Behalve als de lead actors een gedeelte van de winst krijgen, dan zit het er ALTIJD inquote:
ik zelf wens C. Tolkien een lang en gelukkig leven toe. En als die man zulke sterke principes heeft, dan kan ik dat alleen maar respecteren. Dan is het verfilmen na het derde hobbit deel definitief afgelopen maar hebben we nog geen reden tot klagen lijkt mij met zoveel uren film.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat hij veel waarde hecht aan geld, eerlijk gezegd. De hele History of Middle Earth cyclus is volgens mij meer gedaan om het werk van zijn vader onder de aandacht te brengen (en houden) dan om nou schatrijk van te worden.
En storend genoeg voor de PJ-adepten is zo iemand slecht om te kopen. "Hopen" dat Christopher snel het loodje legt en degene na hem wat plooibaarder is, veel meer zit er niet op.
Mwah, je kunt die conclusie trekken, maar er blijft altijd een kiertje open. Er zijn genoeg voorbeelden van films waarbij men dacht dat het na een paar films was afgelopen. Zelfs na 6 films. Mogelijkheden heb je altijd. Christoper Tolkien heeft sterke principes, maar alleen de tijd zal leren wat de toekomst brengt.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik zelf wens C. Tolkien een lang en gelukkig leven toe. En als die man zulke sterke principes heeft, dan kan ik dat alleen maar respecteren. Dan is het verfilmen na het derde hobbit deel definitief afgelopen maar hebben we nog geen reden tot klagen lijkt mij met zoveel uren film.
Geen idee, maar volgens mij vervallen de rechten niet een, twee en drie na het overlijden van C. Tolkien. Daar kunnen tientallen jaren overheen gaan. Ik gun Christoper Tolkien dat hij honderd wordt, maar hopelijk zijn de erven van de rechten wat makkelijker...quote:Op maandag 7 januari 2013 23:26 schreef OProg het volgende:
Ik weet niet wie er straks wat te zeggen gaat hebben over het materiaal. We moeten ook niet vergeten dat Christopher ook al 88 is.
Eh, zo'n elf is twee meter, die Melkor dan misschien wel twintig, en die spin dus 200 ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:45 schreef Jellereppe het volgende:
Ungoliant zit ook in The Silmarillion, de moeder van Shelob de reuzenspin in LOTR. Shelob is een kleintje vergeleken met zijn moeder. Hier samen met Melkor.
[ afbeelding ]
Melkor en Fingolfin, een hoge elf.
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoe groot ze is, maar dat ze op een gegeven moment veel groter is dan Melkor is zeker. Ze viel Melkor aan die zijn dienaren te hulp riep. Hierop werd Ungoliant verdreven door een groep Balrogs, maar ze vocht wel tegen een paar Balrogs tegelijk!! Dus Shelob is inderdaad maar een schim van Ungoliath in haar beste dagen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Eh, zo'n elf is twee meter, die Melkor dan misschien wel twintig, en die spin dus 200 ofzo?
Melkor is een Ainur btwquote:Op zondag 6 januari 2013 21:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Goedenavond, mensen. Ik heb heugelijk nieuws voor de fans van de werken van Tolkien. Op de frontpage vond ik dit heugelijke bericht waar Ian McCellen aangaf dat hij eventueel in de huid van Gandalf wil kruipen als The Silmarillion verfilmd wordt.
Voor degenen die niet weten wat The Silmarillion is hier een kort, doch informatieve uitleg. The Silmarillion is een boek dat vertelt over het ontstaan van de Midden-Aarde. Eru Illuvatar (oppergod) schiep de Valars (goden) die de wereld vormden zoals we hem heden ten dage kennen in LOTR en The Hobbit. Een van de Valars, Melkor, keerde zich tegen de andere Valars en zodien ontstonden de eerste oorlogen. Later schiepen de Valars de mensen, elfen en de dwergen.
In dit verhaal komt ook het ontstaan van de Maiars aan bod. Dat zijn een soort hulpjes van de Valars. In deze groep kun je Gandalf, Saruman, Radagast, blue wizards, balrogs en andere wezens stoppen. Hier een kort overzicht van de valars en de maiars:
[..]
Tevens had Melkor een extreem leger met wezens. Denk aan balrogs, weerwolven, draken en andere wezens. Dat kan een mooi verhaal worden, maar hoe wil Peter Jackson dit gaan verfilmen? En sinds wanneer heeft Christoper Tolkien de rechten van The Silmarillion van de hand gedaan? Heeft hij dat überhaupt wel van de hand gedaan?
Afijn, ik wilde dit heugelijke bericht met jullie delen, chapeau dames en heren.
Flinke moeder en Melkor/Morgoroth is behoorlijk groot(voor een Vala)quote:Op maandag 7 januari 2013 22:45 schreef Jellereppe het volgende:
Ungoliant zit ook in The Silmarillion, de moeder van Shelob de reuzenspin in LOTR. Shelob is een kleintje vergeleken met zijn moeder. Hier samen met Melkor.
[ afbeelding ]
Melkor en Fingolfin, een hoge elf.
[ afbeelding ]
Je weet hoe groot Balrogs zijn?Alleen is zij dan nog een gigant!!Aragorn en Arwen voorouders waren zelf fucking lang.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Eh, zo'n elf is twee meter, die Melkor dan misschien wel twintig, en die spin dus 200 ofzo?
Yep, daarnaast heb je ook nog Gothmog. De generaal van de Balrogs. Die was ook groot voor een Balrog en was een gigant. Grote karakters in the Silmarillion. Uiteraard is dit nog maar een kleine greep uit al die hoofdpersonen die in The Silmarillion voorkomen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Je weet hoe groot Balrogs zijn?Alleen is zij dan nog een gigant!!Aragorn en Arwen voorouders waren zelf fucking lang.![]()
Chips, ik moet dat boek nogmaals gaan lezen na 5 jaar. Het komt beetje bij beetje naar boven. Ga er eens van het weekend voor zitten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Kunnen ze net zo goed een serie van maken,want boek bevat heel veel info
[..]
Melkor is een Ainur btw
Boek ergens downloaden als e-bookquote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Chips, ik moet dat boek nogmaals gaan lezen na 5 jaar. Het komt beetje bij beetje naar boven. Ga er eens van het weekend voor zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om maar niet te spreken over de gevechten!!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Yep, daarnaast heb je ook nog Gothmog. De generaal van de Balrogs. Die was ook groot voor een Balrog en was een gigant. Grote karakters in the Silmarillion. Uiteraard is dit nog maar een kleine greep uit al die hoofdpersonen die in The Silmarillion voorkomen.
Hier een foto van de balrog waar gandalf het zo moeilijk mee had. Nog een hele zwakke vergeleken met de balrogs in the Silmarillion. Laten we het maar niet hebben over Gothmog.![]()
[ afbeelding ]
[ Bericht 9% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 08-01-2013 03:21:35 ]
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Boek ergens downloaden als e-book
Melian is ook een AinurYep, ik heb het boek verkocht, maar zal van de week wel eens kijken. Ik ben te veel vergeten om op detailniveau mee te kunnen posten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Om maar niet te spreken over de gevechten!!
Haha, inderdaad. Kan epischer worden dan LOTR.![]()
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Yep, ik heb het boek verkocht, maar zal van de week wel eens kijken. Ik ben te veel vergeten om op detailniveau mee te kunnen posten.
Haha, inderdaad. Kan epischer worden dan LOTR.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]Een mens die tegen een Ainur vecht en het overleefd. Wat liepen er in die tijd veel sterke wezens, elfen en mensen rond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een mens die tegen een Ainur vecht en het overleefd. Wat liepen er in die tijd veel sterke wezens, elfen en mensen rond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Holy fuck![]()
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:34 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]Inderdaad, dafuq did I read. Als je wilt dat de kijker the Silmarillion gaat begrijpen op detailniveau zul je minimaal een trilogie nodig hebben. Dan nog moet je veel skippen. Dit gaat diep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Holy fuck![]()
Fuck film-trilogy,ik heb liever een tv serie ala HBO (3/4 seizoenen en 25 aflevering van 120 minuten).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Inderdaad, dafuq did I read. Als je wilt dat de kijker the Silmarillion gaat begrijpen op detailniveau zul je minimaal een trilogie nodig hebben. Dan nog moet je veel skippen. Dit gaat diep.
Nog veel beter. Dat ze er dan veel tijd voor uittrekken om een epische serie van te maken met een goede uitwerking van alle legendarische persoonlijkheden die het boek bevat. Mijn god.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Fuck film-trilogy,ik heb liever een tv serie ala HBO style,(3/4 seizoenen en 25 aflevering van 120 minuten).![]()
![]()
Boek is veels te groot voor een Hollywood film
en dan door Michael Bay geregisseerd. Veel explosies gegarandeerd!!!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:17 schreef Kyubey het volgende:
Dit lijkt me echt niets aan. Groter en sterkere wezens hoeven niet per se leuker te zijn om naar te kijken.
Het wordt dan wel een masculiene film, maar er zitten genoeg menselijke trekjes in het boek. Liefde tussen Beren en Luthien en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:17 schreef Kyubey het volgende:
Dit lijkt me echt niets aan. Groter en sterkere wezens hoeven niet per se leuker te zijn om naar te kijken.
TV budget is veel lager dan bij film productie he.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:42 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nog veel beter. Dat ze er dan veel tijd voor uittrekken om een epische serie van te maken met een goede uitwerking van alle legendarische persoonlijkheden die het boek bevat. Mijn god.
Ja, het is onwaarschijnlijk dat 'als' het ooit zo ver mocht komen dat ze er dan een serie van gaan uitbrengen. Een trilogie is al 9 uur kijkplezier, dus niks te klagen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:41 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
TV budget is veel lager dan bij film productie he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |