Jij denkt dat je rond die tijd voor 25 euro heen en weer vliegt? Heb 160 euro betaald.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DutchieBre het volgende:
Om je 25 euro voor de vlucht terug te krijgen ?
annulerings verzekering of reisagent hoef je niet op te rekenen, ik heb twee jaar geleden een "jackpot" vertraging gehad met Air France, Ondanks dat ik heel goed contact heb met mijn reis agent (ivm zakelijke vluchten) niets bereikt, annulerings verzekering gaat er ook niet over.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:36 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Jij denkt dat je rond die tijd voor 25 euro heen en weer vliegt? Heb 160 euro betaald.
Heb al contact gehad met Ryanair en ga ze z.s.m. faxen![]()
Daarnaast ga ik nog contact opnemen met de verzekeringsagent van mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering, wie weet of die me nog kan helpen![]()
Dat denk ik jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:36 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Jij denkt dat je rond die tijd voor 25 euro heen en weer vliegt? Heb 160 euro betaald.
Heb al contact gehad met Ryanair en ga ze z.s.m. faxen![]()
Daarnaast ga ik nog contact opnemen met de verzekeringsagent van mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering, wie weet of die me nog kan helpen![]()
Had je moeten kijken rond kerst en oud en nieuw.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:50 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Dat denk ik ja.. Heb ik ook gedaan namelijk. Wel dure vlucht dan. Ik ben in November met KLM gevlogen 100 euro retour
.. Toch een stukje voordeliger ..
Het zou inderdaad krom zijn om 200 euro te krijgen voor een vlucht ter waarde van 50 euro, alleen laat ryanair nou net elke passagier een extra heffing betalen omwille van deze EU regels.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:52 schreef Roger_ het volgende:
op zich er zijn regels voor, en kun je een behoorlijk bedrag claimen. Maar Ryanair, zal het je moeilijk maken deze claim te cashen. Maar in principe heb je wat geld claimen betreft, hier de jackpot.
van de andere kant, als je voor een bedrag vliegt wat misschien wel 10% is van het geld wat je waarschijnlijk kan claimen. vind ik persoonlijk dat je misbruik maakt van de regels die opgesteld zijn om de duurdere luchtvaart maatschappijen die misbruik maken van het feit dat je bepaalde bestemmingen alleen met hun bereikt.
maar als je voor 50,- tot 100,- retour spanje vliegt, ja duh, dan weet je ook van te voren dat je verder geen service moet verwachten. en mag je blij zijn dat je niet mee hoeft te fladderen.
Maar dat ze je die hotel overnachting hebben onthouden vind ik wel schandalig.
Ik snap dat eigenlijk niet, je leeft toch onder een steen als je niet door hebt dat Ryanair zo goedkoop is, omdat ze je op andere plaatsen wel het geld uit de beurs kloppen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:18 schreef artm het volgende:
Misschien een leuke manier om Ryanair in beeld te gaan krijgen: neem contact op met het team van KRO Reporter om het volgende probleem van Ryanair aan te tonen!
Ze hebben zich aan dezelfde regels te houden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:44 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Ik snap dat eigenlijk niet, je leeft toch onder een steen als je niet door hebt dat Ryanair zo goedkoop is, omdat ze je op andere plaatsen wel het geld uit de beurs kloppen.
Voor 25,- meer vlieg je naar dezelfde bestemming met een degelijke maatschappij van af een vliegveld, waar je niet 3 uur voor hoeft te reizen. Waar mee je dat prijs verschil direct weer terug gewonnen hebt.
¤ 0,58 zelfsquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ze hebben zich aan dezelfde regels te houden.
Bovendien, de prijsverschillen zijn soms veel groter. Vlieg nu maar eens naar Warschau voor 20 euro retour, zonder Ryanair te gebruiken.
Ik ben het wel met je eens van de ene kant dat een vliegmaatschappij zich heeft te houden aan bepaalde regels, en die regels moeten ook worden na geleefd. Maar ik vind het scheef dat als je dan 3½ uur vertraging hebt op je vlucht naar Warschau voor ¤ 25,- ,dat je dan recht hebt op ¤ 250,-quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ze hebben zich aan dezelfde regels te houden.
Bovendien, de prijsverschillen zijn soms veel groter. Vlieg nu maar eens naar Warschau voor 20 euro retour, zonder Ryanair te gebruiken.
Het is nog veel vervelender als je het vliegtuig moet verlaten nadat het wel vertrokken is.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:55 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Wij met zijn allen om 11 uur het vliegtuig in, totdat tot onze verbazing wederom gezegd werd dat we het vliegtuig moesten verlaten, hoewel het nog niet vertrokken was.
Dat was dus de eerste keer gebeurd, nadat we een uur onderweg waren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is nog veel vervelender als je het vliegtuig moet verlaten nadat het wel vertrokken is.
Lees nog eens goed...quote:Op zondag 6 januari 2013 17:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Dat was dus de eerste keer gebeurd, nadat we een uur onderweg waren.
Dat Ryanair zich daar niet aan houdt, is dan wel weer lastig...quote:Op zondag 6 januari 2013 17:49 schreef Xetran het volgende:
als je een Ryanair ticket koopt ga je akkoord met de Europese regeling van geld terug bij vertraging. had je het doorgelezen bij het bestellen dan had je het geweten
tja, maar daar vraag je toch om als je bij Ryanair boekt. risico die je neemt. ik ben al blij zat dat ze vrij punctueel(ze hebben altijd een langere reistijd ingecalculeerd maar toch) zijn. Maar ik denk dat je bij iets van de avr ofzo wel terrecht kan?quote:Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat Ryanair zich daar niet aan houdt, is dan wel weer lastig...
Net nog even gelezen, hij had gewoon eten, drinken, telefoonkosten, vervoer naar hotel én hotel vergoed moeten krijgen, daar in Charleroi! En hij kreeg niks.
Ik zou er vol voor gaan en alles eisen wat je eisen kan, zelfs schadevergoeding regelen voor de erbarmelijke nacht op het vliegveld. En natuurlijk die 250 euro.
Het was een flauw grapje omdat het, zoals jij het beschreef, lijkt alsof je het vliegtuig tijdens de vlucht moest verlaten. Je hebt verder recht op 250 euro, precies zoals Lemans hierboven stelt. Bijvoorbeeld Euclaim can je daarbij helpen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Dat was dus de eerste keer gebeurd, nadat we een uur onderweg waren.
daar heb ik wel hele slechte ervaringen mee, die gaan alleen voor de slam-dunk en gezien de vlucht vertrok in België, en procederen in België nogal lang duurt. Raad ik in dit geval aan om te kijken of er een Belgische variant hier op is. En deze gasten vragen zich provisie er op.quote:Op maandag 7 januari 2013 03:04 schreef jaco het volgende:
...
Bijvoorbeeld Euclaim can je daarbij helpen.
Ik ga het eerst zelf eens proberen d.m.v. een goed verhaal naar Ryanair zelf te faxen. Neem aan dat ze een vertraging van 20 uur zelf ook wel een beetje té vinden en coulant zullen zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 07:36 schreef Roger_ het volgende:
[..]
daar heb ik wel hele slechte ervaringen mee, die gaan alleen voor de slam-dunk en gezien de vlucht vertrok in België, en procederen in België nogal lang duurt. Raad ik in dit geval aan om te kijken of er een Belgische variant hier op is. En deze gasten vragen zich provisie er op.
Dus als het even zou kunnen kun je beter eerst je rechts bijstand inschakelen.
oe die is moeilijk, je kan via de site van euclaim.nl zo eentje aan vragen. als het heel kort geleden is, kun je deze via flightstats.com uit printenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:30 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ook contact gehad met Unigarant, mijn doorlopende annuleringsverzekering.
Ik heb recht op een vergoeding wegens "vakantiebederf" vertelden ze me.
Nu moet ik alleen het bewijs van de vertraging opsturen. Heb geen idee op welke manier ik dit aan kan tonen.. Het enige wat ik kan sturen zijn mijn 2 boardingkaarten, de originele en degene die we de volgende dag op moesten halen.
Weet iemand waar ik op een site ofzo vertragingshistorie kan vinden?
Thanks
Ze gaan dus niks vergoeden en dat bonnetje van dat blikje cola en dat croissantje ga ik echt niet opsturen per fax, wat 14 euro per pagina kost bij het postkantoor.quote:I acknowledge receipt of your letter received in our office on the 14th of January 2013.
We sincerely regret the delay to your flight FR5465 from Charleroi to Madrid on the 28th of December 2013, which was due to an unexpected safety/technical problem with the aircraft due to operate your flight. It was necessary to delay the departure of this flight until the fault was rectified and the aircraft was cleared for operation by our Engineering Department.
Ryanair is committed to provide on time services for all passengers and is Europe's No. 1 on time airline. Occasionally, there are situations which are outside our control such as technical faults that disrupts our flights.
EU261 requires airlines to provide the Article 14.1 notice at check-in and to distribute the notice during a flight disruption. In order to comply with EU261 at all times Ryanair provides the Article 14.2 notice (in the relevant language) when passengers check in online. This gives passengers ample opportunity prior to departure to review and have access to the notification of their rights at all times. The Article 14.2 notice is also attached to the email sent to all passengers following a flight cancellation.
Passengers are advised of their rights under Regulation EU261 as follows:-
- The wording of EU261 is printed on each passenger's online boarding pass.
- At check-in online all passengers are provided with a direct link to EU261 notice in PDF format
- Passengers confirm receipt of EU261 notice prior to checking- in on line.
- The notice is available on our website at all times
- A link to the notice is included in our website flight disruption notices on www.ryanair.com
- A link to the Article 14.2 notice is included in the flight cancellation email sent to affected customers
- In addition the notice is displayed at all Ryanair Bag Drop Desks
- The notice is also distributed by airport staff in the event of a flight cancellation or delay over 3 hours.
Our handling agents at Charleroi have confirmed that assistance was provided along with EU261 notice.
We will reimburse any reasonable receipted expenses you incurred during this cancellation under EU261.
In light of the above, please forward your receipted expenses to me for consideration, quoting our reference when replying.
As this delay was outside Ryanair's control (Extraordinary Circumstances), we regret to advise that no compensation is due under EU261.
I hope, despite your experience, we have not entirely lost your goodwill and that you will afford us the opportunity of serving you more successfully in the near future.
Yours sincerely
For and on behalf of
RYANAIR LIMITED
Ze hebben volgens mijn gewoon ongelijk. Waarom zouden het 'extraordinary circumstances' zijn geweest?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:00 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Van de week een reactie ontvangen van Ryanair;
Dear Mr. X
[..]
Ze gaan dus niks vergoeden en dat bonnetje van dat blikje cola en dat croissantje ga ik echt niet opsturen per fax, wat 14 euro per pagina kost bij het postkantoor.
Moet ik hier verder nog geld en moeite aan spenderen of is het zonde volgens jullie?
Inderdaad, technische problemen zijn geen extraordinary circumstances, maar gewoon zaken die de maatschappij op orde moet hebben. Ik heb hetzelfde gehad met sas, en uiteindelijk m'n compensatie gekregen. Ryanair zal natuurlijk proberen het je moeilijk te maken. Kijk anders ook even in dit topic TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mijn gewoon ongelijk. Waarom zouden het 'extraordinary circumstances' zijn geweest?
lees dit anders eens:
http://www.flightmole.com/extraordinary_circumstances.htm
Technische problemen zijn maar zeer zelden 'extraordinary' en meestal alleen bedoelt om er makkelijk vanaf te komen als airline. De bewijslast ligt bij Ryanair, zij moeten bewijzen dat het onvermijdbare technische problemen zijn. En dat lukt ze waarschijnlijk niet.
ik heb het vorig jaar gehad met KLM het ging wel om wat meer flappies, omdat het een vlucht vanuit Johannesburg betrof.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:00 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Van de week een reactie ontvangen van Ryanair;
Dear Mr. X
[..]
Ze gaan dus niks vergoeden en dat bonnetje van dat blikje cola en dat croissantje ga ik echt niet opsturen per fax, wat 14 euro per pagina kost bij het postkantoor.
Moet ik hier verder nog geld en moeite aan spenderen of is het zonde volgens jullie?
Wat kut voor je dat het komende December weer mis gaat op dezelfde manier ..quote:I acknowledge receipt of your letter received in our office on the 14th of January 2013.
We sincerely regret the delay to your flight FR5465 from Charleroi to Madrid on the 28th of December 2013,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |