abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121155446
Beste Fok! ers

Oud en Nieuw heb ik dit jaar in Madrid gevierd, alleen de reis verliep niet volgens planning.

Mijn vlucht ging van Brussels South naar Madrid T1. De vlucht vertrok keurig op tijd om 21:05 alleen tot onze grote verbazing keerde de vlucht terug na langer als een uur vliegen vanwege een technisch mankement. De vlucht werd overigens uitgevoerd door Ryanair.

Wij dus terug op Brussels South, wachtende op wat het Ryanair personeel ons te vertellen had. Er kon niet meer gevlogen worden die nacht, dat is immers verboden na 23:00 daar. Dus hadden we recht op een hotelovernachting dacht ik. Totdat de beste man zei dat Nederlanders te dichtbij wonen om in aanmerking te komen voor een vergoede hotelovernachting.

Aangezien het voor mij 3 uur rijden is naar het vliegveld, en de vlucht om 10 uur de volgende morgen zou vertrekken, was het niet de moeite om naar huis te gaan. Ik heb die nacht doorgebracht op het vliegveld.

De ochtend daarop bleek het dat de vlucht wederom met een uur vertraagd was en zou dus nu om 11 uur vertrekken.

Wij met zijn allen om 11 uur het vliegtuig in, totdat tot onze verbazing wederom gezegd werd dat we het vliegtuig moesten verlaten, hoewel het nog niet vertrokken was. De black box ontbrak namelijk of was defect en moest vanuit Barcelona ingevlogen worden.

Dit duurde nog 2 uur en uiteindelijk vertrokken we om half 2 en was ik rond 16:00 pas in Madrid.

Dit komt neer op 20 uur vertraging.

Mijn vraag is, waar heb ik recht op, Is er een schadevergoeding voor dit soort zaken?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_121155520
Bij een vertraging van meer dan drie uur kan je geld terugkrijgen.
pi_121156715
Om je 25 euro voor de vlucht terug te krijgen ?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:51:38 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121160395
op zich er zijn regels voor, en kun je een behoorlijk bedrag claimen. Maar Ryanair, zal het je moeilijk maken deze claim te cashen. Maar in principe heb je wat geld claimen betreft, hier de jackpot.

van de andere kant, als je voor een bedrag vliegt wat misschien wel 10% is van het geld wat je waarschijnlijk kan claimen. vind ik persoonlijk dat je misbruik maakt van de regels die opgesteld zijn om de duurdere luchtvaart maatschappijen die misbruik maken van het feit dat je bepaalde bestemmingen alleen met hun bereikt.

maar als je voor 50,- tot 100,- retour spanje vliegt, ja duh, dan weet je ook van te voren dat je verder geen service moet verwachten. en mag je blij zijn dat je niet mee hoeft te fladderen.

Maar dat ze je die hotel overnachting hebben onthouden vind ik wel schandalig.
pi_121161759
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DutchieBre het volgende:
Om je 25 euro voor de vlucht terug te krijgen ?
Jij denkt dat je rond die tijd voor 25 euro heen en weer vliegt? Heb 160 euro betaald.

Heb al contact gehad met Ryanair en ga ze z.s.m. faxen :')

Daarnaast ga ik nog contact opnemen met de verzekeringsagent van mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering, wie weet of die me nog kan helpen :)
pi_121164430
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:36 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Jij denkt dat je rond die tijd voor 25 euro heen en weer vliegt? Heb 160 euro betaald.

