niet dat dit de voornaamste reden van CRT's ontevredenheid is. Net als bij zijn vader draait het overgrote deel van zijn leven om het vormgeven van de legendes van Midden-Aarde & Arda. Die enorme betrokkenheid zal ervoor zorgen dat veel interpretaties als een 'aanval' aanvoelen. Ook zal hij zeker wat van de taaie en kritische houding van z'n vader geërfd hebben (JRRT's eigen karakter wordt goed duidelijk uit z'n brieven, onder andere die waar hij commentaar levert op in de maak zijnde vertalingen).

Het belangrijkste stuk uit het interview m.b.t. tot dit onderwerp:

"Invited to meet Peter Jackson, the Tolkien family preferred not to. Why? "They eviscerated the book by making it an action movie for young people aged 15 to 25," Christopher says regretfully. "And it seems that The Hobbit will be the same kind of film."
This divorce has been systematically driven by the logic of Hollywood. "Tolkien has become a monster, devoured by his own popularity and absorbed into the absurdity of our time," Christopher Tolkien observes sadly. "The chasm between the beauty and seriousness of the work, and what it has become, has overwhelmed me. The commercialization has reduced the aesthetic and philosophical impact of the creation to nothing. There is only one solution for me: to turn my head away.""
Fuck, wat stom.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:33:50 #74
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121263691
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:04 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik vind het de 500 miljoen niet echt waard.
Voor drie films he, niet voor 1
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 7 januari 2013 @ 11:34:27 #75
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121263714
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:07 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Maar, waarom over 3 films verspreiden?

Geld
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')