abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121249814
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:32 schreef µ het volgende:
Zelf weten :). Het is alleen heel veel werk. Misschien leuk om te doen, maar zeker niet makkelijk :+.
Nooit opgeven omdat iets moeilijk is :) Volgens mij valt het opzich wel mee, zie dat er op GoT ook een mooi draadje over loopt dus dan komt het wel goed denk ik :) En anders is het 10 euro weggegooid geld, kan ik nog wel mee leven :)
pi_121249852
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:33 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Nooit opgeven omdat iets moeilijk is :) Volgens mij valt het opzich wel mee, zie dat er op GoT ook een mooi draadje over loopt dus dan komt het wel goed denk ik :) En anders is het 10 euro weggegooid geld, kan ik nog wel mee leven :)
De licentie is nog het goedkoopste. Servers, dat gaat geld kosten :+
జ్ఞ‌ా
pi_121249872
Kunnen jullie inloggen op Arma's forum? Er zit wat beveiliging op nu :s).
జ్ఞ‌ా
pi_121250035
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:33 schreef µ het volgende:

[..]

De licentie is nog het goedkoopste. Servers, dat gaat geld kosten :+
Ik heb al een (simpele) server staan, denk dat performance eisen wel laag zullen zijn als ik het voor een paar gebruikers op zet. En anders mooi tijd voor nieuwe hardware :)
pi_121250102
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:36 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Ik heb al een (simpele) server staan, denk dat performance eisen wel laag zullen zijn als ik het voor een paar gebruikers op zet. En anders mooi tijd voor nieuwe hardware :)
Aantal users is niet zo van invloed. Het indexen is zwaar. Vanaf een gieg of 20 ram begint het te lukken. Flinke CPU power voor decoden enzo. En je wil snelle disks hebben vanwege grote hoeveelheid IO.
జ్ఞ‌ా
  zondag 6 januari 2013 @ 22:58:14 #106
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_121251364
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:36 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Waarom al die moeite als je je voor 5 euro voor een half jaar de zenuwen kunt downloaden?? :?
pi_121253554
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:58 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Waarom al die moeite als je je voor 5 euro voor een half jaar de zenuwen kunt downloaden?? :?
Dan ben ik na twee jaar al goedkoper uit. En moeite is sowieso geen bezwaar, ik denk dat het vrij haalbaar is om zelf op te zetten. Sterker nog, als ik hem draaiend heb kan ik voor 2,50 per half jaar de server publiekelijk toegankelijk maken, dan verdien ik het zo terug :)
  zondag 6 januari 2013 @ 23:49:02 #108
2964 Armageddon
pi_121253852
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:43 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Dan ben ik na twee jaar al goedkoper uit. En moeite is sowieso geen bezwaar, ik denk dat het vrij haalbaar is om zelf op te zetten. Sterker nog, als ik hem draaiend heb kan ik voor 2,50 per half jaar de server publiekelijk toegankelijk maken, dan verdien ik het zo terug :)
Hier is maar 1 smiley van toepassing:

:') :') :') :')
pi_121254633
Waarom? Omdat iemand zelf aan de slag gaat in plaats van jou te betalen? Leuk dat je toegang naar je eigen NewzNab server verkoopt meneer Armageddon, maar als mensen het zelf willen opzetten kan je dat ook gewoon respecteren. Ik heb de capaciteiten er voor, waarom zou ik dan niet 10 euro uitgeven en het zelf doen? Ik snap dat je liever mijn 10 euro krijgt dan dat het naar NewzNab gaat maar kom op, beetje niveau.

Ik vind het eigenlijk vrij sneu dat je zoiets op gaat zetten, hier mee loopt te leuren en dan op een of ander exclusief forum in alle geheimzinnigheid maar dan toch weer niet gaat verkopen.
Zeg dan gewoon eerlijk hier dat je voor 5 euro per half jaar je NewzNab toegang verkoopt maar ga er niet zo om heen draaien.
  maandag 7 januari 2013 @ 00:17:35 #110
2964 Armageddon
pi_121254931
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:09 schreef Tsurany het volgende:
Waarom? Omdat iemand zelf aan de slag gaat in plaats van jou te betalen? Leuk dat je toegang naar je eigen NewzNab server verkoopt meneer Armageddon, maar als mensen het zelf willen opzetten kan je dat ook gewoon respecteren. Ik heb de capaciteiten er voor, waarom zou ik dan niet 10 euro uitgeven en het zelf doen? Ik snap dat je liever mijn 10 euro krijgt dan dat het naar NewzNab gaat maar kom op, beetje niveau.

Ik vind het eigenlijk vrij sneu dat je zoiets op gaat zetten, hier mee loopt te leuren en dan op een of ander exclusief forum in alle geheimzinnigheid maar dan toch weer niet gaat verkopen.
Zeg dan gewoon eerlijk hier dat je voor 5 euro per half jaar je NewzNab toegang verkoopt maar ga er niet zo om heen draaien.
Dit moet een troll account zijn. Dat kan niet anders. _O-
  maandag 7 januari 2013 @ 00:18:57 #111
2964 Armageddon
pi_121254983
Heel snel terug nu naar je Tweaker vriendjes! Kssst! ):O
pi_121255051
En what the fuck is jouw probleem? Iemand wijkt af van jouw mening en hij zal dus maar een troll zijn? Tijd om volwassen te worden, kleuter.
  maandag 7 januari 2013 @ 00:23:02 #113
2964 Armageddon
pi_121255112
Je wijkt niet af van mijn mening. Je wijkt af van de algehele tendens. Prutsbek. :+
pi_121255167
Sorry, had even gemist dat dit topic "Usenet #28 - waar iedereen Armageddon betaalt" heet.
  maandag 7 januari 2013 @ 00:26:17 #115
2964 Armageddon
pi_121255205
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:24 schreef Tsurany het volgende:
Sorry, had even gemist dat dit topic "Usenet #28 - waar iedereen Armageddon betaalt" heet.
Wat is je probleem nu helemaal?
pi_121255431
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:26 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Wat is je probleem nu helemaal?
Dat jij kennelijk wel heel graag wilt dat mensen gaan betalen voor een dienst en een beetje kinderachtig gaan reageren als ze het zelf gaan opzetten want dat is zo'n gedoe en waarom niet mensen betalen die het voor je doen...
  maandag 7 januari 2013 @ 00:45:56 #117
2964 Armageddon
pi_121255863
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:32 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Dat jij kennelijk wel heel graag wilt dat mensen gaan betalen voor een dienst en een beetje kinderachtig gaan reageren als ze het zelf gaan opzetten want dat is zo'n gedoe en waarom niet mensen betalen die het voor je doen...
http://www.meldpuntgroenlinks.nl/
pi_121255965
Ik denk dat je de kosten zwaar onderschat Tsurany.
  maandag 7 januari 2013 @ 01:15:52 #119
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_121256761
Kom op Army, niet boos worden. Laten we gewoon de vrije markt respecteren, oke?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_121256909
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:48 schreef Peunage het volgende:
Ik denk dat je de kosten zwaar onderschat Tsurany.
Welke kosten? Je betaalt een euro of 10 voor de licentie. Eigen server heb ik al draaien en qua hardware heb je amper wat nodig.
pi_121259867
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 01:15 schreef MacorgaZ het volgende:
Kom op Army, niet boos worden. Laten we gewoon de vrije markt respecteren, oke?
Dit ja, als iemand een eigen server op wil zetten is dat zijn goed recht.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  maandag 7 januari 2013 @ 08:17:17 #122
357650 bowiebulldog
Memories are few
pi_121259902
Same old story... O~)
Sarcastic, Cynical or Ironical Humor are three of the least understood ways to express yourself (Ozzy) ©
82800 seconds of darkness in a Day (Ozzy) ©
pi_121260842
Ik heb wel wat centjes overgemaakt. Gewoon omdat het kan, en ik zelf geen tijd heb om te klooien :+.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_121261940
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 01:21 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Welke kosten? Je betaalt een euro of 10 voor de licentie. Eigen server heb ik al draaien en qua hardware heb je amper wat nodig.
Bron?
జ్ఞ‌ా
pi_121262047
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:09 schreef Tsurany het volgende:

Mee eens.

Het is altijd de moeite waard om zelf een server op te zetten.
1) je kan zelf de groepen kiezen die je interessant vindt.
2) je hebt geen last van api-limieten
3) je bent onafhankelijk van anderen.
pi_121262130
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:26 schreef µ het volgende:

[..]

Bron?
Er zijn mensen die een newznab installatie op een synology nas hebben draaien.

Afhankelijk van de hoeveelheid groepen, retentie en backfill kan je al met een zwakke server al heel ver komen. 10 groepen, retentie van een maand ipv 5 jaar, dat kan je zelfs op een Atom nas met 2GB wel aan als het puur voor jezelf is.
Sickbeard en couchpotato gebruikt voor NIEUWE series namelijk alleen de rss-feed. Nagenoeg geen load.

Voor de volledigheid:

ik heb nu newznab draaien op een HP Microserver N40L (kostte me 150 euro) en 10GB ram.

Er worden 40 groepen geindexeerd. En ik heb al een archief tot 6(!) jaar terug van alle releases. Het heeft een weekje geduurd om die archief op te bouwen, maar nu staat alles.
pi_121262972
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mee eens.

Het is altijd de moeite waard om zelf een server op te zetten.
1) je kan zelf de groepen kiezen die je interessant vindt.
2) je hebt geen last van api-limieten
3) je bent onafhankelijk van anderen.
Ik heb geen zin die regexes en groepen zelf bij te houden. Daarnaast had ik een nn+ draaien, alleen vond ik het teveel moeite om bij te houden. "Het valt wel mee" was overigens ook mijn idee, maar dat viel vies tegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 11:10:04 ]
pi_121263300
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 01:21 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Draait dat allemaal op je eigen internetverbinding?
pi_121263393
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:26 schreef µ het volgende:

[..]

Bron?
Genoeg ervaringen gezien van mensen die prima stabiel draaien op een simpele thuisserver (Sandry Bridge Pentium, Atom,...) of op een instap VPS. Enige wat echt een punt kan worden is HDD ruimte en dat is tegenwoordig zo goedkoop.
Het is technisch even wat werk maar iedereen met tijd kan het doen.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Draait dat allemaal op je eigen internetverbinding?
100Mbit glasvezel, dus bandbreedte genoeg en een lage latency.
pi_121263512
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb geen zin die regexes en groepen zelf bij te houden. Daarnaast had ik een nn+ draaien, alleen vond ik het teveel moeite om bij te houden. "Het valt wel mee" was overigens ook mijn idee, maar dat viel vies tegen.
Ik heb dan ook de + versie.
Maar de regex zijn niet volledig, dus heb ik zelf een paar regex voor mijn groepen gebakken. (wel teruggestuurd naar de community)

En "het valt mee" is een relatief begrip. Ligt volledig aan hoe technisch je bent.

Ik had het in een middagje draaien. In een week had ik newznab doorgegrond (op de gebieden die voor mij interessant zijn) en zelf scripts/wijzigingen aangebracht.
pi_121263657
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:27 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik heb dan ook de + versie.
Maar de regex zijn niet volledig, dus heb ik zelf een paar regex voor mijn groepen gebakken. (wel teruggestuurd naar de community)

En "het valt mee" is een relatief begrip. Ligt volledig aan hoe technisch je bent.

Ik had het in een middagje draaien. In een week had ik newznab doorgegrond (op de gebieden die voor mij interessant zijn) en zelf scripts/wijzigingen aangebracht.
Tja, ik deed een full import van plus minus 90 gig aan nzb`s, en dat ging niet vlekkeloos.
pi_121263788
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, ik deed een full import van plus minus 90 gig aan nzb`s, en dat ging niet vlekkeloos.
Heb ik ook gedaan. Na een dikke week heb ik alles geimporteerd.

Als je de standaard scripts gebruikt om te importeren, dan gaat het mis ja. Ik heb dan zelf ook veel verbeteringen/aanpassingen gemaakt om het importeren te verbeteren.
Truuk is parallel verwerken. Ik heb op gegeven moment 20-30 threads lopen.

Nu is er nog een gap van 29 weken (zo oud zijn de archieven), maar die ben ik al aan het backfillen voor "mijn" groepen.
Bijna klaar, backfill staat nu op 120 dagen. Nog een dagje of 2 en dat is ook afgerond
pi_121263911
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:22 schreef Tsurany het volgende:

[..]

100Mbit glasvezel, dus bandbreedte genoeg en een lage latency.
Ik begrijp niet waar het idee vandaan komt dat je een snelle verbinding nodig moet hebben?
Tijdens het threaded updaten van headers (10threads) werd bij mij maar iets van 2-3mbps gebruikt. M'n 60mbps kabelinternetverbinding is dan ook meer dan voldoende.

De bottleneck zijn de insert-queries. Oftewel een schrijfsnelheid. Ik heb gewoon een SSD ingezet daarvoor.
pi_121263922
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan. Na een dikke week heb ik alles geimporteerd.

Als je de standaard scripts gebruikt om te importeren, dan gaat het mis ja. Ik heb dan zelf ook veel verbeteringen/aanpassingen gemaakt om het importeren te verbeteren.
Truuk is parallel verwerken. Ik heb op gegeven moment 20-30 threads lopen.

Nu is er nog een gap van 29 weken (zo oud zijn de archieven), maar die ben ik al aan het backfillen voor "mijn" groepen.
Bijna klaar, backfill staat nu op 120 dagen. Nog een dagje of 2 en dat is ook afgerond
Ik hoor het al, dit schreeuwt om een import/export naar mijn db toe :9~
pi_121264042
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik hoor het al, dit schreeuwt om een import/export naar mijn db toe :9~
Dat kan niet. Of beter gezegd. Heb je niks aan.

quote van GOT
quote:
Wat NN+ doet is namelijk het volgende:
alle headers in parts stoppen
deze headers in binaries verwerken
deze binaries checken of alle parts aanwezig zijn
van deze binaries een echte release maken. Oftewel, een fysieke nzb in je www-dir.
Oftewel. Elke newznab-installatie is uniek. Er wordt namelijk een ID in de database gemaakt, welke de bestandsnaam van de fysieke nzb wordt. "export/import" is dan exact hetzelfde als dat je de NZB-archief binnenhaalt en zelf importeert.

En om een kopie te maken van mijn installatie en deze te delen is ook niet de bedoeling.
pi_121264075
Mooiste zou zijn als iemand een mooie Ubuntu VM op zet die vervolgens andere mensen kunnen downloaden en zo direct hun server draaiend hebben.
Maarja, zo gaat Usenet ook ten onder, iedereen die het kan :+
  maandag 7 januari 2013 @ 11:57:42 #137
2964 Armageddon
pi_121264337
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:33 schreef SvenM het volgende:
Ik heb wel wat centjes overgemaakt. Gewoon omdat het kan, en ik zelf geen tijd heb om te klooien :+.
Daar heb ik het ook voor gedaan. Voor mensen die geen zin hebben om zelf te sleutelen en te klooien. De kosten zijn het niet. :)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:58:06 #138
2964 Armageddon
pi_121264346
Ik hou er ook geen klote aan over. Zoals het er nu naar uit ziet moet ik zelfs bijleggen.
pi_121264399
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:46 schreef Tsurany het volgende:
Mooiste zou zijn als iemand een mooie Ubuntu VM op zet die vervolgens andere mensen kunnen downloaden en zo direct hun server draaiend hebben.
Maarja, zo gaat Usenet ook ten onder, iedereen die het kan :+
mwah. Dat zal best wel veel werk zijn om op te zetten. (effe 2 weken weer het archief importeren zie ik ook niet zitten). En een volledige setup met archief zal voor veel nas-hardware te zwaar zijn (geheugenlimiet)

Een goede tutorial/documentatie is beter en dan ieder zelf hun eigen versie opzetten welke voor hun nuttig is (groepen).
Ik mistte namelijk wel documentatie. Moest in de code duiken om achter de werking te komen. Maar dat is dan ook niet nodig voor mensen die niet het volledige archief hoeven te hebben of veel geduld hebben.

En "newznab" zal niet zo snel ten onder gaan. Je hebt immers niet een site die de NSBers kunnen aanklagen. In principe als er genoeg mensen zijn die een newznab-site opzetten en er geld voor vragen, dan is er tenminste genoeg decoy voor de NSBers om aan te klagen. Hebben ze ook weer een jaartje of twee extra werk ;)
  maandag 7 januari 2013 @ 15:48:30 #140
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_121271849
Er zijn meer manieren om het idee onderuit te halen dan door verspreiders aan te klagen. Ze kunnen bijvoorbeeld ook het uploaden van valse releases opvoeren waardoor er nog meer troep online komt. Ook kunnen ze de druk opvoeren waardoor steeds meer uploaders in besloten communities met wachtwoordRARs en rare bestandsnamen etc gaan werken waardoor Usenet versplintert.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 7 januari 2013 @ 16:23:56 #141
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_121273074
quote:
12s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:48 schreef Devolution het volgende:
Er zijn meer manieren om het idee onderuit te halen dan door verspreiders aan te klagen. Ze kunnen bijvoorbeeld ook het uploaden van valse releases opvoeren waardoor er nog meer troep online komt. Ook kunnen ze de druk opvoeren waardoor steeds meer uploaders in besloten communities met wachtwoordRARs en rare bestandsnamen etc gaan werken waardoor Usenet versplintert.
Het gaat inderdaad de kant op van wachtwoorden op rar's. Rare bestandsnamen alleen zijn niet meer voldoende, die worden ook al automatisch gescand bij een flink aantal providers.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:43:21 #142
251119 Rainesz
flets outz
pi_121273837
quote:
12s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:48 schreef Devolution het volgende:
besloten commnity's FTW!! _O_ _O_
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_121275060
Via Eweka wordt het de laatste tijd steeds moeilijker om bepaalde series en films binnen te krijgen. Zijn hier alternatieven van andere payservers voor?
pi_121275380
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:21 schreef Tsurany het volgende:
Zo, Sickbeard maar ingesteld op elke 15 minuten checken ipv elke 6 uur, hopen dat ik de dingen download voordat de takedown notices uitgevoerd worden, dat is voorlopig het makkelijkst. Ga ook eens spelen met een eigen NewzNab installatie, simpele tutorial gevonden voor een install met Xampp en dan maar kijken hoe ver ik kom met het bouwen van regex's.
http://spotweb.nu/
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:35:05 #145
251119 Rainesz
flets outz
pi_121275861
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Nickske1912 het volgende:
Via Eweka wordt het de laatste tijd steeds moeilijker om bepaalde series en films binnen te krijgen. Zijn hier alternatieven van andere payservers voor?
Niet echt, maar Eweka is sowieso een drama. Heb zelf Hitnews werkt voldoende. Heb ook al Sunnyusenet geprobeerd en werkt ook perfect!

Maar aan de DMCA ontkomen doe je bij geen een provider.
pi_121276696
Ben nu ook overgestapt naar Sunnyusenet. 7 dagen gratis uitproberen dus ik hoop op een verbetering t.o.v. Eweka.
pi_121277356
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:52 schreef Nickske1912 het volgende:
Ben nu ook overgestapt naar Sunnyusenet. 7 dagen gratis uitproberen dus ik hoop op een verbetering t.o.v. Eweka.
Dat sws!
  maandag 7 januari 2013 @ 18:49:09 #148
2964 Armageddon
pi_121279104
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Niet echt, maar Eweka is sowieso een drama. Heb zelf Hitnews werkt voldoende. Heb ook al Sunnyusenet geprobeerd en werkt ook perfect!

Maar aan de DMCA ontkomen doe je bij geen een provider.
Wel als je snel bent :)
  maandag 7 januari 2013 @ 19:08:22 #149
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_121279953
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:43 schreef Rainesz het volgende:

[..]

besloten commnity's FTW!! _O_ _O_
Mwa, ik vind het juist nadelig. Door besloten communities krijg je versplintering; je kunt alleen nog content vinden die de community waarin jij je bevindt geupload heeft. Daardoor moet je bij een zo groot mogelijke community ingeschreven staan om alles te kunnen downloaden wat je interesseert. Ik heb liever hoe het momenteel nog is.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 7 januari 2013 @ 19:13:15 #150
2964 Armageddon
pi_121280199
Heb trouwens Giganews eruit gegooid. mocht niet eens alle afleveringen van Arrow uploaden van ze. :')
  maandag 7 januari 2013 @ 19:15:09 #151
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_121280300
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:13 schreef Armageddon het volgende:
Heb trouwens Giganews eruit gegooid. mocht niet eens alle afleveringen van Arrow uploaden van ze. :')
waar zit je nu?
dus...
  maandag 7 januari 2013 @ 19:15:49 #152
2964 Armageddon
pi_121280337
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:15 schreef marc1982 het volgende:

[..]

waar zit je nu?
XSNEWS
  maandag 7 januari 2013 @ 19:41:53 #153
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_121281705
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:15 schreef Armageddon het volgende:

[..]

XSNEWS
En dat bevalt?
zit zelf al tijden bij supernews, na eweka via I-Telligent, bevalt prima.
dus...
  maandag 7 januari 2013 @ 21:06:52 #154
251119 Rainesz
flets outz
pi_121286621
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:49 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Wel als je snel bent :)
Klopt, maar iets wat met originele naam wordt geupload zal altijd na een paar uur verwijderd worden.
En daar ontkom je bij geen 1 provider aan, niet iedereen heeft de mogelijkheid dat een couchpotato constant voor hun zoekt, of dat ze zelf om de 2/3 uur het index nakijken wat er nieuw is. ;)

quote:
12s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:08 schreef Devolution het volgende:

[..]

Mwa, ik vind het juist nadelig. Door besloten communities krijg je versplintering; je kunt alleen nog content vinden die de community waarin jij je bevindt geupload heeft. Daardoor moet je bij een zo groot mogelijke community ingeschreven staan om alles te kunnen downloaden wat je interesseert. Ik heb liever hoe het momenteel nog is.
Die tijd is geweest, en misschien zijn programma's als bv sickbeard ook wel de ondergang geworden van usenet. Zodra iets te populair wordt trek je aandacht, ook van BREIN en andere instanties.
Sickbard en couchpotao maken usenet te toegankelijk en te simpel. Iets wat in voordeel werkt voor de downloader, maar ook zeker voor de DMCA.
pi_121296941
Heb nu NewzNab als virtual appliance gedownload en draaien. Niet de plus versie want doneren is tijdelijk niet mogelijk. In ieder geval werkt het en komen er releases binnen. Was in een half uurtje opgezet.
pi_121303075
Begrijp ik nou goed dat ze bestanden met een duidelijk herkenbare bestandsnaam (illegale content) keihard van de news servers verwijderen? Hoe krijgen ze dat voor elkaar dan?
pi_121303299
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Begrijp ik nou goed dat ze bestanden met een duidelijk herkenbare bestandsnaam (illegale content) keihard van de news servers verwijderen? Hoe krijgen ze dat voor elkaar dan?
Door (geautomatiseerd) DMCA-klachten te versturen naar USP's.
Astraweb verwijdert zelfs alles automatisch, dus je kan alles laten verwijderen wat je wil, ook legaal spul.
pi_121303477
Gewoon netjes vragen wetende dat je anders een juridische procedure start waar niemand zin in heeft. Met netjes vragen kom je een heel eind, zeker met een grote stok achter de deur waar je anders mee gaat slaan.
pi_121303563
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:30 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Astraweb verwijdert zelfs alles automatisch, dus je kan alles laten verwijderen wat je wil, ook legaal spul.
En het is niet verboden om verkeerde klachten te sturen volgens mij. Je kan er iig weinig aan doen als ik het goed heb.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:00:04 #160
2964 Armageddon
pi_121304127
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:36 schreef Tsurany het volgende:
Gewoon netjes vragen wetende dat je anders een juridische procedure start waar niemand zin in heeft. Met netjes vragen kom je een heel eind, zeker met een grote stok achter de deur waar je anders mee gaat slaan.
Waar heb je het over :?
pi_121304183
De DMCA procedure.
pi_121304219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:30 schreef AnimeFan het volgende:
Daarom vindt couchpotato dus haast niks meer. Ik zit nog bij Astraweb. 8)7

Edit: Ik zie dat het kan schelen om je PC 24/7 aan te laten staan en SB + CP gescheduled om de 15 minuten te laten zoeken naar nieuwe content.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 11:13:26 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:18:02 #163
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_121304614
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daarom vindt couchpotato dus haast niks meer. Ik zit nog bij Astraweb. 8)7
Wat bij mij helpt is torrent search er bij aan zetten. Moet je wel willen natuurlijk, maar vind alle films die ik wil. Vanuit Usenet komt echt helemaal niks meer over...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_121304645
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:18 schreef Happel het volgende:

[..]

Wat bij mij helpt is torrent search er bij aan zetten. Moet je wel willen natuurlijk, maar vind alle films die ik wil. Vanuit Usenet komt echt helemaal niks meer over...
Dan hoop ik dat ze IPTorrents gaan ondersteunen in Sickbeard en Couchpotato.
Gaat wat sneller dan TPB.
pi_121304649
Hoe voeg ik die couchpotato extensie eigenlijk toe aan chrome? Hij staat niet in de store namelijk ;(
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_121304710
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:18 schreef Happel het volgende:

[..]

Tja, ieder alternatief is op dit moment welkom. Was nooit zo'n fan van torrents, maar ja....

Mezelf daar dan maar eens in verdiepen.

Baal er wel goed van. SB, CP en Headphones, draaiden als een zonnetje. Filmpje in IMDB watchlist poeren en voila... half uurtje later stond ie in mijn XBMC database.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 11:28:20 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:24:10 #167
2964 Armageddon
pi_121304796
SB en CP op Arma server afstellen en om de 10 minuten laten zoeken en alles komt gewoon binnen hoor. :) Meer info via de PM. :)
pi_121304877
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:24 schreef Armageddon het volgende:
SB en CP op Arma server afstellen en om de 10 minuten laten zoeken en alles komt gewoon binnen hoor. :) Meer info via de PM. :)
Maar stel dat ik een film later in mijn queue gooi, dan is de kans toch al groot dat ie al lang weer weg is? Je moet dus continu in de gaten gaan houden wat er gepost wordt, tenzij het een nieuwe release is die toch wel regelmatige geupload wordt, of begrijp ik het dan verkeerd?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:27:59 #169
2964 Armageddon
pi_121304929
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar stel dat ik een film later in mijn queue gooi, dan is de kans toch al groot dat ie al lang weer weg is? Je moet dus continu in de gaten gaan houden wat er gepost wordt, tenzij het een nieuwe release is die toch wel regelmatige geupload wordt, of begrijp ik het dan verkeerd?
Nieuwe releases gaan allemaal prima. Oude releases is wat lastiger alhoewel ik gisteren bijvoorbeeld alle vier seizoenen van Community en Sherlock gewoon compleet binnen kreeg.
pi_121304989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Nieuwe releases gaan allemaal prima. Oude releases is wat lastiger alhoewel ik gisteren bijvoorbeeld alle vier seizoenen van Community en Sherlock gewoon compleet binnen kreeg.
Okay, denk dat ik een beetje begin te begrijpen wat er aan de hand is en hoe dit nog redelijk te omzeilen. ^O^
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:31:11 #171
2964 Armageddon
pi_121305020
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Okay, denk dat ik een beetje begin te begrijpen wat er aan de hand is en hoe dit nog redelijk te omzeilen. ^O^
Je moet een beetje schipperen maar het is allemaal prima te doen. Het gaat ze er voornamelijk om dat de massa het niet meer begrijpt. 8-)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:34:46 #172
251119 Rainesz
flets outz
pi_121305136
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:19 schreef Jesse_ het volgende:
Hoe voeg ik die couchpotato extensie eigenlijk toe aan chrome? Hij staat niet in de store namelijk ;(
Geen idee hoe ik het hier heb gedaan, maar ging via couchpotato zelf :D
Staat dus wel netjes in bladwijzerbalk van chrome :)
pi_121305155
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:34 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Geen idee hoe ik het hier heb gedaan, maar ging via couchpotato zelf :D
Staat dus wel netjes in bladwijzerbalk van chrome :)
Mja is gelukt, moet beter lezen :P
Zo eens wat test films adden om te kijken of alles werkt.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_121305356
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:31 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je moet een beetje schipperen maar het is allemaal prima te doen. Het gaat ze er voornamelijk om dat de massa het niet meer begrijpt. 8-)
Er zullen ook wel aardig wat USP's kapot gaan door die DMCA acties. Ik zit al te denken om te gaan switchen van Astraweb naar.... :?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:46:05 #175
251119 Rainesz
flets outz
pi_121305484
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Er zullen ook wel aardig wat USP's kapot gaan door die DMCA acties. Ik zit al te denken om te gaan switchen van Astraweb naar.... :?
Probeer SunnyUsenet eens ;)
7 dagen gratis proberen.
pi_121305554
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:46 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Probeer SunnyUsenet eens ;)
7 dagen gratis proberen.
Gaan we doen... ^O^
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:59:18 #177
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121305820
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Maar het is ook niet heel consequent, eergisteren een serie toegevoegd en een aantal afleveringen krijg ik wel compleet binnen en een aantal niet.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:00:36 #178
251119 Rainesz
flets outz
pi_121305854
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar het is ook niet heel consequent, eergisteren een serie toegevoegd en een aantal afleveringen krijg ik wel compleet binnen en een aantal niet.
Ligt ook heel erg aan wie de serie subsidieert ;).
pi_121305911
Ach je zou bijna een script gaan opzetten die elke nieuwe serie download en dan twee dagen lang om het uur heruploaden.
pi_121305913
Fill servers zijn ook handig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:02:45 #181
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121305920
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:00 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Ligt ook heel erg aan wie de serie subsidieert ;).
Ja, maar dan zou je verwachten dat alle afleveringen incompleet zijn, maar dat is dan weer niet zo.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:05:08 #182
251119 Rainesz
flets outz
pi_121305984
DMCA werk ook zeker nog niet vlekkenloos.
En wie weet hebben providers ook wel een loophole gevonden.
Wie weet krijgen ze de melding/opdracht om geen compleet seizoen aan te bieden.
Dus als je dan 3/4 afleveringen eraf haalt biedt je geen volledig seizoen aan.

Let op dit is puur speculatief.
pi_121306046
Tja.. denk dat veel USP's uiteindelijk wel het gevecht aan zullen gaan, als ze zien dat hun klanten en masse hun abonnementen opzeggen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:12:13 #184
251119 Rainesz
flets outz
pi_121306125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tja.. denk dat veel USP's uiteindelijk wel het gevecht aan zullen gaan, als ze zien dat hun klanten en masse hun abonnementen opzeggen.
Astraweb en Eweka zullen ophouden met bestaan als ze zo anti downloaden zijn. ;)
Het enige product waar ze aan verdienen, zijn ze aan het vernietigen.
pi_121306286
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:12 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Astraweb en Eweka zullen ophouden met bestaan als ze zo anti downloaden zijn. ;)
Het enige product waar ze aan verdienen, zijn ze aan het vernietigen.
Ik denk sowieso dat het einde van usenet in zicht komt. Als het dalijk voor de massa niet meer te begrijpen is, dan genereren de USP's die overblijven veel minder inkomsten en dat zal ten koste gaan van de dienstverlening. Lagere retentie en downloadsnelheden etc.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:21:23 #186
251119 Rainesz
flets outz
pi_121306336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik denk sowieso dat het einde van usenet in zicht komt. Als het dalijk voor de massa niet meer te begrijpen is, dan genereren de USP's die overblijven veel minder inkomsten en dat zal ten koste gaan van de dienstverlening. Lagere retentie en downloadsnelheden etc.
Usenet is al zo oud, dat gaat niet snel kapot. ;)
Retentie van 300 dagen vind ik persoonlijk lang zat.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:24:52 #187
2964 Armageddon
pi_121306417
Het begint een beetje op growshops te lijken die USP's. Wel de spullen verkopen maar je mag geen weed verbouwen. :')
pi_121306454
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:21 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Usenet is al zo oud, dat gaat niet snel kapot. ;)
Retentie van 300 dagen vind ik persoonlijk lang zat.
Het gaat nu wel erg rap, vindt je niet?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:29:09 #189
251119 Rainesz
flets outz
pi_121306498
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het gaat nu wel erg rap, vindt je niet?
Ik vind van niet, maar mss heb ik geen recht van spreken :P
Krijg alles binnen, bluray's en remuxen gaan prima.
pi_121306538
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:29 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Ik vind van niet, maar mss heb ik geen recht van spreken :P
Krijg alles binnen, bluray's en remuxen gaan prima.
Ik help het je hopen dat dit over een tijdje nog steeds zo gaat :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:31:42 #191
251119 Rainesz
flets outz
pi_121306557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik help het je hopen dat dit over een tijdje nog steeds zo gaat :)
Ik maak me totaal geen zorgen ;)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:34:56 #192
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_121306646
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:02 schreef AnimeFan het volgende:
Fill servers zijn ook handig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werkt die van Tweaknews nog dan? Ze zouden er afgelopen september mee stoppen dacht ik.
pi_121306716
Is dit de juiste plek om om een invite te vragen? Heel alsjeblieft :) ?

Baal enorm van de hoeveelheid spots die vrijwel meteen niet meer te vinden zijn. Heb een behoorlijke tijd gedacht dat het aan mij(n instellingen) lag, maar snap nu waar de ellende vandaan komt :(
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:40:16 #194
251119 Rainesz
flets outz
pi_121306774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:37 schreef WebbySP het volgende:
Is dit de juiste plek om om een invite te vragen? Heel alsjeblieft :) ?

Baal enorm van de hoeveelheid spots die vrijwel meteen niet meer te vinden zijn. Heb een behoorlijke tijd gedacht dat het aan mij(n instellingen) lag, maar snap nu waar de ellende vandaan komt :(
Niet de juiste plek!
PM Arma even.
pi_121307359
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:40 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Niet de juiste plek!
PM Arma even.
Done. Thanks.

* wachtstand *
pi_121307817
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:34 schreef Devolution het volgende:

[..]

Werkt die van Tweaknews nog dan? Ze zouden er afgelopen september mee stoppen dacht ik.
Ja die werkt :P
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:41:23 #197
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_121313606
Het is natuurlijk dubbel. Aan de ene kan verdienen USP's indirect goud geld aan het uploaden/downloaden van illegaal content. Alleen nu worden ze gedreigd met rechtszaken, dus werken ze maar braaf mee. Ik heb het idee dat Eweka inmiddels API's heeft geïnstalleerd die automatisch content weer verwijderd op basis van key-words en misschien zelfs inhoudelijk kijken. Dit doen ze natuurlijk niet vrijwillig. Ik verwacht ook dat Eweka flink achteruit zal gaan in omzet. Ik ben er ook inmiddels weg en ken nog een paar vrienden die er nu weg zijn.
pi_121319564
Als een provider zoals Eweka een DMCA takedown notice krijgt, hoe snel is deze dan behandeld of geaccepteerd? Gebeurd dit allemaal volautomatisch? Als ik een bedrijf als Eweka zou runnen, zou ik er voor zorgen dat er zo veel tijd als mogelijk zit tussen het binnenkrijgen van de notice en het daadwerkelijk uitvoeren van de notice. Als dit automatisch gebeurd is het misschien goed om dit automatische proces te vertragen, bijvoorbeeld door alleen 's nachts deze verwerking te laten geschieden. Als je 1 a 2 dagen weet te smokkelen per notice betekent het concreet dat bijna alle actieve gebruikers de content reeds in bezit hebben en zij dus niet snel over zullen stappen op een andere provider.

Een andere oplossing die ik me kan voorstellen (puur juridisch) is om de zaak om te draaien. Gebruikers uploaden momenteel data naar Eweka (of ieder andere provider). Stel je voor dat je dit proces kunt omdraaien. Eweka download data van haar gebruikers. Dit is niet illegaal (toch?). Ik begreep reeds dat DMCA notice takedowns alleen werken omdat de gebruiker haar data illegaal heeft geupload. Hiervan is bij een omgedraaide methodiek geen sprake meer, toch? Wellicht dat ik hier te gemakkelijk over denk, ik ben een niet heel handig met internet/computers en ook juridisch niet geschoold, maar wel erg geïnteresseerd in de toekomst van het usenet.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:04:08 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_121319784
Druktemakerij allemaal, vroeger moesten we headeren tot falen ivm tijdelijke content. En nu gaan we ons druk maken om zaken die er na een dag niet meer op staan. Hell, vroeger bestond er geen par, moest je rars gaan requesten. :')
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:11:25 #200
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_121322333
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:59 schreef HetBeest het volgende:
Als een provider zoals Eweka een DMCA takedown notice krijgt, hoe snel is deze dan behandeld of geaccepteerd? Gebeurd dit allemaal volautomatisch? Als ik een bedrijf als Eweka zou runnen, zou ik er voor zorgen dat er zo veel tijd als mogelijk zit tussen het binnenkrijgen van de notice en het daadwerkelijk uitvoeren van de notice. Als dit automatisch gebeurd is het misschien goed om dit automatische proces te vertragen, bijvoorbeeld door alleen 's nachts deze verwerking te laten geschieden. Als je 1 a 2 dagen weet te smokkelen per notice betekent het concreet dat bijna alle actieve gebruikers de content reeds in bezit hebben en zij dus niet snel over zullen stappen op een andere provider.

Een andere oplossing die ik me kan voorstellen (puur juridisch) is om de zaak om te draaien. Gebruikers uploaden momenteel data naar Eweka (of ieder andere provider). Stel je voor dat je dit proces kunt omdraaien. Eweka download data van haar gebruikers. Dit is niet illegaal (toch?). Ik begreep reeds dat DMCA notice takedowns alleen werken omdat de gebruiker haar data illegaal heeft geupload. Hiervan is bij een omgedraaide methodiek geen sprake meer, toch? Wellicht dat ik hier te gemakkelijk over denk, ik ben een niet heel handig met internet/computers en ook juridisch niet geschoold, maar wel erg geïnteresseerd in de toekomst van het usenet.
- Je kunt er van uit gaan dat dit tegenwoordig automatisch gaat. Er zijn bedrijven (ik gun ze het niet hun naam hier te noemen) gespecialiseerd in het opsporen van "illegaal content". Zij doen inmiddels honderden verzoeken per dag per provider en bieden providers zelfs software (api's) om dit te automatiseren. Ik ga er vanuit dat Eweka en anderen niet de mankracht hebben dit (tijdig) handmatig te verwijderen, dus je kunt er denk ik wel van uit gaan dat dit voor een groot deel automatisch gaat. Als je de snelheid ziet waarmee het soms gebeurt dan kan dit bijna niet anders.

- Eweka die data bij gebruikers download? Hoe zie je dit precies? Zodra ze deze content downloaden lijken USP's mij al illegaal bezig. Echt andersom is eigenlijk al meer een soort bittorrent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')