Kan je me de mogelijke relevantie van dit m.b.t. het vaccin uitleggen?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat is gewoon de info-sheet van de fabrikant. Mooie copy + paste. Ik vroeg niet wat de fabrikant allemaal plus-punten vindt, maar naar uitleg achter de techniek. Het roepen van deze chips bevat minder vet en dus gezonder dan gewone chips zegt net zo min iets over hoe de vetvrije chips gemaakt is. De informatie van de fabrikant alsmede de informatie die toegankelijk is op de site van de FDA heb ik ook gelezen dus ik herkende dat stukje gelijk. Daarmee blijven mijn vragen nog steeds onbeantwoord.

Als je het over een taart hebt, dan zie jij geen verband tussen het recept en de wijze hoe de taart gebakken wordt met de taart zelf?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:00 schreef .SP. het volgende:
[..]
Kan je me de mogelijke relevantie van dit m.b.t. het vaccin uitleggen?

Nee, want in dit geval wordt slechts 1 component uit een bak vol andere componenten opgezuiverd en is het irrelevant hoeveel receptoren de insectencellen tot expressie brengen om beter infecteerbaar te zijn of wat voor cellulaire processen zijn verandert om in een serum vrije omgeving in een hogere dichtheid te kunnen leven.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als je het over een taart hebt, dan zie jij geen verband tussen het recept en de wijze hoe de taart gebakken wordt met de taart zelf?

Dat is wel relevant, want dat is exact wat ik vraag. Dat jij dat allemaal niet zo relevant vindt is prima, maar ik krijg hier steeds dezelfde summiere uitleg wat mijn vraag niet beantwoord. Zeg dan gewoon dat jij mijn vraag niet wil of gaat beantwoorden i.p.v. te doen alsof je een antwoord hebt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:38 schreef .SP. het volgende:
[..]
Nee, want in dit geval wordt slechts 1 component uit een bak vol andere componenten opgezuiverd en is het irrelevant hoeveel receptoren de insectencellen tot expressie brengen om beter infecteerbaar te zijn of wat voor cellulaire processen zijn verandert om in een serum vrije omgeving in een hogere dichtheid te kunnen leven.

Als je het zo goed weet leg mij dan eerst uit waarom het wel zo relevant is, wat voor verschillen verwacht je?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is wel relevant, want dat is exact wat ik vraag. Dat jij dat allemaal niet zo relevant vindt is prima, maar ik krijg hier steeds dezelfde summiere uitleg wat mijn vraag niet beantwoord. Zeg dan gewoon dat jij mijn vraag niet wil of gaat beantwoorden i.p.v. te doen alsof je een antwoord hebt.

Hoe moeilijk kan het zijn? Dan maar zo: Als ik om een speciaal cake recept vraag dan is dat relevant voor mij, want ik wil een speciale cake bakken, omdat ik niet exact weet hoe ik die cake moet maken. Dat is niet relevant voor de buurvrouw of de overbuurman, maar voor mij. Ik hoef ook te weten hoe je globaal een cake maakt of ongeveer, maar die ene speciale cake. Aan een recept voor een bananencake of chocoladecake heb ik dus niets. Een bananencake vergelijken met een chocoladecake is niet zo lastig.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:29 schreef .SP. het volgende:
[..]
Als je het zo goed weet leg mij dan eerst uit waarom het wel zo relevant is, wat voor verschillen verwacht je?

Wat mij betreft is het een slechte vergelijking. Het is meer iets in de hoek van de oven waar je de taart in bakt. Je hoeft echt niet het specifieke model oven weten. De temperatuur is doorgaans genoeg, samen met misschien dingen als ventilator aan of uit etc.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Hoe moeilijk kan het zijn? Dan maar zo: Als ik om een speciaal cake recept vraag dan is dat relevant voor mij, want ik wil een speciale cake bakken, omdat ik niet exact weet hoe ik die cake moet maken. Dat is niet relevant voor de buurvrouw of de overbuurman, maar voor mij. Ik hoef ook te weten hoe je globaal een cake maakt of ongeveer, maar die ene speciale cake. Aan een recept voor een bananencake of chocoladecake heb ik dus niets. Een bananencake vergelijken met een chocoladecake is niet zo lastig.
Raar ook om diegene die juist om uitleg vraagt, vraagt dingen uit leggen.
Een simpel -exact weet ik dat ook niet- was ook een adequaat antwoord.
Maar ik vind het nu wel welletjes is mijn antwoord.
Terug naar Biekje maar. Misschien heeft hij nog wel vragen. Over het besmetten van mensen met koepokken tegen de pokken bijvoorbeeld.

samenvatting: iemand stelt slecht gedefinieerde vragen en doet daarna erg zelfingenomen als het antwoord niet precies het antwoord is dat hij zocht. Na 20 posts heeft diegene óf nog steeds niet door dat de vraagstelling enorm onduidelijk is, óf heeft diegene dat wel door maar is moeilijk aan het doen om het moeilijk doen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:09 schreef starla het volgende:
Kan iemand een korte samenvatting geven van de afgelopen 20 posts ofzo, want ik lees alleen maar zaken over taarten en zulks.

Mijn idee. Ik vroeg om uitleg die niemand mij kan geven blijkbaar. Gewoon, omdat ik meer wilde weten over de procedure zelf en niet over de resultaten ervan. Dat is niet zo moeilijk. Dat gaat er hier lastig in.quote:

Daar komt het wel op neer ja.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:42 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
samenvatting: iemand stelt slecht gedefinieerde vragen en doet daarna erg zelfingenomen als het antwoord niet precies het antwoord is dat hij zocht. Na 20 posts heeft diegene óf nog steeds niet door dat de vraagstelling enorm onduidelijk is, óf heeft diegene dat wel door maar is moeilijk aan het doen om het moeilijk doen.
Ik weet niet welk van de twee opties het minst beschamend is.

De vraag was simpel. Leg mij exact de complete gebruikte procedure uit.quote:

Dat is geen vraag, dat is een eis om informatie die je zelf uit kunt zoeken gespoonfed te krijgen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De vraag was simpel. Leg mij exact de complete gebruikte procedure uit.

Vraagstelling was die uit mijn vorige bericht. Heb het zelf al gezocht in zowel de toegankelijke informatie van de FDA/Fabrikant, niet gevonden dus ik vroeg hier om uitleg, want hier leek het alsof ze er alles over wisten. Het was gewoon een vraag. Wat een agressie hier.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is geen vraag, dat is een eis om informatie die je zelf uit kunt zoeken gespoonfed te krijgen.
Zoek het zelf op, als je iets niet begrijpt, vraag wat je niet begrijp met een heldere vraagstelling.

Kun je mij exact uitleggen hoe je de reacties interpreteert als agressie?quote:Op zondag 10 februari 2013 00:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vraagstelling was die uit mijn vorige bericht. Heb het zelf al gezocht in zowel de toegankelijke informatie van de FDA/Fabrikant, niet gevonden dus ik vroeg hier om uitleg, want hier leek het alsof ze er alles over wisten. Het was gewoon een vraag. Wat een agressie hier.

Ik ben ook niet bekend met de term 'gespoonfed'. Google kan het niet zeggen dus ik vraag het maar meteen. Wat betekent het?quote:Op zondag 10 februari 2013 00:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vraagstelling was die uit mijn vorige bericht. Heb het zelf al gezocht in zowel de toegankelijke informatie van de FDA/Fabrikant, niet gevonden dus ik vroeg hier om uitleg, want hier leek het alsof ze er alles over wisten. Het was gewoon een vraag. Wat een agressie hier.

Ik interpreteer je bericht als niet erg vriendelijk of dat zo bedoeld is, weet ik niet mogelijk is het heel anders bedoeld, echter zo lees ik het in iedere geval niet.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Kun je mij exact uitleggen hoe je de reacties interpreteert als agressie?

Nee maar ik bedoel het exacte process dat er toe leidt dat je het als agressie interpreteert. Dat het je gevoel is, is duidelijk maar ik wil exact weten hoe je er toe komtquote:Op zondag 10 februari 2013 00:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik interpreteer je bericht als niet erg vriendelijk of dat zo bedoeld is, weet ik niet mogelijk is het heel anders bedoeld, echter zo lees ik het in iedere geval niet.

Nou dat is wel een helder antwoord. Mijn eigen vraag was dus voor mij hartstikke helder, voor anderen dus niet. Dus toen ging het mis. Misschien is mijn vraag nog helemaal niet te beantwoorden totdat alle patenten zijn verlopen.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee maar ik bedoel het exacte process dat er toe leidt dat je het als agressie interpreteert. Dat het je gevoel is, is duidelijk maar ik wil exact weten hoe je er toe komt
Serieuzer antwoord: agressief of onvriendelijk is niet mijn intentie. Direct wel. de afgelopen paginas zijn niet prettig om te lezen omdat je superonduidelijk bent in je vragen en negatief reageert op mensen die hun best doen je vage vragen te beantwoorden. Dus nogmaals, als je echt oprecht meer wilt weten, zorg dan dat je je vragen beter formuleert.

Ik heb Lambiekje die uitleg ook gegeven mbt cellijnen. Was ondertussen al de 3de keer of zo, maar dat lijkt niet zo veel uit te maken.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nou dat is wel een helder antwoord. Mijn eigen vraag was dus voor mij hartstikke helder, voor anderen dus niet. Dus toen ging het mis. Misschien is mijn vraag nog helemaal niet te beantwoorden totdat alle patenten zijn verlopen.
Oorspronkelijk ging het over Biekje en het gebruik van een cellijn afkomstig uit een insect.
Volgens mij vroeg hij ook om uitleg, maar ik denk niet dat hij nu veel wijzer geworden is.
Zelf heb ik niet zoveel problemen met het gebruik van cellijnen van organismen, zelfs niet als die afkomstig zijn van mensen zelf. De nieuwe generatie influenza-vaccins zijn mijns inziens een grote stap vooruit.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |