Volgens mij gaat vooral Saruman in films 2 of 3 op zoek naar The One Ring, zoals het ook beschreven is door Tolkien in appendix B van LOTR.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Zou Gollum in de volgende delen ook te zien zijn? (ja, ik weet het, in het boek gebeurt dat niet maar wie weet wat voor draai PJ eraan gaat geven. Wellicht gaat Gollum op zoek naar zijn "precious"??)
Van Saruman (Sir Christopher Lee) moet je niet te veel verwachten. Dat zal zich beperken tot zittende scenes tijdens de White Council.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij gaat vooral Saruman in films 2 of 3 op zoek naar The One Ring, zoals het ook beschreven is door Tolkien in appendix B van LOTR.
Dat is waar, die man is al heel oud. Is hij nu wel of niet naar Nieuw Zeeland gegaan voor The Hobbit?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van Saruman (Sir Christopher Lee) moet je niet te veel verwachten. Dat zal zich beperken tot zittende scenes tijdens de White Council.
Nop, zijn scenes zijn in Engeland opgenomen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is waar, die man is al heel oud. Is hij nu wel of niet naar Nieuw Zeeland gegaan voor The Hobbit?
nee, voor zover ik het heb begrepen zijn zijn scene's in Engeland gefilmd. Ik denk dat Saruman vooral betrokken zal zijn bij het verdrijven van de Necromancer (zoals ook in de boeken terloops wordt vermeld). Dat zal wel wat aangedikt worden in de komende film(s).quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is waar, die man is al heel oud. Is hij nu wel of niet naar Nieuw Zeeland gegaan voor The Hobbit?
Wellicht dat Saruman vooral zijn invloed op bestuurlijk niveau laat gelden in The White Council en dat hij iemand anders laat zoeken naar de ring.
jawel.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:24 schreef Lemans24 het volgende:
Is woord 'necromancer' nou eigenlijk wel gevallen in de film? Nee toch?
het boek was ook kinderlijk dus in die zin is het wel trouw aan het boek. Maar de "heftige"dingen komen nog wel....quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:04 schreef Scorpie het volgende:
Was wel een aardige film ja. Iets kinderlijker dan LOTR, maar vermakelijk zeker. Ben benieuwd naar deel II en III.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:24 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
het boek was ook kinderlijk dus in die zin is het wel trouw aan het boek. Maar de "heftige"dingen komen nog wel....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je kan ook gewoon vragen of er iemand naar pathe arena geweest isquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:32 schreef gotrunks het volgende:
Heeft er iemand IMAX HFR 3D gezien en hoe wast die?:D
haha kan ook btw is er iemand al meer dan 3/4 keer naar deze film geweest?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:49 schreef andreas612 het volgende:
[..]
je kan ook gewoon vragen of er iemand naar pathe arena geweest is
Ik 1/1 keer. Op driekwart stoppen vond ik niet nodigquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:54 schreef gotrunks het volgende:
[..]
haha kan ook btw is er iemand al meer dan 3/4 keer naar deze film geweest?
ik ben 3x geweestquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:54 schreef gotrunks het volgende:
[..]
Omdat ik heel erg naar deze film heb uitgekeken en ik het een prachtige film vind.quote:
volgens mij meldde zo'n boy hier laatst dat ie voor de 5e keer was geweestquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:54 schreef gotrunks het volgende:
[..]
Grappig, hier had ik dus nog niet bij stil gestaan. Vond het al raar dat Gandalf die namen niet meer wist.quote:Asked how many wizards there are, Gandalf says there are five, naming himself, Saruman, and Radagast, then saying he can't remember the names of the other two. Their names, Alatar and Pallando, appear in the book Unfinished Tales, but the filmmakers don't have rights to use material from that book.
quote:Op zondag 6 januari 2013 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Van IMDB:
[..]
Grappig, hier had ik dus nog niet bij stil gestaan. Vond het al raar dat Gandalf die namen niet meer wist.
Dat geldzaken de film steeds meer binnendringen. Gandalf vergeet iets omdat de regisseur de rechten niet heeft.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:49 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
hoezo? is toch een leuke knipoog naar de fans
Het wordt ook als in-joke gezien, omdat Tolkien er altijd zo onduidelijk over is geweest.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Van IMDB:
[..]
Grappig, hier had ik dus nog niet bij stil gestaan. Vond het al raar dat Gandalf die namen niet meer wist.
Geloof niet dat dat de reden was.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:51 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dat geldzaken de film steeds meer binnendringen. Gandalf vergeet iets omdat de regisseur de rechten niet heeft.
ik ben zelf ook 5x geweest:P PUGCquote:Op zondag 6 januari 2013 12:36 schreef andreas612 het volgende:
[..]
volgens mij meldde zo'n boy hier laatst dat ie voor de 5e keer was geweest
In de boeken worden ze ook consequent 'die blauwe tovenaars' genoemd.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat Gandalf het vergeet is wel een vage oplossing dan. Hij had ook kunnen zeggen "en die andere twee zijn sukkels" ofzo
Ondertitels?quote:
Mag van mij wel. In het boek praat ie toch ook? Ze mogen wat mij betreft de lotr-stijl helemaal loslaten.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En laat Smaug alsjeblieft niet praten in de komende films...
Benedict Cumberbatch spreekt hem in. En inderdaad, het praten is een essentieel deel van het boek. Dat kan niet zomaar weggelaten worden.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ondertitels?
Ten opzichte van de Peter Jackson versie zitten we daar trouwens qua plaats in het verhaal al op minuut 45 van de 70. Afgeraffeld einde hoor
Misschien moet ik het boek dan maar eens opnieuw gaan lezen, kan me daar namelijk niks van herinneren. In 1996 gelezen... (voor Engels op school, in het Nederlands!)quote:Op zondag 6 januari 2013 17:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
Benedict Cumberbatch spreekt hem in. En inderdaad, het praten is een essentieel deel van het boek. Dat kan niet zomaar weggelaten worden.
Je kunt het prima oplossen door een vorm van telepathie; Bilbo hoort de draak in zijn hoofd tegen hem praten en Bilbo zelf praat terug. Vergelijk het met de manier waarop Galadriel met Frodo praatte in LotR.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mag van mij wel. In het boek praat ie toch ook? Ze mogen wat mij betreft de lotr-stijl helemaal loslaten.
Dat zou ik ook prefereren inderdaadquote:Op zondag 6 januari 2013 18:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je kunt het prima oplossen door een vorm van telepathie; Bilbo hoort de draak in zijn hoofd tegen hem praten en Bilbo zelf praat terug. Vergelijk het met de manier waarop Galadriel met Frodo praatte in LotR.
Zo voorkom je een al te malle situatie en past het toch in de wereld van Tolkien.
en de spinnen?? ik denk zelf dat die stil zullen zijn wan tin het boek praten de adelaars ook, terwijl dat in de film niet gebeurt...quote:Op zondag 6 januari 2013 17:29 schreef Lemans24 het volgende:
"My armour is like tenfold shields, my teeth are swords, my claws spears, the shock of my tail is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my breath death!"—Smaugquote:Op zondag 6 januari 2013 17:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Misschien moet ik het boek dan maar eens opnieuw gaan lezen, kan me daar namelijk niks van herinneren. In 1996 gelezen... (voor Engels op school, in het Nederlands!)
Onzin. Ik zat vanmiddag in een middagvoorstelling in Ede in de Cinemec. En er zat gewoon driehonderd man in die zaal.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat 80-90% van de mensen die deze film graag wil(de) zien dat reeds heeft gedaan. Het zal dus rustig zijn.
De film draait nog maar vijf weken. Tuurlijk het is de vakantieperiode, maar als een middagvoorstelling in de vijfde week nog goed bezocht wordt dan zit het wel snor de komende weken.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag was de laatste dag van de vakantie + je noemt nu een bioscoop die vrij groot qua naam is in de omgeving. In de wat kleinere bioscopen zal het heus niet meer zo'n storm lopen de komende weken.
Hmm, bij ons in Pathé Breda, grote bioscoopzaal was het anders niet zo druk. We gingen naar de film om 6 uur 's avonds.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:57 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Ik denk dus dat het een combinatie is van beiden. Veel mensen die de film moesten zien, hebben dat al gedaan. Samen met alle gezinnen en setjes die wat te doen wilden hebben in de vakantie (ik had overigens geen vakantie).
Maar dat het inderdaad ook nog steeds druk is. Maar ik ga het liefste als de bioscoop maar voor de helft is gevuld of minder.
Veel beter. Vooral 27:10.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Voor al diegenen die deel veeel te lang vonden en het bijna in de broek doen bij de gedachte dat er nog twee zulke lange delen komen is dit een goed alternatief:
Moeders.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Voor al diegenen die deel veeel te lang vonden en het bijna in de broek doen bij de gedachte dat er nog twee zulke lange delen komen is dit een goed alternatief:
Ik denk dat de mensen die hier kritiek op hebben (waaronder ikzelf) het dan ook vooral zonde vinden dat ze er 3 films van maken, het had best in minder films (1?) gekund.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:25 schreef complixate het volgende:
Kan me sommige negatieve reacties wel voorstellen...maar iedereen vergelijkt het met Lord of the Rings..en dat is het niet. The Hobbit heeft gewoon een andere toon en is een ander verhaal. Dan, nog wat logischer, mensen die dit vergelijken met het boek..dan kan je boos worden om alles wat erbij gehaald is. Maar als je dat boekje wilt verfilmen in een trilogie krijg je ook niet echt iets bijzonders. Er is een hoop bijgehaald uit ander werk van Tolkien en dingen uit Middle Earth...
tja...ik heb het boek niet gelezen en heb er niet naar gekeken met de verwachting een LotR film te zien...ik heb me prima vermaakt. Enige minpunt was de gigantische hoeveelheid (slechte) CGI.
Gollum was geweldig!
Denk dat je daarvoor de studio's mag bedanken en niet per se Peter Jackson de schuldige is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die hier kritiek op hebben (waaronder ikzelf) het dan ook vooral zonde vinden dat ze er 3 films van maken, het had best in minder films (1?) gekund.
Dat kan zeker kloppen inderdaadquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:34 schreef complixate het volgende:
[..]
Denk dat je daarvoor de studio's mag bedanken en niet per se Peter Jackson de schuldige is.
De studio zal het zeker hebben aangemoedigd, maar Jackson is niet vies van proberen zijn eigen stempel op andermans verhaal te drukken natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:34 schreef complixate het volgende:
[..]
Denk dat je daarvoor de studio's mag bedanken en niet per se Peter Jackson de schuldige is.
Jackson heeft zelf het 'LotR-gevoel' in The Hobbit proberen op te roepen door de muziek te hergebruiken en door aardig wat personages terug te laten keren. Dan is het niet gek dat mensen het resultaat met LotR gaan vergelijken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:25 schreef complixate het volgende:
Kan me sommige negatieve reacties wel voorstellen...maar iedereen vergelijkt het met Lord of the Rings..en dat is het niet. The Hobbit heeft gewoon een andere toon en is een ander verhaal. Dan, nog wat logischer, mensen die dit vergelijken met het boek..dan kan je boos worden om alles wat erbij gehaald is. Maar als je dat boekje wilt verfilmen in een trilogie krijg je ook niet echt iets bijzonders. Er is een hoop bijgehaald uit ander werk van Tolkien en dingen uit Middle Earth...
Ben ook al 2 keer geweest. Je merkt echt het verschil tussen een bioscoop die 48 HFR en 24 HFR draait. De ervaring was beduidend minder. Immense verschil. Had het verwacht, maar je beseft het pas als je eerst 48 HFR en daarna de 24 HFR versie bekijkt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:44 schreef andreas612 het volgende:
Vrijdag voor de 2e keer naar de hobbit
Alleen dit keer in IMAX pathe arena, 3D IMAX HFR, kom maar op
Waarom zou je dat doen? meer films is meer plezier. Het is echt niet zo dat er ook maar een saai stuk in de eerste film zit of zo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die hier kritiek op hebben (waaronder ikzelf) het dan ook vooral zonde vinden dat ze er 3 films van maken, het had best in minder films (1?) gekund.
De vorige keer was ook HFR, maar dat was met standaard 3D erbij, nu ook nog IMAXquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ben ook al 2 keer geweest. Je merkt echt het verschil tussen een bioscoop die 48 HFR en 24 HFR draait. De ervaring was beduidend minder. Immense verschil. Had het verwacht, maar je beseft het pas als je eerst 48 HFR en daarna de 24 HFR versie bekijkt.
Baas.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:48 schreef andreas612 het volgende:
[..]
De vorige keer was ook HFR, maar dat was met standaard 3D erbij, nu ook nog IMAX
Ben ik niet met je eens. Bij LoTR was het logisch om per boek 1 film te maken en zo op 3 films uit te komen. De Hobbit is maar 1 boek en had prima in 1 film gepast (zeker als je het boek erbij pakt.) Ik vond zelf de film tof, maar er zat naar mijn mening weinig vaart in en veel scènes konden worden geschrapt om toch het verhaal te kunnen vertellen. Dit was bij LoTR (uitgezonderd de EE, maar die zijn er dan ook voor de fans) niet het geval. Elke scène voegde wel iets toe. Dat mis ik bij de Hobbit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? meer films is meer plezier. Het is echt niet zo dat er ook maar een saai stuk in de eerste film zit of zo.
je vond de 48 HFR minder?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ben ook al 2 keer geweest. Je merkt echt het verschil tussen een bioscoop die 48 HFR en 24 HFR draait. De ervaring was beduidend minder. Immense verschil. Had het verwacht, maar je beseft het pas als je eerst 48 HFR en daarna de 24 HFR versie bekijkt.
Nope, andersom. Het beeld was bij 48 HFR zoveel scherper en je zat echt in de film. Toen ik de tweede keer naar de film ging, was dat beduidend minder omdat het scherm gewoon veel minder scherp was. Wij hebben hier een plaatselijke bioscoop die echt tien keer niks is. Mijn TV geeft zowat beter beeld.quote:
Voor het summer blockbuster "geef me meer en grotere actiescene's"-publiek niet, nee. Voor mensen die een verfilming van De Hobbit zouden willen zien daarentegen? Bilbo zei het al: “I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread.”quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? meer films is meer plezier. Het is echt niet zo dat er ook maar een saai stuk in de eerste film zit of zo.
Of die overduidelijke plastic wapens op de rug van die ene dwerg :xquote:Op woensdag 9 januari 2013 02:20 schreef Nagil het volgende:
Ok, heb de 24 FR niet gezien maar ik vond de 48 HFR echt drie keer niks. Die Azog zag er echt uit als megaslechte CGI, blijkbaar is het soms beter om toch wat minder details te zien. Vond verder het beeld erg tv-filmisch overkomen.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor het summer blockbuster "geef me meer en grotere actiescene's"-publiek niet, nee. Voor mensen die een verfilming van De Hobbit zouden willen zien daarentegen? Bilbo zei het al: “I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread.”
Heb 'm al in de bios gezien, viel flink tegen, wilde 'm nog een kans geven - via download - maar dat laat dus nog even op zich wachten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:21 schreef Windwalker88 het volgende:
Haha, heb wel medelijden met mensen doe deze film gedownload hebben
Haal een PUC (Pathé Unlimited Card)quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:23 schreef Rosario het volgende:
[..]
Heb 'm al in de bios gezien, viel flink tegen, wilde 'm nog een kans geven - via download - maar dat laat dus nog even op zich wachten.
Dit is de editie van 2013.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:32 schreef Sloggi het volgende:
The Hobbit voor geen enkele Oscar genomineerd, of doet hij mee voor 2013?
Ik zag het. Hij doet mee om de troostprijzen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dit is de editie van 2013.
Hij heeft drie nominaties.
Visual Effects, Make-Up, Production Design
Ja!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zag het. Hij doet mee om de troostprijzen.
Dit. Wanneer er meer iconische scenes in de film hadden gezeten dan slechts de Riddles-scene had die meer kans gehad.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:49 schreef thettes het volgende:
Alleen de laatste werd goed onderscheiden, meteen met een record. Maar the Hobbit is dan ook een leuke film, maar onvergelijkbaar veel slechter dan LOTR imo. Een beste film nominatie zou echt lachwekkend zijn.
En ja ik heb toch echt genoten van the Hobbit hoor!
Freeman deed het leuk maar het is geen oscarrol. Andy Serkis, als ie hem al had moeten krijgen, had dat voor bv TTT moeten krijgen. Hier in de Hobbit is z'n rol natuurlijk maar heel beperkt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:37 schreef Romanus het volgende:
Beste acteur had van mij ook wel naar Martin Freeman of Andy Serkis mogen gaan
Welke dan? Misschien Visual Effects, maar die gaat naar Life of Pi denk ik.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja!
En daarvan wint hij er hooguit één.
De laatste LOTR kreeg pas de belangrijkse oscarsquote:
Maar de eerste won er wel vier en had dertien (!) nominaties.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
De laatste LOTR kreeg pas de belangrijkse oscars
Hobbit zal niet veel oscars krijgen, het is toch meer een kinderfilmquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Maar de eerste won er wel vier en had dertien (!) nominaties.
Dat het (min of meer) een kinderfilm is maakt niet zoveel uit, dat de film pure middelmaat is des te meer.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hobbit zal niet veel oscars krijgen, het is toch meer een kinderfilm
make-upquote:Op donderdag 10 januari 2013 21:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Welke dan? Misschien Visual Effects, maar die gaat naar Life of Pi denk ik.
17 oscars, waarvan 11 voor deel 3. Daar zaten ook Beste Film en Beste Regie bij. Was ook meer een onderscheiding voor de hele trilogie. 11 oscars is het maximaal behaalde oscars door één film tot nu toe. Dit record wordt gedeeld met Ben Hur en Titanic.quote:
Nee, ik kan me goed voorstellen dat men Sir Ian McKellen een Oscar gaat geven voor zijn rol van Gandalf in 6(!) films, een zeer gedenkwaardige rol zet deze held neer; eentje die absoluut de boeken ingaat.quote:
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:20 schreef gotrunks het volgende:
Iemand opgemerkt dat op de gate van erebor een grootte darth vader hoofd op staat ?
http://9gag.com/gag/6317832
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:46 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
wat leuke weetjes(ook van 9gag ja) , van die 3 trollen is me nooit opgevallen
Wat een reactie.quote:
kan me die scene met die trollen in lotr niet echt herinneren, terwijl ik die films al iets van 3x gezien heb..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:46 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Simpele wiki search:quote:Op zondag 13 januari 2013 08:22 schreef Nielsch het volgende:
Waarom liggen de lijken van Ori en Balin trouwens in de Mines of Moria? Het hele punt van The Hobbit is toch om hun thuis Erebor terug te krijgen. Wat is het verhaal daarachter en in welk boek is dat te vinden?
quote:Though the riches of Erebor made the Dwarves prosperous again, there were many who longed to return to Moria. Dain Ironfoot counseled against it, but Balin mounted an expedition in T.A. 2989.
[16] They hoped to regain the treasures, and Balin had also hoped to find the Ring of Thrór, which was assumed to be lost when Thrór entered the Gates years before.[17]
Together with Flói, Óin, Ori, Frár, Lóni, Náli and many other Dwarves, Balin entered Dimrill Dale. After a short battle the group entered the Great Gate. They stayed in the Twenty-First Hall, and Balin set up his throne in the Chamber of Mazarbul. He proclaimed himself Lord of Moria.[18]
For five years the colony thrived. They managed to find many old treasures, mithril, and armories. But on 10 November T.A. 2994, as Balin went to look in Mirrormere, an orc archer fatally shot him. Balin's body was placed in a tomb in the Chamber of Mazarbul.[18]
But the archer was just the van of the orcs who came up the Silverlode. The Dwarves were trapped. After a fierce battle in the halls and a final stand in the Chamber of Mazarbul the colony was completely wiped out.[18] Not knowing what really happened, Glóin and his son Gimli were sent to Rivendell to seek news about the colony.
Gimli eventually learned of their fate when he crossed the dwarven realm with the Company of the Ring and found Balin's Tomb.[18]
Dat zie je in de Extended Edition van FotR.quote:Op zondag 13 januari 2013 02:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
kan me die scene met die trollen in lotr niet echt herinneren, terwijl ik die films al iets van 3x gezien heb..
De aanhangselen uit LotR. Nagenoeg alles wat niet in de Hobbit zit maar wel in de films komt daaruit. De rest heeft hij zelf verzonnen.quote:
Is die expeditie van de dwergen naar Moria dan misschien iets voor de derde Hobbit film om de twee trilogieën aan elkaar te knopen?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De aanhangselen uit LotR. Nagenoeg alles wat niet in de Hobbit zit maar wel in de films komt daaruit. De rest heeft hij zelf verzonnen.
Geen Happy End, dus niet geschikt voor danwel Peter Jackson, danwel zijn geldschieters. Als je zoiets wil doen, dan zou je een stuk van de cast van De Hobbit moeten regelen voor een stuk film wat speelt vóór LotR en daarna een stuk film wat vertelt over hoe de Dwergen onder Koning Elessar wél een succesvolle terugkeer uitvoeren (geen Balrog helpt vast). Niet iets wat ik in Hobbit 3 zie passen, maar als het goed gedaan wordt kan het wellicht een aardige standalone film zijn.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Is die expeditie van de dwergen naar Moria dan misschien iets voor de derde Hobbit film om de twee trilogieën aan elkaar te knopen?
ook in de bioscoopversie. ze zijn duidelijk even in beeld. Ik herinner me dat omdat ik zo toen onder de indruk was dat ze zo een detail even lieten zien.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat zie je in de Extended Edition van FotR.
Zou best kunnen, volgensmij is het letterlijk tien jaar geleden dat ik die voor het laatst zag. Ik kijk alleen de EE's en daar benoemt Sam ze zelfs als 'Bilbo's trolls'.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:55 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ook in de bioscoopversie. ze zijn duidelijk even in beeld. Ik herinner me dat omdat ik zo toen onder de indruk was dat ze zo een detail even lieten zien.
the force?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:16 schreef Stefan het volgende:
.. iets zegt me dat ik deze film gewoon niet leuk vind voor in de bios
Jij spoort niet. Deze epische pracht is JUIST extreem de moeite waard om in de bios te zien. Troll.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:16 schreef Stefan het volgende:
Had gereserveerd maar toch gecanceld, iets zegt me dat ik deze film gewoon niet leuk vind voor in de bios
Wat is er troll aan, kijk op movemeter.nl zijn zelfs fans die er niks aan vinden. Het lijkt mij een leuk filmpje voor op mn tv dat ik tussendoor op de ipad kan internettenquote:Op zondag 13 januari 2013 12:30 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Jij spoort niet. Deze epische pracht is JUIST extreem de moeite waard om in de bios te zien. Troll.
Maar ik hoop voor je dat je lekker over je stijve tampeloeris hebt gewreven bij Pitch Perfect.
Heb m in de bios gezien. Naja, de eerste helft, paar keer in slaap gevallen en weggevlucht in de pauze.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:16 schreef Stefan het volgende:
Had gereserveerd maar toch gecanceld, iets zegt me dat ik deze film gewoon niet leuk vind voor in de bios
En de wetenschap dat je een jaar moet wachten op deel 2 en dan weer een half jaar op deel 3 werkt ook niet meequote:Op zondag 13 januari 2013 13:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Heb m in de bios gezien. Naja, de eerste helft, paar keer in slaap gevallen en weggevlucht in de pauze.
Transformers is zeker iets voor jou?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Heb m in de bios gezien. Naja, de eerste helft, paar keer in slaap gevallen en weggevlucht in de pauze.
Zoals bij elke film die verhaal opoffert voor extra CGI en spanningsloze actiescenes.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:30 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Deze epische pracht is JUIST extreem de moeite waard om in de bios te zien.
Wat een kut troll ben jij zegquote:Op zondag 13 januari 2013 12:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat is er troll aan, kijk op movemeter.nl zijn zelfs fans die er niks aan vinden. Het lijkt mij een leuk filmpje voor op mn tv dat ik tussendoor op de ipad kan internetten
Iedereen heeft zo'n zijn mening mischien vindt jij de film wel super goed en die mensen van moviemeter niet smaken verschillenquote:Op zondag 13 januari 2013 12:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat is er troll aan, kijk op movemeter.nl zijn zelfs fans die er niks aan vinden. Het lijkt mij een leuk filmpje voor op mn tv dat ik tussendoor op de ipad kan internetten
neu, maar zingende trollen zijn wel heel erg lame.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:32 schreef gotrunks het volgende:
[..]
Transformers is zeker iets voor jou?
Je weet wel dat de hobbit een kinderboek is?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
neu, maar zingende trollen zijn wel heel erg lame.
Beetje Swiebertje idee; oubollige bende
Ik bedoel niet als main story-line, maar wel iets wat een rol speelt. Dus de dwergen die naar Moria teruggaan, daar een bestaan opbouwen en vervolgens worden verslagen door de Orcs.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geen Happy End, dus niet geschikt voor danwel Peter Jackson, danwel zijn geldschieters. Als je zoiets wil doen, dan zou je een stuk van de cast van De Hobbit moeten regelen voor een stuk film wat speelt vóór LotR en daarna een stuk film wat vertelt over hoe de Dwergen onder Koning Elessar wél een succesvolle terugkeer uitvoeren (geen Balrog helpt vast). Niet iets wat ik in Hobbit 3 zie passen, maar als het goed gedaan wordt kan het wellicht een aardige standalone film zijn.
je weet wel dat er ladingen volwassen groupies hier boos worden als je zegt dat je de film slaapverwekkend vindt?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:45 schreef gotrunks het volgende:
[..]
Je weet wel dat de hobbit een kinderboek is?
Deel 3, denk ik, geen idee hoor, maar als je deel 2 laat eindigen bij de dood van Smaug dan heb je in deel 3 de hele, hang on...quote:Op zondag 13 januari 2013 10:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Is die expeditie van de dwergen naar Moria dan misschien iets voor de derde Hobbit film om de twee trilogieën aan elkaar te knopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
The Hobbit een epos durven te noemen.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:30 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Jij spoort niet. Deze epische pracht is JUIST extreem de moeite waard om in de bios te zien. Troll.
Maar ik hoop voor je dat je lekker over je stijve tampeloeris hebt gewreven bij Pitch Perfect.
Yoloquote:Op zondag 13 januari 2013 15:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
The Hobbit een epos durven te noemen.
De extended edition heb ik ook al 3x gezienquote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat zie je in de Extended Edition van FotR.
The Hobbit is nu nog vol aan het cashen, ze zullen eerst even de hype van deel 1 voorbij laten gaan om vervolgens op het dieptepunt de hype weer aan te sterken (buitenom het punt waarop hij op bluray uitkomt).quote:Op zondag 13 januari 2013 17:08 schreef hafcfan het volgende:
Al wat beeldmateriaal voor deel 2? Had al wel een trailertje verwacht. Bij deel 1 was hij er ook een jaar van te voren.
quote:Op zondag 13 januari 2013 12:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 januari 2013 13:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
En de wetenschap dat je een jaar moet wachten op deel 2 en dan weer een half jaar op deel 3 werkt ook niet mee
Laat Jackson zich alsjeblieft nou concentreren op het verhaal wat hij wil vertellen in plaats van toegeven aan elke "dat kan er ook nog wel bij"-scheet die in zijn hoofd opkomt.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik bedoel niet als main story-line, maar wel iets wat een rol speelt. Dus de dwergen die naar Moria teruggaan, daar een bestaan opbouwen en vervolgens worden verslagen door de Orcs.
Waar slaat dit nou weer op? Jackson heeft al gezegd dat hij de 3de Hobbitfilm wil gebruiken om de twee trilogieen aan elkaar te knopen. De passage over de dwergen die naar Moria gaan zou er dan prima inkunnen.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Laat Jackson zich alsjeblieft nou concentreren op het verhaal wat hij wil vertellen in plaats van toegeven aan elke "dat kan er ook nog wel bij"-scheet die in zijn hoofd opkomt.
En waarom zou dat relevant zijn?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Jackson heeft al gezegd dat hij de 3de Hobbitfilm wil gebruiken om de twee trilogieen aan elkaar te knopen. De passage over de dwergen die naar Moria gaan zou er dan prima inkunnen.
Omdat het uitlegt waarom The Fellowship zoveel dode dwergen vond in the Mines of Moria en hierom:quote:
quote:Until the Council of Elrond, the Dwarves did not know that Thráin had held the ring of Durin's line and had lost it to Sauron. They thought instead that it might have been lost when Thrór was killed by Azog in Moria. One of the motivations for Balin's doomed expedition to Moria was the possibility of recovering the ring. Sauron's messenger attempted to bribe the Dwarves of Erebor for news of Bilbo (the last known bearer of the One) with the promise of the return of the remaining three of the Seven.
Omdat overal maar extra scene's inflikkeren "omdat het kan" je hoofdverhaal ontzettend verwatert.quote:
Wat is dan het hoofdverhaal? Nogmaals, Peter Jackson heeft al gezegd dat hij de 3de film wil gebruiken om de twee trilogieën aan elkaar te binden en niet per sé om nog een gedeelte van The Hobbit in te behandelen (op the battle of the 5 armies na misschien dan...)quote:Op zondag 13 januari 2013 20:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat overal maar extra scene's inflikkeren "omdat het kan" je hoofdverhaal ontzettend verwatert.
Leuk, maar die doden in Moria zijn nu niet echt essentieel voor het verhaal als geheel.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat het uitlegt waarom The Fellowship zoveel dode dwergen vond in the Mines of Moria en hierom:
[..]
Dat beweer ik toch ook nergens. Het kan onderdeel zijn van Jackson's plan om de twee trilogieën aan elkaar te knopen.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Leuk, maar die doden in Moria zijn nu niet echt essentieel voor het verhaal als geheel.
Nee, maar als je iets (uitgebreid) in een film behandelt moet het mijns inziens wel essentieel zijn voor het grotere geheel. Dat is de voorgeschiedenis van Moria niet, en dus is het onzinnig om Moria op deze manier te behandelen.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat beweer ik toch ook nergens. Het kan onderdeel zijn van Jackson's plan om de twee trilogieën aan elkaar te knopen.
De voorgeschiedenis is ook al een stuk eerder dan de dwergen die teruggaan om er een nieuw leven op te bouwen... Zeker omdat er in die tijd ook een messenger van Sauron om die dwergen heen hing om informatie over ringdrager Bilbo Baggins los te peuteren maakt het interessant als koppeling tussen The Hobbit en LOTR.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, maar als je iets (uitgebreid) in een film behandelt moet het mijns inziens wel essentieel zijn voor het grotere geheel. Dat is de voorgeschiedenis van Moria niet, en dus is het onzinnig om Moria op deze manier te behandelen.
Het verhaal van de Ring. En, uiteraard, nu ook het verhaal van de opkomst van Sauron.quote:
Dat is vlak voordat Gloin naar Elrond toe gaat, begin LotR. Dus ruimschoots nadat Balin al was gestorven. En zelfs áls het in die tijd was, dan waren het de Dwergen in Erebor die belangrijk waren, niet de Dwergen in Moria.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:03 schreef Nielsch het volgende:
Zeker omdat er in die tijd ook een messenger van Sauron om die dwergen heen hing.
Dat had ik ook, prima fantasyfilm vond ik dit keer. Vergelijking met LOTR is natuurlijk snel gemaakt en vond dat meer een actiefilm dit was meer echt de fantasy kant van het verhaal.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Gisteren gezien
Prima film, prima vermaak!
Klopt, het is dan de oude Bilbo die terugkijkt op het avontuur dat hij had toen hij jong was. De oude Bilbo wordt ook door dezelfde acteur gespeeld als in LOTR.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:33 schreef andreas612 het volgende:
Ik had het eigenlijk pas door bij de 2e keer dat ik de film zag, maar dat feest wat ze aan het begin aan het voorbereiden zijn.. da's dan zeker dat zelfde feest waar de lord of the rings mee begint? zal wel elk deel een korte inleiding zijn oid.
jup, dat had ik nog wel doorquote:Op maandag 14 januari 2013 17:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, het is dan de oude Bilbo die terugkijkt op het avontuur dat hij had toen hij jong was. De oude Bilbo wordt ook door dezelfde acteur gespeeld als in LOTR.
Ik zag hem eergisteren nog in Lord of War.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:51 schreef andreas612 het volgende:
[..]
jup, dat had ik nog wel doormaar opzich wel vet dat hij dat zo opgelost heeft, best wel sneaky maar subtiel
klopt ja, heb ik ook gezien...quote:Op maandag 14 januari 2013 19:51 schreef Operc het volgende:
Hij zit ook in Hitchhikers Guide to the Galaxy. Ook briljante film
Was hij dat in Love Actuallyquote:Op maandag 14 januari 2013 19:47 schreef Nielsch het volgende:
Bilbo Baggins in Love Actually:
[ afbeelding ]
en in Ali G In Da House
[ afbeelding ]
$12,682,182 opgehaald in Nederland bron boxofficemojoquote:Op maandag 14 januari 2013 21:59 schreef andreas612 het volgende:
Ik las vanochtend geloof ik dat al 1 miljoen NL'ers naar the hobbit zijn geweest![]()
Hebben ze de mensen die meerdere keren zijn geweest niet mee geteld lijkt me, maar alsnog.. wel gewoon een miljoen tickets voor alleen Nederland
Was afgelopen vrijdag nog ernaartoe bij arena, opeens een rij van pakweg 200m, echt bizarquote:Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef gotrunks het volgende:
[..]
$12,682,182 opgehaald in Nederland bron boxofficemojo
GVD? Dat is kneitergaafquote:Op maandag 14 januari 2013 22:11 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Was afgelopen vrijdag nog ernaartoe bij arena, opeens een rij van pakweg 200m, echt bizarkonden wel gelukkig soepel en snel naar binnen, zaten gvd nog een of andere preview van 10 min. te kijken van de nieuwe star trek..
Tja, ik kijk ook best wel uit naar de nieuwe star trek, maar moet eerlijk zeggen dat ik die 10 min. best wel bout gekozen vond, zat opeens in allemaal actie, lava hier lava daar.. allemaal vage aliens in een rood bos, was geen touw aan vast te knopen.. Zag er wel allemaal mooi uit hoor, maar kijk nu niet meer zo uit naar die film als eerstquote:Op maandag 14 januari 2013 22:55 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
GVD? Dat is kneitergaaf
Ik wil die preview ook zien
Oh, ik dacht dat het het begin van de film was. Dat is dus niet zo?quote:Op maandag 14 januari 2013 22:58 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Tja, ik kijk ook best wel uit naar de nieuwe star trek, maar moet eerlijk zeggen dat ik die 10 min. best wel bout gekozen vond, zat opeens in allemaal actie, lava hier lava daar.. allemaal vage aliens in een rood bos, was geen touw aan vast te knopen.. Zag er wel allemaal mooi uit hoor, maar kijk nu niet meer zo uit naar die film als eerst
Nee.. ze laten gewoon 2 random actiescenes zien.. echt geen touw aan vast te knopen, 'k had dat eerste deel al gezien dus kende de personages wel, maar het hoe en waarom was me compleet bijster.. Dat was dat actiestukje uit die trailer met dat rode bos. Alleen dan 10 min.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:10 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het het begin van de film was. Dat is dus niet zo?
Bummer! Nou ja, dan maar ongeduldig wachten tot half juni. Dan zal het betreffende stuk vast wel op zijn plek vallen,quote:Op maandag 14 januari 2013 23:11 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Nee.. ze laten gewoon 2 random actiescenes zien.. echt geen touw aan vast te knopen, 'k had dat eerste deel al gezien dus kende de personages wel, maar het hoe en waarom was me compleet bijster.. Dat was dat actiestukje uit die trailer met dat rode bos. Alleen dan 10 min.
Precies, 't zegt eigenlijk nog niksquote:Op maandag 14 januari 2013 23:12 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Bummer! Nou ja, dan maar ongeduldig wachten tot half juni. Dan zal het betreffende stuk vast wel op zijn plek vallen,
Want? Onscherp?quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:52 schreef knep het volgende:
Gisteren voor de 2e keer gezien maar dit keer in 24 fps 3D.
Dat viel nogal tegen na de geweldige ervaring in Antwerpen met 48 fps HFR.
Volgens mij is er geen 2D met 48FPS, dus dat kan je nog niet zo stellig zeggen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:58 schreef Nagil het volgende:
Ik geef echter bij 2D de voorkeur aan 24 fps.
Bij plaatje 5, hoe komt dat zwaard van Morgul weer bij de Witch King dan als hij daar nog bij de council is?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:46 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Dat heeft Jackson nog niet geopenbaard en dat dat ding überhaupt eerder in handen van de wijzen is, is toch echt zijn verzinsel.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:55 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Bij plaatje 5, hoe komt dat zwaard van Morgul weer bij de Witch King dan als hij daar nog bij de council is?
Zelfde rekwisiet. Crisis, bezuinigingen jeweetsquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:41 schreef Jivis het volgende:
Waarom PJ per se wil dat het die bewuste Morgul blade is is me niet echt duidelijk. Net alsof er niet meerdere zijn. Het zorgt alleen maar voor extra plotholes.
Ze hebben het toch ook over 'a' Morgul blade? Dat plaatje gaat er vanuit dat het hetzelfde ding is, dat betekent niet dat het zo is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:41 schreef Jivis het volgende:
Waarom PJ per se wil dat het die bewuste Morgul blade is is me niet echt duidelijk. Net alsof er niet meerdere zijn. Het zorgt alleen maar voor extra plotholes.
Ja, ik ging ook uit van het plaatje. Vond het al vreemd, omdat in de film niet duidelijk naar voren komt dat het dezelfde blade is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze hebben het toch ook over 'a' Morgul blade? Dat plaatje gaat er vanuit dat het hetzelfde ding is, dat betekent niet dat het zo is.
Lijkt mij ook dat er wel meerdere morgul-baldes zijn. Alle Nazgul hadden er eentje.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze hebben het toch ook over 'a' Morgul blade? Dat plaatje gaat er vanuit dat het hetzelfde ding is, dat betekent niet dat het zo is.
Heeft er mee te maken dat het verhaal van Azog òf is toegevoegd òf is uitgebreid omdat ze hebben besloten er drie films van te maken. Hem digitaal ontwerpen was waarschijnlijk goedkoper dan extra opnames te maken met een acteur. Bolg, de zoon van Azog, is wel weer een acteur met prosthetics. Die zien we in film twee, als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:02 schreef Armani XL het volgende:
Gisteren gezien in Pathé Arena en ik heb me goed vermaakt.
De enige minpuntjes die ik had waren dat er naar mijn smaak té veel CGI wordt gebruikt. Azog en vooral de Aardmankoning vond ik daardoor té nep. Voor beide hadden ze toch ook wel een gewone acteur kunnen nemen en die bewerken met prostetics en make-up.
Dat kan best zijn maar de keuze vind ik jammer. Van de Uruk-Hai in TTT ging naar mijn gevoel meer dreiging uit omdat ze écht waren en ik kon me daar dus wat meer inleven.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Heeft er mee te maken dat het verhaal van Azog òf is toegevoegd òf is uitgebreid omdat ze hebben besloten er drie films van te maken. Hem digitaal ontwerpen was waarschijnlijk goedkoper dan extra opnames te maken met een acteur. Bolg, de zoon van Azog, is wel weer een acteur met prosthetics. Die zien we in film twee, als ik me niet vergis.
Ik denk niet dat dat aangekondigd wordt, maar die er op een dag gewoon staatquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:15 schreef andreas612 het volgende:
Enig idee wanneer de eerste productiefilm er weer komt?
Kloptquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:22 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat kan best zijn maar de keuze vind ik jammer. Van de Uruk-Hai in TTT ging naar mijn gevoel meer dreiging uit omdat ze écht waren en ik kon me daar dus wat meer inleven.
Ik ga steeds meer denken dat radagast heel krachtig is. Immers:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:02 schreef Armani XL het volgende:
Ook Radegast vond ik wat tegenvallen, ik had er juist het beeld bij van een rustige tovenaar die zich liever bezighield met flora en fauna dan met de andere volken maar nu werd het een beetje een hyper-mannetje.
Natuurlijk is hij heel krachtig (in potentie), hij is hetzelfde 'ras' als Gandalf, Saruman en Sauron.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:10 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ik ga steeds meer denken dat radagast heel krachtig is. Immers:
Sauron is een Ainur.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij heel krachtig (in potentie), hij is hetzelfde 'ras' als Gandalf, Saruman en Sauron.
Welnee, hoe kom je daar nu bij? De baas van Sauron, dat was één van de Ainur, Sauron niet, dat was ook maar aan maia.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:21 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Sauron is een Ainur.
Gandalf, Saruman en Radaghast zijn Maiar, toch een trede lager dan Ainur.
Het staat fout op Wikipedia.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welnee, hoe kom je daar nu bij? De baas van Sauron, dat was één van de Ainur, Sauron niet, dat was ook maar aan maia.
Nou ja, niet helemaal, technisch gezien zijn maiar ook ainur, maar dan van een veel lagere orde dan waar de Valar deel van uitmaakten.quote:
Nou vooruitquote:Those of the Ainur who felt concern for the Creation entered it, and became the Valar and the Maiar, the guardians of Creation.
goed gevondenquote:Op maandag 21 januari 2013 11:14 schreef Godtje het volgende:
Kan zo in de OP![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dori lijkt eerder uit de computer te komen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:12 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Een aantal van die dwergen lijkt helaas teveel op mensen![]()
Omdat hij dan ouder is. Houdbaarheidsdatum verlopen en zo.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:28 schreef Vjenne12345 het volgende:
Trouwens die "Morgul Blade" verdwijnt in Lotr deel 1 ineens in de hand van Aragorn op de weertop. Waarom gebeurd dat niet als die gasten van de council hem hebben?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:28 schreef Vjenne12345 het volgende:
Trouwens die "Morgul Blade" verdwijnt in Lotr deel 1 ineens in de hand van Aragorn op de weertop. Waarom gebeurd dat niet als die gasten van de council hem hebben?
