'quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:07 schreef Dekatria het volgende:
Vandaag eerste kilometers in 2013 gemaakt
Ik ook nietquote:
Klein beetje prik hoeft niet genoeg te zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:21 schreef BlackLining het volgende:
Mwa, oliedruklampje ging na een paar ronden van de startmotor uit dus dat zel wel goed zitten. Prik heb ik dus ook, ook op de bougies, maar hij wil gewoon niet aanslaanDodemansknop staat goed.
Vage shit. Hij staat wel een weekje stil, dan doet ie sowieso altijd wel moeilijk, maar dit is wel erg irritantLijkt me eigenlijk vooral iets met de carburatie, maar goed. Zou wel stom toeval zijn als dat nu net in de zeik gaat.
quote:Tarieven MRB
De tarieven van de motorrijtuigenbelasting (MRB) worden aangepast aan de inflatie. De inflatiecorrectie voor 2013 is 2,2%. De MRB voor motoren wordt in 2013 met 12% verhoogd. Het tarief voor een motorrijwiel bedraagt dientengevolge vanaf 1 januari 2013 ¤ 23,24.
Katalysator eruit slopen. Meer belasting is ook meer belasten.quote:
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Katalysator eruit slopen. Meer belasting is ook meer belasten.
Dat is zonder de gemeentelijke opcenten per kwartaal denk ik zo?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:26 schreef Salatrel het volgende:
Per wat voor termijn is die 23euro trouwens?
Hier (Groningen) was het vorig jaar 104 euro per jaar, in 2011 was het 88 euro per jaar. Nu hier ook 116. +/- 30% erbij in twee jaar tijdquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat is zonder de gemeentelijke opcenten per kwartaal denk ik zo?
Was eerst 100 per jaar.
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: ¤ 29,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: ¤ 116,00
Mwah ik betaal 14 euro per maand voor het koekblik.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:30 schreef BlackLining het volgende:
Mwa, na zo'n bericht even een blik werpen op de belasting voor koekblikjes doet bij mij nog altijd een lichte glimlach verschijnen
Nou, liever nietquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:55 schreef JK het volgende:
[..]
Mwah ik betaal 14 euro per maand voor het koekblik.
Voor de motor iets van 4,50 minder per maand.
Ik zie liever dat ze belasten per gereden kilometer, de meeste motorrijders zullen een 1000-5000km per jaar rijden. Vandaar dat ze niet per kilometer doen, dit levert veel meer op.
ik 9500 sinds 18-5quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:01 schreef Salatrel het volgende:
ik heb al meer dan 3500km op de tenere gemaakt sinds 7-9
En minder ruimte op het wegdek. Wij zijn geen file veroorzakers die verbredingen nodig makenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:15 schreef JK het volgende:
Die kilometers moet je toch wel maken... maar dan moeten ze voor de motor wel lager geprijst zijn dan voor auto's... minder gewicht en minder rubber op de weg.
I could not agree more!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:22 schreef BlackLining het volgende:
Sowieso zou ik het wel een strak plan vinden als iedere automobiele prutser verplicht drie uur motorrijles had gevolgd bij het halen van zijn of haar rijbewijs. Zou een hoop gevaarlijke situaties schelen, hopelijk zouden mensen dan eens leren opletten, en doorkrijgen dat die spiegels er niet voor niets zitten.
We zijn meer slachtoffer bij ongelukken, de grootste veroorzaker hiervan is dan weer de automobilistquote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:19 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
En minder ruimte op het wegdek. Wij zijn geen file veroorzakers die verbredingen nodig maken
Edit:
M'n vriendin zegt dat we wel meer ongelukken veroorzaken en dat we daarom meer belast zouden moeten worden
Niet echt heel schokkende data, op die bizarre sloot benzeen aan boord, en die whopping 115 kilootjes drooggewicht naquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:27 schreef Dekatria het volgende:
Nieuwe motorhoes is net wat groter als de oude, en precies groot genoeg voor de Alp
Overigens SD, wat specs van de Honda Dakar fiets
[ afbeelding ]
Vrees niet; de regering heeft dat onder controle; je mag meer MRB gaan betalen voor je brommert, dus zet het maar alvast apartquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:45 schreef Tankiej het volgende:
Voor de verandering deelt het CJIB eens geld uit
Heb gister opeens een bedrag op mn rekening bijgeschreven gekregen
Heeft waarschijnlijk iets te maken met een vergoeding/vakantiegeld of wat dan ook van de stage die ik daar bijna 2,5 jaar geleden gedaan heb. Maar toch
Ik weet hetquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vrees niet; de regering heeft dat onder controle; je mag meer MRB gaan betalen voor je brommert, dus zet het maar alvast apart
Ben wel overgestapt naar een andere zorgverzekeraar scheelt toch bijna 40,- per maand maja wel met 800 ofzo eigen risico.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:00 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik weet het
Maar dat is maar 12 euro per jaar, als je dat al apart moet zetten om het te kunnen ophoesten..
Ja nu heb ik 5 jaar lang ook al 5x12x40 betaald die ik niet gebruikt hebquote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:42 schreef JK het volgende:
Tja en dan val je van de motor en lig je een week in het ziekenhuis, heb je mooi je eigen risico!
Gelukkig mag je zelf bepalen welk risico je daarin neemtquote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:42 schreef JK het volgende:
Tja en dan val je van de motor en lig je een week in het ziekenhuis, heb je mooi je eigen risico!
gewoon tussen het knippen door nonstop servicerondjes lopenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:16 schreef Geerd het volgende:
Misschien toch maar weer eens de hardloop schoenen van de plank trekken, broek begint toch wat strakker te zitten laatste tijd
Ik heb er niet echt ervaring mee, met het ziekenhuis (nouja, heel lang geleden dan), maar stelquote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gelukkig mag je zelf bepalen welk risico je daarin neemt
Dagje ziekenhuis kost volgens mij wel meer dan 800 euro ja, dus dat mag je altijd betalen als je ook maar iets hebtquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:38 schreef JK het volgende:
[..]
