abonnement Unibet Coolblue
pi_121262130
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:26 schreef µ het volgende:

[..]

Bron?
Er zijn mensen die een newznab installatie op een synology nas hebben draaien.

Afhankelijk van de hoeveelheid groepen, retentie en backfill kan je al met een zwakke server al heel ver komen. 10 groepen, retentie van een maand ipv 5 jaar, dat kan je zelfs op een Atom nas met 2GB wel aan als het puur voor jezelf is.
Sickbeard en couchpotato gebruikt voor NIEUWE series namelijk alleen de rss-feed. Nagenoeg geen load.

Voor de volledigheid:

ik heb nu newznab draaien op een HP Microserver N40L (kostte me 150 euro) en 10GB ram.

Er worden 40 groepen geindexeerd. En ik heb al een archief tot 6(!) jaar terug van alle releases. Het heeft een weekje geduurd om die archief op te bouwen, maar nu staat alles.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:07:44 #127
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_121262972
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mee eens.

Het is altijd de moeite waard om zelf een server op te zetten.
1) je kan zelf de groepen kiezen die je interessant vindt.
2) je hebt geen last van api-limieten
3) je bent onafhankelijk van anderen.
Ik heb geen zin die regexes en groepen zelf bij te houden. Daarnaast had ik een nn+ draaien, alleen vond ik het teveel moeite om bij te houden. "Het valt wel mee" was overigens ook mijn idee, maar dat viel vies tegen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_121263300
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 01:21 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Welke kosten? Je betaalt een euro of 10 voor de licentie. Eigen server heb ik al draaien en qua hardware heb je amper wat nodig.
Draait dat allemaal op je eigen internetverbinding?
pi_121263393
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:26 schreef µ het volgende:

[..]

Bron?
Genoeg ervaringen gezien van mensen die prima stabiel draaien op een simpele thuisserver (Sandry Bridge Pentium, Atom,...) of op een instap VPS. Enige wat echt een punt kan worden is HDD ruimte en dat is tegenwoordig zo goedkoop.
Het is technisch even wat werk maar iedereen met tijd kan het doen.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Draait dat allemaal op je eigen internetverbinding?
100Mbit glasvezel, dus bandbreedte genoeg en een lage latency.
pi_121263512
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb geen zin die regexes en groepen zelf bij te houden. Daarnaast had ik een nn+ draaien, alleen vond ik het teveel moeite om bij te houden. "Het valt wel mee" was overigens ook mijn idee, maar dat viel vies tegen.
Ik heb dan ook de + versie.
Maar de regex zijn niet volledig, dus heb ik zelf een paar regex voor mijn groepen gebakken. (wel teruggestuurd naar de community)

En "het valt mee" is een relatief begrip. Ligt volledig aan hoe technisch je bent.

Ik had het in een middagje draaien. In een week had ik newznab doorgegrond (op de gebieden die voor mij interessant zijn) en zelf scripts/wijzigingen aangebracht.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:32:53 #131
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_121263657
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:27 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik heb dan ook de + versie.
Maar de regex zijn niet volledig, dus heb ik zelf een paar regex voor mijn groepen gebakken. (wel teruggestuurd naar de community)

En "het valt mee" is een relatief begrip. Ligt volledig aan hoe technisch je bent.

Ik had het in een middagje draaien. In een week had ik newznab doorgegrond (op de gebieden die voor mij interessant zijn) en zelf scripts/wijzigingen aangebracht.
Tja, ik deed een full import van plus minus 90 gig aan nzb`s, en dat ging niet vlekkeloos.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_121263788
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, ik deed een full import van plus minus 90 gig aan nzb`s, en dat ging niet vlekkeloos.
Heb ik ook gedaan. Na een dikke week heb ik alles geimporteerd.

Als je de standaard scripts gebruikt om te importeren, dan gaat het mis ja. Ik heb dan zelf ook veel verbeteringen/aanpassingen gemaakt om het importeren te verbeteren.
Truuk is parallel verwerken. Ik heb op gegeven moment 20-30 threads lopen.

Nu is er nog een gap van 29 weken (zo oud zijn de archieven), maar die ben ik al aan het backfillen voor "mijn" groepen.
Bijna klaar, backfill staat nu op 120 dagen. Nog een dagje of 2 en dat is ook afgerond
pi_121263911
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:22 schreef Tsurany het volgende:

[..]

100Mbit glasvezel, dus bandbreedte genoeg en een lage latency.
Ik begrijp niet waar het idee vandaan komt dat je een snelle verbinding nodig moet hebben?
Tijdens het threaded updaten van headers (10threads) werd bij mij maar iets van 2-3mbps gebruikt. M'n 60mbps kabelinternetverbinding is dan ook meer dan voldoende.

De bottleneck zijn de insert-queries. Oftewel een schrijfsnelheid. Ik heb gewoon een SSD ingezet daarvoor.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:40:51 #134
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_121263922
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan. Na een dikke week heb ik alles geimporteerd.

Als je de standaard scripts gebruikt om te importeren, dan gaat het mis ja. Ik heb dan zelf ook veel verbeteringen/aanpassingen gemaakt om het importeren te verbeteren.
Truuk is parallel verwerken. Ik heb op gegeven moment 20-30 threads lopen.

Nu is er nog een gap van 29 weken (zo oud zijn de archieven), maar die ben ik al aan het backfillen voor "mijn" groepen.
Bijna klaar, backfill staat nu op 120 dagen. Nog een dagje of 2 en dat is ook afgerond
Ik hoor het al, dit schreeuwt om een import/export naar mijn db toe :9~
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_121264042
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik hoor het al, dit schreeuwt om een import/export naar mijn db toe :9~
Dat kan niet. Of beter gezegd. Heb je niks aan.

quote van GOT
quote:
Wat NN+ doet is namelijk het volgende:
alle headers in parts stoppen
deze headers in binaries verwerken
deze binaries checken of alle parts aanwezig zijn
van deze binaries een echte release maken. Oftewel, een fysieke nzb in je www-dir.
Oftewel. Elke newznab-installatie is uniek. Er wordt namelijk een ID in de database gemaakt, welke de bestandsnaam van de fysieke nzb wordt. "export/import" is dan exact hetzelfde als dat je de NZB-archief binnenhaalt en zelf importeert.

En om een kopie te maken van mijn installatie en deze te delen is ook niet de bedoeling.
pi_121264075
Mooiste zou zijn als iemand een mooie Ubuntu VM op zet die vervolgens andere mensen kunnen downloaden en zo direct hun server draaiend hebben.
Maarja, zo gaat Usenet ook ten onder, iedereen die het kan :+
  maandag 7 januari 2013 @ 11:57:42 #137
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_121264337
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:33 schreef SvenM het volgende:
Ik heb wel wat centjes overgemaakt. Gewoon omdat het kan, en ik zelf geen tijd heb om te klooien :+.
Daar heb ik het ook voor gedaan. Voor mensen die geen zin hebben om zelf te sleutelen en te klooien. De kosten zijn het niet. :)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:58:06 #138
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_121264346
Ik hou er ook geen klote aan over. Zoals het er nu naar uit ziet moet ik zelfs bijleggen.
pi_121264399
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:46 schreef Tsurany het volgende:
Mooiste zou zijn als iemand een mooie Ubuntu VM op zet die vervolgens andere mensen kunnen downloaden en zo direct hun server draaiend hebben.
Maarja, zo gaat Usenet ook ten onder, iedereen die het kan :+
mwah. Dat zal best wel veel werk zijn om op te zetten. (effe 2 weken weer het archief importeren zie ik ook niet zitten). En een volledige setup met archief zal voor veel nas-hardware te zwaar zijn (geheugenlimiet)

Een goede tutorial/documentatie is beter en dan ieder zelf hun eigen versie opzetten welke voor hun nuttig is (groepen).
Ik mistte namelijk wel documentatie. Moest in de code duiken om achter de werking te komen. Maar dat is dan ook niet nodig voor mensen die niet het volledige archief hoeven te hebben of veel geduld hebben.

En "newznab" zal niet zo snel ten onder gaan. Je hebt immers niet een site die de NSBers kunnen aanklagen. In principe als er genoeg mensen zijn die een newznab-site opzetten en er geld voor vragen, dan is er tenminste genoeg decoy voor de NSBers om aan te klagen. Hebben ze ook weer een jaartje of twee extra werk ;)
  maandag 7 januari 2013 @ 15:48:30 #140
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_121271849
Er zijn meer manieren om het idee onderuit te halen dan door verspreiders aan te klagen. Ze kunnen bijvoorbeeld ook het uploaden van valse releases opvoeren waardoor er nog meer troep online komt. Ook kunnen ze de druk opvoeren waardoor steeds meer uploaders in besloten communities met wachtwoordRARs en rare bestandsnamen etc gaan werken waardoor Usenet versplintert.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 7 januari 2013 @ 16:23:56 #141
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_121273074
quote:
12s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:48 schreef Devolution het volgende:
Er zijn meer manieren om het idee onderuit te halen dan door verspreiders aan te klagen. Ze kunnen bijvoorbeeld ook het uploaden van valse releases opvoeren waardoor er nog meer troep online komt. Ook kunnen ze de druk opvoeren waardoor steeds meer uploaders in besloten communities met wachtwoordRARs en rare bestandsnamen etc gaan werken waardoor Usenet versplintert.
Het gaat inderdaad de kant op van wachtwoorden op rar's. Rare bestandsnamen alleen zijn niet meer voldoende, die worden ook al automatisch gescand bij een flink aantal providers.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:43:21 #142
251119 Rainesz
flets outz
pi_121273837
quote:
12s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:48 schreef Devolution het volgende:
Er zijn meer manieren om het idee onderuit te halen dan door verspreiders aan te klagen. Ze kunnen bijvoorbeeld ook het uploaden van valse releases opvoeren waardoor er nog meer troep online komt. Ook kunnen ze de druk opvoeren waardoor steeds meer uploaders in besloten communities met wachtwoordRARs en rare bestandsnamen etc gaan werken waardoor Usenet versplintert.
besloten commnity's FTW!! _O_ _O_
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_121275060
Via Eweka wordt het de laatste tijd steeds moeilijker om bepaalde series en films binnen te krijgen. Zijn hier alternatieven van andere payservers voor?
pi_121275380
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:21 schreef Tsurany het volgende:
Zo, Sickbeard maar ingesteld op elke 15 minuten checken ipv elke 6 uur, hopen dat ik de dingen download voordat de takedown notices uitgevoerd worden, dat is voorlopig het makkelijkst. Ga ook eens spelen met een eigen NewzNab installatie, simpele tutorial gevonden voor een install met Xampp en dan maar kijken hoe ver ik kom met het bouwen van regex's.
http://spotweb.nu/
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:35:05 #145
251119 Rainesz
flets outz
pi_121275861
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Nickske1912 het volgende:
Via Eweka wordt het de laatste tijd steeds moeilijker om bepaalde series en films binnen te krijgen. Zijn hier alternatieven van andere payservers voor?
Niet echt, maar Eweka is sowieso een drama. Heb zelf Hitnews werkt voldoende. Heb ook al Sunnyusenet geprobeerd en werkt ook perfect!

Maar aan de DMCA ontkomen doe je bij geen een provider.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_121276696
Ben nu ook overgestapt naar Sunnyusenet. 7 dagen gratis uitproberen dus ik hoop op een verbetering t.o.v. Eweka.
pi_121277356
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:52 schreef Nickske1912 het volgende:
Ben nu ook overgestapt naar Sunnyusenet. 7 dagen gratis uitproberen dus ik hoop op een verbetering t.o.v. Eweka.
Dat sws!
  maandag 7 januari 2013 @ 18:49:09 #148
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_121279104
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Niet echt, maar Eweka is sowieso een drama. Heb zelf Hitnews werkt voldoende. Heb ook al Sunnyusenet geprobeerd en werkt ook perfect!

Maar aan de DMCA ontkomen doe je bij geen een provider.
Wel als je snel bent :)
  maandag 7 januari 2013 @ 19:08:22 #149
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_121279953
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:43 schreef Rainesz het volgende:

[..]

besloten commnity's FTW!! _O_ _O_
Mwa, ik vind het juist nadelig. Door besloten communities krijg je versplintering; je kunt alleen nog content vinden die de community waarin jij je bevindt geupload heeft. Daardoor moet je bij een zo groot mogelijke community ingeschreven staan om alles te kunnen downloaden wat je interesseert. Ik heb liever hoe het momenteel nog is.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 7 januari 2013 @ 19:13:15 #150
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_121280199
Heb trouwens Giganews eruit gegooid. mocht niet eens alle afleveringen van Arrow uploaden van ze. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')