Heeft geen verwonding aangebracht, dus verdwijnt die niet.quote:After it tastes flesh, the dagger breaks, leaving a shard of the blade in its victim. The remaining blade soon turns to dust, and the shard works its way through the body to the heart. If the shard of the blade stays in the victim for too long the victim becomes a wraith.
Dank u.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[..]
Heeft geen verwonding aangebracht, dus verdwijnt die niet.
Nou hup.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:14 schreef Stefan het volgende:
ik heb nog 1 week de kans de film in 3D imax te kijken
Film lijkt me saai maar betaal toch vooruit voor imax 3d :quote:
Dan al! Dat is rapquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:28 schreef Roberto_BOZ het volgende:
De Bluray komt 17 maart uit in de US.
4. En ik had elders halverwege 2013 gelezen. Vandaar mijn verrassing.quote:
Volgens het officiële (Tolkien)verhaal vergaat de blade al als hij van de eigenaar wordt afgenomen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[..]
Heeft geen verwonding aangebracht, dus verdwijnt die niet.
Om de LotR fans te pleasen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:11 schreef Jivis het volgende:
[..]
Volgens het officiële (Tolkien)verhaal vergaat de blade al als hij van de eigenaar wordt afgenomen.
Maar goed, zoals ik al eerder zei: waarom het per se dezelfde blade moet zijn als in LotR is me niet echt duidelijk. Er zijn meerdere.
Nee, dat was van Fellowship, de Extended komt waarschijnlijk ergens in November uit.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:02 schreef wolfrolf het volgende:
Augustus!!! Stuk sneller tegenwoordig.
Ik had gelijk, vond m te lang n kinderachtig, en dat zingen...quote:Op zondag 13 januari 2013 12:16 schreef Stefan het volgende:
Zingen is weer helemaal terug in films.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 03:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik had gelijk, vond m te lang n kinderachtig, en dat zingen...
Ja in Pitch Perfect en Les Mis, hier was het of je naar de live actionversie van Sneeuwwutje en de 7 dwergen zat te kijkenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zingen is weer helemaal terug in films.
quote:Op maandag 4 maart 2013 00:33 schreef Stefan het volgende:
Ja jammer, een half jaar langer wachten op de BD rip
Met die dwergen, nee, dat kan ik begrijpen.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:25 schreef ZodiaX het volgende:
Ik hoorde een boel goede verhalen erover, maar nu ik hem gezien heb viel het me een beetje tegen.
Ja, de graphics zijn geweldig, de vechtscenes prima, etc etc, maar toch mis ik iets, ik heb geen connectie met de characters in deze film.
Ja, Gandalf is prima, geen moeite mee, maar de rest.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met die dwergen, nee, dat kan ik begrijpen.
Met Gandalf heb ik altijd een connectie, dus dat zit ook wel goed voor de volgende delen.
De draak verslaan!quote:Op maandag 4 maart 2013 02:00 schreef Stefan het volgende:
Wat miste was een doel om die groep op pad te sturen
Wat miste waren herkenbare karakters
En na 5 x de dwergen in problemen gered door gandalf wist ik t wel
Maar 't is wel hun taak!quote:Op maandag 4 maart 2013 03:42 schreef Stefan het volgende:
De dwergen de draak verslaan? Ze kunnen nog niet eens een troll verslaan met zn allen
GVDquote:Op maandag 4 maart 2013 00:32 schreef wolfrolf het volgende:
Is het hier al bekend dat deel 3 van de zomer naar December 2014 is verschoven?
http://www.hollywoodrepor(...)n-pushed-back-425499
Beornquote:Op maandag 4 maart 2013 16:19 schreef Zipportal het volgende:
Wie is dit bij Gandalf? Heb de boeken niet gelezen.
[ afbeelding ]
Beorn, de reusachtige mens die in een beer kan veranderen. Hij zal ook mee strijden in de slag van de vijf legers.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:19 schreef Zipportal het volgende:
Wie is dit bij Gandalf? Heb de boeken niet gelezen.
[ afbeelding ]
Aangezien je de boeken niet hebt gelezen en toch alles wil weten, zullen we ook vertellen wie er nog dood gaan in het boek?quote:
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Aangezien je de boeken niet hebt gelezen en toch alles wil weten, zullen we ook vertellen wie er nog dood gaan in het boek?
Nou dan weten we dat, bedankt voor de mededeling.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:01 schreef Dagonet het volgende:
Neah, sowieso heb ik een hekel aan mensen die aan het begin al willen weten hoe het afloopt. En dan heb je in FTR ook alle spoiler!-roepers die nu opvallend afwezig zijn..
heel die "white orc" en alles er omheen zou ik er gewoon uitgeknipt hebben...quote:Op zondag 10 maart 2013 12:18 schreef Syntix het volgende:
Niemand die vindt dat die "white orc" ook net zo goed in een vampierfilm had kunnen zitten? Ik vind dat toch echt wel dramatisch slecht gedaan.
Er zijn zoveel magische ringen in Midden-aarde, Gandalf had heus wel "iets" door, hij wist echter niet dat het "de ring" was.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Had Gandalf nou door dat Bilbo de ring heeft?
Toen Bilbo dat ding snel in z'n zak stak, leek Gandalf dat te zien.
Maar in the fellowship reageerde hij weer verbaasd?
Nee, hij stoort mij totaal niet, eigenlijk.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:18 schreef Syntix het volgende:
Niemand die vindt dat die "white orc" ook net zo goed in een vampierfilm had kunnen zitten? Ik vind dat toch echt wel dramatisch slecht gedaan.
Wanneer komt die?quote:Op zondag 10 maart 2013 11:51 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb de film nu 4x gezien (3x bios en 1x thuis) en ik ga hem steeds beter vinden! Erg benieuwd naar de extended cut met nog een minuut of 22 extra
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |