abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142995188
Goed topic.
wooblabalurg
pi_142997603
Dat laatste nieuwsbericht gaat trouwens niet over warp drive, waar in w&t een topic over gaat, maar over een andere aansturing. Zeg maar de non-warp motor die ze bij star trek altijd zouden gebruiken.

Deze aansturing heeft geen brandstof nodig(anders dan zonne-energie) en kan theoretisch niet sneller dan het licht.

Warp drive gaat over het vervormen van de ruimte om een shuttle heen zodat het feitelijk stil blijft staan maar zich beweegt doordat de ruimte zich verplaatst. Dit zou theoretisch wel sneller dan het licht kunnen gebeuren echter zijn er dan hele nare effecten te verwachten zoals met de geluidsbarriere doorbreken.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:54:04 #273
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_143002576
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:19 schreef MouzurX het volgende:
Dat laatste nieuwsbericht gaat trouwens niet over warp drive, waar in w&t een topic over gaat, maar over een andere aansturing. Zeg maar de non-warp motor die ze bij star trek altijd zouden gebruiken.

Deze aansturing heeft geen brandstof nodig(anders dan zonne-energie) en kan theoretisch niet sneller dan het licht.

Warp drive gaat over het vervormen van de ruimte om een shuttle heen zodat het feitelijk stil blijft staan maar zich beweegt doordat de ruimte zich verplaatst. Dit zou theoretisch wel sneller dan het licht kunnen gebeuren echter zijn er dan hele nare effecten te verwachten zoals met de geluidsbarriere doorbreken.

In de ruimte?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_143003185
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:54 schreef Woods het volgende:

[..]

In de ruimte?
Geluid -> geluidsbarriere -> sonische knal.

Licht -> lichtbarriere -> lichtexplosie.

Die vergelijking wilde ik alleen maar trekken.

In w&t is daar al wat meer over gepost.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:18:41 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143003246
Het is trouwens een brits idee, door chinezen overgenomen, die EM aandrijving
http://www.wired.co.uk/ne(...)rive-and-cold-fusion
De nasa valideerde alleen maar dat het werkt
http://www.wired.co.uk/ne(...)possible-space-drive
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 3 augustus 2014 @ 02:38:28 #276
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_143007683
Stel het zou werken maar het is nog niet stabiel genoeg, zou je het dan wal kunnnen gebruiken om een object in beweging te brengen?

In de ruimte hoef je iets maar een klein zetje te geven om het op een oneindige reis te sturen...
Als dat zetje redelijk in de richting van de lichtsnelheid komt dan zijn we al enorm op weg!
Voyager 1 gaat geloof ik "slechts" 26.000km/s, als je dat in 10voud of 100voud weet te overschrijden, die snelheid, dan gaat het erg lekker....

Enige probleem is denk ik weer stoppen.
Van berichten die ik gelezen heb heb ik begrepen dat er dan een enorme "bow-wave" onstaat met een energie van een quasar of mogelijk zelfs een mini-big bang... alles vernietigend... :o
pi_143007877
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:49 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja, bijna griezelig he?

Had die Roddenberry geniale fantasie, of zijn die spullen juist gemaakt met Star Trek als voorbeeld? :P
Het is volgens mij een beetje van beide. Roddenberry (en zijn team, hij verzon niet alles in z'n eentje) had inderdaad een griezelig geniale fantasie, maar er zijn zeer zeker OOK wetenschappers door hem geïnspireerd geraakt. De mobiele telefoon is daar een goed voorbeeld van. De ontwikkelaar/uitvinder daarvan heeft al vaker toegegeven dat hij als kind Star Trek keek en als volwassene bewust geprobeerd heeft om de "communicator" werkelijkheid te maken.

Van de serie Next Generation en Voyager is bekend, dat er wetenschappers in het schrijversteam zaten en dat men ook bewust op zoek ging naar de laatste stand van de wetenschap (al dan niet slechts in theorie) om die in de serie te verwerken. Vandaar die warpdrive en wormholes, die in de originele serie helemaal niet be/genoemd werden.

Ik moet ook nog altijd denken aan Seven of Nine als er gepraat wordt over nanotechnologie en nanobots. Snapte er helemaal geen ene ruk van, toen niet en nu eigenlijk nog steeds niet. Maar vond het wel hélémaal te gek wat ze ermee kon doen. Die holografische dokter ook trouwens. En 3D hologrammen zijn volgens mij ook inmiddels realiteit, toch?

Kortom: kom op met die nieuwe Star Trek!!!!
[/quote]

Kom jongens dat weten we toch al lang.
Sci-fi wordt gebruikt om het grote publiek langzaam voor te bereiden op de techniek die de US al jaren geleden heeft verkregen van de Reptilians.
Als dat in 1 keer zou gebeuren zou het te veel opvallen.
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_143007945
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wurpen toch? Ik wurp even naar de supermarkt. :P

Nee, vervormen komt in de buurt van warp. vervorm-aandrijving. Tsja zoals zo vaak faalt de Nederlandse taal weer eens :')
Volgens mij wordt dat nog wel eens vertaald als een "boogmotor" of Holtzmanmotor of gevouwen ruimte in tegenstelling tot een impulsmotor. Of gewoon ouderwets SDL motor.
Er is genoeg te vinden in de betere romans die vertaald zijn door Nederlandse SF schrijvers ipv zo'n domme kut op een vertaalbureau.
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_143009122
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:19 schreef MouzurX het volgende:

Hoe ziet zo'n lichtexplosie er in de praktijk uit en met welke mogelijke gevolgen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_143010981
Zonder dit hele draadje te hebben gelezen. Ik neem aan dat je geen obstakels moet tegenkomen?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:29:15 #281
181126 MouzurX
Misschien?
pi_143012307
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:38 schreef SiGNe het volgende:

Enige probleem is denk ik weer stoppen.
Van berichten die ik gelezen heb heb ik begrepen dat er dan een enorme "bow-wave" onstaat met een energie van een quasar of mogelijk zelfs een mini-big bang... alles vernietigend... :o
Dit geldt dus voor de warp drive ( en misschien ook alleen als je die sneller dan het licht laat gaan) , de impuls motor zal geen negatievet effecten hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')