quote:
Op maandag 7 januari 2013 17:49 schreef stopnaald het volgende:[..]
Ja, bijna griezelig he?
Had die Roddenberry geniale fantasie, of zijn die spullen juist gemaakt met Star Trek als voorbeeld?

Het is volgens mij een beetje van beide. Roddenberry (en zijn team, hij verzon niet alles in z'n eentje) had inderdaad een griezelig geniale fantasie, maar er zijn zeer zeker OOK wetenschappers door hem geïnspireerd geraakt. De mobiele telefoon is daar een goed voorbeeld van. De ontwikkelaar/uitvinder daarvan heeft al vaker toegegeven dat hij als kind Star Trek keek en als volwassene bewust geprobeerd heeft om de "communicator" werkelijkheid te maken.
Van de serie Next Generation en Voyager is bekend, dat er wetenschappers in het schrijversteam zaten en dat men ook bewust op zoek ging naar de laatste stand van de wetenschap (al dan niet slechts in theorie) om die in de serie te verwerken. Vandaar die warpdrive en wormholes, die in de originele serie helemaal niet be/genoemd werden.
Ik moet ook nog altijd denken aan Seven of Nine als er gepraat wordt over nanotechnologie en nanobots. Snapte er helemaal geen ene ruk van, toen niet en nu eigenlijk nog steeds niet. Maar vond het wel hélémaal te gek wat ze ermee kon doen. Die holografische dokter ook trouwens. En 3D hologrammen zijn volgens mij ook inmiddels realiteit, toch?
Kortom: kom op met die nieuwe Star Trek!!!!
[/quote]
Kom jongens dat weten we toch al lang.
Sci-fi wordt gebruikt om het grote publiek langzaam voor te bereiden op de techniek die de US al jaren geleden heeft verkregen van de Reptilians.
Als dat in 1 keer zou gebeuren zou het te veel opvallen.