Ik heb er niet echt ervaring mee, met het ziekenhuis (nouja, heel lang geleden dan), maar stel
dat je je eigen risico op 800 euro hebt staan, dan mag je dat toch aftikken met je verzekering aan het eind van het jaar? Een dagje ziekenhuis kost meer dan een superluxe hotel.
mij 860quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:37 schreef einschtein het volgende:
Btw, over ziekenhuis gesproken. Je nooit laten ophalen door ambu, kost je ook ff 500eu.
Heb een paar weken in het ziekenhuis gelegen, maar voor deze kosten zou je toch wat meer luxe verwachten.quote:
Werd je ego weer lekker gestreeld.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:20 schreef Salatrel het volgende:
Whehe piep ik met een klapperen de uitlaat voor bij het stoplicht hoop je opeens linksachter je een volwassenen vent heel enthousiast zoooo die zou zo aan Dakar mee kunnen down met die motorrr
Klopt, ziekenhuis kost enkele duizenden euro's per dag.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:38 schreef JK het volgende:
[..]
Ik heb er niet echt ervaring mee, met het ziekenhuis (nouja, heel lang geleden dan), maar stel
dat je je eigen risico op 800 euro hebt staan, dan mag je dat toch aftikken met je verzekering aan het eind van het jaar? Een dagje ziekenhuis kost meer dan een superluxe hotel.
Het verschil is eigenlijk maar iets van 400 euro dus met 1 jaar heb je het er al mocht er wat gebeuren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt, ziekenhuis kost enkele duizenden euro's per dag.
Maar ik bedoel dus dat je zelf kunt inschatten hoe hoog je dat risico vind. Ik ben alleen op mijn 4e jaar een keer in het ziekenhuis geweest, daarna nooit meer. Dan durf ik die 800 euro eigen risico wel aan als dat me 480 euro per jaar scheelt. Heb toch nooit iets en als ik get dan twee jaar zo houd heb ik het er al uit als er eens stront aan de knikker is.
herkenbaarquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:11 schreef Geerd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)met_tyfusherrie.html
Altijd leuk ! Alleen rijdt hij er een paar keer bewust op in lijkt het wel![]()
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:11 schreef Geerd het volgende:
Hehe ja dat sowieso, kinderen vinden het ook altijd wel mooi:Pquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft met een 4 cilinder iets minder effect, maar ik doe dat ook wel eens ja
Ah, Royaljordanian met zijn Husqvarna.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:11 schreef Geerd het volgende:
ik moest in een rolstoel omdat ik niet mocht lopen. Moest wel zelf been omhoog houden wegens geen voetplankjequote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Heb een paar weken in het ziekenhuis gelegen, maar voor deze kosten zou je toch wat meer luxe verwachten.Dan heb ik het nog niet eens over de rit met chauffeur.
Had je toen dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik moest in een rolstoel omdat ik niet mocht lopen. Moest wel zelf been omhoog houden wegens geen voetplankje
Cheap-ass rolstoelquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik moest in een rolstoel omdat ik niet mocht lopen. Moest wel zelf been omhoog houden wegens geen voetplankje
Ik denk beentyfus dan.quote:
onderuit met de Alp.quote:
volgende week mag je toch 35kw ?quote:Op zondag 6 januari 2013 14:58 schreef Danger.Mouse het volgende:
Lekker, gisteren de 25 kw kit erin willen bouwen, blijken er onderdelen te missen... Wel het luchtfilter schoon gemaakt, ketting gespannen en gepoetst. Zo nog een achterbok bestellen en mailen voor een dyno.
quote:
Yep, klopt. Ik ga het nu laten doen door een restrictie in de uitslag van de gashendel. Dat gekut van het gaskleppenhuis helemaal uit het frame bouwen kan me gestolen worden, niet weer. Dyno op 35kW, kost me ¤170. Plus een zekerheid dat het professioneel gebeurt.quote:Op zondag 6 januari 2013 16:08 schreef weerstandje het volgende:
[..]
volgende week mag je toch 35kw ?
Zit er een mug in?quote:
Ruimte zat ook, alleen ze wilden zo dichtbij mogelijk bij de bios/centrum. Volgens mij zag ie mij ook niet, kofferbak lag ook stampvol.quote:Op maandag 7 januari 2013 02:33 schreef BlackLining het volgende:
Haha, wel handig aan een auto hoor, dat Free Parking knopje
Welke JT is dat trouwens? Ik heb ook bij JT Bioscopen gewerkt
"Bijzondere mensen"quote:Op maandag 7 januari 2013 02:38 schreef BlackLining het volgende:
Hehe, oke, volgens mij ken ik die manager daarvan wel.
Wij hadden het ook vaak bij de bioscoop hoor. Mensen die recht voor de deur parkeren om even kaartjes te halen voor later die dag. Stonden bij ons zo wel eens 5 a 6 auto's op een rij. Leuke was dat de politie daar regelmatig langsliep en vrolijk 5 a 6 bonnen uitschreef. Komen die idioten vervolgens weer naar binnen om boos te worden op de dichtsbijzijnde medewerker omdat ze bij onze bioscoop een bon hebben gehadEn als je ze dan wijst op het feit dat ze recht onder een niet-parkeren bordje staan worden ze al helemaal leip
Bijzondere mensen.
En bij in Hoogezand zit ook nog een pizzeria; nog meer mensen die raar gaan parkeren om eten af te halenquote:Op maandag 7 januari 2013 02:38 schreef BlackLining het volgende:
Hehe, oke, volgens mij ken ik die manager daarvan wel.