Daarnaast ga ik nog contact opnemen met de verzekeringsagent van mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering, wie weet of die me nog kan helpen :)
annulerings verzekering of reisagent hoef je niet op te rekenen, ik heb twee jaar geleden een "jackpot" vertraging gehad met Air France, Ondanks dat ik heel goed contact heb met mijn reis agent (ivm zakelijke vluchten) niets bereikt, annulerings verzekering gaat er ook niet over.
Alleen als je rechts bijstand verzekering hebt, die kunnen je helpen, maar over het algemeen, hebben zij het nog lastig omdat vliegmaatschappijen een heel erg blufpoker hier in spelen. Bij mij heeft EU Claim het niet eens aan gegaan om dat het hun waarschijnlijk te in gewikkeld was.
pi_121165044
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:36 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dat denk ik ja :) .. Heb ik ook gedaan namelijk. Wel dure vlucht dan. Ik ben in November met KLM gevlogen 100 euro retour :) .. Toch een stukje voordeliger ..
pi_121165396
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:50 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Dat denk ik ja :) .. Heb ik ook gedaan namelijk. Wel dure vlucht dan. Ik ben in November met KLM gevlogen 100 euro retour :) .. Toch een stukje voordeliger ..
Had je moeten kijken rond kerst en oud en nieuw.
pi_121171772
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:52 schreef Roger_ het volgende:
op zich er zijn regels voor, en kun je een behoorlijk bedrag claimen. Maar Ryanair, zal het je moeilijk maken deze claim te cashen. Maar in principe heb je wat geld claimen betreft, hier de jackpot.

van de andere kant, als je voor een bedrag vliegt wat misschien wel 10% is van het geld wat je waarschijnlijk kan claimen. vind ik persoonlijk dat je misbruik maakt van de regels die opgesteld zijn om de duurdere luchtvaart maatschappijen die misbruik maken van het feit dat je bepaalde bestemmingen alleen met hun bereikt.

maar als je voor 50,- tot 100,- retour spanje vliegt, ja duh, dan weet je ook van te voren dat je verder geen service moet verwachten. en mag je blij zijn dat je niet mee hoeft te fladderen.

Maar dat ze je die hotel overnachting hebben onthouden vind ik wel schandalig.
Het zou inderdaad krom zijn om 200 euro te krijgen voor een vlucht ter waarde van 50 euro, alleen laat ryanair nou net elke passagier een extra heffing betalen omwille van deze EU regels.

Ryanair heeft zich dus ingedekt tegen deze compensaties, dus TS moet hard voor zijn compensatie waar hij recht op heeft gaan werken aangezien ryanair het op overmacht gaat gooien (terwijl technische mankementen expliciet geen overmacht zijn volgens de EU regeling).
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:17:04 #12
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_121174514
Is het in deze belangrijk hoeveel je betaalde voor je vluchten? Je verliest niet enkel tijd, maar hebt toch ook een hotelovernachting geboekt waarvan je het geld niet gaat terugkrijgen. Ik zou persoonlijk vooral geen medelijden hebben met Ryanair, kijken hoe ik bij de compensatievraag bij hen het best kan aanpakken en er vol voor gaan..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_121174597
Misschien een leuke manier om Ryanair in beeld te gaan krijgen: neem contact op met het team van KRO Reporter om het volgende probleem van Ryanair aan te tonen!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:15:06 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121184697
Om 23:00 op Charleroi achter worden gelaten en dan zeggen dat Nederland te dichtbij ligt om een hotel te vergoeden? Hoe verzinnen ze het! Net of ook maar één Nederlander heen en weer naar huis gaat in zo'n situatie. Je had gewoon recht op dat hotel.
En daarnaast natuurlijk compensatie vanwege de enorm lange vertraging.
pi_121184754
Heb iets soortgelijks meegemaakt, ook met Ryanair. Er werd van hun kant niets vergoed of geregeld, maar kreeg vanuit mijn reisverzekering een vergoeding vanwege de vertraging (een vast bedrag per 8 uur). Uitendelijk vergoedde dat de extra kosten van o.a het hotel ruimschoots.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_121184918
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:18 schreef artm het volgende:
Misschien een leuke manier om Ryanair in beeld te gaan krijgen: neem contact op met het team van KRO Reporter om het volgende probleem van Ryanair aan te tonen!
Ik snap dat eigenlijk niet, je leeft toch onder een steen als je niet door hebt dat Ryanair zo goedkoop is, omdat ze je op andere plaatsen wel het geld uit de beurs kloppen.
Voor 25,- meer vlieg je naar dezelfde bestemming met een degelijke maatschappij van af een vliegveld, waar je niet 3 uur voor hoeft te reizen. Waar mee je dat prijs verschil direct weer terug gewonnen hebt.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:04:58 #17
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121185862
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:44 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Ik snap dat eigenlijk niet, je leeft toch onder een steen als je niet door hebt dat Ryanair zo goedkoop is, omdat ze je op andere plaatsen wel het geld uit de beurs kloppen.
Voor 25,- meer vlieg je naar dezelfde bestemming met een degelijke maatschappij van af een vliegveld, waar je niet 3 uur voor hoeft te reizen. Waar mee je dat prijs verschil direct weer terug gewonnen hebt.
Ze hebben zich aan dezelfde regels te houden.
Bovendien, de prijsverschillen zijn soms veel groter. Vlieg nu maar eens naar Warschau voor 20 euro retour, zonder Ryanair te gebruiken.
pi_121187433
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bovendien, de prijsverschillen zijn soms veel groter. Vlieg nu maar eens naar Warschau voor 20 euro retour, zonder Ryanair te gebruiken.
¤ 0,58 zelfs ;) En nog wel op Chopin ook :P
pi_121188325
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens van de ene kant dat een vliegmaatschappij zich heeft te houden aan bepaalde regels, en die regels moeten ook worden na geleefd. Maar ik vind het scheef dat als je dan 3½ uur vertraging hebt op je vlucht naar Warschau voor ¤ 25,- ,dat je dan recht hebt op ¤ 250,-

Ik wil het absoluut niet opnemen voor Ryanair, heb er een pleuris hekel aan net deze maatschappij, en alle andere die je lokken voor een habbekrats en uit eindelijk toch blijkt dat je meer kwijt bent. Ik voel me dan als consument een beetje voor dom gezet

[ Bericht 7% gewijzigd door Roger_ op 05-01-2013 13:10:33 ]
pi_121189635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:55 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Wij met zijn allen om 11 uur het vliegtuig in, totdat tot onze verbazing wederom gezegd werd dat we het vliegtuig moesten verlaten, hoewel het nog niet vertrokken was.
Het is nog veel vervelender als je het vliegtuig moet verlaten nadat het wel vertrokken is.
pi_121191207
Die algemene bedragen zijn vastgesteld zodat consumenteb niet hoeven te procederen met maatschappijen over de hoogte van de vergoeding. Scheelt zowel de maatschappijen als burgers veel tijd en geld.

Dat het dan kan voorkomen dat de vergoeding hoger is dan het betaalde ticket is dan gewoon mazzel. Maargoed alsnog doen maatschappijen er alles aan om er onder uit te komen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_121232329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:47 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is nog veel vervelender als je het vliegtuig moet verlaten nadat het wel vertrokken is.
Dat was dus de eerste keer gebeurd, nadat we een uur onderweg waren.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:44:11 #23
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121232515
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Lees nog eens goed...
pi_121232775
als je een Ryanair ticket koopt ga je akkoord met de Europese regeling van geld terug bij vertraging. had je het doorgelezen bij het bestellen dan had je het geweten
  zondag 6 januari 2013 @ 18:06:34 #25
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121233584
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:49 schreef Xetran het volgende:
als je een Ryanair ticket koopt ga je akkoord met de Europese regeling van geld terug bij vertraging. had je het doorgelezen bij het bestellen dan had je het geweten
Dat Ryanair zich daar niet aan houdt, is dan wel weer lastig...
Net nog even gelezen, hij had gewoon eten, drinken, telefoonkosten, vervoer naar hotel én hotel vergoed moeten krijgen, daar in Charleroi! En hij kreeg niks.

Ik zou er vol voor gaan en alles eisen wat je eisen kan, zelfs schadevergoeding regelen voor de erbarmelijke nacht op het vliegveld. En natuurlijk die 250 euro.
pi_121233926
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat Ryanair zich daar niet aan houdt, is dan wel weer lastig...
Net nog even gelezen, hij had gewoon eten, drinken, telefoonkosten, vervoer naar hotel én hotel vergoed moeten krijgen, daar in Charleroi! En hij kreeg niks.

Ik zou er vol voor gaan en alles eisen wat je eisen kan, zelfs schadevergoeding regelen voor de erbarmelijke nacht op het vliegveld. En natuurlijk die 250 euro.
tja, maar daar vraag je toch om als je bij Ryanair boekt. risico die je neemt. ik ben al blij zat dat ze vrij punctueel(ze hebben altijd een langere reistijd ingecalculeerd maar toch) zijn. Maar ik denk dat je bij iets van de avr ofzo wel terrecht kan?
pi_121258534
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Het was een flauw grapje omdat het, zoals jij het beschreef, lijkt alsof je het vliegtuig tijdens de vlucht moest verlaten. Je hebt verder recht op 250 euro, precies zoals Lemans hierboven stelt. Bijvoorbeeld Euclaim can je daarbij helpen.
pi_121259494
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 03:04 schreef jaco het volgende:
...
Bijvoorbeeld Euclaim can je daarbij helpen.
daar heb ik wel hele slechte ervaringen mee, die gaan alleen voor de slam-dunk en gezien de vlucht vertrok in België, en procederen in België nogal lang duurt. Raad ik in dit geval aan om te kijken of er een Belgische variant hier op is. En deze gasten vragen zich provisie er op.
Dus als het even zou kunnen kun je beter eerst je rechts bijstand inschakelen.
pi_121269519
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 07:36 schreef Roger_ het volgende:

[..]

daar heb ik wel hele slechte ervaringen mee, die gaan alleen voor de slam-dunk en gezien de vlucht vertrok in België, en procederen in België nogal lang duurt. Raad ik in dit geval aan om te kijken of er een Belgische variant hier op is. En deze gasten vragen zich provisie er op.
Dus als het even zou kunnen kun je beter eerst je rechts bijstand inschakelen.
Ik ga het eerst zelf eens proberen d.m.v. een goed verhaal naar Ryanair zelf te faxen. Neem aan dat ze een vertraging van 20 uur zelf ook wel een beetje té vinden en coulant zullen zijn.

Had zelf op de site dit nog gevonden http://www.ryanair.com/doc/faqs/eu261-nl.pdf

Daar staat ook dat ik recht heb op 250 euro en gemaakte kosten op het vliegveld.
pi_121370974
Ook contact gehad met Unigarant, mijn doorlopende annuleringsverzekering.
Ik heb recht op een vergoeding wegens "vakantiebederf" vertelden ze me.

Nu moet ik alleen het bewijs van de vertraging opsturen. Heb geen idee op welke manier ik dit aan kan tonen.. Het enige wat ik kan sturen zijn mijn 2 boardingkaarten, de originele en degene die we de volgende dag op moesten halen.

Weet iemand waar ik op een site ofzo vertragingshistorie kan vinden?

Thanks
pi_121372451
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:30 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ook contact gehad met Unigarant, mijn doorlopende annuleringsverzekering.
Ik heb recht op een vergoeding wegens "vakantiebederf" vertelden ze me.

Nu moet ik alleen het bewijs van de vertraging opsturen. Heb geen idee op welke manier ik dit aan kan tonen.. Het enige wat ik kan sturen zijn mijn 2 boardingkaarten, de originele en degene die we de volgende dag op moesten halen.

Weet iemand waar ik op een site ofzo vertragingshistorie kan vinden?

Thanks
oe die is moeilijk, je kan via de site van euclaim.nl zo eentje aan vragen. als het heel kort geleden is, kun je deze via flightstats.com uit printen
pi_121649953
Van de week een reactie ontvangen van Ryanair;

Dear Mr. X

quote:
I acknowledge receipt of your letter received in our office on the 14th of January 2013.

We sincerely regret the delay to your flight FR5465 from Charleroi to Madrid on the 28th of December 2013, which was due to an unexpected safety/technical problem with the aircraft due to operate your flight. It was necessary to delay the departure of this flight until the fault was rectified and the aircraft was cleared for operation by our Engineering Department.

Ryanair is committed to provide on time services for all passengers and is Europe's No. 1 on time airline. Occasionally, there are situations which are outside our control such as technical faults that disrupts our flights.

EU261 requires airlines to provide the Article 14.1 notice at check-in and to distribute the notice during a flight disruption. In order to comply with EU261 at all times Ryanair provides the Article 14.2 notice (in the relevant language) when passengers check in online. This gives passengers ample opportunity prior to departure to review and have access to the notification of their rights at all times. The Article 14.2 notice is also attached to the email sent to all passengers following a flight cancellation.

Passengers are advised of their rights under Regulation EU261 as follows:-

- The wording of EU261 is printed on each passenger's online boarding pass.
- At check-in online all passengers are provided with a direct link to EU261 notice in PDF format
- Passengers confirm receipt of EU261 notice prior to checking- in on line.
- The notice is available on our website at all times
- A link to the notice is included in our website flight disruption notices on www.ryanair.com
- A link to the Article 14.2 notice is included in the flight cancellation email sent to affected customers
- In addition the notice is displayed at all Ryanair Bag Drop Desks
- The notice is also distributed by airport staff in the event of a flight cancellation or delay over 3 hours.

Our handling agents at Charleroi have confirmed that assistance was provided along with EU261 notice.

We will reimburse any reasonable receipted expenses you incurred during this cancellation under EU261.

In light of the above, please forward your receipted expenses to me for consideration, quoting our reference when replying.

As this delay was outside Ryanair's control (Extraordinary Circumstances), we regret to advise that no compensation is due under EU261.

I hope, despite your experience, we have not entirely lost your goodwill and that you will afford us the opportunity of serving you more successfully in the near future.

Yours sincerely

For and on behalf of
RYANAIR LIMITED

Moet ik hier verder nog geld en moeite aan spenderen of is het zonde volgens jullie?
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:06:30 #33
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121650324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:00 schreef BoxeurDesRues het volgende:

Dear Mr. X

[..]

Ze gaan dus niks vergoeden en dat bonnetje van dat blikje cola en dat croissantje ga ik echt niet opsturen per fax, wat 14 euro per pagina kost bij het postkantoor.

Moet ik hier verder nog geld en moeite aan spenderen of is het zonde volgens jullie?
Ze hebben volgens mijn gewoon ongelijk. Waarom zouden het 'extraordinary circumstances' zijn geweest?

lees dit anders eens:
http://www.flightmole.com/extraordinary_circumstances.htm

Technische problemen zijn maar zeer zelden 'extraordinary' en meestal alleen bedoeld om er makkelijk vanaf te komen als airline. De bewijslast ligt bij Ryanair, zij moeten bewijzen dat het onvermijdbare technische problemen zijn. En dat lukt ze waarschijnlijk niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lemans24 op 16-01-2013 20:34:37 ]
pi_121651330
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ze hebben volgens mijn gewoon ongelijk. Waarom zouden het 'extraordinary circumstances' zijn geweest?

lees dit anders eens:
http://www.flightmole.com/extraordinary_circumstances.htm

Technische problemen zijn maar zeer zelden 'extraordinary' en meestal alleen bedoelt om er makkelijk vanaf te komen als airline. De bewijslast ligt bij Ryanair, zij moeten bewijzen dat het onvermijdbare technische problemen zijn. En dat lukt ze waarschijnlijk niet.
Inderdaad, technische problemen zijn geen extraordinary circumstances, maar gewoon zaken die de maatschappij op orde moet hebben. Ik heb hetzelfde gehad met sas, en uiteindelijk m'n compensatie gekregen. Ryanair zal natuurlijk proberen het je moeilijk te maken. Kijk anders ook even in dit topic TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
pi_121651650
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:00 schreef BoxeurDesRues het volgende:

Dear Mr. X

[..]

Ze gaan dus niks vergoeden en dat bonnetje van dat blikje cola en dat croissantje ga ik echt niet opsturen per fax, wat 14 euro per pagina kost bij het postkantoor.

ik heb het vorig jaar gehad met KLM het ging wel om wat meer flappies, omdat het een vlucht vanuit Johannesburg betrof.

Ja, je moet gewoon verder gaan, dit is de standaardbrief die je krijgt, ze wijzen dit af. maar een storing is geen over macht, een storing is niet onoverkoombaar. Door goed onderhoud van het materieel zijn storingen te voorkomen.
Alhoewel ik als technicus wel weet dat dit niet echt waar is.
Maar gewoon zo snel mogelijk je rechts bijstand verzekering in schakelen. of als je dat niet hebt, EU claim of vergelijkbare site inschakelen.
Je kan eventueel nog een brief er op schrijven, dat hun brief onzin is, en ze dat ook weten. En dat je het jammer vind dat zij zo reageren ondanks dat ze beter weten. En dat je van ze verwacht dat ze als nog uit betalen, of een voorstel doen, als vouchers.
En dat als je dit niet doet je als nog naar EU claim stapt, en dat dat jammer is gezien deze organisatie een provisie hier op vraagt, maar de uitkomst zal toch worden dat zij moeten betalen.

Ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken, want ze weten het, maar ze gaan het er toch op gokken.
pi_121656991
quote:
I acknowledge receipt of your letter received in our office on the 14th of January 2013.

We sincerely regret the delay to your flight FR5465 from Charleroi to Madrid on the 28th of December 2013,

Wat kut voor je dat het komende December weer mis gaat op dezelfde manier ..
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:42:20 #37
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121659873
:) Uiteraard heeft hier Ryanair ongelijk. Maar het probleem is vooral je gelijk krijgen.

Dat je ter plekke de hotelovernachting niet krijgt is overigens niet zo vreemd, dit excuus hoor ik ook bij de reguliere airliners, zoals KLM of Tap Air Portugal.
Wat vooral helpt is vol te houden en op je rechten te gaan staan, de eerste keer vraag je het vriendelijk, als blijkt dat het niet helpt kan een stemverheffing en schermen met EU regels goed helpen, en dat is dan aan mij wel weer uitbesteed. Ik zit er nog aan te denken om de TAP Air Portugal dame in Lissabon een bosje bloemen te geven omdat zij toch wel wat ineen dook toen ik zo ongeveer over de balie heenging toen in eerste instantie niets mogelijk was omdat ik gezien werd als lokaal opstappende passagier, zij heeft daarna echter uitstekend werk verricht en een fantastische omboeking gemaakt zodat ik toch op mijn eindbestemming kon komen. (Terecht want ik had specifiek het ticket in Nederland laten uitgeven en daarnaast was dit ticket onderdeel van meerdere vluchten in dezelfde alliantie, daarnaast staat nergens beschreven dat een lokaal opstappende passagier geen recht zou hebben op een hotel, zeker als men er vanuit kan gaan dat je niet meer alle vervoersmogelijkheden hebt om thuis te komen)

Ik kan mij overigens voorstellen dat op Charleroi bij de afhandelaar mensen ook op deze manier worden afgewimpeld en wellicht dat er inderdaad geen toestemming is van Ryanair om ook maar iets te geven. Echter ik zal dan zelf een hotel boeken en deze kosten claimen. Een 4 sterren accomodatie inclusief ontbijt is gewoon toegestaan inclusief het vervoer met een taxi daarheen en een luchtvaartmaatschappij zal dit wel gaan vergoeden omdat men weet dat een passagier bij een vertraging altijd recht heeft op verzorging, maar je moet dat inderdaad maar aandurven omdat je toch eerst wordt afgewimpeld dat je er geen recht op zou hebben.

Voor de verdere vergoeding op basis van de EU Claim zal je ongetwijfeld door Ryanair niet zonder slag of stoot geholpen worden, men zal zich blijven verschuilen achter overmacht. Wellicht dat hier, als je er zelf niet teveel moeite wil doen een commerciële claim maatschappij je hierbij kan helpen welke veelal werken op no cure no pay basis.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')