Wij hadden het ook vaak bij de bioscoop hoor. Mensen die recht voor de deur parkeren om even kaartjes te halen voor later die dag. Stonden bij ons zo wel eens 5 a 6 auto's op een rij. Leuke was dat de politie daar regelmatig langsliep en vrolijk 5 a 6 bonnen uitschreef. Komen die idioten vervolgens weer naar binnen om boos te worden op de dichtsbijzijnde medewerker omdat ze bij onze bioscoop een bon hebben gehadEn als je ze dan wijst op het feit dat ze recht onder een niet-parkeren bordje staan worden ze al helemaal leip
Bijzondere mensen.
Starten ging hier zaterdag ook niet helemaal top, choke best lang vol open gehad.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:37 schreef BlackLining het volgende:
Godver, vanmorgen weer dat gezeik met starten
En ik was al laat natuurlijk. Wel rondgaan, niet aanslaan. Lekkere knallen uit de pijp om 7 uur 's ochtends natuurlijkMaar door die knallen heb ik het idee dat het toch de ontsteking is? Van de week toch maar eens die accu doormeten..
Mwa, ik ben het van die fiets ook wel gewend dat ie at chaggy wordt van koud weer, daar is het immers een 15 jaar oude carburateurmotor voor met 90k op de klok. Maar hij doet het doorgaans prima. Starten met choke vol open, ongeveer 3 slagen nodig van de startmotor, dan de chocke half dicht, en als ik op de doorgaande weg zit zo'n 6 a 700 meter verder kan ie helemaal dicht.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:10 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Starten ging hier zaterdag ook niet helemaal top, choke best lang vol open gehad.
Accu hier (zo goed als) 100% btw. Banditjes houden van wat warmer weer/motor
20 seconden lijkt me wel wat lang ja, had zaterdag ook momentje dat motor uitviel bij stilstand en toen moest ik ook wat langer doorgaan voor hij weer startte, maar lang geen 20 seconden.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, ik ben het van die fiets ook wel gewend dat ie at chaggy wordt van koud weer, daar is het immers een 15 jaar oude carburateurmotor voor met 90k op de klok. Maar hij doet het doorgaans prima. Starten met choke vol open, ongeveer 3 slagen nodig van de startmotor, dan de chocke half dicht, en als ik op de doorgaande weg zit zo'n 6 a 700 meter verder kan ie helemaal dicht.
Maar gisteren en vanmorgen hing ik dus met de choke vól open, zelfs nog bij de carbs aangedrukt (krijg hem bij het stuur net niet helemaal open, hendeltje is een beetje lam) en dan nog zo'n 20 seconden aan die startknop hangen voor die wilde aanslaan. Dan schiet ie vervolgens vol in toeren, haal ik hem iets terug met de choke en dan valt ie dus meteen stil, ook niet twijfelend, gewoon meteen niks meer.
Straks eens de pitten eruit. Van de week nog vervangen, maar ik heb zo'n vermoeden dat er een rotte tussen zat. Hij zakt ook op de snelweg nog wel eens een beetje weg namelijk.
Gezien de knallen die wel uit de uitlaat komen lijkt het erop dat hij in ieder geval wel gewoon benzine pakt, maar vervolgens in de cilinder dit niet kan ontsteken. Lukt dat een keer wel gaat alles wat ondertussen alweer de uitlaat in gepompt is tegelijk mee, en dan is dus de hele buurt wakkerquote:Op maandag 7 januari 2013 11:59 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
20 seconden lijkt me wel wat lang ja, had zaterdag ook momentje dat motor uitviel bij stilstand en toen moest ik ook wat langer doorgaan voor hij weer startte, maar lang geen 20 seconden.
Geen idee wat het kan zijn btw, geen snars verstand van
Ik heb nu een probleem dat de achterrem soms blijft hangen wanneer ik de motor uitzet, moest 'm met motor aan in het schuurtje duwen.
Nee? Ohquote:Op maandag 7 januari 2013 12:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat van die rem dat slaat al helemaal nergens opDe achterrem heeft namelijk geen hol met de motor te maken. Remvloeistof niet vervuild?
Hmm, de remmen werken nog welquote:Op maandag 7 januari 2013 12:53 schreef BlackLining het volgende:
Neuh, dat is gewoon een los systeem, je voorrem ook trouwens. In ieder geval voor de '95-'01 serie. Daarna denk ik ook wel, maar weet ik niet zeker.
Als je niks ziet in het glaasje is je vloeistof gewoon op
De bios is 80% van de tijd sowieso uitgestorven.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:06 schreef Tankiej het volgende:
[..]
En bij in Hoogezand zit ook nog een pizzeria; nog meer mensen die raar gaan parkeren om eten af te halen
Viel me op toen ik er de laatste keer was, dat de parkeergarage eronder bijna geheel leeg was. Terwijl het daar ook gewoon gratis parkeren is
Nee, dat ben ik helemaal met je eens, zal er eens naar kijken, of anders naar laten kijken voor een professioneel oordeel.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:20 schreef BlackLining het volgende:
Mwa, zou er eens naar laten kijken. Uitgerekend met je remmen moet je natuurlijk geen risico nemen.
Ik wilde nog even gaan rijden, maar ben verdomme doodopKut maandag weer. Eerst maar even een uurtje op bed nog en dan eens kijken of het wat wordt. Net ook al op de bank in slaap gevallen dus rijden lijkt me niet verstandig
Ik heb Skyfall daar gezien in december, zaal zat nog best vol. Denk voor 75-80% gevuldquote:Op maandag 7 januari 2013 13:25 schreef einschtein het volgende:
[..]
De bios is 80% van de tijd sowieso uitgestorven.Als ik er heen ga, zit ik met maximaal 6 anderen in de zaal.
En de parking eronder is nogal 'overlast'-gevoelig, btw.
Ja, dat is dus net die 20% wanneer ie wel vol zit. Met zulke films zit ie de eerste paar voorstellingen wel vol.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:21 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik heb Skyfall daar gezien in december, zaal zat nog best vol. Denk voor 75-80% gevuld
Ik ga ook veel liever naar die bios dan welke dan ook in Groningen (stad). In Hoogezand heb je meer beenruimte, gratis parkeren, pauze tussen de film
En voorheen was het ook nog goedkoper, maar dat is ondertussen al niet meer zo volgens mij..
Ah, oke. Ik parkeer daar ook nooit, er is altijd wel plek gelijk aan de voorkant als ik er heen ga.
Dat was niet één van de eerste paar voorstellingen. Die film draaide al ruim 1,5 maand in de bios toen en staat/stond ook nog 3-4 keer per dag (7 dagen per week) op de planning. Juist daarom was ik verbaasd dat het nog zo vol zatquote:Op maandag 7 januari 2013 14:22 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, dat is dus net die 20% wanneer ie wel vol zit. Met zulke films zit ie de eerste paar voorstellingen wel vol.Ik ga ook liever naar deze hoor, lekker rustig. Heerlijk is dat.
Ik ga altijd op de fiets.
Wow, en dan nog vol? *belt de krant*quote:Op maandag 7 januari 2013 14:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat was niet één van de eerste paar voorstellingen. Die film draaide al ruim 1,5 maand in de bios toen en staat/stond ook nog 3-4 keer per dag (7 dagen per week) op de planning. Juist daarom was ik verbaasd dat het nog zo vol zat
Fiets is net iets te ver voor mij, 25 km
Haha, yepquote:Op maandag 7 januari 2013 14:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wow, en dan nog vol? *belt de krant*
300meter hieró.
quote:Op maandag 7 januari 2013 16:28 schreef einschtein het volgende:
I know, ik heb een auto ingehaald over de doorgetrokken lijn. Maar ik reed al een tijdje achter 'm en reed standaard onder het limiet.
quote:Op maandag 7 januari 2013 16:28 schreef einschtein het volgende:
I know, ik heb een auto ingehaald over de doorgetrokken lijn. Maar ik reed al een tijdje achter 'm en reed standaard onder het limiet.
Naja wou opbouwen na 10km en dan 2 a 3 keer per week, ff paar kilo's kwijtquote:Op maandag 7 januari 2013 19:02 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Goed bezig
Je staat nog niet in de 2013 challenge, voor je persoonlijke doelstelling
Ik had vorig jaar opgebouwd naar 10km en dat zit er nu nog steeds gewoon in, ware het niet dat ik last van mijn achillespees hebquote:Op maandag 7 januari 2013 19:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Naja wou opbouwen na 10km en dan 2 a 3 keer per week, ff paar kilo's kwijt
Is je motor kapot?quote:
Past de helm nog wel?quote:Op maandag 7 januari 2013 19:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Biertjes beginnen te werken merk ik, alles zit wat krapper
Jeh, beetje ver weg, nog nooit geweest, maar op de clubsite las ik ook altijd van veel mensen dat ze daar wel eens gingen speulerijden. Lekker veel waterquote:Op maandag 7 januari 2013 21:26 schreef Geerd het volgende:
http://www.motormeuk.nl/b(...)il-per-transalp.html
Mooi werk!
toevallig heb ik met geen van deze motoren ervaring maar neem een rode die zijn snellerquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef pindaplukker het volgende:
Over een maandje weer een motor halen![]()
Ik twijfel alleen nog tussen een Suzuki TL1000S, Aprillia RSV Mille of een Duc Monster.
Iemand hier toevallig ervaring met èèn van deze motoren?
en met een verlengde achterbrugquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
toevallig heb ik met geen van deze motoren ervaring maar neem een rode die zijn sneller
Ik ben er een keer langsgekomen met een ritje in Noord-Holland. De voorrijder heeft ook een AT en moest even spelenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, beetje ver weg, nog nooit geweest, maar op de clubsite las ik ook altijd van veel mensen dat ze daar wel eens gingen speulerijden. Lekker veel water
Monster is niet te doen voor mensen met een lengte boven de 1,80, tenzij je in verhouding hele korte benen hebt. Is echt een kleine motorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef pindaplukker het volgende:
Ik twijfel alleen nog tussen een Suzuki TL1000S, Aprillia RSV Mille of een Duc Monster.
Als je nog niet veel ervaring heb zou ik niet op een TL beginnen. Ik heb zelf een TLR gehad, een beest van een motor. Een motor met een enorm karakter. Het is lomp het is zwaar en het is bruut, het zwabbert in de bochten en bokt bij rotondes een foutje wordt direct afgestraft. Het koppel is geweldig, je kan er geweldig mee wheelien en het geluid.........quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef pindaplukker het volgende:
En vergeet de Malossi sticker niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
toevallig heb ik met geen van deze motoren ervaring maar neem een rode die zijn sneller
Jammerquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef einschtein het volgende:
Had gisteren een "laat-mensen-schrikken-die-door-rood-licht-lopen"-momentje. Beetje jammer dat ik dat dan weer net niet gefilmd heb.
Mijn oude ZXR was ook lomp en zwaar dus dat moet geen probleem zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je nog niet veel ervaring heb zou ik niet op een TL beginnen. Ik heb zelf een TLR gehad, een beest van een motor. Een motor met een enorm karakter. Het is lomp het is zwaar en het is bruut, het zwabbert in de bochten en bokt bij rotondes een foutje wordt direct afgestraft. Het koppel is geweldig, je kan er geweldig mee wheelien en het geluid.........![]()
Ik krijg weer heimwee naar het apparaat. Ik heb heel wat motoren gereden maar het is zo geweldige karaktermachine met een enorme hoge funfactor waar je echt op moet werken.
You love it or you hate it.
Suzuki is misschien de verstandigste keuze, maar niet de mooiste, imo. Die Italianen zijn mooiquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef pindaplukker het volgende:
nou op joetoep ermeequote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:44 schreef einschtein het volgende:
Vandaag een close-call, was een eindje rijden. Ik ga er vanuit dat de auto mij niet zag. Een andere auto voor mij sloeg af, waar de 'close-call'-mensje uit kwam.![]()
't Is gefilmd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:45 schreef einschtein het volgende:
Oh en andere vid die vandaag is geupload:
Ik hoor je niet vloekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heitieh
Aah oke ziet er blijkbaar sneller uit dan het is, wel mooi mazzel pfff.Zo heb ik het gehad met de fiets naja had zelf geen licht op eigen schuld, auto trekt op maar je flikkert gewoon over die motorkap heen ook al gaat het maar 10/15 per uur.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:53 schreef einschtein het volgende:
[..]
50, ik trok net weer op van het afremmen nadat de auto ging afslaan.
[..]![]()
Het zit in een klein hoekje, en er je kan heel wat oplopen ook al is t met langzame snelheid.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah oke ziet er blijkbaar sneller uit dan het is, wel mooi mazzel pfff.Zo heb ik het gehad met de fiets naja had zelf geen licht op eigen schuld, auto trekt op maar je flikkert gewoon over die motorkap heen ook al gaat het maar 10/15 per uur.
Hij was natuurlijk al lang blij dat er verder niks was, ik zei ik moet nog wel even naar het station
Lift gehad klaar,
Op de motor helemaal deze tijd, maar we gaan de goede kant weer opquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
Het zit in een klein hoekje, en er je kan heel wat oplopen ook al is t met langzame snelheid.
Gelukkig is t goed bij je afgelopen
En dat probleem heb je ook van voren, afslaand tegen verkeer voor je langs of invoegend verkeer ze denken dat er een auto rijdt die nog 150 meter weg is maar jij zit precies in die 2 de koplamp.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:41 schreef BlackLining het volgende:
Mwa ik vind in het donker rijden met de motor eigenlijk veiliger juist. Verlichting valt toch wel op en die kan op mijn motor toch niet uit, althans achter niet.
Alleen gebeurd het me wel te vaak als ik achter een rij auto's staat dat men me niet ziet omdat men denkt dat ik het derde remlicht ben. Dan maar inhalen
Mja, heb je ook weer een puntquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
En dat probleem heb je ook van voren, afslaand tegen verkeer voor je langs of invoegend verkeer ze denken dat er een auto rijdt die nog 150 meter weg is maar jij zit precies in die 2 de koplamp.
Jup, op rotondes ook ze verwachten niet dat je daar zo snel over gaat.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, heb je ook weer een punt
Ik ga altijd slingeren als ik de indruk heb dat mensen me niet zien.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef einschtein het volgende:
Had gisteren een "laat-mensen-schrikken-die-door-rood-licht-lopen"-momentje. Beetje jammer dat ik dat dan weer net niet gefilmd heb.
Ja, aan die moest ik direct denkenquote:
geweldig hequote:Op woensdag 9 januari 2013 00:26 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, aan die moest ik direct denken
Komt welquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja1tje schrok zich bij mij de pleuris.
Echt balen dat ik t net niet op film heb.
Je mag de mijne wel kopen (zie OP).. Kan ik ook weer leuk voor wat anders gaan shoppenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:20 schreef pindaplukker het volgende:
Ik wil dat fietsje van jou wel kopen. Zoek nog een winterbrik. Wat dacht je van 400 euro?quote:Op woensdag 9 januari 2013 01:35 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Je mag de mijne wel kopen (zie OP).. Kan ik ook weer leuk voor wat anders gaan shoppen
Nog even wachten, en dan zet ik hem maar eens op Marktplaats denk ik.
Wè nie?quote:Op woensdag 9 januari 2013 03:00 schreef Geerd het volgende:
In de op? Waar dan?Die raptor gaat niet weg voor 400 denk ik
quote:Op woensdag 9 januari 2013 03:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wè nie?
Zou toch een mooi winterbrikje zijn
Ja, ging wel flink afquote:
Ik ben voor een sollicitatie als IT Consultant ook gewoon met de motor gegaanquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:25 schreef Vinniiee het volgende:
Kan ik het 'maken' om met de motor naar een sollicitatiegesprek te gaan?
De baan waar het om gaat is voor onderhoudsmonteur.
Lijkt me ideaal toch? Ook een mooie ijsbreker beetje lullen der overquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:25 schreef Vinniiee het volgende:
Kan ik het 'maken' om met de motor naar een sollicitatiegesprek te gaan?
De baan waar het om gaat is voor onderhoudsmonteur.
Uiteraardquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:38 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb daar ook nooit problemen mee gehad. Wel even nette losse schoenen meenemen en niet op vieze motorlaarzen binnenkomen natuurlijk.
Euw, zal geen probleem moeten zijn danquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik ben voor een sollicitatie als IT Consultant ook gewoon met de motor gegaan
Zit wat inquote:Op woensdag 9 januari 2013 16:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Lijkt me ideaal toch? Ook een mooie ijsbreker beetje lullen der over
Ik ben op mijn meeloop-ochtend ook op de motor gegaan, gewoon aangenomenquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik ben voor een sollicitatie als IT Consultant ook gewoon met de motor gegaan
Hup an de jagermeister!!quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:38 schreef lipjes het volgende:
Blech, alweer 3e dag ziek thuis zijn
Alweer 3 dagen niet kunnen motorrijden en morgen gaat weer even de laatste dag worden
Dat had ik dus ook, 1e werkdag kreeg ik ook een bos bloemen, sta je daar met de motor, shitquote:Op woensdag 9 januari 2013 16:39 schreef Geerd het volgende:
Volgens mij heb ik zelfs het jaarcontract nog getekend in me motorbroek![]()
Kreeg toen zoon grote bos bloemen mee die paste niet in de rug tas, vond het zonde als ik hem kwijt raakte op de snelweg.
Heb ik hem op de parkeerplaats nog aan een stelletje gegeven en dan zo weer door rijden zonder wat te zeggen.
Die gezichten toen geweldig.
Ben allang blij dat ik vandaag wel wat heb kunnen eten.quote:
Mooie dingen zijn dat.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:39 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook, 1e werkdag kreeg ik ook een bos bloemen, sta je daar met de motor, shit
[..]
Ben allang blij dat ik vandaag wel wat heb kunnen eten.
Ruim 48 uur niks gegeten, 1.2 kilo afgevallen
Ja die kun je nog los maken scheelt weer, pfff 2 dagen niks vreten had je het wel lekker te pakken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:41 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kerstpakket had ik toen een stuk mooier opgelost, paste allemaal precies in mijn rugtas
Is voor mij ook alweer jaren geleden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja die kun je nog los maken scheelt weer, pfff 2 dagen niks vreten had je het wel lekker te pakken.
Volgens mij alweer 10 jaar ofzo niet ziek meer geweest, zeg altijd maar zo a few piepkes a day keeps the doc away
Je hebt de thee niet eens geproefd?quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:54 schreef Salatrel het volgende:
Heb het kadoklikken pasje in mijn zak gestopt en de rest in de vuilnisbak
Met die sradquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:32 schreef Geerd het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1317254
Voor wie hem ook gemist heeft
Probleem is alleen dat je niet ver komt, die auto's zijn volgens mij allemaal aardig gekieteld tegenwoordig, moet je wel een serieuze motor hebben.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:28 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Met die srad
Zou het zelf stiekem ook wel eens willen doen![]()
Een motoragent eruit willen rijden op je brommerquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:32 schreef Geerd het volgende:
welk moment in de video?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:41 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Een motoragent eruit willen rijden op je brommer
Echt hey, daarna nog even handje klaar. Die wil je niet pissed voor je hebbenquote:
srad niet gezien.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:28 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Met die srad
Zou het zelf stiekem ook wel eens willen doen![]()
Da's nog de meest strakke actie van die motoragent. Gewoon hop, in een greppel duwen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:18 schreef lipjes het volgende:
Whehe, die brommer die hij in de droge sloot duwt
waarna ie die 2e per ook opzij en op dat ventje begint te bulderenquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Da's nog de meest strakke actie van die motoragent. Gewoon hop, in een greppel duwen.
Geweldigquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:26 schreef stinkie het volgende:
[..]
waarna ie die 2e per ook opzij en op dat ventje begint te bulderen
Smakelijkquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:48 schreef lipjes het volgende:
Zit even die voorganger te bekijken
Op 20 minuten voor wie hem niet kent
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1313401
Is die hele bende niet te bestellen eigenlijk.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:53 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Smakelijkik voel me altijd naakt zonder pak e.d. op de motor.
Dikke skills op hoor op 24:50quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:32 schreef Geerd het volgende:
Dat geld voor de meesten hier wel volgens mijquote:Op donderdag 10 januari 2013 01:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dikke skills op hoor op 24:50
"Helaas voor deze jongen is onze motorrijder Charles. En Charles is geboren met een motor tussen zijn benen."
Charles
Hij probeert hem daar al de berm in te drukken volgens mij.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:45 schreef BlackLining het volgende:
Mwa, die bocht op 24:52 doe ik hem niet na hoor
Hier inderdaad wel ja, maar ik doe het hem niet na.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat geld voor de meesten hier wel volgens mij
Haha mooi stukje, dat jongetje ook trillend en beduusd in die greppelquote:Op donderdag 10 januari 2013 01:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dikke skills op hoor op 24:50
"Helaas voor deze jongen is onze motorrijder Charles. En Charles is geboren met een motor tussen zijn benen."
Charles
quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:36 schreef BlackLining het volgende:
Heeft iemand nog een euro of 9000 die die aan mij wil doneren?
[ afbeelding ]
Van de week voor het eerst één in het echt gezien. Gruwelijke apparaten
Derbi Mulhacén 659![]()
en toch, heb ik het in mijn tijd een keertje gedaan op mijn Puch Maxi, diverse keren auto's kwijtgereden ook trouwens, waarvan één keertje 3 stuks tegelijkertijdquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:53 schreef BlackLining het volgende:
Is natuurlijk ook gewoon extreem dom om te denken dat je het op je kutbrommertje gaat winnen van een motoragent met zo'n 1200cc schapschip onder zijn kont
Nou, misschien dat hij me in het echie kan bekoren, maar zo zie ik er niet zoveel bijzonders aan, behalve dat er aan de linkerkant een ongelofelijke silo tegenaan geplempt zit; is dat voor extra benzine ofzo?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:36 schreef BlackLining het volgende:
Heeft iemand nog een euro of 9000 die die aan mij wil doneren?
[ afbeelding ]
Van de week voor het eerst één in het echt gezien. Gruwelijke apparaten
Derbi Mulhacén 659![]()
Potver, vanaf de andere kant is dat gewoon lelijkquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, misschien dat hij me in het echie kan bekoren, maar zo zie ik er niet zoveel bijzonders aan, behalve dat er aan de linkerkant een ongelofelijke silo tegenaan geplempt zit; is dat voor extra benzine ofzo?![]()
Ik vind het van alles nét niks volgens mij; het heeft iets van een trialmotor waar iemand in een bezopen bui mee heeft zitten kutviolenquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:19 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Potver, vanaf de andere kant is dat gewoon lelijk
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:22 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind die andere kant juist gruwelijkMaar goed
Nog steeds geen foto van gemaaktquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:28 schreef Anne het volgende:
Waarom heb je eigenlijk nog niet je nieuwe gadget welke je gekregen hebt geshowd?
tof!quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:00 schreef lipjes het volgende:
ziet er trouwens naar uit dat ik op zondag naar de beurs ga
Die uitlaten vind ik dan wel weer lelijkquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
neem dan deze, heeft tenminste 2 cilinders extra
Blikpolizei is ook makkelijker kwijt te rijden dan motorpolizei natuurlijkquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en toch, heb ik het in mijn tijd een keertje gedaan op mijn Puch Maxi, diverse keren auto's kwijtgereden ook trouwens, waarvan één keertje 3 stuks tegelijkertijd
Pics van vriendinquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:55 schreef lipjes het volgende:
Komt bij ons thuis het beste uit, dus als er dan ook fokkers zijn wil ik die wel ff de hand schudden
Zolang je mijn vriendin maar met rust laat
Je hebt de dwerg een trap gegeven?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:36 schreef BlackLining het volgende:
Volgens mij heb ik de boosdoener gevonden van dat moeilijk starten en lopen
[ afbeelding ]
Zie je zo weinig aan, hij is een beetje grijzig, dus mengsel evt bijstellen, maar ik zie geen inpitting ofzo.. niks schokkends.. zet er voor de fun gewoon eens nieuwe in; mocht dat niet helpen, kun je met afstellen (of laten doen) iig uitgaan van goede bougiesquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:36 schreef BlackLining het volgende:
Volgens mij heb ik de boosdoener gevonden van dat moeilijk starten en lopen
[ afbeelding ]
True, al waren ze na een minuutje of 10 en een paar keer omdraaien van de rijrichting terwijl ze naast me op een provinciale weg reden wel behoorlijk pissed, ze probeerden me zelfs voor mijn flikker te rijden met de autoquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Blikpolizei is ook makkelijker kwijt te rijden dan motorpolizei natuurlijk
Ik heb Shell Excellium Turbovonkjes, zijn die goed?quote:
Gaat niet om wazig; ik wil tussen de punten door kijken, dus een stukkie draaien, maar hij ziet er niet echt versleten uit, en die kleur is alleen een indicatie voor de verbranding. Die roest is 0,0 interessant vwb je stotterprobleem.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb Shell Excellium Turbovonkjes, zijn die goed?
@SD, foto is wat wazig in verband met nog steeds geen Nexus 4 hebben, maar deze is dus echt gaar. Kleur kun je vergelijken met een bewolkte dag. Ook dat roest bevalt me niet, en dat gelazer is toch ook in de regen begonnen. Een andere verdachte is nog vuil in de carbs trouwens, het begon immers vrij direct.
Kutte is dat ik mijn gereedschap bij mijn ouwe heb laten liggen, dus ik kan de tank er nog niet eens vanaf halen. Moet ik goddomme nog met de treinook om die meuk op te halen.
Lopenquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:50 schreef Geerd het volgende:
Geen kloten zin maar toch weer even rondje gelopen![]()
Bier van gister er ook weer uit
Scramblerquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
neem dan deze, heeft tenminste 2 cilinders extra
Bougies -> gewoon domweg vervangenquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:38 schreef BlackLining het volgende:
Elektrodes zijn ook al een flink stuk versleten ja. Wat roest betreft, de bougies zitten bij mij bovenop het motorblok, water blijft er ook op staan door onhandig geplaatste koelribben. Waar ik dus aan dacht was water in de bougie gaten (dus in het gat in het kleppendeksel, zeg maar) wat als bougie zou zijn gaan spelen. Maar ik geloof niet dat dat het enige probleem is. Het is een viercilinder, die moet ook nog wel enigzins vooruit komen op drie poten.
Mogelijkheden die ik overweeg:
Bougies naar god: Mogelijk, want ze zien er niet netjes uit. Maar vervangen kan sowieso nooit kwaad.
Rommel in de carb: Waarschijnlijk, gedonder gaat namelijk alleen als ik snel optrek. En ik vermoed de derde carb, de bougie van die cilinder is lichter (als in, te heet, te arm dus) dan de rest.
Accu: Zou zomaar eens kunnen, kon hem laatst namelijk wel starten met het licht uit, maar hij is pas een jaar oud
Bobines kapot: Zou zomaar eens kunnen. Dan zou ie op twee poten lopen en dat is natuurlijk wel erg lastig. Maar dan zou die uberhaupt niet hoog in toeren moeten kunnen, en dat kon die wel.
Ontstekingsmoment verschoven: Kan me eigenlijk niet voorstellen, maar het heeft er wel wat symptomen van.
CDI naar god: Mooi kut, maar vrijwel niet te meten
Bougies vonken trouwens allemaal. Maar veel meer dan dat checken kan ik nu helaas niet, want ik heb dus geen gereedschap hier. Hoop eigenlijk dat de buurman nog ff thuis komt, daar kan ik altijd wel het nodige van lenen.
Zo maar even richting MotorforumNiet dat ik er nu iets aan kan doen, maar als ik gereedschap kan bemachtigen kan ik misschien nog wat gerichter te werk gaan.
Ik kwam laatst een vonkmomentsleutel tegen. Meteen meegenomen... wat een wereld van verschil zeg.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ongestelde vonkjes passen wel bij mijn ongestelde sleutel
Nice! Tot hoeveel vonkjes met minuut gaat die? En wat kost dat nou?quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik kwam laatst een vonkmomentsleutel tegen. Meteen meegenomen... wat een wereld van verschil zeg.
Tot 5 kPa, da's zo'n 6 vonken per minuut. Moet je wel een zachtstalen menggroefbitje gebruiken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nice! Tot hoeveel vonkjes met minuut gaat die? En wat kost dat nou?
Ik ga er vanuit dat ik vandaag weer even voor het laatst heb gereden. Afwachten wanneer die ongein weer voorbij is. Hopelijk zaterdagmiddag nog poetsen (brrr)quote:
Tot maandag dusquote:Op donderdag 10 januari 2013 20:03 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ik vandaag weer even voor het laatst heb gereden. Afwachten wanneer die ongein weer voorbij is. Hopelijk zaterdagmiddag nog poetsen (brrr)en dan onder het kleedje voor zolang koning winter er is.
Nu nog hopen dat de voorspelling ook uitkomtquote:Op donderdag 10 januari 2013 20:06 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
edit:
helaas niet..
http://buienradar.nl/weerbericht-nederland-komende-5-tot-9-dagen
Ook maar even gedaan. Zat net binnen, begon het te regenen.quote:
Had vandaag ook even een momentje van "Of hij heeft me gezien, maar ik ga er maar even vanuit dat het uitwijken gaan worden".quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:23 schreef Joooo-pi het volgende:
http://www.waldnet.nl/wn/(...)chept_in_Burgum.html
klassiek "echt-niet-gezien" ongeluk.
Had ook nog zo'n momentje vandaag, week maar meteen uit want ik zag het al gebeuren. En jawel, gewoon hop die kar ervoor gooien hequote:Op donderdag 10 januari 2013 22:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
Had vandaag ook even een momentje van "Of hij heeft me gezien, maar ik ga er maar even vanuit dat het uitwijken gaan worden".
Gelukkig zag die me
Ja ik wist zeker dat het voor mij niet uitwijken ging worden, had vandaag sowieso niet op moeten stappen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Had ook nog zo'n momentje vandaag, week maar meteen uit want ik zag het al gebeuren. En jawel, gewoon hop die kar ervoor gooien.
Automobilisten anticiperen en kijken niet. Dat weet je toch onderhand?quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:33 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja ik wist zeker dat het voor mij niet uitwijken ging worden, had vandaag sowieso niet op moeten stappen.
Heel mijn evenwichtsorgaan is nog in de war door de afgelopen dagen zwaar ziek zijn.
Heb gewoon 45 min over de terugreis gedaan wat ik normaal ik 25-30 minuten doe
Dus remde af van 80 tot 50, had toch niemand achter mij zitten
Tevens, lichte irritatie vandaag van mensen die niet anticiperen.
PTA / Irritaties op de weg #31: 90 op de autosnelweg
Weet ik helaasquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Automobilisten anticiperen en kijken niet. Dat weet je toch onderhand?
Zijn we weer terug bij wat ik altijd al gezegd heb, het zou voor de verkeersveiligheid verschrikkelijk veel goed doen als iedere automobilist verplicht drie uur motor gereden zou hebben voor het halen van zijn blikrijbewijs.
Hele gesprekken voeren met mezelf in de helm, houd ik het interessant voor mezelf.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:40 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja, ze kijken doorgaans wel, maar ze zien niets
Zo vaak, zit er een auto schuin voor je die je ervan verdenkt naar links te komen, kijk je in de spiegel notabene de automobiele prutser recht in de ogen aan en gaat ie vervolgens alsnog naar links
Van me afschrijven werkt bij mij niet. Zit altijd alles wat zich voortbeweegt (of ongepast stilstaat) vol te kankeren in de helmMoet mezelf wel eens aanleren daar in de bebouwde kom waar ook voetgangers zijn mee te stoppen trouwens
Erg herkenbaar. Ik heb ook altijd de meest filosofische discussies met mezelf in de helmquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:49 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hele gesprekken voeren met mezelf in de helm, houd ik het interessant voor mezelf.
En toch heb ik mezelf altijd wel wat te vertellen, blijven boeiende gesprekken die ik mezelf vertel......
En maar raar opkijken als mensen gek naar me zitten te kijken als ik voor een stoplicht sta
en dit is dus echt serieus
En ook 3 uur in de vrachtwagen en in de bus. Eigenlijk zou iedereen die een rijbewijs wil halen, ook een paar uur les moeten hebben met alle andere voertuigen die op de weg rijdenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Automobilisten anticiperen en kijken niet. Dat weet je toch onderhand?
Zijn we weer terug bij wat ik altijd al gezegd heb, het zou voor de verkeersveiligheid verschrikkelijk veel goed doen als iedere automobilist verplicht drie uur motor gereden zou hebben voor het halen van zijn blikrijbewijs.
Ja, opzich. Het CBR zijn toch al centenkloppers, dus dat kan er makkelijk bijquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
En ook 3 uur in de vrachtwagen en in de bus. Eigenlijk zou iedereen die een rijbewijs wil halen, ook een paar uur les moeten hebben met alle andere voertuigen die op de weg rijden
Gerrumquote:Ik mag morgen ook weer 450km met de auto rijden
Vrachtwagen heb ik al eens gereden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
En ook 3 uur in de vrachtwagen en in de bus. Eigenlijk zou iedereen die een rijbewijs wil halen, ook een paar uur les moeten hebben met alle andere voertuigen die op de weg rijden
Ik mag morgen ook weer 450km met de auto rijden
Soms zingen, en dan met de motor een beetje van links naar rechts.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Erg herkenbaar. Ik heb ook altijd de meest filosofische discussies met mezelf in de helm
Als ik niet bezig ben met doodsverwensingen naar andere weggebruikers dan
Ja, precies dit jaquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Soms zingen, en dan met de motor een beetje van links naar rechts.
En dan sta je voor rood, hup in de neutraal, trommelen op de tank, meewiebelen met de helm.
En dan blijkt er een collega achter je te staan die je 5 minuten later in de lift tegen komt.
tja, leg dat maar eens uit
Volgens mij gaat het geld van rijlessen niet naar het CBR toe, maar naar de rijscholen. Dus dan kan je hun moeilijk centenkloppers noemen, mocht er ooit zoiets ingevoerd wordenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, opzich. Het CBR zijn toch al centenkloppers, dus dat kan er makkelijk bij
[..]
Gerrum
Luchtgitaar niet, dat vind ik nog wel iets te opvallend.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, precies dit ja
Ik wil ook nog wel eens staan te drummen of luchtgitaar te spelen op de motorEn dat is niet alleen voor het stoplicht, hahaha
Het CBR zou dan gewoon een rekening schrijven voor het auto-, motor-, bus- en vrachtwagenrijbewijs hoorquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het geld van rijlessen niet naar het CBR toe, maar naar de rijscholen. Dus dan kan je hun moeilijk centenkloppers noemen, mocht er ooit zoiets ingevoerd worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |